Wat jij eigenlijk beweerd is dat de westerse wereld geen bagger heeft verspreid in de rest van de wereld? Want de Westerse wereld is helemaal oke?quote:Op maandag 29 september 2025 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm..
Ik vind onze leitkultur van gelijkwaardigheid tussen man en vrouw, acceptatie van homoseksualiteit, recht op abortus en euthanasie, sociale voorzieningen voor werklozen, armen, zieken en ouderen, psychologische hulp, universeel recht op onderwijs, politieke vrijheid, verbod op kindhuwelijken, lijfstraffen en de doodstraf, en een sterke scheiding kerk en staat wel enorm prettig, eigenlijk.
Kom ik toch weer uit bij die vermaledijde, vreselijke Westerse cultuur.
Niet zoveel zin om dat te vermengen, laat staan vervangen, met barbarisme.
Niet gek ook dat op alle goede lijsten Westerse landen bovenaan staan.
Misschien ook waarom hele volksstammen naar hier willen komen. Hetgeen prima is, als ze de barbarij van het thuisland ook achter zich laten en die bagger hier niet willen implementeren.
Nee.quote:Op maandag 29 september 2025 22:05 schreef Oracle2025 het volgende:
[..]
Wat jij eigenlijk beweerd is dat de westerse wereld geen bagger heeft verspreid in de rest van de wereld? Want de Westerse wereld is helemaal oke?
En nog steeds niemand die nou uit kan leggen wat 'rechts' hier betekent.quote:Op maandag 29 september 2025 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
'Uiterst rechts' is een verzamelterm voor radicaal-rechts en extreem-rechts samen.
Omdat het onderscheid tussen die twee vervaagt en onduidelijk wordt is uiterst rechts dus de juiste aanduiding.
Veel langer dan een jaar of 10. Fortuyn kwam ook niet uit de lucht vallen.quote:Op maandag 29 september 2025 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En niet alleen het debat over de Den Haag-rellen, dit probleem speelt natuurlijk al een jaar of 10 en niet alleen in Nederland. Het is dus ook niet direct op te hangen aan Wilders, Timmermans of een van de andere Nederlandse spelers.
Ik vrees dat het een uitvloeisel is van de mediasamenleving waarin clicks en likes tellen, en niet het landsbelang, de stabiliteit van het bestuur, de samenwerking of de gedachte dat de samenleving als geheel gebaat is bij een land waarin iedereen kan functioneren, en niet alleen je eigen achterban. Ik vraag me oprecht af of ik dit bij leven nog zie veranderen.
De Westerse wereld is helemaal niet zo oke zoals hetj hier allemaal beweerd. Stel je voor dat je alle buitenlanders hier uit Nederland laat vertrekken. Dan krijgen we weer een jaren 70-80. Toen was er ook een heleboel ontevredenheid onder de grote massa in Nederland. Nu zijn de buitenlanders erbij gekomen. Dezelfde groep die in de jaren 80 tegen van alles en nog wat liepen te klagen klagen nu nog steeds. Alleen ze hebben nu een extra zondebok erbij gevonden.quote:Op maandag 29 september 2025 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Wat ik beweer is dat het Westen, al pak 'm beet een jaar of 60, 70, het summum van beschaving is op de aardbol, waar mensen het meest vrij, het meest welvarend, het meest onderwezen en het meest beschermd zijn.
Maar vertel me anders waarom mensen zo graag naar hier komen. Omdat het Westen zo verschrikkelijk is?
Waar haal je vandaan dat ik het over buitenlanders heb? Soort reflex?quote:Op maandag 29 september 2025 22:11 schreef Oracle2025 het volgende:
[..]
De Westerse wereld is helemaal niet zo oke wat jij hier allemaal beweerd. Stel je voor dat je alle buitenlanders hier uit Nederland laat vertrekken. Dan krijgen we weer een jaren 70-80. Toen was er ook een heleboel ontevredenheid onder de grote massa in Nederlasnd. Nu zijn de buitenlanders erbij gekomen. Dezelfde groep die in de jaren 80 tegen van alles en nog wat liepen te klagen klagen nu nog steeds. Alleen ze hebben nu een extra zondebok erbij gevonden.
In de 70-80-90 was het allemaal niet beter dan nu. Waarom die mensen Afrika en andere derde wereld landen willen verlaten lijkt me duidelijk. Mensen trekken al 1000den jaren naar gebieden waar het beter is.
Een groeiend D66 is altijd slecht nieuws.quote:Op maandag 29 september 2025 22:38 schreef TheVulture het volgende:
IPSOS peilt D66 nu als 4e partij met 15 zetels, groter dan de VVD. Jeroen Pauw suggereert dat het debat bij RTL dan wel eens zonder Dilan kan plaatsvinden, dat zou natuurlijk heerlijk zijn
Nee hoor, dat lijkt me een prima ontwikkelingquote:Op maandag 29 september 2025 22:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een groeiend D66 is altijd slecht nieuws.
Helaas lijkt inderdaad afgeven op elkaar, de ander als vijand afschilderen, het belangrijkste geworden in de politiek tegenwoordig. Ik geloof in inhoudelijke politiek, in elk onderwerp bekijken op de inhoud. En dan maakt het dus niet uit wie er nog meer een plan steunt of zelfs wie het in dient, als het goed is is het goed en als het slecht is is het slecht. Zo moet een volksvertegenwoordiger wat mij betreft kijken. Zelfs het afgelopen kabinet had soms misschien wel eens wat goeds, dat steun je dan gewoon. En in een ideaalwereld: als je eigen minister met een slecht plan komt, steun je hem of haar niet.quote:Op maandag 29 september 2025 21:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En niet alleen het debat over de Den Haag-rellen, dit probleem speelt natuurlijk al een jaar of 10 en niet alleen in Nederland. Het is dus ook niet direct op te hangen aan Wilders, Timmermans of een van de andere Nederlandse spelers.
Ik vrees dat het een uitvloeisel is van de mediasamenleving waarin clicks en likes tellen, en niet het landsbelang, de stabiliteit van het bestuur, de samenwerking of de gedachte dat de samenleving als geheel gebaat is bij een land waarin iedereen kan functioneren, en niet alleen je eigen achterban. Ik vraag me oprecht af of ik dit bij leven nog zie veranderen.
Dat D66 groeit is nog veel treuriger.quote:Op maandag 29 september 2025 23:34 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Uiterst rechts staat dus op netto winst (dan tel ik VVD even niet mee). Treurige oogst van Schoof.
D66 is de enige echte democratische partij vooralsnog.quote:Op maandag 29 september 2025 23:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat D66 groeit is nog veel treuriger.
Misschien heeft Jetten's aanval op regenboogzebrapaden wat extreem-rechtse lieden aangesproken...
Je bedoelt die club die tegen referenda is?quote:Op maandag 29 september 2025 23:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
D66 is de enige echte democratische partij vooralsnog.
Ja, hier geen Brexit toestanden svp.quote:Op maandag 29 september 2025 23:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je bedoelt die club die tegen referenda is?
Ah jij hebt liever extreemrechts dan een middenpartij als D66.quote:Op maandag 29 september 2025 23:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat D66 groeit is nog veel treuriger.
Ik heb vooral geen zin in extreme partijen, punt. Dus vallen PVV, SGP, SP, JA21, D66 en PvdA-GL af.quote:Op maandag 29 september 2025 23:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah jij hebt liever extreemrechts dan een middenpartij als D66.
Niks tegen Bontenbal, die heeft dat hele CDA weer eens uit het slop getrokken. Wel heb ik niks met die grisselijken, dus die partij valt af. En D66 extreem vinden? Dan heb je echt geen opvoeding gehad.quote:Op maandag 29 september 2025 23:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb vooral geen zin in extreme partijen, punt. Dus vallen PVV, D66 en PvdA-GL af.
Blijft over: CDA.
Wat voor extreems staat er in het programma?quote:Op maandag 29 september 2025 23:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb vooral geen zin in extreme partijen, punt. Dus vallen PVV, SGP, SP, JA21, D66 en PvdA-GL af.
Blijft over: CDA.
Neuh..quote:Op maandag 29 september 2025 23:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat voor extreems staat er in het programma?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |