En toch spreekt ze veel kiezers aan, als iemand die recht voor de raap is (beetje moederkloek) en tegen de 'gevestigde orde'. Ken een paar voormalige PPV-ers die nu op BBB gaan stemmen. Gun Wilders elke stem minder.quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van der Plas is niet te harden dommig.
Dat is toch een hele normale opmerking?quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een nieuw eiland opspuiten. Degenen die de dood van Kirk vieren zijn "totaal gestoord".
Hey is vrij boers voor een D66'er. Meestal gebruiken die meer dure woorden.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is toch een hele normale opmerking?
Ben geen fan van Jetten verder maar af en toe breekt hij toch met dat hautaine D66-toontje en dat mag best wel eens. Zeker als het overduidelijk het correcte sentiment is. Dat soort totaal gestoorde idioten moet je zo sterk mogelijk veroordelen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hey is vrij boers voor een D66'er. Meestal gebruiken die meer dure woorden.
Misschien naief maar ik zie niet echt in wat de toegevoegde waarde is van peilingen verbieden en/of wat het probleem is van peilingen?quote:Op dinsdag 30 september 2025 14:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zo zie je maar. Peilingen zijn de gif van de maatschappij. Ieder dag een nieuwe peiling, danwel IPSOS dan wel De Hond of EenVandaag. Dan komt daar weer commentaar op en denken mensen van oh jeetje het verschuif ik moet ook overstappen zonder enig idee over inhoud van partijprogramma's te hebben.
Verbied peilingen tot maximaal 3 maanden voor de verkiezingen.
Of omdat het nu eenmaal een regeringspartij is?quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
bahhh rechtse media.....
De talkshows kiezen ook mensen met een leuke babbel. pretty face en je kunt er ook mee lachen.
kennelijk zijn rechtse mensen daar beter in. Uitgezonderd Wilders
TV is misschien minder populair, maar de beelden komen uiteindelijk ook op internet en gaan daar rond. Dus wat meer crossmediaal denken is wel slim voor ze.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is wat Berghuis zegt, de VVD spindoctor.
Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt.
Klaver heeft twee keer gezegd dat ze vaak op het laatste moment worden afgebeld (wanneer ze onderweg zijn) en daarom meestal geen zin hebben. Dit was een keer zijn repliek op een WNL presentator ("eerste keer dat u hier zit")
Paar weken terug zaten zowel Eerdmans als Jimmy Dijk bij Kockelmann. Het verschil in ondervragingstechnieken was merkbaar. Dan druk ik me voorzichtig uit.
Komt nog bij dat TV een oud medium is en een relatief laagopgeleid publiek. Het is niet helemaal de doelgroep voor GL-PvdA en PvdD. Maar omdat GL-PvdA wel degelijk ook voor de praktisch opgeleiden wil opkomen (laten we eerlijk zijn: genoeg punten in het programma waar ze wat aan hebben, voor hetzelfde geld) zeggen ze niet altijd nee zoals Wilders.
Timmermans heeft een tijd terug eens gezegd dat hij zijn verhaal en wereldbeeld beter kwijt kan in podcasts (draaft zelfs in Engelstalige podcasts op!) dan tien minuten op televisie met een Telegraafslisser ernaast (dat laatste zijn mijn woorden; was wel de portee).
Haagse insider is een CDA'er, maar ja, wie het is?quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:43 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ] Ik ben benieuwd waar deze 'Insider' zich op baseert, behalve de Verian peiling. Ipsos is stabiel, De Hond weer +1 laatst en op 27.
Feit is dat in 2023 ze veel strategische kiezers trokken. Meer dan acht zetels kwamen van D66 vandaan. Een totale ineenstorting na de verkiezingen zou logisch zijn maar zien we niet.
Als je Ipsos moet geloven ligt het potentieel van GL-PvdA nu hoger dan in 2023. Ondanks al het geschreeuw over radicalisme (wat bij een deel van het publiek zijn effect heeft) hebben nu meer kiezers hen in de keuzeset.
CDA kan nog veel verliezen aan 'linkse' partijen, waaronder GL-PvdA (er waren ooit tijden dat het verkeer tussen CDA en PvdA op een verwaarloosbaar niveau lag, nu niet, beide kanten op).
Volgens mij is het een CDA'er die niet meer in de inner circle zit.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:49 schreef capricia het volgende:
Haagse insider is een CDA'er, maar ja, wie het is?
Ja, een voormalig assistent van een minister of fractiemedewerker oid. Nu weg uit Den Haag. Ik zou hem niet te serieus nemen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij is het een CDA'er die niet meer in de inner circle zit.
Jack de Vries?quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij is het een CDA'er die niet meer in de inner circle zit.
Lijkt me een kleinere naam. Ik kende de assistent van minister Slob, die was daarvoor assistent van wisselend de Eerste Kamer fractie en de Tweede Kamer fractie en daar voor communicatiemedewerker van de CU. Zulke mensen lopen jaren rond in Den Haag (in dit geval 14 jaar) en vangen veel op, zonder dat iemand ooit van ze hoort. Ik denk dat deze 'Haagse Insider' ook zoiets is geweest bij het CDA.quote:
Ja, dat er in 2023 al niet een opvolger klaar is gezet om het nu over te nemen blijft een blunder de ze nu lijkt op te breken.quote:Op dinsdag 30 september 2025 18:06 schreef Firuze60 het volgende:
Ik zweef nu tussen D66 en PvdA/GL. Jammer dat de PvdA zo'n mastodont als Timmermans heeft als lijsttrekker. Blijft voor mij altijd een stukje MH17 gelul aan kleven.
Timmermans is letterlijk een product van de Koude Oorlog.quote:Op dinsdag 30 september 2025 17:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
TV is misschien minder populair, maar de beelden komen uiteindelijk ook op internet en gaan daar rond. Dus wat meer crossmediaal denken is wel slim voor ze.
En Timmermans is denk ik gewoon teveel een politicus uit de vorige eeuw.
Nee, eerder een PA van iemand die nu geen Kamerlid of minister meer is.quote:
Wat bedoel je met MH17 gelul?quote:Op dinsdag 30 september 2025 18:06 schreef Firuze60 het volgende:
Ik zweef nu tussen D66 en PvdA/GL. Jammer dat de PvdA zo'n mastodont als Timmermans heeft als lijsttrekker. Blijft voor mij altijd een stukje MH17 gelul aan kleven.
Zijn denk meerdere mensen geweest. Eerst CDA, en daarna op de hand van Omtzigt. Onduidelijk of hij ook naar NSC is gegaan als medewerker. Lijkt van niet. Maar was wel heel duidelijk pro NSC.quote:Op dinsdag 30 september 2025 18:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, eerder een PA van iemand die nu geen Kamerlid of minister meer is.
Zijn overdreven VN toespraak?quote:Op dinsdag 30 september 2025 18:37 schreef papert het volgende:
[..]
Wat bedoel je met MH17 gelul?
(Oprecht nieuwsgierig, niet als sneer bedoeld)
Ik denk de misser over mondmaskertjes toen hij bij de Verenigde Naties in New York sprak.quote:Op dinsdag 30 september 2025 18:37 schreef papert het volgende:
[..]
Wat bedoel je met MH17 gelul?
(Oprecht nieuwsgierig, niet als sneer bedoeld)
Alsjeblieft niet zeg!quote:Op dinsdag 30 september 2025 18:32 schreef JAM het volgende:
Ik hoop (niet dat het ideaal is, maar toch het best haalbare), dat er een regering CDA, CU, D66, GL/PvdA kan komen. Gooi er met liefde ook nog twee zetels NSC tegenaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |