abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218866813
quote:
Geen producten meer naar EU, dreigt Apple, Europese Commissie: “Geen intentie om wet in te trekken”
Apple heeft de Europese Commissie gevraagd een wet in te trekken die de macht moet inperken van digitale platforms. “We zijn niet verrast met de vraag van Apple”, reageert woordvoerder Thomas Regnier van de Europese Commissie, maar het dagelijks bestuur van de EU heeft “geen intentie om de wet in te trekken”.

“De DMA zou moeten worden ingetrokken totdat er een geschikter wetgevingsinstrument is ontwikkeld”, aldus Apple in een formeel bericht aan de Europese Commissie.

Anders ziet Apple zich genoodzaakt om te stoppen met het leveren van producten aan Europese landen, waarschuwt het bedrijf. “De Europese Commissie heeft absoluut geen intentie om de DMA in te trekken”, reageert de woordvoerder.

Het is al langer duidelijk dat Apple geen fan is van die Europese wet. “Ze hebben elk aspect van de DMA tegengewerkt sinds het in voege is getreden”, zegt Regnier van de Commissie daarover. “Dit ondermijnt het narratief van het bedrijf dat ze willen samenwerken met de Commissie.”

De woordvoerder benadrukt dat ambtenaren hun best doen om samen met Apple oplossingen te vinden om ervoor te zorgen dat de techgigant in lijn is met de DMA. “Resultaat? Na twee maanden kwam Apple terug tot bij ons met de vraag om alles van tafel te vegen”, aldus Regnier. “We begrijpen het. Bedrijven willen te allen koste hun winsten beschermen, maar daar gaat de DMA niet over. Het gaat om Europese klanten beschermen en ervoor zorgen dat bedrijven eerlijk kunnen concurreren met elkaar.”

Minder functies voor Europeanen
Volgens de wet moeten appontwikkelaars via de Apple-appstore hun klanten kunnen informeren over alternatieve appstores en aanbiedingen. Apple meent echter dat er veiligheidsrisico’s ontstaan als gebruikers alternatieve appstores kunnen downloaden.

Ook stelt Apple steeds meer klachten te ontvangen van gebruikers over veranderingen die het bedrijf doorvoert om aan de wettelijke eisen te voldoen. Verschillende functies, zoals live vertalen bij de nieuwe AirPods Pro 3 of een koppeling tussen iPhones en Mac-computers, zijn voorlopig niet beschikbaar in de EU.

De Commissie legde Apple eerder dit jaar een boete op van 500 miljoen euro voor het overtreden van de DMA. Volgens de Commissie stuurt het bedrijf erop aan apps alleen in de eigen appstore aan te bieden.

Daartegen is het techconcern in beroep gegaan, volgens Apple omdat de beslissing en de boete “veel verder gaan dan wat de wet vereist”.
https://www.hln.be/apple/(...)%2Fwww.google.com%2F
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218866818
Oké doei
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 september 2025 @ 13:57:22 #3
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218866840
:W
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218866844
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 13:53 schreef koffiekoekjes het volgende:
Oké doei
quote:
pi_218866862
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_218866881
En als we dan voet bij stuk houden dan zal Apple ongetwijfeld hun dreiging intrekken en een hoop misbaar maken.
pi_218866882
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_218867077
Prima. Ik koop al jaren geen Amerikaanse telefoons meer :)
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218867115
Haha! Eerst zien dan geloven.
pi_218867127
Groetjes
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218867189
Goed nieuws! Ook wel eens lekker.

pi_218867201
Als Microsoft of Google zouden dreigen hun cloudinfrastructuur uit te schakelen, dan zou dat een reëel gevaar vormen. Maar ook echt Apple :')
pi_218867208
De aandeelhouders vinden het echt prachtig als Apple opeens een enorme markt afstoot, verwacht ik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218867235
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:45 schreef Ludachrist het volgende:
De aandeelhouders vinden het echt prachtig als Apple opeens een enorme markt afstoot, verwacht ik.
Aandelen zullen wel een duikvlucht nemen als Apple zijn besluit definitief wordt
  Forum Admin donderdag 25 september 2025 @ 14:51:17 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218867255
Toedels, stop je gigantisch overprijste chantage telefoons en gadgets maar waar de zon niet schijnt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218867267
de DMA is wel een probleem voor hun gesloten ecosysteem, wat juist 1 van hun meest waardevolle pronkstukken is
hun walled garden aanpak betekent meer veiligheid, meer privacy, snellere updates dan de concurrentie. die openheid die de EC zo graag wil afdwingen ondermijnt die zaken

[ Bericht 7% gewijzigd door gwn_een_user op 25-09-2025 15:03:17 ]
  Moderator donderdag 25 september 2025 @ 15:09:02 #18
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218867419
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Toedels, stop je gigantisch overprijste chantage telefoons en gadgets maar waar de zon niet schijnt.
"chantage telefoons" nog wel 🤔
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 25 september 2025 @ 15:35:52 #19
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218867704
Heel graag zelfs.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218868015
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:45 schreef Ludachrist het volgende:
24% vd totale omzet, oftewel 95 miljard :+
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 25 september 2025 @ 16:12:42 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218868022
Prima toch! Apple is kut
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218868097
  donderdag 25 september 2025 @ 16:26:33 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218868133
Moeten hunzij zelf weten.
Huilen dan.
  donderdag 25 september 2025 @ 16:28:35 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218868148
Ik word sowieso schijtziek van al die bedrijven die beginnen te dreigen met het één of ander om hun zin te krijgen.

Rot op.
Huilen dan.
  donderdag 25 september 2025 @ 16:32:41 #25
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218868171
Na een dergelijke dreiging moet je direct een forse extra boete opleggen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218868188
Komt helemaal goed met de concurrentiepositie van bedrijven in de EU als er geen gebruik gemaakt kan worden van nieuwe technologische ontwikkelingen. Of bedrijven vertrekken, of bedrijven gaan failliet.

Ome Trump ziet het wel aardig. De EU rookt zichzelf uit qua energie, migratie en overregulering.

De users op fok! vinden helemaal mooi. :Y)
pi_218868203
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 16:34 schreef Cracka-ass het volgende:
Komt helemaal goed met de concurrentiepositie van bedrijven in de EU als er geen gebruik gemaakt kan worden van nieuwe technologische ontwikkelingen. Of bedrijven vertrekken, of bedrijven gaan failliet.

Ome Trump ziet het wel aardig. De EU rookt zichzelf uit qua energie, migratie en overregulering.

Jij snapt het duidelijk niet maar je hebt weer een paar mooie steekwoorden laten vallen.

Chapeaux.
pi_218868371
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:54 schreef gwn_een_user het volgende:
de DMA is wel een probleem voor hun gesloten ecosysteem, wat juist 1 van hun meest waardevolle pronkstukken is
hun walled garden aanpak betekent meer veiligheid, meer privacy, snellere updates dan de concurrentie. die openheid die de EC zo graag wil afdwingen ondermijnt die zaken
Deze geloof ik wel.

Ik ben ooit overgestapt naar apple en dat bevalt mij gewoon prima. Mijn telefoons gaan een jaar of 5 mee en de tablet wel 8 ofzo. Nooit geen noemenswaardig gedoe met vastlopen of iets dergelijks, alleen worden de accu’s op den duur gewoon minder.

Ik ben niet op zoek naar meer functies of opties dan die me nu geboden worden dus ondervind verder ook geen nadelen.

Ik vind verder wel dat de EU zich niet moet laten chanteren, dus wat dat betreft sta ik er wat dubbel in.

Is trouwens die hele ios, android discussie niet iets van voor corona?
pi_218868386
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 15:09 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
"chantage telefoons" nog wel 🤔
xD
lol
  Moderator donderdag 25 september 2025 @ 17:00:29 #30
pi_218868390
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 16:59 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
xD
Ja bro wat betekent dat uberhaupt 😅
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_218868421
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:00 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Ja bro wat betekent dat uberhaupt 😅
Geen idee
Bro is prolly delulu
lol
pi_218868452
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 16:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Deze geloof ik wel.

Ik ben ooit overgestapt naar apple en dat bevalt mij gewoon prima. Mijn telefoons gaan een jaar of 5 mee en de tablet wel 8 ofzo. Nooit geen noemenswaardig gedoe met vastlopen of iets dergelijks, alleen worden de accu’s op den duur gewoon minder.

Ik ben niet op zoek naar meer functies of opties dan die me nu geboden worden dus ondervind verder ook geen nadelen.

Ik vind verder wel dat de EU zich niet moet laten chanteren, dus wat dat betreft sta ik er wat dubbel in.

ik ook niet, ik ben nogal een minimalist. de EC wil dat apple sideloading toestaat. de gemiddelde apple gebruiker weet denk ik niet eens wat dat is, laat staan er behoefte aan hebben. en het brengt enorm veel beveiligingsrisico's met zich mee. het hele punt van apple's ecosysteem is dat het gericht is op privacy en veiligheid doordat apple de totale controle erover heeft

het doel van de DMA is dus de duopolie doorbreken (de twee appstores van google en apple)
een non-oplossing voor een probleem dat niet bestaat. het echte structurele probleem is europa's gebrek aan techgiganten, die inmiddels andere grootmachten wél hebben. misschien dat de EC nu eens de bouw van europese tech kammpioenen bevordert. dan zouden we meer keuze hebben. in andere grootmachten hebben ze dat ook. zelfs f---ing rusland heeft yandex en vk en zo

de focus op alsmaar strengere regelgeving remt innovatie op den duur juist af. dat kun je met lede ogen in real time zien in europa als je oplet. we hollen hier technologisch gesproken achteruit naar het stenen tijdperk
  Moderator donderdag 25 september 2025 @ 17:09:06 #33
pi_218868455
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:04 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Geen idee
Bro is prolly delulu
Je kan stellen dat elke niet-iPhone een spionage telefoon is

Ja kies maar wat je liever hebt
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 25 september 2025 @ 17:10:17 #34
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218868463
Wow wat een frusties hier
pi_218868481
Als picnic t kan...
pi_218868539
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:13 schreef Nober het volgende:
Als picnic t kan...
Picnic is een Nederlands bedrijf met een dienstverlening voornamelijk in Nederland. En bij Picnic ging het alleen om de vraag onder welke CAo hun werknemers vallen. De problemen die de EU met Apple heeft zijn vele malen groter
En de EU heeft veel minder belang om te voldoen aan de eisen van Picnic dan aan Apple.
pi_218868549
Ik had hun jankverhaal snel doorgelezen en werd eigenlijk steeds enthousiaster over de DMA.
pi_218868562
Met alle respect, maar de wetgeving in de EU op techgebied maakt dat Europa nog verder achter gaat lopen en dat is gewoon een slechte zaak. Zogenaamd doet men het voor de consument, maar die heeft er zelden om gevraagd.
pi_218868563
quote:

Je hebt volgens mij totaal geen idee waar het over gaat.
pi_218868588
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 16:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Deze geloof ik wel.

Wil jij je telefoon bezitten, of de bitch van Apple zijn is eigenlijk de vraag. Alles wat Apple moet doen geeft je extra keuze in hoe jij je apparaat gebruikt. Wil je lekker in het tuintje van Apple blijven, dan kan dat ook. Het zijn ook allemaal dingen die google en/of Microsoft wel kunnen op een veilige manier, dus zo gek is het niet, maar bij Apple is het janken.
pi_218868597
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:26 schreef VEM2012 het volgende:
Met alle respect, maar de wetgeving in de EU op techgebied maakt dat Europa nog verder achter gaat lopen en dat is gewoon een slechte zaak. Zogenaamd doet men het voor de consument, maar die heeft er zelden om gevraagd.
Hoe gaat de DMA dat doen volgens jou?
pi_218868612
quote:
Hoe maakt de DMA dat Europa er op techgebied op achteruit terwijl het bedoeld is om de monopolies van Apple en andere big tech te doorbreken? Die monopolieposities maken het ook heel lastig dat EU techbedrijven kunnen concurreren.
  donderdag 25 september 2025 @ 17:34:47 #43
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_218868633
En we hebben beeld.

Bekijk deze YouTube-video
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars: https://tinet.nl
pi_218868643
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoe gaat de DMA dat doen volgens jou?
Ik heb het niet specifiek over de DMA, hoewel die ook belemmeringen kan opwerpen omdat bepaalde producten of functies niet beschikbaar komen.

Op zich ben ik voorstander van een gelijk speelveld en meer kansen voor startups, maar zo lang als het systeem van EU subsidies juist in het voordeel is van grote bedrijven en startups daar heel moeilijk tussenkomen en daar hulp van nodig hebben van consultants die vaak wel 15% meepikken daarvan, dan heb ik wel zoiets van: zorg eerst eens dat je je eigen huis op orde hebt.
pi_218868693
Prima achtergrond artikel van tweakers.

https://tweakers.net/revi(...)bang-van-worden.html
pi_218868696
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb het niet specifiek over de DMA, hoewel die ook belemmeringen kan opwerpen omdat bepaalde producten of functies niet beschikbaar komen.

Op zich ben ik voorstander van een gelijk speelveld en meer kansen voor startups, maar zo lang als het systeem van EU subsidies juist in het voordeel is van grote bedrijven en startups daar heel moeilijk tussenkomen en daar hulp van nodig hebben van consultants die vaak wel 15% meepikken daarvan, dan heb ik wel zoiets van: zorg eerst eens dat je je eigen huis op orde hebt.
Jij snapt er duidelijk ook niks van.
  donderdag 25 september 2025 @ 17:47:40 #47
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_218868714
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wil jij je telefoon bezitten, of de bitch van Apple zijn is eigenlijk de vraag. Alles wat Apple moet doen geeft je extra keuze in hoe jij je apparaat gebruikt. Wil je lekker in het tuintje van Apple blijven, dan kan dat ook. Het zijn ook allemaal dingen die google en/of Microsoft wel kunnen op een veilige manier, dus zo gek is het niet, maar bij Apple is het janken.
Ik raap liever Bubba zijn zeepje op. :)

Liefs, Tokkie
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars: https://tinet.nl
  donderdag 25 september 2025 @ 17:49:23 #48
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218868725
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 16:32 schreef BlaZ het volgende:
Na een dergelijke dreiging moet je direct een forse extra boete opleggen.
De wet is niet willekeurig, dus je kan lastig willekeurige boetes opleggen omdat iemand iets zegt wat je niet bevalt.
Laffe huichelaar
pi_218868740
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk was je originele post niet gepast bij dit artikel en daarna is het strooien met algemeenheden en claims over totaal andere zaken die je nergens hard maakt.
pi_218868743
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:49 schreef timmmmm het volgende:

[..]
De wet is niet willekeurig, dus je kan lastig willekeurige boetes opleggen omdat iemand iets zegt wat je niet bevalt.
We leven nu in de Trump wereld. Regels zijn voor suckers.
  donderdag 25 september 2025 @ 17:54:24 #51
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218868756
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
We leven nu in de Trump wereld. Regels zijn voor suckers.
8)7
Laffe huichelaar
  donderdag 25 september 2025 @ 18:03:30 #52
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218868811
quote:
7s.gif Op donderdag 25 september 2025 16:28 schreef Isdatzo het volgende:
Ik word sowieso schijtziek van al die bedrijven die beginnen te dreigen met het één of ander om hun zin te krijgen.

Rot op.
Inderdaad, "wij vinden deze wet stom en we willen hem niet opvolgen En AnDeRs GaAn WuH WeG HoOr! :'( " Ze mogen van mij. Sterker nog, elk bedrijf dat hiermee dreigt zou gelijk verbannen moeten worden uit de EU. Sodeflikkerstraal maar op als het allemaal zo moeilijk is.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218868847
quote:
De consument zou ook nog willen dat fabrikanten asbest als materiaal blijven gebruiken omdat het stukken goedkoper was die prijsverhogingen hebben ze niet om gevraagd. ;)
pi_218868956
Haha alleen kantoorjuppen lopen met zo'n ding
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_218868991
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 18:30 schreef halfway het volgende:
Schreeuwende en huilende mensen straks als de deuren definitief dichtgaan *O*

twitter
pi_218869013
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gwn_een_user legt prima uit waar de pijnpunten liggen.

Soms is minder ook gewoon meer. Ook al lever je dan wat “vrijheid” in.
pi_218869294
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dus eigenlijk was je originele post niet gepast bij dit artikel en daarna is het strooien met algemeenheden en claims over totaal andere zaken die je nergens hard maakt.
Joh, als jij het kapotreguleren van de EU prima vindt, dan is dat jouw mening. Ik ben het daar niet mee eens.
pi_218869312
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:44 schreef Document1 het volgende:

[..]
Jij snapt er duidelijk ook niks van.
Ik snap prima wat de EU probeert te bereiken met de wetgeving. Maar ik snap ook dat Apple er geen zin in heeft. En als gebruiker van Apple wil ik die aanpassingen niet.
pi_218869338
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 18:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De consument zou ook nog willen dat fabrikanten asbest als materiaal blijven gebruiken omdat het stukken goedkoper was die prijsverhogingen hebben ze niet om gevraagd. ;)
Dat is iets totaal anders. Want gebruik van asbest is schadelijk voor de gezondheid en niet alleen voor jezelf. Hele slechte vergelijking dus.

Als ik een iPhone koop, dan weet ik dat er bepaalde beperkingen aan zitten en daar dien ik gewoon vrij voor te kunnen kiezen. Net zo goed word ik doodziek van al die cookie pop ups. Ook iets voor de consument, waar de consument een hekel aan heeft.

De EU is een gedrocht geworden die veel te veel aan het micromanagen is. Ik snap dat mensen die links zijn daar voorstander van zijn, want het is natuurlijk typisch klassiek links. Maar ik word er niet vrolijk van.
pi_218869360
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:17 schreef VEM2012 het volgende:
Als ik een iPhone koop, dan weet ik dat er bepaalde beperkingen aan zitten en daar dien ik gewoon vrij voor te kunnen kiezen. Net zo goed word ik doodziek van al die cookie pop ups. Ook iets voor de consument, waar de consument een hekel aan heeft.
ik wilde daarover toevallig net misschien een topic over openen:
quote:
The end of EU-imposed cookie consent pop-ups could be nigh — consent fatigue and clickspamageddon to be addressed by European Commission amendments to its 2009 e-Privacy Directive
The plague of cookie consent alerts, banners, and pop-ups that have added a sliver of sandpaper to web surfing since 2009 might be eradicated in December. The European Commission (EC) intends to revise a law called the e-Privacy Directive, reports Politico. Specifically, new guidelines from the European Data Protection Board (EDPB) aim to eliminate manipulative consent banners and reduce consent fatigue.
meer: https://www.tomshardware.(...)-e-privacy-directive
  donderdag 25 september 2025 @ 19:24:12 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218869386
Ik heb de EU helemaal niet nodig om voor mij te bepalen welk merk smartphone geschikt voor mij is. Als er nu geen concurrentie zou zijn was het een ander verhaal. Maar keuzes genoeg. Laat mij dan Apple kiezen, omdat ik dit fijn en weinig omslachtig vind.
The End Times are wild
pi_218869437
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:24 schreef LXIV het volgende:
Ik heb de EU helemaal niet nodig om voor mij te bepalen welk merk smartphone geschikt voor mij is. Als er nu geen concurrentie zou zijn was het een ander verhaal. Maar keuzes genoeg. Laat mij dan Apple kiezen, omdat ik dit fijn en weinig omslachtig vind.
Daar kiest de EU helemaal niet voor. Het is de keuze van Apple om niet aan de wet te willen voldoen en als de EU die wet niet intrekt dan is het de keuze van Apple om hun producten niet meer aan te bieden aan de Europese consument.
  donderdag 25 september 2025 @ 19:39:10 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218869543
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:17 schreef VEM2012 het volgende:

De EU is een gedrocht geworden die veel te veel aan het micromanagen is. Ik snap dat mensen die links zijn daar voorstander van zijn, want het is natuurlijk typisch klassiek links. Maar ik word er niet vrolijk van.
De linkse mensen in dit topic vinden het eigenlijk al niks als jij zelf kunt bepalen dat je liever zaken met Apple doet.
The End Times are wild
  donderdag 25 september 2025 @ 19:42:00 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218869592
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Daar kiest de EU helemaal niet voor. Het is de keuze van Apple om niet aan de wet te willen voldoen en als de EU die wet niet intrekt dan is het de keuze van Apple om hun producten niet meer aan te bieden aan de Europese consument.
Doordat Apple gesloten is , is het systeem juist zo helder en stabiel. Er zijn toch alternatieven genoeg voor mensen die een open systeem willen?
The End Times are wild
pi_218869839
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
De linkse mensen in dit topic vinden het eigenlijk al niks als jij zelf kunt bepalen dat je liever zaken met Apple doet.
I know. Plus Apple is een succesvol bedrijf. En succes is natuurlijk ook helemaal kut, tenminste als het anderen betreft.
pi_218869905
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 18:39 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Gwn_een_user legt prima uit waar de pijnpunten liggen.

Soms is minder ook gewoon meer. Ook al lever je dan wat “vrijheid” in.
Wat hij daar zegt klopt gewoon niet. Als jij niet buiten het tuintje van Apple wil komen veranderd er helemaal niks. Ook niet aan de privacy. En qua veiligheid zijn ze helemaal niet beter dan concurrenten die wel een open systeem hebben.

Of is MacOS ook een onveilige ramp voor de veiligheid en privacy en gebruiksgemak?
pi_218870209
Ik denk dat Apple vooral het probleem overschat.

99% gaat geen andere store installeren, ik niet in ieder geval.
Is allemaal gezeik 9 van de 10x met “alternatieve aanbieders”.

Als ik dat wil kocht ik wel Android.
pi_218870444
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik snap prima wat de EU probeert te bereiken met de wetgeving. Maar ik snap ook dat Apple er geen zin in heeft. En als gebruiker van Apple wil ik die aanpassingen niet.
Ik haal straks gewoon de 17 pro Max maar ik ben heel blij met de eu. Wat vindt jij er dan zo storend aan? In weze stellen ze niks voor wat de werking van het OS zou moeten bemoeilijken.
pi_218870460
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik denk dat Apple vooral het probleem overschat.

99% gaat geen andere store installeren, ik niet in ieder geval.
Is allemaal gezeik 9 van de 10x met “alternatieve aanbieders”.

Als ik dat wil kocht ik wel Android.
Ik heb het alleen gedaan zodat Fortnite geïnstalleerd kon worden op de iPad en ik denk dat dit in veel gezinnen de enige use case is. _O-
pi_218870483
quote:

Tja, maar hoe plaats je het volgende dan weer...

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)echnologisch-inhalen

Mogelijk geen toevallig getimed artikel maar hè, er zal vast een kern van waarheid inzitten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218870498
Ik vond die appel sowieso al niks, iemand had er al een hap uit genomen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218870830
Haha okidoki Apple :D :W

Edit: Is Apple straks Fuji ? :D

[ Bericht 28% gewijzigd door Gibson88 op 25-09-2025 21:19:22 (sorry kut grapje:( ) ]
Ook in moeilijke tijden.
pi_218870884
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:13 schreef Nober het volgende:
Als picnic t kan...
Als dit in NL zou zijn, zou de vvd al op hun blote knietjes de hielen aan het likken zijn van apple.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218870901
Sommige maatregelen kunnen best goed zijn maar de mogelijkheid om alternatieve app stores te installeren vindt in totaal onzinnig. Wie gebruikt dat nou.
pi_218870992
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Schreeuwende en huilende mensen straks als de deuren definitief dichtgaan *O*

[ x ]
Ik ben voor, al was het alleen maar om die iphone snobs te zien jammeren.
-
  donderdag 25 september 2025 @ 21:55:43 #76
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218871170
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 21:28 schreef RotatoR het volgende:
Sommige maatregelen kunnen best goed zijn maar de mogelijkheid om alternatieve app stores te installeren vindt in totaal onzinnig. Wie gebruikt dat nou.
Waarom zou je niet een andere appstore gebruiken als daar de apps goedkoper zijn, de interface fijner werkt en daar apps te krijgen zijn die niet via de te dure Apple App store te krijgen zijn?

Apple gebruikt hun App Store monopolie om hoge marges te rekenen en concurrentie buiten te sluiten.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_218871250
Het veiligheidsargument dat hier wordt gebruikt is onvolledig, als jij als Apple-gebruiker niet sideloadt dan verandert er niks. Ik ben helemaal voor deze wet van de EU en tegelijkertijd zal ikzelf in principe niet sideloaden. Dit gegeven is nieuw voor vele
fokkers weet ik, maar twee waarheden kunnen soms naast elkaar bestaan.
pi_218871259
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:45 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik haal straks gewoon de 17 pro Max maar ik ben heel blij met de eu. Wat vindt jij er dan zo storend aan? In weze stellen ze niks voor wat de werking van het OS zou moeten bemoeilijken.
Ik heb de 17 pro max al. Prima toestel verder, maar in de VS heb je meer functionaliteit. Net als met de Airpods Pro. Die kunnen nu vertalen. Maar niet voor EU klanten.

Het is toch zonde dat dingen die in de VS kunnen hier niet kunnen?
pi_218871395
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:07 schreef Harmankardon het volgende:
Het veiligheidsargument dat hier wordt gebruikt is onvolledig, als jij als Apple-gebruiker niet sideloadt dan verandert er niks. Ik ben helemaal voor deze wet van de EU en tegelijkertijd zal ikzelf in principe niet sideloaden. Dit gegeven is nieuw voor vele
fokkers weet ik, maar twee waarheden kunnen soms naast elkaar bestaan.
Alleen al die debiele lobbyisten term: sideloaden. Om het eng te laten lijken. Een programma installeren bedoel je.
pi_218871405
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb de 17 pro max al. Prima toestel verder, maar in de VS heb je meer functionaliteit. Net als met de Airpods Pro. Die kunnen nu vertalen. Maar niet voor EU klanten.

Koop een Android als je graag wil vertalen.
pi_218871458
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 21:28 schreef RotatoR het volgende:
"Toevallig" rond hetzelfde moment dat Apple alternatieve stores moest toestaan versoepelden ze de regels voor de eigen app store. Je kan nu bijvoorbeeld emulators downloaden. Miljoenen mensen gebruiken die. Zelfs al heb je geen alternatieve app store op je telefoon staan, dan nog heb je er voordeel van.
pi_218871567
Ik heb alles van Apple, telefoon, computers waar ik zakelijk mee werk, ipad, apple music, carplay. Alles werkt top. Die DMA boeit me echt geen reet.

Lees hier voor het eerst dat dat blijkbaar voor yuppen is. Maar dat ben ik niet. Wel iemand die van gemak en kwaliteit houdt. Goedkoop is duurkoop.
pi_218871658
Dit is niet het dreigement dat ze denken dat het is. Alleen een handjevol Apple fanaten zijn hier gevoelig voor.
pi_218871746
het gaat niet enkel om apple. ik wil nu eindelijk eens google ai mode kunnen gebruiken, maar de uitrol ervan in europa duurt zo f---ing lang vanwege de DMA. intussen betaal ik voor mijn google ai pro abo maar moet ik langer wachten op nieuwe functies dan mensen uit blijkbaar meer dan 180 landen!
pi_218871780
mooi zo. weg met die overgewaardeerde zooi.
40% tot 60% marge op Apple-producten, en een consument een refurbished apparaat aanbieden als het binnen de garantieperiode defect gaat. wie gaat daar nou mee akkoord?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218871791
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Koop een Android als je graag wil vertalen.
Android is kut, dus: nee.
pi_218871803
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb alles van Apple, telefoon, computers waar ik zakelijk mee werk, ipad, apple music, carplay. Alles werkt top. Die DMA boeit me echt geen reet.

Lees hier voor het eerst dat dat blijkbaar voor yuppen is. Maar dat ben ik niet. Wel iemand die van gemak en kwaliteit houdt. Goedkoop is duurkoop.
dit is dan ook meteen de ellende, je hebt niets aan 1 product van Apple. Eenmaal 1 product van Apple en je moet de rest ook van Apple hebben.
Met alleen een iPhone kan je niet casten naar chromecast en DLNA snapt Apple ook niet. Dus moet je een AppleTV.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218871817
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 23:35 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
dit is dan ook meteen de ellende, je hebt niets aan 1 product van Apple. Eenmaal 1 product van Apple en je moet de rest ook van Apple hebben.
Met alleen een iPhone kan je niet casten naar chromecast en DLNA snapt Apple ook niet. Dus moet je een AppleTV.
Kan gewoon rechtstreeks op een moderne tv.
pi_218871916
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 23:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
40% tot 60% marge op Apple-producten, en een consument een refurbished apparaat aanbieden als het binnen de garantieperiode defect gaat. wie gaat daar nou mee akkoord?
Dan koop je het toch niet :!
pi_218871947
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 23:35 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
dat is niet apple's probleem. niemand is gedwongen hun producten te kopen. de consument hoort onderzoek te doen voor een dure aankoop en zich ervan bewust te zijn dat men tegenwoordig niet echt simpelweg een product koopt, je koopt een stukje van een ecosysteem. zo werkt big tech, ze verkopen niet echt losse producten en diensten, ze verkopen ecosystemen.

als mensen een meer open ecosysteem willen, dan kopen ze maar android producten

de EC dwingt apple om de consument een keuze te geven waar de consument helemaal niet om vraagt. het probeert een markt op te bouwen die de consument in de eerste plaats niet eens wilde.

[ Bericht 2% gewijzigd door gwn_een_user op 26-09-2025 00:50:03 ]
pi_218871963
Waar bemoeit de EU zich mee. EU heeft totaal geen inhoudelijke kennis. Feit dat ze Whatsapp wilden openbreken toont al aan dat ze ze niet allemaal op een rijtje hebben.

Probleem binnen de ambtenarij is dat niemand elkaar durft tegen te spreken, domme plannen kunnen zo toch doorgaan.
pi_218871965
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 00:56 schreef Alpha0 het volgende:
Waar bemoeit de EU zich mee. EU heeft totaal geen inhoudelijke kennis. Feit dat ze Whatsapp wilden openbreken toont al aan dat ze ze niet allemaal op een rijtje hebben. Probleem binnen de ambtenarij is dat niemand elkaar durft tegen te spreken, domme plannen kunnen zo toch doorgaan.
wat de EC denk ik in feite wil doen is het blokkeren van buitenlandse big tech zoals china deed met de great firewall. dit gaf chinese technologiebedrijven de kans om de gigantische binnenlandse markt te domineren want google, meta, twitter, youtube, etc. waren/zijn, voor zover ik het weet, niet toegankelijk in china.

de keerzijde is dat chinezen (althans diegenen zonder een beetje technische kennis) nu volledig afhankelijk zijn van enkele bedrijven waar de staat zich met totale vrijheid kan bemoeien. dat is ook de natte droom van de EC.

je ziet de EU zich altijd profileren als de verdediger van gegevensbescherming en dergelijke en altijd met het vingertje zien zwaaien naar amerikaanse big tech, maar willen tegelijkertijd zo zo zo graag Chat Control invoeren.
  vrijdag 26 september 2025 @ 03:37:00 #93
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218872029
De dildo moet iets kleiner. Dat is toch niet zo veel gevraagd?
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_218872087
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:54 schreef gwn_een_user het volgende:
Dat kunnen ze nog steeds aanbieden, net zoals dat bij android de keuze hebt om uit een niet officiele store zaken te installeren, maar dan moet je wel heel expliciet instellen dat dit kan, bij Apple heb je die mogelijkheid niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218872133
Opbokken. Good riddance zou ik zeggen. :W
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218872138
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 23:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Android is kut, dus: nee.
Dan heb je te dealen met het meest kinderachtige bedrijf in tech.
  vrijdag 26 september 2025 @ 06:39:15 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218872211
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 23:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Maar het is niet aan jou om te bepalen hoeveel marge ik mag betalen. Als ik het dat waard vind is dat mijn zaak.
Stel dat mensen gingen bepalen hoeveel marge een bakker mocht teruggeven en er verkocht waren allemaal vies brood te eten!
The End Times are wild
pi_218872267
Android users vs Apple users

pi_218872299
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 05:14 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat kunnen ze nog steeds aanbieden, net zoals dat bij android de keuze hebt om uit een niet officiele store zaken te installeren, maar dan moet je wel heel expliciet instellen dat dit kan, bij Apple heb je die mogelijkheid niet.
Apart, ik heb een andere store op m’n iPhone staan.

Zoals gewoonlijk loop half fok weer eens lekker achter de desinformatie aan.
pi_218872301
Dan gebruiken we gewoon alleen nog Europese telefoons.
Zou wel grappig zijn als China hetzelfde doet.
Vakman pur sang
pi_218872314
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 18:30 schreef halfway het volgende:
Zo’n MacBook is wel echt fijn om software development mee te doen.
pi_218872334
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waarom kunnen andere buds voor Android telefoons dit wel in europa?

Het is toch vreemd dat Android blijkbaar wel aan wetgeving wilt voldoen en Apple niet.
pi_218872339
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 07:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waarom kunnen andere buds voor Android telefoons dit wel in europa?

Het is toch vreemd dat Android blijkbaar wel aan wetgeving wilt voldoen en Apple niet.
Android is geen merk hè?

Apple heeft de apps gebaseerd op hun eigen platform voor redenen.
Ik ben er tevreden over, de shit die op Android apps gepleurd werd was vele malen vaker geïnfecteerd of totale prut
Vakman pur sang
pi_218872368
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 07:12 schreef Document1 het volgende:

[..]
Apart, ik heb een andere store op m’n iPhone staan.

Zoals gewoonlijk loop half fok weer eens lekker achter de desinformatie aan.
Ja en daar moet je toestel dus wel jailbreaken.
pi_218872374
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 07:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Android is geen merk hè?

Apple heeft de apps gebaseerd op hun eigen platform voor redenen.
Ik ben er tevreden over, de shit die op Android apps gepleurd werd was vele malen vaker geïnfecteerd of totale prut
Wat een flauwekul, Apple gebruikers die denken dat ze volledig veilig zijn op ios :') :') :')
pi_218872376
En weer een reden om aan te tonen wat een zegen de EU is. Dit soort kutbedrijven en hun chantage gewoon de deur kunnen wijzen.
Dit, dus.
pi_218872405
quote:
Bij Apple krijg je tenminste nog (vrij makkelijk naar mijn ervaring) een ander toestel.

Moet je eens naar de grote concurrent gaan, als je daar met met problen van een goedkoper model dan het vlaggenschip aankomt lachen ze je uit en zeggen ze “had je maar het vlaggenschip moeten nemen”

Of als er bijvoorbeeld een batterij binnen 1 jaar grote kuren geeft moet je bedelen voor een nieuwe batterij, en dan duurt het weken om die te vervangen lmao
lol
pi_218872412
Hey Siri waarom zijn zoveel mensen boos op Apple overprijste rommel terwijl ze geen Apple producten hebben
lol
pi_218872471
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 07:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Android is geen merk hè?

Android is een besturingssysteem net zoals iOS dat is bij Apple.

Het ging erover dat er buds voor Android zijn die wel degelijk vertalen in de eu.

Dus blijkbaar zijn er besturingssystemen die wel voldoen aan Europese regels.
pi_218872472
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 07:44 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Bij Apple krijg je tenminste nog (vrij makkelijk naar mijn ervaring) een ander toestel.

Moet je eens naar de grote concurrent gaan, als je daar met met problen van een goedkoper model dan het vlaggenschip aankomt lachen ze je uit en zeggen ze “had je maar het vlaggenschip moeten nemen”

Of als er bijvoorbeeld een batterij binnen 1 jaar grote kuren geeft moet je bedelen voor een nieuwe batterij, en dan duurt het weken om die te vervangen lmao
Als je zo dom bent is het geen wonder dat ze een appel aan je verkopen.
pi_218872476
Waarom zouden je oortjes moeten vertalen, is Engels te moelluk ofzo.
Dat is zeker dezelfde doelgroep als van die Videos die gewoon in het Nederlands zijn, en waarbij dan midden in beeld de gesproken tekst staat. :')
pi_218872481
Wat ook nog enorm debiel is, is dat Appel gebruikers denken dat die oortjes de vertaling doen |:( |:( |:( |:(
pi_218872521
Bekijk dit @ChevyCaprice
Er is eentje geïrriteerd lmao
lol
  vrijdag 26 september 2025 @ 08:13:41 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218872526
Prima, laat die lui maar in hun telefoontjes stikken
  vrijdag 26 september 2025 @ 08:14:29 #115
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218872530
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 07:44 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Wel mee eens dat de bouwkwaliteit van mijn S24 Ultra bedroevend slecht was. Bij oplevering direct een kapot/los USB-C poortje... wel prima opgelost door Samsung, dat wel. Maar dat ding moet dan toch langs Dynafix en dat is altijd maar weer een gokje.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218872677
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 06:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dan heb je te dealen met het meest kinderachtige bedrijf in tech.
Dat is nog altijd beter dan het meest privacyschendende bedrijf vind ik.
pi_218872681
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 08:03 schreef raptorix het volgende:
Waarom zouden je oortjes moeten vertalen, is Engels te moelluk ofzo.
Dat is zeker dezelfde doelgroep als van die Videos die gewoon in het Nederlands zijn, en waarbij dan midden in beeld de gesproken tekst staat. :')
Er zijn meer dan twee talen…
pi_218872783
Dit is erg goed. Hoop dat Europa gewoon zegt: 'prima, doei'.
pi_218872788
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 07:34 schreef Buitendam het volgende:
En weer een reden om aan te tonen wat een zegen de EU is. Dit soort kutbedrijven en hun chantage gewoon de deur kunnen wijzen.
Wat dat betreft is EU inderdaad een zegen. Wat betreft veel andere zaken niet. We moeten echt een manier vinden dat wij aan onze veiligheid en privacyregels kunnen voldoen, zonder dat wij innovatie teveel dwars zitten. Want we lopen flink achter.
pi_218872798
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2025 18:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Inderdaad, "wij vinden deze wet stom en we willen hem niet opvolgen En AnDeRs GaAn WuH WeG HoOr! :'( " Ze mogen van mij. Sterker nog, elk bedrijf dat hiermee dreigt zou gelijk verbannen moeten worden uit de EU. Sodeflikkerstraal maar op als het allemaal zo moeilijk is.
Eens. Maar punt is dus wel dat dat alleen kan als je zelf ook sterk staat. Al alternatieve hebt, of weet dat je die snel kan opbouwen.

In die positie zitten we helaas niet. Daarom doet een bedrijf als Apple dit. Ze weten hoe erg EU achterloopt.
pi_218872803
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 18:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Je maakt er een karikatuur van. Want: uiteraard niet. Veiligheid is van groot belang. Maar toch is de vraag: 'moet de mijnbouw weer open, voor zeldzame aardmentalen' een valide vraag. Of je moet alternatieve weten.
pi_218872909
Je gaat er niet dood aan als zij er niet meer zijn.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_218873128
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 08:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Eens. Maar punt is dus wel dat dat alleen kan als je zelf ook sterk staat. Al alternatieve hebt, of weet dat je die snel kan opbouwen.

In die positie zitten we helaas niet. Daarom doet een bedrijf als Apple dit. Ze weten hoe erg EU achterloopt.
Waarop loopt de EU precies concreet achter als het gaat om innovatie?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_218873148
E
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 08:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat dat betreft is EU inderdaad een zegen. Wat betreft veel andere zaken niet. We moeten echt een manier vinden dat wij aan onze veiligheid en privacyregels kunnen voldoen, zonder dat wij innovatie teveel dwars zitten. Want we lopen flink achter.
EU staat zwak omdat ze geen eigen productie en concurrentie hebben.
Ergens kunnen die bedrijven op een gegeven moment zeggen, Eu zoek het maar uit, je koopt dit of je moet je oude Nokia fabriek maar afstoffen.
Vakman pur sang
pi_218873230
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:21 schreef knoopie het volgende:

[..]
Waarop loopt de EU precies concreet achter als het gaat om innovatie?
Meen je dit? qua defensie, AI, Space. Sowieso is het vanwege qua bureaucratie in de EU ingewikkeld voor start-ups.
pi_218873233
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:23 schreef Lospedrosa het volgende:
E
[..]
Ergens kunnen die bedrijven op een gegeven moment zeggen, Eu zoek het maar uit, je koopt dit of je moet je oude Nokia fabriek maar afstoffen.
We zeggen hetzelfde, maar dan in andere woorden.
pi_218873314
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:23 schreef Lospedrosa het volgende:
E
[..]
Hoe is dat anders in de VS? Die hebben ook bijna geen productie en laten alles in China, India en Zuid-Amerika maken. Foxconn en Jabil, die beide voor Apple geproduceerd hebben, hebben fabrieken in Oost-Europa. Nederland heeft met ASML nog één troef in handen, en we hebben met TSMC en NXP nog een paar chip foundries. De VS doet het wat dat betreft helemaal niet zo veel beter hoor. Die komen ook krakend tot stilstand als ze alles zelf zouden moeten doen.
pi_218873800
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Meen je dit? qua defensie, AI, Space. Sowieso is het vanwege qua bureaucratie in de EU ingewikkeld voor start-ups.
Toegegeven, de echt grote bedrijven zitten op gebied van defensie in de VS. Maar tegelijk zijn dit soort bedrijven in de VS heel vaak afhankelijk toeleveranciers die ook uit Europa komen. Rheinmetall, Dassault, Thales. En bijvoorbeeld NXP is een grote leverancier van chips voor heel veel defensiebedrijven.

Apple gebruikt de ARM architectuur, waarvan de kernen nog steeds gedesigned en gelicenceerd worden door ARM in Cambridge. Apple heeft ook een afdeling voor chip-design in München. Productie gebeurt natuurlijk door TSMC met ASML machines. En een heleboel kleiner spul komt ook nog steeds uit Europa.
Het is niet zo zwart-wit en de innovatie uit de VS is vaak afhankelijk van toeleveranciers uit de rest van de wereld.

Qua bureaucratie ben ik het wel volledig met je eens, en die geeft in Europa vaak een onevenredig voordeel aan grote bedrijven ten opzichte van kleinere Start-Ups. Daar moet nodig iets aan gedaan worden.
pi_218873809
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 08:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is nog altijd beter dan het meest privacyschendende bedrijf vind ik.
Als je privacy echt het nr 1 verkoopargument vindt, dan had je een Android. Het is niet eens competitie.
pi_218873834
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 10:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je privacy echt het nr 1 verkoopargument vindt, dan had je een Android. Het is niet eens competitie.
Als jij dat wil geloven, prima.
pi_218873837
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 07:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja en daar moet je toestel dus wel jailbreaken.
:') Helemaal niet waar heb je het over man. Lekker desinformatie blijven verkondigen joh.
pi_218873865
Oh en ik kan een andere store zonder veel gezeik installeren dankzij de EU. w/
pi_218873921
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 10:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
E/OS.
pi_218873945
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 10:27 schreef Document1 het volgende:

[..]
:') Helemaal niet waar heb je het over man. Lekker desinformatie blijven verkondigen joh.
Dat kan dus niet met elke iphone overal, alleen in zeer beperkt deel in de wereld.
pi_218874099
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:40 schreef knoopie het volgende:

[..]
Hoe is dat anders in de VS? Die hebben ook bijna geen productie en laten alles in China, India en Zuid-Amerika maken. Foxconn en Jabil, die beide voor Apple geproduceerd hebben, hebben fabrieken in Oost-Europa. Nederland heeft met ASML nog één troef in handen, en we hebben met TSMC en NXP nog een paar chip foundries. De VS doet het wat dat betreft helemaal niet zo veel beter hoor. Die komen ook krakend tot stilstand als ze alles zelf zouden moeten doen.
De productie zit in Azië, dat geldt voor alle westerse multinationals.
Maar kijk gewoon eens naar de omzet van grote techbedrijven VS / EU de Eu is een klein vlekje
Vakman pur sang
pi_218874316
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 10:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jij dat wil geloven, prima.
Jij hebt geloof, ik feiten. Gelukkig gaat het deze keer om een telefoon.
pi_218874405
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 11:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Jij hebt geloof, ik feiten. Gelukkig gaat het deze keer om een telefoon.
Kom maar door met de feiten dan.
pi_218874521
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 11:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Kom maar door met de feiten dan.
Iphone kun je alleen krijgen met een advertentie bedrijf dat alles controleert. Android telefoons zijn er zonder Google. App toestemmingen kun je beter instellen op android. iPhone moet voldoen aan Amerikaanse spionage wetten. https://shop.fairphone.co(...)color=217&select=220
Nederlandsche telefoons die uit de doos Google vrij gekocht kunnen worden niet.

Groetjes.
pi_218874528
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 08:44 schreef theunderdog het volgende:
Dit is erg goed. Hoop dat Europa gewoon zegt: 'prima, doei'.
Hebben ze al gedaan. Ze gaan de wet niet aanpassen voor Apple was hun bericht. Nu nog voet bij stuk houden.
  vrijdag 26 september 2025 @ 11:32:31 #140
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218874572
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 08:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Maar er zijn toch wel genoeg alternatieven voor Apple, ook al komen die niet uit de EU?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218874573
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 10:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De productie zit in Azië, dat geldt voor alle westerse multinationals.
Maar kijk gewoon eens naar de omzet van grote techbedrijven VS / EU de Eu is een klein vlekje
Wat heeft omzet met innovatie te maken? In de praktijk hebben die helaas weinig met elkaar te maken. En om weer meer on-topic te gaan, in welke zin zou Apple zijn zin geven en zijn ecosystem laten afschermen daar dan een positieve invloed op hebben?

Innovatie ontstaat vooral door concurrentie. Waarom zou je innoveren als je het alleenrecht hebt binnen je eigen doelgroep? Ontwikkeling kost alleen maar geld, dus dan is het veel goedkoper om apps die met jou eigen diensten concurreren gewoon niet toe te laten in jouw appstore.
pi_218874623
Als Apple nou een marktaandeel van 80% had dan had de EU misschien een punt. Dit is echt een probleem creëren wat er niet is.
pi_218874924
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 11:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Iphone kun je alleen krijgen met een advertentie bedrijf dat alles controleert. Android telefoons zijn er zonder Google. App toestemmingen kun je beter instellen op android. iPhone moet voldoen aan Amerikaanse spionage wetten. https://shop.fairphone.co(...)color=217&select=220
Nederlandsche telefoons die uit de doos Google vrij gekocht kunnen worden niet.

Groetjes.
Ja, als je het OS verandert op de telefoon... Je snapt toch best dat dit geen geweldig vergelijk is? Er zitten namelijk ook nadelen aan vast.
pi_218874944
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 11:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hebben ze al gedaan. Ze gaan de wet niet aanpassen voor Apple was hun bericht. Nu nog voet bij stuk houden.
Een telefoontje van Trump naar VDL en de EU gaat door de knieën.

Geen idee hoeveel dat aan donaties kost trouwens... ;)
pi_218874975
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 11:32 schreef knoopie het volgende:

[..]
Wat heeft omzet met innovatie te maken? In de praktijk hebben die helaas weinig met elkaar te maken. En om weer meer on-topic te gaan, in welke zin zou Apple zijn zin geven en zijn ecosystem laten afschermen daar dan een positieve invloed op hebben?

Innovatie ontstaat vooral door concurrentie. Waarom zou je innoveren als je het alleenrecht hebt binnen je eigen doelgroep? Ontwikkeling kost alleen maar geld, dus dan is het veel goedkoper om apps die met jou eigen diensten concurreren gewoon niet toe te laten in jouw appstore.
Je kunt wel blijven roepen: kut enzo.
De EU mocht willen dat ze een Apple of Google hadden.
Dat is een beetje mijn bezwaar.
En dan komt het over als moralistisch janken
Vakman pur sang
pi_218875088
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 12:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, als je het OS verandert op de telefoon... Je snapt toch best dat dit geen geweldig vergelijk is? Er zitten namelijk ook nadelen aan vast.
Wie is "je" in dit verhaal?
pi_218877075
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 11:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Maar er zijn toch wel genoeg alternatieven voor Apple, ook al komen die niet uit de EU?
Ohja, voor apple wel. maar dacht: trek de discussie wat breder. We zijn chantabel door onze positie.
pi_218878119
Nou, als Apple uit de EU vertrekt is dat een mooie vooruitgang.
pi_218878824
Het deed 3 jaar geleden al pijn om ¤180 voor een Xiaomi neer te tellen. Ik heb er gewoon niet meer geld voor over.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_218878856

Die troep die ze nu gemaakt hebben kunnen ze inderdaad beter mee stoppen. Dat Alluminium schijnt niet echt van goede kwaliteit te zijn.
pi_218879965
Kunnen we als Europa de onafhankelijkheid van Amerika niet verder doorzetten? Zo zijn we al bezig met defensie maar kan het ook op digitale gebieden? Kunnen we zelf geen Europese tegenhangers maken van Microsoft, Google en social media platformen? Dat soort ideeën beginnen mij steeds meer en meer te bevallen. En volgens mij is het economisch en technisch ook best haalbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')