abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218869839
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:39 schreef LXIV het volgende:

[..]
De linkse mensen in dit topic vinden het eigenlijk al niks als jij zelf kunt bepalen dat je liever zaken met Apple doet.
I know. Plus Apple is een succesvol bedrijf. En succes is natuurlijk ook helemaal kut, tenminste als het anderen betreft.
pi_218869905
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 18:39 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Gwn_een_user legt prima uit waar de pijnpunten liggen.

Soms is minder ook gewoon meer. Ook al lever je dan wat “vrijheid” in.
Wat hij daar zegt klopt gewoon niet. Als jij niet buiten het tuintje van Apple wil komen veranderd er helemaal niks. Ook niet aan de privacy. En qua veiligheid zijn ze helemaal niet beter dan concurrenten die wel een open systeem hebben.

Of is MacOS ook een onveilige ramp voor de veiligheid en privacy en gebruiksgemak?
pi_218870209
Ik denk dat Apple vooral het probleem overschat.

99% gaat geen andere store installeren, ik niet in ieder geval.
Is allemaal gezeik 9 van de 10x met “alternatieve aanbieders”.

Als ik dat wil kocht ik wel Android.
pi_218870444
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik snap prima wat de EU probeert te bereiken met de wetgeving. Maar ik snap ook dat Apple er geen zin in heeft. En als gebruiker van Apple wil ik die aanpassingen niet.
Ik haal straks gewoon de 17 pro Max maar ik ben heel blij met de eu. Wat vindt jij er dan zo storend aan? In weze stellen ze niks voor wat de werking van het OS zou moeten bemoeilijken.
pi_218870460
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik denk dat Apple vooral het probleem overschat.

99% gaat geen andere store installeren, ik niet in ieder geval.
Is allemaal gezeik 9 van de 10x met “alternatieve aanbieders”.

Als ik dat wil kocht ik wel Android.
Ik heb het alleen gedaan zodat Fortnite geïnstalleerd kon worden op de iPad en ik denk dat dit in veel gezinnen de enige use case is. _O-
pi_218870483
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 16:34 schreef Cracka-ass het volgende:
Komt helemaal goed met de concurrentiepositie van bedrijven in de EU als er geen gebruik gemaakt kan worden van nieuwe technologische ontwikkelingen. Of bedrijven vertrekken, of bedrijven gaan failliet.

Ome Trump ziet het wel aardig. De EU rookt zichzelf uit qua energie, migratie en overregulering.

De users op fok! vinden helemaal mooi. :Y)
Tja, maar hoe plaats je het volgende dan weer...

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)echnologisch-inhalen

Mogelijk geen toevallig getimed artikel maar hè, er zal vast een kern van waarheid inzitten.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218870498
Ik vond die appel sowieso al niks, iemand had er al een hap uit genomen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218870830
Haha okidoki Apple :D :W

Edit: Is Apple straks Fuji ? :D

[ Bericht 28% gewijzigd door Gibson88 op 25-09-2025 21:19:22 (sorry kut grapje:( ) ]
Ook in moeilijke tijden.
pi_218870884
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:13 schreef Nober het volgende:
Als picnic t kan...
Als dit in NL zou zijn, zou de vvd al op hun blote knietjes de hielen aan het likken zijn van apple.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218870901
Sommige maatregelen kunnen best goed zijn maar de mogelijkheid om alternatieve app stores te installeren vindt in totaal onzinnig. Wie gebruikt dat nou.
pi_218870992
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 18:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Schreeuwende en huilende mensen straks als de deuren definitief dichtgaan *O*

[ x ]
Ik ben voor, al was het alleen maar om die iphone snobs te zien jammeren.
-
  donderdag 25 september 2025 @ 21:55:43 #76
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_218871170
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 21:28 schreef RotatoR het volgende:
Sommige maatregelen kunnen best goed zijn maar de mogelijkheid om alternatieve app stores te installeren vindt in totaal onzinnig. Wie gebruikt dat nou.
Waarom zou je niet een andere appstore gebruiken als daar de apps goedkoper zijn, de interface fijner werkt en daar apps te krijgen zijn die niet via de te dure Apple App store te krijgen zijn?

Apple gebruikt hun App Store monopolie om hoge marges te rekenen en concurrentie buiten te sluiten.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_218871250
Het veiligheidsargument dat hier wordt gebruikt is onvolledig, als jij als Apple-gebruiker niet sideloadt dan verandert er niks. Ik ben helemaal voor deze wet van de EU en tegelijkertijd zal ikzelf in principe niet sideloaden. Dit gegeven is nieuw voor vele
fokkers weet ik, maar twee waarheden kunnen soms naast elkaar bestaan.
pi_218871259
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:45 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik haal straks gewoon de 17 pro Max maar ik ben heel blij met de eu. Wat vindt jij er dan zo storend aan? In weze stellen ze niks voor wat de werking van het OS zou moeten bemoeilijken.
Ik heb de 17 pro max al. Prima toestel verder, maar in de VS heb je meer functionaliteit. Net als met de Airpods Pro. Die kunnen nu vertalen. Maar niet voor EU klanten.

Het is toch zonde dat dingen die in de VS kunnen hier niet kunnen?
pi_218871395
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:07 schreef Harmankardon het volgende:
Het veiligheidsargument dat hier wordt gebruikt is onvolledig, als jij als Apple-gebruiker niet sideloadt dan verandert er niks. Ik ben helemaal voor deze wet van de EU en tegelijkertijd zal ikzelf in principe niet sideloaden. Dit gegeven is nieuw voor vele
fokkers weet ik, maar twee waarheden kunnen soms naast elkaar bestaan.
Alleen al die debiele lobbyisten term: sideloaden. Om het eng te laten lijken. Een programma installeren bedoel je.
pi_218871405
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb de 17 pro max al. Prima toestel verder, maar in de VS heb je meer functionaliteit. Net als met de Airpods Pro. Die kunnen nu vertalen. Maar niet voor EU klanten.

Het is toch zonde dat dingen die in de VS kunnen hier niet kunnen?
Koop een Android als je graag wil vertalen.
pi_218871458
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 21:28 schreef RotatoR het volgende:
"Toevallig" rond hetzelfde moment dat Apple alternatieve stores moest toestaan versoepelden ze de regels voor de eigen app store. Je kan nu bijvoorbeeld emulators downloaden. Miljoenen mensen gebruiken die. Zelfs al heb je geen alternatieve app store op je telefoon staan, dan nog heb je er voordeel van.
pi_218871567
Ik heb alles van Apple, telefoon, computers waar ik zakelijk mee werk, ipad, apple music, carplay. Alles werkt top. Die DMA boeit me echt geen reet.

Lees hier voor het eerst dat dat blijkbaar voor yuppen is. Maar dat ben ik niet. Wel iemand die van gemak en kwaliteit houdt. Goedkoop is duurkoop.
pi_218871658
Dit is niet het dreigement dat ze denken dat het is. Alleen een handjevol Apple fanaten zijn hier gevoelig voor.
pi_218871746
het gaat niet enkel om apple. ik wil nu eindelijk eens google ai mode kunnen gebruiken, maar de uitrol ervan in europa duurt zo f---ing lang vanwege de DMA. intussen betaal ik voor mijn google ai pro abo maar moet ik langer wachten op nieuwe functies dan mensen uit blijkbaar meer dan 180 landen!
pi_218871780
mooi zo. weg met die overgewaardeerde zooi.
40% tot 60% marge op Apple-producten, en een consument een refurbished apparaat aanbieden als het binnen de garantieperiode defect gaat. wie gaat daar nou mee akkoord?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218871791
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Koop een Android als je graag wil vertalen.
Android is kut, dus: nee.
pi_218871803
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb alles van Apple, telefoon, computers waar ik zakelijk mee werk, ipad, apple music, carplay. Alles werkt top. Die DMA boeit me echt geen reet.

Lees hier voor het eerst dat dat blijkbaar voor yuppen is. Maar dat ben ik niet. Wel iemand die van gemak en kwaliteit houdt. Goedkoop is duurkoop.
dit is dan ook meteen de ellende, je hebt niets aan 1 product van Apple. Eenmaal 1 product van Apple en je moet de rest ook van Apple hebben.
Met alleen een iPhone kan je niet casten naar chromecast en DLNA snapt Apple ook niet. Dus moet je een AppleTV.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218871817
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 23:35 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
dit is dan ook meteen de ellende, je hebt niets aan 1 product van Apple. Eenmaal 1 product van Apple en je moet de rest ook van Apple hebben.
Met alleen een iPhone kan je niet casten naar chromecast en DLNA snapt Apple ook niet. Dus moet je een AppleTV.
Kan gewoon rechtstreeks op een moderne tv.
pi_218871916
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 23:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
mooi zo. weg met die overgewaardeerde zooi.
40% tot 60% marge op Apple-producten, en een consument een refurbished apparaat aanbieden als het binnen de garantieperiode defect gaat. wie gaat daar nou mee akkoord?
Dan koop je het toch niet :!
pi_218871947
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 23:35 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
dat is niet apple's probleem. niemand is gedwongen hun producten te kopen. de consument hoort onderzoek te doen voor een dure aankoop en zich ervan bewust te zijn dat men tegenwoordig niet echt simpelweg een product koopt, je koopt een stukje van een ecosysteem. zo werkt big tech, ze verkopen niet echt losse producten en diensten, ze verkopen ecosystemen.

als mensen een meer open ecosysteem willen, dan kopen ze maar android producten

de EC dwingt apple om de consument een keuze te geven waar de consument helemaal niet om vraagt. het probeert een markt op te bouwen die de consument in de eerste plaats niet eens wilde.

[ Bericht 2% gewijzigd door gwn_een_user op 26-09-2025 00:50:03 ]
pi_218871963
Waar bemoeit de EU zich mee. EU heeft totaal geen inhoudelijke kennis. Feit dat ze Whatsapp wilden openbreken toont al aan dat ze ze niet allemaal op een rijtje hebben.

Probleem binnen de ambtenarij is dat niemand elkaar durft tegen te spreken, domme plannen kunnen zo toch doorgaan.
pi_218871965
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2025 00:56 schreef Alpha0 het volgende:
Waar bemoeit de EU zich mee. EU heeft totaal geen inhoudelijke kennis. Feit dat ze Whatsapp wilden openbreken toont al aan dat ze ze niet allemaal op een rijtje hebben. Probleem binnen de ambtenarij is dat niemand elkaar durft tegen te spreken, domme plannen kunnen zo toch doorgaan.
wat de EC denk ik in feite wil doen is het blokkeren van buitenlandse big tech zoals china deed met de great firewall. dit gaf chinese technologiebedrijven de kans om de gigantische binnenlandse markt te domineren want google, meta, twitter, youtube, etc. waren/zijn, voor zover ik het weet, niet toegankelijk in china.

de keerzijde is dat chinezen (althans diegenen zonder een beetje technische kennis) nu volledig afhankelijk zijn van enkele bedrijven waar de staat zich met totale vrijheid kan bemoeien. dat is ook de natte droom van de EC.

je ziet de EU zich altijd profileren als de verdediger van gegevensbescherming en dergelijke en altijd met het vingertje zien zwaaien naar amerikaanse big tech, maar willen tegelijkertijd zo zo zo graag Chat Control invoeren.
  vrijdag 26 september 2025 @ 03:37:00 #93
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218872029
De dildo moet iets kleiner. Dat is toch niet zo veel gevraagd?
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_218872087
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:54 schreef gwn_een_user het volgende:
de DMA is wel een probleem voor hun gesloten ecosysteem, wat juist 1 van hun meest waardevolle pronkstukken is
hun walled garden aanpak betekent meer veiligheid, meer privacy, snellere updates dan de concurrentie. die openheid die de EC zo graag wil afdwingen ondermijnt die zaken
Dat kunnen ze nog steeds aanbieden, net zoals dat bij android de keuze hebt om uit een niet officiele store zaken te installeren, maar dan moet je wel heel expliciet instellen dat dit kan, bij Apple heb je die mogelijkheid niet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218872133
Opbokken. Good riddance zou ik zeggen. :W
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218872138
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 23:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Android is kut, dus: nee.
Dan heb je te dealen met het meest kinderachtige bedrijf in tech.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')