Plausible deniability.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jawel. Daarbij: het is Ouwehand. Uiteráárd is het een watermeloen
Het is geen eens een 'organisatie' in die zin, als je dus ANTIFA zou gaan verbieden maak je in feite iedereen die iets zegt wat jou niet bevalt een target onder die vage banier. Doet aan McCarthyisme denken. Gewoon niet doen dus.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar “Antifa” is zoveel omvattend, dat kun je toch niet verbieden? Dat is geen homogene groep.
In principe is het een verzamelnaam voor alle groepen en iedereen die “strijdt” tegen extreem rechts en fascisme.
Dat is dus een hellend vlak, want dan kun je heel links monddood maken bij wijze van spreken.
Sommigen hier op dit forum denken daar héél anders over..quote:Op donderdag 18 september 2025 20:01 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Het is geen eens een 'organisatie' in die zin, als je dus ANTIFA zou gaan verbieden maak je in feite iedereen die iets zegt wat jou niet bevalt een target onder die vage banier. Doet aan McCarthyisme denken. Gewoon niet doen dus.
McCarthy was een amateur. Het doet mij eerder denken aan Trumpisme.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:01 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Het is geen eens een 'organisatie' in die zin, als je dus ANTIFA zou gaan verbieden maak je in feite iedereen die iets zegt wat jou niet bevalt een target onder die vage banier. Doet aan McCarthyisme denken. Gewoon niet doen dus.
Omgewisseld.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ze had maar twee smaken qua moties: dieren en Palestijnen.
Hoe kan ze die door elkaar halen?
Juist ja, totaal een anarchistisch idee zonder leider of wat dan ook, probeer dat maar eens aan te vallen, Trump vind ik naja....quote:Op donderdag 18 september 2025 20:01 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
idd, uit het VS-topic:quote:Op donderdag 18 september 2025 20:01 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AIVD Kerstpuzzel 2025: 1a, 2, 3a, 5
Nou...quote:Op donderdag 18 september 2025 20:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Ouwehand had een verkeerde motie voor zich over Gaza.
Ze had maar twee smaken qua moties: dieren en Palestijnen.
Hoe kan ze die door elkaar halen?
Uurtje wachten..quote:Op donderdag 18 september 2025 20:05 schreef nostra het volgende:
Even kijken of iedereen nu snapt wat 'oordeel kamer' inhoudt.
Het kabinet hoeft ook geen oordeel kamer te geven, laat ze desondanks die motie maar gewoon in stemming brengen.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:05 schreef nostra het volgende:
Even kijken of iedereen nu snapt wat 'oordeel kamer' inhoudt.
Dat is géén grap he?quote:Op donderdag 18 september 2025 20:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sommigen hier op dit forum denken daar héél anders over..![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 18 september 2025 20:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het kabinet hoeft ook geen oordeel kamer te geven, laat ze desondanks die motie maar gewoon in stemming brengen.
Kun je rare moties van krijgen. Als je Palestijnen en proefdieren of intensieve veeteelt door elkaar haalt.quote:
Een motie met een negatieve appreciatie wordt over het algemeen niet in stemming gebracht omdat negatieve appreciaties in principe een hondenfluitje zijn voor de coalitiepartijen om tegen te stemmen.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er wordt sowieso over alle moties gestemd.
Wat een onzinquote:Op donderdag 18 september 2025 20:15 schreef Firuze60 het volgende:
Het politiek gedram over Gaza is alleen maar voor de buhne m.i. Elk kamerlid, zelfs die troela van Pvvd weet dat Schoof klem zit tussen allerlei belangen waaronder (volgens de vvd) onze eigen 'veiligheid'.
Dat is niet waar (1e bold).quote:Op donderdag 18 september 2025 20:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een motie met een negatieve appreciatie wordt over het algemeen niet in stemming gebracht omdat negatieve appreciaties in principe een hondenfluitje zijn voor de coalitiepartijen om tegen te stemmen.
Overigens lijkt me de opmerking van Schoof dat 'oordeel kamer' zou betekenen dat het kabinet het met het voorstel eens is ook niet kloppen aangezien vrije kwesties dezelfde appreciatie mee zouden krijgen.
Antifa is een overkoepelende namen voor militante antifascisten.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze wil dat Antifa verboden wordt in navolging vd VS. Wilders/de PVV steunt die motie.
Ik dacht dat bij 'motie ontraden/ontijdig etc' de indiener de motie doorgaans introk.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is niet waar (1e bold).
En dat is wél waar (2e bold).
Dus je hebt het mis
Nou, wat denk je?quote:Op donderdag 18 september 2025 20:22 schreef Bluesdude het volgende:
Wat is de zin van die motie dan nog ?
Ik weet wat Antifa is hoorquote:Op donderdag 18 september 2025 20:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Antifa is een overkoepelende namen voor militante antifascisten.
Het verbieden van individuen kan niet. Wel van organisaties. Maar dan moet er een wet komen waarin duidelijk omschreven is wat de strafbare overtredingen zijn.
Een rechtbank kan al oordelen of een organisatie een criminele organisatie is en die verbieden.
Wat is de zin van die motie dan nog ?
Precies.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar “Antifa” is zoveel omvattend, dat kun je toch niet verbieden? Dat is geen homogene groep.
In principe is het een verzamelnaam voor alle groepen en iedereen die “strijdt” tegen extreem rechts en fascisme.
Dat is dus een hellend vlak, want dan kun je heel links monddood maken bij wijze van spreken.
Nee, er wordt gewoon over gestemd.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik dacht dat bij 'motie ontraden/ontijdig etc' de indiener de motie doorgaans introk.
In de jaren '30 werd elk mens met maar een communistische uitspraak als communist gezien in Duitsland, later herhaalde zich dat nog in de jaren'50 in de VS.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Precies.
Behalve dat zijn groeperingen die zich Antifa noemen ook geen officiële organisaties met rechtspersoonlijkheid en een bestuur.
Het enige dat tegen Antifa ondernomen kan worden is de mensen die daarbij horen strafrechtelijk vervolgen als ze zich schuldig maken aan strafbare feiten. En als ze dat in gezamenlijk verband doen, dan kun je ze ook nog vervolgen wegens deelname aan een criminele organisatie.
Hoe wil je bewijzen dat ze onderdeel van Antifa zijn dan?!quote:Op donderdag 18 september 2025 20:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Precies.
Behalve dat zijn groeperingen die zich Antifa noemen ook geen officiële organisaties met rechtspersoonlijkheid en een bestuur.
Het enige dat tegen Antifa ondernomen kan worden is de mensen die daarbij horen strafrechtelijk vervolgen als ze zich schuldig maken aan strafbare feiten. En als ze dat in gezamenlijk verband doen, dan kun je ze ook nog vervolgen wegens deelname aan een criminele organisatie.
Aandacht vragen voor genocide en andere oorlogsmisdaden 'politiek gedram voor de bühne' noemen is me van een blaartrekkend nihilisme, zeg...quote:Op donderdag 18 september 2025 20:15 schreef Firuze60 het volgende:
Het politiek gedram over Gaza is alleen maar voor de buhne m.i. Elk kamerlid, zelfs die troela van Pvvd weet dat Schoof klem zit tussen allerlei belangen waaronder (volgens de vvd) onze eigen 'veiligheid'.
Nou zeg dat... het gaat ook al jaren over Darfur, Zuid-Sudan en Jemen.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:34 schreef V. het volgende:
[..]
Aandacht vragen voor genocide en andere oorlogsmisdaden 'politiek gedram voor de bühne' noemen is me van een blaartrekkend nihilisme, zeg...
Ons Etto is ook gewoon anti-fascismequote:Op donderdag 18 september 2025 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
antifa...
jonge van huis uit gefinancierde leeghoofden met het historisch besef van een doperwt en al dan niet met heel geforceerde dreadlocks gaan lopen janken over onrecht...
Onbetaalbaar, dat volk.
Ik weet dan ook wat fascisme betekent.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ons Etto is ook gewoon anti-fascisme
Oordeel kamer betekent overigens de afwezigheid van bezwaar, wat niet hetzelfde is als actieve instemming.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is niet waar (1e bold).
En dat is wél waar (2e bold).
Dus je hebt het mis
oh, waarom is die achterlijkquote:Op donderdag 18 september 2025 20:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik weet wat Antifa is hoor
En ook hoe achterlijk die motie is
Bingoquote:Op donderdag 18 september 2025 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik weet dan ook wat fascisme betekent.
Ouwenhand is zo'n deug-doomer die bang is dat mensen vinden dat ze voor dode kinderen is.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:33 schreef Toine51 het volgende:
Je moet toch wel compleet van het padje zijn als je op die engnek van Ouwehand stemt...
Gadverdamme, met haar pali-kleuren-blouse...
Je moet het gewoon niet op deze manier doen. Het speelt namelijk je tegenstanders in de kaart en dus heeft het uiteindelijk een negatief effect. Doe het gewoon met woorden.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:34 schreef V. het volgende:
[..]
Aandacht vragen voor genocide en andere oorlogsmisdaden 'politiek gedram voor de bühne' noemen is me van een blaartrekkend nihilisme, zeg...
Geloof je nog een beetje?quote:Op donderdag 18 september 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ouwenhand is zo'n deug-doomer die bang is dat mensen vinden dat ze voor dode kinderen is.
Achterlijk mens
Lezen is lastig voor je?quote:Op donderdag 18 september 2025 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
oh, waarom is die achterlijk
Ze heet Ouwehand. En de rest klopt ook nietquote:Op donderdag 18 september 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ouwenhand is zo'n deug-doomer die bang is dat mensen vinden dat ze voor dode kinderen is.
Achterlijk mens
geloof laat ik over aan DENK, CU, de SGP en progressief linksquote:
quote:Op donderdag 18 september 2025 20:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Oordeel kamer betekent overigens de afwezigheid van bezwaar, wat niet hetzelfde is als actieve instemming.
Potato, potato: Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 18 september 2025 20:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Oordeel kamer betekent overigens de afwezigheid van bezwaar, wat niet hetzelfde is als actieve instemming.
Dat blijkt nérgens uit.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
geloof laat ik over aan DENK, CU, de SGP en progressief links
Ik baseer me liever op ratio
Prima.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze heet Ouwehand. En de rest klopt ook niet
Ja en dat vind ik dus, zelfs die tuthola van Pvvd snapt heus wel hoe de zaken ervoor staan, ze dwingt Schoof te zeggen dat ie er niks an kan doen of dat ie met handen en voeten zowel op diplomatiek en financieel gebonden is aan Israel als bondgenoot. Genocide vindt ook plaats in meerdere oorlogsgebieden op dit moment en daar maakt geen enkele politicus een kwestie van, dus HYPOCRIETE politieke stemvoering.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:34 schreef V. het volgende:
[..]
Nou nee, als je zelf aangeeft dat je Timmermans en PvdA/GL wel ziet zitten, snap ik dat je met alle man en macht probeert alles wat daarvan afwijkt te framen als notoire onzin/radicaal/extreem/aardbeienvla.quote:
Ja, ik weet dat Rutte dat zei, maar het meest recente beoordelingskader voor moties rept van 'geen bezwaar'. "De regering is het ermee eens" dekt vrije kwesties niet en er is verder geen positieve of negatieve appreciatie die deze wel dekt.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Potato, potato: Bekijk deze YouTube-video
De stemmen van de pro pallie's is heel wat waard.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:57 schreef core2duo het volgende:
Ouwehand gaat nog maar voor één thema. Al gaan we er met zijn allen bij wijze van spreken 20% op achteruit, neemt de woningnood met 50% toe, Gaza is alles wat telt.
Het kabinetsbeleid rondom het Gaza-vraagstuk is niet heel anders dan in omringende landen. Daar spreekt men ook nog niet van genocide, omdat officiële instanties daar nog niet over uit zijn. Zo’n welles-nietes discussie leidt ook de aandacht af. Ben echt aan vakantie toe, ergens waar men wat zorgelozer is dan hier.
Ik ben voor een tweestaten oplossing daar, dus niks pro pallies of tegen israel.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De stemmen van de pro pallie's is heel wat waard.
Realiseer me overigens pas net dat deze op meerdere manieren valt te lezen.
In feite geef je zelf het antwoord al waarom daar geen/minder aandacht voor is, we zijn daar namelijk niet op dezelfde manier diplomatiek en financieel mee verbonden.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja en dat vind ik dus, zelfs die tuthola van Pvvd snapt heus wel hoe de zaken ervoor staan, ze dwingt Schoof te zeggen dat ie er niks an kan doen of dat ie met handen en voeten zowel op diplomatiek en financieel gebonden is aan Israel als bondgenoot. Genocide vindt ook plaats in meerdere oorlogsgebieden op dit moment en daar maakt geen enkele politicus een kwestie van, dus HYPOCRIETE politieke stemvoering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |