abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 september 2025 @ 15:37:16 #201
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218804092
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:34 schreef ieniminimuis het volgende:
Onze regering vindt niet dat er genocide plaats vindt. Zo ken ik ze weer.
https://nos.nl/collectie/(...)nden#UPDATE-88911944
[..]

Ik heb toch wel wat meer vertrouwen in een onderzoekscommissie van de VN dan in dat politiek gestuurde aanfluiting van een hof daar in Den Haag. Maar goed, ik snap dat als ze hier zetelen je er ook wat meer waarde aan wil hechten.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 18 september 2025 @ 16:59:44 #202
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218804505
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:37 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik heb toch wel wat meer vertrouwen in een onderzoekscommissie van de VN dan in dat politiek gestuurde aanfluiting van een hof daar in Den Haag. Maar goed, ik snap dat als ze hier zetelen je er ook wat meer waarde aan wil hechten.
Ik heb in geen van beiden vertrouwen, maar de onderzoekscommissie van de VN vind jij wel onafhankelijk?
pi_218804604
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 16:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik heb in geen van beiden vertrouwen, maar de onderzoekscommissie van de VN vind jij wel onafhankelijk?
Ja die is onafhankelijk.
pi_218804611
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:37 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wanneer zo'n 70% van de VN-resoluties Israël betreffen (en de andere 30% andere landen) heb ik niet zoveel vertrouwen in de onafhankelijkheid van de onderzoekscommissie van de VN.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218805016
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:21 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja die is onafhankelijk.
Maar wat als ze hadden gezegd wat jou niet beviel?
  donderdag 18 september 2025 @ 18:45:20 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_218805241
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:21 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ja die is onafhankelijk.
Nee dat vind jij, ik ben wat sceptischer tov alles wat met de VN/UN te maken heeft.

pi_218805860
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:45 schreef Tarado het volgende:

[..]
Nee dat vind jij, ik ben wat sceptischer tov alles wat met de VN/UN te maken heeft.

[ afbeelding ]
We wachten nog steeds op bewijs.
pi_218805870
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:21 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Maar wat als ze hadden gezegd wat jou niet beviel?
Zoals?
pi_218806324
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Verkrachters?

:D
7 oktober en alle verhalen van gijzelaars zeker vergeten?
Gatverdamme zeg, dat je daar achter staat en het ook nog verdedigd met alle kennis die je hier hebt.

Je bent er wel eentje hoor.
Succes verder.
Ja.

Nee.
Als je oktober 7 echt zo erg vond, waarom dan niet als Israëliërs vergelijkbare daden doen? Ik verdedig verkrachting niet.

Was jij maar iemand.

Originele channel 11 filmpje duurt mij te lang zoeken, maar hier zijn de verkrachters op beeld met hun daad bezig: Bekijk deze YouTube-video

quote:
Religekjes gonne religek nietwaar?

quote:
Israeli rabbi blesses soldier accused of raping Palestinian prisoner
Video shows a rabbi blessing and praising an Israeli soldier accused in the gang rape of a Palestinian prisoner at the Sde Teiman detention facility.
https://www.aljazeera.com(...)palestinian-prisoner
pi_218806759
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja.

Nee.
Als je oktober 7 echt zo erg vond, waarom dan niet als Israëliërs vergelijkbare daden doen? Ik verdedig verkrachting niet.

Was jij maar iemand.

Originele channel 11 filmpje duurt mij te lang zoeken, maar hier zijn de verkrachters op beeld met hun daad bezig:
[..]
[..]

Lees jij ook wel eens VN rapporten over bijv Hamas?
pi_218806804
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:47 schreef havanagila het volgende:

[..]
Lees jij ook wel eens VN rapporten over bijv Hamas?
Ik ben na mijn scriptie gestopt met VN rapporten lezen. Waar wil je heen met deze gotcha?
pi_218806939
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja.

Nee.

Was jij maar iemand.

Originele channel 11 filmpje duurt mij te lang zoeken, maar hier zijn de verkrachters op beeld met hun daad bezig:
[..]
[..]
https://www.aljazeera.com(...)palestinian-prisoner
Wat we vooral zien is dat jij één incident in een Israëlische gevangenis onder een vergrootglas legt. En dat wekt de vraag op waarom je dat doet. Het antwoord is natuurlijk om Israël te demoniseren.

Dat er op 7 oktober 2023 tientallen voorgevallen van grof seksueel geweld zijn geweest, waarbij vrouwen zijn verkracht en tijdens de verkrachtingen ook nog eens dodelijk verminkt en waarvan de daders binnen de Palestijnse samenleving als helden worden gezien, dat is namelijk hoe terroristen daar worden bekeken die terreur plegen jegens Israël, dat negeer je liever.

Kortom, je schaart je achter een samenleving die in veelvoud doet, op nog veel gruwelijkere wijze, wat je bij Israël zegt te veroordelen en je heel druk over lijkt te maken. Een dubbele standaard heet dat, een dubbele standaard voortkomende uit een diepe haat voor het enige Joodse land ter wereld, mede aangewakkerd door antisemitische kanaaltjes op YouTube.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218806980
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:42 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zoals?
"Er zijn niet genoeg aanwijzingen om van genocide te spreken."
pi_218807272
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat we vooral zien is dat jij één incident in een Israëlische gevangenis onder een vergrootglas legt. En dat wekt de vraag op waarom je dat doet. Het antwoord is natuurlijk om Israël te demoniseren.

Dat er op 7 oktober 2023 tientallen voorgevallen van grof seksueel geweld zijn geweest, waarbij vrouwen zijn verkracht en tijdens de verkrachtingen ook nog eens dodelijk verminkt en waarvan de daders binnen de Palestijnse samenleving als helden worden gezien, dat is namelijk hoe terroristen daar worden bekeken die terreur plegen jegens Israël, dat negeer je liever.

Kortom, je schaart je achter een samenleving die in veelvoud doet, op nog veel gruwelijkere wijze, wat je bij Israël zegt te veroordelen en je heel druk over lijkt te maken. Een dubbele standaard heet dat, een dubbele standaard voortkomende uit een diepe haat voor het enige Joodse land ter wereld, mede aangewakkerd door antisemitische kanaaltjes op YouTube.
Waarom doe je dit telkens?
pi_218807294
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:06 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
"Er zijn niet genoeg aanwijzingen om van genocide te spreken."
Ik ben geen genocide expert dus dan ga je kijken waarom ze dat vinden.

Is hetzelfde als ik iets ga vinden over raketbrandstof wat tegen de bevindingen is van experts van NASA.
pi_218807537
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2025 21:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ik zie een groot team dat samenwerkt met een plan wat mij zegt dat verkrachting daar vaker voorkomt. Iets wat slachtoffers ook al jaren zeggen. En dan kom je wederom met dit briljante zinnetje. Twee problemen daarmee.

1) Iemand wijzen op zijn fouten is niet die van een ander goedpraten. Anders beweren is in dit geval verkrachting goedpraten. Waarom doe je dat?
2) Israël heeft oktober 7 ondertussen al minstens honderdvoudig teruggedaan, dus dingen over veelvouden roepen bij Palestijnen is nogal dwaas ondertussen.

Slaap lekker jongen.
pi_218807676
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zie een groot team dat samenwerkt met een plan wat mij zegt dat verkrachting daar vaker voorkomt. Iets wat slachtoffers ook al jaren zeggen. En dan kom je wederom met dit briljante zinnetje. Twee problemen daarmee.

1) Iemand wijzen op zijn fouten is niet die van een ander goedpraten. Anders beweren is in dit geval verkrachting goedpraten. Waarom doe je dat?
2) Israël heeft oktober 7 ondertussen al minstens honderdvoudig teruggedaan, dus dingen over veelvouden roepen bij Palestijnen is nogal dwaas ondertussen.

Slaap lekker jongen.
Hmm.

Dat is natuurlijk een opmerkelijk aantijging. Dus Israël heeft bijvoorbeeld al vele Palestijnse vrouwen verkracht en gemarteld?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218807700
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:07 schreef Glazenmaker het volgende:

Israël heeft oktober 7 ondertussen al minstens honderdvoudig teruggedaan
Hihaho..
Wat een lulkoek...
:')
pi_218807765
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Dat is natuurlijk een opmerkelijk aantijging. Dus Israël heeft bijvoorbeeld al vele Palestijnse vrouwen verkracht en gemarteld?
no way!! respect voor Israel dat het zich geweldig verdedigt omringt door deze gewelddadige landen!
pi_218807818
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:29 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Hihaho..
Wat een lulkoek...
Nee jij hebt koek in je lul.
:(
quote:

[..]
Hmm.

Hypefocus op 1 detail die je dan nog verder specificeert naar alleen vrouwen. Je bent het dus eens met de rest van mijn post en op zijn minst de geest van die "opmerkelijke aantijging". Waarom praat jij verkrachting goed? Mag het alleen bij Palestijnen of moet je omgeving ook vrezen?
pi_218807883
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik ben na mijn scriptie gestopt met VN rapporten lezen. Waar wil je heen met deze gotcha?
Geen gotcha maar een normale vraag. Dus niet ontwijken of jij-bakken.

Waar is het VN rapport over Hamas?
pi_218807956
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:54 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat was de vraag niet. Jij denkt slechts dat hij daar naartoe wil.
pi_218808022
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:54 schreef Homey het volgende:

[..]

https://digitallibrary.un.org/record/4051246?v=pdf
pi_218808037
quote:

[..]
Hmm.

Yup staat in het VN rapport. Wordt al jaren over geklaagd overigens dat vrouwen bij militaire posten verkracht en aangerand worden.
pi_218808761
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit en vergeet ook de behandeling door hamas van vrouwelijke gijzelaars niet.

Pure ranzigheid, die glazenblazer en zn vriendje de palivlaggekkie hier

Niks waard.
We zijn van: "je bent walgelijk dat je die beschuldiging doet" gegaan naar: "beelden posten van zaken die ik net nog niet wist en boos van werd is Hamas steunen" gegaan.

Je moet je afvragen of jij wel wat waard bent als je moeite met verkrachting afkeuren hebt.
pi_218809092
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
We zijn van: "je bent walgelijk dat je die beschuldiging doet" gegaan naar: "beelden posten van zaken die ik net nog niet wist en boos van werd is Hamas steunen" gegaan.

Je moet je afvragen of jij wel wat waard bent als je moeite met verkrachting afkeuren hebt.
Het afkeuren moet wel selectief gebeuren. Dat is wat we nu ook in de politiek zien. Moreel verwerpelijk en ondermijnend voor de eigen positie.
pi_218809119
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:40 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het afkeuren moet wel selectief gebeuren. Dat is wat we nu ook in de politiek zien. Moreel verwerpelijk en ondermijnend voor de eigen positie.
We staan voor lul voor heel de wereld en dat gaat nog een keer negatief terugkomen. Al hebben we de mazzel dat Trump graag alle negatieve aandacht wil.
pi_218809139
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 00:13 schreef Red_85 het volgende:

Pure ranzigheid, die glazenblazer en zn vriendje de palivlaggekkie hier

Niks waard.
Waarom is zo’n persoonlijke aanval nodig? Waarom kun je niet op een beschaafde en fatsoenlijke manier met iemand anders in discussie?
pi_218809284
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
We staan voor lul voor heel de wereld en dat gaat nog een keer negatief terugkomen. Al hebben we de mazzel dat Trump graag alle negatieve aandacht wil.
China wint niet voor niets terrein ten koste van ons. Binnen nu en 50 jaar is het gewoon afgelopen met de dominantie.

Trump/VS wordt nu in de golfstaten onder druk gezet. Hij heeft gekozen voor Israël ten koste van de veiligheid van de golfstaten. De VS bracht 10 minuten na de aanval Qatar op de hoogte. Daarmee heeft de VS laten merken dat ze Israël boven de Veiligheid van Qatar verkiezen. Veiligheid wat de VS ze gegarandeerd heeft. Veiligheid waardoor ze daar hun troepen mogen neerzetten en waar zij dagelijks dik voor betalen.

Ga er maar vanuit dat Qatar al bij China gepolst heeft wat de mogelijkheden zijn, waar dat eerst onbespreekbaar was. De toenadering tot Iran is een proces wat in een versnelling raakt. Qatar weet dat de garanties van de VS als het erop aankomt weinig te bieden hebben. De GCC wat sinds 2021 dood is, is nieuw leven ingeblazen en het dwingt ze tot samenwerking en het zoeken naar nieuwe relaties en nieuwe manieren om hun veiligheid te waarborgen.
pi_218809314
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 08:46 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Waarom is zo’n persoonlijke aanval nodig? Waarom kun je niet op een beschaafde en fatsoenlijke manier met iemand anders in discussie?
De waarheid is voor sommigen lastig te verteren. Alles waar zij in geloofden met betrekking tot Israël ligt in duigen of botsts enorm. Het is niet alleen een slachting van Palestijnen maar ook een mentale slachting van mensen die geloven dat Israël dit soort dingen nooit zou doen.
Sommigen hebben enorme problemen omdat ze in een loyaliteitsconflict zijn terecht gekomen. Kiezen ze ervoor om israel blind te verdedigen of kiezen ze voor een rechtvaardige wereld waarin Israël de pleger is van zoveel wreedheden. De pleger van genocide.
pi_218809482
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
De waarheid is voor sommigen lastig te verteren. Alles waar zij in geloofden met betrekking tot Israël ligt in duigen of botsts enorm. Het is niet alleen een slachting van Palestijnen maar ook een mentale slachting van mensen die geloven dat Israël dit soort dingen nooit zou doen.
Sommigen hebben enorme problemen omdat ze in een loyaliteitsconflict zijn terecht gekomen. Kiezen ze ervoor om israel blind te verdedigen of kiezen ze voor een rechtvaardige wereld waarin Israël de pleger is van zoveel wreedheden. De pleger van genocide.
Daar lijkt het inderdaad wel op.

Deze mensen proberen vanuit hun eigen frustraties het standpunt: “Hamas is de vijand die verslagen moet worden, waarbij Israel in haar manier van oorlogsvoering tegelijkertijd onevenredig hard onschuldige Palestijnse burgers raakt” onderuit te halen.

Hun beargumentatie daartegen is echter gericht tegen mensen die de daden van Hamas verdedigen en Israel als het as van het kwaad zien. Maar dat zeggen de mensen die het schuingedrukte argument bepleiten helemaal niet.

Als je deze mensen vervolgens herhaaldelijk terug op de schuingedrukte inhoud wijst, vervallen ze uiteindelijk in 1) Jullie zijn antisemitisch of 2) Een andere persoonlijke aanval. Je weet wel, hetgeen wat overblijft wanneer je inhoudelijke argumenten op zijn.

Mensen die in een gesprek elke vorm van nuance proberen te onderdrukken, zijn vaak gesprekspartners die vooral vanuit hun eigen hevige emoties beredeneren en daardoor geen ruimte hebben om het rationeel en vooral: op een nette en fatsoenlijke manier te benaderen.

Zo hebben we hier bijvoorbeeld ook @HowardRoark die niet durft te reageren op genuanceerde inhoud. Inmiddels zijn we 34 alinea’s verder nadat hem 7 keer is gevraagd om een wederdienst te bewijzen en op de genuanceerde inhoud in te gaan.

Zelfs niet als hij meerdere keren ontmaskert wordt als iemand die pretendeert een fatsoenlijke gesprekspartner te zijn, maar tegelijkertijd genuanceerder inhoud negeert, zelfs onderdrukt en vooral het narratief van verdeeldheid en haat erdoorheen probeert te drukken.

Mensen die in een gesprek proberen nuance lam te slaan, houden er vaak hele andere motieven op na. Motieven die niets te maken hebben met fatsoenlijke gespreksvormen waarvan ze tegelijkertijd anderen ervan te betichten die niet te hebben, maar met het geven van een vrijbrief aan Israel om nul moeite te hoeven doen onschuldige burgers te ontzien in hun jacht op Hamas.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 19-09-2025 09:51:25 ]
pi_218809551
Kijk eens, ze doen net alsof ze een fatsoenlijk gesprek voeren :+

Heeft er nog iemand een kinderkeukentje liggen? Dan kunnen ze ook "thee drinken". O+
pi_218809588
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:50 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

Heeft er nog iemand een kinderkeukentje liggen? Dan kunnen ze ook "thee drinken". O+
Ohja, jou was ik nog vergeten te benoemen. Maar hartelijk dank dat je in je reactie mijn punt bewijst:

Genuanceerde inhoud negeren en (in)direct op een cynische manier een persoonlijke aanval uitdelen.

Voor de meelezers, dit komt van iemand die zijn blijdschap van de dag haalt uit oorlog:

Waarmee ik tevens mijn hierbovengenoemde punt in post #234 bewijs, namelijk dat het hun haat en verdeeldheid als motivatie is die ze onmachtig maakt om op genuanceerde inhoud in te gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door 2172619626795 op 19-09-2025 10:11:42 ]
pi_218809627
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hou toch op :')

1 twijfelachtig yt voorbeeldje en 'het zal wel stelselmatig zijn dan'. En dan janken over hyperfocus...
Ieder haakje, ieder dingetje waarin Israel als het kwaad kan worden weggezet, grijp je aan. Wars van de casus belli en de MO van een terroristische organisatie. En dan ga je persoonlijk worden met dat ene kleine voorbeeldje in je handen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zelden zulke onzin projectie gezien. We weten inmiddels waar het vandaan komt, gezien je ideologie. Ook jij hebt je ogen in je reet zitten daardoor.
Ga je 'broeders' helpen dan. Ow wacht, niemand wil ze hebben want niemand steunt ze eigenlijk. Iedereen weet van voor volk het is namelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218809628
Issie boos? _O-
pi_218809635
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:50 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

Theekransje inderdaad.
1947-2016
pi_218809652
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:58 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
Issie boos? _O-
Mensen die boos zijn hebben niet meer het vermogen om inhoudelijk een gesprek te voeren en projecteren hun frustraties vaak op anderen in de vorm van persoonlijke aanvallen of cynisme.

Mensen die hun emoties wel onder controle hebben zijn prima in staat om het op een fatsoenlijke manier bij de inhoud te houden.

Dit is jou ook niet onbekend, toch?
pi_218809674
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hou toch op :')

1 twijfelachtig yt voorbeeldje en 'het zal wel stelselmatig zijn dan'. En dan janken over hyperfocus...
Ieder haakje, ieder dingetje waarin Israel als het kwaad kan worden weggezet, grijp je aan. Wars van de casus belli en de MO van een terroristische organisatie. En dan ga je persoonlijk worden met dat ene kleine voorbeeldje in je handen.
[..]

In de eerste reactie noemde je mij al walgelijk en daarna meerdere keren een Hamas supporter. En dan ga je na 5 reacties janken dat ik persoonlijk wordt voor een terechte vraag die aanhaakte op een andere persoonlijke aanval door jou.

Ik heb een heel grappig beeld van jou.
pi_218809699
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In de eerste reactie noemde je mij al walgelijk en daarna meerdere keren een Hamas supporter. En dan ga je na 5 reacties janken dat ik persoonlijk wordt voor een terechte vraag die aanhaakte op een andere persoonlijke aanval door jou.

Ik heb een heel grappig beeld van jou.
Dat is ook steeds de rode draad in dit topic: vanuit persoonlijke frustraties wordt er geprobeerd om genuanceerde inhoud te onderdrukken. Meestal door deze volledig te negeren en de brenger van nuance weg te zetten als “anti-semitisch”, “palliewappie” of middels een andere persoonlijke aanval in het diskrediet te brengen.

Wat ik hierbij vooral ironisch vind, is dat deze mensen hun eigen frustraties en onvermogen om op de inhoud in te gaan, projecteren op anderen. Alsof hun genuanceerde gesprekspartners “heel boos” of iets zouden zijn.

Zo lang ik mijn blijdschap kan halen uit hard werken en uit het thuiskomen bij mijn lieve vrouw, in tegenstelling tot iemand die zijn blijdschap haalt uit deze oorlog, betwijfel ik heel erg of hun voorstelling van zaken wel de juiste is.
pi_218809735
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:41 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

Deze mensen proberen vanuit hun eigen frustraties het standpunt: “Hamas is de vijand die verslagen moet worden, waarbij Israel in haar manier van oorlogsvoering tegelijkertijd onevenredig hard onschuldige Palestijnse burgers raakt” onderuit te halen.

Hun beargumentatie daartegen is echter gericht tegen mensen die de daden van Hamas verdedigen en Israel als het as van het kwaad zien. Maar dat zeggen de mensen die het schuingedrukte argument bepleiten helemaal niet.

Als je deze mensen vervolgens herhaaldelijk terug op de schuingedrukte inhoud wijst, vervallen ze uiteindelijk in 1) Jullie zijn antisemitisch of 2) Een andere persoonlijke aanval. Je weet wel, hetgeen wat overblijft wanneer je inhoudelijke argumenten op zijn.

Mensen die in een gesprek elke vorm van nuance proberen te onderdrukken, zijn vaak gesprekspartners die vooral vanuit hun eigen hevige emoties beredeneren en daardoor geen ruimte hebben om het rationeel en vooral: op een nette en fatsoenlijke manier te benaderen.

Zo hebben we hier bijvoorbeeld ook @:howardroark die niet durft te reageren op genuanceerde inhoud. Inmiddels zijn we 34 alinea’s verder nadat hem 7 keer is gevraagd om een wederdienst te bewijzen en op de genuanceerde inhoud in te gaan.

Zelfs niet als hij meerdere keren ontmaskert wordt als iemand die pretendeert een fatsoenlijke gesprekspartner te zijn, maar tegelijkertijd genuanceerder inhoud negeert, zelfs onderdrukt en vooral het narratief van verdeeldheid en haat erdoorheen probeert te drukken.

Mensen die in een gesprek proberen nuance lam te slaan, houden er vaak hele andere motieven op na. Motieven die niets te maken hebben met fatsoenlijke gespreksvormen waarvan ze tegelijkertijd anderen ervan te betichten die niet te hebben, maar met het geven van een vrijbrief aan Israel om nul moeite te hoeven doen onschuldige burgers te ontzien in hun jacht op Hamas.
Ik denk dat het komt uit een soort copingmechanisme. Deze mensen hebben altijd een bepaald beeld gehad van wat zij dachten dat daar gebeurd en gebeurde. Het is voor ingekleurd door hun (voor)ouders , ingekleurd door het geloof van sommigen, ingekleurd door de vooroordelen ten opzichte van "Arabieren" en ingekleurd door het schuldgevoel na de tweede wereld oorlog. Het nieuws wat ze zagen was continu ingekleurd waardoor hun denkbeelden gevoed worden in ene bepaalde richting. Het is ook vrij lastig om even uit te stappen en te zeggen joh waar sta ik voor?

Gelijkheid ? Prima dan moet dat gelden voor iedereen.
Veiligheid? Prima dan moet dat gelden voor iedereen.
Zelfbestuur? Prima dan moet dat gelden voor iedereen.
Recht op...? Prima dan moet dat gelden voor iedereen.

Is een dode van de ene partij erger of minder erg dan van de andere?
Is het onderdrukken van burgers goed?
Is het terroriseren van burgers goed?
Is het ontnemen van rechten van burgers goed?
Accepteren we overtredingen van het Internationaal humanitair recht?

In wat voor wereld wil ik leven en wat wil ik mijn kinderen achterlaten?? In een wereld waarin je misdaden goed keurt afhankelijk van wie ze pleegt en wie het slachtoffer is?

Je kan de misdaden van Hamas niet goed praten omdat je je verbonden voelt met de Palestijnen of moslims en je kan de misdaden van Israël niet goed praten omdat je je verboden voelt met Israël of joden. Je hebt hier de luxe positie en morele plicht om te veroordelen wat niet juist is.
pi_218809769
LIVE | Hamas dreigt richting Israël: ’Gaza zal kerkhof worden voor jullie soldaten’
https://www.telegraaf.nl/(...)ldaten/91538998.html

Het is moeilijk mikken hoor, als er 6 meter grond zit tussen jou en de vijand. :+

Blaaskaken. Hopelijk is het snel afgelopen met ze.

Weer een tegenargument tegen genocide: waarom met grondtroepen een stad bezetten als je die gewoon met artillerie en bommen kapot kan schieten? Waarom daar uberhaupt de bevolking, die je toch wil vermoorden, waarschuwen weg te wezen?

Vragen waar het thee-met-watermeloenkransje geen antwoord op heeft.
pi_218809788
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:01 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Mensen die boos zijn hebben niet meer het vermogen om inhoudelijk een gesprek te voeren en projecteren hun frustraties vaak op anderen in de vorm van persoonlijke aanvallen of cynisme.

Mensen die hun emoties wel onder controle hebben zijn prima in staat om het op een fatsoenlijke manier bij de inhoud te houden.

Dit is jou ook niet onbekend, toch?
Hij is boos })
pi_218809808
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee jij hebt koek in je lul.
:(
[..]
Hypefocus op 1 detail die je dan nog verder specificeert naar alleen vrouwen. Je bent het dus eens met de rest van mijn post en op zijn minst de geest van die "opmerkelijke aantijging". Waarom praat jij verkrachting goed? Mag het alleen bij Palestijnen of moet je omgeving ook vrezen?
Kortom, je waar weer aan het liegen. Israël heeft namelijk niet honderdvoudig teruggedaan wat de Palestijnse terroristen hebben aangericht op 7 oktober 2023.

En waar precies wordt verkrachting goedgepraat? Kom nu eens concreet wat voorbeelden daarvan. Gewoon een paar posts waarin ik (of desnoods andere users) verkrachting goed zouden praten? ...
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:41 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

Zo hebben we hier bijvoorbeeld ook @:howardroark die niet durft te reageren op genuanceerde inhoud. Inmiddels zijn we 34 alinea’s verder nadat hem 7 keer is gevraagd om een wederdienst te bewijzen en op de genuanceerde inhoud in te gaan.

Wat we voornamelijk zien is dat ik veel mentions van jou krijg en dat je eigenlijk vanaf onze eerste discussie direct op de man begon te spelen. Kortom, welke inhoud zou ik niet op in willen gaan? Kom eens met wat concrete voorbeelden van specifieke onderwerpen die je in meer detail zou willen bespreken ...
pi_218809812
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:17 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Hij is boos })
Wie is boos?
pi_218809837
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:20 schreef HowardRoark het volgende:

Wat we voornamelijk zien is dat ik veel mentions van jou krijg en dat je eigenlijk vanaf onze eerste discussie direct op de man begon te spelen. Kortom, welke inhoud zou ik niet op in willen gaan? Kom eens met wat concrete voorbeelden van specifieke onderwerpen die je in meer detail zou willen bespreken ...
Kijk, ik heb even geduld moeten hebben, maar na 2 of 3 volle topics laat je eindelijk zien bereid te zijn om op de inhoud in te gaan.

Allereerst: erg bedankt daarvoor. Hebben al die mentions toch zin gehad.

Aangezien de inhoud waarvan ik je vroeg om op in te gaan, inmiddels al 3 dagen lang en onder 2-3 topics is begraven, zal ik deze straks even opgraven, afstoffen en opnieuw onder de aandacht brengen.

Nogmaals: bedankt voor je toenadering. Dat wordt oprecht gewaardeerd. :)
pi_218809839
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:08 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dat is ook steeds de rode draad in dit topic: vanuit persoonlijke frustraties wordt er geprobeerd om genuanceerde inhoud te onderdrukken. Meestal door deze volledig te negeren en de brenger van nuance weg te zetten als “anti-semitisch”, “palliewappie” of middels een andere persoonlijke aanval in het diskrediet te brengen.

Wat ik hierbij vooral ironisch vind, is dat deze mensen hun eigen frustraties en onvermogen om op de inhoud in te gaan, projecteren op anderen. Alsof hun genuanceerde gesprekspartners “heel boos” of iets zouden zijn.

Zo lang ik mijn blijdschap kan halen uit hard werken en uit het thuiskomen bij mijn lieve vrouw, in tegenstelling tot iemand die zijn blijdschap haalt uit deze oorlog, betwijfel ik heel erg of hun voorstelling van zaken wel de juiste is.
Die laatste alinea is het belangrijkste. Er zijn veel diep ongelukkige mannetjes op het internet die de meest verschrikkelijke bagger roepen en je omlaag proberen te trekken. Aan het einde van de dag lig jij naast iemand waar je liefde voor hebt en stomen zij nog een beetje na in een koud bed.
pi_218809846
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die laatste alinea is het belangrijkste. Er zijn veel diep ongelukkige mannetjes op het internet die de meest verschrikkelijke bagger roepen en je omlaag proberen te trekken. Aan het einde van de dag lig jij naast iemand waar je liefde voor hebt en stomen zij nog een beetje na in een koud bed.
QFT
pi_218809862
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, je waar weer aan het liegen. Israël heeft namelijk niet honderdvoudig teruggedaan wat de Palestijnse terroristen hebben aangericht op 7 oktober 2023.

En waar precies wordt verkrachting goedgepraat? Kom nu eens concreet wat voorbeelden daarvan. Gewoon een paar posts waarin ik (of desnoods andere users) verkrachting goed zouden praten? ...
[..]

Je hebt nog geen antwoord gegeven.
pi_218809869
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt nog geen antwoord gegeven.
Geen voorbeelden dus, dat dacht ik al.
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:52:44 #252
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218810068
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ah, iemand die het met je oneens is moet wel een trieste incel zijn. Got it.
pi_218810138
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:52 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ah, iemand die het met je oneens is moet wel een trieste incel zijn. Got it.
Oh neuh hoor. Ik zal zoiets nooit beweren bij iemand met andere belastingplannen of iemand die voor het eerst in dit topic komt. Er is hier echter een harde kern die iedere scheet van een Palestijn als het ultieme kwaad ziet en iedere actie van de IDF rechtpraat. En dat niet een dagje, maar jarenlang bijna iedere dag de hele dag.

Dat past niet bij stabiel iemand met veel sociaal contact. Wie wil daarbij zijn?
pi_218810332
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Oh neuh hoor. Ik zal zoiets nooit beweren bij iemand met andere belastingplannen of iemand die voor het eerst in dit topic komt. Er is hier echter een harde kern die iedere scheet van een Palestijn als het ultieme kwaad ziet en iedere actie van de IDF rechtpraat. En dat niet een dagje, maar jarenlang bijna iedere dag de hele dag.

Dat past niet bij stabiel iemand met veel sociaal contact. Wie wil daarbij zijn?
Het kaf wordt van het koren gescheiden. Na 7-10-2023 kon men nog volhouden dat een vergeldingsactie vanuit de kant van Israël terecht was. De vraag was of je burgerslachtoffers moet maken als je een terroristische organisatie wil bestrijden en gijzelaars terug wilt halen. Het antwoord was in die fase; colleteral damage. En dat lag volledig aan de strategie van Hamas.

Maar nu bijna 2 jaar verder lijkt er geen enkel idee achter de acties van IDF/Israël te zitten. Het doel is in ieder geval niet Hamas elimineren en het doel is ook niet meer om de gijzelaars terug te halen.

Ik zal Mart de Kruif maar eens quoten: "Wie wind zaait zal storm oogsten".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2025 12:25:44 ]
pi_218810717
Omar El Akkad verwoordde het treffend: 'Op een dag, wanneer het geen enkel risico meer met zich meebrengt en niemand er nog nadeel van ondervindt, zal iedereen beweren dat ze er altijd al tegen waren.'
pi_218810830
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
Blijkbaar zijn er 0 argumenten meer. Dan moet je wel op deze toer gaan van nietszeggende posts en anderen er bij betrekken. Want persoonlijke kwalificaties moet je doen en het laatste woord moet je hebben natuurlijk.

De urge is onontkoombaar.
Er zijn genoeg argumenten maar het heeft weinig nut om te discussiëren met hardliners die van geen wijken willen weten.
quote:
We zien inmiddels wel wat voor vlees we in de kuip hebben. Wat de terroristen van hamas doen maakt geen moer uit, maar israel, israel is het grote kwaad. Altijd moet gezocht worden naar een reden om de zieke acties van hamas goed te praten.
Niemand (op die ene user met een pali-vlag in de UI) praat acties van Hamas goed. Feit is dat Hamas al ruim een jaar nergens toe in staat is. Buiten het terroriseren van de eigen Palestijnen hebben ze niks noemenswaardigs uit kunnen halen richting Israël. De definitie "oorlog" is dan ook in het geheel niet meer van toepassing op het conflict wat nu gaande is.
pi_218811239
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het kaf wordt van het koren gescheiden. Na 7-10-2023 kon men nog volhouden dat een vergeldingsactie vanuit de kant van Israël terecht was. De vraag was of je burgerslachtoffers moet maken als je een terroristische organisatie wil bestrijden en gijzelaars terug wilt halen. Het antwoord was in die fase; colleteral damage. En dat lag volledig aan de strategie van Hamas.

Maar nu bijna 2 jaar verder lijkt er geen enkel idee achter de acties van IDF/Israël te zitten. Het doel is in ieder geval niet Hamas elimineren en het doel is ook niet meer om de gijzelaars terug te halen.
Dat is het doel natuurlijk gewoon wel.
quote:
Ik zal Mart de Kruif maar eens quoten: "Wie wind zaait zal storm oogsten".
En wie gaat die storm dan brengen, haatbaard? :D

Hamas? :N
Iran? :D
Hezbollah? :+

Jij?
pi_218811325
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:36 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Dat is het doel natuurlijk gewoon wel.
[..]
En wie gaat die storm dan brengen, haatbaard? :D

Hamas? :N
Iran? :D
Hezbollah? :+

Jij?
Ik ga hierbij toch liever af op mensen als Peter van Uhm en Mart de Kruif, beiden met een behoorlijke staat van dienst in het leger, dat dat ik mensen als jij moet geloven. Waarbij je het zonder enige vorm van een tegenargument weer persoonlijk moet maken.

Het zou je sieren als je je überhaupt eens zou laten informeren.
  vrijdag 19 september 2025 @ 12:56:03 #259
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_218811449
Dit lijkt een uit de hand gelopen conflict waarvan weinig weten hoe het ooit is ontstaan en die 'acties' van nu zijn voor mij onbegrijpelijk. Na 7 oktober werd het voor mij helemaal lastig, toen werd het hele conflict te bizar voor woorden.

Ik zie dat het hier ook mensen tegen elkaar opzet die het niet eens zijn. We weten niet eens alles dus hoe kun je hier partij in kiezen? Beide partijen geven aannemelijke argumenten en dus is het voor mij niet meer te doen. Je moet echt goede kennis van geschiedenis hebben om er nog wat van te maken en dat heb ik gewoon niet. Hier komen ze nooit meer uit. Wat die kinderen in GAZA nu meemaken is weer de grondslag voor conflicten in de toekomst, wat een bak ellende.....
To BG or not to BG!
pi_218811477
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:59 schreef Peppert het volgende:
Omar El Akkad verwoordde het treffend: 'Op een dag, wanneer het geen enkel risico meer met zich meebrengt en niemand er nog nadeel van ondervindt, zal iedereen beweren dat ze er altijd al tegen waren.'
Die dag gaat het merendeel van ons nog wel meemaken ook.
pi_218811482
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die dag gaat het merendeel van ons nog wel meemaken ook.
Wie zal het zeggen.
pi_218811522
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Er zijn genoeg argumenten maar het heeft weinig nut om te discussiëren met hardliners die van geen wijken willen weten.
[..]
Niemand (op die ene user met een pali-vlag in de UI) praat acties van Hamas goed. Feit is dat Hamas al ruim een jaar nergens toe in staat is. Buiten het terroriseren van de eigen Palestijnen hebben ze niks noemenswaardigs uit kunnen halen richting Israël. De definitie "oorlog" is dan ook in het geheel niet meer van toepassing op het conflict wat nu gaande is.
Ze zijn extreem verzwakt, maar in gaza zijn er nog bijna dagelijks gevechten tussen de idf en hamas strijders. Ze kunnen nog steeds om de zoveel tijd een raket afvuren op Israel en het lukt ze ook nog om terroristen vanuit de west bank aan te sturen. En zo lang ze voet aan de grond hebben in gaza zullen ze voor altijd een gevaar zijn voor Israel. Als ze nu te verzwakt zijn om iets groots te doen en als de idf nu terugtrekt zullen ze er alles aan doen om zichzelf weer op te bouwen. De leiders van hamas hebben keer op keer verklaard dat ze 7 oktober zo vaak als nodig is zullen herhalen totdat Israel vernietigd is.

Dus ik dat Israel genoeg reden heeft om in gaza te zijn en daar oorlog te voeren. Het probleem lijkt mij de manier waarop die oorlog gevoerd wordt.
pi_218811561
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
Blijkbaar zijn er 0 argumenten meer. Dan moet je wel op deze toer gaan van nietszeggende posts en anderen er bij betrekken. Want persoonlijke kwalificaties moet je doen en het laatste woord moet je hebben natuurlijk.

De urge is onontkoombaar.

We zien inmiddels wel wat voor vlees we in de kuip hebben. Wat de terroristen van hamas doen maakt geen moer uit, maar israel, israel is het grote kwaad. Altijd moet gezocht worden naar een reden om de zieke acties van hamas goed te praten.
Pot ketel.

Ik probeer er nu al twee dagen achter te komen waarom jij de acties van Hamas ziek vindt en ben er nog niet uitgekomen. Ik vind het een zieke club omdat ik heb gezien hoe ze met naakte vrouwen liepen te slepen op 7 oktober. Schieten op festival vierders die niks kwaad deden ook. De shows die ze bij de vrijlatingen deden waren ook om te kosten.

We zijn ondertussen twee jaar meldingen van seksueel geweld door Israël verder. Er is er maar 1 op film vastgelegd, maar een grote hoeveelheid getuigen, de reactie van de regering, rellen om de daders vrij te krijgen en duizenden foto's van militairen in gestolen lingerie maken het voor mij moeilijk om te ontkennen dat er aan het andere kant van hek een probleem met verkrachting is. Om nog maar te zwijgen over alle ongewapende mensen die we in, op en voor ziekenhuizen opgeblazen hebben zien worden. Zelfs rode Kruis mensen worden van dichtbij doodgeschoten zonder gevolgen voor de daders. Te kansloos voor woorden.
pi_218811566
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:00 schreef Peppert het volgende:

[..]
Wie zal het zeggen.
Deze optimist.
pi_218811619
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:05 schreef oblo het volgende:

[..]
Ze zijn extreem verzwakt, maar in gaza zijn er nog bijna dagelijks gevechten tussen de idf en hamas strijders. Ze kunnen nog steeds om de zoveel tijd een raket afvuren op Israel en het lukt ze ook nog om terroristen vanuit de west bank aan te sturen. En zo lang ze voet aan de grond hebben in gaza zullen ze voor altijd een gevaar zijn voor Israel. Als ze nu te verzwakt zijn om iets groots te doen en als de idf nu terugtrekt zullen ze er alles aan doen om zichzelf weer op te bouwen. De leiders van hamas hebben keer op keer verklaard dat ze 7 oktober zo vaak als nodig is zullen herhalen totdat Israel vernietigd is.

Dus ik dat Israel genoeg reden heeft om in gaza te zijn en daar oorlog te voeren. Het probleem lijkt mij de manier waarop die oorlog gevoerd wordt.
Er lijkt geen enkel plan te zitten achter de acties van IDF. Als IDF zich puur bezig zou houden met het elimineren van Hamas, hoe lastig ook, dan zouden ze niet staan waar ze nu staan.

Maar de mislukte aanval op de top van Hamas in Doha gaat in tegen alle internationale (oorlogs) wetten. Het wegvagen van Gaza stad heeft niets meer te maken met het bestrijden van Hamas en is gewoon een oorlogsmisdaad.
pi_218811679
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Pot ketel.

Ik probeer er nu al twee dagen achter te komen waarom jij de acties van Hamas ziek vindt en ben er nog niet uitgekomen. Ik vind het een zieke club omdat ik heb gezien hoe ze met naakte vrouwen liepen te slepen op 7 oktober. Schieten op festival vierders die niks kwaad deden ook. De shows die ze bij de vrijlatingen deden waren ook om te kosten.
Heb je 2 jaar niet gelezen, knullie. Ik trap alleen niet in obvious valkuilen
quote:
Israel bad hurdurdurdedurddur
1947-2016
pi_218811691
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Heb je 2 jaar niet gelezen, knullie. Ik trap alleen niet in obvious valkuilen
[..]

Hoe denk je dat dit overkomt?
pi_218811801
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
[..]
Maar je doet net alsof het doel van Israel niet duidelijk is. Het doel is: in Gaza zodanig veel destructie aanbrengen, dat er voor de Gazanen (en daarmee ook Hamas) geen leven en/of opbouw meer mogelijk is.

Op den duur zal het weer worden opgebouwd, maar enkel voor Joodse nederzettingen en hier en daar misschien wat westerse toeristen (die van een avontuurlijke vakantie houden, gezien het gevaar van terrorisme nooit zal verdwijnen).
pi_218811835
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:16 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Er lijkt geen enkel plan te zitten achter de acties van IDF. Als IDF zich puur bezig zou houden met het elimineren van Hamas, hoe lastig ook, dan zouden ze niet staan waar ze nu staan.

Maar de mislukte aanval op de top van Hamas in Doha gaat in tegen alle internationale (oorlogs) wetten. Het wegvagen van Gaza stad heeft niets meer te maken met het bestrijden van Hamas en is gewoon een oorlogsmisdaad.
Kom op. Je snapt toch zelf wel dat de aanval in Doha, in samenwerking was met Amerika en Qatar. De reden waarom zowel Amerika als Qatar achteraf niet blij waren, was omdat de aanval faalde.
pi_218811868
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik ga hierbij toch liever af op mensen als Peter van Uhm en Mart de Kruif, beiden met een behoorlijke staat van dienst in het leger, dat dat ik mensen als jij moet geloven. Waarbij je het zonder enige vorm van een tegenargument weer persoonlijk moet maken.

Het zou je sieren als je je überhaupt eens zou laten informeren.

Probeer jij eerst maar eens fatsoenlijk te discussiëren voordat jij iemand de maat probeert te nemen.
pi_218811878
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kom op. Je snapt toch zelf wel dat de aanval in Doha, in samenwerking was met Amerika en Qatar. De reden waarom zowel Amerika als Qatar achteraf niet blij waren, was omdat de aanval faalde.
Is daar al meer over bekend?

Het lijkt me toch sterk dat iets dat zo nauwkeurig is voorbereid, zou falen op het moment suprême.
pi_218811899
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:44 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]

Het lijkt me toch sterk dat iets dat zo nauwkeurig is voorbereid, zou falen op het moment suprême.
Het is vrij duidelijk wie er gedood is, ja. En de aanval faalde. En nee, dat is niet bijzonder. Israel faalt wel vaker, 7 oktober als meest afschuwelijke.
pi_218812022
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:16 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik denk dat je de regering en het leger door elkaar haalt, uiteindelijk voeren ze de beslissingen van de regering uit. Het leger waarschuwt al meer dan een jaar dat de regering geen enkel plan heeft voor “de dag na hamas” voor gaza. Dingen zoals de oorlogsdoelen, hoeveel en of er überhaupt voedselhulp binnenkomt, projecten zoals GHF, de bezetting van Gaza, de overname van Gaza stad nu zijn allemaal zaken die uiteindelijk door de regering bepaald worden. En niet zonder kritiek vanuit de legertop…
quote:
Ik denk dat je een beetje overdrijft. De soevereiniteit van Qatar is geschonden en je kan misschien zeggen dat de onderhandelaars van hamas een beschermde status hadden.

En op zich is Gaza stad overnemen een logische stap omdat het een van de laatste strongholds van hamas is in Gaza. Gaza stad helemaal plat bombarderen is denk ik ook de meest veilige en efficiënte manier om de stad over te nemen en hamas-vrij te krijgen vanuit het perspectief van het leger.

Het probleem is hoe er wordt omgegaan met de bevolking van gaza en de grootschalige verwoesting.
pi_218812057
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat ik begrijp en nu weet is dat ze van niks wisten totdat de raketten al onder weg waren. En ik begrijp ook dat VS hun bondgenoot niet gaat afvallen.

Ook hiervoor; Mart de Kruif geeft perfect in de podcast Veldheren aan waarom de top daar zat en waarom het 1 in de eerste plaats niet slim was en 2 dat het gewoon een misdaad is.
pi_218812063
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:43 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]

Probeer jij eerst maar eens fatsoenlijk te discussiëren voordat jij iemand de maat probeert te nemen.
Jij zou mij negeren weet je nog.
pi_218812083
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:58 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik denk dat je de regering en het leger door elkaar haalt, uiteindelijk voeren ze de beslissingen van de regering uit. Het leger waarschuwt al meer dan een jaar dat de regering geen enkel plan heeft voor “de dag na hamas” voor gaza. Dingen zoals de oorlogsdoelen, hoeveel en of er überhaupt voedselhulp binnenkomt, projecten zoals GHF, de bezetting van Gaza, de overname van Gaza stad nu zijn allemaal zaken die uiteindelijk door de regering bepaald worden. En niet zonder kritiek vanuit de legertop…
[..]
Ik denk dat je een beetje overdrijft. De soevereiniteit van Qatar is geschonden en je kan misschien zeggen dat de onderhandelaars van hamas een beschermde status hadden.

En op zich is Gaza stad overnemen een logische stap omdat het een van de laatste strongholds van hamas is in Gaza. Gaza stad helemaal plat bombarderen is denk ik ook de meest veilige en efficiënte manier om de stad over te nemen en hamas-vrij te krijgen vanuit het perspectief van het leger.

Het probleem is hoe er wordt omgegaan met de bevolking van gaza en de grootschalige verwoesting.
Daarbij is hamas een terroristische organisatie, het is geen land. En qatar heeft een hele twijfelachtige rol in het huisvesten van de leiding van die organisatie.
1947-2016
pi_218812087
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:44 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]

Blijkbaar had de mossad al een plan opgesteld om de hamas leiders in doha te elimineren, maar ze wouden het plan niet uitvoeren op dat moment omdat het de relaties met Qatar zou schaden en de onderhandelingen in gevaar zou brengen. De mossad wou überhaupt geen deel uitmaken van de operatie, dus werd het leger gebruikt. Het leger was ook tegen de operatie om dezelfde redenen als de mossad, maar netanyahu en de minister van defensie hebben het plan toch doorgedrukt.
pi_218812111
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:58 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]
Ik haal die twee niet door elkaar. Netanyahu vraagt, IDF voert uit, ondanks hun eigen bedenkingen en bezwaren.
quote:

Gaza stad telt 1 miljoen inwoners. Voor die mensen is geen enkel plan. Ze worden naar de al overvolle opvangkampen gestuurd. Zelfs al zouden alle leden van Hamas daar zitten is het buitenproportioneel.
pi_218812186
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daarbij is hamas een terroristische organisatie, het is geen land. En qatar heeft een hele twijfelachtige rol in het huisvesten van de leiding van die organisatie.
Ik denk dat op een enkeling hier na iedereen het er wel over eens dat Hamas een verderfelijke club is. Het punt van kritiek is de proportionaliteit. Het lijkt er toch op dat Israel het bestrijden van Hamas gebruikt/misbruikt als argument om heel Gaza plat te bombarderen en de burgerbevolking daarbij niet te sparen.
pi_218812217
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik haal die twee niet door elkaar. Netanyahu vraagt, IDF voert uit, ondanks hun eigen bedenkingen en bezwaren.
[..]
Precies.
quote:
Gaza stad telt 1 miljoen inwoners. Voor die mensen is geen enkel plan. Ze worden naar de al overvolle opvangkampen gestuurd. Zelfs al zouden alle leden van Hamas daar zitten is het buitenproportioneel.
Dat ontken ik ook niet.
pi_218812352
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Jij zou mij negeren weet je nog.
Waarom ben jij hier eigenlijk?
pi_218812389
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:11 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik denk dat op een enkeling hier na iedereen het er wel over eens dat Hamas een verderfelijke club is. Het punt van kritiek is de proportionaliteit. Het lijkt er toch op dat Israel het bestrijden van Hamas gebruikt/misbruikt als argument om heel Gaza plat te bombarderen en de burgerbevolking daarbij niet te sparen.
Hamas gebruikt ze ook als menselijk schild, niet waar?

Daarbij, hoe spaart israel de bevolking niet dan?
Ruim voor iedere aanval waarschuwingen, instellen van veiligheidscorridors, doorknockers gebruiken, telefoontjes vooraf..
Bewoners aantallen zijn ook niet significant gedaald he. Sterker nog, het is gewoonweg vergelijkbaar.
1947-2016
pi_218812842
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:11 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat zie je dan volledig verkeerd, bovendien is het slachtofferaantal ook wel erg laag als men de intentie heeft om de burgerbevolking plat te bombarderen. Er zijn naar schatting 60k slachtoffers gevallen op een bevolking van 2.4 miljoen.

Dat betreft dus in totaal 2.5% van de bevolking, waarvan naar schatting 20k strijders zijn. Dan komt het aantal burgers dus neer op 40k, wat het percentage nog lager maakt, namelijk 1.6%.
pi_218813187
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:56 schreef oppiedoppie het volgende:
Dit lijkt een uit de hand gelopen conflict waarvan weinig weten hoe het ooit is ontstaan en die 'acties' van nu zijn voor mij onbegrijpelijk. Na 7 oktober werd het voor mij helemaal lastig, toen werd het hele conflict te bizar voor woorden.

Ik zie dat het hier ook mensen tegen elkaar opzet die het niet eens zijn. We weten niet eens alles dus hoe kun je hier partij in kiezen? Beide partijen geven aannemelijke argumenten en dus is het voor mij niet meer te doen. Je moet echt goede kennis van geschiedenis hebben om er nog wat van te maken en dat heb ik gewoon niet. Hier komen ze nooit meer uit. Wat die kinderen in GAZA nu meemaken is weer de grondslag voor conflicten in de toekomst, wat een bak ellende.....
Het obsessief tot in de puntjes uitzoeken van de geschiedenis heeft ook weinig nut. Israël is een gegeven en een soevereine staat en heeft bestaansrecht, hoe erg sommigen dat ook vinden. Maar de Palestijnen hebben ook recht op zelfbeschikking en horen een EERLIJKE deal, waarin Israël geen constante militaire controle heeft over een evt toekomstige Palestijnse staat. Dat is de realiteit maar daar wordt door beiden kanten totaal niet naar toegewerkt.

Dan kunnen we wel constant blijven hameren op ‘ja maar zij begonnen zij zitten fout’ zus en zo, maar dat schiet weinig op.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_218813769
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 15:25 schreef Nexum het volgende:

[..]
Het obsessief tot in de puntjes uitzoeken van de geschiedenis heeft ook weinig nut. Israël is een gegeven en een soevereine staat en heeft bestaansrecht, hoe erg sommigen dat ook vinden. Maar de Palestijnen hebben ook recht op zelfbeschikking en horen een EERLIJKE deal, waarin Israël geen constante militaire controle heeft over een evt toekomstige Palestijnse staat. Dat is de realiteit maar daar wordt door beiden kanten totaal niet naar toegewerkt.

Dan kunnen we wel constant blijven hameren op ‘ja maar zij begonnen zij zitten fout’ zus en zo, maar dat schiet weinig op.
Dat klopt, maar er is weinig wat eraan gedaan kan worden.

We hebben een westers-aandoende staat, met een heersende cultuur die zich op (en met) de westerse manier heeft ontwikkeld, en we hebben een Arabische islamitisch volk die vernietiging van hun buurland als hoogste goed heeft gekenmerkt. (Hun woorden, niet de mijne).

Dat laatste is bepaald niet bevorderlijk voor het streven naar een eigen staat, omdat hun primaire doel daar helemaal niet om draait. Die draait om de vernietiging van die andere staat.

Het jammerlijke is dat er honderdduizenden Arabieren in Israël wonen die dat genocidale helemaal niet hebben en er zelfs door getroffen worden. Dat bewijst dat dat doodsminnende fatalisme eigenlijk helemaal niet hoeft, dat het niet iets inherent islamitisch of zelfs Arabisch is.

Wat je nu ziet, is de niet-Westerse methode. Israël heeft klaarblijkelijk besloten dat de voormalige aanpak, op de westerse leest geschoeid, niet heeft gewerkt. Het vergevingsgezinde, relatief milde beleid werd door de Palestijnene gezien als zwakte en heeft in ieder geval niets gedaan om de Palestijnen dichter tot de Israëliërs te brengen. 7 oktober 20203 toonde dat onomstotelijk aan.

Misschien proberen ze het nu met wat zij denken dat de Palestijnen wel verstaan: met geweld. Langdurige oorlog.
Met opvallend weinig slachtoffers voor een oorlog van deze duur, van deze soort (op een klein, geconcentreerd gebied) en met de enorme hoeveelheid munitie die wordt verbruikt. Er zijn meer raketten en bommen afgeschoten dan er slachtoffers zijn en ook de vaccinatiecampagne tegen polio laat zien dat het Israël in ieder geval niet om het doden van de Palestijnen gaat. Maar desondanks is dit een aanpak met een voorheen ongeziene hoeveelheid geweld.

En misschien denken ze er helemaal niet bij na. Misschien is dit een aanpak waarbij daadwerkelijk het verwijderen van Hamas en de overheersing van deze terreurclan het doel is en de rest komt later wel.

Of het werkt gaan we zien. Ik ben al langer van mening dat met militaire middelen er niet zoveel meer te bereiken is, maar omdat er zo weinig betrouwbare informatie uit dat gebied komt, ben ik daar ook niet zeker van. Misschien kan het wel. We zullen zien.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 16:58:06 #286
485843 crew  Jippie
pi_218813835
Onderling gekibbel verwijderd

pi_218813894
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:58 schreef Jippie het volgende:
Onderling gekibbel verwijderd

[ afbeelding ]
Zou je dan alsjeblieft iedereen hier die het gewoon verdomt om te discussiëren, buiten willen trappen?

Alvast bedankt. :)
pi_218814074
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:20 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Waarom ben jij hier eigenlijk?
Máár hij heeft zijn vaccins gehad dus vanuit jouw kant mag een beetje meer vriendelijkheid wel
pi_218814330
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Máár hij heeft zijn vaccins gehad dus vanuit jouw kant mag een beetje meer vriendelijkheid wel
Dat weet jij niet 😉
pi_218814420
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:49 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Dat klopt, maar er is weinig wat eraan gedaan kan worden.

We hebben een westers-aandoende staat, met een heersende cultuur die zich op (en met) de westerse manier heeft ontwikkeld, en we hebben een Arabische islamitisch volk die vernietiging van hun buurland als hoogste goed heeft gekenmerkt. (Hun woorden, niet de mijne).

Dat laatste is bepaald niet bevorderlijk voor het streven naar een eigen staat, omdat hun primaire doel daar helemaal niet om draait. Die draait om de vernietiging van die andere staat.

Het jammerlijke is dat er honderdduizenden Arabieren in Israël wonen die dat genocidale helemaal niet hebben en er zelfs door getroffen worden. Dat bewijst dat dat doodsminnende fatalisme eigenlijk helemaal niet hoeft, dat het niet iets inherent islamitisch of zelfs Arabisch is.

Wat je nu ziet, is de niet-Westerse methode. Israël heeft klaarblijkelijk besloten dat de voormalige aanpak, op de westerse leest geschoeid, niet heeft gewerkt. Het vergevingsgezinde, relatief milde beleid werd door de Palestijnene gezien als zwakte en heeft in ieder geval niets gedaan om de Palestijnen dichter tot de Israëliërs te brengen. 7 oktober 20203 toonde dat onomstotelijk aan.

Misschien proberen ze het nu met wat zij denken dat de Palestijnen wel verstaan: met geweld. Langdurige oorlog.
Met opvallend weinig slachtoffers voor een oorlog van deze duur, van deze soort (op een klein, geconcentreerd gebied) en met de enorme hoeveelheid munitie die wordt verbruikt. Er zijn meer raketten en bommen afgeschoten dan er slachtoffers zijn en ook de vaccinatiecampagne tegen polio laat zien dat het Israël in ieder geval niet om het doden van de Palestijnen gaat. Maar desondanks is dit een aanpak met een voorheen ongeziene hoeveelheid geweld.

En misschien denken ze er helemaal niet bij na. Misschien is dit een aanpak waarbij daadwerkelijk het verwijderen van Hamas en de overheersing van deze terreurclan het doel is en de rest komt later wel.

Of het werkt gaan we zien. Ik ben al langer van mening dat met militaire middelen er niet zoveel meer te bereiken is, maar omdat er zo weinig betrouwbare informatie uit dat gebied komt, ben ik daar ook niet zeker van. Misschien kan het wel. We zullen zien.
Mijn welgemeende waardering voor deze uitgebreide post, waarin de nuance vanuit jullie perspectief ook uitgelicht wordt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 19 september 2025 @ 18:29:27 #291
485843 crew  Jippie
pi_218814484
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:04 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Zou je dan alsjeblieft iedereen hier die het gewoon verdomt om te discussiëren, buiten willen trappen?

Alvast bedankt. :)
Die bevoegdheid heb ik alleen op de FP.
pi_218814500
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat weet jij niet 😉
Dat is typisch een bijdehante opmerking van een gevaccineerd persoon
pi_218814930
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:17 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Mijn welgemeende waardering voor deze uitgebreide post, waarin de nuance vanuit jullie perspectief ook uitgelicht wordt.
quote:
13s.gif Op woensdag 17 september 2025 07:09 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Dit wordt 'm niet.
pi_218815489
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:27 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
[..]

?
pi_218819701
Progressive Jewish Australian Group Sparks Backlash With Ads Urging Sanctions on Israel
The Jewish Council of Australia published the statements 'Jews say sanction Israel now' in Melbourne's leading publications. The Executive Council of Australian Jewry, which claims to represent Australia's Jews, labelled the move 'unconscionable'

quote:
The Jewish Council of Australia, a progressive non-Zionist organization co-led by human rights lawyer Sarah Schwartz and historian Dr Max Kaiser, has faced criticism after launching a campaign in the nation's most read newspapers calling on the Australian government to sanction Israel over its actions in Gaza.
The advertisements ran on Thursday in Melbourne's The Herald Sun and Sydney's The Daily Telegraph, both owned by News Corp Australia, with the statement "There is a genocide in Gaza. Jews say sanction Israel now."
The ads feature photos of hundreds of Australian Jews that support the JCA's campaign demanding that the Australian government implement a two-way arms embargo, expel the Israeli Ambassador and provide support for international accountability mechanisms.

15
In an accompanying article in The Daily Telegraph, the JCA faced fierce backlash from leaders of mainstream Jewish organizations that labelled it "a tiny group of very sad attention seekers". The article featured quotes from co-CEO of the Executive Council of Australian Jewry, Alex Ryvchin, and New South Wales Jewish Board of Deputies President David Ossip. These organizations purport to be the peak representative bodies of Australia's 117,000 Jews
The JCA was formed in February 2024 as an advocacy group, with the stated aim to provide "an independent expert Jewish voice supporting human rights and opposing antisemitism and racism". It is backed by an advisory committee that includes notable Australian Jews such as Louise Adler, a prominent publisher, and Emeritus Professor Andrea Durbach, who was Director of the Australian Human Rights Centre at the University of New South Wales School of Law.
The organization, which has collected over a thousand signatories to its core principles, has faced repeated criticism that its name is "disingenuous" and misleads the public to believe it to be a representative body of Australia's Jewish community, according to ECAJ's Head of Legal, Simone Abel – a claim the JCA denies.

"We've never claimed to represent the Jewish community as a whole, and we think that no Jewish organization should because, you know, I didn't vote for Alex Ryvchin; no one did," said Co-Executive Officer of JCA, Dr Max Kaiser. "These organizations have been falsely claiming to represent the whole Jewish community, where in fact they only speak for a small section, which is very pro-Zionist, pro-Israel, pro-genocide."
According to JCA representatives, the advertisements were momentarily pulled at the last minute by News Corp Australia before its planned publication on Wednesday, despite it being legally approved. Kaiser believes the publication was delayed to allow for the creation of a "hit piece" article that would discredit the JCA.
"I think it definitely shows that there's a close relationship between Murdoch media and some of the far-right pro-Israel groups in Australia who work very closely hand-in-hand," referring to Australian-born media mogul Rupert Murdoch, whose media empire includes Fox News, The Wall Street Journal and The New York Post in the U.S., The Sun and The Times in the U.K., as well as book publisher HarperCollins.
Kaiser added that these far-right groups are trying to "discredit strong Jewish voices [supportive] of Palestinian human rights," he said.
News Corp Australia has not yet responded to a request for comment but has reportedly denied the allegations and said the delay was part of "normal internal processes".
Abel said that without a conviction by the International Court of Justice, the JCA's use of the word 'genocide' is premature, and that it should be subject to public criticism.
"We find it troubling that the Jewish Council of Australia and indeed some other organizations that purport to be human rights organizations seem to sort of suspend the principles that they hold ordinarily, such as the principle of innocent until proven guilty and the right to a fair trial when it comes to making pronouncements about Israel," she said.
"They're absolutely entitled to exercise their free speech. That's their prerogative. But in the marketplace of ideas, if they can't defend it with hard evidence, then they should expect to be challenged and that's what's happening. There are many human rights lawyers out there who would say that at this stage there is a legal proceeding on foot and a trial has not yet taken place and there has not been a finding of genocide."
The JCA's campaign has garnered over 2,000 signatories to a petition calling on the Australian government to do more in its efforts to hold Israel to account over the devastation in Gaza, which has amounted to over 65,000 Palestinian deaths since October 7. It comes in the wake of a recent UN Human Rights Commission Report that has concluded Israel is committing genocide in Gaza.

Kaiser said that a lack of ruling by the ICJ should not preclude the label of 'genocide'.
"Look at the Holocaust. There was no international ruling until much later in the piece. It's not the right marker to look at in terms of what Australia's obligations are under international law and under the Genocide Convention because there's a duty to prevent. That implies that it's not a matter of waiting years for a ruling to come down."
When asked about the backlash, Kaiser said that "history is not going to look very kindly at all on these institutions".

"I think it shows that they're scared of us and that they're worried about losing control of the community narrative that all Jews support Israel, when in fact we know that a growing number of Jews are definitely speaking [out]," adding that "a lot of people are very uncomfortable with the fact that our legacy Jewish organizations continue to fully support ongoing genocide. I think it's sort of symptomatic of some failing institutions."
Australia's prominent Jewish organizations that are typically supportive of Israel have recently broken ranks to criticise some of the Israeli government's actions. This includes the Zionist Federation of Australia's calls for the Israeli government to expand humanitarian aid in response to reports of famine, and the ECAJ's condemnation of Netanyahu's criticism of Australian Prime Minister Albanese.

https://www.haaretz.com/n(...)72-a7fd-69d74ef20000
pi_218819794
quote:
The Jewish Council of Australia, a progressive non-Zionist organization co-led by human rights lawyer Sarah Schwartz and historian Dr Max Kaiser ...
Gestopt met lezen. Het blijft bijzonder hoe radicaal linkse en fringe Joodse clubjes tijdens deze oorlog naar voren worden geschoven als ineens een vermeend geluid dat serieus moet worden genomen. Dat zien we ook met een beweging zoals Jewish Voice For Peace (waar nota bene mensen die niet-Joods zijn zich bij kunnen aansluiten) en in Nederland met Erev Rav, een marginale, nietszeggende beweging.
pi_218820118
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Gestopt met lezen. Het blijft bijzonder hoe radicaal linkse en fringe Joodse clubjes tijdens deze oorlog naar voren worden geschoven als ineens een vermeend geluid dat serieus moet worden genomen. Dat zien we ook met een beweging zoals Jewish Voice For Peace (waar nota bene mensen die niet-Joods zijn zich bij kunnen aansluiten) en in Nederland met Erev Rav, een marginale, nietszeggende beweging.
Als je het had gelezen had je ook dit gelezen:

quote:
"We've never claimed to represent the Jewish community as a whole, and we think that no Jewish organization should because, you know, I didn't vote for Alex Ryvchin; no one did," said Co-Executive Officer of JCA, Dr Max Kaiser. "These organizations have been falsely claiming to represent the whole Jewish community, where in fact they only speak for a small section, which is very pro-Zionist, pro-Israel, pro-genocide."
pi_218820402
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:51 schreef Chadi het volgende:

[..]
Als je het had gelezen had je ook dit gelezen:
[..]

De alom bekende tactiek om alles en iedereen met enige vorm van kritiek weg te zetten. Nu is het weer het radicaal linkse joodse geluid. Alsof die geen menig mogen hebben en geven.
pi_218832755
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dus het is radicaal en fringe om tegen genocide te zijn binnen joodse kringen volgens jou? Tamelijk antisemitisch...
What Would Goku Do
pi_218832906
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:48 schreef viagraap het volgende:

[..]
Dus het is radicaal en fringe om tegen genocide te zijn binnen joodse kringen volgens jou? Tamelijk antisemitisch...
Nee, ik zeg dat dit radicaal linkse en fringe groeperingen zijn. Het woord 'genocide' komt in mijn post niet voor.

Zie bijvoorbeeld:
quote:
Jewish Voice for Peace is an American Jewish anti-Zionist and left-wing advocacy organization. It is critical of Israel's occupation of the Palestinian territories, and supports the Boycott, Divestment and Sanctions (BDS) campaign against Israel.

Bron
quote:
Erev Rav is an Antizionist Jewish Collective based in the Netherlands. At this time, more information about our views and activity can be found on our instagram page and on our twitter.

Bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')