Geen voorbeelden dus, dat dacht ik al.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt nog geen antwoord gegeven.
Ah, iemand die het met je oneens is moet wel een trieste incel zijn. Got it.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die laatste alinea is het belangrijkste. Er zijn veel diep ongelukkige mannetjes op het internet die de meest verschrikkelijke bagger roepen en je omlaag proberen te trekken. Aan het einde van de dag lig jij naast iemand waar je liefde voor hebt en stomen zij nog een beetje na in een koud bed.
Oh neuh hoor. Ik zal zoiets nooit beweren bij iemand met andere belastingplannen of iemand die voor het eerst in dit topic komt. Er is hier echter een harde kern die iedere scheet van een Palestijn als het ultieme kwaad ziet en iedere actie van de IDF rechtpraat. En dat niet een dagje, maar jarenlang bijna iedere dag de hele dag.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:52 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ah, iemand die het met je oneens is moet wel een trieste incel zijn. Got it.
Het kaf wordt van het koren gescheiden. Na 7-10-2023 kon men nog volhouden dat een vergeldingsactie vanuit de kant van Israël terecht was. De vraag was of je burgerslachtoffers moet maken als je een terroristische organisatie wil bestrijden en gijzelaars terug wilt halen. Het antwoord was in die fase; colleteral damage. En dat lag volledig aan de strategie van Hamas.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oh neuh hoor. Ik zal zoiets nooit beweren bij iemand met andere belastingplannen of iemand die voor het eerst in dit topic komt. Er is hier echter een harde kern die iedere scheet van een Palestijn als het ultieme kwaad ziet en iedere actie van de IDF rechtpraat. En dat niet een dagje, maar jarenlang bijna iedere dag de hele dag.
Dat past niet bij stabiel iemand met veel sociaal contact. Wie wil daarbij zijn?
Er zijn genoeg argumenten maar het heeft weinig nut om te discussiëren met hardliners die van geen wijken willen weten.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Blijkbaar zijn er 0 argumenten meer. Dan moet je wel op deze toer gaan van nietszeggende posts en anderen er bij betrekken. Want persoonlijke kwalificaties moet je doen en het laatste woord moet je hebben natuurlijk.
De urge is onontkoombaar.
Niemand (op die ene user met een pali-vlag in de UI) praat acties van Hamas goed. Feit is dat Hamas al ruim een jaar nergens toe in staat is. Buiten het terroriseren van de eigen Palestijnen hebben ze niks noemenswaardigs uit kunnen halen richting Israël. De definitie "oorlog" is dan ook in het geheel niet meer van toepassing op het conflict wat nu gaande is.quote:We zien inmiddels wel wat voor vlees we in de kuip hebben. Wat de terroristen van hamas doen maakt geen moer uit, maar israel, israel is het grote kwaad. Altijd moet gezocht worden naar een reden om de zieke acties van hamas goed te praten.
Dat is het doel natuurlijk gewoon wel.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het kaf wordt van het koren gescheiden. Na 7-10-2023 kon men nog volhouden dat een vergeldingsactie vanuit de kant van Israël terecht was. De vraag was of je burgerslachtoffers moet maken als je een terroristische organisatie wil bestrijden en gijzelaars terug wilt halen. Het antwoord was in die fase; colleteral damage. En dat lag volledig aan de strategie van Hamas.
Maar nu bijna 2 jaar verder lijkt er geen enkel idee achter de acties van IDF/Israël te zitten. Het doel is in ieder geval niet Hamas elimineren en het doel is ook niet meer om de gijzelaars terug te halen.
En wie gaat die storm dan brengen, haatbaard?quote:Ik zal Mart de Kruif maar eens quoten: "Wie wind zaait zal storm oogsten".
Ik ga hierbij toch liever af op mensen als Peter van Uhm en Mart de Kruif, beiden met een behoorlijke staat van dienst in het leger, dat dat ik mensen als jij moet geloven. Waarbij je het zonder enige vorm van een tegenargument weer persoonlijk moet maken.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:36 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Dat is het doel natuurlijk gewoon wel.
[..]
En wie gaat die storm dan brengen, haatbaard?![]()
Hamas?![]()
Iran?
Hezbollah?![]()
Jij?
Die dag gaat het merendeel van ons nog wel meemaken ook.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:59 schreef Peppert het volgende:
Omar El Akkad verwoordde het treffend: 'Op een dag, wanneer het geen enkel risico meer met zich meebrengt en niemand er nog nadeel van ondervindt, zal iedereen beweren dat ze er altijd al tegen waren.'
Wie zal het zeggen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:59 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die dag gaat het merendeel van ons nog wel meemaken ook.
Ze zijn extreem verzwakt, maar in gaza zijn er nog bijna dagelijks gevechten tussen de idf en hamas strijders. Ze kunnen nog steeds om de zoveel tijd een raket afvuren op Israel en het lukt ze ook nog om terroristen vanuit de west bank aan te sturen. En zo lang ze voet aan de grond hebben in gaza zullen ze voor altijd een gevaar zijn voor Israel. Als ze nu te verzwakt zijn om iets groots te doen en als de idf nu terugtrekt zullen ze er alles aan doen om zichzelf weer op te bouwen. De leiders van hamas hebben keer op keer verklaard dat ze 7 oktober zo vaak als nodig is zullen herhalen totdat Israel vernietigd is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zijn genoeg argumenten maar het heeft weinig nut om te discussiëren met hardliners die van geen wijken willen weten.
[..]
Niemand (op die ene user met een pali-vlag in de UI) praat acties van Hamas goed. Feit is dat Hamas al ruim een jaar nergens toe in staat is. Buiten het terroriseren van de eigen Palestijnen hebben ze niks noemenswaardigs uit kunnen halen richting Israël. De definitie "oorlog" is dan ook in het geheel niet meer van toepassing op het conflict wat nu gaande is.
Pot ketel.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Blijkbaar zijn er 0 argumenten meer. Dan moet je wel op deze toer gaan van nietszeggende posts en anderen er bij betrekken. Want persoonlijke kwalificaties moet je doen en het laatste woord moet je hebben natuurlijk.
De urge is onontkoombaar.
We zien inmiddels wel wat voor vlees we in de kuip hebben. Wat de terroristen van hamas doen maakt geen moer uit, maar israel, israel is het grote kwaad. Altijd moet gezocht worden naar een reden om de zieke acties van hamas goed te praten.
Er lijkt geen enkel plan te zitten achter de acties van IDF. Als IDF zich puur bezig zou houden met het elimineren van Hamas, hoe lastig ook, dan zouden ze niet staan waar ze nu staan.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:05 schreef oblo het volgende:
[..]
Ze zijn extreem verzwakt, maar in gaza zijn er nog bijna dagelijks gevechten tussen de idf en hamas strijders. Ze kunnen nog steeds om de zoveel tijd een raket afvuren op Israel en het lukt ze ook nog om terroristen vanuit de west bank aan te sturen. En zo lang ze voet aan de grond hebben in gaza zullen ze voor altijd een gevaar zijn voor Israel. Als ze nu te verzwakt zijn om iets groots te doen en als de idf nu terugtrekt zullen ze er alles aan doen om zichzelf weer op te bouwen. De leiders van hamas hebben keer op keer verklaard dat ze 7 oktober zo vaak als nodig is zullen herhalen totdat Israel vernietigd is.
Dus ik dat Israel genoeg reden heeft om in gaza te zijn en daar oorlog te voeren. Het probleem lijkt mij de manier waarop die oorlog gevoerd wordt.
Heb je 2 jaar niet gelezen, knullie. Ik trap alleen niet in obvious valkuilenquote:Op vrijdag 19 september 2025 13:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Pot ketel.
Ik probeer er nu al twee dagen achter te komen waarom jij de acties van Hamas ziek vindt en ben er nog niet uitgekomen. Ik vind het een zieke club omdat ik heb gezien hoe ze met naakte vrouwen liepen te slepen op 7 oktober. Schieten op festival vierders die niks kwaad deden ook. De shows die ze bij de vrijlatingen deden waren ook om te kosten.
quote:Israel bad hurdurdurdedurddur
Hoe denk je dat dit overkomt?quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb je 2 jaar niet gelezen, knullie. Ik trap alleen niet in obvious valkuilen
[..]
Maar je doet net alsof het doel van Israel niet duidelijk is. Het doel is: in Gaza zodanig veel destructie aanbrengen, dat er voor de Gazanen (en daarmee ook Hamas) geen leven en/of opbouw meer mogelijk is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zijn genoeg argumenten maar het heeft weinig nut om te discussiëren met hardliners die van geen wijken willen weten.
[..]
Niemand (op die ene user met een pali-vlag in de UI) praat acties van Hamas goed. Feit is dat Hamas al ruim een jaar nergens toe in staat is. Buiten het terroriseren van de eigen Palestijnen hebben ze niks noemenswaardigs uit kunnen halen richting Israël. De definitie "oorlog" is dan ook in het geheel niet meer van toepassing op het conflict wat nu gaande is.
Kom op. Je snapt toch zelf wel dat de aanval in Doha, in samenwerking was met Amerika en Qatar. De reden waarom zowel Amerika als Qatar achteraf niet blij waren, was omdat de aanval faalde.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er lijkt geen enkel plan te zitten achter de acties van IDF. Als IDF zich puur bezig zou houden met het elimineren van Hamas, hoe lastig ook, dan zouden ze niet staan waar ze nu staan.
Maar de mislukte aanval op de top van Hamas in Doha gaat in tegen alle internationale (oorlogs) wetten. Het wegvagen van Gaza stad heeft niets meer te maken met het bestrijden van Hamas en is gewoon een oorlogsmisdaad.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ga hierbij toch liever af op mensen als Peter van Uhm en Mart de Kruif, beiden met een behoorlijke staat van dienst in het leger, dat dat ik mensen als jij moet geloven. Waarbij je het zonder enige vorm van een tegenargument weer persoonlijk moet maken.
Het zou je sieren als je je überhaupt eens zou laten informeren.
Is daar al meer over bekend?quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom op. Je snapt toch zelf wel dat de aanval in Doha, in samenwerking was met Amerika en Qatar. De reden waarom zowel Amerika als Qatar achteraf niet blij waren, was omdat de aanval faalde.
Het is vrij duidelijk wie er gedood is, ja. En de aanval faalde. En nee, dat is niet bijzonder. Israel faalt wel vaker, 7 oktober als meest afschuwelijke.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:44 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Is daar al meer over bekend?
Het lijkt me toch sterk dat iets dat zo nauwkeurig is voorbereid, zou falen op het moment suprême.
Ik denk dat je de regering en het leger door elkaar haalt, uiteindelijk voeren ze de beslissingen van de regering uit. Het leger waarschuwt al meer dan een jaar dat de regering geen enkel plan heeft voor “de dag na hamas” voor gaza. Dingen zoals de oorlogsdoelen, hoeveel en of er überhaupt voedselhulp binnenkomt, projecten zoals GHF, de bezetting van Gaza, de overname van Gaza stad nu zijn allemaal zaken die uiteindelijk door de regering bepaald worden. En niet zonder kritiek vanuit de legertop…quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:16 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er lijkt geen enkel plan te zitten achter de acties van IDF. Als IDF zich puur bezig zou houden met het elimineren van Hamas, hoe lastig ook, dan zouden ze niet staan waar ze nu staan.
Ik denk dat je een beetje overdrijft. De soevereiniteit van Qatar is geschonden en je kan misschien zeggen dat de onderhandelaars van hamas een beschermde status hadden.quote:Maar de mislukte aanval op de top van Hamas in Doha gaat in tegen alle internationale (oorlogs) wetten. Het wegvagen van Gaza stad heeft niets meer te maken met het bestrijden van Hamas en is gewoon een oorlogsmisdaad.
Wat ik begrijp en nu weet is dat ze van niks wisten totdat de raketten al onder weg waren. En ik begrijp ook dat VS hun bondgenoot niet gaat afvallen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom op. Je snapt toch zelf wel dat de aanval in Doha, in samenwerking was met Amerika en Qatar. De reden waarom zowel Amerika als Qatar achteraf niet blij waren, was omdat de aanval faalde.
Jij zou mij negeren weet je nog.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:43 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
Probeer jij eerst maar eens fatsoenlijk te discussiëren voordat jij iemand de maat probeert te nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |