abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218809869
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt nog geen antwoord gegeven.
Geen voorbeelden dus, dat dacht ik al.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:52:44 #252
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218810068
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die laatste alinea is het belangrijkste. Er zijn veel diep ongelukkige mannetjes op het internet die de meest verschrikkelijke bagger roepen en je omlaag proberen te trekken. Aan het einde van de dag lig jij naast iemand waar je liefde voor hebt en stomen zij nog een beetje na in een koud bed.
Ah, iemand die het met je oneens is moet wel een trieste incel zijn. Got it.
pi_218810138
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:52 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ah, iemand die het met je oneens is moet wel een trieste incel zijn. Got it.
Oh neuh hoor. Ik zal zoiets nooit beweren bij iemand met andere belastingplannen of iemand die voor het eerst in dit topic komt. Er is hier echter een harde kern die iedere scheet van een Palestijn als het ultieme kwaad ziet en iedere actie van de IDF rechtpraat. En dat niet een dagje, maar jarenlang bijna iedere dag de hele dag.

Dat past niet bij stabiel iemand met veel sociaal contact. Wie wil daarbij zijn?
pi_218810332
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Oh neuh hoor. Ik zal zoiets nooit beweren bij iemand met andere belastingplannen of iemand die voor het eerst in dit topic komt. Er is hier echter een harde kern die iedere scheet van een Palestijn als het ultieme kwaad ziet en iedere actie van de IDF rechtpraat. En dat niet een dagje, maar jarenlang bijna iedere dag de hele dag.

Dat past niet bij stabiel iemand met veel sociaal contact. Wie wil daarbij zijn?
Het kaf wordt van het koren gescheiden. Na 7-10-2023 kon men nog volhouden dat een vergeldingsactie vanuit de kant van Israël terecht was. De vraag was of je burgerslachtoffers moet maken als je een terroristische organisatie wil bestrijden en gijzelaars terug wilt halen. Het antwoord was in die fase; colleteral damage. En dat lag volledig aan de strategie van Hamas.

Maar nu bijna 2 jaar verder lijkt er geen enkel idee achter de acties van IDF/Israël te zitten. Het doel is in ieder geval niet Hamas elimineren en het doel is ook niet meer om de gijzelaars terug te halen.

Ik zal Mart de Kruif maar eens quoten: "Wie wind zaait zal storm oogsten".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2025 12:25:44 ]
pi_218810717
Omar El Akkad verwoordde het treffend: 'Op een dag, wanneer het geen enkel risico meer met zich meebrengt en niemand er nog nadeel van ondervindt, zal iedereen beweren dat ze er altijd al tegen waren.'
pi_218810830
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
Blijkbaar zijn er 0 argumenten meer. Dan moet je wel op deze toer gaan van nietszeggende posts en anderen er bij betrekken. Want persoonlijke kwalificaties moet je doen en het laatste woord moet je hebben natuurlijk.

De urge is onontkoombaar.
Er zijn genoeg argumenten maar het heeft weinig nut om te discussiëren met hardliners die van geen wijken willen weten.
quote:
We zien inmiddels wel wat voor vlees we in de kuip hebben. Wat de terroristen van hamas doen maakt geen moer uit, maar israel, israel is het grote kwaad. Altijd moet gezocht worden naar een reden om de zieke acties van hamas goed te praten.
Niemand (op die ene user met een pali-vlag in de UI) praat acties van Hamas goed. Feit is dat Hamas al ruim een jaar nergens toe in staat is. Buiten het terroriseren van de eigen Palestijnen hebben ze niks noemenswaardigs uit kunnen halen richting Israël. De definitie "oorlog" is dan ook in het geheel niet meer van toepassing op het conflict wat nu gaande is.
pi_218811239
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het kaf wordt van het koren gescheiden. Na 7-10-2023 kon men nog volhouden dat een vergeldingsactie vanuit de kant van Israël terecht was. De vraag was of je burgerslachtoffers moet maken als je een terroristische organisatie wil bestrijden en gijzelaars terug wilt halen. Het antwoord was in die fase; colleteral damage. En dat lag volledig aan de strategie van Hamas.

Maar nu bijna 2 jaar verder lijkt er geen enkel idee achter de acties van IDF/Israël te zitten. Het doel is in ieder geval niet Hamas elimineren en het doel is ook niet meer om de gijzelaars terug te halen.
Dat is het doel natuurlijk gewoon wel.
quote:
Ik zal Mart de Kruif maar eens quoten: "Wie wind zaait zal storm oogsten".
En wie gaat die storm dan brengen, haatbaard? :D

Hamas? :N
Iran? :D
Hezbollah? :+

Jij?
pi_218811325
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:36 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Dat is het doel natuurlijk gewoon wel.
[..]
En wie gaat die storm dan brengen, haatbaard? :D

Hamas? :N
Iran? :D
Hezbollah? :+

Jij?
Ik ga hierbij toch liever af op mensen als Peter van Uhm en Mart de Kruif, beiden met een behoorlijke staat van dienst in het leger, dat dat ik mensen als jij moet geloven. Waarbij je het zonder enige vorm van een tegenargument weer persoonlijk moet maken.

Het zou je sieren als je je überhaupt eens zou laten informeren.
  vrijdag 19 september 2025 @ 12:56:03 #259
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_218811449
Dit lijkt een uit de hand gelopen conflict waarvan weinig weten hoe het ooit is ontstaan en die 'acties' van nu zijn voor mij onbegrijpelijk. Na 7 oktober werd het voor mij helemaal lastig, toen werd het hele conflict te bizar voor woorden.

Ik zie dat het hier ook mensen tegen elkaar opzet die het niet eens zijn. We weten niet eens alles dus hoe kun je hier partij in kiezen? Beide partijen geven aannemelijke argumenten en dus is het voor mij niet meer te doen. Je moet echt goede kennis van geschiedenis hebben om er nog wat van te maken en dat heb ik gewoon niet. Hier komen ze nooit meer uit. Wat die kinderen in GAZA nu meemaken is weer de grondslag voor conflicten in de toekomst, wat een bak ellende.....
To BG or not to BG!
pi_218811477
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:59 schreef Peppert het volgende:
Omar El Akkad verwoordde het treffend: 'Op een dag, wanneer het geen enkel risico meer met zich meebrengt en niemand er nog nadeel van ondervindt, zal iedereen beweren dat ze er altijd al tegen waren.'
Die dag gaat het merendeel van ons nog wel meemaken ook.
pi_218811482
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die dag gaat het merendeel van ons nog wel meemaken ook.
Wie zal het zeggen.
pi_218811522
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Er zijn genoeg argumenten maar het heeft weinig nut om te discussiëren met hardliners die van geen wijken willen weten.
[..]
Niemand (op die ene user met een pali-vlag in de UI) praat acties van Hamas goed. Feit is dat Hamas al ruim een jaar nergens toe in staat is. Buiten het terroriseren van de eigen Palestijnen hebben ze niks noemenswaardigs uit kunnen halen richting Israël. De definitie "oorlog" is dan ook in het geheel niet meer van toepassing op het conflict wat nu gaande is.
Ze zijn extreem verzwakt, maar in gaza zijn er nog bijna dagelijks gevechten tussen de idf en hamas strijders. Ze kunnen nog steeds om de zoveel tijd een raket afvuren op Israel en het lukt ze ook nog om terroristen vanuit de west bank aan te sturen. En zo lang ze voet aan de grond hebben in gaza zullen ze voor altijd een gevaar zijn voor Israel. Als ze nu te verzwakt zijn om iets groots te doen en als de idf nu terugtrekt zullen ze er alles aan doen om zichzelf weer op te bouwen. De leiders van hamas hebben keer op keer verklaard dat ze 7 oktober zo vaak als nodig is zullen herhalen totdat Israel vernietigd is.

Dus ik dat Israel genoeg reden heeft om in gaza te zijn en daar oorlog te voeren. Het probleem lijkt mij de manier waarop die oorlog gevoerd wordt.
pi_218811561
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
Blijkbaar zijn er 0 argumenten meer. Dan moet je wel op deze toer gaan van nietszeggende posts en anderen er bij betrekken. Want persoonlijke kwalificaties moet je doen en het laatste woord moet je hebben natuurlijk.

De urge is onontkoombaar.

We zien inmiddels wel wat voor vlees we in de kuip hebben. Wat de terroristen van hamas doen maakt geen moer uit, maar israel, israel is het grote kwaad. Altijd moet gezocht worden naar een reden om de zieke acties van hamas goed te praten.
Pot ketel.

Ik probeer er nu al twee dagen achter te komen waarom jij de acties van Hamas ziek vindt en ben er nog niet uitgekomen. Ik vind het een zieke club omdat ik heb gezien hoe ze met naakte vrouwen liepen te slepen op 7 oktober. Schieten op festival vierders die niks kwaad deden ook. De shows die ze bij de vrijlatingen deden waren ook om te kosten.

We zijn ondertussen twee jaar meldingen van seksueel geweld door Israël verder. Er is er maar 1 op film vastgelegd, maar een grote hoeveelheid getuigen, de reactie van de regering, rellen om de daders vrij te krijgen en duizenden foto's van militairen in gestolen lingerie maken het voor mij moeilijk om te ontkennen dat er aan het andere kant van hek een probleem met verkrachting is. Om nog maar te zwijgen over alle ongewapende mensen die we in, op en voor ziekenhuizen opgeblazen hebben zien worden. Zelfs rode Kruis mensen worden van dichtbij doodgeschoten zonder gevolgen voor de daders. Te kansloos voor woorden.
pi_218811566
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:00 schreef Peppert het volgende:

[..]
Wie zal het zeggen.
Deze optimist.
pi_218811619
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:05 schreef oblo het volgende:

[..]
Ze zijn extreem verzwakt, maar in gaza zijn er nog bijna dagelijks gevechten tussen de idf en hamas strijders. Ze kunnen nog steeds om de zoveel tijd een raket afvuren op Israel en het lukt ze ook nog om terroristen vanuit de west bank aan te sturen. En zo lang ze voet aan de grond hebben in gaza zullen ze voor altijd een gevaar zijn voor Israel. Als ze nu te verzwakt zijn om iets groots te doen en als de idf nu terugtrekt zullen ze er alles aan doen om zichzelf weer op te bouwen. De leiders van hamas hebben keer op keer verklaard dat ze 7 oktober zo vaak als nodig is zullen herhalen totdat Israel vernietigd is.

Dus ik dat Israel genoeg reden heeft om in gaza te zijn en daar oorlog te voeren. Het probleem lijkt mij de manier waarop die oorlog gevoerd wordt.
Er lijkt geen enkel plan te zitten achter de acties van IDF. Als IDF zich puur bezig zou houden met het elimineren van Hamas, hoe lastig ook, dan zouden ze niet staan waar ze nu staan.

Maar de mislukte aanval op de top van Hamas in Doha gaat in tegen alle internationale (oorlogs) wetten. Het wegvagen van Gaza stad heeft niets meer te maken met het bestrijden van Hamas en is gewoon een oorlogsmisdaad.
pi_218811679
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Pot ketel.

Ik probeer er nu al twee dagen achter te komen waarom jij de acties van Hamas ziek vindt en ben er nog niet uitgekomen. Ik vind het een zieke club omdat ik heb gezien hoe ze met naakte vrouwen liepen te slepen op 7 oktober. Schieten op festival vierders die niks kwaad deden ook. De shows die ze bij de vrijlatingen deden waren ook om te kosten.
Heb je 2 jaar niet gelezen, knullie. Ik trap alleen niet in obvious valkuilen
quote:
Israel bad hurdurdurdedurddur
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218811691
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Heb je 2 jaar niet gelezen, knullie. Ik trap alleen niet in obvious valkuilen
[..]

Hoe denk je dat dit overkomt?
pi_218811801
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:14 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
[..]
Maar je doet net alsof het doel van Israel niet duidelijk is. Het doel is: in Gaza zodanig veel destructie aanbrengen, dat er voor de Gazanen (en daarmee ook Hamas) geen leven en/of opbouw meer mogelijk is.

Op den duur zal het weer worden opgebouwd, maar enkel voor Joodse nederzettingen en hier en daar misschien wat westerse toeristen (die van een avontuurlijke vakantie houden, gezien het gevaar van terrorisme nooit zal verdwijnen).
pi_218811835
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:16 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Er lijkt geen enkel plan te zitten achter de acties van IDF. Als IDF zich puur bezig zou houden met het elimineren van Hamas, hoe lastig ook, dan zouden ze niet staan waar ze nu staan.

Maar de mislukte aanval op de top van Hamas in Doha gaat in tegen alle internationale (oorlogs) wetten. Het wegvagen van Gaza stad heeft niets meer te maken met het bestrijden van Hamas en is gewoon een oorlogsmisdaad.
Kom op. Je snapt toch zelf wel dat de aanval in Doha, in samenwerking was met Amerika en Qatar. De reden waarom zowel Amerika als Qatar achteraf niet blij waren, was omdat de aanval faalde.
pi_218811868
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik ga hierbij toch liever af op mensen als Peter van Uhm en Mart de Kruif, beiden met een behoorlijke staat van dienst in het leger, dat dat ik mensen als jij moet geloven. Waarbij je het zonder enige vorm van een tegenargument weer persoonlijk moet maken.

Het zou je sieren als je je überhaupt eens zou laten informeren.
:')

Probeer jij eerst maar eens fatsoenlijk te discussiëren voordat jij iemand de maat probeert te nemen.
pi_218811878
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kom op. Je snapt toch zelf wel dat de aanval in Doha, in samenwerking was met Amerika en Qatar. De reden waarom zowel Amerika als Qatar achteraf niet blij waren, was omdat de aanval faalde.
Is daar al meer over bekend?

Het lijkt me toch sterk dat iets dat zo nauwkeurig is voorbereid, zou falen op het moment suprême.
pi_218811899
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:44 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Is daar al meer over bekend?

Het lijkt me toch sterk dat iets dat zo nauwkeurig is voorbereid, zou falen op het moment suprême.
Het is vrij duidelijk wie er gedood is, ja. En de aanval faalde. En nee, dat is niet bijzonder. Israel faalt wel vaker, 7 oktober als meest afschuwelijke.
pi_218812022
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:16 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik denk dat je de regering en het leger door elkaar haalt, uiteindelijk voeren ze de beslissingen van de regering uit. Het leger waarschuwt al meer dan een jaar dat de regering geen enkel plan heeft voor “de dag na hamas” voor gaza. Dingen zoals de oorlogsdoelen, hoeveel en of er überhaupt voedselhulp binnenkomt, projecten zoals GHF, de bezetting van Gaza, de overname van Gaza stad nu zijn allemaal zaken die uiteindelijk door de regering bepaald worden. En niet zonder kritiek vanuit de legertop…
quote:
Ik denk dat je een beetje overdrijft. De soevereiniteit van Qatar is geschonden en je kan misschien zeggen dat de onderhandelaars van hamas een beschermde status hadden.

En op zich is Gaza stad overnemen een logische stap omdat het een van de laatste strongholds van hamas is in Gaza. Gaza stad helemaal plat bombarderen is denk ik ook de meest veilige en efficiënte manier om de stad over te nemen en hamas-vrij te krijgen vanuit het perspectief van het leger.

Het probleem is hoe er wordt omgegaan met de bevolking van gaza en de grootschalige verwoesting.
pi_218812057
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat ik begrijp en nu weet is dat ze van niks wisten totdat de raketten al onder weg waren. En ik begrijp ook dat VS hun bondgenoot niet gaat afvallen.

Ook hiervoor; Mart de Kruif geeft perfect in de podcast Veldheren aan waarom de top daar zat en waarom het 1 in de eerste plaats niet slim was en 2 dat het gewoon een misdaad is.
pi_218812063
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:43 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
:')

Probeer jij eerst maar eens fatsoenlijk te discussiëren voordat jij iemand de maat probeert te nemen.
Jij zou mij negeren weet je nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')