abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218784629
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:40 schreef Zorro het volgende:

[..]
Hoe is dat belangrijk?
Ik vermoed dat vrijwel alle Israel haters daar ook nooit geweest zijn.
Als iemand zegt dat de VS "nog leuker" gaat zijn ben ik benieuwd wat ze bedoelen. Ik vond het 10 jaar geleden al een deprimerende politiestaat en dat is sindsdien alleen maar erger geworden.
pi_218784654
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:31 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Je bedoeld de miljoenen illegalen?
Nee. Vooral een hoop figuren uit Hollywood die zichzelf schromelijk overschatten.
pi_218784657
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ben je er ooit geweest?
Ik heb er gewoond.
  dinsdag 16 september 2025 @ 09:53:49 #204
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218784668
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:39 schreef HowardRoark het volgende:
Woke-isme is een overdreven nadruk op intersectionele identiteitspolitiek
Oh ik dacht gewoon dingen die je niet bevallen waartegen je een schimmenstrijd voert: "hurp durp woke dit dat helemaal sto-hom :( ".

[ Bericht 0% gewijzigd door Isdatzo op 16-09-2025 09:59:46 ]
Huilen dan.
pi_218784679
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als iemand zegt dat de VS "nog leuker" gaat zijn ben ik benieuwd wat ze bedoelen. Ik vond het 10 jaar geleden al een deprimerende politiestaat en dat is sindsdien alleen maar erger geworden.
Geen idee waar jij het over hebt. Zodra je door de douane heen bent nergens last van. En wees gewoon beleefd als je een interactie hebt met de politie. Dan zijn ze ook correct tegen jou.
pi_218784689
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb er gewoond.
O m g misschien waren we wel buurtjes!!!!!

Heb je ook een jaar doorgebracht in Leavenworth voor de volle experience?
pi_218784719
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Geen idee waar jij het over hebt. Zodra je door de douane heen bent nergens last van. En wees gewoon beleefd als je een interactie hebt met de politie. Dan zijn ze ook correct tegen jou.
Treinstations vol reclame en filmpjes over bommen die overal kunnen liggen, stappen met meer politiewagens in de straat dan kroegen, douane die je zonder wat te zeggen vastgrijpt omdat je vingerafdruk niet wil scannen, bevolking die echt te schijterig om te poepen is en je mag niet eens de fucking straat oversteken.
pi_218784721
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
O m g misschien waren we wel buurtjes!!!!!

Heb je ook een jaar doorgebracht in Leavenworth voor de volle experience?
Ik heb gewoond in Cali. Op een steenworp van San Francisco. Toen het daar nog niet zo’n puinzooi was als nu…
pi_218784725
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb gewoond in Cali. Op een steenworp van San Francisco. Toen het daar nog niet zo’n puinzooi was als nu…
Het was een gevangenisgrapje begrijpbaar voor de echte locals.
  dinsdag 16 september 2025 @ 10:03:05 #210
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_218784727
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Treinstations vol reclame en filmpjes over bommen die overal kunnen liggen, stappen met meer politiewagens in de straat dan kroegen, douane die je zonder wat te zeggen vastgrijpt omdat je vingerafdruk niet wil scannen, bevolking die echt te schijterig om te poepen is en je mag niet eens de fucking straat oversteken.
Het zal wel aan jou liggen dan.
  dinsdag 16 september 2025 @ 10:04:35 #211
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_218784749
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee. Vooral een hoop figuren uit Hollywood die zichzelf schromelijk overschatten.
Oh echt, gaan er zoveel mensen de VS verlaten?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218784754
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Stappen met toezicht. Dus daar hoeven vrouwen de nacht niet meer op te eisen (onwaar overigens, mijn vrouw is in NY meermaals belaagd)? ;)

Dat de douane je in de kraag grijpt omdat jij recalcitrant doet lijkt mij normaal.

En de VS is inderdaad niet overal geschikt voor wandelaars en fietsers. Maar goed, heb je liever Amsterdam waar je met de auto nergens met goed fatsoen kan komen?

Sowieso heeft de VS vele gezichten. Prachtig land. Leuke mensen. Ik ga zeker nog met mijn kinderen terug voor rondreizen. En ik sluit niet uit dat ik er nog eens ga wonen.
pi_218784766
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het was een gevangenisgrapje begrijpbaar voor de echte locals.
Ik verkeerde duidelijk in wat andere kringen dan jij.
pi_218784784
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee joh. Dat waren al die snowflakes die riepen dat als Trump gekozen zou worden dat ze het land zouden verlaten.

Wonen allemaal nog met veel plezier (nou ja, gelet op de puinhoop die de Dems van Cali gemaakt hebben niet per sé) in hun veel te dure stulpje.
pi_218784791
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:03 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Het zal wel aan jou liggen dan.
Je prachtige Maryland is de reden dat ik de bevolking daar te schijterig om te poepen noemde. Ergens in de wijk loopt een zwarte meneer rond en de buurman komt langs met zijn pistool voor de veiligheid. Een paar maanden later liepen er twee kinderen van 12 en 14 door de wijk ongeveer 2 mijl van huis. CPS erop gezet en lokaal nieuws in de krant.
pi_218784814
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik verkeerde duidelijk in wat andere kringen dan jij.
Daar twijfel ik niet aan, maar waarschijnlijk het tegenovergestelde van wat je bedoelde.
pi_218784838
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Stappen met toezicht. Dus daar hoeven vrouwen de nacht niet meer op te eisen (onwaar overigens, mijn vrouw is in NY meermaals belaagd)? ;)

Dat de douane je in de kraag grijpt omdat jij recalcitrant doet lijkt mij normaal.

En de VS is inderdaad niet overal geschikt voor wandelaars en fietsers. Maar goed, heb je liever Amsterdam waar je met de auto nergens met goed fatsoen kan komen?

Sowieso heeft de VS vele gezichten. Prachtig land. Leuke mensen. Ik ga zeker nog met mijn kinderen terug voor rondreizen. En ik sluit niet uit dat ik er nog eens ga wonen.
Ik heb mij nog nooit zo onveilig gevoeld.

Niet wat ik schreef.

Ja ik heb liever Amsterdam waar mensen op straat kunnen overleven buiten een auto. Stukje vrijheid.

Graag.
pi_218784884
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb mij nog nooit zo onveilig gevoeld.

Niet wat ik schreef.

Ja ik heb liever Amsterdam waar mensen op straat kunnen overleven buiten een auto. Stukje vrijheid.

Graag.
Prima.

You do you.
pi_218785198
Ik vind dit wel een treffende verhaal.

Natuurlijk praat dit helemaal geen moord goed. De moordenaar moet zijn straf krijgen. Maar Kirk liep wel op het randje van wat voor een mens tolereerbaar is. En dan hoeft er maar één dwaas te zijn die zichzelf niet meer kan inhouden.

quote:
Rachel Hurley
18h

The misinformation surrounding Charlie Kirk is astounding - and I’m not talking about average people sounding off on social media - I’m talking about the bullshit being spread by major news outlets and so-called liberal journalists.

I’m looking at you, Ezra Klein.

While Kirk’s shooter was obviously overly steeped in internet whackadoo memelord culture - the “normies” don’t have a clue about how internet culture works at all.

Charlie Kirk wasn’t someone who was looking for honest debate. He was a political operative spreading hate and divisiveness. When you show his fans his racist, sexist or bigoted rhetoric - they defend it by saying “That’s not (racist, sexist, bigoted) - it’s true.” And that was his goal.

The whole “Prove Me Wrong” setup that made Kirk famous wasn’t really about proving anyone wrong. It was about creating content. Kirk mastered a specific type of performance that looked like debate but functioned more like a carefully orchestrated show designed to make his opponents look foolish and his positions seem unassailable.

The basic formula was simple - set up a table on a college campus, invite students to challenge conservative talking points, then use a combination of rhetorical tricks and editing magic to create viral moments. What looked like open discourse was actually a rigged game where Kirk held all the advantages.

First, there’s the obvious setup problem.

Kirk was a professional political operative who spent years honing his arguments and memorizing statistics. He knew exactly which topics would come up and had practiced responses ready.

Meanwhile, his opponents were typically 19-year-old students who wandered over between classes. It’s like watching a professional boxer fight random people at the gym - the outcome was predetermined.

Kirk used what debate experts call a corrupted version of the Socratic method. Instead of asking genuine questions to explore ideas, he’d ask leading questions designed to trap students in contradictions or force them into uncomfortable positions. He’d start with seemingly reasonable premises, then quickly pivot to more extreme conclusions, leaving his opponents scrambling to keep up.

The classic example was his approach to gender identity discussions. Kirk would begin by asking seemingly straightforward definitional questions - “What is a woman?” - then use whatever answer he received as a launching pad for increasingly aggressive follow-ups. If someone mentioned social roles, he’d demand biological definitions. If they provided biological definitions, he’d find edge cases or exceptions to exploit.

The goal wasn’t understanding or genuine dialogue - it was creating moments where students appeared confused or contradictory.

Kirk also employed rapid-fire questioning techniques that made it nearly impossible for opponents to fully develop their thoughts. He’d interrupt, reframe, and redirect before anyone could establish a coherent argument. This created the illusion that his opponents couldn’t defend their positions when really they just couldn’t get a word in edgewise.

The editing process was equally important. Kirk’s team would film hours of interactions, then cut together the moments that made him look brilliant and his opponents look unprepared. Nuanced discussions got reduced to gotcha moments. Students who made good points found those parts mysteriously absent from the final videos.

What’s particularly insidious about this approach is how it masquerades as good-faith debate while undermining the very principles that make real discourse valuable. Kirk wasn’t interested in having his mind changed or learning from others - he was performing certainty for an audience that craved validation of their existing beliefs.

The “Prove Me Wrong” framing itself was misleading. It suggested Kirk was open to being persuaded when the entire setup was designed to prevent that possibility. Real intellectual humility requires admitting uncertainty, acknowledging complexity, and engaging with the strongest versions of opposing arguments. Kirk’s format did the opposite.

This style of debate-as-performance has become incredibly popular because it feeds into our current political moment’s hunger for easy victories and clear villains. People want to see their side “destroying” the opposition with “facts and logic.” Kirk provided that satisfaction without the messy reality of actual intellectual engagement.

The broader damage extends beyond individual interactions. When debate becomes about humiliating opponents rather than exploring ideas, it corrupts the entire enterprise of democratic discourse. Students who got embarrassed in these exchanges weren’t just losing arguments - they were being taught that engaging with different viewpoints was dangerous and futile.

Kirk’s approach also contributed to the broader polarization problem by making political identity feel like a zero-sum game where any concession to the other side represented total defeat. His debates reinforced the idea that political opponents weren’t just wrong but ridiculous - a perspective that makes compromise and collaboration nearly impossible.

The most troubling aspect might be how this style of engagement spreads. Kirk inspired countless imitators who use similar tactics in their own contexts. The model of setting up situations where you can’t lose, then claiming victory when your rigged game produces the expected results, has become a template for political engagement across the spectrum.

Real debate requires vulnerability - the possibility that you might be wrong and need to change your mind. Kirk’s format eliminated that possibility by design. His certainty was performative rather than earned, and his victories were manufactured rather than genuine.

The tragedy of this approach is that college campuses actually need more genuine dialogue about difficult political questions. Students are forming their worldviews and wrestling with complex issues. They deserve engagement that helps them think more clearly, not performances designed to make them look stupid.

Kirk’s assassination represents a horrific escalation of political violence that has no place in democratic society. But it’s worth remembering that his debate tactics, while not violent, were themselves a form of intellectual violence that treated political opponents as objects to be humiliated rather than fellow citizens to be engaged.

I’ve turned down every podcast and interview request that’s come my way in the past few months. Two reasons. First, I have zero interest in making myself the story. Second, and more importantly, I’m not some oracle with instant answers on demand.

Podcasts and debates aren’t designed for real intellectual work. They’re built for entertainment. Serious thinking doesn’t happen in a soundbite. It requires time to wrestle with ideas, to sit with them, to test them against reality. My first reaction isn’t always my best one - and I’m honest enough to admit that. What feels true in the moment often crumbles under reflection. That’s why I’d rather write than perform.

Because while I also make my living from creating content - I refuse to mistake performance for truth.

[ Bericht 1% gewijzigd door RetepV op 16-09-2025 11:45:35 ]
  dinsdag 16 september 2025 @ 11:28:19 #221
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218785226
En nu weer on-topic. JC....
"Hoka Hey!"
pi_218785332
We weten ook dat Charlie Kirk en Donald Trump heel dik met elkaar waren.

Ik heb daarmee het vermoeden dat Kirk een onderdeel van de tactieken van Trump was waarmee Trump de Universiteiten probeert te "anti-linksen" en "anti-woken".

En nu ik dat laatste zo schrijf, merk ik dat ikzelf blijkbaar toch ook door de propaganda ben beïnvloed, en "links" en "woke" in één en dezelfde zin gebruik. Iets dat natuurlijk echt totale onzin is. "links" is een plek op het politieke spectrum, "woke" is de gedachte dat de politiek, "links", "rechts" of "midden", maakt niet uit, je in slaap probeert te sussen en dat je wakker moet worden.

Iemand die "rechts" is kan dus ook prima "woke" zijn. Tenzij ik misschien het begrip "rechts" niet goed begrijp. Dat kan natuurlijk ook.

Let op dat het een vermoeden is, hé, geen beschuldiging of goedpraten van een moord.
pi_218785346
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 10:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vermoed dat er misschien 10 echt land hebben verlaten, rest bluf en waar naar toe dan? Zijn er een paar naar de UK gegaan, dat is tegenwoordig een vrij land :-)
life is like a box of chocolates
pi_218785368
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:46 schreef RetepV het volgende:
Ik heb daarmee het vermoeden dat Kirk een onderdeel van de tactieken van Trump was waarmee Trump de Universiteiten probeert te "anti-linksen" en "anti-woken".

Denk dat je er wel erg naast zit
pi_218785371
Persoonlijk vind ik dat de politiek zich helemaal weg moet houden van scholen. Het is te mooi voor hen om waar te zijn: een grote groep jongeren die in de leermodus zitten en dus supermakkelijk te beïnvloeden zijn. Wij moeten onze kinderen tegen die politieke haviken beschermen, vind ik. Wat Charlie Kirk deed was niet ok.

Nogmaals, dit praat zijn moord dus niet goed. Ik probeer een context te geven vanuit onze jongeren, die nog beïnvloedbaar zijn en prooidieren voor politici schijnen te zijn geworden.
pi_218785374
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:25 schreef RetepV het volgende:

Natuurlijk praat dit helemaal geen moord goed. De moordenaar moet zijn straf krijgen. Maar Kirk liep wel op het randje van wat voor een mens tolereerbaar is. En dan hoeft er maar één dwaas te zijn die zichzelf niet meer kan inhouden.
[..]

Dit soort dingen zijn ook waarom ik types als Kirk totaal niet serieus kan nemen:

quote:
he whole “Prove Me Wrong” setup that made Kirk famous wasn’t really about proving anyone wrong. It was about creating content. Kirk mastered a specific type of performance that looked like debate but functioned more like a carefully orchestrated show designed to make his opponents look foolish and his positions seem unassailable.

The basic formula was simple - set up a table on a college campus, invite students to challenge conservative talking points, then use a combination of rhetorical tricks and editing magic to create viral moments. What looked like open discourse was actually a rigged game where Kirk held all the advantages.
Sowieso is politiek debat al verworden tot het genereren van content, soundbites en clips in plaats van een interessante, scherpe uitwisseling van ideeën en dan laat ik surrealisten in Trump die gewoon droog basale feiten ontkennen als ze hen niet goed uitkomen nog buiten beschouwing.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218785385
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:52 schreef RetepV het volgende:
Persoonlijk vind ik dat de politiek zich helemaal weg moet houden van scholen. Het is te mooi voor hen om waar te zijn: een grote groep jongeren die in de leermodus zitten en dus supermakkelijk te beïnvloeden zijn. Wij moeten onze kinderen tegen die politieke haviken beschermen, vind ik. Wat Charlie Kirk deed was niet ok.

Nogmaals, dit praat zijn moord dus niet goed. Ik probeer een context te geven vanuit onze jongeren, die nog beïnvloedbaar zijn en prooidieren voor politici schijnen te zijn geworden.
Scholen moeten niet aan politiek doen, dus neutraal blijven. Nu vooral links en vaak extreem
  dinsdag 16 september 2025 @ 11:56:01 #228
319979 Fok-it
All is well
pi_218785398
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:28 schreef matspontius het volgende:
En nu weer on-topic. JC....
Een goed beargumenteerd kritisch stuk wordt gedeeld, en volgens mats moet er maar weer even ontopic worden gegaan. Het kan gelukkig niet doorzichtiger _O_
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218785402
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:54 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Scholen moeten niet aan politiek doen, dus neutraal blijven. Nu vooral links en vaak extreem
Ik zag gisteren bij mijn zoontje op school een boekje van Greta Thunberg uit haar periode dat ze nog om het klimaat gaf en nog geen Pallewappie was! :')

Maar gelukkig geen boekjes van het "GayBC" en dergelijken.
pi_218785416
quote:

[..]

Dit vind jij op het randje van wat toelaatbaar is?

Natuurlijk was zijn bedoeling niet dat hij echt op andere gedachten gebracht zou worden, maar degenen die met hem in discussie gingen stonden net zo min open voor andere meningen.

En nee, dat is geen randje van wat toelaatbaar is.
pi_218785424

Man claimed to shoot Charlie Kirk to 'draw attention from the real shooter,' police say

quote:
KEY TAKEAWAYS

George Hodgson Zinn, 71, was arrested for investigation of obstruction of justice in the Charlie Kirk murder investigation.
Police say Zinn claimed to shoot Kirk to divert attention from the actual shooter.
Zinn was also arrested for investigation of sexual exploitation of a minor in a separate investigation.

Once in custody, Zinn continued to say he was the shooter, the report continued. Officers asked Zinn where the gun was, but they say he refused to tell them. He reportedly asked for his attorney when he was brought back to the university police headquarters for questioning, even after police said they didn't believe he was the shooter.

He later said he "did it to draw attention from the real shooter," police wrote in the report.

quote:
nvestigators went through the phone and found multiple images containing children believed to be approximately 5 years old, according to the affidavit. The FBI agents alerted deputies, who reviewed the phone and found more than 20 images of child pornography along with explicit messages about sexual acts.
Zieke mensen die Kirk haters :{w beetje roepen dat je hem hebt neergeschoten als afleiding.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218785437
quote:

En leerinstellingen? Moeten die zich ook weghouden van politiek?
pi_218785449
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:51 schreef hondonspain het volgende:

[..]

Denk dat je er wel erg naast zit
Ik ben benieuwd naar je argumenten. Je hebt mijn argumenten gezien.

1) Ik deel 100% wat Rachel Hurley schreef.
2) Charlie Kirk is door JD Vance persoonlijk de Air Force Two ingedragen.
3) Charlie Kirk is door Air Force Two naar Arizona gevolgen.

Hoe dik met de president moet je wel niet zijn, voordat iemand met zo veel eer wordt betracht? Dit was veel meer eer dan Amerikaanse soldaten die voor hun land stierven krijgen. Het was de eer die een directe medewerker van Trump zou krijgen.

Mijn conclusie past volledig binnen die argumenten. Maar misschien heb ik er nog wat gemist?
  dinsdag 16 september 2025 @ 12:03:19 #234
319979 Fok-it
All is well
pi_218785469
quote:
Ik probeer een context te geven vanuit onze jongeren, die nog beïnvloedbaar zijn en prooidieren voor politici schijnen te zijn geworden.
Ze worden juist nog meer prooi voor Social Media schreeuwers als je jongeren op scholen afzijdig houdt van politiek
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 16 september 2025 @ 12:04:25 #235
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218785481
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Een goed beargumenteerd kritisch stuk wordt gedeeld, en volgens mats moet er maar weer even ontopic worden gegaan. Het kan gelukkig niet doorzichtiger _O_
Doorzichtiger?
"Hoka Hey!"
pi_218785513
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:56 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik zag gisteren bij mijn zoontje op school een boekje van Greta Thunberg uit haar periode dat ze nog om het klimaat gaf en nog geen Pallewappie was! :')

Maar gelukkig geen boekjes van het "GayBC" en dergelijken.
Wat is er mis met dat boekje? Er is pas iets mis als er niet ook boeken van klimaatontkenners zijn.

En het is helemaal mis wanneer de leraren niet de inhoud van beide boeken analyseren voor hun leerlingen en hun leerlingen daarmee leren hoe ze bullshit van echte argumenten kunnen onderscheiden.

En dat als Greta's boek minder bullshit bevat dan het klimaatontkennersboek, Greta's boek dus beter en meer waar is. En andersom ook.

Nietwaar?
pi_218785532
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:07 schreef RetepV het volgende:

[..]
Wat is er mis met dat boekje? Er is pas iets mis als er niet ook boeken van klimaatontkenners zijn.

En het is helemaal mis wanneer de leraren niet de inhoud van beide boeken analyseren voor hun leerlingen en hun leerlingen daarmee leren hoe ze bullshit van echte argumenten kunnen onderscheiden.

En dat als Greta's boek minder bullshit bevat dan het klimaatontkennersboek, Greta's boek dus beter en meer waar is. En andersom ook.

Nietwaar?
Klimaatontkennersboeken hoeven van mij ook niet zo nodig, maar er moet wel wat een balans zijn, ja.
Gelukkig waren alle andere boeken die ik er zag gewoon normale leesboeken voor de fun. Daarom viel deze juist op.

Maar goed, we wijken af van het onderwerp.
pi_218785536
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 11:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dit vind jij op het randje van wat toelaatbaar is?
Nee, ik schreef "tolereerbaar", niet "toelaatbaar".

quote:
Natuurlijk was zijn bedoeling niet dat hij echt op andere gedachten gebracht zou worden, maar degenen die met hem in discussie gingen stonden net zo min open voor andere meningen.
Nee, dat weet je helemaal niet. Omdat ze vernederd en verbaal afgemaakt werden, en ze helemaal niet in een discussie zaten, en niet eens de kans kregen om zichzelf uit te leggen. Dat schrijft die "Rachel Hurley" toch? En je weet ook wel dat het waar is.
  dinsdag 16 september 2025 @ 12:10:17 #239
319979 Fok-it
All is well
pi_218785539
quote:

[..]
Lol wat een bullshit. Moeten leraren ook evenveel aandacht besteden aan de flat-earth theorie als hoe de aarde werkelijk is gevormd?
pi_218785561
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:01 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd naar je argumenten. Je hebt mijn argumenten gezien.

1) Ik deel 100% wat Rachel Hurley schreef.
2) Charlie Kirk is door JD Vance persoonlijk de Air Force Two ingedragen.
3) Charlie Kirk is door Air Force Two naar Arizona gevolgen.

Hoe dik met de president moet je wel niet zijn, voordat iemand met zo veel eer wordt betracht? Dit was veel meer eer dan Amerikaanse soldaten die voor hun land stierven krijgen. Het was de eer die een directe medewerker van Trump zou krijgen.

Mijn conclusie past volledig binnen die argumenten. Maar misschien heb ik er nog wat gemist?
Ja. Dat hij al heel lang hiermee bezig was en daarom dik werd met Trump. Je hebt dus oorzaak en gevolg omgedraaid.
pi_218785574
quote:

[..]

Nietwaar?
Greta is een activist.

Het lijkt mij het beste om leermiddelen te laten maken door mensen met kennis van de materie.
pi_218785577
Bekijk deze YouTube-video

_O_

Al wel weer 2 dagen oud, maar dit is echt mooi!
pi_218785582
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Greta is een activist.

Het lijkt mij het beste om leermiddelen te laten maken door mensen met kennis van de materie.
^ Dit dus.
pi_218785583
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:03 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ze worden juist nog meer prooi voor Social Media schreeuwers als je jongeren op scholen afzijdig houdt van politiek
Je moet ze er op voorbereiden, daar ben ik het zeker mee eens. Want na school zullen ze gebombardeerd worden met politieke zooi.

Wat de oplossing is weet ik ook niet, maar wat die Charlie Kirk deed was zeker niet goed. Die liet een complete propagandaoorlog los op die kinderen. Er was geen enkele tactiek die hij achterwege liet.

En het ergste is dat anderen zijn "format" volgen, omdat ze hebben gezien hoeveel invloed, geld en macht er mee te verdienen is. Dat ze daarmee ook het risico op een kogel nemen, nemen ze op de koop toe. De winst is het risico waard.
pi_218785594
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:14 schreef RetepV het volgende:

[..]
Je moet ze er op voorbereiden, daar ben ik het zeker mee eens. Want na school zullen ze gebombardeerd worden met politieke zooi.

Wat de oplossing is weet ik ook niet, maar wat die Charlie Kirk deed was zeker niet goed. Die liet een complete propagandaoorlog los op die kinderen. Er was geen enkele tactiek die hij achterwege liet.

En het ergste is dat anderen zijn "format" volgen, omdat ze hebben gezien hoeveel invloed, geld en macht er mee te verdienen is. Dat ze daarmee ook het risico op een kogel nemen, nemen ze op de koop toe. De winst is het risico waard.
Het waren geen basisscholen waar hij naar toe ging, en propaganda kregen ze daar meer dan genoeg met die regenboogvlag-vererende docenten en medewerkers die meer en meer grip op de studenten kregen.
Hij kwam met een weerwoord en je mocht vrijwillig met hem in discussie gaan over je standpunten, als je wilde.

Maar nee; linkse propaganda mag geen weerwoord krijgen natuurlijk.
pi_218785595
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Lol wat een bullshit. Moeten leraren ook evenveel aandacht besteden aan de flat-earth theorie als hoe de aarde werkelijk is gevormd?
Ja.

Flat-earth kost misschien een half uurtje 100% aandacht, terwijl de theorie hoe de Aarde is gevormd meerdere uren 100% aandacht kost. Maar beide hebben 100% aandacht nodig, evenveel aandacht dus.

Of bedoelde je dat niet?
pi_218785605
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja. Dat hij al heel lang hiermee bezig was en daarom dik werd met Trump. Je hebt dus oorzaak en gevolg omgedraaid.
Ok, dat kan.

Het kan natuurlijk ook dat Trump hem later heeft gerecruteerd, toen hij zag dat Kirk succes begon te krijgen en Trump daar op mee wilde liften.

Er is in ieder geval één feit: Trump brengt alles terug tot deals. Dus het zou out-of-character zijn als Trump geen deal heeft gemaakt, of dat in ieder geval heeft geprobeerd.
  dinsdag 16 september 2025 @ 12:18:58 #248
319979 Fok-it
All is well
pi_218785607
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:16 schreef ToT het volgende:

[..]
Maar nee; linkse propaganda mag geen weerwoord krijgen natuurlijk.
Gezien de hoeveelheid universiteiten die types als Charlie Kirk bezoeken lijkt me de inintolerantie van links wel meevallen.
pi_218785611
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:01 schreef jigggy het volgende:

[..]
geen “klassiek” christendom ,omdat mormonen o.a.:
• extra heilige boeken hebben (het Boek van Mormon, Leer en Verbonden, Parel van Grote Waarde),
• een ander godsbeeld hebben (God de Vader, Jezus en de Heilige Geest zijn drie aparte wezens i.p.v. één Drie-eenheid),
• en unieke leerstellingen over profeten, tempelrituelen en het hiernamaals hanteren.

mormonen zien zichzelf als christenen, maar veel andere kerken zien het als een aparte religieuze stroming

Dus nee , niet mee eens
Je mag uiteraard een andere mening hebben.
Maar dat is verder niet relevant voor mijn post.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 16 september 2025 @ 12:19:48 #250
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_218785613
Ik ga een videospel maken. Iedere keer als je mis schiet, floept hij eruit dat je als homo beter dood kunt zijn, vrouwen terug naar de keuken moeten en niet zelf mogen beschikken over hun eigen lichaam.

Next!
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_218785617
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:10 schreef RetepV het volgende:

[..]
Nee, ik schreef "tolereerbaar", niet "toelaatbaar".
[..]
Nee, dat weet je helemaal niet. Omdat ze vernederd en verbaal afgemaakt werden, en ze helemaal niet in een discussie zaten, en niet eens de kans kregen om zichzelf uit te leggen. Dat schrijft die "Rachel Hurley" toch? En je weet ook wel dat het waar is.
Ok, tolereerbaar. Vraag verandert daardoor niet.

Verder doet Hurley net alsof hij alleen maar met 19 jarige passanten in discussie ging en dat is totaal niet waar. Hij zat recent nog bij Newsom in zijn podcast. Een gedegen debater.

Dus het stuk is bepaald niet accuraat op de feiten en verder ook niet heel geweldig onderbouwd. Want wat wil ze nou tegen de rouwenden zeggen? Die man was helemaal niet zo geweldig als jullie denken? Goh, wat invoelend… Dezelfde horkerigheid als je bij Floyd zag toen mensen direct over elkaar heen moesten buitelen dat hij een crimineel was. En ja, klopt… nog altijd niet zo relevant op het moment dat iemand ruim 8 minuten vergeefs voor zijn leven heeft gevochten terwijl de politie geen poot uitstak om hem te helpen (integendeel).

Waar is het fatsoen?
  dinsdag 16 september 2025 @ 12:22:15 #252
319979 Fok-it
All is well
pi_218785628
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:16 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ja.

Flat-earth kost misschien een half uurtje 100% aandacht, terwijl de theorie hoe de Aarde is gevormd meerdere uren 100% aandacht kost. Maar beide hebben 100% aandacht nodig, evenveel aandacht dus.

Of bedoelde je dat niet?
Natuurlijk bedoelde ik dat wel. En natuurlijk verdienen ze niet beide 100 procent aandacht :')

Hoe ver wil je dat gaan trekken dan? Moet een religie-docent ook 100 procent aandacht aan de scientology kerk besteden? of aan salafisme?

Alleen omdat er een kleine hoeveelheid is die in extremen gelooft, of niet-wetenschappelijk bewezen theorie betekent dat niet meteen dat daar ruimte voor gegeven moet worden binnen educatie.
pi_218785670
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus het stuk is bepaald niet accuraat op de feiten en verder ook niet heel geweldig onderbouwd. Want wat wil ze nou tegen de rouwenden zeggen? Die man was helemaal niet zo geweldig als jullie denken?
Trek het eens niet zo naar de extremen toe...

Tegen de rouwenden zeg ik: gecondoleerd met jullie verlies. Dat is alles. Ik ken ze niet en de kans dat ik ze ooit wel zal kennen is 0.

Maar ik zeg wel iets tegen de mensen die hem op een voetstuk zetten, die zijn slechte kanten onder het tapijt vegen en zijn mooie kanten in een bijzonder licht zetten. Ik zeg tegen hen: ook jullie kennen Kirk en zijn familie niet, ook jullie kennen zijn motieven helemaal niet. Waar is je keuze op gebaseerd om hem te verdedigen en op een voetstuk te zetten?

Volgens mij een legitieme vraag.
pi_218785684
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Natuurlijk bedoelde ik dat wel. En natuurlijk verdienen ze niet beide 100 procent aandacht :')

Hoe ver wil je dat gaan trekken dan? Moet een religie-docent ook 100 procent aandacht aan de scientology kerk besteden? of aan salafisme?
Ik denk dat je een verkeerde definitie van "aandacht" bezigt. Op school hoort er altijd 100% aandacht te zijn, even afgezien van dat een mens dat niet vol kan houden. ;)

Voor alle onderwerpen behoort er 100% aandacht te zijn.

Alleen de tijd is variabel, de hoeveelheid aandacht behoort altijd 100% te zijn.

Daarmee zeg ik ook dat de tijd prima 0 kan zijn en een onderwerp dus genegeerd wordt. Een mens heeft maar zoveel tijd te besteden op een dag.
pi_218785689
Gejat van de FP.
Maar deze video is te boeiend om hem niet in dit topic op te nemen.

-
pi_218785776
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ok, tolereerbaar. Vraag verandert daardoor niet.

Verder doet Hurley net alsof hij alleen maar met 19 jarige passanten in discussie ging en dat is totaal niet waar. Hij zat recent nog bij Newsom in zijn podcast. Een gedegen debater.

Dus het stuk is bepaald niet accuraat op de feiten en verder ook niet heel geweldig onderbouwd.
Hoezo kan het stuk niet accuraat zijn omdat Kirk een keer bij Newsom in de podcast zat? Was die podcast live, was er niet in geknipt en was de discussie eerlijk, open en over en weer respectabel?

Of was het een wedstrijd met woorden waarbij de één probeerde de ander te overwinnen? Misschien zelfs een oorlog met woorden?

Maar hoe zouden we moeten weten wat het werkelijk was, als de podcast van te voren gemixt was? En dan nog: zouden we het ooit te weten krijgen of de podcast van te voren gemixt was of niet?

Podcasts, youtube videos, alles word van te voren gemixt. Het enige dat nog een beetje in de buurt van betrouwbaarheid komt, zijn livestreams en live uitzendingen op TV.

quote:
Want wat wil ze nou tegen de rouwenden zeggen? Die man was helemaal niet zo geweldig als jullie denken? Goh, wat invoelend…
Ik zal hier nog iets op zeggen...

Het is net zo weinig invoelend als wat Charlie Kirk voor zijn slachtoffers opbracht.

Het grote verschil is dat Rachel Hurley niet de rouwenden aanvalt, afmaakt en vernederd, maar haar goed onderbouwde mening opschreef, terwijl Charlie Kirk zijn slachtoffers met zijn mening verbaal aanviel, afmaakte en vernederde, en dat ook nog voor de hele wereld op Youtube postte.

De doelen zijn volledig anders.

Rachel Hurley informeert, met onderbouwing. Charlie Kirk vernederde, met onderbouwing.

Rachel Hurley schrijft iedereen aan, en betrekt de rouwenden er niet bij, adresseert ze niet eens. Charlie Kirk vernederde iedereen die met hem in gesprek probeerde te gaan en er achter kwam dat hij niet in een gesprek maar in een woordenoorlog terecht kwam die designed was om hem/haar een smadelijke aftocht te bezorgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door RetepV op 16-09-2025 15:35:56 ]
  dinsdag 16 september 2025 @ 12:52:30 #257
319979 Fok-it
All is well
pi_218785777
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:35 schreef quo_ het volgende:
Gejat van de FP.
Maar deze video is te boeiend om hem niet in dit topic op te nemen.

Prima reactie van hem ja. Al heeft hij wel iets teveel uitspraken waarin niet blijkt hoe loving, patient en long-suffering hij is zoals hij hier claimt te zijn
pi_218785842

Word jij de Nederlandse Charlie Kirk?

Charlie Kirk’s ‘Turning Point Nederland’ is opgericht!

Wereldwijd zijn er inmiddels 38.000 aanvragen ingediend om chapters op te richten, het geluid van Charlie Kirk te verspreiden en zijn missie voort te zetten. Wij hebben de aanvraag voor Nederland ingediend en zijn officieel van start gegaan. Momenteel zoeken we een geschikte persoon in de leeftijdscategorie van Charlie Kirk, die onze visie krachtig kan verwoorden in zijn geest. Daarnaast zijn we per direct op zoek naar vrijwilligers die willen helpen om Turning Point Nederland verder op te bouwen.

Word onderdeel van The Turning Point!

https://www.facebook.com/tpusa.nl
pi_218785872
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:03 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Wereldwijd zijn er inmiddels 38.000 aanvragen ingediend om chapters op te richten, het geluid van Charlie Kirk te verspreiden en zijn missie voort te zetten. Wij hebben de aanvraag voor Nederland ingediend en zijn officieel van start gegaan. Momenteel zoeken we een geschikte persoon in de leeftijdscategorie van Charlie Kirk, die onze visie krachtig kan verwoorden in zijn geest. Daarnaast zijn we per direct op zoek naar vrijwilligers die willen helpen om Turning Point Nederland verder op te bouwen.

Het hele christelijke ervan staat me niet zo aan, maar ik heb liever dat dan de andere uiterste kant.

Heel goed dat het klopt wat zijn weduwe en anderen hebben gezegd: met zijn dood hebben ze hem krachtiger dan ooit gemaakt! ^O^
pi_218785883
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:32 schreef RetepV het volgende:

[..]
Trek het eens niet zo naar de extremen toe...

Tegen de rouwenden zeg ik: gecondoleerd met jullie verlies. Dat is alles. Ik ken ze niet en de kans dat ik ze ooit wel zal kennen is 0.

Maar ik zeg wel iets tegen de mensen die hem op een voetstuk zetten, die zijn slechte kanten onder het tapijt vegen en zijn mooie kanten in een bijzonder licht zetten. Ik zeg tegen hen: ook jullie kennen Kirk en zijn familie niet, ook jullie kennen zijn motieven helemaal niet. Waar is je keuze op gebaseerd om hem te verdedigen en op een voetstuk te zetten?

Volgens mij een legitieme vraag.
Lees het stuk nog maar eens. Nergens heeft ze het over zijn goede kanten. Het is gewoon even de hele wereld laten weten dat Kirk wat haar betreft de ophef niet waard is.

Mensen die direct na de dood van Floyd wezen op zijn criminele achtergrond werden ongezien als racist weggezet (wat weer het andere uiterste is, want dat de media hem neer heeft gezet als onschuldige en zachtaardige man kon best wat weerwoord verdragen, alleen is daar een moment en plaats voor).
pi_218785955
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 12:52 schreef RetepV het volgende:

[..]
Hoezo kan het stuk niet accuraat zijn omdat Kirk een keer bij Newsom in de podcast zat? Was die podcast live, was er niet in geknipt en was de discussie eerlijk, open en over en weer respectabel?

Of was het een wedstrijd met woorden waarbij de één probeerde de ander te overwinnen? Misschien zelfs een oorlog met woorden?

Maar hoe zouden we moeten weten wat het werkelijk was, als de podcast van te voren gemixt was? En dan nog: zouden we het ooit te weten krijgen of de podcast van te voren gemixt was of niet?

Podcasts, youtube videos, alles word van te voren gemixt. Het enige dat nog een beetje in de buurt van betrouwbaarheid komt, zijn livestreams en live uitzendingen op TV.
[..]
Ik zal hier nog iets op zeggen...

Het is net zo weinig invoelend als wat Charlie Kirk voor zijn slachtoffers opbracht.

Het grote verschil is dat Rachel Hurley niet de rouwenden aanvalt, afmaakt en vernederd, maar haar goed onderbouwde mening opschreef, terwijl Charlie Kirk zijn slachtoffers met zijn mening verbaal aanviel, afmaakte en vernederde.

De doelen zijn volledig anders.

Rachel Hurley informeert, met onderbouwing. Charlie Kirk vernederde, met onderbouwing.

Rachel Hurley schrijft iedereen aan, en betrekt de rouwenden er niet bij, adresseert ze niet eens. Charlie Kirk vernederde iedereen die met hem in gesprek probeerde te gaan en er achter kwam dat hij niet in een gesprek maar in een woordenoorlog terecht kwam die designed was om hem/haar een smadelijke aftocht te bezorgen.
Als jij denkt dat Gavin Newsom zijn podcast zo heeft aangepast dat Kirk er veel beter uitkwam, dan weet je kennelijk niet wie Gavin Newsom is...

En dat Kirk vernederde is een mening. Die ik overigens niet deel. Nou heb ik maar een beperkt deel van die interacties gezien, maar daarin was hij altijd respectvol. En een goed onderbouwd stuk kent nuance. Dit stuk totaal niet.
pi_218786070
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:03 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Genoeg users hier op dit forum die een kans maken…
pi_218786180
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:07 schreef ToT het volgende:

[..]
Het hele christelijke ervan staat me niet zo aan, maar ik heb liever dat dan de andere uiterste kant.

Heel goed dat het klopt wat zijn weduwe en anderen hebben gezegd: met zijn dood hebben ze hem krachtiger dan ooit gemaakt! ^O^
The enemy of my enemy is my friend is denk ik nou niet een heel slimme benadering om vooruit te komen. Alsof je je maar aanmeldt bij de SGP of de lokale Imam, omdat je de progressieven van Groen-Links niet zo leuk vindt.

[ Bericht 3% gewijzigd door SnertMetChoco op 16-09-2025 13:56:14 ]
pi_218786389
Nog een aardig plaatje voor mensen die op basis van sociale media allerlei wilde conclusies trekken over vermeende sentimenten in de maatschappij (en let wel: dit is alleen nog in de media):
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218786442
.
quote:

[..]

Boeiend verhaal van Rachel Hurley !
Wel vreemd dat dit op FB gepost is. Ik zit daar zelf niet op maar dit is niet het type verhaal wat ik daar zou verwachten.

Naar mijn idee schrijft ze niks verkeerd over CK maar ze illustreert wel goed hoe slim hij het aanpakte.
Dus het verwijt "dom rechts" was op hem zeker niet van toepassing.
-
pi_218786758

Welke video?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218787260
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lees het stuk nog maar eens. Nergens heeft ze het over zijn goede kanten. Het is gewoon even de hele wereld laten weten dat Kirk wat haar betreft de ophef niet waard is.
Ze heef het over wat hij deed en wat voor doelen hij nastreefde, niet over hoe hij als persoon was.

quote:
Mensen die direct na de dood van Floyd <knip>
Dit is een whataboutism. Je schrijft iets vanuit een parallel die jij trekt en waar niemand het over heeft. Misschien was je daar met iemand anders over in discussie, maar ik praat alleen over Kirk en de dingen die hij deed. Niet over parallellen of nevenschikkingen met dingen die andere mensen deden. Kirk had 0 respect voor mensen met een andere mening dan die van hemzelf, dat is een feit want hij ging in een gevecht met hen om te winnen.

Dat past niet in een samenleving waar mensen met elkaar moeten samenleven omdat ze daar nou eenmaal net zo goed ongevraagd in geboren zijn als Kirk zelf.
pi_218787401
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 15:43 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ze heef het over wat hij deed en wat voor doelen hij nastreefde, niet over hoe hij als persoon was.
[..]
Dit is een whataboutism. Je schrijft iets vanuit een parallel die jij trekt en waar niemand het over heeft. Misschien was je daar met iemand anders over in discussie, maar ik praat alleen over Kirk en de dingen die hij deed. Niet over parallellen of nevenschikkingen met dingen die andere mensen deden. Kirk had 0 respect voor mensen met een andere mening dan die van hemzelf, dat is een feit want hij ging in een gevecht met hen om te winnen.

Dat past niet in een samenleving waar mensen met elkaar moeten samenleven omdat ze daar nou eenmaal net zo goed ongevraagd in geboren zijn als Kirk zelf.

Nee, ze is inderdaad helemaal neutraal over hem als persoon. Kom op zeg!

Kirk had weldegelijk respect voor andere meningen. Ik heb hier meerdere keren de aflevering van club random geplaatst. Daar kun je zien dat hij juist heel veel respect had voor andere meningen. Jij hebt een beeld van hem, ziet alleen datgene wat dat bevestigt en vervolgens roep je dat het een feit is.
pi_218787405
twitter

Brave meid!
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_218787605
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 16:02 schreef epicbeardman het volgende:

Brave meid!
Vind het idd best wel moedig om zonder broek voor de klas te staan
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_218787869
Een aantal werkelozen gaat een nieuwe baan krijgen dankzij Charlie Kirk! ^O^
pi_218787874
En ondanks dat er gezegd werd dat de moordenaar het in z'n eentje gedaan zou hebben, wordt er wel degelijk verder gekeken:

(Dit kanaal vond ik eerst echt goed, maar het is me toch te MAGA, maar het is wel minder extreem als Bennie Johnson; zonder zijn overvloed aan hyperbolen en halve waarheden.)

En The Body Language Guy heeft nog een video over dat het onmogelijk is dat hij het in z'n eentje gedaan zou hebben; de timing was te perfect (toen hij het over aanslagen van transgenders had). De speakers waren zo zwak dat de moordenaar het onmogelijk van die afstand gehoord zou kunnen hebben. Maar dat is slechts zijn persoonlijke mening dus post ik die nog even niet.
pi_218787908
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 17:18 schreef ToT het volgende:
Een aantal werkelozen gaat een nieuwe baan krijgen dankzij Charlie Kirk! ^O^
En Brian Kilmeade mag aanblijven. :')

Fake outrage dus van een grote groep mensen.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 16-09-2025 17:34:15 ]
pi_218787927
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 16:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ze is inderdaad helemaal neutraal over hem als persoon. Kom op zeg!

Kirk had weldegelijk respect voor andere meningen. Ik heb hier meerdere keren de aflevering van club random geplaatst. Daar kun je zien dat hij juist heel veel respect had voor andere meningen. Jij hebt een beeld van hem, ziet alleen datgene wat dat bevestigt en vervolgens roep je dat het een feit is.
Behalve uiteraard als je die mening uitte met een stem op de verkeerde partij. Dan moest er ineens een fake steal gestopt worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 16-09-2025 17:42:16 ]
pi_218787960
Laatst liep er iemand hier in het topic emotionele schade op door een suggestie van een link tussen de moordenaar van Charlie Kirk en Antifa: Antifa mogelijk aangemerkt als terreurgroep door Trump

Wel enorm mooi trouwens:

quote:
Minister van Justitie Pam Bondi bevestigde dat ze deze opties bekijkt en zei dat de overheid personen en organisaties die haat verspreiden zal "targeten". Ze benadrukte dat dit "aan beide kanten" zou gelden, waardoor het verspreiden van extreemrechtse haat net zo hard zou worden getarget als het verspreiden van extreemlinkse haat.
pi_218787966
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 17:36 schreef ToT het volgende:
Laatst liep er iemand hier in het topic emotionele schade op door een suggestie van een link tussen de moordenaar van Charlie Kirk en Antifa: Antifa mogelijk aangemerkt als terreurgroep door Trump

Wel enorm mooi trouwens:
[..]

Wil je een brug van me kopen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218787981
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 17:38 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Wil je een brug van me kopen?
:') You're ludicrous!
pi_218787987
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 17:41 schreef ToT het volgende:

[..]
:') You're ludicrous!
Nee echt, mooie brug. Staat al een tol-infrastructuur, en die levert meer dan voldoende op voor onderhoud en een hele mooie winst. Ik moet er zelf vanaf omdat ik ga verhuizen, dus je mag hem voor een vriendenprijsje hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218788138
quote:
BREAKING: Sen. Eric Schmitt blasts the left for glorifying Charlie Kirk’s assassination, exposing it as organized, funded political violence, not “both sides.”

He specifically highlights how Bluesky was swamped with calls for violence, prompting the platform to send a warning to all users.

“Blue Sky, the left-wing alternative to X, was so overwhelmed with these posts that the platform was forced to issue a statement warning its users to stop glorifying the murder.”

“It wasn't just a random. It was journalists, elite college professors, and even politicians all but saying Charlie's assassination was justified because of what he thought, because of what he said.”

“We saw the flood of hit pieces, the most powerful media outlets in the nation dishonestly attacking and villainizing Charlie for the most vicious possible terms. How can you ask us to unite under that? There can be no unity between good and evil. Somebody has to win this thing. And as a country, we have to absolutely reject it.”

“And don't tell me it's both sides.
It didn't happen in a vacuum. Over the past decade, we've seen an explosion of political violence, not just one-off lone wolf attacks, but organized systemic political violence at a mass scale. It is not organic. It is the offspring of a dark and clandestine system funded in part with our own tax dollars, winning with a large network of foundations, NGOs, activist organizations, and front groups. This system lurks behind every radical leftist movement in our nation today.”

“The George Soros empire has financed a vast ecosystem of radicals, all working together, dropping off bricks at riots to unleash a tidal wave of violently anarchists on our streets and to prop it up in an army of researchers and experts and journalists and propagandists who downplay the political violence.“
twitter

https://x.com/bennyjohnson/status/1967980736306106468
pi_218788152
quote:
Ja, ze gaan deze moord volledig uitmelken voor hun eigen politieke gewin.
pi_218788166
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 17:36 schreef ToT het volgende:

Wel enorm mooi trouwens:
[..]

Yup, steeds een stapje dichterbij een autocratie ^O^
  dinsdag 16 september 2025 @ 18:20:36 #282
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218788168
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, ze gaan deze moord volledig uitmelken voor hun eigen politieke gewin.

Dat zie je anders nooit, da's waar.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 16 september 2025 @ 18:21:16 #283
319979 Fok-it
All is well
pi_218788173
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Yup, steeds een stapje dichterbij een autocratie ^O^
AlLeS BEteR dAN lINKs
pi_218788175
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 17:20 schreef ToT het volgende:
En ondanks dat er gezegd werd dat de moordenaar het in z'n eentje gedaan zou hebben, wordt er wel degelijk verder gekeken:

(Dit kanaal vond ik eerst echt goed, maar het is me toch te MAGA, maar het is wel minder extreem als Bennie Johnson; zonder zijn overvloed aan hyperbolen en halve waarheden.)

En The Body Language Guy heeft nog een video over dat het onmogelijk is dat hij het in z'n eentje gedaan zou hebben; de timing was te perfect (toen hij het over aanslagen van transgenders had). De speakers waren zo zwak dat de moordenaar het onmogelijk van die afstand gehoord zou kunnen hebben. Maar dat is slechts zijn persoonlijke mening dus post ik die nog even niet.
Doet me denken aan de hologramtheorie van 911...
pi_218788181
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dat zie je anders nooit, da's waar.
Ik voel je pijn :*
pi_218788200
quote:
Ook senator Eric Schmitt vergeet voor het gemak:

• De moordaanslag door Vance Boelter op twee democraten waarbij Melissa Hortman en haar echtgenoot het leven lieten.

• De extreemrechtse militie die de democratische gouverneur van Michigan Gretchen Whitmer wilde ontvoeren, wat maar net verijdeld kon worden. Deze ontvoeringspoging vond overigens plaats nadat eerder dat jaar Donald Trump had opgeroepen om "Michigan van zijn democratische gouverneurs te bevrijden".

• De aanval met een hamer op de echtgenoot van Nancy Pelosi.

• De brandstichting bij democratisch gouverneur Josh Shapiro van Pennsylvania, die daar lag te slapen.

• Uiteraard de capitoolbestorming.

Allemaal in het heel recente verleden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_218788218
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:27 schreef recursief het volgende:

[..]
Ook senator Eric Schmitt vergeet voor het gemak:

• De moordaanslag door Vance Boelter op twee democraten waarbij Melissa Hortman en haar echtgenoot het leven lieten.

• De extreemrechtse militie die de democratische gouverneur van Michigan Gretchen Whitmer wilde ontvoeren, wat maar net verijdeld kon worden. Deze ontvoeringspoging vond overigens plaats nadat eerder dat jaar Donald Trump had opgeroepen om "Michigan van zijn democratische gouverneurs te bevrijden".

• De aanval met een hamer op de echtgenoot van Nancy Pelosi.

• De brandstichting bij democratisch gouverneur Josh Shapiro van Pennsylvania, die daar lag te slapen.

• Uiteraard de capitoolbestorming.

Allemaal in het heel recente verleden.
Allemaal de schuld van links...
pi_218788238
quote:
Student at University of North Georgia says her required course reading explains that Christians are a “white supremacist group”

@uofnorthgeorgia what’s going on?
twitter

https://x.com/libsoftiktok/status/1967958548417310833

Indoctrineren kunnen je niet vroeg genoeg mee beginnen.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2025 18:40:50 ]
pi_218788289
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:36 schreef Nober het volgende:

[..]
[ x ]

Geen wonder dat ze de wapens oppakken.
Jij slikt dit voor zoete koek he? Heb je die tekst ook zelf gelezen of geloof je alles dat desinformatie-account Libs of TikTok je vertelt?

quote:
The video shows a student misinterpreting a quote from her international public relations textbook. The text discusses contentious identities (racial, national, Christian) and mentions "a US-based white supremacist group" as an example, not equating all Christians to supremacists. Such topics often explore historical links between religion and extremism in academic contexts. UNG hasn't responded yet; no confirmed syllabus matches this claim.
pi_218788299
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:42 schreef recursief het volgende:

[..]
Jij slikt dit voor zoete koek he? Heb je die tekst ook zelf gelezen of geloof je alles dat desinformatie-account Libs of TikTok je vertelt?

[ afbeelding ]
[..]

Alles om iedereen tegenover elkaar te krijgen.
  dinsdag 16 september 2025 @ 18:46:15 #291
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218788314
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:36 schreef Nober het volgende:

[..]
[ x ]

Indoctrineren kunnen je niet vroeg genoeg mee beginnen.
ze spreken hier ook geregeld over “gristentuig”

moet allemaal maar kunnen schijnbaar om Christenen voor van alles uit te maken
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218788326
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Had je al gelezen dat die tweet niet klopt? Dat het fake is? Een leugen?
  Moderator dinsdag 16 september 2025 @ 18:48:48 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218788333
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 13:09 schreef VEM2012 het volgende:
Mensen die direct na de dood van Floyd wezen op zijn criminele achtergrond werden ongezien als racist weggezet (wat weer het andere uiterste is, want dat de media hem neer heeft gezet als onschuldige en zachtaardige man kon best wat weerwoord verdragen, alleen is daar een moment en plaats voor).
volgens mij klopt dit niet hoor

Floyd was een gewelddadige crimineel, zal best gebeurt zijn op facebook ofzo maar ik kan me niet herinneren dat er iemand die dit aan probeerde te kaarten is weggezet voor racist en ik kan me al helemaal niet herinneren dat iemand de man ooit onschuldig heeft genoemd want dat was hij simpelweg niet

volgens mij was dit voor iedereen duidelijk en nagenoeg vanaf dag 1 ook, hij had alleen nooit vermoord mogen worden vanwege het gebruiken van een vals briefje van 20
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218788396
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Doet me denken aan de hologramtheorie van 911...
:') Je diskwalificeert jezelf.
pi_218788471
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:47 schreef recursief het volgende:

[..]
Wat klopt er niet aan de tweet en wat zou een leugen zijn? Ik heb dat boek net even bekeken en zie het volgende:

Dat stukje wat die vrouw opleest klopt dus wel degelijk.

Bijzonder boek trouwens wel, allerlei bekende drek komt weer voorbij: Foucault, Derida, Said, etc. het bekende rijtje. Zo worden studenten dus geradicaliseerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218788503
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 19:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat klopt er niet aan de tweet en wat zou een leugen zijn? Ik heb dat boek net even bekeken en zie het volgende:

[ afbeelding ]

Bijzonder boek trouwens wel, allerlei bekende drek komt weer voorbij: Foucault, Derida, Said, etc. het bekende rijtje. Zo worden studenten dus geradicaliseerd.
De schutter was toch geen student?
  dinsdag 16 september 2025 @ 19:06:56 #297
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218788507
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:47 schreef recursief het volgende:

[..]
geen zin om dat weer helemaal uit te zoeken nu hoor, of het nou waar is of niet wat ik schreef blijft wel staan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218788523
Bekijk deze YouTube-video BREAKING: More than 20 people in suspected Kirk assassin’s Discord chat, Patel says
pi_218788536
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 september 2025 19:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

quote:
Christian Identity” is the name of a religious movement uniting many of the white supremacist groups in the United States. Identity’s teachers promote racism and sometimes violence. Their roots are deeply embedded in movements such as the Ku Klux Klan and the Nazis. They consider themselves true Israel and view the Jews as half-devils and arch enemies. They believe all but the white race are inferior creations. Identity’s religious views are bizarre and occultic, and their view of history is often informed by conspiracy theories. Identity’s use of the name “Christian” to promote racism and violence is blasphemous. Jesus Christ as redeemer of all races is God’s supreme answer to Identity’s outrageous claims.
pi_218788552
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 september 2025 18:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

'Christian' is ook de naam van een white supremacists group.

Daar gaat het om
Niet om christenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')