De internationale (quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:17 schreef Cyan9 het volgende:
Eigenlijk off topic, maar in de wondere wereld van Intervision:
[ x ]
Dit kan echt niet.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De internationale (![]()
) fans zijn gearriveerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zijn ze langs geweest bij Carnavalszaak de Feestneus voor die Arabische outfitquote:Op zaterdag 20 september 2025 18:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De internationale (![]()
) fans zijn gearriveerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik weet niet of omgerekend 60 veel is voor een gemiddelde Rus. Maar dat is wat veel toeschouwers krijgen om aanwezig te zijn en soms ook om zich voor te doen als 'buitenlandse' fans.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn ze langs geweest bij Carnavalszaak de Feestneus voor die Arabische outfit
Nog maar 3.999.996.200 kijkers verwijderd van die belovende 4 miljard. Ze komen er wel.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:30 schreef H_T het volgende:
3800 kijkers op de officile stream, jawel
Die andere 3.999.996.200 kijken waarschijnlijk gewoon live op TV.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:30 schreef H_T het volgende:
quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:30 schreef H_T het volgende:
Ik heb het nu aanquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:34 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deze twee engnekken zijn er ook
Ja doe maar voor alle spamquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:35 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb het nu aanZullen we er een topic voor maken?
En morgen komen de berichten dat het een unaniem belachelijk groot succes was.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:30 schreef H_T het volgende:
Ok, momentquote:
Hoe kom jij aan een inlogcode?quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:35 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb het nu aanZullen we er een topic voor maken?
Daar ben ik het ook niet mee oneens. Mijn post was meer verrassing dat, gegeven dat AvroTros vorig jaar niet boycotte, ze daar nu wel toe bereid zijn. Vooral omdat het andere grote voorbeeld van een massale boycot bij mijn weten 1970 was, een boycot die veel meer op het festival ipv de politieke situatie er om heen gericht was.quote:Op vrijdag 12 september 2025 08:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De editie van vorig jaar mislukte op het moment dat Isral wederom alle ruimte kreeg om met een politiek gemanipuleerde stemactie te komen die het speelveld voor de rest oneerlijk maakte. Alleen dat zou al reden voor de EBU moeten zijn om Isral een jaar op de strafbank te zetten. Dan hoef je nog niet eens wat te zeggen over oorlog, genocide etc.
Ja dit filmpje zag ik ook voorbij komen. Ik heb nog niet alles gezien maar heel goed dat hij sommige punten nog even aankaart die over het hoofd zijn gezien. Zoals die grap over brutale landen en artiesten die gelijk na hun optreden werden 'gemute'. Het was mij ook niet opgevallen dat er Palestijnse vlaggen naar binnen zijn gesmokkeld en onder de optredens werden weggehaald.quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:58 schreef Greys het volgende:
Kijk dit.
ECHT, KIJK DIT.
En ja het duurt 40 minuten.
MAAR KIJK DIT.
Je kunt daarna niet meer houden van het huidige Eurovision maar het laat je ook enorm goed zien en voelen waarom. Alles wat je erover zou moeten weten op een rijtje. Inclusief de 'grappen' van de makers van Eurovision erover. Niemand zou hier meer tickets voor moeten willen kopen tot de EBU inziet wat ze allemaal kapot hebben gemaakt.
Bekijk deze YouTube-video
Als je alles zo op een rij hoort en ziet valt je bek echt open en ontploft je hoofd dat dit allemaal maar kon en gebeurde. Die commentatoren van Isral die hun gruwelijke gang mochten gaan en de Spaanse commentatoren die meteen een dringende waarschuwing kregen. Al die dubbele standaards. Alles dat Isralische journalisten zomaar konden doen en zeggen daar en anderen die om veel minder juist werden geweigerd.quote:Op zondag 21 september 2025 00:09 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ja dit filmpje zag ik ook voorbij komen. Ik heb nog niet alles gezien maar heel goed dat hij sommige punten nog even aankaart die over het hoofd zijn gezien. Zoals die grap over brutale landen en artiesten die gelijk na hun optreden werden 'gemute'. Het was mij ook niet opgevallen dat er Palestijnse vlaggen naar binnen zijn gesmokkeld en onder de optredens werden weggehaald.
Ja! De belangrijkste video van de afgelopen jaren over Eurovisie wat mij betreft.quote:Op zondag 21 september 2025 09:24 schreef Cee het volgende:
Dat stuk over die journalist die er na al z’n commentaar in 2024 dit jaar weer bij was. Huhhhh![]()
Ontzettend sterke video.
Het is voor ons op zich niets nieuws, maar iedereen die wil weten waar al die ESF-fans zich nou zo druk over maken zou dit moeten kijken inderdaad.quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:58 schreef Greys het volgende:
Kijk dit. ECHT, KIJK DIT.
MAAR KIJK DIT.
Je kunt daarna niet meer houden van het huidige Eurovision maar het laat je ook enorm goed zien en voelen waarom. Alles wat je erover zou moeten weten op een rijtje. Inclusief de 'grappen' van de makers van Eurovision erover. Niemand zou hier meer tickets voor moeten willen kopen tot de EBU inziet wat ze allemaal kapot hebben gemaakt en het monster dat ze zelf hebben gecreerd.
Weinig dat we nog niet wisten inderdaad, maar toch: als je het zo achter elkaar feitelijk en onderbouwd en met bewijs langs ziet komen valt alsnog je kaak op tafel hoe dit in godsnaam allemaal heeft kunnen gebeuren en hoe de EBU dacht dat dit eerlijke en goede zetten waren.quote:Op zondag 21 september 2025 14:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is voor ons op zich niets nieuws, maar iedereen die wil weten waar al die ESF-fans zich nou zo druk over maken zou dit moeten kijken inderdaad.
Oh zeker. Het online belagen en rechtstreeks afzeiken van deelnemers door voornamelijk nieuwe jonge 'fans' etc is er ook nog bijvoorbeeld.quote:Waar ik overigens nog wel aan toe wil voegen dat ook na het verwijderen van Isral er nog diverse grote problemen zijn, en het me sowieso zou verbazen als het ESF ooit nog wordt als vroeger, maar dit is wel duidelijk het grootste probleem momenteel.
Serieus goed gedaan en gesproken! Poeh, komt binnen ook.quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:58 schreef Greys het volgende:
MAAR KIJK DIT.
Je kunt daarna niet meer houden van het huidige Eurovision maar het laat je ook enorm goed zien en voelen waarom. Alles wat je erover zou moeten weten op een rijtje. Inclusief de 'grappen' van de makers van Eurovision erover. Niemand zou hier meer tickets voor moeten willen kopen tot de EBU inziet wat ze allemaal kapot hebben gemaakt en het monster dat ze zelf hebben gecreerd.
Dank voor het lachen, Greys.quote:Op zondag 21 september 2025 15:47 schreef Greys het volgende:
Maar van de EBU uit is dit alles *gebaart weids naar de video* wel echt het allergrootste probleem inderdaad, het door hen zelf gecreerde monster dat hun en ons Eurovision opvreet en uitspuugt.
Ook wat hij aan het eind van de video zegt over dat Eurovision de winst van Israel had verdiend. Zo stond ik er ook in bij de uitslag in mei. Het was mij om het even. Oostenrijk zou wr een jurywinnaar zijn, nou goed prima het zij zo. Als Israel had gewonnen dan was dat ook de verdiende loon geweest voor de EBU. Zij willen zo graag dat ze meedoen, dan mogen ze ook de rotzooi opruimen. Dus de spanning die de meeste fans voelden had ik zelf niet echt.quote:Op zondag 21 september 2025 15:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Weinig dat we nog niet wisten inderdaad, maar toch: als je het zo achter elkaar feitelijk en onderbouwd en met bewijs langs ziet komen valt alsnog je kaak op tafel hoe dit in godsnaam allemaal heeft kunnen gebeuren en hoe de EBU dacht dat dit eerlijke en goede zetten waren.
[..]
Oh zeker. Het online belagen en rechtstreeks afzeiken van deelnemers door voornamelijk nieuwe jonge 'fans' etc is er ook nog bijvoorbeeld.
Maar van de EBU uit is dit alles *gebaart weids naar de video* wel echt het allergrootste probleem inderdaad, het door hen zelf gecreerde monster dat hun en ons Eurovision opvreet en uitspuugt.
Van de schreeuw-thumbnail (tegenwoordig sowieso een plaag) eigenlijk al niet.quote:Op zondag 21 september 2025 15:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dank voor het lachen, Greys.Want van het filmpje word je niet bepaald vrolijk.
![]()
Nee, maar het ESF heeft echt wel de nodige structurele problemen, die overschaduwd worden door de problemen met Isral. Om er maar wat te noemen:quote:Op zondag 21 september 2025 15:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh zeker. Het online belagen en rechtstreeks afzeiken van deelnemers door voornamelijk nieuwe jonge 'fans' etc is er ook nog bijvoorbeeld.
Helemaal eens. Het was beter geweest als Isral had gewonnen. Dan had de EBU in hun zelf gegraven kuil gedonderd.quote:Op zondag 21 september 2025 16:12 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ook wat hij aan het eind van de video zegt over dat Eurovision de winst van Israel had verdiend. Zo stond ik er ook in bij de uitslag in mei. Het was mij om het even. Oostenrijk zou wr een jurywinnaar zijn, nou goed prima het zij zo. Als Israel had gewonnen dan was dat ook de verdiende loon geweest voor de EBU. Zij willen zo graag dat ze meedoen, dan mogen ze ook de rotzooi opruimen. Dus de spanning die de meeste fans voelden had ik zelf niet echt.
Maar die 'schreeuw thumbail' (ik snap wat je bedoelt) is in dit geval de presentatrice van Eurovision waar het in deze video onder andere over gaat he. Dat is niet degene die deze video heeft gemaakt.quote:Op zondag 21 september 2025 16:17 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Van de schreeuw-thumbnail (tegenwoordig sowieso een plaag) eigenlijk al niet.
Ook helemaal eens.quote:Op zondag 21 september 2025 16:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, maar het ESF heeft echt wel de nodige structurele problemen, die overschaduwd worden door de problemen met Isral. Om er maar wat te noemen:
-De kosten van het ESF die steeds verder omhoog gaan, waardoor armlastige landen nauwelijks budget overhouden voor een goede staging.
-De vakjury die niet meer meestemt in de semi’s, waardoor je een onevenwichtig deelnemersveld krijgt met vooral publieksvriendelijke liedjes in de finale, waardoor de jury massaal op de 1 of 2 beste juryliedjes stemt, waardoor die winnen.
-Doordat alleen de televoting geldt in de semi’s en door de winst van Oekrane in 2022, is de diaspora weer wakker geschud, waardoor landen als Portugal of Litouwen met elk deuntje dat ze kunnen bedenken de finale bereiken.
-De mogelijkheid om te rommelen met simkaarten, zoals Azerbeidzjan dat ooit deed. Dit jaar pakte Cyprus 12 onverklaarbare punten uit Azerbeidzjan en Albani en 10 van Sloveni in de semi, waar we nooit meer iemand over horen.
-De zaak Joost is natuurlijk voor altijd een smet die aan het ESF blijft kleven, en die wond werd dit jaar nog eens opengereten door hem weg te laten uit het filmpje met meest gestreamde hits.
-De EBU bestaat nog steeds uit dezelfde mensen, van wie het moeilijk te verwachten is dat ze zonder Isral opeens bekwaam en integer worden. Vooral dat integere is een probleem. Want de EBU zit vol Zweden, waardoor je al weet dat die nooit hoeven te vrezen voor een slechte startpositie met een kansrijke inzending, of het risico op diskwalificatie hebben.
-De wens van de EBU is zichtbaar om grote en rijke landen te laten winnen. Met name een overwinning van Frankrijk (of Duitsland/UK) staat heel hoog op het verlanglijstje. Dat zag je aan de consequent goede startposities voor Frankrijk, en als ze volgende keer weer iets aardigs sturen, mogen ze ongetwijfeld weer op een gunstig moment.
-Daarentegen doet Oost-Europa voor Jan met de korte Achternaam mee. Alleen Oekrane met hun diaspora is moeilijk te stuiten. Maar een ESF-winst voor Albani of Letland ofzo is absoluut niet de bedoeling.
-De repetities achter gesloten deuren en het afschaffen van persconferenties zorgt ervoor dat het ESF in de media pas gaat spelen op de uitzenddag. Daarmee is iedereen behalve de winnaar en die ene verrassende hit gereduceerd tot drie minuten aandacht en daarna weer vergeten.
-Die producer’s choice die de hele show verknalt, moet er uiteraard ook zo snel mogelijk uit. De EBU heeft niet kunnen aantonen dat ze dit middel op een eerlijke wijze kunnen gebruiken die de show verbetert.
-Het onnavolgbare beleid rond persaccreditaties, waar mensen zomaar naast een accreditatie kunnen grijpen zonder goede uitleg.
En zo zijn er nog wel de nodige dingen.
Ik ook, maar in dit geval was 'ie best terecht als zijnde een van de onderwerpen en onderdeel van het indrukwekkende einde van de video.quote:Op zondag 21 september 2025 17:15 schreef Eightyone het volgende:
Weet ik, maar alsnog snak ik naar wat meer rustig uit hun ogen kijkende mensen in YouTube-thumbnails.
Maar goed, dat heeft verder idd niks met de inhoud van het filmpje te maken.
Goed, gekeken.quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:58 schreef Greys het volgende:
MAAR KIJK DIT.
Onze Duncan lookalike. Ik had het net aan gezetquote:Op zondag 21 september 2025 20:55 schreef NailQueen het volgende:
Gabe kwam nog even voorbij in de video. Die neemt nu zelf ook even het woord.
Waarom zou je als land mee willen doen aan een liedjesfestival als de uitslag helemaal niks te maken heeft met je liedje?quote:
Helemaal niks is schromelijk overdreven. Maar natuurlijk heeft het songfestival voor Isral ook een politieke betekenis die veel sterker geldt dan voor veel andere landen. Het is daarmee zeer vergelijkbaar met Oekrane. Net zoals Isral altijd al een goed presterende deelnemer geweest, ook zonder de politieke krachten op de achtergrond.quote:Op zondag 21 september 2025 21:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Waarom zou je als land mee willen doen aan een liedjesfestival als de uitslag helemaal niks te maken heeft met je liedje?
Wat is desinformatie als het merendeel van de ter zake kundige experts constateert dat hier sprake is van genocide... ben jij een expert? Dat het voor Isral belangrijk is dat het verbinding houdt met het westen lijkt me evident, maar de vraag is of je ze dit propaganda-platform moet bieden. Ook hierin loopt de verhouding immers volledig scheef, aangezien Palestina niet meedoet aan Eurovisie.quote:Op zondag 21 september 2025 22:25 schreef Arashimashou het volgende:
[..]
Helemaal niks is schromelijk overdreven. Maar natuurlijk heeft het songfestival voor Isral ook een politieke betekenis die veel sterker geldt dan voor veel andere landen. Het is daarmee zeer vergelijkbaar met Oekrane. Net zoals Isral altijd al een goed presterende deelnemer geweest, ook zonder de politieke krachten op de achtergrond.
Het is voor Isral belangrijk dat het verbinding houdt met de rest van het Westen terwijl steeds meer mensen terugkeren naar, laten we zeggen, oude gewoontes. In deze reeks zijn nu op n dag twee video's geplaatst die desinformatie over genocide verspreiden. Het is dus niet zo gek dat het voor zulke landen meer is dan alleen een liedjeswedstrijd.
Sommige stukjes heb ik opnieuw moeten kijken omdat ik afgeleid was door de kat op de achtergrondquote:Op zondag 21 september 2025 21:11 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Onze Duncan lookalike. Ik had het net aan gezet.
Prima videoquote:Op zondag 21 september 2025 20:55 schreef NailQueen het volgende:
Gabe kwam nog even voorbij in de video. Die neemt nu zelf ook even het woord.
Nou dat ligt er nog aan. De Moldavische omroep heeft het niet breed. Als er 5 landen afhaken (met Nederland en Spanje) wordt het alleen maar duurder om mee te doen.quote:Op dinsdag 23 september 2025 11:37 schreef Aadrianus het volgende:
EBU zal blij zijn: Moldavi is prima in staat om het financile gat te vullen dat Spanje en Nederland achterlaten, toch? Het ESF is gered, Isral kan gewoon blijven fokken.
Dat lijkt me inderdaad zo’n beetje de beste wissel sinds Dick Advocaat daar nog over ging.quote:Op dinsdag 23 september 2025 11:37 schreef Aadrianus het volgende:
EBU zal blij zijn: Moldavi is prima in staat om het financile gat te vullen dat Spanje en Nederland achterlaten, toch? Het ESF is gered, Isral kan gewoon blijven fokken.
Zo lang Paul Bosvelt z'n bek maar houdt over Isral.quote:Op dinsdag 23 september 2025 12:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad zo’n beetje de beste wissel sinds Dick Advocaat daar nog over ging.
[ afbeelding ]
Hahaha. Nou inderdaad. Ze zullen opgelucht ademhalen bij de EBU.quote:Op dinsdag 23 september 2025 11:37 schreef Aadrianus het volgende:
Dat zit er wel dik in. De EBU is niet zo'n pionier.quote:Op dinsdag 23 september 2025 19:15 schreef Momo het volgende:
NWS / Isralische media: UEFA wil Isral uitsluiten van Europees voetbal
Ik denk dat de EBU wil afwachten wat de UEFA eventueel doet
Beetje offtopic en misschien een stomme vraag maar stoppen jullie ook met de backstage interviews bij EIC en het grote songfestivalfeest?quote:Op zondag 21 september 2025 17:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Ook helemaal eens.
Het is bijzonder treurig wat er nog voor enorme waslijst aan serieuze problemen overblijft na Het Allergrootste Probleem.
Ik zie het ook niet meer gebeuren dat Eurovision ooit nog 'goed komt' eigenlijk inmiddels. Al m'n enthousiasme is weg, mijn ooit zo grote ESF-liefde bezorgt me inmiddels alleen nog maar frustratie, onbegrip, een hoge bloeddruk, boosheid, verbazing en verdriet.
(Mede de reden dat @:Cee en ik er ook gewoon geen zin meer in hadden om daar zo veel tijd online in te steken. We kunnen onze tijd en emoties wel voor betere dingen gebruiken inmiddels dan voor dit EBU-gedrocht.)
Ik heb echt even 5 minuten naar mn scherm lopen staren toen de video voorbij was om alles even te laten bezinken...quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:58 schreef Greys het volgende:
MAAR KIJK DIT.
Waarschijnlijk wel. Het was nou niet alsof daar hier op het forum enorm naar gekeken of op gereageerd werd zeg maar.quote:Op dinsdag 23 september 2025 19:46 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Beetje offtopic en misschien een stomme vraag maar stoppen jullie ook met de backstage interviews bij EIC en het grote songfestivalfeest?
Wat jammer.quote:Op dinsdag 23 september 2025 20:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel. Het was nou niet alsof daar hier op het forum enorm naar gekeken of op gereageerd werd zeg maar.Wel op X, maar in X hebben we geen zin meer.
Dank je!quote:Op dinsdag 23 september 2025 20:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat jammer.![]()
![]()
Jullie deden het zo leuk.
Dat stukje met Joost kan ik zo ongeveer nog dromen want dat vond ik zo zo leuk.quote:Op dinsdag 23 september 2025 20:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Dank je!
We vonden het ook leuk maar het ging de laatste tijd wel nogal tegenstaan bv dat ik als vrouw van middelbare leeftijd AvroTros zo ongeveer letterlijk moest smeken na een uur in de rij bij de NLse deelnemer of we alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft anderhalve vraag mogen stellen. Bij Joost moest het zelfs lopend omdat ze al hadden afgerond en bij Claude moest het ook even snel snel terwijl ze op je schouder staan te tikken na 1 vraag en dat voelt niet echt ok meer. Het is tegenwoordig overal meer een kwestie van heel lang in de rij dan daadwerkelijk vragen stellen terwijl we nou toch wel bewezen hebben dat we altijd heel leuke en positieve en originele vragen hebben. Ik voel heel sterk dat ik daar geen zin meer heb in dat wachten en smeken, voel me daar te 'goed' en oud voor en wil m'n kostbare tijd liever besteed aan mijn ouders die tegen de tachtig lopen bv.
Erg jammer maar heel begrijpelijk. Jullie interviews waren altijd erg leuk!quote:Op dinsdag 23 september 2025 20:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Dank je!
We vonden het ook leuk maar het ging de laatste tijd wel nogal tegenstaan bv dat ik als vrouw van middelbare leeftijd AvroTros zo ongeveer letterlijk moest smeken na een uur in de rij bij de NLse deelnemer of we alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft anderhalve vraag mogen stellen. Bij Joost moest het zelfs lopend omdat ze al hadden afgerond en bij Claude moest het ook even snel snel terwijl ze op je schouder staan te tikken na 1 vraag en dat voelt niet echt ok meer. Het is tegenwoordig overal meer een kwestie van heel lang in de rij dan daadwerkelijk vragen stellen terwijl we nou toch wel bewezen hebben dat we altijd heel leuke en positieve en originele vragen hebben. Ik voel heel sterk dat ik daar geen zin meer heb in dat wachten en smeken, voel me daar te 'goed' en oud voor en wil m'n kostbare tijd liever besteed aan mijn ouders die tegen de tachtig lopen bv.
En als Eurovisie zelf nou nog z geweldig was dat dat het allemaal waard is, maar Eurovisie zelf levert ons de laatste jaren ook meer frustratie en onbegrip en boosheid dan plezier dus dan slaat de weegschaal de verkeerde kant uit.
Niks niks niks te nadele van Eurovision in Concert en de organisatie daarvan want dat zijn schatten en die nodigen Isral ook al een tijdje niet meer uit en hen gun ik het allerallerbeste en zij kunnen er ook allemaal niks aan doen.
Je moet vooral veel ellebogen of met een grote bek voordringen om (in het geval van de grote media vaak ongenformeerde/dertien in een dozijn) vragen te stellen en wij zijn daar dan weer te zenuwpezerig of te aardig voor. Dan sta je 20 minuten bij Tommy Cash te wachten en ben je aan de beurt en dan laat je toch nog een keer de gast die vr je net een interview van 10 minuten had gehouden, de helft van het interview opnieuw doen omdat hij zelf was vergeten het record knopje in te drukken.quote:Op dinsdag 23 september 2025 21:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat stukje met Joost kan ik zo ongeveer nog dromen want dat vond ik zo zo leuk.Jullie allebei.
Wat rot om te horen hoe zoiets dan werkelijk is gegaan. Telkens weer ook.Daar hadden wij hier geen benul van. Groot gelijk dat je plezier weg is en je niet wil kruipen voor dit.
Is dit voor alle landen zo of moet je als Nederlandse namens een Telegraaf komen om een paar minuten te krijgen zonder al teveel gesmeek?
Die zitten 24/7 te bidden dat de UEFA en FIFA eerst gaan zijn.quote:Op dinsdag 23 september 2025 19:15 schreef Momo het volgende:
NWS / Isralische media: UEFA wil Isral uitsluiten van Europees voetbal
Ik denk dat de EBU wil afwachten wat de UEFA eventueel doet
Dit dus. En dat wij er allebei exact zo over denken en dit alles precies hetzelfde voelen zegt ook wel genoeg.quote:Op dinsdag 23 september 2025 22:21 schreef Cee het volgende:
[..]
Je moet vooral veel ellebogen of met een grote bek voordringen om (in het geval van de grote media vaak ongenformeerde/dertien in een dozijn) vragen te stellen en wij zijn daar dan weer te zenuwpezerig of te aardig voor. Dan sta je 20 minuten bij Tommy Cash te wachten en ben je aan de beurt en dan laat je toch nog een keer de gast die vr je net een interview van 10 minuten had gehouden, de helft van het interview opnieuw doen omdat hij zelf was vergeten het record knopje in te drukken.
Of dan sta je Claude te interviewen en staat iemand al off camera z’n aandacht te trekken. Klaar met ego’s.
We willen het goed doen en we willen er plezier in hebben en als het niet meer goed kan en ook de mentale en soms ook fysieke stress en het gedoe het overneemt van het plezier dan moet je kappen. Sowieso was dit jaar razend kut op persoonlijk vlak en besef je des te meer dat je naar jezelf moet luisteren en dat je moe bent met het begeven tussen toxic media gedrang dus dan is de keuze snel gemaakt. Het was ooit leuk, dat is nu niet meer zo. Jammer maar helaas.
Ik vergeet dat met Joost ook nooit want HIJ was echt geweldig en hij zelf gaf ons totaal niet het gevoel dat we moesten opschieten. En hoe Cee als een ware atleet achteruit liep met de camera en het snoer enzo tijdens het lopen in de drukte.quote:Op dinsdag 23 september 2025 21:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat stukje met Joost kan ik zo ongeveer nog dromen want dat vond ik zo zo leuk.Jullie allebei.
Wat rot om te horen hoe zoiets dan werkelijk is gegaan. Telkens weer ook.Daar hadden wij hier geen benul van. Groot gelijk dat je plezier weg is en je niet wil kruipen voor dit.
Is dit voor alle landen zo of moet je als Nederlandse namens een Telegraaf komen om een paar minuten te krijgen zonder al teveel gesmeek?
Ik zat dit ook te denken tijdens het lezen: ik vind het ontzettend knap dat jullie het besluit op deze manier hebben genomen in plaats van dat je je maar aan gaat passen omdat je per s ook die interviewtijd etc wilt. Gelukkig zijn jullie gewoon leuke, normale mensenquote:Op dinsdag 23 september 2025 23:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Laten we diegene(n) hiermee niet een beetje winnen door ons terug te trekken? Nee, want karma zal vast haar ding doen en zulke mensen houden nul vrienden over. Er komt een moment dat hun ego niet meer genoeg is en dan hebben wij tenminste tijdig onze eigen niet-giftige weg gekozen, want langs niet-giftige wegen groeien veel mooiere bloemen.
Ik heb ook lang niet altijd gereageerd (misschien wel nooit?) maar ik heb de meeste van die interviews wel gezien en vond ze altijd leuk. Anders dan anders, gemaakt door mensen die echt geven om de artiesten en het songfestival. Het is jammer dat jullie als het ware zijn "weggepest" en de mensen die overblijven al die fake journalisten zijn die met alle winden meewaaien. Alle coole en "echte" mensen worden eruit gewerkt. Ik zou het bijna als een eer beschouwen om daarbij te horen...quote:Op dinsdag 23 september 2025 23:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vergeet dat met Joost ook nooit want HIJ was echt geweldig en hij zelf gaf ons totaal niet het gevoel dat we moesten opschieten. En hoe Cee als een ware atleet achteruit liep met de camera en het snoer enzo tijdens het lopen in de drukte.![]()
En ik weet nog dat toen we ooit Waylon bij EIC interviewden en hij onze vragen zo leuk en mooi vond en iemand van AvroTros riep 'ja dit was de laatste vraag' hij gewoon rustig zei tegen die dame 'nouuuu niet zo hoor' en gewoon nog even een paar vragen met ons doorging haha.
Bij andere landen hadden we soms veel meer tijd omdat andere pers die deelnemers niet interessant genoeg vonden. Maar die hadden soms juist de leukste dingen te vertellen.
Maar het is soms best lastig te verkroppen dat de grote landelijke pers met de grote camera's de meest saaie vragen stellen, sommige fanpers ook niet veel verder komt dan 'how does it feel' en dat wij daar dan met een uitgewerkte vragenlijst staan die op de artiest is afgestemd en origineel enzo en dan mag je blij zijn als je er ook maar iets van mag vragen zonder dat er weer een aandachtshoerende stoorzender doorheen komt.
Het lucht wel even lekker op dit trouwens.![]()
Maar family first en gezondheid first en fck de ego's en de toxics. Wij kiezen voor onszelf.
Ik hoop stiekem dat als Nederland weer een keer meedoet en wij daarna een keer winnen jullie alsnog verslagjes kunnen gaan maken.quote:Op dinsdag 23 september 2025 23:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vergeet dat met Joost ook nooit want HIJ was echt geweldig en hij zelf gaf ons totaal niet het gevoel dat we moesten opschieten. En hoe Cee als een ware atleet achteruit liep met de camera en het snoer enzo tijdens het lopen in de drukte.![]()
En ik weet nog dat toen we ooit Waylon bij EIC interviewden en hij onze vragen zo leuk en mooi vond en iemand van AvroTros riep 'ja dit was de laatste vraag' hij gewoon rustig zei tegen die dame 'nouuuu niet zo hoor' en gewoon nog even een paar vragen met ons doorging haha.
Bij andere landen hadden we soms veel meer tijd omdat andere pers die deelnemers niet interessant genoeg vonden. Maar die hadden soms juist de leukste dingen te vertellen.
Maar het is soms best lastig te verkroppen dat de grote landelijke pers met de grote camera's de meest saaie vragen stellen, sommige fanpers ook niet veel verder komt dan 'how does it feel' en dat wij daar dan met een uitgewerkte vragenlijst staan die op de artiest is afgestemd en origineel enzo en dan mag je blij zijn als je er ook maar iets van mag vragen zonder dat er weer een aandachtshoerende stoorzender doorheen komt.
Het lucht wel even lekker op dit trouwens.![]()
Maar family first en gezondheid first en fck de ego's en de toxics. Wij kiezen voor onszelf.
Wij hebben onszelf in elk geval altijd veel minder belangrijk gevonden dan de deelnemer, vandaar dat we ook zo goed als altijd zelf buiten beeld probeerden te blijven. En persoonlijk vinden we echt dat zo'n interview ook volledig in het teken moet staan van de deelnemer ipv dat je als pers 'kijk mij toch eens leuk en/of gevat zijn' gaat staan doen naast de te interviewen persoon. Maar dat ga je steeds meer zien helaas. De ego's die steeds groter worden, de mensen die zichzelf echt veel te graag horen praten en op camera zien. Jammer is dat, want als ik zelf interviews van deelnemers kijk van andere kanalen let ik toch echt alleen op de deelnemer en hoop ik dat diegene leuk uit de verf kan komen door de vragen.quote:Op woensdag 24 september 2025 13:40 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik heb ook lang niet altijd gereageerd (misschien wel nooit?) maar ik heb de meeste van die interviews wel gezien en vond ze altijd leuk. Anders dan anders, gemaakt door mensen die echt geven om de artiesten en het songfestival. Het is jammer dat jullie als het ware zijn "weggepest" en de mensen die overblijven al die fake journalisten zijn die met alle winden meewaaien. Alle coole en "echte" mensen worden eruit gewerkt. Ik zou het bijna als een eer beschouwen om daarbij te horen...
Haha hopen mag zeker! En zeg nooit nooit. Als Nederland nog eens wint en als Sietse dan weer het organiserend opperhoofd wordt (zou bijzonder terecht zijn want hij kan dat enorm goed, hij vindt fans wl heel belangrijk in tegenstelling tot de EBU en hij heeft ons altijd gewaardeerd) dan heb je kans dat we alsnog eens in Ahoy belanden.quote:Op woensdag 24 september 2025 15:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem dat als Nederland weer een keer meedoet en wij daarna een keer winnen jullie alsnog verslagjes kunnen gaan maken.
Hopen mag altijd, toch?
Dankjewel Meke!quote:Op woensdag 24 september 2025 11:15 schreef Meke het volgende:
Hopelijk stoppen jullie nog net op tijd dat straks (na deze terechte rants) het waanzinnige gevoel van trots bij jullie mag overheersen over alles wat jullie neergezet hebben in plaats van frustratie over de redenen van waarom jullie gestopt zijn. Dat zou wel terecht zijn in elk geval
![]()
Zo off-topic was dat natuurlijk niet. En voor wat betreft Eurovision In Concert zou het wel prettig zijn als het onvermijdelijke nieuws dat Isral niet meedoet snel officieel bevestigd wordt. Een ESF zonder Nederland en berhaupt maar met 32 deelnemers ofzo, maakt het toch een stuk lastiger te verkopen, en dat scenario zal ook door de hoofden van de organisatoren gaan.quote:Op woensdag 24 september 2025 17:44 schreef Greys het volgende:
Sorry voor alle off topic maar dat kwam door die ene vraag haha.
Ontopic weer!
(En echt bedankt voor de lieve reacties!)
Hahaha jaaaaaa dat waren zulke schatten!quote:Op woensdag 24 september 2025 18:00 schreef Rebel- het volgende:
Jullie gegrinnik ook over de sneak peak van de pakken (en leeftijd) van die 2 Moldavische muzikanten (Advahov brothers)
Zeker. En die organisatoren gun ik de wereld want dat zijn vrijwilligers die zich helemaal de tandjes werken in hun vrije tijd om het te organiseren.quote:Op woensdag 24 september 2025 18:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zo off-topic was dat natuurlijk niet. En voor wat betreft Eurovision In Concert zou het wel prettig zijn als het onvermijdelijke nieuws dat Isral niet meedoet snel officieel bevestigd wordt. Een ESF zonder Nederland en berhaupt maar met 32 deelnemers ofzo, maakt het toch een stuk lastiger te verkopen, en dat scenario zal ook door de hoofden van de organisatoren gaan.
*uw correspondenten giebelen verder* is me ook bijgeblevenquote:Op woensdag 24 september 2025 18:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha jaaaaaa dat waren zulke schatten!
"Die oude mannetjes zijn zo lief"
*googlet*
"Kut, we zijn ouder dan de oude mannetjes"
![]()
Enige wat me nog doet twijfelen is Moroccanoil, omdat ik niet in kan schatten hoe belangrijk zo’n sponsor echt is.quote:Op donderdag 25 september 2025 08:57 schreef molloot200 het volgende:
Wat denken jullie wat de uitkomst van dit alles gaat zijn? Tijd voor een kleine peiling. En dan heb ik het over wat jullie denken, niet wat jullie willen.
[poll=9293]
Dat weet ik ook niet precies. Maar logisch beredeneerd is het natuurlijk niet zo dat dat hele bedrag wegvalt. Er zal dan immers een nieuwe hoofdsponsor komen, ongetwijfeld wel voor een wat lager bedrag, die de zaak overneemt. Maar de schade zal vast minder zijn van de ellende van het verliezen van meerdere deelnemers.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:51 schreef Em31 het volgende:
[..]
Enige wat me nog doet twijfelen is Moroccanoil, omdat ik niet in kan schatten hoe belangrijk zo’n sponsor echt is.
Er staan online geen bedragen van de sponsoring, maar hoeveel geld kan het zijn per jaar? 5 miljoen?quote:Op donderdag 25 september 2025 14:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat weet ik ook niet precies. Maar logisch beredeneerd is het natuurlijk niet zo dat dat hele bedrag wegvalt. Er zal dan immers een nieuwe hoofdsponsor komen, ongetwijfeld wel voor een wat lager bedrag, die de zaak overneemt. Maar de schade zal vast minder zijn van de ellende van het verliezen van meerdere deelnemers.
Hoe zit het met Booking.com. Dat was toch ook een sponsor?quote:Op donderdag 25 september 2025 14:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat weet ik ook niet precies. Maar logisch beredeneerd is het natuurlijk niet zo dat dat hele bedrag wegvalt. Er zal dan immers een nieuwe hoofdsponsor komen, ongetwijfeld wel voor een wat lager bedrag, die de zaak overneemt. Maar de schade zal vast minder zijn van de ellende van het verliezen van meerdere deelnemers.
Zou dat niet veel minder zijn? Want anders lijkt het me geen strategische marketing-uitgave, aangezien je die naam van de hoofdsponsor eigenlijk nauwelijks tegenkomt rond de show zelf. Dan zou je toch veel beter voor 5 miljoen aan reclamespotjes in de belangrijkste deelnemende landen rond het ESF kunnen steken.quote:Op donderdag 25 september 2025 14:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Er staan online geen bedragen van de sponsoring, maar hoeveel geld kan het zijn per jaar? 5 miljoen?
En TikTok, en die cruisemaatschappij. Geen idee wat die eraan hebben, behalve waarschijnlijk wat VIP-tickets enzo.quote:Op donderdag 25 september 2025 14:42 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Hoe zit het met Booking.com. Dat was toch ook een sponsor?
Bij alles wat je op internet ziet rond Eurovisie (en dat is waar heel veel mensen het toch zien) komt Moroccanoil voorbij. Honderden miljoenen views op Youtube van al die video's en optredens. En telkens zie je Moroccanoil. Als dat maar 5 miljoen waard is lijkt me dat eerlijk gezegd nog erg weinig.quote:Op donderdag 25 september 2025 14:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zou dat niet veel minder zijn? Want anders lijkt het me geen strategische marketing-uitgave, aangezien je die naam van de hoofdsponsor eigenlijk nauwelijks tegenkomt rond de show zelf. Dan zou je toch veel beter voor 5 miljoen aan reclamespotjes in de belangrijkste deelnemende landen rond het ESF kunnen steken.
Ik heb geen idee wat het waard zou moeten zijn, al had ik ook geen idee van het bestaan van MoroccanOil tot ze sponsor werden. Hun jaarwinst is rond de 30 miljoen euro en komt vooral uit de VS, dus de sponsoring van het ESF vertaalt zich nog niet meteen in winst (hier kunnen uiteraard ook andere redenen voor zijn).quote:Op donderdag 25 september 2025 17:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Bij alles wat je op internet ziet rond Eurovisie (en dat is waar heel veel mensen het toch zien) komt Moroccanoil voorbij. Honderden miljoenen views op Youtube van al die video's en optredens. En telkens zie je Moroccanoil. Als dat maar 5 miljoen waard is lijkt me dat eerlijk gezegd nog erg weinig.
De vraag is wel even om welke meerderheid het gaat (50+1 van wat dus). De EBU heeft veel meer leden dan ESF-deelnemers, en als die landen mee mogen doen en besluiten neutraal te stemmen, omdat ze er in Algerije, Vaticaanstad of Andorra niet zo veel van vinden, gaat een meerderheid nog lastig genoeg worden.quote:Op donderdag 25 september 2025 18:29 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dus Isral doet niet mee als de meerderheid tegen stemt?
Er gaat ook nog wel veel politieke druk komen op de deelnemers vanuit hun eigen land om te stemmen op een bepaalde manier. Stem dit of we trekken je financiering in!quote:Op donderdag 25 september 2025 18:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De vraag is wel even om welke meerderheid het gaat (50+1 van wat dus). De EBU heeft veel meer leden dan ESF-deelnemers, en als die landen mee mogen doen en besluiten neutraal te stemmen, omdat ze er in Algerije, Vaticaanstad of Andorra niet zo veel van vinden, gaat een meerderheid nog lastig genoeg worden.
Ook zonder die niet-deelnemers vind ik het nog maar zeer de vraag wat hier uitkomt. Wat gaan Georgi, Montenegro of San Marino hier nou op stemmen? Hoeveel landen gaan neutraal stemmen? En sowieso vind ik stemmen over een onderwerp als dit niet de juiste methode van besluitvorming.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |