abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218869290
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Er gaat ook nog wel veel politieke druk komen op de deelnemers vanuit hun eigen land om te stemmen op een bepaalde manier. Stem dit of we trekken je financiering in!
Als het ‘gewoon’ de 37 landen van vorig jaar zijn, geloof ik wel in een meerderheid tegen Israël. Uiteindelijk is het een keuze tussen één land of meerdere landen weg, en het is slechts voor het ESF, niet voor andere zaken. Ik denk ook niet dat de EBU dit in stemming zou brengen als ze verwachten dat de meerderheid pro-Israël gaat stemmen. Het punt is alleen dat je niet te veel neutrale stemmen moet hebben, waardoor je dus die andere landen er niet bij moet hebben.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2025 @ 19:35:23 #202
163650 Greys
pi_218869477
De selectiecommissie had geen stem in wel of niet deelnemen als Israël meedoet, Cornald dus ook niet.

Hij is niet zo 'extatisch als vorig jaar toen hij Claude hoorde' over de inzendingen dit jaar. Maar 'er zitten heus goede dingen tussen, er zijn er nog 9 over'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_218869553
Klinkt alletwee niet florisant:

EBU legt t weer bij omroepen en durft zelf geen standpunt in te nemen. Zo lijkt exit Israel verder weg dan ooit als het gaat om meerderheid beslist.

Kwaliteit liedjes: Cornald lijkt niet echt onder de indruk vd liedjes....
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2025 @ 19:39:51 #204
163650 Greys
pi_218869555
Op basis van bovenstaande over de inzendingen denk ik elk jaar nóg sterker dat er echt HEEL WEINIG GOEDS wordt ingezonden.
Geen ESF winnende liedjes waar ze maar even goed uit hoeven te kiezen.

(Weten we dat Wulf liedje nog en dat ding van Anouk die beiden bij de beste liedjes zaten...?)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_218869674
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:39 schreef Greys het volgende:
Op basis van bovenstaande over de inzendingen denk ik elk jaar nóg sterker dat er echt HEEL WEINIG GOEDS wordt ingezonden.

(Weten we dat Wulf liedje nog en dat ding van Anouk die beiden bij de beste liedjes zaten...?)
Dat wordt weer een belletje plegen naar Ilse Delange.

Volgens mij hebben we dit jaar ook weinig artiesten gehoord die zeggen dat ze wat hebben ingestuurd. Douwe Bob en Anouk hadden de afgelopen jaren wat ingestuurd maar die houden nu hun mondje dicht.
pi_218869676
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:39 schreef Greys het volgende:

Is dit ook niet mede het gevolg van deelname van Israël? Heb toch het idee dat veel écht creatieve artiesten geen zin hebben in zo’n songfestival zoals afgelopen jaren
  donderdag 25 september 2025 @ 19:52:07 #207
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218869717
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 19:48 schreef aarontje112 het volgende:

[..]
Is dit ook niet mede het gevolg van deelname van Israël? Heb toch het idee dat veel écht creatieve artiesten geen zin hebben in zo’n songfestival zoals afgelopen jaren
Bij veel landen is de inzendingenbox nu nog open, zou wel snappen dat artiesten denk mweh misschien dit jaar even niet.
pi_218869893
quote:

[..]
Ik denk dat zeker, ik kan zo 10 toffe artiesten opnoemen die niet mee zullen doen als Israël ook meedoet. Daarom moet die brievenbus ook weer open in het geval dat Israël daadwerkelijk wordt uitgesloten, dat verandert de situatie helemaal.

Nou vind ik de mening van Cornald ook weer niet zo heel relevant, die was aanvankelijk niet enthousiast over Europapa en blijkbaar wel heel erg over C'est la Vie, wat uiteindelijk toch min of meer een flop is geweest. Maar ik wil best geloven dat er niet iets heel bijzonders bijzit, mede door het Israël-verhaal.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2025 @ 20:13:12 #209
163650 Greys
pi_218870021
quote:

[..]
Zal vast niet meehelpen inderdaad maar denk dat dit al heel lang zo is hoor. Ook in het jaar dat ze Ilse belden of die niet nog iets wist bv toch.

Maar je hoort weleens (op X en in talkshows) van die mensen die denken dat het een kwestie is van commissieleden die 'alleen nog maar even het ESF winnende lied uit allll die hits hoeven te kiezen'. En er is nou echt al heel lang gebleken dat dat kennelijk toch echt niet zo is want van die niet gekozen hits horen we al tien jaar ofzo helemaal niks haha.

Hoe dan ook, als we niet meedoen dit keer klinkt het niet als een enorm verloren jaar zeg maar. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2025 @ 20:19:43 #210
163650 Greys
pi_218870095
Geloof dat de enige van wie we het weten dit jaar Tangarine is die weer ingezonden heeft. Of ben ik nu in de war met vorig jaar? Dit jaar weer toch. Ik zoek even of ik poep praat, moment.

En Claude z'n lied vond ik zeker geen flop. Het stond in de top 3 bij de bookies dus de commissie was niet de enige die het hoog inschatten maar kwam niet lekker uit de verf door de staging dus op zich snap ik de keuze van de commissie absoluut. Zeker in vergelijking met de nummers Wulf en Anouk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_218870133
Zoe Livay had ook een nummer ingestuurd. Ik ken haar niet zo goed. Alleen dat nummer met Snelle ken ik en die vind ik behoorlijk zoutloos. Maar misschien dat ze ons kan verrassen.

(excuses, ik dacht dat dit het Nederland topic was)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2025 @ 20:22:41 #212
163650 Greys
pi_218870134
Hm, kan het zo gauw niet vinden.
Dus misschien heb ik het gedroomd dat Tangarine weer had ingezonden.

Never mind. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_218870201
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:19 schreef Greys het volgende:
En Claude z'n lied vond ik zeker geen flop. Het stond in de top 3 bij de bookies dus de commissie was niet de enige die het hoog inschatten maar kwam niet lekker uit de verf door de staging dus op zich snap ik de keuze van de commissie absoluut. Zeker in vergelijking met de nummers Wulf en Anouk.
Ik heb het niet eens zozeer over de bookies, maar als je dat nummer hoort en denkt "hier hebben we een potentiële winnaar"...dat had toch niemand? De concurrentie bleek ook niet veel soeps dus kroop hij omhoog bij de bookmakers, waarna het weer werd verkloot door de staging. Maar puur op basis van het nummer had volgens mij niemand de wow-reactie die Cornald blijkbaar wel had.
pi_218870231
Leuk als je bij die laatste 9 hoort en nu al weet dat ze niet enthousiast zijn. _O-

Nouja is een jaar overslaan eventueel ook wat minder erg. :P
pi_218870267
Snap het trouwens ook wel na vorig jaar, op een bepaalde manier ben je gewoon al kansloos. Is toch een stuk minder leuk zo om mee te doen.
pi_218870274
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:31 schreef Em31 het volgende:
Leuk als je bij die laatste 9 hoort en nu al weet dat ze niet enthousiast zijn. _O-

Nouja is een jaar overslaan eventueel ook wat minder erg. :P
Ze zijn met de 9 in gesprek, begreep ik. Dat kan ook zijn: we vinden het potentie hebben, maar nog niet helemaal. Ga er nog eens mee aan de slag...
  donderdag 25 september 2025 @ 20:38:28 #217
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218870336
'Europese voetbalbond UEFA gaat stemmen over mogelijke schorsing Israël'

Als die stemming er ook komt ben ik benieuwd welke eerder is, die of die van de EBU
pi_218870433
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:34 schreef Em31 het volgende:
Snap het trouwens ook wel na vorig jaar, op een bepaalde manier ben je gewoon al kansloos. Is toch een stuk minder leuk zo om mee te doen.
Maar daarom is het raar dat ze eerst de inschrijving sluiten en dan zeggen: oh ja, we doen niet mee als Israël meedoet. Terwijl dat alles verandert.

Neem een Douwe Bob. Niet dat ik nou zo enorm pro-Douwe ben, maar die gaat natuurlijk niet naar Eurovisie met Israël erbij als hij net (gewild of ongewild) de meest prominente pro-Palestina artiest in Nederland is.
  donderdag 25 september 2025 @ 21:30:33 #219
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218870928
twitter

Another one
pi_218871039
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:44 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Maar daarom is het raar dat ze eerst de inschrijving sluiten en dan zeggen: oh ja, we doen niet mee als Israël meedoet. Terwijl dat alles verandert.

Neem een Douwe Bob. Niet dat ik nou zo enorm pro-Douwe ben, maar die gaat natuurlijk niet naar Eurovisie met Israël erbij als hij net (gewild of ongewild) de meest prominente pro-Palestina artiest in Nederland is.
Ja precies, wie weet dat ze eventueel nog mensen een kans geven als Israël uitgesloten wordt. Als die 9 echt tegenvallen.

Numidia zal dan ook wel niet willen trouwens, want die wilde dat nummer bewaren voor eventueel dit jaar dacht ik en daar waren ze wel aardig enthousiast over.
pi_218871056
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 21:30 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Another one
Het zou toch bijna hilarisch zijn als het zonder al deze landen alsnog doorgaat mét Israël.
pi_218871099
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:34 schreef Em31 het volgende:
Ja, en ik dus ook dat andere landen hier ook wel last van gaan hebben op deze manier.
pi_218871110
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 21:30 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Another one
Lijkt mij ook wel een grote speler toch. Prominent Scandinavisch land met de afgelopen 10 edities 9 keer een finaleplek. Die verlies je niet graag ook lijkt me.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2025 @ 21:51:29 #224
163650 Greys
pi_218871132
Kan je nagaan wat de EBU inmiddels allemaal al kapot heeft gemaakt door niet eerder een knoop te hakken. Konden ze bij Rusland wel. En nu ze zo dralen en Israël de boel maar laten verzieken zenden inderdaad ook nog eens in diverse landen artiesten waarschijnlijk niet eens iets in omdat het toch geen eerlijke kans krijgt de laatste jaren. De EBU heeft het veel te ver laten komen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_218871216
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:22 schreef Greys het volgende:
Hm, kan het zo gauw niet vinden.
Dus misschien heb ik het gedroomd dat Tangarine weer had ingezonden.

Never mind. :@
Ik denk ook niet dat dat heel veel mensen iets uitmaakt hoor :+

Al zouden ze inderdaad wel meer kans maken tussen een berg matige inzendingen. Ik denk ook niet dat het reëel is een geweldige inzending te verwachten. Na een paar jaar van ellende, zal voor velen de lol er wel vanaf zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')