Als het ‘gewoon’ de 37 landen van vorig jaar zijn, geloof ik wel in een meerderheid tegen Israël. Uiteindelijk is het een keuze tussen één land of meerdere landen weg, en het is slechts voor het ESF, niet voor andere zaken. Ik denk ook niet dat de EBU dit in stemming zou brengen als ze verwachten dat de meerderheid pro-Israël gaat stemmen. Het punt is alleen dat je niet te veel neutrale stemmen moet hebben, waardoor je dus die andere landen er niet bij moet hebben.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Er gaat ook nog wel veel politieke druk komen op de deelnemers vanuit hun eigen land om te stemmen op een bepaalde manier. Stem dit of we trekken je financiering in!
Dat wordt weer een belletje plegen naar Ilse Delange.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:39 schreef Greys het volgende:
Op basis van bovenstaande over de inzendingen denk ik elk jaar nóg sterker dat er echt HEEL WEINIG GOEDS wordt ingezonden.
Geen ESF winnende liedjes waar ze maar even goed uit hoeven te kiezen.
(Weten we dat Wulf liedje nog en dat ding van Anouk die beiden bij de beste liedjes zaten...?)
Is dit ook niet mede het gevolg van deelname van Israël? Heb toch het idee dat veel écht creatieve artiesten geen zin hebben in zo’n songfestival zoals afgelopen jarenquote:Op donderdag 25 september 2025 19:39 schreef Greys het volgende:
Op basis van bovenstaande over de inzendingen denk ik elk jaar nóg sterker dat er echt HEEL WEINIG GOEDS wordt ingezonden.
Geen ESF winnende liedjes waar ze maar even goed uit hoeven te kiezen.
(Weten we dat Wulf liedje nog en dat ding van Anouk die beiden bij de beste liedjes zaten...?)
Bij veel landen is de inzendingenbox nu nog open, zou wel snappen dat artiesten denk mweh misschien dit jaar even niet.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:48 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Is dit ook niet mede het gevolg van deelname van Israël? Heb toch het idee dat veel écht creatieve artiesten geen zin hebben in zo’n songfestival zoals afgelopen jaren
Ik denk dat zeker, ik kan zo 10 toffe artiesten opnoemen die niet mee zullen doen als Israël ook meedoet. Daarom moet die brievenbus ook weer open in het geval dat Israël daadwerkelijk wordt uitgesloten, dat verandert de situatie helemaal.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:48 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Is dit ook niet mede het gevolg van deelname van Israël? Heb toch het idee dat veel écht creatieve artiesten geen zin hebben in zo’n songfestival zoals afgelopen jaren
Zal vast niet meehelpen inderdaad maar denk dat dit al heel lang zo is hoor. Ook in het jaar dat ze Ilse belden of die niet nog iets wist bv toch.quote:Op donderdag 25 september 2025 19:48 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Ik heb het niet eens zozeer over de bookies, maar als je dat nummer hoort en denkt "hier hebben we een potentiële winnaar"...dat had toch niemand? De concurrentie bleek ook niet veel soeps dus kroop hij omhoog bij de bookmakers, waarna het weer werd verkloot door de staging. Maar puur op basis van het nummer had volgens mij niemand de wow-reactie die Cornald blijkbaar wel had.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:19 schreef Greys het volgende:
En Claude z'n lied vond ik zeker geen flop. Het stond in de top 3 bij de bookies dus de commissie was niet de enige die het hoog inschatten maar kwam niet lekker uit de verf door de staging dus op zich snap ik de keuze van de commissie absoluut. Zeker in vergelijking met de nummers Wulf en Anouk.
Ze zijn met de 9 in gesprek, begreep ik. Dat kan ook zijn: we vinden het potentie hebben, maar nog niet helemaal. Ga er nog eens mee aan de slag...quote:Op donderdag 25 september 2025 20:31 schreef Em31 het volgende:
Leuk als je bij die laatste 9 hoort en nu al weet dat ze niet enthousiast zijn.
Nouja is een jaar overslaan eventueel ook wat minder erg.
Maar daarom is het raar dat ze eerst de inschrijving sluiten en dan zeggen: oh ja, we doen niet mee als Israël meedoet. Terwijl dat alles verandert.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:34 schreef Em31 het volgende:
Snap het trouwens ook wel na vorig jaar, op een bepaalde manier ben je gewoon al kansloos. Is toch een stuk minder leuk zo om mee te doen.
Ja precies, wie weet dat ze eventueel nog mensen een kans geven als Israël uitgesloten wordt. Als die 9 echt tegenvallen.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar daarom is het raar dat ze eerst de inschrijving sluiten en dan zeggen: oh ja, we doen niet mee als Israël meedoet. Terwijl dat alles verandert.
Neem een Douwe Bob. Niet dat ik nou zo enorm pro-Douwe ben, maar die gaat natuurlijk niet naar Eurovisie met Israël erbij als hij net (gewild of ongewild) de meest prominente pro-Palestina artiest in Nederland is.
Ja, en ik dus ook dat andere landen hier ook wel last van gaan hebben op deze manier.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:34 schreef Em31 het volgende:
Snap het trouwens ook wel na vorig jaar, op een bepaalde manier ben je gewoon al kansloos. Is toch een stuk minder leuk zo om mee te doen.
Lijkt mij ook wel een grote speler toch. Prominent Scandinavisch land met de afgelopen 10 edities 9 keer een finaleplek. Die verlies je niet graag ook lijkt me.quote:
Ik denk ook niet dat dat heel veel mensen iets uitmaakt hoorquote:Op donderdag 25 september 2025 20:22 schreef Greys het volgende:
Hm, kan het zo gauw niet vinden.
Dus misschien heb ik het gedroomd dat Tangarine weer had ingezonden.
Never mind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |