abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 september 2025 @ 17:40:57 #176
163650 Greys
pi_218859915
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 13:40 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik heb ook lang niet altijd gereageerd (misschien wel nooit?) maar ik heb de meeste van die interviews wel gezien en vond ze altijd leuk. Anders dan anders, gemaakt door mensen die echt geven om de artiesten en het songfestival. Het is jammer dat jullie als het ware zijn "weggepest" en de mensen die overblijven al die fake journalisten zijn die met alle winden meewaaien. Alle coole en "echte" mensen worden eruit gewerkt. Ik zou het bijna als een eer beschouwen om daarbij te horen...
Wij hebben onszelf in elk geval altijd veel minder belangrijk gevonden dan de deelnemer, vandaar dat we ook zo goed als altijd zelf buiten beeld probeerden te blijven. En persoonlijk vinden we echt dat zo'n interview ook volledig in het teken moet staan van de deelnemer ipv dat je als pers 'kijk mij toch eens leuk en/of gevat zijn' gaat staan doen naast de te interviewen persoon. Maar dat ga je steeds meer zien helaas. De ego's die steeds groter worden, de mensen die zichzelf echt veel te graag horen praten en op camera zien. Jammer is dat, want als ik zelf interviews van deelnemers kijk van andere kanalen let ik toch echt alleen op de deelnemer en hoop ik dat diegene leuk uit de verf kan komen door de vragen.

We voelen ons overigens niet 'weggepest', juist omdat we nu zelf gekozen hebben om niet meer te hoeven struikelen over kabels en grote ego's. Zelf gekozen hebben om niet meer te hoeven smeken om wat vragen te mogen stellen. Zelf gekozen hebben om uit de toxic rat race te stappen waar volop wordt geëlleboogd om maar de eerste te zijn van de 500 mensen die állemaal hetzelfde nieuws tweeten.

Het is mooi geweest.
En we houden nu de eer aan onszelf en gaan onze tijd besteden aan belangrijker dingen. O+

quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 15:00 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik hoop stiekem dat als Nederland weer een keer meedoet en wij daarna een keer winnen jullie alsnog verslagjes kunnen gaan maken.
Hopen mag altijd, toch? O+
Haha hopen mag zeker! En zeg nooit nooit. Als Nederland nog eens wint en als Sietse dan weer het organiserend opperhoofd wordt (zou bijzonder terecht zijn want hij kan dat enorm goed, hij vindt fans wél heel belangrijk in tegenstelling tot de EBU en hij heeft ons altijd gewaardeerd) dan heb je kans dat we alsnog eens in Ahoy belanden.

Zonder dit ideale scenario gebeurt dat niet, want van de EBU gaan we echt geen accreditatie meer krijgen. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 september 2025 @ 17:43:00 #177
163650 Greys
pi_218859927
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 11:15 schreef Meke het volgende:

Hopelijk stoppen jullie nog net op tijd dat straks (na deze terechte rants :P ) het waanzinnige gevoel van trots bij jullie mag overheersen over alles wat jullie neergezet hebben in plaats van frustratie over de redenen van waarom jullie gestopt zijn. Dat zou wel terecht zijn in elk geval *G* O+
Dankjewel Meke! O+

En ja, de frustraties waren enorm maar de opluchting overheerst inmiddels en het goede en trotse gevoel dat we de juiste keuze gemaakt hebben. :*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 september 2025 @ 17:44:08 #178
163650 Greys
pi_218859934
Sorry voor alle off topic maar dat kwam door die ene vraag haha.

Ontopic weer! *O*

(En echt bedankt voor de lieve reacties!)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_218860039
Jullie gegrinnik ook over de sneak peak van de pakken (en leeftijd) van die 2 Moldavische muzikanten (Advahov brothers) _O-
pi_218860190
quote:
10s.gif Op woensdag 24 september 2025 17:44 schreef Greys het volgende:
Sorry voor alle off topic maar dat kwam door die ene vraag haha.

Ontopic weer! *O*

(En echt bedankt voor de lieve reacties!)
Zo off-topic was dat natuurlijk niet. En voor wat betreft Eurovision In Concert zou het wel prettig zijn als het onvermijdelijke nieuws dat Israël niet meedoet snel officieel bevestigd wordt. Een ESF zonder Nederland en überhaupt maar met 32 deelnemers ofzo, maakt het toch een stuk lastiger te verkopen, en dat scenario zal ook door de hoofden van de organisatoren gaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 september 2025 @ 18:40:14 #181
163650 Greys
pi_218860229
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 18:00 schreef Rebel- het volgende:
Jullie gegrinnik ook over de sneak peak van de pakken (en leeftijd) van die 2 Moldavische muzikanten (Advahov brothers) _O-
Hahaha jaaaaaa dat waren zulke schatten! :D

"Die oude mannetjes zijn zo lief"
*googlet*
"Kut, we zijn ouder dan de oude mannetjes"

_O- _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 september 2025 @ 18:42:35 #182
163650 Greys
pi_218860247
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 18:34 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Zo off-topic was dat natuurlijk niet. En voor wat betreft Eurovision In Concert zou het wel prettig zijn als het onvermijdelijke nieuws dat Israël niet meedoet snel officieel bevestigd wordt. Een ESF zonder Nederland en überhaupt maar met 32 deelnemers ofzo, maakt het toch een stuk lastiger te verkopen, en dat scenario zal ook door de hoofden van de organisatoren gaan.
Zeker. En die organisatoren gun ik de wereld want dat zijn vrijwilligers die zich helemaal de tandjes werken in hun vrije tijd om het te organiseren.

Dus beter komt de EBU ein-de-lijk eens bij zinnen want anders maken ze het de EIC schatten óók nog moeilijk, naast alle andere ellende die ze de laatste jaren al veroorzaken. Fuckers. :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 24 september 2025 @ 23:53:42 #183
163650 Greys
pi_218863261
Hup Polen, sluit je aan.
Doe het.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 25 september 2025 @ 00:17:15 #184
39237 crew  H_T
2733
pi_218863317
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 18:40 schreef Greys het volgende:

[..]
Hahaha jaaaaaa dat waren zulke schatten! :D

"Die oude mannetjes zijn zo lief"
*googlet*
"Kut, we zijn ouder dan de oude mannetjes"

_O- _O-
*uw correspondenten giebelen verder* is me ook bijgebleven O+

Heel jammer dat jullie er mee ophouden, maar ik snap de keuze helemaal
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_218864215
Wat denken jullie wat de uitkomst van dit alles gaat zijn? Tijd voor een kleine peiling. En dan heb ik het over wat jullie denken, niet wat jullie willen.

POLL
  donderdag 25 september 2025 @ 11:55:39 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218865670
twitter
pi_218866800
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 08:57 schreef molloot200 het volgende:
Wat denken jullie wat de uitkomst van dit alles gaat zijn? Tijd voor een kleine peiling. En dan heb ik het over wat jullie denken, niet wat jullie willen.

[poll=9293]
Enige wat me nog doet twijfelen is Moroccanoil, omdat ik niet in kan schatten hoe belangrijk zo’n sponsor echt is.
pi_218867066
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 13:51 schreef Em31 het volgende:

[..]
Enige wat me nog doet twijfelen is Moroccanoil, omdat ik niet in kan schatten hoe belangrijk zo’n sponsor echt is.
Dat weet ik ook niet precies. Maar logisch beredeneerd is het natuurlijk niet zo dat dat hele bedrag wegvalt. Er zal dan immers een nieuwe hoofdsponsor komen, ongetwijfeld wel voor een wat lager bedrag, die de zaak overneemt. Maar de schade zal vast minder zijn van de ellende van het verliezen van meerdere deelnemers.
  donderdag 25 september 2025 @ 14:30:29 #189
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218867103
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat weet ik ook niet precies. Maar logisch beredeneerd is het natuurlijk niet zo dat dat hele bedrag wegvalt. Er zal dan immers een nieuwe hoofdsponsor komen, ongetwijfeld wel voor een wat lager bedrag, die de zaak overneemt. Maar de schade zal vast minder zijn van de ellende van het verliezen van meerdere deelnemers.
Er staan online geen bedragen van de sponsoring, maar hoeveel geld kan het zijn per jaar? 5 miljoen?
pi_218867179
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Hoe zit het met Booking.com. Dat was toch ook een sponsor?
pi_218867240
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Er staan online geen bedragen van de sponsoring, maar hoeveel geld kan het zijn per jaar? 5 miljoen?
Zou dat niet veel minder zijn? Want anders lijkt het me geen strategische marketing-uitgave, aangezien je die naam van de hoofdsponsor eigenlijk nauwelijks tegenkomt rond de show zelf. Dan zou je toch veel beter voor 5 miljoen aan reclamespotjes in de belangrijkste deelnemende landen rond het ESF kunnen steken.
pi_218867250
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:42 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Hoe zit het met Booking.com. Dat was toch ook een sponsor?
En TikTok, en die cruisemaatschappij. Geen idee wat die eraan hebben, behalve waarschijnlijk wat VIP-tickets enzo.
pi_218868427
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 14:49 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Zou dat niet veel minder zijn? Want anders lijkt het me geen strategische marketing-uitgave, aangezien je die naam van de hoofdsponsor eigenlijk nauwelijks tegenkomt rond de show zelf. Dan zou je toch veel beter voor 5 miljoen aan reclamespotjes in de belangrijkste deelnemende landen rond het ESF kunnen steken.
Bij alles wat je op internet ziet rond Eurovisie (en dat is waar heel veel mensen het toch zien) komt Moroccanoil voorbij. Honderden miljoenen views op Youtube van al die video's en optredens. En telkens zie je Moroccanoil. Als dat maar 5 miljoen waard is lijkt me dat eerlijk gezegd nog erg weinig.
pi_218868794
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 17:05 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Bij alles wat je op internet ziet rond Eurovisie (en dat is waar heel veel mensen het toch zien) komt Moroccanoil voorbij. Honderden miljoenen views op Youtube van al die video's en optredens. En telkens zie je Moroccanoil. Als dat maar 5 miljoen waard is lijkt me dat eerlijk gezegd nog erg weinig.
Ik heb geen idee wat het waard zou moeten zijn, al had ik ook geen idee van het bestaan van MoroccanOil tot ze sponsor werden. Hun jaarwinst is rond de 30 miljoen euro en komt vooral uit de VS, dus de sponsoring van het ESF vertaalt zich nog niet meteen in winst (hier kunnen uiteraard ook andere redenen voor zijn).

In het algemeen lijkt me zo’n sponsoring waarbij je vooral veel in beeld komt me eerder interessant voor bedrijven die al behoorlijk bekend zijn en die profiteren van het voorin het geheugen liggen. Zoals Champions League-sponsors als Heineken, Lay’s, Qatar Airways e.d.
pi_218868799
Vanavond is Cornald bij Eva.
  donderdag 25 september 2025 @ 18:29:23 #196
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218868950
twitter

Dus Israël doet niet mee als de meerderheid tegen stemt?
pi_218869107
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 18:29 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Dus Israël doet niet mee als de meerderheid tegen stemt?
De vraag is wel even om welke meerderheid het gaat (50+1 van wat dus). De EBU heeft veel meer leden dan ESF-deelnemers, en als die landen mee mogen doen en besluiten neutraal te stemmen, omdat ze er in Algerije, Vaticaanstad of Andorra niet zo veel van vinden, gaat een meerderheid nog lastig genoeg worden.

Ook zonder die niet-deelnemers vind ik het nog maar zeer de vraag wat hier uitkomt. Wat gaan Georgië, Montenegro of San Marino hier nou op stemmen? Hoeveel landen gaan neutraal stemmen? En sowieso vind ik stemmen over een onderwerp als dit niet de juiste methode van besluitvorming.
pi_218869119
  donderdag 25 september 2025 @ 19:02:43 #199
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218869201
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 18:52 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De vraag is wel even om welke meerderheid het gaat (50+1 van wat dus). De EBU heeft veel meer leden dan ESF-deelnemers, en als die landen mee mogen doen en besluiten neutraal te stemmen, omdat ze er in Algerije, Vaticaanstad of Andorra niet zo veel van vinden, gaat een meerderheid nog lastig genoeg worden.

Ook zonder die niet-deelnemers vind ik het nog maar zeer de vraag wat hier uitkomt. Wat gaan Georgië, Montenegro of San Marino hier nou op stemmen? Hoeveel landen gaan neutraal stemmen? En sowieso vind ik stemmen over een onderwerp als dit niet de juiste methode van besluitvorming.
Er gaat ook nog wel veel politieke druk komen op de deelnemers vanuit hun eigen land om te stemmen op een bepaalde manier. Stem dit of we trekken je financiering in!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 september 2025 @ 19:07:29 #200
163650 Greys
pi_218869260
Ik vraag me echt af of hier meer dan 50 procent gaat stemmen om Israël eruit te halen. Misschien als de stemmen per land niet openbaar worden (alleen de uitslag procenten voor tegen).

En als ook alle niet-esf-deelnemende leden mogen meestemmen (zou wel bizar zijn ergens) dan zie ik het sowieso niet gebeuren.

Slim van de EBU dit, zo hoeven ze zelf niks te beslissen en kunnen ze zich achter de uitslag verschuilen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')