En ze zullen doen alsof God het zo had gewild. Jaloers op al die streng religieuze landen met hun dictators.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je het zo schrijft, lijkt het te krankzinnig voor woorden. Onbestaanbaar.
En lange tijd dacht ik ook dat het niet zo ver zou komen. MAGA is gestoord en radicaal, maar de VS daadwerkelijk omvormen tot een autocratie? Dat zou een brug te ver zijn.
Inmiddels ben ik daar niet meer zo zeker van. Het is duidelijk dat er in deze regering figuren zitten die er niet voor terugdeinzen om naar autocratische middelen te grijpen om hun macht te verstevigen en consolideren.
Je moet altijd terughoudend zijn met het doen van dystopische voorspellingen, maar ik sluit nu niets meer uit. De gretigheid waarmee de moord op Kirk wordt aangewend om politieke tegenstanders verdacht te maken is schrikbarend en doodeng.
Er zullen mensen die betrokken zijn bij Trump's kabinet, die snel een vervelende campagne tegen Vance (RiNO) beginnen in een poging de macht te krijgen in die partij.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:16 schreef V. het volgende:
[..]
Ik heb er nog een voor je, eentje die ik al sinds Trumps verkiezing roep: Trump gaat het komend jaar van het toneel verdwijnen en Vance wordt president. Aangestuurd door Peter Thiel en Marc Andreessen. En mettertijd zullen de VS worden opgedeeld in kleine commerciële staatjes, die elk bestuurd worden door een Amerikaanse oligarch.
https://edition.cnn.com/2(...)-domestic-terroristsquote:Trump says he would designate Antifa, other left-wing groups as ‘domestic terrorists’
Die krijgen een pardon, zie jan 6.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)-domestic-terrorists
Hoeveel rightwing groepen zouden ook aangemerkt worden als domestic terrorists?
Die krijgen werk in ICE.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)-domestic-terrorists
Hoeveel rightwing groepen zouden ook aangemerkt worden als domestic terrorists?
Al die eufemismes en bagatelliseringen vermommen wat echt aan de hand is.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:20 schreef Montov het volgende:
En de NYT wordt door Trump aangeklaagd vanwege de endorsement aan Harris.
"Autoritaire trekjes", zoals het al werd genoemd.
Je hebt gelijk dat we moeten oppassen voor doemdenken. Maar onthou ook dat mensen meesters zijn in ontkennen wat ze niet wíllen zien. Dat is een overlevingsmechanisme, maar tegelijk de reden dat mensen en hele samenlevingen vaak te laat reageren op dit soort bewegingen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je het zo schrijft, lijkt het te krankzinnig voor woorden. Onbestaanbaar.
En lange tijd dacht ik ook dat het niet zo ver zou komen. MAGA is gestoord en radicaal, maar de VS daadwerkelijk omvormen tot een autocratie? Dat zou een brug te ver zijn.
Inmiddels ben ik daar niet meer zo zeker van. Het is duidelijk dat er in deze regering figuren zitten die er niet voor terugdeinzen om naar autocratische middelen te grijpen om hun macht te verstevigen en consolideren.
Je moet altijd terughoudend zijn met het doen van dystopische voorspellingen, maar ik sluit nu niets meer uit. De gretigheid waarmee de moord op Kirk wordt aangewend om politieke tegenstanders verdacht te maken is schrikbarend en doodeng.
Nacht van de lange messen incoming!!quote:
Ik heb de film civil war in de bios gezien en ik vrees steeds meer dat het een docu gaat worden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is bedoeld voor het onderdrukken van politieke tegenspraak, je gooit de moedigsten de ICE-kampen in en de rest leert wel zijn bek houden. Eventuele opstanden onderdruk je met het leger.
MAGA is here to stay.
Mee eens hoor maar ook die oproepen tot alertheid worden belachelijk gemaakt en gedemoniseerd. Dat werkt ook weer demotiverend en verder polariserend.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:04 schreef Perrin het volgende:
Juist daarom moeten we oproepen tot alertheid. Niet om angst te zaaien, maar om er collectief vroegtijdig op te kunnen reageren.
Goh..quote:Miran kan gelijk meestemmen over de rentetarieven van de Fed. Op dinsdag 16 en woensdag 17 september vindt een belangrijke beleidsvergadering plaats. Verwacht wordt dat de Federal Reserve zal stemmen om de rentetarieven te verlagen.
Wat mij vooral opvalt is dat het verhaal steeds vreemder wordt. Want wat is dit nou weer voor waanzin?quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:25 schreef Refragmental het volgende:
Het is wel bijzonder dat de door radicaal links gestuurde narrative dat de Charlie Kirk schutter een rechts figuur zou zijn langzaam beetje bij beetje volledig afbrokkelt. Ach ja, het was al redelijk ver gezocht, dus ook niet geheel onverwacht.
Gewoon volgens goed autoritair gebruik bewijsmateriaal fabriceren.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat het verhaal steeds vreemde wordt. Want wat is dit nou weer voor waanzin?
[ x ]
Dit gaat rond op de socials. Er schijnt een 'transgender terrorist network' te zijn waar Robinson onderdeel van uitmaakt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon volgens goed autoritair gebruik bewijsmateriaal fabriceren.
Was het niet Beria die zei: "Give me the man and I will give you the case against him"
En het erge is dat men het waarschijnlijk nog zal geloven ook.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit gaat rond op de socials. Er schijnt een 'transgender terrorist network' te zijn waar Robinson onderdeel van uitmaakt.
Ja hoor.
[ x ]
NIemand in de top van de VS is te vertrouwen op het moment. Er zitten allemaal mensen die loyaal zijn aan Trump op de belangrijkste plekken en die hebben de afgelopen maanden laten zien dat ze alle leugens van Oom Donald napraten en soms wat dingen uit de mouw schudden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat het verhaal steeds vreemder wordt. Want wat is dit nou weer voor waanzin?
[ x ]
Dit is zeg maar alles in één klap. Homo, trans, helaas geen buitenlander, maar wel links! Laten we alle homo's, transgenders en linkse mensen opsluiten! Toevallig hebben we net een van de grootste legers gemaakt, vol met mensen die juist komen voor het geweld, en daar gaan we binnenlands chaos mee scheppen, de useful idiots zullen helpen, net als bij 6 januari, met de gedachte dat ze hun land helpen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit gaat rond op de socials. Er schijnt een 'transgender terrorist network' te zijn waar Robinson onderdeel van uitmaakt.
Ja hoor.
[ x ]
Waar brokkelt het dan door af? Want hij was een groyper en blijft een groyper.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:25 schreef Refragmental het volgende:
Het is wel bijzonder dat de door radicaal links gestuurde narrative dat de Charlie Kirk schutter een rechts figuur zou zijn langzaam beetje bij beetje volledig afbrokkelt. Ach ja, het was al redelijk ver gezocht, dus ook niet geheel onverwacht.
Ow? Een groyper?quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Waar brokkelt het dan door af? Want hij was een groyper en blijft een groyper.
Lijkt me een ideaal moment om eens te reflecteren op de stelligheid van je uitspraken dan.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:52 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ow? Een groyper?
Ik weet nog steeds niet precies wat dat is
Ik zal het je sterker vertellen. Robinson is zelfs lid van een netwerk van transgenderterroristen, een soort Al Qaida voor omgebouwde mannen en vrouwen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:52 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ow? Een groyper?
Ik weet nog steeds niet precies wat dat is, maar als groypers op linkse discords zitten, furries zijn, homorelaties hebben met transsexuelen, en mensen die naar hun inzien niet rechts genoeg zijn voor facist uit maken, dan zou je nog best wel eens gelijk kunnen hebben.
Blijven herhalen !quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:59 schreef Refragmental het volgende:
Je ziet al hoe snel het hier volledig afbrokkelt. Er wordt echt naar strohalmen gegrepen om maar vast te blijven houden aan een narrative die al een paar dagen totaal niet meer klopt
Ik heb geen idee wat deze jongen dreef, beste Refragmental. Maar het verhaal van de Amerikaanse autoriteiten roept op dit moment vooral meer vragen op.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:59 schreef Refragmental het volgende:
Je ziet al hoe snel het hier volledig afbrokkelt. Er wordt echt naar strohalmen gegrepen om maar vast te blijven houden aan een narrative die al een paar dagen totaal niet meer klopt
Het is hun eigen survey, dat staat er ook gewoon hoor.quote:Op maandag 15 september 2025 21:02 schreef Weird- het volgende:
[..]
Wat een kutartikel. Nergens een link naar de survey of het aantal respondenten.
Wie?quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Waar brokkelt het dan door af? Want hij was een groyper en blijft een groyper.
Blijf inderdaad herhalen dat het een groyper was, ookal is er 0 bewijs en is het vooral extreem ver grijpen naar strohalmen. Het bewijs voor het tegendeel blijft echter met de dag groeienquote:
Hoe aannemelijk vind je het alternatief wat nu door de FBI gepresenteerd wordt? Dat hij een heel epistel had geschreven wat toevallig verbrand is maar dat door FBI forensisch werk toch teruggehaald kan worden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:59 schreef Refragmental het volgende:
quote:Op dinsdag 16 september 2025 04:13 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Grocery inflation highest since 2022 as Trump tariffs pile up
[ afbeelding ]
Lage prijzen voor soja bonen: Goede tijden voor de linkse Amerikaanse vegetarier! MAGA!quote:Op dinsdag 16 september 2025 04:13 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Grocery inflation highest since 2022 as Trump tariffs pile up
[ afbeelding ]
Toch knap dat hij geaccepteerd is dan, aangezien hij zélf geen transgender zou zijnquote:Op dinsdag 16 september 2025 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zal het je sterker vertellen. Robinson is zelfs lid van een netwerk van transgenderterroristen, een soort Al Qaida voor omgebouwde mannen en vrouwen.
Je weet naar eigen zeggen niet eens wat een groyper was maar wel dat hij het niet was. Goed verhaal man.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:05 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Blijf inderdaad herhalen dat het een groyper was, ookal is er 0 bewijs en is het vooral extreem ver grijpen naar strohalmen. Het bewijs voor het tegendeel blijft echter met de dag groeien
Ik ben ook benieuwd of we de patronen waar de schutter van alles ingegraveerd zou hebben nog te zien krijgen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:12 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Hoe aannemelijk vind je het alternatief wat nu door de FBI gepresenteerd wordt? Dat hij een heel epistel had geschreven wat toevallig verbrand is maar dat door FBI forensisch werk toch teruggehaald kan worden.
Dat is voor mij het punt precies. Als er een school shooting is dan mag je vooral niet 'politiseren', linkse mensen willen je wapens afpakken en dan was er die ene school shooting, waarbij er geruchten gingen dat de dader transgender was. Meteen kwamen diezelfde mensen roepen dat transgenders geen wapens zouden mogen hebben.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jullie zijn het eigenlijk eens dat er weinig bewijs is voor wat het ook is.
Maar draai lekker verder eromheen.
Alsof het er toe doet, wie een vage influencer omlegt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:59 schreef Refragmental het volgende:
Oh, ik geloof wel dat die kloppen, er werd zelfs door De Telegraaf beweerd dat die drie pijlen naar beneden voor Antifa stonden, maar de pijl omhoog en naar rechts werd er niet bij vermeld. Het is een code om iemand zijn mic te muten in Helldivers 2. Ook dat liedje is inmiddels door zoveel media gebruikt, zoals Far Cry 6 en Casa del nogwattes. Beide redelijk populair onder jongeren.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd of we de patronen waar de schutter van alles ingegraveerd zou hebben nog te zien krijgen.
Groypers als groep is een naam die de volgers van Nick Fuentes zichzelf hebben gegeven. Het zijn nationaal extremisten die onderandere vonden dat Kirk niet rechts genoeg was. Fuentes prees Adolf Hitler.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:52 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ow? Een groyper?
Ik weet nog steeds niet precies wat dat is, maar als groypers op linkse discords zitten, furries zijn, homorelaties hebben met transsexuelen, en mensen die naar hun inzien niet rechts genoeg zijn voor facist uit maken, dan zou je nog best wel eens gelijk kunnen hebben.
Bij Maga zijn ze er ook, maar doen ze alsof ze in de kast zitten. Lindsey Graham bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:55 schreef Vis1980 het volgende:
'Homorelaties met transseksuelen.'
En dat moet dan serieus genomen worden. Want ja, homo's zijn links. En rechtse mensen gebruiken nooit 'fascist'.
Alsof dat niet al lang geprobeerd is!quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:43 schreef aquawoman het volgende:
Het is een onzinnige discussie, die elke keer uit mondt in het wijzen naar de andere kant. Het is zinniger om niet te polariseren en je te realiseren dat mensen die een andere mening hebben dan jij er ook mogen zijn. En dat je daar een gesprek over kunt aangaan, op een respectvolle manier.
Het dehumanieseren van " de andere kant", van beide zijden, kan uitmonden in excessen als de moord op Kirk of de moord op Malissa Hortman.
Ja inderdaad. Waarom doet de moordenaar dan zoveel linkse dingen... en als ie Kirk niet rechts genoeg vond, waarom hem dan uitmaken voor facist, een term voor iemand die zo rechts is als maar kan.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Groypers als groep is een naam die de volgers van Nick Fuentes zichzelf hebben gegeven. Het zijn nationaal extremisten die onderandere vonden dat Kirk niet rechts genoeg was. Fuentes prees Adolf Hitler.
Moeilijk om ze in een linkse hoek te duwen.
En bijvoorbeeld dat ie wapengek is gemaakt door zijn ouders en heeft leren schieten op jonge leeftijd? Is dat ook te stoppen in links/rechts? Gaan we het totaal negeren?quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:20 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Waarom doet de moordenaar dan zoveel linkse dingen... en als ie Kirk niet rechts genoeg vond, waarom hem dan uitmaken voor facist, een term voor iemand die zo rechts is als maar kan.
Ik zie 0 bewijs dat de schutter een groyper is. Die narrative staat iedere dag meer op losse schroeven.
Voor iemand die het woord fascisme niet begrijpt (en niet kan schrijven) gebruik je het wel erg vaak.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:20 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Waarom doet de moordenaar dan zoveel linkse dingen... en als ie Kirk niet rechts genoeg vond, waarom hem dan uitmaken voor facist, een term voor iemand die zo rechts is als maar kan.
Ik zie 0 bewijs dat de schutter een groyper is. Die narrative staat iedere dag meer op losse schroeven.
Ik leg je uit wat een Groyper is, omdat je je dat afvroeg. Meer niet.quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:20 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Que?quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:56 schreef Vis1980 het volgende:
Nogmaals, bekend van de Charlottesville-klassieker.
Hoezo denk je dat ik strijd voor 'triljardairs'?quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik leg je uit wat een Groyper is, omdat je je dat afvroeg. Meer niet.
Wie de dader ook is en wat de reden ook mag zijn. In een democratie maakt het weinig uit wat voor reden iemand heeft voor een aanslag, dan wordt om eenheid gevraagd. In een autocratie wordt gezocht naar waar de verdeling kan worden gezocht om een burgeroorlog te ontketenen.
Jij strijdt zo te lezen liever voor triljardairs als Musk die tot verdeeldheid roepen dan voor het volk, terwijl je veel dichter bij de absolute afgrond staat dan bij de top.
Ja, ik ben ook benieuwd.quote:
Blij dit te lezen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:23 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hoezo denk je dat ik strijd voor 'triljardairs'?
Ik vind het belachelijk dat er uberhaupt miljardairs bestaan.
Ik vind het ook belachelijk dat er zo ontzettend veel mensen zijn die de moord goedpraten, toejuichen, en wensen dat er nog anderen vermoord moeten worden. Iets wat bij deze moord zeer overduidelijk werd vanuit de linker kant.
Het land is daar ontzettend verdeeld, en iemand die juist het debat aan wilde gaan werd omgelegd, waarna er terwijl het bloed nog uit z'n nek spuit al wordt gejuiched. Zum kotsen
Dit! Zo rete vermoeiend om continu door die links en rechts discussie te ploegen. Maar misschien komt dat omdat ikzelf meer affiniteit heb met het midden van het politieke spectrum.quote:Op dinsdag 16 september 2025 12:43 schreef aquawoman het volgende:
Het is een onzinnige discussie, die elke keer uit mondt in het wijzen naar de andere kant. Het is zinniger om niet te polariseren en je te realiseren dat mensen die een andere mening hebben dan jij er ook mogen zijn. En dat je daar een gesprek over kunt aangaan, op een respectvolle manier.
Het dehumanieseren van " de andere kant", van beide zijden, kan uitmonden in excessen als de moord op Kirk of de moord op Malissa Hortman.
Dat hij op linkse discords zit en een furry is, is nieuw voor mij. Hep dat op Feesboek gestaan?quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:52 schreef Refragmental het volgende:
Ow? Een groyper?
Hij is pas 22. En een mens. Mensen veranderen in de loop van hun leven. Van partij, van ideeën, van eten dat ze lekker vinden, soms van seksuele voorkeur. De meeste mensen zijn niet eenduidig in een hokje te stoppen. Op je 22e ben je nog hevig bezig uit te zoeken wie je bent en wie je wilt zijn. Wie als 30-jarige, 40-jarige of nog ouder terugkijkt op de dingen die hij als 22-jarige gedacht en gedaan heeft, wil vaak wel terug in de tijd om even iets recht te zetten. Hoeveel 22-jarigen veranderen niet van studierichting of volgen als 30-jarige alsnog een avondstudie in een totaal andere richting. Hoeveel 40-jarigen hebben nu een baan in de richting waarin ze zijn afgestudeerd? En waarom scheiden zoveel mensen die in alle eerlijkheid elkaar eeuwig trouw hebben gezworen?quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:20 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Tja. Mijn vader is overleden aan leverfalen na een jaar chemo en 10 jaar kanker. Officiële doodsoorzaak: leverfalen. Denk dat we redelijkerwijs kunnen stellen dat het kanker is geweest.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ja, ik ben ook benieuwd.
Volgens mij heb ik een keer gezegd dat de meid die toen overleed, overleden was aan een hartaanval, wat tevens door haar eigen moeder en autoposie rapporten werd bevestigd. Het benoemen van deze feiten werd me toen niet in dank afgenomen.
quote:On Jan. 6, 2021, Officer Michael Fanone was assaulted so badly at the U.S. Capitol he suffered a heart attack and a traumatic brain injury.
Hoe kom je daar toch bij? Wie praat er hier de moord goed? Er zijn randoms op 't internet geweest die 't goed gevonden hebben, maar vrijwel het hele democratische spectrum is het ermee eens dat dit verwerpelijk was.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:23 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik vind het ook belachelijk dat er zo ontzettend veel mensen zijn die de moord goedpraten, toejuichen, en wensen dat er nog anderen vermoord moeten worden. Iets wat bij deze moord zeer overduidelijk werd vanuit de linker kant.
Het land is daar ontzettend verdeeld, en iemand die juist het debat aan wilde gaan werd omgelegd, waarna er terwijl het bloed nog uit z'n nek spuit al wordt gejuiched. Zum kotsen
Culture Wars, zo heet het verkiezingsfraudetopic ook ergens op een bepaald forum. Het is altijd al om een war gegaan. We zijn in oorlog met andere culturen!!quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Blij dit te lezen.
Siegheil Musk, Arrogante 'I want my employees to wake up in fear' Bezos, de Trump familie bitcoin-clan..
Waar ik problemen mee heb zijn politici die namens de olicharchen brandjes proberen te stichten tussen links en rechts in de samenleving zodat wij daar drukker mee zijn dan met zaken die er echt toe doen. Namelijk de oneerlijke belastingverdelingen wereldwijd (en dan heb ik het niet over de verschillen in Nederland), het weg willen ruimen van alles tot de middenklasse door bestrijden van wetenschap en journalistiek.
Eigenlijk gewoon de hele sloop van de samenleving, waarbij met vingers in andere richtingen worden gewezen. Wat dat betreft hoop ik dat ook op rechts en links dat inzicht komt. Een gemiddelde manager of CEO in Nederland doet er ook niet goed aan om de grootste geldoppotters met hun wensen te steunen ipv de direct zichtbare wereld om hun heen.
We hoeven het echt niet overal over eens te zijn. Maar dat minderheden niet degenen zijn die het kapitaal uit de samenleving tillen en wegsluizen, met als gevolg een implosie van bestaanszekerheden, de zorg, het onderwijs, etc etc is denk ik wel iets waar we het over eens zijn.
In de VS stem je links of rechts. Dat wil niet meteen zeggen dat zoiets de hoofdrol speelt in een moord. Nogmaals, niets over opgevoed worden met een obsessie voor enorme vuurwapens, dat ook zeker een grote rol speelt. Misschien toch wat scherpere regels instellen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:23 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Uiteindelijk zijn al die inscripties internetmeme's.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat hij op linkse discords zit en een furry is, is nieuw voor mij. Hep dat op Feesboek gestaan?
Voor de rest is een transfoob die geilt op transsexuelen het oudste cliche in het boek. Niet dat ik veel geloof van wat pathologische leugenaar Kash Patel nou weer opduikelt, het constante "boyfriend", "the man is cooperating" geeft weer genoeg aan hoe ze vinden dat de boze rechtse man dit moet interpreteren.
En hoeveel waren daarvan Russische of Chinese of ... bots of juist nog extremere MAGA's? Sommigen nemen alles maar klakkeloos aan.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:16 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Hoe kom je daar toch bij? Wie praat er hier de moord goed? Er zijn randoms op 't internet geweest die 't goed gevonden hebben, maar vrijwel het hele democratische spectrum is het ermee eens dat dit verwerpelijk was.
Ver voor de VS het probleem werd in de wereld had het Verenigd Koninkrijk al het fundament gelegd qua verstoring als titelhouder. Maar daarin mogen we onszelf en de Spanjaarden niet wegpoetsen. Voor de expansie van het VK overzee was alles niet veel beter, maar lieten we de boel verdergelegen wel wat meer met rust. Veel van wat zich daarna ontwikkelde zorgde voor instroom en vluchtelingen kwamen nadat deze fijne partijen de boel in die gebieden verstoorden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Culture Wars, zo heet het verkiezingsfraudetopic ook ergens op een bepaald forum. Het is altijd al om een war gegaan. We zijn in oorlog met andere culturen!!
Vergeet ook niet bedrijven als Palantir, Microsoft, Google en anderen die op intelligente manier openbare data grasduinen om terug te voeden aan overheden. Kijk naar Microsoft die openbare data gebruikt om attack packages voor Israël te vullen. Dat soort technologie was 20 jaar geleden ondenkbaar en zorgt nu voor best wel angstaanjagende mogelijkheden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:42 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ver boor de VS het probleem werd in de wereld had het Verenigd Koninkrijk al het fundament gelegd qua verstoring als titelhouder. Maar daarin mogen we onszelf en de Spanjaarden niet wegpoetsen. Voor de expansie van het VK overzee was alles niet veel beter, maar lieten we de boel verdergelegen wel wat meer met rust. Veel van wat zich daarna ontwikkelde zorgde voor instroom en vluchtelingen kwamen nadat deze fijne partijen de boel in die gebieden verstoorden.
Maar goed.. terug naar de recente geschiedenis. Het verschil is dat er nu miljardairs openlijker dan ooit aan de knoppen draaien. De VS zoals het was, is dood en wordt door AIPAC en Rusland mede gedirigeerd. De hele silicon valley-generatie, die lekker heeft lopen graaien en speelt nu een beetje nation-state mee, doordat Trump macht te koop heeft aangeboden.
En als bijna biljoenair (trillionaire) Musk tweet dat empathie (for me, not for thee) de oorzaak van al het kwaad is en links de schuld hoort te krijgen van alle problemen in de samenleving dan volgen we braaf.
Ik vind dat we er als Nederland alle belang bij hebben dat we Amerika zo snel mogelijk los laten en als nieuw Rusland beschouwen. Maar helaas heb ik 0 invloed op golfbewegingen in de tijd.
Deze hearing laat perfect zien wat er mis is in de VS. Republikeinse senatoren stellen vragen die bevallen en er wordt als vriendjes op elkaar gereageerd. Dan is er een democratische senator die vragen stelt en de hele toon wordt agressief.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:25 schreef Vis1980 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Als je kijkt hoe vaak Patel even door zijn neus moet snuiven, komt ie over als een gebruiker.
Edit: in de chat hebben ze het er ook al over haha.
Zoals we hier op fok iemand hebben rondslingeren die extreem rechts is en een extreem woke x account voor trollen aangemaakt heeft. En de rechtse users die graag boos worden of faken dat te zijn gaan met zulke trollen graag mee aangezien dat precies in het hun zwart witte vijand narratief past.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:31 schreef cynicus het volgende:
[..]
En hoeveel waren daarvan Russische of Chinese of ... bots of juist nog extremere MAGA's? Sommigen nemen alles maar klakkeloos aan.
Uiteindelijk of Tyler wel of niet links of rechts is, wordt de moord gebruikt door de Republikeinse partij om een eenpartijenstelsel door te drukken. Daarom nu die focus op transgenderterrorisme, dat is waar de Democratische Partij toe geleid heeft. Die moorden van Democratische senatoren, moordaanval op Nancy Pelosi, dat de aanslagpleger op Trump zelf rechts was e.d. zijn niet relevant, lone wolfs, thoughts and prayers, want ze weten dat de Democraten toch wel zwak zijn, beetje de boel bij elkaar willen houden. Daarom er nu hard overheen zodat ze helemaal niets meer kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals we hier op fok iemand hebben rondslingeren die extreem rechts is en een extreem woke x account voor trollen aangemaakt heeft. En de rechtse users die graag boos worden of faken dat te zijn gaan met zulke trollen graag mee aangezien dat precies in het hun zwart witte vijand narratief past.
Absoluut, het is een spiraal waar we ons alleen een beetje tegen kunnen wapenen als de politiek over de gehele breedte staat voor bepaalde democratische kernwaarden. Want de bevolking zal weinig constructiefs kunnen ondernemen tegen deze bedrijven als de eigen volksvertegenwoordiging met de armen over elkaar zit of soms zelfs niet komt opdagen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:46 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Vergeet ook niet bedrijven als Palantir, Microsoft, Google en anderen die op intelligente manier openbare data grasduinen om terug te voeden aan overheden. Kijk naar Microsoft die openbare data gebruikt om attack packages voor Israël te vullen. Dat soort technologie was 20 jaar geleden ondenkbaar en zorgt nu voor best wel angstaanjagende mogelijkheden.
Nou als de sancties tegen Iran Iran afgeschaft zouden worden ziet Amerika wel hun lng productie in gevaar komen.. aangezien Iran nog een van de grootste gas reserves heeft.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:12 schreef Beathoven het volgende:
Amerika heeft bijvoorbeeld op zichzelf 0 belang in Iran of het feit dat golfstaten worden aangevallen, maar Netanyahu 'persoonlijk' wel.
Dat is zo. Ik bedoelde meer in de zin van Iran platbombarderen of het regime veranderen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 16:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou als de sancties tegen Iran Iran afgeschaft zouden worden ziet Amerika wel hun lng productie in gevaar komen.. aangezien Iran nog een van de grootste gas reserves heeft.
En hier het oorspronkelijke stuk van de NYT:quote:'Impeachable': Explosive report on Trump's massive crypto 'scandal' stuns observers
The New York Times on Monday published a blockbuster report detailing how US President Donald Trump’s administration gave the United Arab Emirates access to high-powered artificial intelligence chips just days after receiving a massive investment in Trump’s cryptocurrency startup.
As the Times report documented, Sheikh Tahnoon bin Zayed Al Nahyan, a member of the United Arab Emirates’ (UAE) ruling family, had one of his investment firms deposit $2 billion into World Liberty Financial, the startup founded by members of the Trump family and the family of Trump Middle East envoy Steve Witkoff.
Just two weeks later, wrote the Times, “the White House agreed to allow the UAE access to hundreds of thousands of the world’s most advanced and scarce computer chips, a crucial tool in the high-stakes race to dominate artificial intelligence,” despite national security concerns about these chips being shared with China.
Ach ja, van een beetje (of een boel) corruptie kijken we ondertussen niet meer op toch?quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
Onder normale omstandigheden zou dit een enorm schandaal zijn. Maar nu is er morgen gewoon weer een dag en is er geen haan die ernaar kraait. Mogelijk dat een paar Dems in het Congres hier aandacht voor vragen, maar daar blijft het bij.
[..]
En hier het oorspronkelijke stuk van de NYT:
Anatomy of Two Giant Deals: The U.A.E. Got Chips. The Trump Team Got Crypto Riches.
Normen zijn heel flexibel of contextafhankelijk.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:58 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kan me ook nog wel levendig herinneren hoe woest Magaïsten waren dat Obama na zijn presidentschap geld verdiend had aan lezingen en boeken schrijven.
Hunter Biden die een tonnetje per jaar betaald krijgt omdat zijn vader vice-president is, dat is het échte schandaal.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
Onder normale omstandigheden zou dit een enorm schandaal zijn. Maar nu is er morgen gewoon weer een dag en is er geen haan die ernaar kraait. Mogelijk dat een paar Dems in het Congres hier aandacht voor vragen, maar daar blijft het bij.
[..]
Anatomy of Two Giant Deals: The U.A.E. Got Chips. The Trump Team Got Crypto Riches.
Vergeet ook biden en de deals van zijn zoon niet daar waren ze ook al van de leg door. Die propagnda heeft deze groep zichtbaar goed geïndoctrineerd zodat de voor de rest van de maatschappij gewenste boze pavlov reactie ook goed uitgevoerd wordt..quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:58 schreef xpompompomx het volgende:
Ik kan me ook nog wel levendig herinneren hoe woest Magaïsten waren dat Obama na zijn presidentschap geld verdiend had aan lezingen en boeken schrijven.
Trump zit in een blind trust dus daar is helemaal niets mis mee. No way dat hij toegang tot dat geld heeft.quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vergeet ook biden en de deals van zijn zoon niet daar waren ze ook al van de leg door. Die propagnda heeft deze groep zichtbaar goed geïndoctrineerd zodat de voor de rest van de maatschappij gewenste boze pavlov reactie ook goed uitgevoerd wordt..
Economie is geen exacte wetenschap, dus zou best kunnen kloppen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:37 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Het zijn toch de Amerikaanse bedrijven en consumenten die belast worden met importtarieven
Die betalen 950 miljard dollar aan de staat voor import uit de EU.
Liegt hij bewust of wil hij niet weten dat hij liegt.
Triest is ook dat zoveel Amerikanen hem geloven.
En is het wel 950 miljard dollar... je kunt Trump niet vertrouwen, toch
Het klopt....... het zijn de Amerikanen die hier genaaid worden door Trump.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Economie is geen exacte wetenschap, dus zou best kunnen kloppen.
Impeachment is momenteel zinloos, want Trump heeft een meerderheid. Ik mag toch hopen dat de democraten alles opsparen tot ze hopelijk straks weer een meerderheid hebben en dan losgaan. En misschien nog wat overhouden om gelijk daarna Vance ook te impeachen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo iemand zouden ze eens moeten ontplatformen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 20:32 schreef Barbusse het volgende:
[ afbeelding ]
Ze zijn gewoon echt gek geworden daar![]()
Jamaardascancelcultuur! #ziedendquote:Op dinsdag 16 september 2025 20:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zo iemand zouden ze eens moeten ontplatformen.
Dat moet je gewoon wat meer diplomatiek aanpakken, waarbij het aantal views gedeeld door 100 gaat bij dat soort opruiende fantasten. Maar ja, het is aligned met de belangen van Musk om een of andere reden, dus gaat het eerder x100.quote:Op dinsdag 16 september 2025 20:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jamaardascancelcultuur! #ziedend
Het is ook niet zo’n beetje doorzichtig allemaal. “Wie zijn de grootste tegenstanders van Trump? Laten we dit op hen pinnen.”quote:Op dinsdag 16 september 2025 20:32 schreef Barbusse het volgende:
[ afbeelding ]
Ze zijn gewoon echt gek geworden daar![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |