abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218783606

Grocery inflation highest since 2022 as Trump tariffs pile up

[ Bericht 44% gewijzigd door Kijkertje op 16-09-2025 04:25:01 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218783614
Morgen (vandaag) moet Kash Patel voor de Senate Judiciary Committee verschijnen:

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_218783621
pi_218783675
pi_218783685
Is de Trump regering corrupt of schuurt deze er alleen tegenaan?

Hoe zit dat nu met principes hebben, waar een magapaai weer hoog van de toren meende te moeten blazen?

De Emiraten krijgen ai chips en trump en zijn vriendjes crypto shizzle.

Uitgebreid stuk

Anatomy of Two Giant Deals: The U.A.E. Got Chips. The Trump Team Got Crypto Riches
  dinsdag 16 september 2025 @ 07:39:46 #181
136 V.
Like tears in rain...
pi_218783955
quote:
Die Gutfeld is echt het allerwalgelijkste dat Fox heeft voortgebracht. Onderuit hangend met zijn handen in zijn zakken arrogant de feiten ontkennen en de meest rabiate kolder roepen. Wat een giftige nono is dat zeg...
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 16 september 2025 @ 07:52:36 #182
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218783985
quote:
En dan de focus de hele week hebben op 'mensen die lachen na iemands overlijden'.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 16 september 2025 @ 07:56:41 #183
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_218784006
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 23:58 schreef KoosVogels het volgende:
Doodeng dit:

[ x ]
Kenneth Manusama was gisteren op 1Vandaag en ik was waarachtig verrast om te horen dat er ook nog Amerika kenners (naast van Rossem) zijn die het gevaar Trump durven te benoemen. De waanzin, het afbreken van de democratie en de autoritaire politiestaat.
Ipv alle sanewashing van al die andere kenners...
pi_218784191
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 07:56 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]
Kenneth Manusama was gisteren op 1Vandaag en ik was waarachtig verrast om te horen dat er ook nog Amerika kenners (naast van Rossem) zijn die het gevaar Trump durven te benoemen. De waanzin, het afbreken van de democratie en de autoritaire politiestaat.
Ipv alle sanewashing van al die andere kenners...
Discussies over polarisatie en dat we falen om tot het midden te komen zijn imho ook niet waar we moeten zitten. Als in dat men weet dat degenen die problemen moeten oplossen juist degenen zijn die benzine over brandhaarden gooien.

Het betuttelen van dit soort ophitsende uitspraken vanuit de oppositie is niet waar polarisatie mee gestopt wordt. Het begint bij de leiding. En die leiding weet heel erg goed wat het aan het doen is. In de allerbreedste zin.
  dinsdag 16 september 2025 @ 08:35:25 #185
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218784193
Ik krijg ook het idee dat Trump heel de America's wil hebben en eerst fittie zoekt met Venezuela, om ze Mexico onder druk te zetten. Wel een oude traditie zo die wordt aangehaald. Vroeger was landjepik alleen net wat cooler. Ik zou IJsland wel erbij willen hebben. Dan hebben we Friesland, én IJsland.
  dinsdag 16 september 2025 @ 08:37:51 #186
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218784204
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:35 schreef Vis1980 het volgende:
Ik krijg ook het idee dat Trump heel de America's wil hebben en eerst fittie zoekt met Venezuela, om ze Mexico onder druk te zetten. Wel een oude traditie zo die wordt aangehaald. Vroeger was landjepik alleen net wat cooler. Ik zou IJsland wel erbij willen hebben. Dan hebben we Friesland, én IJsland.

Oekraïne en de Baltische staten zijn voor Poetin, en wie weet meer.

Trump pakt Canada, Groenland, Mexico en Midden-Amerika.

Xi pakt Zuid-Korea, Japan, Zuid-Oost Azië.

Europa schrijft boze brieven naar alle betrokken imperialisten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218784232
twitter

'They'.

Het was al langer duidelijk, maar nu wordt het patroon steeds meer zichtbaar. MAGA wil afrekenen met een onduidelijk gedefinieerde vijand, die zij omschrijft als 'the left'.

Ik zou mij flink zorgen maken als ik een 'liberal' of 'leftie' was in de VS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 16 september 2025 @ 08:46:40 #188
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218784241
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dat soort imperialisme heeft een hoop oorlog opgeleverd in de vorige ronde. Dat terwijl ik de vrede eigenlijk wel prettig vond. Genoeg games, films, boeken en docu's gezien over oorlog om met redelijke zekerheid te kunnen stellen dat zoiets in het echt zeg maar niet helemaal mijn ding is.
  dinsdag 16 september 2025 @ 08:49:10 #189
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218784254
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:45 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

'They'.

Het was al langer duidelijk, maar nu wordt het patroon steeds meer zichtbaar. MAGA wil afrekenen met een onduidelijk gedefinieerde vijand, die zij omschrijft als 'the left'.

Ja dat juichen he, hadden ze dat maar niet moeten doen. 8)7

pi_218784256
quote:
[ x ]

'They'.

De miljardairs moeten unaniem de tegenstander van het volk worden. Want dat wij elkaar als links en rechts gaan bestrijden is precies wat men lachend en handenwrijvend daar aan de top wil.
pi_218784268
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat soort imperialisme heeft een hoop oorlog opgeleverd in de vorige ronde. Dat terwijl ik de vrede eigenlijk wel prettig vond. Genoeg games, films, boeken en docu's gezien over oorlog om met redelijke zekerheid te kunnen stellen dat zoiets in het echt zeg maar niet helemaal mijn ding is.
Trump heeft in de afgelopen meeting met Zelenskyy openlijk gespeeld met het idee om een oorlog te starten om verkiezingen te stoppen. Dat hoeft niet alleen om presidentsverkiezingen te gaan, kan ook gewoon senatoren zijn. Het laatste wat de VS wil is zijn meerderheid in de senaat kwijtraken, dan is ‘t wel handig dat verkiezingen niet kunnen.

Uiteraard een hyperbool op dit moment, en ik hoop dat het er één blijft.
  dinsdag 16 september 2025 @ 09:00:37 #192
136 V.
Like tears in rain...
pi_218784310
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dit gaat het worden inderdaad.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 16 september 2025 @ 09:01:12 #193
136 V.
Like tears in rain...
pi_218784315
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:35 schreef Vis1980 het volgende:
En dan wordt Winterberg onze enclave.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 16 september 2025 @ 09:01:29 #194
38496 Perrin
pi_218784318
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Soms moet je roeien met de riemen die je hebt.
  dinsdag 16 september 2025 @ 09:04:15 #195
38496 Perrin
pi_218784331
quote:
[ x ]

'They'.

Het is bedoeld voor het onderdrukken van politieke tegenspraak, je gooit de moedigsten de ICE-kampen in en de rest leert wel zijn bek houden. Eventuele opstanden onderdruk je met het leger.

MAGA is here to stay.
  dinsdag 16 september 2025 @ 09:11:35 #196
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218784371
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:00 schreef V. het volgende:

[..]
Dit gaat het worden inderdaad.
The Great Reset.
  dinsdag 16 september 2025 @ 09:12:40 #197
136 V.
Like tears in rain...
pi_218784379
True:

En speciaal voor de culture warriors in dit topic:

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 16 september 2025 @ 09:13:18 #198
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218784382
quote:
[ x ]

'They'.

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2025 23:58 schreef KoosVogels het volgende:
Doodeng dit:

[ x ]
Daarom zijn berichten over Trumps lage populariteitscijfers zo nutteloos. De kans is ongekend groot dat er helemaal geen competitieve verkiezingen meer komen om van die cijfers te profiteren.
Antifa
pi_218784385
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is bedoeld voor het onderdrukken van politieke tegenspraak, je gooit de moedigsten de ICE-kampen in en de rest leert wel zijn bek houden. Eventuele opstanden onderdruk je met het leger.

MAGA is here to stay.
Als je het zo schrijft, lijkt het te krankzinnig voor woorden. Onbestaanbaar.

En lange tijd dacht ik ook dat het niet zo ver zou komen. MAGA is gestoord en radicaal, maar de VS daadwerkelijk omvormen tot een autocratie? Dat zou een brug te ver zijn.

Inmiddels ben ik daar niet meer zo zeker van. Het is duidelijk dat er in deze regering figuren zitten die er niet voor terugdeinzen om naar autocratische middelen te grijpen om hun macht te verstevigen en consolideren.

Je moet altijd terughoudend zijn met het doen van dystopische voorspellingen, maar ik sluit nu niets meer uit. De gretigheid waarmee de moord op Kirk wordt aangewend om politieke tegenstanders verdacht te maken is schrikbarend en doodeng.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 16 september 2025 @ 09:16:37 #200
136 V.
Like tears in rain...
pi_218784405
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2025 09:14 schreef KoosVogels het volgende:

Je moet altijd terughoudend zijn met het doen van dystopische voorspellingen, maar ik sluit nu niets meer uit. De gretigheid waarmee de moord op Kirk wordt aangewend om politieke tegenstanders verdacht te maken is schrikbarend en doodeng.
Ik heb er nog een voor je, eentje die ik al sinds Trumps verkiezing roep: Trump gaat het komend jaar van het toneel verdwijnen en Vance wordt president. Aangestuurd door Peter Thiel en Marc Andreessen. En mettertijd zullen de VS worden opgedeeld in kleine commerciële staatjes, die elk bestuurd worden door een Amerikaanse oligarch.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')