En ze zullen doen alsof God het zo had gewild. Jaloers op al die streng religieuze landen met hun dictators.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je het zo schrijft, lijkt het te krankzinnig voor woorden. Onbestaanbaar.
En lange tijd dacht ik ook dat het niet zo ver zou komen. MAGA is gestoord en radicaal, maar de VS daadwerkelijk omvormen tot een autocratie? Dat zou een brug te ver zijn.
Inmiddels ben ik daar niet meer zo zeker van. Het is duidelijk dat er in deze regering figuren zitten die er niet voor terugdeinzen om naar autocratische middelen te grijpen om hun macht te verstevigen en consolideren.
Je moet altijd terughoudend zijn met het doen van dystopische voorspellingen, maar ik sluit nu niets meer uit. De gretigheid waarmee de moord op Kirk wordt aangewend om politieke tegenstanders verdacht te maken is schrikbarend en doodeng.
Er zullen mensen die betrokken zijn bij Trump's kabinet, die snel een vervelende campagne tegen Vance (RiNO) beginnen in een poging de macht te krijgen in die partij.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:16 schreef V. het volgende:
[..]
Ik heb er nog een voor je, eentje die ik al sinds Trumps verkiezing roep: Trump gaat het komend jaar van het toneel verdwijnen en Vance wordt president. Aangestuurd door Peter Thiel en Marc Andreessen. En mettertijd zullen de VS worden opgedeeld in kleine commerciële staatjes, die elk bestuurd worden door een Amerikaanse oligarch.
https://edition.cnn.com/2(...)-domestic-terroristsquote:Trump says he would designate Antifa, other left-wing groups as ‘domestic terrorists’
Die krijgen een pardon, zie jan 6.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)-domestic-terrorists
Hoeveel rightwing groepen zouden ook aangemerkt worden als domestic terrorists?
Die krijgen werk in ICE.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/2(...)-domestic-terrorists
Hoeveel rightwing groepen zouden ook aangemerkt worden als domestic terrorists?
Al die eufemismes en bagatelliseringen vermommen wat echt aan de hand is.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:20 schreef Montov het volgende:
En de NYT wordt door Trump aangeklaagd vanwege de endorsement aan Harris.
"Autoritaire trekjes", zoals het al werd genoemd.
Je hebt gelijk dat we moeten oppassen voor doemdenken. Maar onthou ook dat mensen meesters zijn in ontkennen wat ze niet wíllen zien. Dat is een overlevingsmechanisme, maar tegelijk de reden dat mensen en hele samenlevingen vaak te laat reageren op dit soort bewegingen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je het zo schrijft, lijkt het te krankzinnig voor woorden. Onbestaanbaar.
En lange tijd dacht ik ook dat het niet zo ver zou komen. MAGA is gestoord en radicaal, maar de VS daadwerkelijk omvormen tot een autocratie? Dat zou een brug te ver zijn.
Inmiddels ben ik daar niet meer zo zeker van. Het is duidelijk dat er in deze regering figuren zitten die er niet voor terugdeinzen om naar autocratische middelen te grijpen om hun macht te verstevigen en consolideren.
Je moet altijd terughoudend zijn met het doen van dystopische voorspellingen, maar ik sluit nu niets meer uit. De gretigheid waarmee de moord op Kirk wordt aangewend om politieke tegenstanders verdacht te maken is schrikbarend en doodeng.
Nacht van de lange messen incoming!!quote:
Ik heb de film civil war in de bios gezien en ik vrees steeds meer dat het een docu gaat worden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is bedoeld voor het onderdrukken van politieke tegenspraak, je gooit de moedigsten de ICE-kampen in en de rest leert wel zijn bek houden. Eventuele opstanden onderdruk je met het leger.
MAGA is here to stay.
Mee eens hoor maar ook die oproepen tot alertheid worden belachelijk gemaakt en gedemoniseerd. Dat werkt ook weer demotiverend en verder polariserend.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:04 schreef Perrin het volgende:
Juist daarom moeten we oproepen tot alertheid. Niet om angst te zaaien, maar om er collectief vroegtijdig op te kunnen reageren.
Goh..quote:Miran kan gelijk meestemmen over de rentetarieven van de Fed. Op dinsdag 16 en woensdag 17 september vindt een belangrijke beleidsvergadering plaats. Verwacht wordt dat de Federal Reserve zal stemmen om de rentetarieven te verlagen.
Wat mij vooral opvalt is dat het verhaal steeds vreemder wordt. Want wat is dit nou weer voor waanzin?quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:25 schreef Refragmental het volgende:
Het is wel bijzonder dat de door radicaal links gestuurde narrative dat de Charlie Kirk schutter een rechts figuur zou zijn langzaam beetje bij beetje volledig afbrokkelt. Ach ja, het was al redelijk ver gezocht, dus ook niet geheel onverwacht.
Gewoon volgens goed autoritair gebruik bewijsmateriaal fabriceren.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat het verhaal steeds vreemde wordt. Want wat is dit nou weer voor waanzin?
[ x ]
Dit gaat rond op de socials. Er schijnt een 'transgender terrorist network' te zijn waar Robinson onderdeel van uitmaakt.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon volgens goed autoritair gebruik bewijsmateriaal fabriceren.
Was het niet Beria die zei: "Give me the man and I will give you the case against him"
En het erge is dat men het waarschijnlijk nog zal geloven ook.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit gaat rond op de socials. Er schijnt een 'transgender terrorist network' te zijn waar Robinson onderdeel van uitmaakt.
Ja hoor.
[ x ]
NIemand in de top van de VS is te vertrouwen op het moment. Er zitten allemaal mensen die loyaal zijn aan Trump op de belangrijkste plekken en die hebben de afgelopen maanden laten zien dat ze alle leugens van Oom Donald napraten en soms wat dingen uit de mouw schudden.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat mij vooral opvalt is dat het verhaal steeds vreemder wordt. Want wat is dit nou weer voor waanzin?
[ x ]
Dit is zeg maar alles in één klap. Homo, trans, helaas geen buitenlander, maar wel links! Laten we alle homo's, transgenders en linkse mensen opsluiten! Toevallig hebben we net een van de grootste legers gemaakt, vol met mensen die juist komen voor het geweld, en daar gaan we binnenlands chaos mee scheppen, de useful idiots zullen helpen, net als bij 6 januari, met de gedachte dat ze hun land helpen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit gaat rond op de socials. Er schijnt een 'transgender terrorist network' te zijn waar Robinson onderdeel van uitmaakt.
Ja hoor.
[ x ]
Waar brokkelt het dan door af? Want hij was een groyper en blijft een groyper.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:25 schreef Refragmental het volgende:
Het is wel bijzonder dat de door radicaal links gestuurde narrative dat de Charlie Kirk schutter een rechts figuur zou zijn langzaam beetje bij beetje volledig afbrokkelt. Ach ja, het was al redelijk ver gezocht, dus ook niet geheel onverwacht.
Ow? Een groyper?quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Waar brokkelt het dan door af? Want hij was een groyper en blijft een groyper.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |