abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218698977
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
West-Brabant.

Het zal overal wel spelen maar dit is in ieder geval wat ik via mijn broer weet omdat die afgelopen tijd op huizenjacht is geweest en elke keer dit verhaal van makelaars kreeg.
Is Belgie dan geen idee? Dat heeft mijn broer ook gedaan. Uiteindelijk iets laten bouwen wat goedkoper bleek dan Nederland. En de mensen zijn SOMS normaler.
pi_218698985
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Huizenprijzen gaan hand in hand met hypotheekrente. Die twee kun je namelijk niet los van elkaar zien.
Klopt. Maar ook beleid: welke soort hypotheek, welke van de inkomens tellen mee, wat te doen met de overwaarde en ga zo maar door. Veel knoppen waar je aan kan draaien.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218699013
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Is Belgie dan geen idee? Dat heeft mijn broer ook gedaan. Uiteindelijk iets laten bouwen wat goedkoper bleek dan Nederland. En de mensen zijn SOMS normaler.
Ik ben afgelopen donderdag bij een klant in België geweest. Ik ken de markt daar niet maar in België schijnt het niet veel anders te zijn. Een Belg kan maar maximaal 70% van de koopsom lenen. Met een huis van 4 ton moet je dus zelf meer dan een ton meenemen.
pi_218699053
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:15 schreef blomke het volgende:

[..]
Klopt. Maar ook beleid: welke soort hypotheek, welke van de inkomens tellen mee, wat te doen met de overwaarde en ga zo maar door. Veel knoppen waar je aan kan draaien.
Je hebt tegenwoordig (en veel eerder) gewoon te maken met die kosten. Ik weet nog dat huren in Amsterdam 20 jaar geleden al duur en waardeloos was. Ik kwam uit bij Gaasperplas in een appartement van ik denk 2500 euro p/m. Dan zat je onveilig op het eind van metro 51 Bijlmer. Nu een ERG gevaarlijk gedeelte bijlmer. Mijn buitenlandse ex zag het gevaar nog niet. + je moest 2,5 keer de huur bruto/neto (?) verdienden om serieus genomen te worden. Ik nam de makelaar niet serieus.
pi_218699069
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik ben afgelopen donderdag bij een klant in België geweest. Ik ken de markt daar niet maar in België schijnt het niet veel anders te zijn. Een Belg kan maar maximaal 70% van de koopsom lenen. Met een huis van 4 ton moet je dus zelf meer dan een ton meenemen.
Dat kende ik niet. Maar zeker onmogelijk voor veel mensen. Maar heb jij gekocht of gehuurd? Accepteer je de prijs?
pi_218699073
:')
pi_218699084
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:20 schreef Jaroon het volgende:
Dan zat je onveilig op het eind van metro 51 Bijlmer. Nu een ERG gevaarlijk gedeelte bijlmer. Mijn buitenlandse ex zag het gevaar nog niet. + je moest 2,5 keer de huur bruto/neto (?) verdienden om serieus genomen te worden. Ik nam de makelaar niet serieus.
De metro van Amsterdam ... :r reden om daar niet meer te (willen) werken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218699091
quote:
Je bent er weer! Er bestaat een broodje gefrituurde augurk sinds enige tijd.
pi_218699112
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:22 schreef blomke het volgende:

[..]
De metro van Amsterdam ... :r reden om daar niet meer te (willen) werken.
Dat moest ik uitleggen aan mijn Aziatische ex . Die had voor het eerst met die metro te maken en begreep niet dat dat erger zou zijn dan Amsterdam oost indische buurt. Dan kun je echt elke avond je vriendin of vrouw gaan ophalen bij de halte.
  zaterdag 6 september 2025 @ 22:25:15 #260
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218699115
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:17 schreef Vliegbaard het volgende:
Een Belg kan maar maximaal 70% van de koopsom lenen.
Internationaal gezien is dat vrij gebruikelijk, en het lijkt me voor Nederland ook niet zo'n gekke regel eigenlijk. Het is raar dat je de volledige woningwaarde als lening kan afsluiten, zo vreemd is het niet om er eerst een beetje voor te sparen. Moet dat overigens wel fiscaal fatsoenlijk geregeld worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218699122
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Internationaal gezien is dat vrij gebruikelijk, en het lijkt me voor Nederland ook niet zo'n gekke regel eigenlijk. Het is raar dat je de volledige woningwaarde als lening kan afsluiten, zo vreemd is het niet om er eerst een beetje voor te sparen. Moet dat overigens wel fiscaal fatsoenlijk geregeld worden.
Tegenwoordig moet je echt een forse sam cash neerleggen . Dat was vroeger niet zo.
pi_218699127
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Dat kende ik niet. Maar zeker onmogelijk voor veel mensen. Maar heb jij gekocht of gehuurd? Accepteer je de prijs?
Wij hebben in een relatief lage markt in 2013 een huis gekocht. Waarde van dat huis is in 9 jaar tijd gigantisch gestegen. Zijn wel verhuisd van een dorp met 50.000 inwoners naar een dorp verderop. Wij wilden groter wonen en meer ruimte hebben maar dat ging in onze vorige woonplaats niet voor wat we konden lenen. Nu zitten we op 10 minuten fietsen van ons oude huis maar wel in een royale vrijstaande woning.
pi_218699142
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:27 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wij hebben in een relatief lage markt in 2013 een huis gekocht. Waarde van dat huis is in 9 jaar tijd gigantisch gestegen. Zijn wel verhuisd van een dorp met 50.000 inwoners naar een dorp verderop. Wij wilden groter wonen en meer ruimte hebben maar dat ging in onze vorige woonplaats niet voor wat we konden lenen. Nu zitten we op 10 minuten fietsen van ons oude huis maar wel in een royale vrijstaande woning.
Goed gedaan en besloten. Maar 50.000 inwoners is wel meer dan een dorp. Heb je al een wolf gezien nu je in een echt dorp woont?
pi_218699171
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Oh, ik vind dat ook vrij gebruikelijk. maar als de gemiddelde huizenprijs in België ook al richting de 4 ton loopt hebben we het wel over een ton eigen geld. En dan is er nog niks verbouwd. Een ton sparen is toch wel vrij fors. Het wordt dan echt een luxepositie dat je je een koophuis kunt veroorloven.
pi_218699181
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Goed gedaan en besloten. Maar 50.000 inwoners is wel meer dan een dorp. Heb je al een wolf gezien nu je in een echt dorp woont?
50.000 is in Zeeland en Friesland misschien een stad maar hier is dat gewoon een groot dorp.
Verder volledig offtopic
pi_218699225
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 22:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Oh, ik vind dat ook vrij gebruikelijk. maar als de gemiddelde huizenprijs in België ook al richting de 4 ton loopt hebben we het wel over een ton eigen geld. En dan is er nog niks verbouwd. Een ton sparen is toch wel vrij fors. Het wordt dan echt een luxepositie dat je je een koophuis kunt veroorloven.
Lijkt mij ook. Het verbouwen is/was dan wel iets goedkoper. Hangt van de plek af.
pi_218701019
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat hadden mensen het toch gemakkelijk vroeger.
Op sommige gebieden hadden mensen het inderdaad makkelijker, en op sommige gebieden niet. Wat is nu je punt dan?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218716464
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2025 09:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Op sommige gebieden hadden mensen het inderdaad makkelijker, en op sommige gebieden niet. Wat is nu je punt dan?
Het leven was soms wel rustiger.
pi_218716890
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]
:Y vroeger leek de toekomst beter.
pi_218717228
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 19:02 schreef blomke het volgende:

[..]
:Y vroeger leek de toekomst beter.
Vroeger waren er dingen beter en dingen niet beter. Nu zijn er dingen niet beter en beter.
pi_218717298
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:21 schreef blomke het volgende:

[..]
Exact dat. Het zijn de eisen die men (kopers) aan de omstandigheden stelt, niet de omstandigheden zelf.
Wat zit jij nog steeds te boommeren hier? :) Je bent reeds lang boven Jan en hebt geen problemen.
De problemen van dienst zijn de jouwe helemaal niet. Dus back off ouwe.

Altijd maar weer die bla bla. De jeugd in algemene zin cq de starter heeft echt een megaprobleem. Bagatelliseer dat niet steeds zo.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 8 september 2025 @ 19:41:20 #272
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218717302
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]
En landarbeiders verhongerden in de winter
  maandag 8 september 2025 @ 19:43:23 #273
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218717326
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
13.
Netto dus de helft, alleen kocht je voor een ton guldens een leuk huis
pi_218718629
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 19:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Wat zit jij nog steeds te boommeren hier? :) Je bent reeds lang boven Jan en hebt geen problemen.

:'( :'(
pi_218718643
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 19:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Netto dus de helft, alleen kocht je voor een ton guldens een leuk huis
Zoiets, en vervolgens dook je op je werk in de oude metalen bak om pijpresten op te duiken om thuis te klussen. Uit je kennissenkring dook je de handige jongens op, om te behangen en schilderen. Dat was het zo'n beetje. Bij Lenie Bakker de inboedel.
pi_218718897
Toch benieuwd naar de onderbouwing voor hun keuze van die jongeren. Denken ze oprecht dat een centraal orgaan wat plannen en prijzen bepaalt gaat werken???
pi_218719036
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat ze vooral niet moeten doen is zeiken op generaties voor hen. Alsof die alles voor een habbekrats gekregen hebben.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja en er zijn ook niet zulke zaken als inflatie en zo. Want 1.000 gulden in 1970 is 1.000 euro nu.

Wat hadden die mensen het toch allemaal makkelijk.

En wat leuk dat je zelf aangeeft waar het scheefgaat: 'leven is meer dan werken'. Prima, dan ook niet janken dat je bepaalde zaken niet kunt betalen
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 20:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Zijn niet echt boomer takes hoor. Het komt wel redelijk overeen met wat ik zie bij de 25 tot 30 jarigen van deze tijd.

Op zoek naar een huis, geen kinderen maar allebei wel 32 uur werken. Dan vervolgens gaan janken dat er geen huizen te koop staan. Die staan dus wel te koop maar wellicht moet je even je klauwen uit de mouwen steken en niet eisen dat je een bijna instapklare woning treft voor niet al te veel geld.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik praat juist met die types.

Boomer ben ik ook al niet.

Samengevat?

Men verwacht dat de studie 'gefinancierd' wordt.
Men verwacht dat de studentenflat 'gefinancierd' wordt.
En gaat men dan uiteindelijk een keer full-time werken, is het een 'recht' om per direct een huis te kopen, want zo is het altijd gegaan.

En omdat, heel gek, dat niet lukt, ligt het aan de Boomers, die kennelijk hun woonstede met een pakje boter gekregen hebben.

https://kennispunttwente.(...)en-werk-en-onderwijs

https://www.nji.nl/nieuws(...)economisch-kwetsbaar

lol

Verder heel cringe jongeren die met hamer en sikkel vlaggen rondlopen, als je die fotos ziet van die verschillende communistische jongerenkampen.

[ Bericht 1% gewijzigd door skysherrif op 09-09-2025 02:56:23 ]
pi_218719171

Hele discussie over huizenprijzen maar dit is wat je met communisme krijgt.
  dinsdag 9 september 2025 @ 00:43:41 #279
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218719185
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 00:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]

https://kennispunttwente.(...)en-werk-en-onderwijs
[ afbeelding ]

https://www.nji.nl/nieuws(...)economisch-kwetsbaar

lol

ontopic: fuck larpende jongeren die met een hamer en sikkeltje edgy lopen te doen en wordt volwassen.
Het is allemaal frustratie en komt allemaal op een ding neer : WOONRUIMTE

dat is de oorzaak van de frustraties en daar komen ook de kiezers van Wilders vandaan

men kan niets , geen vriendin , geen gezin , geen toekomst, niks
spring maar van het dak af

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 09-09-2025 04:52:42 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218723814
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 00:43 schreef michaelmoore het volgende:

Het is allemaal frustratie en komt allemaal op een ding neer : WOONRUIMTE

dat is de oorzaak van de frustraties en daar komen ook de kiezers van Wilders vandaan

men kan niets , geen vriendin , geen gezin , geen toekomst, niks
spring maar van het dak af
Ben je wel helemaal lekker? Het gros van de Nederlanders heeft geen enkel woonruimteprobleem; men woont prima.
pi_218723905
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:17 schreef blomke het volgende:

[..]
Ben je wel helemaal lekker? Het gros van de Nederlanders heeft geen enkel woonruimteprobleem; men woont prima.
Nou, ja, dat geldt niet voor de meeste jongeren natuurlijk.
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_218724036
Ik kan heel goed snappen dat mensen compleet klaar zijn met kapitalisme in z'n huidige vorm. Ook ik zie dat liever vandaag dan morgen nog verdwijnen. Maar communisme is daar niet het antwoord op. Wat we nodig hebben is sociaal kapitalisme. Zoiets als wat we nu hebben, maar waarbij 1 miljard de bovengrens is van wat een persoon kan/mag bezitten (en dat is nog riant veel), en alles daarboven wordt met 100% belast en besteed aan sociale voorzieningen. Ja ook als die waarde uit aandelen komt. Je zoekt zelf maar uit hoe je dat betaalt.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_218724060
Ik vind jongeren eigenlijk heel kapitalistisch, als er iemand geboren uit 2000+ bij mij komt werken hebben ze het altijd over crypto en investeringen, ik zeg dan: als jongere moet je idealistisch zijn, een beetje links, lekker backpacken in Zuid-Oost Azië, niet nu al een rechtse lul. Maar dat is blijkbaar niet meer zo.
pi_218724939
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:40 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik kan heel goed snappen dat mensen compleet klaar zijn met kapitalisme in z'n huidige vorm. Ook ik zie dat liever vandaag dan morgen nog verdwijnen. Maar communisme is daar niet het antwoord op. Wat we nodig hebben is sociaal kapitalisme. Zoiets als wat we nu hebben, maar waarbij 1 miljard de bovengrens is van wat een persoon kan/mag bezitten (en dat is nog riant veel), en alles daarboven wordt met 100% belast en besteed aan sociale voorzieningen. Ja ook als die waarde uit aandelen komt. Je zoekt zelf maar uit hoe je dat betaalt.
De theorie van communisme is prachtig, maar de praktijk niet. De theorie van kapitalisme is bagger, maar de praktijk goed. Wat mij betreft gooien we beide aan de kant en maken we een nieuwe toekomst.
pi_218724948
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:42 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind jongeren eigenlijk heel kapitalistisch, als er iemand geboren uit 2000+ bij mij komt werken hebben ze het altijd over crypto en investeringen, ik zeg dan: als jongere moet je idealistisch zijn, een beetje links, lekker backpacken in Zuid-Oost Azië, niet nu al een rechtse lul. Maar dat is blijkbaar niet meer zo.
Ik had ook een collega die aan het 'traden' was enzo en zich dat hele discours daaromheen eigen had gemaakt, maar hij vond een huis kopen duurder dan huren. En zo ging een hele discussie ineens daarover. :')

Overigens ging het totaal niet goed, het ging echt om een paar centen, maar wat een achterliggende idioot was dat.
pi_218725251
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of kinderen gaan weer voor hun ouders zorgen, zoals het eeuwen is gegaan.

Maar een idee.
Dat is niet het voorbeeld wat de boomers hebben gegeven, ondanks dat een groter deel van de boomers niet werkte.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 9 september 2025 @ 20:06:51 #287
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218725363
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of kinderen gaan weer voor hun ouders zorgen, zoals het eeuwen is gegaan.

Maar een idee.
waarom?? gaan we weer 500 jaar terug in de tijd dan ??
dat in een tijd van humanoïde robots ?/

Die middels AI precies dag en nacht bijhouden hoe het met je gezondheid is en je pillen brengen en je ontbijt klaarzetten en koffie maken en je boodschappen lijstje uploaden naar je smartphone of centrale bestel dienst

Beter dat men in doelgroep verband gaat wonen om zodoende optimaal gebruik te kunnen maken van humanoid robots , zodat ze kostenbesparend gaan werken op de thuiszorg

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 09-09-2025 20:12:45 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218726739
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 00:33 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Hele discussie over huizenprijzen maar dit is wat je met communisme krijgt.
Ziet er wel betaalbaar uit en meer mensen hebben een woning.
ROBODEMONS..................|:(
pi_218726777
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 19:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De theorie van communisme is prachtig, maar de praktijk niet. De theorie van kapitalisme is bagger, maar de praktijk goed. Wat mij betreft gooien we beide aan de kant en maken we een nieuwe toekomst.
De praktijk van kapitalisme is inmiddels ook niet meer zo best als je een beetje om je heen kijkt.
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:48:11 #290
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_218726834
Gelukkig hebben de Neo-liberalen en libertariërs geen destructieve ideologie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_218726841
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:31 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Ziet er wel betaalbaar uit en meer mensen hebben een woning.
Het gebrek aan woonruimte is dan ook vooral een verbodsprobleem. Als het permanent wonen in tenten of goedkope eenvoudige woonvormen toegestaan zou worden is er geen groot probleem. De keuze hier is dakloos, bij je ouders blijven wonen of een kapitaal betalen voor onderdak.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_218726849
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gelukkig hebben de Neo-liberalen en libertariërs geen destructieve ideologie.
Lijkt me stug, het idee van 'creative destruction' hoort daar toch bij :?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_218728490
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 17:29 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Nou, ja, dat geldt niet voor de meeste jongeren natuurlijk.
De "jongeren" die ik ken, hebben zonder uitzondering allemaal woonruimte. En niet eens gehuurd, maar recent gekocht. Sterker nog, diversen laten een huis bouwen.
pi_218728517
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het gebrek aan woonruimte is dan ook vooral een verbodsprobleem.
Wat te denken van alle grond die verkeerd wordt gebruikt.
pi_218728522
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 09:50 schreef blomke het volgende:

[..]
De "jongeren" die ik ken, hebben zonder uitzondering allemaal woonruimte. En niet eens gehuurd, maar recent gekocht. Sterker nog, diversen laten een huis bouwen.
Ja, dát zullen dan ook niet de jongeren zijn die voor het communisme vallen lijkt me. :P
Neem jezelf niet al te serieus, dat doen de anderen ook niet
pi_218728524
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:51 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Lijkt me stug, het idee van 'creative destruction' hoort daar toch bij :?
Dat is van Schumpeter, van de Weense school. Ik betwijfel of die tot de neo-liberalen wordt gerekend.
pi_218728529
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 09:54 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Ja, dát zullen dan ook niet de jongeren zijn die voor het communisme vallen lijkt me. :P
Nee, bepaald niet. Het zijn hardwerkende en goed opgeleide collegae.
  woensdag 10 september 2025 @ 11:49:31 #298
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218729621
Wellicht is het een beter idee om gewoon realpolitik te gaan bedrijven, de maatschappelijke problemen pragmatisch aan te pakken in plaats van ideologisch.
Gewoon woningen bouwen,
Afscheid nemen van de varkensfok voor export
Het gebruik van neonicotinoïden en Glyfosfaat sterk terugdringen
In Europees verband verplichten alle verpakkingsmateriaal biologisch afbouwbaar te maken, alleen kunststoffen als constructiemateriaal nog toestaan
Mensen die hierheen komen om hard en/of te werken te accepteren en diegene die dat niet doen afscheid van te nemen.
Criminaliteit keihard bestrijden
Problemen niet vooruit te schuiven maar op te lossen
De echte inflatie keihard bestrijden (en Huizenprijzen dus in de inflatie mee rekenen)
Het aantal ambtenaren sterk terug te dringen ipv de wildgroei en inhuur die er nu is
Alle bij en toeslagen, subsidies, andere rondpomp gelden en aftrekposten afschaffen, en daarvoor de lasten sterk te verlagen, alle overhead die zich hier mee bezig houd te ontslaan, en ook dat geld in lastenverlichting te steken (en van mijn mag de onder en middenklasse daar het meest van profiteren)
Gemeentes zich bezig laten houden met gemeente politiek, niet met buitenlands beleid.
Ministerie van Asiel en Migratie sluiten (en in lastenverlaging steken)
Ministerie van Klimaat en Groene Groei sluiten (en in lastenverlaging steken)
Aantal Kamerleden terugbrengen naar 100
Provincies als bestuurslaag afschaffen
Cultuuromslag bij alle overheden naar optimalisatie en de-burocratiesering, projecten moeten beoordeeld worden op wat ze opleveren.
  woensdag 10 september 2025 @ 11:51:16 #299
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218729637
Edit
  woensdag 10 september 2025 @ 11:55:01 #300
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218729668
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 09:55 schreef blomke het volgende:

[..]
Nee, bepaald niet. Het zijn hardwerkende en goed opgeleide collegae.
Slimme mensen dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')