quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat ze vooral niet moeten doen is zeiken op generaties voor hen. Alsof die alles voor een habbekrats gekregen hebben.
quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja en er zijn ook niet zulke zaken als inflatie en zo. Want 1.000 gulden in 1970 is 1.000 euro nu.
Wat hadden die mensen het toch allemaal makkelijk.
En wat leuk dat je zelf aangeeft waar het scheefgaat: 'leven is meer dan werken'. Prima, dan ook niet janken dat je bepaalde zaken niet kunt betalen
quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zijn niet echt boomer takes hoor. Het komt wel redelijk overeen met wat ik zie bij de 25 tot 30 jarigen van deze tijd.
Op zoek naar een huis, geen kinderen maar allebei wel 32 uur werken. Dan vervolgens gaan janken dat er geen huizen te koop staan. Die staan dus wel te koop maar wellicht moet je even je klauwen uit de mouwen steken en niet eisen dat je een bijna instapklare woning treft voor niet al te veel geld.
quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik praat juist met die types.
Boomer ben ik ook al niet.
Samengevat?
Men verwacht dat de studie 'gefinancierd' wordt.
Men verwacht dat de studentenflat 'gefinancierd' wordt.
En gaat men dan uiteindelijk een keer full-time werken, is het een 'recht' om per direct een huis te kopen, want zo is het altijd gegaan.
En omdat, heel gek, dat niet lukt, ligt het aan de Boomers, die kennelijk hun woonstede met een pakje boter gekregen hebben.
Het is allemaal frustratie en komt allemaal op een ding neer : WOONRUIMTEquote:Op dinsdag 9 september 2025 00:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
https://kennispunttwente.(...)en-werk-en-onderwijs
[ afbeelding ]
https://www.nji.nl/nieuws(...)economisch-kwetsbaar
lol
ontopic: fuck larpende jongeren die met een hamer en sikkeltje edgy lopen te doen en wordt volwassen.
Ben je wel helemaal lekker? Het gros van de Nederlanders heeft geen enkel woonruimteprobleem; men woont prima.quote:Op dinsdag 9 september 2025 00:43 schreef michaelmoore het volgende:
Het is allemaal frustratie en komt allemaal op een ding neer : WOONRUIMTE
dat is de oorzaak van de frustraties en daar komen ook de kiezers van Wilders vandaan
men kan niets , geen vriendin , geen gezin , geen toekomst, niks
spring maar van het dak af
Nou, ja, dat geldt niet voor de meeste jongeren natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Ben je wel helemaal lekker? Het gros van de Nederlanders heeft geen enkel woonruimteprobleem; men woont prima.
De theorie van communisme is prachtig, maar de praktijk niet. De theorie van kapitalisme is bagger, maar de praktijk goed. Wat mij betreft gooien we beide aan de kant en maken we een nieuwe toekomst.quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:40 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik kan heel goed snappen dat mensen compleet klaar zijn met kapitalisme in z'n huidige vorm. Ook ik zie dat liever vandaag dan morgen nog verdwijnen. Maar communisme is daar niet het antwoord op. Wat we nodig hebben is sociaal kapitalisme. Zoiets als wat we nu hebben, maar waarbij 1 miljard de bovengrens is van wat een persoon kan/mag bezitten (en dat is nog riant veel), en alles daarboven wordt met 100% belast en besteed aan sociale voorzieningen. Ja ook als die waarde uit aandelen komt. Je zoekt zelf maar uit hoe je dat betaalt.
Ik had ook een collega die aan het 'traden' was enzo en zich dat hele discours daaromheen eigen had gemaakt, maar hij vond een huis kopen duurder dan huren. En zo ging een hele discussie ineens daarover.quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:42 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind jongeren eigenlijk heel kapitalistisch, als er iemand geboren uit 2000+ bij mij komt werken hebben ze het altijd over crypto en investeringen, ik zeg dan: als jongere moet je idealistisch zijn, een beetje links, lekker backpacken in Zuid-Oost Azië, niet nu al een rechtse lul. Maar dat is blijkbaar niet meer zo.
Dat is niet het voorbeeld wat de boomers hebben gegeven, ondanks dat een groter deel van de boomers niet werkte.quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of kinderen gaan weer voor hun ouders zorgen, zoals het eeuwen is gegaan.
Maar een idee.
waarom?? gaan we weer 500 jaar terug in de tijd dan ??quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of kinderen gaan weer voor hun ouders zorgen, zoals het eeuwen is gegaan.
Maar een idee.
Ziet er wel betaalbaar uit en meer mensen hebben een woning.quote:Op dinsdag 9 september 2025 00:33 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Hele discussie over huizenprijzen maar dit is wat je met communisme krijgt.
De praktijk van kapitalisme is inmiddels ook niet meer zo best als je een beetje om je heen kijkt.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
De theorie van communisme is prachtig, maar de praktijk niet. De theorie van kapitalisme is bagger, maar de praktijk goed. Wat mij betreft gooien we beide aan de kant en maken we een nieuwe toekomst.
Het gebrek aan woonruimte is dan ook vooral een verbodsprobleem. Als het permanent wonen in tenten of goedkope eenvoudige woonvormen toegestaan zou worden is er geen groot probleem. De keuze hier is dakloos, bij je ouders blijven wonen of een kapitaal betalen voor onderdak.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:31 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ziet er wel betaalbaar uit en meer mensen hebben een woning.
Lijkt me stug, het idee van 'creative destruction' hoort daar toch bijquote:Op dinsdag 9 september 2025 22:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gelukkig hebben de Neo-liberalen en libertariërs geen destructieve ideologie.
De "jongeren" die ik ken, hebben zonder uitzondering allemaal woonruimte. En niet eens gehuurd, maar recent gekocht. Sterker nog, diversen laten een huis bouwen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:29 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Nou, ja, dat geldt niet voor de meeste jongeren natuurlijk.
Wat te denken van alle grond die verkeerd wordt gebruikt.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:49 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het gebrek aan woonruimte is dan ook vooral een verbodsprobleem.
Ja, dát zullen dan ook niet de jongeren zijn die voor het communisme vallen lijkt me.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:50 schreef blomke het volgende:
[..]
De "jongeren" die ik ken, hebben zonder uitzondering allemaal woonruimte. En niet eens gehuurd, maar recent gekocht. Sterker nog, diversen laten een huis bouwen.
Dat is van Schumpeter, van de Weense school. Ik betwijfel of die tot de neo-liberalen wordt gerekend.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:51 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Lijkt me stug, het idee van 'creative destruction' hoort daar toch bij
Nee, bepaald niet. Het zijn hardwerkende en goed opgeleide collegae.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:54 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Ja, dát zullen dan ook niet de jongeren zijn die voor het communisme vallen lijkt me.
Slimme mensen dus.quote:Op woensdag 10 september 2025 09:55 schreef blomke het volgende:
[..]
Nee, bepaald niet. Het zijn hardwerkende en goed opgeleide collegae.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |