Bekijk deze YouTube-videoquote:"Russia on the verge of full-scale fuel crisis" reports Russian paper
Bekijk deze YouTube-videoquote:Oekraïne wachtte op binnenrijdende Russische trein in Crimea - en zette toen een perfecte hinderlaag in gang..
De grote vriend van Prigozjin en Poetinquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:09 schreef phpmystyle het volgende:
Solovyov is een provocateur. Beetje niveau Verhofstadt of Kallas.
Wordt niet serieus genomen.
Je flamebait is te opvallend.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:09 schreef phpmystyle het volgende:
Solovyov is een provocateur. Beetje niveau Verhofstadt of Kallas.
Wordt niet serieus genomen.
Ik weet gewoon niet wat ik me concreet voor moet stellen hierbij.quote:
aanwezig zijn denk ikquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet gewoon niet wat ik me concreet voor moet stellen hierbij.
No-fly zones?
Dus de Europeanen en de VS gaan Russische toestellen uit de lucht schieten?
Ik zie ook niet gebeuren dat de Russen zo maar ineens gaan luisteren naar de VS en Europa en troepen zullen toelaten in de rest van Oekraine.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
No-fly zones?
Aanwezig zijn en niet echt meedoen is ook vaag. Voor je het weet valt er een 'verdwaalde' bom bovenop een Amerikaanse basis.quote:
Zeker.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie ook niet gebeuren dat de Russen zo maar ineens gaan luisteren naar de VS en Europa en troepen zullen toelaten in de rest van Oekraine.
Als wij daar zijn dan gaat dat 100% gebeuren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Aanwezig zijn en niet echt meedoen is ook vaag. Voor je het weet valt er een 'verdwaalde' bom bovenop een Amerikaanse basis.
FTFY.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
Ook omdat wij, Europa, die vrede nu al niet af kunnen willen dwingen.
mijn broer was in Libanon met Unifil, als buffer , de kogels vlogen hem om de oren zeiquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Aanwezig zijn en niet echt meedoen is ook vaag. Voor je het weet valt er een 'verdwaalde' bom bovenop een Amerikaanse basis.
hangt af van de uitkomsten in het overleg , als niet dit jaar, dan volgend jaarquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie ook niet gebeuren dat de Russen zo maar ineens gaan luisteren naar de VS en Europa en troepen zullen toelaten in de rest van Oekraine.
En moet je bij het moment supreme dan wederom betalen of tarieven slikken of god weet wat?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
No-fly zones?
Nee hèhè. Was verder ook niemand met gezond verstand die dacht van wel. Totaal nergens op gebaseerd.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hangt af van de uitkomsten in het overleg , als niet dit jaar, dan volgend jaar
de plannen van Poetin inzake een herleving van de USSR die gaan niet door , dat is duidelijk
Zoveel hebben ze niet toe te laten wat dat betreft, het is hun land niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hebt de uitspraken van het Kremlin de afgelopen jaren overduidelijk niet gevolgd.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee hèhè. Was verder ook niemand met gezond verstand die dacht van wel. Totaal nergens op gebaseerd.
Poetin heeft inderdaad geen gezond verstand.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee hèhè. Was verder ook niemand met gezond verstand die dacht van wel.
"Het Kremlin" of Lavrov en Medvedev?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:31 schreef oheng het volgende:
[..]
Je hebt de uitspraken van het Kremlin de afgelopen jaren overduidelijk niet gevolgd.
Het Kremlin, en ook vele leden van de staatsduma. Ik kan er ook niks aan doen dat jij je russische nieuws klaarblijkelijk van tiktok haalt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"Het Kremlin" of Lavrov en Medvedev?
Zolang wij geen match zijn voor Rusland (of denken dat we geen match zijn), gaat dat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En moet je bij het moment supreme dan wederom betalen of tarieven slikken of god weet wat?
Maar volgens mij zeggen ze dat niet. Ze maken het niet concreet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:04 schreef ExTec het volgende:
Ach, als de VS al luchtverdediging toezegd is dat winst.
Want het kremlin hangt nog steeds op het punt van "geen buitenlandse vredesmacht".
Eerste alinea van het FT artikel:quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar volgens mij zeggen ze dat niet. Ze maken het niet concreet.
Ik begrijp gewoon die wollige taal niet.
2de:quote:The US has said it is prepared to provide intelligence assets and battlefield oversight to any western security plan for postwar Ukraine and take part in a European-led air defence shield for the country, European and Ukrainian officials said.
Redelijk concreet.quote:Washington would be prepared to contribute “strategic enablers” including intelligence, surveillance and reconnaissance (ISR), command and control and air defence assets to enable any European-led deployment on the ground,
EU moet niet op de USA rekenen , die is meer druk met Taiwan dan met het straatarme Ukrainequote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:12 schreef theunderdog het volgende:
Niemand weet wat Amerika nu precies wil en gaat doen. Dit zorgt ervoor dat zelfs al komt er steun, mensen toch constant denken: maar hoelang nog? wat als Amerika de steun ineens weer terugtrekt? volgens mij is geen steun dan beter. Dan is de situatie in elk geval helder.
.quote:AI-overzicht
De economie van de Verenigde Staten (VS) is groter dan die van de Europese Unie (EU), en dit verschil is in de afgelopen decennia toegenomen. In 2024 bedroeg het BBP van de VS ongeveer $27,7 biljoen, terwijl het BBP van de EU als geheel in 2020 13,4 biljoen euro was. De VS is dus een aanzienlijk grotere economie dan de EU.
quote:AI-overzicht
De Amerikaanse uitgaven aan defensie bedroegen in 2023 naar schatting ongeveer 3,5% van het bruto nationaal product (BNP), wat neerkomt op ongeveer 877 miljard dollar.
Dit percentage is hoger dan het gemiddelde van andere NAVO-landen, en het is een onderwerp dat regelmatig terugkomt in internationale discussies over defensiebijdragen.
Polen's defensie-uitgaven als percentage van het Bruto Nationaal Product (BNP) bedroegen in 2024 naar schatting 4,1%, vergeleken met 2,2% in 2022. Dit betekent dat Polen aanzienlijk meer investeerde in defensie in 2024 dan in 2022, met een stijging van bijna 2 procentpunt van het BNP.
De EU-landen besteedden in 2024 circa 1,9% van het totale BBP van de Europese Unie aan defensie.
Dit kwam neer op een bedrag van ongeveer ¤ 326 miljard, wat een stijging van meer dan 30% betekende ten opzichte van 2021.
Ik heb weinig trek in deze discussie die geen discussie is. EU kan Oekraine niet beschermen zonder de VS.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
EU moet niet op de USA rekenen , die is meer druk met Taiwan dan met het straatarme Ukraine
EU heeft een veel grotere pot als er 3% van het GDP aan defensie besteed wordt of net als Polen 8%
EU heeft niet genoeg fabrieken vooroorlogstuig ,dus moeten we dat kopen van de USA dan is ook de handelsbalans verbetert
We durven niet. "Punt".quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb weinig trek in deze discussie die geen discussie is. EU kan Oekraine niet beschermen zonder de VS.
Punt.
kan makkelijk , als de wil er isquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb weinig trek in deze discussie die geen discussie is. EU kan Oekraine niet beschermen zonder de VS.
Punt.
En dus gaat de oorlog door. Want zo lang wij niet zorgen voor adequate afschrikking, zal Rusland zijn eisen alleen maar blijven herhalen en verder verhogen. En die eisen zijn voor Oekraïne (en Europa) onacceptabel.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang wij geen match zijn voor Rusland (of denken dat we geen match zijn), gaat dat niet gebeuren.
Wij, en de VS zeker niet, gaan niet openlijk in conflict komen met Rusland.
Want dan hadden we nu al wel in Oekraïne gezeten en een staakt het vuren afgedwongen inclusief een no-fly zone. En dat doen we niet.
Ja man. Terwijl de Duitse economie nu al in grote problemen zit. Alles waar je in gaat investeren, dat moet ergens vandaan komen he. Je hebt nu al meerdere landen die in de stress zitten omdat ze akkoord zijn gegaan met die 5%..quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kan makkelijk , als de wil er is
defensie uitgaven verdubbelen en materieel kopen in de USA ook de expertise van Palantir
Duitsland heeft de kans van hun leven door de defensiefabriek van de EU te wordenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja man. Terwijl de Duitse economie nu al in grote problemen zit. Alles waar je in gaat investeren, dat moet ergens vandaan komen he. Je hebt nu al meerdere landen die in de stress zitten omdat ze akkoord zijn gegaan met die 5%..
Klopt. Maar me dunkt dat met deze mededeling van de VS duidelijk is dat buitenlandse troepen in oekraine aanwezig dus een kaart is die ook de VS niet van tafel laat vegen door het gebral van lavrov.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:24 schreef Spablauw214 het volgende:
En die eisen zijn voor Oekraïne (en Europa) onacceptabel.
???quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Duitsland heeft de kans van hun leven door de defensiefabriek van de EU te worden
https://www.rheinmetall.com
Neehoor, net als Meloni die pie in the sky brug tussen italie en sicilië daarbij wilde optellen, kunnen anderen dat ook.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:24 schreef theunderdog het volgende:
Je hebt nu al meerdere landen die in de stress zitten omdat ze akkoord zijn gegaan met die 5%..
Precies. En zullen er dus ook landen zijn die het zo creatief invullen dat wij qua defensiekracht zullen zeggen: 'ja, zo hebben we er weinig aan'.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor, net als Meloni die pie in the sky brug tussen italie en sicilië daarbij wilde optellen, kunnen anderen dat ook.
NAVO heeft het over een percentage, maar heeft het nooit ergens over hoe je die precies invult.
Het is bespottelijk dat Rusland zelf wil bepalen wie wel en niet onderdeel uit mogen maken van een vredesmacht in een ander land.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt. Maar me dunkt dat met deze mededeling van de VS duidelijk is dat buitenlandse troepen in oekraine aanwezig dus een kaart is die ook de VS niet van tafel laat vegen door het gebral van lavrov.
Daarbij; onderhandelingen tussen de (nu) korea's, aan het einde van de korea oorlog duurde 2 jaar ofzo. Incl. episoden waar beide partijen dagenlang elkaar boos aan zaten te kijken, zonder iets te zeggen,
Dus ook hier voor geld dat geduld een schone zaak is.
Eens, maar pretendeer je nou te onderhandelen, of niet?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is bespottelijk dat Rusland zelf wil bepalen wie wel en niet onderdeel uit mogen maken van een vredesmacht in een ander land.
En het is nog veel achterlijker dat het Westen hier überhaupt serieus op in gaat in plaats van Lavrov gewoon in z’n gezicht uit te lachen.
Rusland pretendeert te onderhandelen maar nergens blijkt uit dat ze serieus geïnteresseerd zijn in een oplossing, anders dan Zelensky die naar Moskou komt om de capitulatie te tekenen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens, maar pretendeer je nou te onderhandelen, of niet?
Er is een economische school die theoriseert dat je als overheid juist moet investeren als de economie in het slop zit.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja man. Terwijl de Duitse economie nu al in grote problemen zit. Alles waar je in gaat investeren, dat moet ergens vandaan komen he. Je hebt nu al meerdere landen die in de stress zitten omdat ze akkoord zijn gegaan met die 5%..
Might makes right. Zelfde als hoe de VS denkt. De realistische school in geopolitiek.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:32 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is bespottelijk dat Rusland zelf wil bepalen wie wel en niet onderdeel uit mogen maken van een vredesmacht in een ander land.
Zeker. Maar niet perse in defensie. Ofja, niet enkel.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:59 schreef oheng het volgende:
[..]
Er is een economische school die theoriseert dat je als overheid juist moet investeren als de economie in het slop zit.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:49 schreef oheng het volgende:
Zijn er hondenliefhebbers hier?Waarom zou je dit posten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Dat denk ik dus ook.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En dus gaat de oorlog door. Want zo lang wij niet zorgen voor adequate afschrikking, zal Rusland zijn eisen alleen maar blijven herhalen en verder verhogen. En die eisen zijn voor Oekraïne (en Europa) onacceptabel.
Dit kan nog lang duren zo.
Daar staat dat ze materiaal aan Europa verkopen. Zodat ze ons enablen om ons ding te doen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eerste alinea van het FT artikel:
[..]
2de:
[..]
Redelijk concreet.
Niet slim, want rus gaat zeker wat flikken. En daarna ben je all-in.
Maar trump is nu eenmaal niet slim.
Zo ongeveer. Ik geloof ook niet dat Europa intentioneel zelf wil deelnemen in deze oorlog. Wel probeert zij USA te betrekken in dit conflict en wordt letterlijke kosten noch moeite gespaard om Trump alligned te houden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang wij geen match zijn voor Rusland (of denken dat we geen match zijn), gaat dat niet gebeuren.
Wij, en de VS zeker niet, gaan niet openlijk in conflict komen met Rusland.
Want dan hadden we nu al wel in Oekraïne gezeten en een staakt het vuren afgedwongen inclusief een no-fly zone. En dat doen we niet.
Duitsland kan wel wat met als het gaat om het integreren van dieselmotoren, snelvuurkanon, laser en technologiequote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Duitsland heeft de kans van hun leven door de defensiefabriek van de EU te worden
https://www.rheinmetall.com
EU kan heel veel leren van Ukraine
Bekijk deze YouTube-video
Het is een stap naar een EU leger en een verdere integratiequote:Op woensdag 27 augustus 2025 00:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Duitsland kan wel wat met als het gaat om het integreren van dieselmotoren, snelvuurkanon, laser en technologie![]()
Ik denk niet dat we heel veel kunnen leren van Oekraine maar dat het gevoel een sentiment is gefundeerd op heroiek dat jan en alleman maar roept dat we van hen veel kunnen leren.
Oekraïners zijn door de bank genomen arm, weinig innovatief, rechtsstaat is bedenkelijk, een deel van het land is kapot geschoten, en hun geopolitieke inzichten zou ik niet graag kopiëren.
Wel alle lof en complimenten aan Zelensky dat als staatshoofd dit land zo goed overeind houdt. Dat vind ik oprecht knap
Dat zal niet nodig zijn als er maar heel goed materiaal geleverd gaat worden , de patriot fabriek staat in Roemeniëquote:Op woensdag 27 augustus 2025 00:28 schreef capricia het volgende:
Ik lees ook steeds dat Europa er wel in wil gaan met troepen, mits de VS de backstop levert.
Maar wat is een backstop dan concreet?Is dat als Europese troepen aangevallen worden dat de VS dan wel in directe oorlog met Rusland is? Ik begrijp dat concept niet.
Iemand?
Geloof je het zelf.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 00:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is een stap naar een EU leger en een verdere integratie
achteraf komt het best goed , met ukraine erbij
mooi dat je diensten van bedrijven als Palentir kunt kopen
jaquote:
De realiteit is dat er visnetten vanuit Urk daarheen gaan omdat de Russen moderne glasvezel draad drones gebruiken.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 00:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja
EU moet een eigen defensie macht opbouwen in overleg met Ukraine
oorlog voeren is een wetenschap geworden met autonome tanks en autonome drones en autonome hunmanoids
die drones met glasvezel besturing gebruikt ukraine ook en ruzzia gebruikt ook netten of kippengaas om zich te beschermenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 01:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De realiteit is dat er visnetten vanuit Urk daarheen gaan omdat de Russen moderne glasvezel draad drones gebruiken.
Jij vindt dus dat we een defensiemacht moeten hebben in overleg met Rusland?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 01:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De realiteit is dat er visnetten vanuit Urk daarheen gaan omdat de Russen moderne glasvezel draad drones gebruiken.
Je vergeet dat Oekraïne veel ervaring op doet qua oorlogsvoering door Rusland.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 00:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Duitsland kan wel wat met als het gaat om het integreren van dieselmotoren, snelvuurkanon, laser en technologie![]()
Ik denk niet dat we heel veel kunnen leren van Oekraine maar dat het gevoel een sentiment is gefundeerd op heroiek dat jan en alleman maar roept dat we van hen veel kunnen leren.
Oekraïners zijn door de bank genomen arm, weinig innovatief, rechtsstaat is bedenkelijk, een deel van het land is kapot geschoten, en hun geopolitieke inzichten zou ik niet graag kopiëren.
Wel alle lof en complimenten aan Zelensky dat als staatshoofd dit land zo goed overeind houdt. Dat vind ik oprecht knap
Heeft het alquote:Op woensdag 27 augustus 2025 00:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja
EU moet een eigen defensie macht opbouwen in overleg met Ukraine
oorlog voeren is een wetenschap geworden met autonome tanks en autonome drones en autonome hunmanoids
Backfilling ops is wanneer je troepen stuurt naar een bevriend land dat troepen ergens anders naar toe stuurde om gaten in de verdediging af te stoppenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 00:28 schreef capricia het volgende:
Ik lees ook steeds dat Europa er wel in wil gaan met troepen, mits de VS de backstop levert.
Maar wat is een backstop dan concreet?Is dat als Europese troepen aangevallen worden dat de VS dan wel in directe oorlog met Rusland is? Ik begrijp dat concept niet.
Iemand?
Heb ik niet geschreven.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 05:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij vindt dus dat we een defensiemacht moeten hebben in overleg met Rusland?
Ja, nadat Rusland ermee komt. Ik zou niet te veel twijfelen aan hun vermogen om te kunnen innoveren.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 01:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die drones met glasvezel besturing gebruikt ukraine ook en ruzzia gebruikt ook netten of kippengaas om zich te beschermen
Het is beter voor Ruzzia als ze vrijwillig terug naar huis gaanquote:Op woensdag 27 augustus 2025 08:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb ik niet geschreven.
[..]
Ja, nadat Rusland ermee komt. Ik zou niet te veel twijfelen aan hun vermogen om te kunnen innoveren.
Dank je!quote:Op woensdag 27 augustus 2025 07:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Backfilling ops is wanneer je troepen stuurt naar een bevriend land dat troepen ergens anders naar toe stuurde om gaten in de verdediging ag te stoppen
Niet door backfill missies tenzij de Russen Europa direct aanvallen maar dan is het sws oorlogquote:Op woensdag 27 augustus 2025 09:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je!
Dus dan kan de VS zomaar in directe oorlog komen met Rusland?
Kan me voorstellen dat ze daar niet op zitten te wachten, beide partijen.
Dus toch een samenwerkingsverband met Rusland aangaan...quote:Op woensdag 27 augustus 2025 08:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb ik niet geschreven.
[..]
Ja, nadat Rusland ermee komt. Ik zou niet te veel twijfelen aan hun vermogen om te kunnen innoveren.
Heel belangrijk, want stel je voor dat belgie aanvalt, op het moment dat wij in oekraine zouden zitten.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 07:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
Backfilling ops is wanneer je troepen stuurt naar een bevriend land dat troepen ergens anders naar toe stuurde om gaten in de verdediging af te stoppen
Ik geef enkel antwoord op de vraag wat het is ...quote:Op woensdag 27 augustus 2025 10:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heel belangrijk, want stel je voor dat belgie aanvalt, op het moment dat wij in oekraine zouden zitten.
Het is in veldheren al een tijdje terug besproken dat dat geen werkbaar plan is, zeker als het een defensief leger is.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 00:28 schreef capricia het volgende:
Iemand?
Ik mis eentje.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:32 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn er nog gesprekken tussen USA, EU en Rusland of is alles inmiddels doodgebloed en gaan we gewoon door?
Ik noem EU omdat die de belangen van Oekraïne vertegenwoordigt.quote:
Toch mis ik er eentje.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik noem EU omdat die de belangen van Oekraïne vertegenwoordigt.
Of ze dat goed doen is iets anders. Maar dit zijn wel de relevante partijen.
Nou ja, kan prima. Wordt spannend als rus iets flikt. Dan moet je bereid zijn ongenadig hard uit te halen. Ook als ze iets flikken vanaf hun eigen grondgebied. En ik denk dat de bereidheid daartoe nog niet zeker is.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is in veldheren al een tijdje terug besproken dat dat geen werkbaar plan is, zeker als het een defensief leger is.
Het probleem is met name dat het een gigantisch groot land is, kun je wel 250K troepen neerzetten, maar daarmee scherm je de boel nog niet af.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja, kan prima. Wordt spannend als rus iets flikt. Dan moet je bereid zijn ongenadig hard uit te halen. Ook als ze iets flikken vanaf hun eigen grondgebied. En ik denk dat de bereidheid daartoe nog niet zeker is.
In de Perestrojkast kwam ook iemand aan het woord die destijds schijnbaar de rechterhand van Jaap de Hoop Scheffer was. Volgens hem komt de huidige situatie neer op een soort diplomatieke patstelling. De VS wil zijn rol als leider van de vrije wereld niet pakken en wil er 0 dollar in steken, de eisen van de Russen zijn voor Oekraïne en het Westen onacceptabel maar het Westen is tegelijk niet bereid om voor voldoende afschrikking te zorgen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is in veldheren al een tijdje terug besproken dat dat geen werkbaar plan is, zeker als het een defensief leger is.
Klopt, gelukkig zitten we nu wel in een fase waarbij beide landen bijna op hun gat liggen, dat is doorgaans het moment dat je ook serieus onderhandelingen kunt voeren, ik vermoed dat we een situatie krijgen waarbij er bij de huidige grens een enorm defensief stuk word opgeworpen waarbij af en toe kleine incidenten zullen zijn, daarna is het met name afwachten wat we na Putin aan de macht krijgen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In de Perestrojkast kwam ook iemand aan het woord die destijds schijnbaar de rechterhand van Jaap de Hoop Scheffer was. Volgens hem komt de huidige situatie neer op een soort diplomatieke patstelling. De VS wil zijn rol als leider van de vrije wereld niet pakken en wil er 0 dollar in steken, de eisen van de Russen zijn voor Oekraïne en het Westen onacceptabel maar het Westen is tegelijk niet bereid om voor voldoende afschrikking te zorgen.
Conclusie: het vechten gaat door totdat ofwel Oekraïne verslagen is ofwel het Westen besluit dat Rusland terug in z’n hok getrapt moet worden. Meer opties zijn er feitelijk niet.
EU is zich aan het voorbereiden op Ruzzia en dan rollen ze die hele ruzzia totaal opquote:Op woensdag 27 augustus 2025 11:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik noem EU omdat die de belangen van Oekraïne vertegenwoordigt.
Of ze dat goed doen is iets anders. Maar dit zijn wel de relevante partijen.
Als je op dit punt nog gelooft dat rus 'zomaar' overal over land door kan stoten of voldoende troepen kan concentreren op willekeurige plek zonder dat iemand dat door heeft, (ik zeg niet dat jij dat doet) zal dat kloppen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 12:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is met name dat het een gigantisch groot land is, kun je wel 250K troepen neerzetten, maar daarmee scherm je de boel nog niet af.
Uiteraard, maar met die redenatie helpen we ze al enorm door onze Intel te delen, en ze onze systemen te sturen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 13:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je op dit punt nog gelooft dat rus 'zomaar' overal over land door kan stoten of voldoende troepen kan concentreren op willekeurige plek zonder dat iemand dat door heeft, (ik zeg niet dat jij dat doet) zal dat kloppen.
Het zou onzinnig zijn om troepen in Lviv te plaatsen, bv. Dus het formaat van het land is niet zo relevant. Het is niet alsof je door het hele land per km2 2 soldaten moet hebben ofzo. russen komen niet spontaan uit de grond.
In de praktijk heb je het meeste te vrezen van dingen uit de lucht.
Dan bouw je een aantal bases in oost-oekraine. En wordt er dan wat afgevuurd, zul je moeten vergelden.
quote:De kruisraket, ontwikkeld door het Oekraïense bedrijf Fire Point, heeft volgens Kyiv een geschatte reikwijdte van 3.000 kilometer. Soms wordt het wapen aangeduid als de FP-5-raket; de kernkop weegt volgens het bedrijf meer dan een ton.
Oekraïense media meldden dat de raket een vliegtijd heeft van ongeveer vier uur, met een maximale snelheid van rond de 950 kilometer per uur (bijna 560 mph) en een spanwijdte van zes meter (bijna 3,3 voet).
De eerste versies van de raket werden roze door een fabrieksfout, wat volgens The AP de bijnaam opleverde.
Fire Point kan één Flamingo-raket per dag produceren, al hoopt het bedrijf dit aantal tegen oktober te verzevenvoudigen, vertelde Iryna Terekh, hoofd productie van het defensiebedrijf, aan het persbureau
Eind oktober een salvo van 250. Als Poetin voor die tijd de fabriek(en) niet gebombardeerd heeft.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:13 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)af1d4b26140418&ei=29
Ukriane onthult nieuwe lange afstand kruisraket
De Flamingo
[..]
[ afbeelding ]
ja ze kunnen ze beter in Polen laten maken en dat zal ook wel hoor , dat staat niet in de krantquote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Eind oktober een salvo van 250. Als Poetin voor die tijd de fabriek(en) niet gebombardeerd heeft.
Voor de goede orde: Het gaat om een springkop, niet om een kernkop dat is een verkeerde vertaling in het artikel. Kernkop zou inhouden dat het een nucleaire lading heeft wat het een atoomwapen zou maken. Die produceert Oekraïne niet. Het is gewoon een raket met een normale biem!quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:13 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)af1d4b26140418&ei=29
Ukriane onthult nieuwe lange afstand kruisraket
De Flamingo
[..]
[ afbeelding ]
ok, je kunt ze alleen kwijt op olieraffinaderijen en krimbruggen dusquote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:34 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Voor de goede orde: Het gaat om een springkop, niet om een kernkop dat is een verkeerde vertaling in het artikel. Kernkop zou inhouden dat het een nucleaire lading heeft wat het een atoomwapen zou maken. Die produceert Oekraïne niet. Het is gewoon een raket met een normale biem!
Verder goed dat ze die dingen zelf produceren, kunnen er ook geen restricties op worden gelegd.
Nou ja, hij schijnt ook een dusdanige afstand af te kunnen leggen dat 90% van alle Russische defensie fabrieken binnen zijn bereik liggen. Dat zijn ook geen slechte doelen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok, je kunt ze alleen kwijt op olieraffinaderijen en krimbruggen dus
Ah, dat had ik niet gezien.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:34 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Voor de goede orde: Het gaat om een springkop, niet om een kernkop dat is een verkeerde vertaling in het artikel. Kernkop zou inhouden dat het een nucleaire lading heeft wat het een atoomwapen zou maken. Die produceert Oekraïne niet. Het is gewoon een raket met een normale biem!
Verder goed dat ze die dingen zelf produceren, kunnen er ook geen restricties op worden gelegd.
Sowieso lijkt me het Kremlin een slecht doel, Moskou heeft zat luchtverdediging en de raket is vrij kwetsbaar. Er zit vrijwel geen stealth techniek op, hij is vrij sloom inzetbaar en kan prima door straaljagers worden neergeschoten.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, dat had ik niet gezien.
Ja, dat hadden ze nodig. De snelheid is ook goed. Maar je moet wel door de luchtverdediging heenkomen, dus een groot salvo is veel beter dan eentje hier en eentje daar. Pak 1 of twee grote doelwitten en gooi die helemaal plat. Alhoewel het Kremlin natuurlijk wel een heel mooi doel is, moeten ze daar mee uitkijken, midden in bewoond gebied. Alhoewel je er eentje op af kunt sturen, als je salvo groot genoeg is. Zolang Moskou buiten schot blijft, gaan ze alleen winnen als ze Poetin te pakken krijgen.
Ja, een veelgebruikte methode is er eerst wegwerpraketten op afsturen om de ammunitie van de luchtverdediging op te maken. Maar met zulke langeafstandsraketten is dat niet praktisch.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:08 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Sowieso lijkt me het Kremlin een slecht doel, Moskou heeft zat luchtverdediging en de raket is vrij kwetsbaar. Er zit vrijwel geen stealth techniek op, hij is vrij sloom inzetbaar en kan prima door straaljagers worden neergeschoten.
Voordeel is dat ze hem snel kunnen produceren en hij 'goedkoop' is. Tomahawk kost ze 1.8 tot 4,5 mil per raket op basis van aanpassingen, Flamingo naar schatting ~500k.
In theorie zou je beter doelen dieper in Rusland kunnen bestoken die nu minder tot geen luchtverdediging hebben. Dan dwing je Rusland hun luchtverdediging nog verder te verdelen wat alles kwetsbaarder maakt voor drones en dergelijke. Rusland is erg groot, maar dat betekent ook dat ze een erg groot gebied moeten beschermen wat gewoon enorm duur is. Hoe meer Oekraïne daar gebruik van kan maken hoe beter.
Maar ja, we gaan het wel zien wat ze er mee doen.
Ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 15:33 schreef ExTec het volgende:
rus komt om in de doelen, ook industriele objecten, die uberhaupt geen lucht verdediging hebben.
Het is mogelijk dat hij al gebruikt is op dat "vrachtschip met Shahed onderdelen" in de Caspische Zee een paar dagen geleden.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 14:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ok, je kunt ze alleen kwijt op olieraffinaderijen en krimbruggen dus
quote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:32 schreef Scjvb het volgende:
Rusland getroffen door gastekorten na aanvallen van Oekraïne
https://www.msn.com/nl-nl(...)%C3%AFne/ar-AA1LkpB3
Tja, waar er twee vechten..
Heb in elk geval medelijden met veel Russische burgers.
Gooi jezelf weg manquote:Op woensdag 27 augustus 2025 17:32 schreef Scjvb het volgende:
Rusland getroffen door gastekorten na aanvallen van Oekraïne
https://www.msn.com/nl-nl(...)%C3%AFne/ar-AA1LkpB3
Tja, waar er twee vechten..
Heb in elk geval medelijden met veel Russische burgers. Zij hebben dit alles in het kader van Poetins gedachtegoed en zijn drastische overtuigingen aangaande meest russische aangelegenheden zeker niet verdiend.
Ik wacht daarmee nog even, als u het niet erg vindt.quote:
Jouw treurige both sides-act is de moeite van het typen van een reactie eigenlijk niet eens waard.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 18:15 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Ik wacht daarmee nog even, als u het niet erg vindt.
Doet u het niet.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 18:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jouw treurige both sides-act is de moeite van het typen van een reactie eigenlijk niet eens waard.
en toch houden we vol!quote:Op woensdag 27 augustus 2025 18:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Jouw treurige both sides-act is de moeite van het typen van een reactie eigenlijk niet eens waard.
Het brandstoftekort in Rusland is erger...quote:Op woensdag 27 augustus 2025 18:15 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-keel/86358495.html
Zal wel weer geen Kremlinbeleid zijn.
Mensen zonder familie en zonder emotionele waardequote:Rusland stuurt hivpatiënten en invaliden naar het front: 'ze worden als kanonnenvoer naar voren geschoven'
Moskou- De Russen hebben nu zoveel problemen om vers kanonnenvoer te vinden voor het front in Oekraïne dat ernstig zieken, gehandicapten en hivpatiënten worden gerekruteerd.
3 uur geleden
Het aantal hivgevallen in het Rode Leger zou geëxplodeerd zijn, zo staat in een rapport van de Russisch-Oekraïense denktank Carnegie Russia Eurasia Center.
En dat heeft een aantal redenen.
Ten eerste worden naalden door een groot tekort aan het front meerdere malen gebruikt.
Ten tweede wordt bij bloedtransfusies niet goed onderzocht of het bloed mogelijk besmet is.
Ze zijn vaak al lang blij als er iets is.
Soldaten aan de drugs
Ook zou er veel onbeschermde seks plaatsvinden en zitten nogal wat soldaten aan de drugs die ze met vervuilde injectienaalden in armen of benen spuiten. .
Het aantal gerapporteerde gevallen van hivbesmetting neemt de afgelopen jaren steeds weer enorm toe.
Alleen in 2023 waren er al twintig maal meer meldingen dan in 2022.
quote:De problemen aan het front worden alleen maar groter nu het ministerie van Defensie volgens het rapport heeft besloten ook zieke mensen op te roepen.
Een hivbesmetting of tbc was volgens de Russische wet een reden om niet in dienst te hoeven.
Poetin stoomt kinderen klaar voor oorlog: 'We leren omgaan met explosieven'
Militaire zomerkampen voor kinderen bestaan in Rusland al langer, maar sinds de invasie van Oekraïne in 2022 is hun aantal explosief gegroeid.
Nu is dat geen excuus meer. Medische onderzoeken voordat je naar de vuurlinie gaat, worden ook niet meer uitgevoerd. .
,,Eigenlijk wordt nu gewoon iedereen gerekruteerd", zegt Olga Romanova namens de actiegroep Russia Behind Bars tegen de Kyiv Indipendent. Ze vermoedt dat de autoriteiten het nu ook expres doen om de eigen samenleving van 'een duur probleem' te verlossen.
Besmettelijke ziekten
Ook gevangenen met besmettelijke ziektes zouden uit de cel worden gehaald en in uniform gehesen.
Ze krijgen 2500 dollar salaris per maand beloofd (een vermogen in Rusland) en medische zorg.
In de praktijk blijven betalingen vaak uit en van medische zorg is al helemaal geen sprake.
De afgelopen jaren zouden al 250.000 gevangenen aan het front zijn ingezet.
Zeker 40% van hen is serieus ziek, aldus het rapport.
,,Ze worden gebruikt als kanonnenvoer", zegt Iryna Yakovets van het Oekraïense 100% Life die zich inzet voor hiv- en aidspatiënten. ,,
In de ogen van de Russen hebben die mensen geen waarde."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels verkoopt Rusland vooral stookolie, omdat er te weinig capaciteit is om de olie te raffineren tot hoogwaardige brandstoffen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 18:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ja, het is natuurlijk logisch dat alle overgebleven olieproducten eerst gebruik worden voor de verkoop aan het buitenland. Daarna komt het leger aan de beurt. Dan de belangrijke bedrijven. En als er dan nog wat over is, heeft de bevolking ook geluk.
Ja, Trump gaat ze niet tegenhouden.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:50 schreef phpmystyle het volgende:
Met trillende handen post ik het maar.. er zijn al bedrijven die gesprekken voeren over een terugkeer naar Rusland.
praten magquote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:50 schreef phpmystyle het volgende:
Met trillende handen post ik het maar.. er zijn al bedrijven die gesprekken voeren over een terugkeer naar Rusland.
quote:Zonet
Rusland somberder over economie door hoge rente
Rusland heeft zijn verwachtingen voor de economische groei dit jaar flink verlaagd.
Waar het land eerder nog rekende op een plus van 2,5 procent, wordt nu niet meer dan 1,5 procent groei voorzien.
Volgens de Russische minister van Financiën Anton Siluanov wordt de economie geremd door de hoge rente die de Russische centrale bank heeft ingevoerd om de inflatie binnen de perken te houden.
De Russische oorlogseconomie groeide de voorbije jaren nog flink, met plussen van 4,1 procent in 2023 en 4,3 procent in 2024.
Daarmee leek het land meerdere rondes van westerse sancties, opgelegd na de invasie van Oekraïne in 2022, te pareren.
Maar dit jaar is het economische beeld flink verslechterd.
De prijzen in Rusland zijn hard opgelopen, wat de centrale bank er eerder toe aanzette om de rente te verhogen naar 21 procent.
Minister van Economische Zaken Maxim Reshetnikov waarschuwde in juni al dat Rusland op de rand van een recessie stond, tenzij het monetaire beleid zou veranderen.
Ik wil alleen aangeven dat de tendens echt verandert...quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:56 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, Trump gaat ze niet tegenhouden.
Ja, af en toe wat mensen doodmaken om wat land te annexeren moet tegenwoordig gewoon kunnen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik wil alleen aangeven dat de tendens echt verandert...
Misschien is de optie - meet in the middle - voor zowel Europa, Rusland én Oekraine niet zo slecht. Wat ruilverkaveling en daarna weer handelen..
Alleen aan de binnenkant van je ogen, voor de rest nergens anders.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
ja ik wil ook heel graag een landje in de buurt hebben om een caravan te stallen, dus als ik die man doodsla is het van mijquote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, af en toe wat mensen doodmaken om wat land te annexeren moet tegenwoordig gewoon kunnen.
Ja, je perceptie vertroebelt als je ergens wanhopig naar verlangt...quote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien is de optie - meet in the middle - voor zowel Europa, Rusland én Oekraine niet zo slecht. Wat ruilverkaveling en daarna weer handelen..
1 bedrijf...quote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:50 schreef phpmystyle het volgende:
Met trillende handen post ik het maar.. er zijn al bedrijven is 1 bedrijf die gesprekken voerent over een terugkeer naar Rusland.
Er is een -totaal- exportverbod voor brandstoffen, dat vrijwel zeker veelengd gaat worden binnen nu en een paar dagen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 18:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ja, het is natuurlijk logisch dat alle overgebleven olieproducten eerst gebruik worden voor de verkoop aan het buitenland. Daarna komt het leger aan de beurt. Dan de belangrijke bedrijven. En als er dan nog wat over is, heeft de bevolking ook geluk.
Naar China? En voor de hele EU?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 21:03 schreef oheng het volgende:
[..]
Er is een -totaal- exportverbod voor brandstoffen, dat vrijwel zeker veelengd gaat worden binnen nu en een paar dagen.
Hebben het over brandstoffen he, niet ruwe olie.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 21:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Naar China? En voor de hele EU?
Die pijplijn is nu wel omgevallen, maar was dat de laatste?
Ah, ok. En China koopt het ook niet meer? Indië?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 21:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hebben het over brandstoffen he, niet ruwe olie.
Het is een totaalverbod voor benzine, nafta, kerosine, etc. Eerst waren er nog uitzonderingen, maar nu volgens mij zijn Abchazie, Ossetie etc nog de enige uitzonderingen.quote:Op woensdag 27 augustus 2025 21:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, ok. En China koopt het ook niet meer? Indië?
Door wie? Poetin?quote:Op woensdag 27 augustus 2025 21:47 schreef oheng het volgende:
[..]
Het is een totaalverbod voor benzine, nafta, kerosine, etc. Eerst waren er nog uitzonderingen, maar nu volgens mij zijn Abchazie, Ossetie etc nog de enige uitzonderingen.
Zal me niks verbazen als zelfs die export ook verboden wordt.
Weet niet 100% zeker of dit een presidentieel decreet was, misschien Novak of Mushtishin (sp?) . Maar ik verwacht rond komende weekend een verlening in de rus media. Zal het wel ff posten hier. Russisch nieuws is wild.quote:
Dan hebben ze die raffinaderijen inderdaad goed te pakken gehad!quote:Op woensdag 27 augustus 2025 22:33 schreef oheng het volgende:
[..]
Weet niet 100% zeker of dit een presidentieel decreet was, misschien Novak of Mushtishin (sp?) . Maar ik verwacht rond komende weekend een verlening in de rus media. Zal het wel ff posten hier. Russisch nieuws is wild.
Edit: had nog geen tijd vrij gehad vandaag. Export ban was om vanavond al verlengd.
RIA: Government extends ban on gasoline exports for oil companies
Probleem is natuurlijk wel dat de export veel lucratiever is dan te verkopen aan Russische binnenlandse sloebers, mede vanwege de prijsafspraken.
Ja, daar heeft Pieter Thiel Palantir voor bedacht en gemaakt.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 04:28 schreef michaelmoore het volgende:
Het moorden is al volledig autonoom geworden, de mens is alleen nog het slachtoffer
AI is aan het moorden middels Lavender en Palantir
https://www.rtl.nl/nieuws(...)dat-doelwitten-doodt
Veel mensen zijn tegen de Gaza-oorlog maar waar moeten miljardairs anders hun speeltjes tegen een opstandige bevolking uittesten?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 07:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, daar heeft Pieter Thiel Palantir voor bedacht en gemaakt.
Zodat wij ze kunnen kopen en gebruiken. Helaas.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 07:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel mensen zijn tegen de Gaza-oorlog maar waar moeten miljardairs anders hun speeltjes tegen een opstandige bevolking uittesten?
Ja, en vandaag weer nieuwe doelwitten geraakt, onder andere deze:quote:Op donderdag 28 augustus 2025 06:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dan hebben ze die raffinaderijen inderdaad goed te pakken gehad!
Poetin wil niet stoppen en hij kan ook niet meer stoppenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gek. Usa is het in 45 wel gelukt.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Poetin wil niet stoppen en hij kan ook niet meer stoppen
een oorlogseconomie kun je niet terug doen naar een productie economie, er is geen productie meer, geen klanten, geen koopkracht ook
Honderdduizenden ex-soldaten losgelaten op een samenleving die al piept en kraakt. Nee het is vol gas vooruit voor Poetin.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een oorlogseconomie kun je niet terug doen naar een productie economie, er is geen productie meer, geen klanten, geen koopkracht ook
bronquote:Growing concerns point to a potentially worse repeat of the “Afghan syndrome” experienced by Soviet veterans of the 1979-1989 war in Afghanistan. Many of the roughly 642,000 Soviet soldiers who served returned as outcasts to a society eager to forget an unpopular war. Many turned to addiction and alcoholism, alongside organized crime, amplified further by the Soviet Union’s collapse in 1991. Additionally, Chechen veterans of the Afghan War used their combat experience to fiercely resist Russia in the first Chechen war (1994-1996).
Ow, je kan wel terug. Duurt alleen 30 jaar ofzo. Onder ideale omstandigheden.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gek. Usa is het in 45 wel gelukt.
Genoeg koopkracht in het buitenland. Productie is middels buitenlandse investeringen ook wel op te zetten. En als je de grenzen openzet voor goedkope arbeid uit het buitenland zijn die handjes in de fabriek ook wel te vullen. Maar dan lever je wel je onafhankelijkheid in omdat al die buitenlanders ook op verschillende manieren invloed uit gaan oefenenquote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Poetin zwarte mensen binnenhalen ?????quote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:04 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Genoeg koopkracht in het buitenland. Productie is middels buitenlandse investeringen ook wel op te zetten. En als je de grenzen openzet voor goedkope arbeid uit het buitenland zijn die handjes in de fabriek ook wel te vullen. Maar dan lever je wel je onafhankelijkheid in omdat al die buitenlanders ook op verschillende manieren invloed uit gaan oefenen
Ow, dus rus gaat eindelijk wat produceren?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:04 schreef zuchtje het volgende:
Genoeg koopkracht in het buitenland.
Compleet andere situatie. Klok lepel.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gaan ze nooit doen, want dat creeert misschien een middenstand die misschien niet te controleren is door het Kremlin.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus rus gaat eindelijk wat produceren?
Zou voor het eerst zijn.
USA had geen totale oorlogseconomiequote:Op donderdag 28 augustus 2025 10:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eh, eens, goed verhaal (serieusquote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Gaan ze nooit doen, want dat creeert misschien een middenstand die misschien niet te controleren is door het Kremlin.
Het feudalisme van Rusland is direct omgeruild door machtsgeilen, met communisme (zelfde regels, alleen ipv blijf arm en dom dan dien je de keizer, werd blijf arm en dom dan is iedereen gelijk en dienen jullie de revolutie en de partij) en na val van de sovjet Unie, hebben die communisten zich omgevormd in nationalisten (wees arm en blijf dom, dan dien je je volk)
Rusland gaat nooit vrije economische activiteiten toestaan op de langere baan, omdat het potentieel te machtige mensen kan creeren buiten de controle van het kremlin. alle oliearchen kwamen gewoon uit de partij of waren alle mensen met hele bijzondere priveleges.
Zowel Duitsland als Usa hadden na de oorlog daar geen 30 jaar voor nodig. Begin jaren 50 begon de productie- en dienstenmarkt voor consumenten al aardig op stoom te komen.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, je kan wel terug. Duurt alleen 30 jaar ofzo. Onder ideale omstandigheden.
Je ervaren personeel is of weg, of dood. Fabrieken vervallen of leeggeplunderd voor oud ijzer.
Veel succes met de boel dan weer opzetten. Ervanuit gaande dat er start kapitaal is.
Rusland heeft ook helemaal geen maatschappelijk middenveld ofzo. Het is in feite nog steeds een feodale staat waar de armlastige bevolking wordt uitgeperst door een steenrijke elite. En er is een heel repressief systeem omheen gebouwd om dit in stand te houden.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Gaan ze nooit doen, want dat creeert misschien een middenstand die misschien niet te controleren is door het Kremlin.
Het feudalisme van Rusland is direct omgeruild door machtsgeilen, met communisme (zelfde regels, alleen ipv blijf arm en dom dan dien je de keizer, werd blijf arm en dom dan is iedereen gelijk en dienen jullie de revolutie en de partij) en na val van de sovjet Unie, hebben die communisten zich omgevormd in nationalisten (wees arm en blijf dom, dan dien je je volk)
Rusland gaat nooit vrije economische activiteiten toestaan op de langere baan, omdat het potentieel te machtige mensen kan creeren buiten de controle van het kremlin. alle oliearchen kwamen gewoon uit de partij of waren alle mensen met hele bijzondere priveleges.
jochie, verschil is dat er geen extreem technologisch / kennis voorsprong is met de rest van de wereld. Integenstelleng tot iN 45 lag Duitsland nog steeds voor op 80% van de wereld en was amerika nog steeds de koprunner van alle innovaties.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zowel Duitsland als Usa hadden na de oorlog daar geen 30 jaar voor nodig. Begin jaren 50 begon de productie- en dienstenmarkt voor consumenten al aardig op stoom te komen.
Jij denkt dat Rusland qua technologie achter loopt? Think again.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:52 schreef Korenfok het volgende:
[..]
jochie, verschil is dat er geen extreem technologisch / kennis voorsprong is met de rest van de wereld. Integenstelleng tot iN 45 lag Duitsland nog steeds voor op 80% van de wereld en was amerika nog steeds de koprunner van alle innovaties.
Als je dit verschil niet snapt en ziet dn heeft het weinig nut om inhoudelijk nog op jou te reageren.
Want het hebben van Trekkers maaakt je een innovatieve voorloper / dominante wereld speler?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij denkt dat Rusland qua technologie achter loopt? Think again.
Er leeft nog teveel het stereobeeld van babushkas die op een veld lopen te zoeken naar aardappelen.
In ruimtevaart waren zij een voorloperquote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:59 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Want het hebben van Trekkers maaakt je een innovatieve voorloper / dominante wereld speler?
Nou noem eens 5 punten qua innovatie de wereld voor naar Rusland kijkt en wat ze zelf hebben ontwikkeld.
De Sovjet Unie had een voorsprong op de VS, ja. Niet Rusland.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In ruimtevaart waren zij een voorloper
Rusland kent genoeg ingenieurs en zijn een grote speler op de energiemarkt.
Rusland enzo waren geen voorloper ze waren eerder, het is niet zo dat sovjet Unie een technologische voorsprong had(kennis en middelen had die de VS niet had).quote:Op donderdag 28 augustus 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze vliegen ook nog steeds met dezelfde raketten, daar is de afgelopen 50 jaar nauwelijks iets aan veranderd. Ze hebben nog wel een paar nieuwe aanvalsraketten gemaakt, maar daar hadden ze er maar een paar van. Wat ze vooral doen is vleugeltjes aan oude bommen schroeven. Letterlijk.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, blijft bijzonder hoe Poetin vol loof die hypersonische raket introduceerde, zou de grootste gamechanger zijn en vooral de NAVO doen knielen voor Rusland (het geloof in die raket zorgde ermede voor dat ze hun schaapskleren ineens afgooiden), maar niemand was onder de indruk, sterker Oekraine (volgens bepaalde users een land wat niet kan innoveren) is het meerdere malen gelukt om deze raket te onderscheppen met simpele drones.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 12:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze vliegen ook nog steeds met dezelfde raketten, daar is de afgelopen 50 jaar nauwelijks iets aan veranderd. Ze hebben nog wel een paar nieuwe aanvalsraketten gemaakt, maar daar hadden ze er maar een paar van. Wat ze vooral doen is vleugeltjes aan oude bommen schroeven. Letterlijk.
Deels waar, en de wapenwedloop tegen het westen. Dat is natuurlijk grotendeels te verklaren omdat de kosten daarvan gedeeld moesten worden met een kleinere bevolkingsomvang.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 12:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De Sovjet Unie had een voorsprong op de VS, ja. Niet Rusland.
Daarnaast heeft die space race bijgedragen aan de uiteindelijke ineenstorting van de usssr omdat dat geld er eigenlijk niet was.
Nee, dat was de Sovjet Unie.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dankzij westerse technologie en investeringen.quote:Rusland kent genoeg ingenieurs en zijn een grote speler op de energiemarkt.
Toch kom je niet met voorbeelden.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deels waar, en de wapenwedloop tegen het westen. Dat is natuurlijk grotendeels te verklaren omdat de kosten daarvan gedeeld moesten worden met een kleinere bevolkingsomvang.
Maar hier wordt gesuggereerd dat de Russen niks kunnen of domoren zijn. Dat is natuurlijk niet zo. Ze hobbelen nog wel wat achter het westen aan, maar ze temporiseren wel degelijk. Al dan wel of niet geholpen door de Chinezen.
De VS had niet z'n hele economie opgeofferd om wapentuig te maken, en duitsland kreeg achteraf hulp.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zowel Duitsland als Usa hadden na de oorlog daar geen 30 jaar voor nodig. Begin jaren 50 begon de productie- en dienstenmarkt voor consumenten al aardig op stoom te komen.
1 van de grootste wapenproducenten (ook de vliegtuigen) in de Sovjet-Unie was Oekraïne.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Deels waar, en de wapenwedloop tegen het westen. Dat is natuurlijk grotendeels te verklaren omdat de kosten daarvan gedeeld moesten worden met een kleinere bevolkingsomvang.
Maar hier wordt gesuggereerd dat de Russen niks kunnen of domoren zijn. Dat is natuurlijk niet zo. Ze hobbelen nog wel wat achter het westen aan, maar ze temporiseren wel degelijk. Al dan wel of niet geholpen door de Chinezen.
Ironisch dat je daar mee komt. Want "de sterke man" levert het allemaal in, op het altaar van imperialisme.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en ook tanks.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
1 van de grootste wapenproducenten (ook de vliegtuigen) in de Sovjet-Unie was Oekraïne.
Ja en ook hun laatste vliegdekschip. Ze prioriteren.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ironisch dat je daar mee komt. Want "de sterke man" levert het allemaal in, op het altaar van imperialisme.
[ afbeelding ]
vliegdek schip is ook gezonken nuquote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en ook tanks.
[..]
Ja en ook hun laatste vliegdekschip. Ze prioriteren.
Vliegdekschepen heb je alleen nodig bij verre expeditionaire acties.
USA gaf de Marshall hulp , een economische BOOM van formaat vanaf 1950 was het resultaat en Duitsland (BDR) hadquote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarop precies......?quote:
Klopt, heel Oost Europa bevond zich in een deplorabele staat na de val van de muur.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 13:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
USA gaf de Marshall hulp , een economische BOOM van formaat vanaf 1950 was het resultaat en Duitsland (BDR) had
Das Wirdtschaftswunder met BMW ,Porsche , Opel, VW , Mercedes , Miele , Bosch en Kaufhoff
Terwijl er in de DDR niets te koop was
Ost Deutschland bleef vertwijfeld achter terwijl Stalin in 1960 die MAUER liet bouwen van het resterende spaargeld om de economische vluchtelingen van oost naar west te stoppen .
Stalin moet in 1960 in totale paniek geweest zijn toen de hele Ost bevolking er vandoor wilde gaan om te werken in de BDRquote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, heel Oost Europa bevond zich in een deplorabele staat na de val van de muur.
Het Sovjet model had totaal niet gewerkt.
Maar wat wil Poetin nu eigenlijk, ook een muur gaan bouwen?, om de Russen tegen te houden ?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:Thirty-three-year-old National Guard soldier Vladyslav survived after Russian forces slit his throat and threw him into a pit, believing he was dead, Suspilne reported on Aug. 25.
Hij wil winnen en niet gelyncht worden.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar wat wil Poetin nu eigenlijk, ook een muur gaan bouwen?, om de Russen tegen te houden ?
Het is toch een aflopende zaak?
Ruzzia krimpt in alle opzichten
De USA heeft ook West Europa niet bezet in 1945, maar economisch weer op de been geholpen , ook West-Duitsland
Geen Kremlinbeleid.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 14:56 schreef skysherrif het volgende:
https://kyivindependent.c(...)-russian-cut-throat/
[..]
[ afbeelding ]
quote:Rusland zal reageren met niet-gespecificeerde vergeldingsmaatregelen als Oostenrijk het lidmaatschap van de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie nastreeft, waarschuwde een hoge Kremlinfunctionaris donderdag, waarmee de spanningen over het veranderende veiligheidslandschap in Europa verder oplopen.
Dmitry Medvedev, plaatsvervangend voorzitter van de Russische Veiligheidsraad, beschuldigde Wenen ervan zijn lang gekoesterde neutraliteit op te geven en waarschuwde dat Moskou Oostenrijk niet anders zou behandelen dan Zweden en Finland, die vorig jaar tot NAVO toetraden.
Oostenrijk heeft sinds 1955 in de grondwet staan dat het land militair neutraal is, de zogenoemde Neutralitätserklärung.
Dat betekent dat het land zich niet mag aansluiten bij militaire bondgenootschappen zoals de NAVO.
Het land staat ook niet toe dat andere landen een militaire basis hebben binnen de Oostenrijkse landsgrenzen.
Oostenrijk is sinds 1995 wel onderdeel van het Partnerschap voor de Vrede.
Dat is een samenwerkingsverband tussen de NAVO en Europese niet-NAVO-leden.
quote:Kort na de Russische invasie van Oekraïne hield Oostenrijk een referendum of het land zich bij de NAVO moest aansluiten.
Een ruime meerderheid van de kiezers stemde toen tegen.
Nou, een ruime meerderheid is tegen aansluiting bij de NAVO, dus zo bang zijn ze daar nu ook weer niet.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:39 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)0255a35d9c0ec1&ei=16
Ruzzia vind het niet goed als Oostenrijk bescherming zoekt tegen die mongool Poetin
Oostenrijk die schijt poepjes van die gestoorde Poetin
[..]
[..]
Rusland wil graag Oostenrijk "bevrijden van de Nazis" en als ze bij de NATO gaan dan kan dat niet meerquote:Op donderdag 28 augustus 2025 15:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, een ruime meerderheid is tegen aansluiting bij de NAVO, dus zo bang zijn ze daar nu ook weer niet.
Andersom is Rusland kennelijk wel doodsbang voor Oostenrijk.
quote:Duitsland wil sterkste leger van Europa: 'Als Rusland door de linies breekt, wordt vrijwillige dienstplicht snel een verplichte'
AMSTERDAM- Met de invoering van een dienstplicht op vrijwillige basis zet Duitsland een stap richting wat het sterkste leger van Europa moet worden.
Zo'n krijgsmacht is de wens van bondskanselier Merz.
Deskundigen zien het als opmaat naar een volledige dienstplicht en niet alleen in Duitsland.
Olof van Joolen Chef verslaggeverij 14 minuten geleden
Bij onze oosterburen zijn iets meer dan 180.000 mannen en vrouwen onder de wapenen.
Een systeem met dienstplicht naar Scandinavisch voorbeeld - waarbij jongeren zichzelf aanmelden voor een periode bij het leger - moet dit getal met 80.000 laten groeien.
Het is een denkwijze waar de Duitsers niet uniek in zijn. Demissionair staatssecretaris van Defensie Tuinman lanceerde dit jaar een vergelijkbaar plan om onze krijgsmacht in omvang te verdubbelen.
Defensie wil fors groeien naar 200.000 krachten: 'Krijgsmacht moet schaalbaar zijn'
Praktisch zijn er tussen de politieke wens en praktische mogelijkheden flinke hobbels. Net als in ons land heeft Duitsland bijvoorbeeld een tekort aan kazernes om militairen onder te brengen.
En hoewel het defensiebudget na de Russische inval in Oekraïne met 100 miljard euro is verhoogd, valt dat huisvestingsprobleem niet zomaar op te lossen.
Ook in Duitsland kampt de bouw met personeelstekorten.
Lekker je buren als buffer gebruiken.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 17:13 schreef sp3c het volgende:
Poetin kan niet bij Oostenrijk, de Russische dreiging boeit de Oostenrijkers geen ene klote
Ze lopen in elk geval op andere fronten achter.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 11:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij denkt dat Rusland qua technologie achter loopt? Think again.
Er leeft nog teveel het stereobeeld van babushkas die op een veld lopen te zoeken naar aardappelen.
quote:Oekraïense drones verlammen Rusland: brandstofcrisis slaat toe
Moskou- Rusland wordt geconfronteerd met een brandstofcrisis die het land lamlegt.
Terwijl Oekraïense drones onafgebroken raffinaderijen en pijpleidingen bestoken, staan automobilisten urenlang in eindeloze rijen, drogen tankstations op en schieten benzineprijzen door het dak.
2 minuten geleden
In augustus werd Rusland hard geraakt door een golf van ontwrichtende aanvallen op zijn olie-infrastructuur: minstens twaalf installaties langs de vitale energieroute tussen Rjazan en Volgograd gingen in vlammen op na precisieaanvallen met drones.
Woensdag sloeg het noodlot opnieuw toe met een allesverwoestende explosie bij de Rjazan-Moskou-pijpleiding; de brandstofader die Moskou zelf in beweging houdt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Analisten spreken van een ,,golf van meedogenloze, gecoördineerde aanvallen" die Poetins herstelcapaciteit verlamt en elke nieuwe slag zwaarder doet wegen.
Het Amerikaanse Institute for the Study of War waarschuwt dat deze sabotagecampagne Rusland niet alleen militair, maar ook economisch aan het wankelen brengt: een inflatieschok en een nieuwe economische crisis lijken onafwendbaar.
In augustus werd Rusland hard geraakt door een golf van ontwrichtende aanvallen op zijn olie-infrastructuur.
Zelfs de iconische Druzhba-pijpleiding, ooit hét symbool van Sovjetmacht en de levensader van Russische olie richting Europa, is stilgelegd na sabotage.
De leiding, die Hongarije en Slowakije voorziet van ruwe olie, ligt volledig plat, wat beide landen ertoe heeft gebracht om in Brussel alarm te slaan.
De vrees groeit dat een langdurige stilstand van Druzhba niet alleen Moskou, maar ook Centraal-Europa in een diepe energiecrisis kan meesleuren.
Doet Oekraïne goed. En dan hebben ze nog niet eens de nieuwe Flamingo kruisraketten met een bereik van 3000km ingezet.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 18:03 schreef michaelmoore het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-kerncentrale-koersk
[..]
[..]
ik had de fotos gezien. dat ding is net een moderne interpretatie van de Fiesler F103 uit WO2. Ook bekend als de V1quote:Op donderdag 28 augustus 2025 18:55 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Doet Oekraïne goed. En dan hebben ze nog niet eens de nieuwe Flamingo kruisraketten met een bereik van 3000km ingezet.
Het is een wat bijzonder geval. Maar als de luchtafweer van Rusland echt zo slecht is als dat het lijkt, dan zou een opgevoerde Wright Flyer nog doel kunnen raken.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 19:05 schreef Sabata het volgende:
[..]
ik had de fotos gezien. dat ding is net een moderne interpretatie van de Fiesler F103 uit WO2. Ook bekend als de V1
Dit zijn twee dingen ipv vijf, waarvan de helft ongeveer 60 jaar geleden was. Lekker gewerkt weer phpmystylski.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 12:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En landen als Hongarije, die de verdediging van Oekraïne frustreren...quote:Op donderdag 28 augustus 2025 18:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Net goed, dat het Russische volk er ook maar wat van merkt.
quote:Op donderdag 28 augustus 2025 18:03 schreef michaelmoore het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-kerncentrale-koersk
[..]
[..]
Ook zoiets moois met dat Hongarijequote:Op donderdag 28 augustus 2025 19:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
En landen als Hongarije, die de verdediging van Oekraïne frustreren...
Wat denk je wat JDAMs zijn?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 12:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ze vliegen ook nog steeds met dezelfde raketten, daar is de afgelopen 50 jaar nauwelijks iets aan veranderd. Ze hebben nog wel een paar nieuwe aanvalsraketten gemaakt, maar daar hadden ze er maar een paar van. Wat ze vooral doen is vleugeltjes aan oude bommen schroeven. Letterlijk.
quote:GBU-31/32 Joint Direct Attack Munitions (JDAM)
Developed by Boeing for the U.S. Air Force and U.S. Navy, the Joint Direct Attack Munition (JDAM) guidance tail kit converts unguided, free-fall "dumb" bombs into accurate, all-weather "smart" Guided Bomb Units (GBU). These bombs cost much less than laser or television guided bombs. The tail section contains an inertial navigation system (INS) and global positioning system (GPS) guidance control unit. It easily attaches to either a 2,000-pound BLU-109/-MK-84 bomb to make a GBU-31 or a 1,000-pound BLU-110/MK-83 to make a GBU-32. Target coordinates are located into the aircraft before takeoff; however, if the target moves, the aircrew can manually reset the new coordinates in flight, or onboard aircraft sensors can automatically update them. Once released, the fins guide the bomb as far as 15 miles to the designated target coordinates.
Waar heb jij gelezen dat een Kinzahl of een Oreshnik oid door drones zijn onderschept?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 12:51 schreef Korenfok het volgende:
Ja, blijft bijzonder hoe Poetin vol loof die hypersonische raket introduceerde, zou de grootste gamechanger zijn en vooral de NAVO doen knielen voor Rusland (het geloof in die raket zorgde ermede voor dat ze hun schaapskleren ineens afgooiden), maar niemand was onder de indruk, sterker Oekraine (volgens bepaalde users een land wat niet kan innoveren) is het meerdere malen gelukt om deze raket te onderscheppen met simpele drones.
Lol wat een prutsers.quote:REUTERS: “Trump's special representative, Steve Witkoff, violated diplomatic protocol in Moscow when he went to the Kremlin on August 6 for a meeting with Putin without a stenographer and a representative from the U.S. State Department.”
🇺🇸 “As a result, Washington does not have an official record of the Kremlin's proposals, which caused uncertainty about exactly what Putin told Witkoff or did not tell him.”
▪️ We remind you that during talks with European leaders, Witkoff initially stated that Putin was ready to withdraw from the Zaporizhzhia and Kherson regions in exchange for concessions from Kyiv regarding Donbas, but the next day, during a coordinated video conference with security advisors, he admitted that the Russian president had not made such specific proposals.
https://x.com/visionergeo/status/1961136985914896837
Wel zo praktisch wanneer je je instructies kunt ontvangen zonder pottenkijkers.quote:
Geen medelijden mee.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 22:05 schreef Perrin het volgende:
Dat wordt de auto laten staan in Hongarije en Slowakije.
[ x ]
Schiet die rotzooi gewoon uit de lucht. Maar daar zijn ze ook nog te schijterig voorquote:Op donderdag 28 augustus 2025 22:27 schreef Timwonnacott het volgende:
Russische drones boven Duitsland, al maanden lang, niemand die de moeite neemt ze neer te halen. Wat ongelooflijk laf.![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)neren-wapenroutes-vs
Ongelooflijk.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 22:27 schreef Timwonnacott het volgende:
Russische drones boven Duitsland, al maanden lang, niemand die de moeite neemt ze neer te halen. Wat ongelooflijk laf.![]()
https://nos.nl/artikel/25(...)neren-wapenroutes-vs
Als ze maar lang genoeg de kop in het zand steken dan gaat dit vanzelf weg.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 22:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het loopt ze dun door de broek daar in Brussel en de Europese hoofdsteden.
Het is voor de Europeanen gewoon afwachten wanneer die korte termijn gedachtengoed onder de grond ligt.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 22:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het loopt ze dun door de broek daar in Brussel en de Europese hoofdsteden.
Ik had ze er ook uit geschoten als ik Duitsland was - tenzij er een plan is om de Russen te misleiden - maar ga er maar vanuit dat onze drones ook boven transporten in Rusland hangen, en boven fabrieken.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 22:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Schiet die rotzooi gewoon uit de lucht. Maar daar zijn ze ook nog te schijterig voor
Ik meen een keer gelezen te hebben dat ze bang zijn voor vallende brokstukken.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 22:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Schiet die rotzooi gewoon uit de lucht. Maar daar zijn ze ook nog te schijterig voor
Het kan alleen goed komen als Putin dood isquote:Op donderdag 28 augustus 2025 23:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik had ze er ook uit geschoten als ik Duitsland was - tenzij er een plan is om de Russen te misleiden - maar ga er maar vanuit dat onze drones ook boven transporten in Rusland hangen, en boven fabrieken.
quote:Perfecte storm
Ook op de Krim, sinds 2014 door Rusland geannexeerd, loopt de crisis uit de hand.
Tankstations bevoorraden alleen nog militairen of houders van speciale coupons; gewone burgers blijven met lege tanks achter. .
Vakantieroutes zijn verstopt, landbouwmachines staan stil en de bevoorrading van essentiële producten stokt.
Lokale autoriteiten waarschuwen dat de tekorten zeker een maand kunnen aanhouden, mogelijk langer als de reeks aanvallen op olie-infrastructuur voortduurt.
Dat klopt , ik ken er eenquote:Op woensdag 27 augustus 2025 19:50 schreef phpmystyle het volgende:
Maakt niet uit, ze zijn zo innovatief, die verzinnen wel watquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 00:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het kan alleen goed komen als Putin dood is
Dat is voor de restanten van Rusland ook het beste
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)et-dak/86536701.htmlquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 00:53 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ze zijn zo innovatief, die verzinnen wel wat
OT: Bron?![]()
dat is toch belachelijk?quote:Op donderdag 28 augustus 2025 23:54 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ik meen een keer gelezen te hebben dat ze bang zijn voor vallende brokstukken.
Lijkt me vrij sterk, zoveel hebben we er nietquote:Op donderdag 28 augustus 2025 23:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik had ze er ook uit geschoten als ik Duitsland was - tenzij er een plan is om de Russen te misleiden - maar ga er maar vanuit dat onze drones ook boven transporten in Rusland hangen, en boven fabrieken.
Niet genoeg voor grootschalige aanvallen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
Lijkt me vrij sterk, zoveel hebben we er niet
Niet met dronesquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet genoeg voor grootschalige aanvallen.
Maar ik denk dat we echt wel volgen wat de Russen in het achterland doen. Jij denkt niet dat we daar spioneren?
daar hebben we palentir voor tegenwoordigquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 08:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet genoeg voor grootschalige aanvallen.
Maar ik denk dat we echt wel volgen wat de Russen in het achterland doen. Jij denkt niet dat we daar spioneren?
Hartstochtelijke liefdequote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:29 schreef Breekfast het volgende:
Trump en Poetin houden het wel lang vol in Alaska.
Er is in ieder geval weer langer over geluld dan van genotenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:29 schreef Breekfast het volgende:
Trump en Poetin houden het wel lang vol in Alaska.
Ik snap dat je niet zomaar op alles kunt schieten wat vliegt maar hier moet toch meer tegen te doen zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 22:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het wordt met de dag duidelijker waarom niemand ons serieus neemt. Zelfs op het beschieten van ons kantoor in Kyiv wordt niet gereageerd. Ja, met “sterke veroordelingen”.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 09:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik snap dat je niet zomaar op alles kunt schieten wat vliegt maar hier moet toch meer tegen te doen zijn.
omdat de eu geen enkele militaire kracht heeft onder haar bevoegd heden en europese landen natuurlijk niet individueel in gaan springen hierop.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het wordt met de dag duidelijker waarom niemand ons serieus neemt. Zelfs op het beschieten van ons kantoor in Kyiv wordt niet gereageerd. Ja, met “sterke veroordelingen”.
Mocht er ooit een vredesmacht komen en we worden beschoten, dan gaan we zeker ook eerst Poetin om toestemming vragen of we terug mogen schieten
Ook conservatieve mannen kunnen verliefd worden op andere mannenquote:
jawel, enige verschil is dat de Amerikanen niet bang zijn om een vuist te makenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, niet.
(Behalve dan een full blown pearl harbour momentje, maar anders, nah)
Met satelliet is niet alles goed zichtbaar.quote:
Ja, dat merken we.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
jawel, enige verschil is dat de Amerikanen niet bang zijn om een vuist te maken
sateliet is minder zichtbaar dan een dronequote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met satelliet is niet alles goed zichtbaar.
kquote:
Er lopen geen europeanen of yanks met consumenten drones in rusland.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met satelliet is niet alles goed zichtbaar.
Ongetwijfeld proffesionals.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er lopen geen europeanen of yanks met consumenten drones in rusland.
Tegen wie?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
jawel, enige verschil is dat de Amerikanen niet bang zijn om een vuist te maken
Het is bizar dat het beschieten van een EU-kantoor geen enkele significante reactie tot gevolg heeft. Had op z’n minst een stel Russische diplomaten weggestuurd.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:16 schreef Korenfok het volgende:
[..]
omdat de eu geen enkele militaire kracht heeft onder haar bevoegd heden en europese landen natuurlijk niet individueel in gaan springen hierop.
navo beschermd en verbind, maar gedrag van groepen leert ook, dat als iedereen stil blijft staan iedereen stil blijft staan, tot een iemand begint rent iedereen er achteraan.
tegen de vijand logischerwijsquote:
Met "mannetjes" weet ik niet, dat veronderstelt lekken.. het kan..quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:35 schreef sp3c het volgende:
ik wil er best vanuit gaan dat er in Rusland gespioneerd wordt door jan en alleman maar er hangen geen NAVO drones boven Russische fabrieken en shit das een heel vreemd verhaal
dat gebeurt met satelieten, onderzeeboten, hele stiekeme mannetjes, en cyber
Spionnen, james bond enzoquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met "mannetjes" weet ik niet, dat veronderstelt lekken.. het kan..
Wat bedoel je met cyber?
Met drones of andere remote controlled devices kun je echt beelden maken. Satellieten zijn te statisch.
Vaak welquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Is hun vijand ook onze vijand?
Ik zie dat ook niet zo. Rusland schiet die drones waarschijnlijk wel gewoon neer, dus je bereikt er ook nog eens niets mee behalve dat je jezelf in de kijker speelt. Te obvious allemaal.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:35 schreef sp3c het volgende:
ik wil er best vanuit gaan dat er in Rusland gespioneerd wordt door jan en alleman maar er hangen geen NAVO drones boven Russische fabrieken en shit das een heel vreemd verhaal
dat gebeurt met satelieten, onderzeeboten, hele stiekeme mannetjes, en cyber
Valt ook niet heel veel extra te leren met dronesquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zie dat ook niet zo. Rusland schiet die drones waarschijnlijk wel gewoon neer, dus je bereikt er ook nog eens niets mee behalve dat je jezelf in de kijker speelt. Te obvious allemaal.
satellieten kunnen zoeken en gaan naar hun optimale positiequote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met "mannetjes" weet ik niet, dat veronderstelt lekken.. het kan..
Wat bedoel je met cyber?
Met drones of andere remote controlled devices kun je echt beelden maken. Satellieten zijn te statisch.
quote:Hoe bewegen ze?
Baan om de aarde: Starlink-satellieten draaien in een lage baan om de aarde.
Niet-handmatige aanpassing: De satellieten kunnen hun baan aanpassen met behulp van ingebouwde stuwraketten, ook wel Hall-effect-stuwraketten genoemd.
Autonome botsingsvermijding: De satellieten zijn ook ontworpen om autonoom en soepel botsingen met andere satellieten te vermijden, gebaseerd op gegevens van de trackingapparatuur aan de grond.
Ja, satellieten maken gebruik van solar power, ook wel zonne-energie, op twee manieren: als energiebron voor de satelliet zelf en als een toekomstig concept voor het opwekken van energie voor de aarde.
Satellieten vangen zonlicht op met zonnepanelen, die de energie omzetten in elektriciteit om het ruimtevaartuig van stroom te voorzien en batterijen op te laden voor momenten in de schaduw
Het beantwoordt mijn vraag niet: kun je met die krengen goed beeldmateriaal krijgen én zicht krijgen in alle bewegingen en mutaties op de grond?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
satellieten kunnen zoeken en gaan naar hun optimale positie
Je hebt veel satellieten nodig om de aarde te coveren , maar kan goed zijn dat starlink ook die spionage functie uitvoert
al heeft palantir ook eigen satellieten
[..]
[..]
serieus???quote:
Oh, dat wist ik niet. Ik zal me gedragen. Ik kan php wel op mijn negeerlijst zetten, maar dan blijft er niet veel over. Ik sla het wel weer een tijdje over.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
serieus???
het topic is 3 minuten open en jij komt bewijzen dat het een goede beslissing was om het dicht te flikkeren![]()
ja kan ook gewooon normaal reageren net als iedereen, hij zegt uberhaupt niks geks hier dus het is echt totaal onduidelijk waarom je gelijk weer verwijten begint te maken, totaal onnodigquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet. Ik zal me gedragen. Ik kan php wel op mijn negeerlijst zetten, maar dan blijft er niet veel over. Ik sla het wel weer een tijdje over.
Ik probeer hem te negeren of er de draak mee te steken. Dit was het laatste. Je mag zelf raden waarom.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja kan ook gewooon normaal reageren net als iedereen, hij zegt uberhaupt niks geks hier dus het is echt totaal onduidelijk waarom je gelijk weer verwijten begint te maken, totaal onnodig
kennelijk zien ze dat jij je neus gaat snuitenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het beantwoordt mijn vraag niet: kun je met die krengen goed beeldmateriaal krijgen én zicht krijgen in alle bewegingen en mutaties op de grond?
Kijk google maps heeft ook satteliet, alleen die zijn statisch. Ik kan daarmee niet de in en uitgaande goederenstroom van bol.com in Waalwijk doormeten.
quote:Technology Engineering
China creates powerful spy satellite capable of seeing facial details from low orbit
Scientists in China have created a satellite with laser-imaging technology powerful enough to capture human facial details from more than 60 miles (100 kilometers) away.
This breakthrough represents a performance increase of 100 times or more compared to leading spy cameras and traditional telescopes, according to a report on the new technology in the South China Morning Post.
Amongst a broad gamut of potential applications, the technology could allow operators to surveil foreign satellites to a previously impossible level of detail. The researchers at China's Academy of Sciences' Aerospace Information Research Institute outlined their findings in a new study published in the
.
quote:Alarming New Satellite Can Spy on Individual People
In a groundbreaking advancement poised to redefine global surveillance capabilities, China has developed a powerful satellite system capable of capturing human facial expressions from orbit, marking a significant leap forward in remote sensing technology.
het boeit me helemaal niet waarom, stop ermeequote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik probeer hem te negeren of er de draak mee te steken. Dit was het laatste. Je mag zelf raden waarom.
Ik heb al gezegd dat ik dat zal doen, gewoon weer een topic om over te slaan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
het boeit me helemaal niet waarom, stop ermee
Wat een onzin, zo werkt het niet. En starlink zijn communicatie-satellieten, daar kun je geen beeldmateriaal mee verzamelen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
satellieten kunnen zoeken en gaan naar hun optimale positie
Je hebt veel satellieten nodig om de aarde te coveren , maar kan goed zijn dat starlink ook die spionage functie uitvoert
al heeft palantir ook eigen satellieten
[..]
[..]
SpaceX lanceert wel satellieten voor Palantirquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een onzin, zo werkt het niet. En starlink zijn communicatie-satellieten, daar kun je geen beeldmateriaal mee verzamelen.
De vrijblijvendheid waarmee mensen hier maar wat roepen en de stelligheid ervan.
Je had het over starlink, niet over space Xquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
SpaceX lanceert wel satellieten voor Palantir
starlink is van Space Xquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je had het over starlink, niet over space X
Nee, dat zijn twee afzonderlijke bedrijven.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
starlink is van Space X
https://www.business-huma(...)israels-war-in-gaza/
maar wel allebei van MUSKquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat zijn twee afzonderlijke bedrijven.
SpaceX - Starlink System Architecture for Internet - Techplayon
Starlink is a global internet service developed by SpaceX, using a vast network of Low Earth Orbit (LEO) satellites to provide high-speed, low-latency broadband internet to remote and underserved areas worldwide.
Users receive the service through a user terminal (dish) that communicates with the satellites, which then connect to ground stations that link to the broader internet.
This system aims to overcome geographical limitations of traditional internet infrastructure, offering reliable service for remote work, disaster recovery, and in regions with limited connectivity.
There is no official Starlink IPO date; the company remains a private subsidiary of SpaceX, and an IPO is not expected in the immediate future.
Elon Musk stated in May 2025 that an IPO is possible once the company has "predictable cash flow" but declined to set a timetable, as he is "in no rush" to go public.
While Starlink has achieved positive cash flow, Musk's primary condition for an IPO is predictable, reliable cash generation from the business.
Current Status:
Private Company: Starlink is currently a private, wholly-owned subsidiary of SpaceX.
No Public Trading: Because it's private, you cannot buy Starlink shares on public exchanges.
Future Listing Possible: Elon Musk has indicated a potential future IPO, but only when the business achieves more predictable and reliable cash flow.
Key Factors Influencing a Potential IPO:
Cash Flow:
Musk's main criterion is for Starlink to have a predictable and reliable cash flow, which it achieved in 2022 and was expected to continue into 2023.
Lack of Urgency:
Musk has stated he is "in no rush" to take Starlink public, suggesting he does not need the pressure of quarterly market expectations at this time. .
Dat weet ik. Maar dat Musk zowel belang heeft in spaceX als in starlink wil niet zeggen dat je met starlink spionagefoto’s kunt maken! Tesla is ook deels van musk. Worden met die gelanceerde Tesla ook foto’s gemaakt?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar wel allebei van MUSK
[..]
[..]
zou me niets verbazenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar dat Musk zowel belang heeft in spaceX als in starlink wil niet zeggen dat je met starlink spionagefoto’s kunt maken! Tesla is ook deels van musk.
Space X doet ook satellieten voor anderen lancerenquote:SpaceX is the car manufacturer, and Starlink is a specific car model (the internet service) that they produce and sell
Dus?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zou me niets verbazen
[..]
Space X doet ook satellieten voor anderen lanceren
en Starship is ook een activiteit ,naast starlink en commercieel satellieten verzendenquote:
There is no confirmed Starlink IPO date, as the company has not filed for an initial public offering.
Elon Musk has stated that Starlink could go public in 2025 or 2026, but he is "in no rush" and will only pursue the IPO when the business has more predictable cash flow and a strong market position.
Dat gevoel heb ik dus ook, met satelliet kun je maar beperkt zaken in kaart brengen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een onzin, zo werkt het niet. En starlink zijn communicatie-satellieten, daar kun je geen beeldmateriaal mee verzamelen.
De vrijblijvendheid waarmee mensen hier maar wat roepen en de stelligheid ervan.
Je kan met satellieten prima de boel in kaart brengen, we doen niet anders.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik dus ook, met satelliet kun je maar beperkt zaken in kaart brengen.
Starlink is een deel van Space X,quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar dat Musk zowel belang heeft in spaceX als in starlink wil niet zeggen dat je met starlink spionagefoto’s kunt maken! Tesla is ook deels van musk.
Klopt. Door televisie en films hebben mensen er een heel verkeerd beeld van gekregenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik dus ook, met satelliet kun je maar beperkt zaken in kaart brengen.
Klopt, daarvoor moeten de satellieten zijn uitgerust met camera's en ondersteunende hardware.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar dat Musk zowel belang heeft in spaceX als in starlink wil niet zeggen dat je met starlink spionagefoto’s kunt maken! Tesla is ook deels van musk. Worden met die gelanceerde Tesla ook foto’s gemaakt?
Wat een dilletantische onzin weet in dit topic
Dat is onjuist, phpmystyle heeft onlangs geduid dat de vrede nu wel heel erg dichtbij was.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit gaat helemaal niet goed voor Oekraïne.
Rusland gooit er juist een flinke schep bovenop.
Er is nog lang geen sprake van echte vredesbesprekingen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |