Vaak welquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Is hun vijand ook onze vijand?
Ik zie dat ook niet zo. Rusland schiet die drones waarschijnlijk wel gewoon neer, dus je bereikt er ook nog eens niets mee behalve dat je jezelf in de kijker speelt. Te obvious allemaal.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:35 schreef sp3c het volgende:
ik wil er best vanuit gaan dat er in Rusland gespioneerd wordt door jan en alleman maar er hangen geen NAVO drones boven Russische fabrieken en shit das een heel vreemd verhaal
dat gebeurt met satelieten, onderzeeboten, hele stiekeme mannetjes, en cyber
Valt ook niet heel veel extra te leren met dronesquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zie dat ook niet zo. Rusland schiet die drones waarschijnlijk wel gewoon neer, dus je bereikt er ook nog eens niets mee behalve dat je jezelf in de kijker speelt. Te obvious allemaal.
satellieten kunnen zoeken en gaan naar hun optimale positiequote:Op vrijdag 29 augustus 2025 10:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met "mannetjes" weet ik niet, dat veronderstelt lekken.. het kan..
Wat bedoel je met cyber?
Met drones of andere remote controlled devices kun je echt beelden maken. Satellieten zijn te statisch.
quote:Hoe bewegen ze?
Baan om de aarde: Starlink-satellieten draaien in een lage baan om de aarde.
Niet-handmatige aanpassing: De satellieten kunnen hun baan aanpassen met behulp van ingebouwde stuwraketten, ook wel Hall-effect-stuwraketten genoemd.
Autonome botsingsvermijding: De satellieten zijn ook ontworpen om autonoom en soepel botsingen met andere satellieten te vermijden, gebaseerd op gegevens van de trackingapparatuur aan de grond.
quote:AI-overzicht
Ja, satellieten maken gebruik van solar power, ook wel zonne-energie, op twee manieren: als energiebron voor de satelliet zelf en als een toekomstig concept voor het opwekken van energie voor de aarde.
Satellieten vangen zonlicht op met zonnepanelen, die de energie omzetten in elektriciteit om het ruimtevaartuig van stroom te voorzien en batterijen op te laden voor momenten in de schaduw
Het beantwoordt mijn vraag niet: kun je met die krengen goed beeldmateriaal krijgen én zicht krijgen in alle bewegingen en mutaties op de grond?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
satellieten kunnen zoeken en gaan naar hun optimale positie
Je hebt veel satellieten nodig om de aarde te coveren , maar kan goed zijn dat starlink ook die spionage functie uitvoert
al heeft palantir ook eigen satellieten
[..]
[..]
serieus???quote:
Oh, dat wist ik niet. Ik zal me gedragen. Ik kan php wel op mijn negeerlijst zetten, maar dan blijft er niet veel over. Ik sla het wel weer een tijdje over.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
serieus???
het topic is 3 minuten open en jij komt bewijzen dat het een goede beslissing was om het dicht te flikkeren![]()
ja kan ook gewooon normaal reageren net als iedereen, hij zegt uberhaupt niks geks hier dus het is echt totaal onduidelijk waarom je gelijk weer verwijten begint te maken, totaal onnodigquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet. Ik zal me gedragen. Ik kan php wel op mijn negeerlijst zetten, maar dan blijft er niet veel over. Ik sla het wel weer een tijdje over.
Ik probeer hem te negeren of er de draak mee te steken. Dit was het laatste. Je mag zelf raden waarom.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja kan ook gewooon normaal reageren net als iedereen, hij zegt uberhaupt niks geks hier dus het is echt totaal onduidelijk waarom je gelijk weer verwijten begint te maken, totaal onnodig
kennelijk zien ze dat jij je neus gaat snuitenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het beantwoordt mijn vraag niet: kun je met die krengen goed beeldmateriaal krijgen én zicht krijgen in alle bewegingen en mutaties op de grond?
Kijk google maps heeft ook satteliet, alleen die zijn statisch. Ik kan daarmee niet de in en uitgaande goederenstroom van bol.com in Waalwijk doormeten.
quote:Technology Engineering
China creates powerful spy satellite capable of seeing facial details from low orbit
Scientists in China have created a satellite with laser-imaging technology powerful enough to capture human facial details from more than 60 miles (100 kilometers) away.
This breakthrough represents a performance increase of 100 times or more compared to leading spy cameras and traditional telescopes, according to a report on the new technology in the South China Morning Post.
Amongst a broad gamut of potential applications, the technology could allow operators to surveil foreign satellites to a previously impossible level of detail. The researchers at China's Academy of Sciences' Aerospace Information Research Institute outlined their findings in a new study published in the
.
quote:Alarming New Satellite Can Spy on Individual People
In a groundbreaking advancement poised to redefine global surveillance capabilities, China has developed a powerful satellite system capable of capturing human facial expressions from orbit, marking a significant leap forward in remote sensing technology.
het boeit me helemaal niet waarom, stop ermeequote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik probeer hem te negeren of er de draak mee te steken. Dit was het laatste. Je mag zelf raden waarom.
Ik heb al gezegd dat ik dat zal doen, gewoon weer een topic om over te slaan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
het boeit me helemaal niet waarom, stop ermee
Wat een onzin, zo werkt het niet. En starlink zijn communicatie-satellieten, daar kun je geen beeldmateriaal mee verzamelen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 11:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
satellieten kunnen zoeken en gaan naar hun optimale positie
Je hebt veel satellieten nodig om de aarde te coveren , maar kan goed zijn dat starlink ook die spionage functie uitvoert
al heeft palantir ook eigen satellieten
[..]
[..]
SpaceX lanceert wel satellieten voor Palantirquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een onzin, zo werkt het niet. En starlink zijn communicatie-satellieten, daar kun je geen beeldmateriaal mee verzamelen.
De vrijblijvendheid waarmee mensen hier maar wat roepen en de stelligheid ervan.
Je had het over starlink, niet over space Xquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
SpaceX lanceert wel satellieten voor Palantir
starlink is van Space Xquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je had het over starlink, niet over space X
Nee, dat zijn twee afzonderlijke bedrijven.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
starlink is van Space X
https://www.business-huma(...)israels-war-in-gaza/
maar wel allebei van MUSKquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, dat zijn twee afzonderlijke bedrijven.
SpaceX - Starlink System Architecture for Internet - Techplayon
Starlink is a global internet service developed by SpaceX, using a vast network of Low Earth Orbit (LEO) satellites to provide high-speed, low-latency broadband internet to remote and underserved areas worldwide.
Users receive the service through a user terminal (dish) that communicates with the satellites, which then connect to ground stations that link to the broader internet.
This system aims to overcome geographical limitations of traditional internet infrastructure, offering reliable service for remote work, disaster recovery, and in regions with limited connectivity.
There is no official Starlink IPO date; the company remains a private subsidiary of SpaceX, and an IPO is not expected in the immediate future.
Elon Musk stated in May 2025 that an IPO is possible once the company has "predictable cash flow" but declined to set a timetable, as he is "in no rush" to go public.
While Starlink has achieved positive cash flow, Musk's primary condition for an IPO is predictable, reliable cash generation from the business.
Current Status:
Private Company: Starlink is currently a private, wholly-owned subsidiary of SpaceX.
No Public Trading: Because it's private, you cannot buy Starlink shares on public exchanges.
Future Listing Possible: Elon Musk has indicated a potential future IPO, but only when the business achieves more predictable and reliable cash flow.
Key Factors Influencing a Potential IPO:
Cash Flow:
Musk's main criterion is for Starlink to have a predictable and reliable cash flow, which it achieved in 2022 and was expected to continue into 2023.
Lack of Urgency:
Musk has stated he is "in no rush" to take Starlink public, suggesting he does not need the pressure of quarterly market expectations at this time. .
Dat weet ik. Maar dat Musk zowel belang heeft in spaceX als in starlink wil niet zeggen dat je met starlink spionagefoto’s kunt maken! Tesla is ook deels van musk. Worden met die gelanceerde Tesla ook foto’s gemaakt?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar wel allebei van MUSK
[..]
[..]
zou me niets verbazenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar dat Musk zowel belang heeft in spaceX als in starlink wil niet zeggen dat je met starlink spionagefoto’s kunt maken! Tesla is ook deels van musk.
Space X doet ook satellieten voor anderen lancerenquote:SpaceX is the car manufacturer, and Starlink is a specific car model (the internet service) that they produce and sell
Dus?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zou me niets verbazen
[..]
Space X doet ook satellieten voor anderen lanceren
en Starship is ook een activiteit ,naast starlink en commercieel satellieten verzendenquote:
There is no confirmed Starlink IPO date, as the company has not filed for an initial public offering.
Elon Musk has stated that Starlink could go public in 2025 or 2026, but he is "in no rush" and will only pursue the IPO when the business has more predictable cash flow and a strong market position.
Dat gevoel heb ik dus ook, met satelliet kun je maar beperkt zaken in kaart brengen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een onzin, zo werkt het niet. En starlink zijn communicatie-satellieten, daar kun je geen beeldmateriaal mee verzamelen.
De vrijblijvendheid waarmee mensen hier maar wat roepen en de stelligheid ervan.
Je kan met satellieten prima de boel in kaart brengen, we doen niet anders.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik dus ook, met satelliet kun je maar beperkt zaken in kaart brengen.
Starlink is een deel van Space X,quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar dat Musk zowel belang heeft in spaceX als in starlink wil niet zeggen dat je met starlink spionagefoto’s kunt maken! Tesla is ook deels van musk.
Klopt. Door televisie en films hebben mensen er een heel verkeerd beeld van gekregenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik dus ook, met satelliet kun je maar beperkt zaken in kaart brengen.
Klopt, daarvoor moeten de satellieten zijn uitgerust met camera's en ondersteunende hardware.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar dat Musk zowel belang heeft in spaceX als in starlink wil niet zeggen dat je met starlink spionagefoto’s kunt maken! Tesla is ook deels van musk. Worden met die gelanceerde Tesla ook foto’s gemaakt?
Wat een dilletantische onzin weet in dit topic
Dat is onjuist, phpmystyle heeft onlangs geduid dat de vrede nu wel heel erg dichtbij was.quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 12:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit gaat helemaal niet goed voor Oekraïne.
Rusland gooit er juist een flinke schep bovenop.
Er is nog lang geen sprake van echte vredesbesprekingen
Ook Macron leeft in zijn kleine bubbel, en interesseert zich niet in de grotere wereld. Macron eist ook dat Poetin uiterlijk maandag zich moet committeren in een ontmoeting met Zelensky.quote:Op zondag 31 augustus 2025 02:43 schreef 3rr0r het volgende:
Heeft Trump al iets anders laten weten dan dat hij 'niet blij' is nu Putin overduidelijk hem mega voor lul zet met deze aanvallen en uit de weg gaan van een gesprek met Zelensky?
Ja, kunnen ze in beijing vieren dat rusland vladiwostok heeft gestolen van ze.quote:Op zondag 31 augustus 2025 09:32 schreef Idisrom het volgende:
Maar Poetin is inmiddels allang in Peking voor de herdenking van de beëindiging van WO-2
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |