Bekijk deze YouTube-videoquote:"Russia on the verge of full-scale fuel crisis" reports Russian paper
Bekijk deze YouTube-videoquote:Oekrane wachtte op binnenrijdende Russische trein in Crimea - en zette toen een perfecte hinderlaag in gang..
De grote vriend van Prigozjin en Poetinquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:09 schreef phpmystyle het volgende:
Solovyov is een provocateur. Beetje niveau Verhofstadt of Kallas.
Wordt niet serieus genomen.
Je flamebait is te opvallend.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:09 schreef phpmystyle het volgende:
Solovyov is een provocateur. Beetje niveau Verhofstadt of Kallas.
Wordt niet serieus genomen.
Ik weet gewoon niet wat ik me concreet voor moet stellen hierbij.quote:
aanwezig zijn denk ikquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet gewoon niet wat ik me concreet voor moet stellen hierbij.
No-fly zones?
Dus de Europeanen en de VS gaan Russische toestellen uit de lucht schieten?
Ik zie ook niet gebeuren dat de Russen zo maar ineens gaan luisteren naar de VS en Europa en troepen zullen toelaten in de rest van Oekraine.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
No-fly zones?
Aanwezig zijn en niet echt meedoen is ook vaag. Voor je het weet valt er een 'verdwaalde' bom bovenop een Amerikaanse basis.quote:
Zeker.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie ook niet gebeuren dat de Russen zo maar ineens gaan luisteren naar de VS en Europa en troepen zullen toelaten in de rest van Oekraine.
Als wij daar zijn dan gaat dat 100% gebeuren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Aanwezig zijn en niet echt meedoen is ook vaag. Voor je het weet valt er een 'verdwaalde' bom bovenop een Amerikaanse basis.
FTFY.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker.
Ook omdat wij, Europa, die vrede nu al niet af kunnen willen dwingen.
mijn broer was in Libanon met Unifil, als buffer , de kogels vlogen hem om de oren zeiquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Aanwezig zijn en niet echt meedoen is ook vaag. Voor je het weet valt er een 'verdwaalde' bom bovenop een Amerikaanse basis.
hangt af van de uitkomsten in het overleg , als niet dit jaar, dan volgend jaarquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie ook niet gebeuren dat de Russen zo maar ineens gaan luisteren naar de VS en Europa en troepen zullen toelaten in de rest van Oekraine.
En moet je bij het moment supreme dan wederom betalen of tarieven slikken of god weet wat?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
No-fly zones?
Nee hh. Was verder ook niemand met gezond verstand die dacht van wel. Totaal nergens op gebaseerd.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hangt af van de uitkomsten in het overleg , als niet dit jaar, dan volgend jaar
de plannen van Poetin inzake een herleving van de USSR die gaan niet door , dat is duidelijk
Zoveel hebben ze niet toe te laten wat dat betreft, het is hun land niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 18:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Je hebt de uitspraken van het Kremlin de afgelopen jaren overduidelijk niet gevolgd.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee hh. Was verder ook niemand met gezond verstand die dacht van wel. Totaal nergens op gebaseerd.
Poetin heeft inderdaad geen gezond verstand.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee hh. Was verder ook niemand met gezond verstand die dacht van wel.
"Het Kremlin" of Lavrov en Medvedev?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:31 schreef oheng het volgende:
[..]
Je hebt de uitspraken van het Kremlin de afgelopen jaren overduidelijk niet gevolgd.
Het Kremlin, en ook vele leden van de staatsduma. Ik kan er ook niks aan doen dat jij je russische nieuws klaarblijkelijk van tiktok haalt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
"Het Kremlin" of Lavrov en Medvedev?
Zolang wij geen match zijn voor Rusland (of denken dat we geen match zijn), gaat dat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En moet je bij het moment supreme dan wederom betalen of tarieven slikken of god weet wat?
Maar volgens mij zeggen ze dat niet. Ze maken het niet concreet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:04 schreef ExTec het volgende:
Ach, als de VS al luchtverdediging toezegd is dat winst.
Want het kremlin hangt nog steeds op het punt van "geen buitenlandse vredesmacht".
Eerste alinea van het FT artikel:quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar volgens mij zeggen ze dat niet. Ze maken het niet concreet.
Ik begrijp gewoon die wollige taal niet.
2de:quote:The US has said it is prepared to provide intelligence assets and battlefield oversight to any western security plan for postwar Ukraine and take part in a European-led air defence shield for the country, European and Ukrainian officials said.
Redelijk concreet.quote:Washington would be prepared to contribute “strategic enablers” including intelligence, surveillance and reconnaissance (ISR), command and control and air defence assets to enable any European-led deployment on the ground,
EU moet niet op de USA rekenen , die is meer druk met Taiwan dan met het straatarme Ukrainequote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:12 schreef theunderdog het volgende:
Niemand weet wat Amerika nu precies wil en gaat doen. Dit zorgt ervoor dat zelfs al komt er steun, mensen toch constant denken: maar hoelang nog? wat als Amerika de steun ineens weer terugtrekt? volgens mij is geen steun dan beter. Dan is de situatie in elk geval helder.
.quote:AI-overzicht
De economie van de Verenigde Staten (VS) is groter dan die van de Europese Unie (EU), en dit verschil is in de afgelopen decennia toegenomen. In 2024 bedroeg het BBP van de VS ongeveer $27,7 biljoen, terwijl het BBP van de EU als geheel in 2020 13,4 biljoen euro was. De VS is dus een aanzienlijk grotere economie dan de EU.
quote:AI-overzicht
De Amerikaanse uitgaven aan defensie bedroegen in 2023 naar schatting ongeveer 3,5% van het bruto nationaal product (BNP), wat neerkomt op ongeveer 877 miljard dollar.
Dit percentage is hoger dan het gemiddelde van andere NAVO-landen, en het is een onderwerp dat regelmatig terugkomt in internationale discussies over defensiebijdragen.
Polen's defensie-uitgaven als percentage van het Bruto Nationaal Product (BNP) bedroegen in 2024 naar schatting 4,1%, vergeleken met 2,2% in 2022. Dit betekent dat Polen aanzienlijk meer investeerde in defensie in 2024 dan in 2022, met een stijging van bijna 2 procentpunt van het BNP.
De EU-landen besteedden in 2024 circa 1,9% van het totale BBP van de Europese Unie aan defensie.
Dit kwam neer op een bedrag van ongeveer 326 miljard, wat een stijging van meer dan 30% betekende ten opzichte van 2021.
Ik heb weinig trek in deze discussie die geen discussie is. EU kan Oekraine niet beschermen zonder de VS.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
EU moet niet op de USA rekenen , die is meer druk met Taiwan dan met het straatarme Ukraine
EU heeft een veel grotere pot als er 3% van het GDP aan defensie besteed wordt of net als Polen 8%
EU heeft niet genoeg fabrieken vooroorlogstuig ,dus moeten we dat kopen van de USA dan is ook de handelsbalans verbetert
We durven niet. "Punt".quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb weinig trek in deze discussie die geen discussie is. EU kan Oekraine niet beschermen zonder de VS.
Punt.
kan makkelijk , als de wil er isquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb weinig trek in deze discussie die geen discussie is. EU kan Oekraine niet beschermen zonder de VS.
Punt.
En dus gaat de oorlog door. Want zo lang wij niet zorgen voor adequate afschrikking, zal Rusland zijn eisen alleen maar blijven herhalen en verder verhogen. En die eisen zijn voor Oekrane (en Europa) onacceptabel.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang wij geen match zijn voor Rusland (of denken dat we geen match zijn), gaat dat niet gebeuren.
Wij, en de VS zeker niet, gaan niet openlijk in conflict komen met Rusland.
Want dan hadden we nu al wel in Oekrane gezeten en een staakt het vuren afgedwongen inclusief een no-fly zone. En dat doen we niet.
Ja man. Terwijl de Duitse economie nu al in grote problemen zit. Alles waar je in gaat investeren, dat moet ergens vandaan komen he. Je hebt nu al meerdere landen die in de stress zitten omdat ze akkoord zijn gegaan met die 5%..quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kan makkelijk , als de wil er is
defensie uitgaven verdubbelen en materieel kopen in de USA ook de expertise van Palantir
Duitsland heeft de kans van hun leven door de defensiefabriek van de EU te wordenquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja man. Terwijl de Duitse economie nu al in grote problemen zit. Alles waar je in gaat investeren, dat moet ergens vandaan komen he. Je hebt nu al meerdere landen die in de stress zitten omdat ze akkoord zijn gegaan met die 5%..
Klopt. Maar me dunkt dat met deze mededeling van de VS duidelijk is dat buitenlandse troepen in oekraine aanwezig dus een kaart is die ook de VS niet van tafel laat vegen door het gebral van lavrov.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:24 schreef Spablauw214 het volgende:
En die eisen zijn voor Oekrane (en Europa) onacceptabel.
???quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Duitsland heeft de kans van hun leven door de defensiefabriek van de EU te worden
https://www.rheinmetall.com
Neehoor, net als Meloni die pie in the sky brug tussen italie en sicili daarbij wilde optellen, kunnen anderen dat ook.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:24 schreef theunderdog het volgende:
Je hebt nu al meerdere landen die in de stress zitten omdat ze akkoord zijn gegaan met die 5%..
Precies. En zullen er dus ook landen zijn die het zo creatief invullen dat wij qua defensiekracht zullen zeggen: 'ja, zo hebben we er weinig aan'.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor, net als Meloni die pie in the sky brug tussen italie en sicili daarbij wilde optellen, kunnen anderen dat ook.
NAVO heeft het over een percentage, maar heeft het nooit ergens over hoe je die precies invult.
Het is bespottelijk dat Rusland zelf wil bepalen wie wel en niet onderdeel uit mogen maken van een vredesmacht in een ander land.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt. Maar me dunkt dat met deze mededeling van de VS duidelijk is dat buitenlandse troepen in oekraine aanwezig dus een kaart is die ook de VS niet van tafel laat vegen door het gebral van lavrov.
Daarbij; onderhandelingen tussen de (nu) korea's, aan het einde van de korea oorlog duurde 2 jaar ofzo. Incl. episoden waar beide partijen dagenlang elkaar boos aan zaten te kijken, zonder iets te zeggen,
Dus ook hier voor geld dat geduld een schone zaak is.
Eens, maar pretendeer je nou te onderhandelen, of niet?quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is bespottelijk dat Rusland zelf wil bepalen wie wel en niet onderdeel uit mogen maken van een vredesmacht in een ander land.
En het is nog veel achterlijker dat het Westen hier berhaupt serieus op in gaat in plaats van Lavrov gewoon in z’n gezicht uit te lachen.
Rusland pretendeert te onderhandelen maar nergens blijkt uit dat ze serieus genteresseerd zijn in een oplossing, anders dan Zelensky die naar Moskou komt om de capitulatie te tekenen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens, maar pretendeer je nou te onderhandelen, of niet?
Er is een economische school die theoriseert dat je als overheid juist moet investeren als de economie in het slop zit.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja man. Terwijl de Duitse economie nu al in grote problemen zit. Alles waar je in gaat investeren, dat moet ergens vandaan komen he. Je hebt nu al meerdere landen die in de stress zitten omdat ze akkoord zijn gegaan met die 5%..
Might makes right. Zelfde als hoe de VS denkt. De realistische school in geopolitiek.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:32 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is bespottelijk dat Rusland zelf wil bepalen wie wel en niet onderdeel uit mogen maken van een vredesmacht in een ander land.
Zeker. Maar niet perse in defensie. Ofja, niet enkel.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:59 schreef oheng het volgende:
[..]
Er is een economische school die theoriseert dat je als overheid juist moet investeren als de economie in het slop zit.
quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:49 schreef oheng het volgende:
Zijn er hondenliefhebbers hier?Waarom zou je dit posten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Dat denk ik dus ook.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
En dus gaat de oorlog door. Want zo lang wij niet zorgen voor adequate afschrikking, zal Rusland zijn eisen alleen maar blijven herhalen en verder verhogen. En die eisen zijn voor Oekrane (en Europa) onacceptabel.
Dit kan nog lang duren zo.
Daar staat dat ze materiaal aan Europa verkopen. Zodat ze ons enablen om ons ding te doen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 21:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eerste alinea van het FT artikel:
[..]
2de:
[..]
Redelijk concreet.
Niet slim, want rus gaat zeker wat flikken. En daarna ben je all-in.
Maar trump is nu eenmaal niet slim.
Zo ongeveer. Ik geloof ook niet dat Europa intentioneel zelf wil deelnemen in deze oorlog. Wel probeert zij USA te betrekken in dit conflict en wordt letterlijke kosten noch moeite gespaard om Trump alligned te houden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 20:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Zolang wij geen match zijn voor Rusland (of denken dat we geen match zijn), gaat dat niet gebeuren.
Wij, en de VS zeker niet, gaan niet openlijk in conflict komen met Rusland.
Want dan hadden we nu al wel in Oekrane gezeten en een staakt het vuren afgedwongen inclusief een no-fly zone. En dat doen we niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |