Dus jij vond eigenlijk alleen de allereerste aflevering met Pierre Janssen in 1988 goed?quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:29 schreef Hugo_Treger het volgende:
De kwaliteit van de afleveringen heeft een duikvlucht genomen vanaf het moment dat men vrouwen begon te interviewen. Daarover zullen wij het intussen allen wel eens zijn.
Don't feed the troll.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:37 schreef Farenji het volgende:
Dus jij vond eigenlijk alleen de allereerste aflevering met Pierre Janssen in 1988 goed?
Ja hier helaas ook afgehaakt, ik dacht op een bepaald moment heel erg gooi er nou een fragment in, of praat desnoods over het vorige fragment. (dat was om en nabij het appolonia stuk)quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:44 schreef OProg het volgende:
Ook afgehaakt. Ik vond de fragmenten al niet zo enorm boeiend, maar het inverview met al die halve zinnen en dat hardop denken over dingen die me ook niet echt boeiden gaf het zetje.
Je kunt de vrouwen uit die tijd niet vergelijken met die van het heden. Ik oordeel over de hedendaagse.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:37 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dus jij vond eigenlijk alleen de allereerste aflevering met Pierre Janssen in 1988 goed?
Nee, dat deed je niet.quote:
Je had het nergens over de hedendaagse vrouwen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:29 schreef Hugo_Treger het volgende:
De kwaliteit van de afleveringen heeft een duikvlucht genomen vanaf het moment dat men vrouwen begon te interviewen.
Dat komt vooral doordat steeds meer mensen inmiddels nog maar de attentiespanne van een tiktok filmpje hebben.quote:Op maandag 11 augustus 2025 19:38 schreef Remco het volgende:
Het is niet voor niets van zo'n 800.000 naar 200.000 kijkers gegaan in al die jaren
Huib maakt mooie podcastsquote:Op maandag 11 augustus 2025 19:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik weet niet of het aan mij ligt, als ouwe lul, of omdat er al zoveel goede gasten waren bij zomergasten, maar als ik de eerste 5 jaar vergelijk met de laatste 5 jaar, tja, dan vind ik de gasten toch achteruit gegaan qua interessantheid.
Waar zijn Carry Slee, Tommy Wieringa, Paul van Loon, Esther Gerritsen, Anjet Daanje?
Waar zijn Afshin Ellian, Huib Modderkolk?
Etc etc
Niet omdat de gasten niet interessant genoeg zijn? Of de formule uitgemolken is?quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat komt vooral doordat steeds meer mensen inmiddels nog maar de attentiespanne van een tiktok filmpje hebben.
Ik ben iets later ook afgehaakt. Kwam ook voor een groot deel door Griet, die er een of andere therapeutische sessie van probeerde te maken wat niet lukte. Jammer, want ik vind de programmamaakster/comedienne Eva wel interessant, maar dit gesprek ging niet echt ergens heenquote:Op maandag 11 augustus 2025 14:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja hier helaas ook afgehaakt, ik dacht op een bepaald moment heel erg gooi er nou een fragment in, of praat desnoods over het vorige fragment. (dat was om en nabij het appolonia stuk)
Vind je het goed dat ik zelf bepaal wat het object van mijn oordeel is?quote:Op maandag 11 augustus 2025 18:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, dat deed je niet.
Je postte dit;
[..]
Je had het nergens over de hedendaagse vrouwen.
Of misschien toch omdat jij een ouwe lul bent geworden die denkt dat vroeger alles beter was.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niet omdat de gasten niet interessant genoeg zijn? Of de formule uitgemolken is?
Zorg dan dat je dat wat duidelijker communiceert zodat wij niet in jouw hoofd hoeven te kijken wat je eigenlijk bedoelde te zeggen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:32 schreef Hugo_Treger het volgende:
Vind je het goed dat ik zelf bepaal wat het object van mijn oordeel is?
Bekijk de lijst van zomergasten gasten nog eensquote:Op maandag 11 augustus 2025 21:02 schreef Farenji het volgende:
[..]
Of misschien toch omdat jij een ouwe lul bent geworden die denkt dat vroeger alles beter was.
Jordan "What do you mean by" woordsalade-koning Peterson?quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niet omdat de gasten niet interessant genoeg zijn? Of de formule uitgemolken is?
Hier is een idee: nodig interessanter gasten uit, of internationale gasten. Strik Stephen Fry, Joschka Fischer, Greta fucking Thunberg, Jordan Peterson, Berny Saunders, Neal Stephenson,
Wellicht moet je eens een compleet interview met hem kijken, of een lezing, ipv alleen maar een paar soundbites in YouTube shorts? En wat is er mis met een gast die mannen interessant vinden? Iemand die vooral over bv voetbal praat zullen ook vooral mannen interessant vinden.quote:Op zondag 17 augustus 2025 12:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jordan "What do you mean by" woordsalade-koning Peterson?
Ik snap niet wat mensen (mannen) daar "interessant" aan vinden. Drie uur lang over definities praten, boeiende tv
Eindelijk een interessante gast.quote:Op zondag 17 augustus 2025 12:26 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Historicus en hoogleraar Holocaust- en Genocidestudies Uğur Ümit Üngör (1980, Erzincan, Turkije) is op zondag 17 augustus de vierde gast in VPRO Zomergasten.
Hoe kom je er nou weer bij dat ik "alleen maar soundbites heb gezien"? Glazen bol?quote:Op zondag 17 augustus 2025 12:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wellicht moet je eens een compleet interview met hem kijken, of een lezing, ipv alleen maar een paar soundbites in YouTube shorts?
Eensquote:Op zondag 17 augustus 2025 13:04 schreef Mike het volgende:
Het wordt weer een college, als ik de aankondiging lees. Kan interessant zijn, maar ook jammer dat er dan weer zo afgeweken wordt van het concept dat ze zelf uitdragen: Bekende gasten uit cultuur, wetenschap en bedrijfsleven worden uitgenodigd om hun favoriete televisieavond samen te stellen aan de hand van tv- en filmfragmenten.
Nee, hij benoemde het echt als de Armeense genocide.quote:
Ja dit belooft wat voor de rest van de aflevering.quote:Op zondag 17 augustus 2025 20:41 schreef golfer het volgende:
Indrukwekkend fragment uit de film 'Mitra'.
Jiddisch.quote:
Ah, logisch.quote:
Is dat niet te confronterend?quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:05 schreef golfer het volgende:
Ik heb van Jules zijn boek over Sobibor hier in mijn boekenkast met daarin de enorm gedetailleerde beschrijving van alle onderdelen van het kamp en achterin de transportlijsten met alle namen en datums van de transporten vanuit Westerbork naar Sobibor.
Nu niet meer zo erg. Toen ik in 1997 het boek van Jules kreeg had ik er meer moeite mee. Met name de confrontatie met de namen van mijn familie-leden achterin op die transportlijsten.quote:
Ze lezen mee.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:20 schreef Dutch_view het volgende:
In korte broek in de studio zitten. Ik vind daar wat van.
Vind ik wel meevallen.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Irritant weer hoe Griet steeds de zinnen van de ander afmaakt en de meeste vragen alleen maar over de psyche van de mens gaat.
Hij kwam als baby naar Nederland.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:49 schreef Burnett het volgende:
Aan de hand van de tot nu toe gekozen fragmenten is wel duidelijk dat hij goed geïntegreerd is.
Die discussie kan prima in de bestemde topics.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:54 schreef Haushofer het volgende:
Oei, (ook) Israël voert volgens Uğur Ümit Üngör op dit moment genocidaal geweld uit op de Palestijnen. We gaan nu naar onze Fok-experts die het hier hartgrondig mee oneens zijn voor een reactie.
Jij mag in lange broekquote:Op zondag 17 augustus 2025 21:20 schreef Dutch_view het volgende:
In korte broek in de studio zitten. Ik vind daar wat van.
Wierd kijkt keek ook.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:54 schreef Haushofer het volgende:
Oei, (ook) Israël voert volgens Uğur Ümit Üngör op dit moment genocidaal geweld uit op de Palestijnen. We gaan nu naar onze Fok-experts die het hier hartgrondig mee oneens zijn voor een reactie.
Heerlijkquote:
Zal wel strak geplande verhuizing zijn dan.quote:
Alweer 21 jaar oudquote:Op zondag 17 augustus 2025 22:00 schreef golfer het volgende:
Heerlijk fragment van Curb your enthousiasm.
Stel dat volgende week om deze tijd X eruit ligt, Wierd en niets kunnen zeggen over Halsema 😉quote:
Ja, en ze doet het dit interview imo prima; veel vakinhoudelijke vragen met persoonlijke noten.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Hij kan prettig uitleggen en duiden.
Jij zit met de genocidebingokaart klaar?quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:05 schreef golfer het volgende:
Ik mis nog de genocides van Mao en Pol Pot.
Namibie hebben we ook nog, dat was een oefening voor de Duitsers.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:07 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jij zit met de genocidebingokaart klaar?
We hebben nog een uur
En Congo, of dat was in het begin want dat heb ik gemist. Kan allemaal nog komenquote:Op zondag 17 augustus 2025 22:05 schreef golfer het volgende:
Njet.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En Congo, of dat was in het begin
Op deze avond is er een mooie gelegenheid om de genocidale geschiedenis van het jonge land Indonesië eens te bekijken: De massamoorden midden jaren zestig, Oost Timor, Papua. En dan vergeet ik de bersiap even.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:05 schreef golfer het volgende:
Die Soeharto was geen lieverdje.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:16 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Op deze avond is er een mooie gelegenheid om de genocidale geschiedenis van het jonge land Indonesië eens te bekijken: De massamoorden midden jaren zestig, Oost Timor, Papua. En dan vergeet ik de bersiap even.
Nee.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:26 schreef Nober het volgende:
Deze film straks?
[ x ]
https://x.com/boudewijnsteur/status/1957132818431308176
quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:21 schreef Blues het volgende:
Ik vind het een fijne avond, absoluut geen college.
En ik ben ws al zo gewend aan de Dulle Griet dat ik me niet erger aan haar vdg.
Die kan zichzelf in één sessie voor de spiegel weer genezen.quote:Op zondag 17 augustus 2025 23:05 schreef Dutch_view het volgende:
Heb het idee dat Griet mentaal zwaarmoedig wordt van het onderwerp.
Niet heel vreemd natuurlijk.quote:Op zondag 17 augustus 2025 23:05 schreef Dutch_view het volgende:
Heb het idee dat Griet mentaal zwaarmoedig wordt van het onderwerp.
Ik zou toch maar bewaking bij de Brienenoord plaatsen, ze klinkt steeds somberder.quote:Op zondag 17 augustus 2025 23:07 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Die kan zichzelf in één sessie voor de spiegel weer genezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |