Dus jij vond eigenlijk alleen de allereerste aflevering met Pierre Janssen in 1988 goed?quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:29 schreef Hugo_Treger het volgende:
De kwaliteit van de afleveringen heeft een duikvlucht genomen vanaf het moment dat men vrouwen begon te interviewen. Daarover zullen wij het intussen allen wel eens zijn.
Don't feed the troll.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:37 schreef Farenji het volgende:
Dus jij vond eigenlijk alleen de allereerste aflevering met Pierre Janssen in 1988 goed?
Ja hier helaas ook afgehaakt, ik dacht op een bepaald moment heel erg gooi er nou een fragment in, of praat desnoods over het vorige fragment. (dat was om en nabij het appolonia stuk)quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:44 schreef OProg het volgende:
Ook afgehaakt. Ik vond de fragmenten al niet zo enorm boeiend, maar het inverview met al die halve zinnen en dat hardop denken over dingen die me ook niet echt boeiden gaf het zetje.
Je kunt de vrouwen uit die tijd niet vergelijken met die van het heden. Ik oordeel over de hedendaagse.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:37 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dus jij vond eigenlijk alleen de allereerste aflevering met Pierre Janssen in 1988 goed?
Nee, dat deed je niet.quote:
Je had het nergens over de hedendaagse vrouwen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:29 schreef Hugo_Treger het volgende:
De kwaliteit van de afleveringen heeft een duikvlucht genomen vanaf het moment dat men vrouwen begon te interviewen.
Dat komt vooral doordat steeds meer mensen inmiddels nog maar de attentiespanne van een tiktok filmpje hebben.quote:Op maandag 11 augustus 2025 19:38 schreef Remco het volgende:
Het is niet voor niets van zo'n 800.000 naar 200.000 kijkers gegaan in al die jaren
Huib maakt mooie podcastsquote:Op maandag 11 augustus 2025 19:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik weet niet of het aan mij ligt, als ouwe lul, of omdat er al zoveel goede gasten waren bij zomergasten, maar als ik de eerste 5 jaar vergelijk met de laatste 5 jaar, tja, dan vind ik de gasten toch achteruit gegaan qua interessantheid.
Waar zijn Carry Slee, Tommy Wieringa, Paul van Loon, Esther Gerritsen, Anjet Daanje?
Waar zijn Afshin Ellian, Huib Modderkolk?
Etc etc
Niet omdat de gasten niet interessant genoeg zijn? Of de formule uitgemolken is?quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat komt vooral doordat steeds meer mensen inmiddels nog maar de attentiespanne van een tiktok filmpje hebben.
Ik ben iets later ook afgehaakt. Kwam ook voor een groot deel door Griet, die er een of andere therapeutische sessie van probeerde te maken wat niet lukte. Jammer, want ik vind de programmamaakster/comedienne Eva wel interessant, maar dit gesprek ging niet echt ergens heenquote:Op maandag 11 augustus 2025 14:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja hier helaas ook afgehaakt, ik dacht op een bepaald moment heel erg gooi er nou een fragment in, of praat desnoods over het vorige fragment. (dat was om en nabij het appolonia stuk)
Vind je het goed dat ik zelf bepaal wat het object van mijn oordeel is?quote:Op maandag 11 augustus 2025 18:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, dat deed je niet.
Je postte dit;
[..]
Je had het nergens over de hedendaagse vrouwen.
Of misschien toch omdat jij een ouwe lul bent geworden die denkt dat vroeger alles beter was.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niet omdat de gasten niet interessant genoeg zijn? Of de formule uitgemolken is?
Zorg dan dat je dat wat duidelijker communiceert zodat wij niet in jouw hoofd hoeven te kijken wat je eigenlijk bedoelde te zeggen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:32 schreef Hugo_Treger het volgende:
Vind je het goed dat ik zelf bepaal wat het object van mijn oordeel is?
Bekijk de lijst van zomergasten gasten nog eensquote:Op maandag 11 augustus 2025 21:02 schreef Farenji het volgende:
[..]
Of misschien toch omdat jij een ouwe lul bent geworden die denkt dat vroeger alles beter was.
Jordan "What do you mean by" woordsalade-koning Peterson?quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niet omdat de gasten niet interessant genoeg zijn? Of de formule uitgemolken is?
Hier is een idee: nodig interessanter gasten uit, of internationale gasten. Strik Stephen Fry, Joschka Fischer, Greta fucking Thunberg, Jordan Peterson, Berny Saunders, Neal Stephenson,
Wellicht moet je eens een compleet interview met hem kijken, of een lezing, ipv alleen maar een paar soundbites in YouTube shorts? En wat is er mis met een gast die mannen interessant vinden? Iemand die vooral over bv voetbal praat zullen ook vooral mannen interessant vinden.quote:Op zondag 17 augustus 2025 12:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jordan "What do you mean by" woordsalade-koning Peterson?
Ik snap niet wat mensen (mannen) daar "interessant" aan vinden. Drie uur lang over definities praten, boeiende tv
Eindelijk een interessante gast.quote:Op zondag 17 augustus 2025 12:26 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Historicus en hoogleraar Holocaust- en Genocidestudies Uğur Ümit Üngör (1980, Erzincan, Turkije) is op zondag 17 augustus de vierde gast in VPRO Zomergasten.
Hoe kom je er nou weer bij dat ik "alleen maar soundbites heb gezien"? Glazen bol?quote:Op zondag 17 augustus 2025 12:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wellicht moet je eens een compleet interview met hem kijken, of een lezing, ipv alleen maar een paar soundbites in YouTube shorts?
Eensquote:Op zondag 17 augustus 2025 13:04 schreef Mike het volgende:
Het wordt weer een college, als ik de aankondiging lees. Kan interessant zijn, maar ook jammer dat er dan weer zo afgeweken wordt van het concept dat ze zelf uitdragen: Bekende gasten uit cultuur, wetenschap en bedrijfsleven worden uitgenodigd om hun favoriete televisieavond samen te stellen aan de hand van tv- en filmfragmenten.
Nee, hij benoemde het echt als de Armeense genocide.quote:
Ja dit belooft wat voor de rest van de aflevering.quote:Op zondag 17 augustus 2025 20:41 schreef golfer het volgende:
Indrukwekkend fragment uit de film 'Mitra'.
Jiddisch.quote:
Ah, logisch.quote:
Is dat niet te confronterend?quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:05 schreef golfer het volgende:
Ik heb van Jules zijn boek over Sobibor hier in mijn boekenkast met daarin de enorm gedetailleerde beschrijving van alle onderdelen van het kamp en achterin de transportlijsten met alle namen en datums van de transporten vanuit Westerbork naar Sobibor.
Nu niet meer zo erg. Toen ik in 1997 het boek van Jules kreeg had ik er meer moeite mee. Met name de confrontatie met de namen van mijn familie-leden achterin op die transportlijsten.quote:
Ze lezen mee.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:20 schreef Dutch_view het volgende:
In korte broek in de studio zitten. Ik vind daar wat van.
Vind ik wel meevallen.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Irritant weer hoe Griet steeds de zinnen van de ander afmaakt en de meeste vragen alleen maar over de psyche van de mens gaat.
Hij kwam als baby naar Nederland.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:49 schreef Burnett het volgende:
Aan de hand van de tot nu toe gekozen fragmenten is wel duidelijk dat hij goed geïntegreerd is.
Die discussie kan prima in de bestemde topics.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:54 schreef Haushofer het volgende:
Oei, (ook) Israël voert volgens Uğur Ümit Üngör op dit moment genocidaal geweld uit op de Palestijnen. We gaan nu naar onze Fok-experts die het hier hartgrondig mee oneens zijn voor een reactie.
Jij mag in lange broekquote:Op zondag 17 augustus 2025 21:20 schreef Dutch_view het volgende:
In korte broek in de studio zitten. Ik vind daar wat van.
Wierd kijkt keek ook.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:54 schreef Haushofer het volgende:
Oei, (ook) Israël voert volgens Uğur Ümit Üngör op dit moment genocidaal geweld uit op de Palestijnen. We gaan nu naar onze Fok-experts die het hier hartgrondig mee oneens zijn voor een reactie.
Heerlijkquote:
Zal wel strak geplande verhuizing zijn dan.quote:
Alweer 21 jaar oudquote:Op zondag 17 augustus 2025 22:00 schreef golfer het volgende:
Heerlijk fragment van Curb your enthousiasm.
Stel dat volgende week om deze tijd X eruit ligt, Wierd en niets kunnen zeggen over Halsema 😉quote:
Ja, en ze doet het dit interview imo prima; veel vakinhoudelijke vragen met persoonlijke noten.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Hij kan prettig uitleggen en duiden.
Jij zit met de genocidebingokaart klaar?quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:05 schreef golfer het volgende:
Ik mis nog de genocides van Mao en Pol Pot.
Namibie hebben we ook nog, dat was een oefening voor de Duitsers.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:07 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jij zit met de genocidebingokaart klaar?
We hebben nog een uur
En Congo, of dat was in het begin want dat heb ik gemist. Kan allemaal nog komenquote:Op zondag 17 augustus 2025 22:05 schreef golfer het volgende:
Njet.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En Congo, of dat was in het begin
Op deze avond is er een mooie gelegenheid om de genocidale geschiedenis van het jonge land Indonesië eens te bekijken: De massamoorden midden jaren zestig, Oost Timor, Papua. En dan vergeet ik de bersiap even.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:05 schreef golfer het volgende:
Die Soeharto was geen lieverdje.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:16 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Op deze avond is er een mooie gelegenheid om de genocidale geschiedenis van het jonge land Indonesië eens te bekijken: De massamoorden midden jaren zestig, Oost Timor, Papua. En dan vergeet ik de bersiap even.
Nee.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:26 schreef Nober het volgende:
Deze film straks?
[ x ]
https://x.com/boudewijnsteur/status/1957132818431308176
quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:21 schreef Blues het volgende:
Ik vind het een fijne avond, absoluut geen college.
En ik ben ws al zo gewend aan de Dulle Griet dat ik me niet erger aan haar vdg.
Die kan zichzelf in één sessie voor de spiegel weer genezen.quote:Op zondag 17 augustus 2025 23:05 schreef Dutch_view het volgende:
Heb het idee dat Griet mentaal zwaarmoedig wordt van het onderwerp.
Niet heel vreemd natuurlijk.quote:Op zondag 17 augustus 2025 23:05 schreef Dutch_view het volgende:
Heb het idee dat Griet mentaal zwaarmoedig wordt van het onderwerp.
Ik zou toch maar bewaking bij de Brienenoord plaatsen, ze klinkt steeds somberder.quote:Op zondag 17 augustus 2025 23:07 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Die kan zichzelf in één sessie voor de spiegel weer genezen.
Die geven waarschijnlijk de hele dag hun handen rust om straks flink te twitterenquote:Op zondag 24 augustus 2025 11:28 schreef golfer het volgende:
Alle Femkehaters zullen wel weer lekker ongefundeerd losgaan op deze Zomergast.
Dat dacht ik al maar ik moet zeggen dat ik het in eerste instantie ook niet echt herkende, al zal het Jiddisch waarschijnlijk ook wel verschillende dialecten hebben.quote:
In de uitzending heeft hij het volgens mij ook gezegd maar zijn expertisegebied ligt in het Midden-Oosten.quote:Op zondag 17 augustus 2025 22:09 schreef Felagund het volgende:
[..]
Namibie hebben we ook nog, dat was een oefening voor de Duitsers.
Oh? https://www.binnenlandsbe(...)te-lokale-bestuurderquote:Op zondag 24 augustus 2025 17:50 schreef Geldprintkabouter het volgende:
De slechtste burgemeester ooit en ook nog eens lid van een partij die mij kotsmisselijk maakt. Ik ga lekker een filmpje zien op Prime Video.
Ze is geen lid van VVD of PVV hoor.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:50 schreef Geldprintkabouter het volgende:
De slechtste burgemeester ooit en ook nog eens lid van een partij die mij kotsmisselijk maakt. Ik ga lekker een filmpje zien op Prime Video.
We zullen je hier niet missen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:50 schreef Geldprintkabouter het volgende:
Hier waarde aan hechten.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh? https://www.binnenlandsbe(...)te-lokale-bestuurder
Ik weet niet wat de Telegraaf hier mee te maken heeft maar verkiezingen voor beste of groenste <vul maar in> neem ik niet zo serieus zijn toch vaak ons kent ons verkiezingen.quote:
deze organisatie is van/voor bestuurders in Nederland, en die hebben gekozen. Dat zijn de mensen die er verstand van hebben want werken dag in dag uit in het vakgebiedquote:Op zondag 24 augustus 2025 19:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de Telegraaf hier mee te maken heeft maar verkiezingen voor beste of groenste <vul maar in> neem ik niet zo serieus zijn toch vaak ons kent ons verkiezingen.
We zullen jouw inhoudelijk zo relevante bijdrages enorm gaan missen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:50 schreef Geldprintkabouter het volgende:
Zij zijn altijd zeer inhoudelijk maar niet te pruimen voor mijn lieve progressieve medemensjes. Ik ga nu gauw een filmpje kijken en zal jullie niet storen bij jullie mislukte heldin.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:19 schreef golfer het volgende:
[..]
We zullen jouw inhoudelijk zo relevante bijdrages enorm gaan missen.
Kende ik niet. Nooit van gehoord. Flinke ongeschoren bos wel.quote:
Bestaan allebei niet meerquote:Op zondag 24 augustus 2025 20:47 schreef golfer het volgende:
Ze werkte in Utrecht in café Jerome en Het Polmanhuis.
Vorige zomergast was de beste in jaren imo. Ademloos gekeken en geluisterdquote:Op zondag 24 augustus 2025 21:17 schreef Pedroso het volgende:
Nu al beter dan de vorige 2 gasten. Maar dat was ook niet heel moeilijk, die waren beide dodelijk saai.
Inderdaad, dit is werkelijk totaal niet bijzonder tot nu toe. En wat ze nu zegt is helemaal voorspelbaar.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Vorige zomergast was de beste in jaren imo. Ademloos gekeken en geluisterd
Smaken verschillen zullen we maar zeggen, ik kon er niet langer dan een uur naar kijken.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Vorige zomergast was de beste in jaren imo. Ademloos gekeken en geluisterd
Het blijft altijd lastig om een actieve politica/bestuurder als Zomergast te hebben.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:24 schreef NoCigar het volgende:
Wat ze nu zegt is helemaal voorspelbaar.
Moet zeggen dat Greet ook niet echt helpt. Vraagt soms naar de bekende weg, andere keer loopt een gast een straat in en wordt diegene door Op de Beeck weer een heel andere kant opgestuurd.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Het blijft altijd lastig om een actieve politica/bestuurder als Zomergast te hebben.
Femke blijft 24/7 burgemeester met een politieke achtergrond.
Ja, maar het is zo dodelijk saai, die autopiloot.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Het blijft altijd lastig om een actieve politica/bestuurder als Zomergast te hebben.
Femke blijft 24/7 burgemeester met een politieke achtergrond.
Volgende keer beter en begrijpender leren kijken en luisteren.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik schakel net in en na een minuut al weer klaar
Heel verhaal dat ze niet gelooft in het strafrecht![]()
![]()
Dat mens is knettergek
Ga lekker terug naar je PVV-topic.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik schakel net in en na een minuut al weer klaar
Heel verhaal dat ze niet gelooft in het strafrecht![]()
![]()
Dat mens is knettergek
Heeft ten eerste niks met Halsema te maken en ten tweede begon de uitzending met een statement van haar over het geweld tegen vrouwen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
En dan lees je dit, maar daar hoor je haar niet over
https://www.ad.nl/buitenl(...)vens-gered~a875443c/
Ach de caravan vond men in t begin ook niks :-)quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:54 schreef Z het volgende:
Wellicht al eens opgemerkt maar wat een matig en storend decor dit jaar!
Prachtig juist, de Promenade manier om Peter te herdenken.quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:22 schreef NoCigar het volgende:
Die flauwe Ebbinga ipv de Vries, vreemde aankondiging.
Wie?quote:
Wie, waar?quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:51 schreef NoCigar het volgende:
Dure implantaten overigens, staat haar wel goed.
All of us strangers volgens mij.quote:Op zondag 24 augustus 2025 23:06 schreef golfer het volgende:
Hoe heet die film van Halsema met die Adam?
Dankjewel. Zet hem op mijn te kijken lijst.quote:
Ongetwijfeld kan deze post genomineerd worden voor de meest domme post van 2025.quote:Op maandag 25 augustus 2025 00:05 schreef Hugo_Treger het volgende:
Toen deze dwaze griet aangekondigd werd als burgemeester van Amsterdam, ben ik daaruit onmiddelijk vertrokken. Dat heeft mij een machtige som geld gekost, maar ik ben met de beslissing nog zeer content.
Draait ze er een keer niet omheen, is het weer niet goed...quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:18 schreef golfer het volgende:
Was inderdaad heel dom van Femke om het woord pogrom te gebruiken.
De beste post tot nu toe. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de slechtste burgemeester ooit en die lid is van een Nederland hatende partij een podium krijgt bij de publieke omroep.quote:Op maandag 25 augustus 2025 00:05 schreef Hugo_Treger het volgende:
Toen deze dwaze griet aangekondigd werd als burgemeester van Amsterdam, ben ik daaruit onmiddelijk vertrokken. Dat heeft mij een machtige som geld gekost, maar ik ben met de beslissing nog zeer content.
Met pek en veren, mogen we hopen, en het dun door de broek. Ik weet zeker dat jouw beslissing alle betrokkenen, en met name de bewoners van onze hoofdstad, alleen maar goed heeft gedaan. Dikke doei!quote:Op maandag 25 augustus 2025 00:05 schreef Hugo_Treger het volgende:
Wat een haat.quote:Op maandag 25 augustus 2025 07:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Met pek en veren, mogen we hopen, en het dun door de broek. Ik weet zeker dat jouw beslissing alle betrokkenen, en met name de bewoners van onze hoofdstad, alleen maar goed heeft gedaan. Dikke doei!
Als er iets is dat Amsterdam verpest is het wel het massale toerisme. Amsterdam gaat hard Venetië achternaquote:Op maandag 25 augustus 2025 08:22 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wat een haat.
Nou, deze Amsterdammer vind mevrouw Halsema een ramp. Financieel debacle met enorme schulden, ze werkt de branche waarin ik werk (toerisme) op alle manieren tegen, terwijl het een enorme inkomstenbron is, ze is het tegendeel van een “burgemeester van álle Amsterdammers” met haar overduidelijke clientisme, de stad is smeriger dan ooit en mensen die hier uitgeprocedeerd zijn laat ze comfortabel zitten met alle gevolgen van dien…
En ze is echt de vrouwelijke versie van Pontius Pilatus; het is altijd weer de schuld van een ander.
En als het weg is, heb je nóg minder geld.quote:Op maandag 25 augustus 2025 08:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als er iets is dat Amsterdam verpest is het wel het massale toerisme. Amsterdam gaat hard Venetië achterna
Welnee man, alleen vrolijke minachting.quote:
Stel je niet zo aan.quote:Nou, deze Amsterdammer vind mevrouw Halsema een ramp. Financieel debacle met enorme schulden, ze werkt de branche waarin ik werk (toerisme) op alle manieren tegen, terwijl het een enorme inkomstenbron is, ze is het tegendeel van een “burgemeester van álle Amsterdammers” met haar overduidelijke clientisme, de stad is smeriger dan ooit en mensen die hier uitgeprocedeerd zijn laat ze comfortabel zitten met alle gevolgen van dien…
En ze is echt de vrouwelijke versie van Pontius Pilatus; het is altijd weer de schuld van een ander.
quote:Op zondag 24 augustus 2025 23:17 schreef golfer het volgende:
Vond het een prima, maar wel soms erg voorspelbare aflevering.
Verwacht volgende week wel meer vuurwerk van Herman Koch.
Ik denk dat ze niet anders kan dan wat op de vlakte en terughoudend blijven. Ze krijgt al enorme sloten drek over zich heen en zit vooralsnog nog wel een tijdje in die functie. Te veel van zichzelf laten zien, kan dan funest zijn.quote:Op zondag 24 augustus 2025 23:37 schreef NoCigar het volgende:
Ze was niet onsympathiek , wel een beetje saai soms, en vooral afstandelijk. Mede door de totaal niet uitdagende manier van vragen stellen: een beetje tegendruk was wel spannender geweest, zeker als het dat toch over de actualiteit gaat. Nu kregen we het voorgekookte en gemediatrainde standaardverhaal, ze had wat meer uit haar tent gelokt moeten worden.
Sail is wel een bijzonder evenement en speelt zich voornamelijk buiten het centrum af.quote:Op maandag 25 augustus 2025 08:30 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En als het weg is, heb je nóg minder geld.
Sail maar afschaffen dan?
Stel je niet aan? Ik onderbouw gewoon waarom ik haar helemaal niks vind.quote:Op maandag 25 augustus 2025 08:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welnee man, alleen vrolijke minachting.
[..]
Stel je niet zo aan.
Ja ja, bla bla.quote:Op maandag 25 augustus 2025 08:54 schreef thedeedster het volgende:
Stel je niet aan? Ik onderbouw gewoon waarom ik haar helemaal niks vind.
Hij heeft groot gelijk om Amsterdam te verlaten. Het linkse bestuur van deze stad heeft maling aan de rechtstaat zoals die in de wet is vastgelegd en geeft moslims ruim baan om terroristische groeperingen als Hamas te verheerlijken. Halsema is leider van een smerig zooitje links bestuur. En de VPRO geeft haar de gelegenheid om ongehinderd haat te zaaien en de samenleving te verdelen. Het is een grote schande.quote:Op maandag 25 augustus 2025 07:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Met pek en veren, mogen we hopen, en het dun door de broek. Ik weet zeker dat jouw beslissing alle betrokkenen, en met name de bewoners van onze hoofdstad, alleen maar goed heeft gedaan. Dikke doei!
Ach ach ach lekker ziedend achter je toetsenbord? Het is allemaal niet waar wat je zegt. Totale onzin. Succes met je waanbeelden.quote:Op maandag 25 augustus 2025 09:50 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Hij heeft groot gelijk om Amsterdam te verlaten. Het linkse bestuur van deze stad heeft maling aan de rechtstaat zoals die in de wet is vastgelegd en geeft moslims ruim baan om terroristische groeperingen als Hamas te verheerlijken. Halsema is leider van een smerig zooitje links bestuur. En de VPRO geeft haar de gelegenheid om ongehinderd haat te zaaien en de samenleving te verdelen. Het is een grote schande.
Nog meer Nutella winkels in de binnenstad? Nog meer AirB&B? De stad wordt steeds onleefbaarder, waar dat toe leidt zie je in Venetië, in Dubrovnikquote:Op maandag 25 augustus 2025 08:30 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En als het weg is, heb je nóg minder geld.
Sail maar afschaffen dan?
Dat wil links toch? De dictatuur van het proletariaatquote:Op maandag 25 augustus 2025 08:55 schreef Remco het volgende:
Zo mooi hoe rechts altijd getriggerd wordt door bijvoorbeeld een Halsema, ze krijgen zonder moeite en enige inhoud de meest boze berichten uit hun toetsenbord. Exact hoe er altijd op Kaag werd gereageerd. Bijzonder dat er in deze tijd nog zoveel simpele op de wereld zijn.
Nog steeds hecht ik er niet veel waarde aan.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
deze organisatie is van/voor bestuurders in Nederland, en die hebben gekozen. Dat zijn de mensen die er verstand van hebben want werken dag in dag uit in het vakgebied
Hoezo begin je over méér? Dat deed ik niet. Ik had het over minder en minder.quote:Op maandag 25 augustus 2025 10:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nog meer Nutella winkels in de binnenstad? Nog meer AirB&B? De stad wordt steeds onleefbaarder, waar dat toe leidt zie je in Venetië, in Dubrovnik
Toch bijzonder dat een GroenLinks politica, redes van Thatcher uit het hoofd kentquote:Op maandag 25 augustus 2025 09:51 schreef Arcee het volgende:
Halsema zat er naast voor wat betreft de leeftijd van Thatcher tijdens diens speech in 1976. Dat was niet 41 maar 51 jaar.
Je weet het vanuit Schubbekutteveen allemaal fijn te duiden. Een abonnement op De Groene maakt jou nog geen Amsterdammer.quote:Op maandag 25 augustus 2025 08:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Welnee man, alleen vrolijke minachting.
[..]
Stel je niet zo aan.
Kan je de recensies niet zelf lezen?quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:53 schreef NoCigar het volgende:
Staat er ook ergens in die recensies iets vermeldt over dat ze Marokkanen eigenlijk de échte slachtoffers van die Macabi-rellen noemde?
Niet die onschuldigen die toen mishandeld waren door mensen die zichzelf jodenjagers noemden, maar dat volgens Halsema niet waren?
Jij was het zelf die zonodig naar Schubbekutteveen moest verhuizen omdat een linkse vrouw burgemeester van de hoofdstad werd.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:17 schreef Hugo_Treger het volgende:
Je weet het vanuit Schubbekutteveen allemaal fijn te duiden. Een abonnement op De Groene maakt jou nog geen Amsterdammer.
Om Halsema en Kaag nu simpel te noemen..., zo zwakbegaafd zijn beide dames nu ook weer niet.quote:Op maandag 25 augustus 2025 08:55 schreef Remco het volgende:
Zo mooi hoe rechts altijd getriggerd wordt door bijvoorbeeld een Halsema, ze krijgen zonder moeite en enige inhoud de meest boze berichten uit hun toetsenbord. Exact hoe er altijd op Kaag werd gereageerd. Bijzonder dat er in deze tijd nog zoveel simpele op de wereld zijn.
Ik heb ook helemaal niet gekeken. Iedereen met een anti-linkse inborst wist wat ze te vertellen zou hebben. Waarom zou je je zelf dan 3 uur lang gaan kwellen?quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:05 schreef golfer het volgende:
Overigens valt het mij op dat de grootste anti-Femke onderbuikschreeuwers nou juist degenen waren die vooraf postten dat ze niet zouden gaan kijken.
Mijn punt bewezen. Jij bent af!quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:58 schreef Geldprintkabouter het volgende:
Ik heb ook helemaal niet gekeken.
Best wel triest, ik heb een anti-rechtse inborst en kijk toch naar VI, er is namelijk weinig meer links/sociaal op de tv.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:58 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Ik heb ook helemaal niet gekeken. Iedereen met een anti-linkse inborst wist wat ze te vertellen zou hebben. Waarom zou je je zelf dan 3 uur lang gaan kwellen?
Als je van nuance houdt wel.quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik kon niet kijken, is het de moeite waard om terug te kijken? Of interessante fragmenten?
Halverwege een fragment van een benevelde juffrouw die moeiteloos een kalebas haar ongewassen flamoes binnenschuift. Volgens Halsema een metafoor voor het een of ander; ik ben vergeten waarvoor.quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik kon niet kijken, is het de moeite waard om terug te kijken? Of interessante fragmenten?
Waar slaat de referentie aan VI op?quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Als je van nuance houdt wel.
Wil je echter keiharde zwart-wit uitspraken of onderbuik geblaat zien, dan raad ik je VI aan.
Aan ongenuanceerd onderbuik geblaat. Daar blinkt VI in uit.quote:Op maandag 25 augustus 2025 20:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Waar slaat de referentie aan VI op?
Wat is de relevantie in dit topic?quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Aan ongenuanceerd onderbuik geblaat. Daar blinkt VI in uit.
Geen. Maar jij vroeg of het de moeite van terugkijken waard was en je gaf je wat keuzes.quote:Op maandag 25 augustus 2025 21:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wat is de relevantie in dit topic?
Maar ga je nou terugkijken of niet?quote:
Ik reken mezelf absoluut tot het anti-Femke-kamp en ik heb inderdaad niet gekeken. Wel zag ik een of ander fragment voorbijkomen waarin ze beweerde dat een jongen op een scooter met een ''Palestijnse'' vlag ''geëngageerd'' en ''enorm bezig is met de wereld is''.quote:Op maandag 25 augustus 2025 13:05 schreef golfer het volgende:
Overigens valt het mij op dat de grootste anti-Femke onderbuikschreeuwers nou juist degenen waren die vooraf postten dat ze niet zouden gaan kijken.
Heb een groot gedeelte gezien, ik vond de fragmenten wel okay maar niet spectaculair. En halsema zelf een genuanceerde spreker waardoor het vaak leek dat elk statement werd omringt met een soort veiligheid. Wel een verademing in het nederlandse landschap van ongenuanceerd geschreeuw.quote:Op maandag 25 augustus 2025 19:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik ben heel benieuwd. Zou het seizoen tot nu toe een 7 geven. De genocide-onderzoeker was de moeite. Crutzen viel zeer tegen. Eus heb ik geskipt. En Halsema en Kuper waren oke. Maar van Koch heb ik hoge verwachtingenquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:24 schreef golfer het volgende:
Zondag a.s.:
[ afbeelding ]
Schrijver Herman Koch (Arnhem, 1953) is op 31 augustus de zesde en tevens laatste gast in VPRO Zomergasten. Griet Op de Beeck interviewt Koch over zijn ideale televisieavond.
Herman Koch veroverde de harten van heel Nederland als een van de makers en gezichten van het legendarische VPRO-programma Jiskefet (1995-2005), dit jaar bekroond met de Ere Zilveren Nipkowschijf. Wereldwijd werd hij beroemd met zijn roman Het diner (2009), waarin twee echtparen tijdens een chic etentje om een gruwelijke daad van hun zoons heen praten. Het boek werd een internationale bestseller, stond wekenlang op de bestsellerlijst van The New York Times met de hoogste notering voor een Nederlandse roman ooit, werd het meest vertaalde Nederlandse boek én het werd in vijf landen verfilmd. Ook zijn latere romans werden bestsellers in binnen- en buitenland. Koch wordt geprezen voor de droog ironische manier waarop hij in zijn boeken het menselijk moreel ongemak observeert en voor zijn genadeloos oog voor de dunne laag beschaving waarachter we ons verschuilen.
Koch groeide op in een cultureel gezin in Amsterdam: zijn vader werkte bij Het Vrije Volk en uitgeverij De Arbeiderspers, zijn moeder was edelsmid. Zijn halfzus is de bekende kinderboekenschrijver Els Pelgrom. Als kind was hij verlegen, mager en, naar eigen zeggen, ‘nergens echt goed in’. Hij had een roerige schooltijd, werd van school gestuurd, en verloor op jonge leeftijd zowel zijn moeder als vader, hij was 17 en 25 jaar. Na diverse afgebroken studies en enkele jaren van omzwervingen in Finland en Londen debuteerde hij in 1985 met de roman Red ons, Maria Montanelli, een sarcastische terugblik op zijn middelbareschooltijd. Het boek kreeg lovende kritieken, maar werd niet indrukwekkend goed verkocht.
Toch zou succes hem niet veel later op onverwachte wijze ten deel vallen. Samen met zijn jeugdvrienden Michiel Romeyn en Kees Prins werd Koch in 1990 namelijk het gezicht van het absurdistische televisieprogramma Jiskefet. Koch werd een cultfiguur, zijn geliefde typetjes voor eeuwig in het Nederlands geheugen gegrift: de elitaire corpsbal Kerstens uit De Lullo’s, de ongemakkelijke dierenwinkel medewerker met spraakgebrek, commissaris Tampert en de kwezelige kantoorpik Jos uit Debiteuren/Crediteuren.
Parallel aan zijn televisiewerk bouwde hij door aan zijn literaire oeuvre, dat pas in 2009 met zijn roman Het diner een groot publiek vond. Er volgde een stroom aan bestsellers: Zomerhuis met zwembad (2011), Geachte heer M. (2014), De greppel (2016), Finse dagen (2020). In 2017 schreef hij het Boekenweekgeschenk Makkelijk leven, over een beroemde schrijver van zelfhulpboeken. In 2024 verscheen zijn nieuwste roman, Luchtplaats, een satire op een misdaadroman en de literaire wereld, waarin een succesvol schrijver besluit een verhalenbundel van een tbs’er uit te geven en in moreel troebel water belandt.
In 2024 maakt hij bekend al enkele jaren te leven met uitgezaaide prostaatkanker. Hierover schreef hij het boek Ga je erover schrijven. Koch woont afwisselend in Amsterdam en Barcelona met zijn grote liefde, schrijfster Amalia de Tena. Samen hebben ze een zoon, Pablo.
Herman over zomergasten:
" Als ik naar een film kijk (vooral als het een goede film is), hoop ik altijd dat na afloop iedereen zo lang mogelijk zijn mond houdt. Dat je elkaar hooguit toe knikt en 'Wat goed, hè?' zegt. Mijn ideale Zomergasten-publiek is een gelukkig echtpaar dat de hele avond stilletjes op de bank zit en elkaar tijdens de aftiteling alleen even zachtjes in de hand knijpt."
Thanks. Stuk teruggekeken. Minder saai als meeste actieve politici maar ook weer niet heel spannend of verrassend qua fragmenten. Maar ook niet echt een politiek pamflet om zichzelf weer te lanceren voor iets. Wel gewoon okquote:Op vrijdag 29 augustus 2025 12:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heb een groot gedeelte gezien, ik vond de fragmenten wel okay maar niet spectaculair. En halsema zelf een genuanceerde spreker waardoor het vaak leek dat elk statement werd omringt met een soort veiligheid. Wel een verademing in het nederlandse landschap van ongenuanceerd geschreeuw.
Idem.quote:
ik zapte er net in, wie is Rigby?quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:08 schreef golfer het volgende:
Theroux met mr.Rigby is wel legendarisch.
De veroordeelde homoseksuele pedofiel.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
ik zapte er net in, wie is Rigby?
quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
ik zapte er net in, wie is Rigby?
Griet wil weer naar de hervonden herinneringen om iemand te beschuldigen die zich niet kan verdedigen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:13 schreef PotjeSambal het volgende:
Leuk zo, gaat echt over de fragmenten tot nu toe voor een groot deel. Fragment van Theroux legendarisch.
Snap niet waar je aan refereert eerlijk gezegd.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Griet wil weer naar de hervonden herinneringen om iemand te beschuldigen die zich niet kan verdedigen.
Jij kijkt naar een heel ander programma?quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Griet wil weer naar de hervonden herinneringen om iemand te beschuldigen die zich niet kan verdedigen.
Dat was wel duidelijk. Maar was hij een bekende persoon voor zijn veroordeling?quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:12 schreef golfer het volgende:
[..]
De veroordeelde homoseksuele pedofiel.
Nee. Gymnastiekleraar op een school.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat was wel duidelijk. Maar was hij een bekende persoon voor zijn veroordeling?
Je hebt ook zijn andere boeken gelezen?quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit gesprek maakt zijn roman Het Diner niet bepaald minder donker.
Nee. Maar zijn sympathie ligt wat dichter bij de krachtige vaderfiguur (en ouderpaar) uit dat boek dan ik had verwacht.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt ook zijn andere boeken gelezen?
Met name in Maria Montessorie en in Finse Dagen komen allemaal fragmenten uit zijn jeugd voor.
Volgens mij heb ik iets gemist (net te laat ingeschakeld). Door wie is hij aangerand.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:48 schreef Firuze60 het volgende:
Eigenlijk wil ik weten hoe hij de weg terug vond na die aanranding.
Hij gaf de man een onderhandse dubbele vuistslag, en toen rende hij hard wegquote:Op zondag 31 augustus 2025 21:48 schreef Firuze60 het volgende:
Ja, als vijftienjarige in het donker en een vreemde stad in een vreemd land wegrennen.quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:48 schreef Firuze60 het volgende:
En plots vond ie als verdwaalde de weg weer terug naar zijn zus?quote:Op zondag 31 augustus 2025 21:56 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Hij gaf de man een onderhandse dubbele vuistslag, en toen rende hij hard weg
Hij vertelde er niks over tegen zijn zus en zwager
Dat heeft ie niet verteldquote:Op zondag 31 augustus 2025 22:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En plots vond ie als verdwaalde de weg weer terug naar zijn zus?
Kanjer.quote:
Ik vind Koch heel goed, maar dit was zwak van hem. 'De Marokkanen die ik ken vonden het leuk. Dus het moet kunnen'.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:08 schreef golfer het volgende:
Griet begrijpt zijn uitleg over de Marokkaanse bus niet.
Ga ervan uit dat hij zelf de fragmenten kiest.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:21 schreef Scorpion_17 het volgende:
Zou Herman dit zelf hebben gekozen of heeft de redactie dit er doorheen geduwd?
Menselijk gedrag is al vaak iets links.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:21 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
Ik vind het een verschrikkelijk wijf, de hele tijd haar linkse mening er doordouwen
Je mening er doordouwen is iets links ja, net als dat wijfquote:Op zondag 31 augustus 2025 22:23 schreef spapaars het volgende:
[..]
Menselijk gedrag is al vaak iets links.
Exact mijn gedachte netquote:Op zondag 31 augustus 2025 22:25 schreef Firuze60 het volgende:
Toch stiekem wat irritante glittertjes op de rug van haar blouse.
Het is nog niet over zn ziekte gegaan toch?quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:26 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Trilling
Dacht eerst dat het aan m'n tv lag
Met mijn keuring konden we van de 20 met 14 naar huis voor de middag.quote:
Ik werd helaas wel goedgekeurd met een medische herkeuring. Maar geen actieve gevechtsdienst. Ik werd dus hofmeester en barman.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:28 schreef spapaars het volgende:
[..]
Met mijn keuring konden we van de 20 met 14 naar huis voor de middag.
Tijd dat er geen behoefte was aan soldaten.
Met de kans dat je in Duitsland gestationeerd zou worden.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik werd helaas wel goedgekeurd met een medische herkeuring. Maar geen actieve gevechtsdienst. Ik werd dus hofmeester en barman.
5 kilo zwaarder en nogal veel alcohol genuttigd kwam ik na mijn diensttijd er weer uit.
Neuh zo 'ken' ik m wel.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:34 schreef NoCigar het volgende:
Hij blijft wel een beetje afstandelijk, wat lijzig. Ik heb hem weleens opener gezien (of ik verbeeld me dat).
Precies. Dat hoeft ik dus niet.quote:Op zondag 31 augustus 2025 22:36 schreef spapaars het volgende:
Met de kans dat je in Duitsland gestationeerd zou worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |