abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 augustus 2025 @ 22:31:01 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218472431

Belgische schrijfster Griet Op de Beeck is nieuwe presentator Zomergasten

De Belgische schrijfster Griet Op de Beeck gaat dit jaar Zomergasten presenteren. De eerste aflevering van het VPRO-programma wordt in de laatste week van juli uitgezonden, meldt de omroep dinsdag.
"Ik vind het een waanzinnige eer om een programma met zo'n staat van dienst te mogen presenteren", zegt de 51-jarige Op de Beeck in een verklaring.

"Ik geloof dat het nooit belangrijker was dan nu: de tijd nemen, de diepte ingaan, de nuance zoeken, complexiteiten ontrafelen, de verrassing toelaten, het maatschappelijke gesprek - meer nog dan het debat - aanzwengelen, ons aller wereld verruimen en nabijheid creëren."

Op de Beeck is met meer dan een miljoen verkochte boeken een van de bestverkopende Nederlandstalige schrijvers. Haar werk is vertaald in dertien talen. Haar boeken Vele hemels boven de zevende en Kom hier dat ik u kus werden verfilmd.

bron: nu.nl

Alle Zomergasten 2025 op een rij:

In de eerste aflevering op 27 juli zien we Özcan Akyol, ook wel bekend als Eus. Hij vertelt over zijn aflevering: "In mijn fragmenten toon ik de harde én zachte stemmen die mij hebben gevormd. Van mijn artistieke helden tot onbekende subculturen: ik wil laten zien dat we, ondanks verschillen in afkomst of klasse, meer op elkaar lijken dan we denken."

Schrijver Simon Kuper is de tweede gast van dit seizoen. Hij schrijft wekelijks een veelgelezen column voor de invloedrijke Britse krant de Financial Times met thema’s als macht en elitevorming, boeken, steden - en voetbal. "Ik ben een wereldburger uit Leiden, de stad waar ik lang woonde. Ik ben heel erg met Nederland verbonden, ik juich nog steeds voor Oranje. Maar ik ben geen Nederlander. Ik zie het land van buiten. Van het Nederlandse voetbal tot de Nederlandse verkiezingen. Die blik hoop ik de kijker zeker mee te geven."

Na Özcan en Simon is het de beurt aan Eva Crutzen. Deze cabaretière, zangeres en actrice kun je onder meer kennen van BODEM en haar optredens in Promenade. Met Griet Op de Beeck zal ze het hebben over haar ideale televisieavond. "Ik verzamel alles wat ik mooi, inspirerend, pijnlijk en grappig vind. De gemene dele is dat het fragmenten zijn die zware, universele thema's, zoals rouw, eenzaamheid en buiten de boot vallen, op een lichte manier vertellen", blikt ze alvast vooruit. En dat vind ze behoorlijk spannend. "Ondanks dat ik duizend kleuren schijt, heb ik er ontzettend veel zin in."

De vierde gast in Zomergasten is Ugur Ümit Üngör. Ugur Ümit is hoogleraar Holocaust- en Genocidestudies aan de Universiteit van Amsterdam en het NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies. Hij richt zich in zijn onderzoek op de geschiedenis en sociologie van genocide en massaal politiek geweld, met bijzondere aandacht voor het moderne Midden-Oosten en daderschap. "Aan het einde van de avond moeten kijkers het gevoel hebben dat ze een inzicht hebben gekregen in de vreselijke dingen die mensen doen, maar dat ze niet wanhopig hoeven te worden. Want precies als je kijkt naar de onmenselijkheid van mensen, dan zie je juist ook dáár onze menselijkheid terugkomen," blikt Ugur op de avond vooruit.

Burgemeester van Amsterdam Femke Halsema is op 24 augustus de vijfde gast in Zomergasten. "Ik wil breder terugblikken én vooruitkijken, op de idealen van leiderschap die me gevormd hebben, discussies over democratie en de schoonheid niet te vergeten. Ik hoop dat kijkers een gevoel van zachtheid en nieuwsgierigheid overhouden. Naar mensen, naar verschillen, naar wat mooi is in onze wereld," laat Femke weten.

Schrijver Herman Koch is de zesde en tevens laatste gast in Zomergasten. Herman Koch is bekend als een van de makers en gezichten van het legendarische VPRO-programma Jiskefet, dat dit jaar werd bekroond met de Ere Zilveren Nipkowschijf. Ook schreef hij de internationale bestseller Het Diner, dat ook nog eens in vijf landen werd verfilmd. Griet Op de Beeck interviewt de schrijver over zijn ideale televisieavond. "Mijn ideale Zomergasten-publiek is een gelukkig echtpaar dat de hele avond stilletjes op de bank zit en elkaar tijdens de aftiteling alleen even zachtjes in de hand knijpt," laat Herman weten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 10 augustus 2025 @ 23:31:50 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218472776
Niemand die het laatste uur met Eva bekeken heeft?
Iedereen afgehaakt?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! İgolfer
pi_218474137
Ja, afgehaakt hier
  maandag 11 augustus 2025 @ 09:44:50 #4
14505 OProg
A Life in Music
pi_218474273
Ook afgehaakt. Ik vond de fragmenten al niet zo enorm boeiend, maar het inverview met al die halve zinnen en dat hardop denken over dingen die me ook niet echt boeiden gaf het zetje.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_218474576
Ik heb het wel afgekeken. De fragmenten vond ik zeker de moeite waard, maar de gast iets minder. Te veel gepsychologiseer, en te weinig dingen die bleven hangen. Eva is wel een voorbeeld waar de creaties interessanter zijn dan de creator.
pi_218474597
De kwaliteit van de afleveringen heeft een duikvlucht genomen vanaf het moment dat men vrouwen begon te interviewen. Daarover zullen wij het intussen allen wel eens zijn.
pi_218474658
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:29 schreef Hugo_Treger het volgende:
De kwaliteit van de afleveringen heeft een duikvlucht genomen vanaf het moment dat men vrouwen begon te interviewen. Daarover zullen wij het intussen allen wel eens zijn.
Dus jij vond eigenlijk alleen de allereerste aflevering met Pierre Janssen in 1988 goed?
pi_218474847
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:37 schreef Farenji het volgende:

Dus jij vond eigenlijk alleen de allereerste aflevering met Pierre Janssen in 1988 goed?
Don't feed the troll.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218474999

Een paar recensies:

De Volkskrant:
Voor Eva Crutzen is kunst geen luxe, maar noodzaak. Dat levert een therapeutische ‘Zomergasten’ op

Sargasso:
Op de sofa bij Griet | Zomergasten met Eva Crutzen

NRC:
Fuck it! Het is ‘Zomergasten’, het mag toch best eens over grote dingen gaan?

Veronica:
Zomergasten-kijkers ergeren zich aan taalgebruik Eva Crutzen: ‘Dat is het thema-woord van vanavond’

Het Parool:
Zomergasten werd een stroeve avond, met te weinig aandacht voor het enorme talent dat Eva Crutzen is

HUMO:
De Nederlandse actrice Eva Crutzen toonde in ‘Zomergasten’ hoe bepaald verdriet nooit helemaal overgaat
Poef.....gone! İgolfer
  Moderator maandag 11 augustus 2025 @ 14:24:22 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_218476496
quote:
11s.gif Op maandag 11 augustus 2025 09:44 schreef OProg het volgende:
Ook afgehaakt. Ik vond de fragmenten al niet zo enorm boeiend, maar het inverview met al die halve zinnen en dat hardop denken over dingen die me ook niet echt boeiden gaf het zetje.
Ja hier helaas ook afgehaakt, ik dacht op een bepaald moment heel erg gooi er nou een fragment in, of praat desnoods over het vorige fragment. (dat was om en nabij het appolonia stuk)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_218478204
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:37 schreef Farenji het volgende:

[..]
Je kunt de vrouwen uit die tijd niet vergelijken met die van het heden. Ik oordeel over de hedendaagse.
pi_218478250
Wel tot het einde aan laten staan. Niet vanaf begin gekeken trouwens. Vond de gesprekken nogal moeizaam, moelijk om er je aandacht bij te houden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 11 augustus 2025 @ 18:37:19 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218478409
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 18:10 schreef Hugo_Treger het volgende:

Ik oordeel over de hedendaagse.
Nee, dat deed je niet.
Je postte dit;
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 10:29 schreef Hugo_Treger het volgende:
De kwaliteit van de afleveringen heeft een duikvlucht genomen vanaf het moment dat men vrouwen begon te interviewen.
Je had het nergens over de hedendaagse vrouwen.
Poef.....gone! İgolfer
  maandag 11 augustus 2025 @ 19:05:44 #14
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218478621
Ik weet niet of het aan mij ligt, als ouwe lul, of omdat er al zoveel goede gasten waren bij zomergasten, maar als ik de eerste 5 jaar vergelijk met de laatste 5 jaar, tja, dan vind ik de gasten toch achteruit gegaan qua interessantheid.
Waar zijn Carry Slee, Tommy Wieringa, Paul van Loon, Esther Gerritsen, Anjet Daanje?
Waar zijn Afshin Ellian, Huib Modderkolk?
Etc etc
pi_218478837
Het is niet voor niets van zo'n 800.000 naar 200.000 kijkers gegaan in al die jaren
pi_218479099
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 19:38 schreef Remco het volgende:
Het is niet voor niets van zo'n 800.000 naar 200.000 kijkers gegaan in al die jaren
Dat komt vooral doordat steeds meer mensen inmiddels nog maar de attentiespanne van een tiktok filmpje hebben.
pi_218479223
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 19:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik weet niet of het aan mij ligt, als ouwe lul, of omdat er al zoveel goede gasten waren bij zomergasten, maar als ik de eerste 5 jaar vergelijk met de laatste 5 jaar, tja, dan vind ik de gasten toch achteruit gegaan qua interessantheid.
Waar zijn Carry Slee, Tommy Wieringa, Paul van Loon, Esther Gerritsen, Anjet Daanje?
Waar zijn Afshin Ellian, Huib Modderkolk?
Etc etc
Huib maakt mooie podcasts *) O+
  maandag 11 augustus 2025 @ 20:29:16 #18
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218479309
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 20:12 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat komt vooral doordat steeds meer mensen inmiddels nog maar de attentiespanne van een tiktok filmpje hebben.
Niet omdat de gasten niet interessant genoeg zijn? Of de formule uitgemolken is?
Hier is een idee: nodig interessanter gasten uit, of internationale gasten. Strik Stephen Fry, Joschka Fischer, Greta fucking Thunberg, Jordan Peterson, Berny Saunders, Neal Stephenson,
  maandag 11 augustus 2025 @ 20:29:55 #19
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218479314
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 20:22 schreef Blues het volgende:

[..]
Huib maakt mooie podcasts *) O+
Goeie journalist die zich bezig houdt met 2025 thema’s
  Moderator maandag 11 augustus 2025 @ 20:30:56 #20
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_218479322
quote:
88s.gif Op maandag 11 augustus 2025 14:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ja hier helaas ook afgehaakt, ik dacht op een bepaald moment heel erg gooi er nou een fragment in, of praat desnoods over het vorige fragment. (dat was om en nabij het appolonia stuk)
Ik ben iets later ook afgehaakt. Kwam ook voor een groot deel door Griet, die er een of andere therapeutische sessie van probeerde te maken wat niet lukte. Jammer, want ik vind de programmamaakster/comedienne Eva wel interessant, maar dit gesprek ging niet echt ergens heen
pi_218479342
quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 18:37 schreef golfer het volgende:

[..]
Nee, dat deed je niet.
Je postte dit;
[..]
Je had het nergens over de hedendaagse vrouwen.
Vind je het goed dat ik zelf bepaal wat het object van mijn oordeel is?
pi_218479684
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 20:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Niet omdat de gasten niet interessant genoeg zijn? Of de formule uitgemolken is?
Of misschien toch omdat jij een ouwe lul bent geworden die denkt dat vroeger alles beter was.
  maandag 11 augustus 2025 @ 21:12:39 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218479814
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 20:32 schreef Hugo_Treger het volgende:

Vind je het goed dat ik zelf bepaal wat het object van mijn oordeel is?
Zorg dan dat je dat wat duidelijker communiceert zodat wij niet in jouw hoofd hoeven te kijken wat je eigenlijk bedoelde te zeggen.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218479908
Ik was er al bang voor maar Eva was toch te licht voor een programma als zomergasten

[ Bericht 4% gewijzigd door Wienerschnitzels op 12-08-2025 17:21:32 ]
  maandag 11 augustus 2025 @ 21:33:55 #25
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218479977
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 21:02 schreef Farenji het volgende:

[..]
Of misschien toch omdat jij een ouwe lul bent geworden die denkt dat vroeger alles beter was.
Bekijk de lijst van zomergasten gasten nog eens
pi_218483112
Na drie kwartier begonnen met doorspoelen naar de fragmenten. Een aantal fragmenten was wel leuk/interessant, het gesprek tussen Eva en Griet totaal niet.
pi_218483143
Die van vorige week met Kuper was trouwens zoals Zomergasten moet zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door TargaFlorio op 12-08-2025 11:50:31 ]
pi_218525483
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 20:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hier is een idee: nodig interessanter gasten uit, of internationale gasten. Strik Stephen Fry, Joschka Fischer, Greta fucking Thunberg, Jordan Peterson, Berny Saunders, Neal Stephenson,
Jordan "What do you mean by" woordsalade-koning Peterson?

Ik snap niet wat mensen (mannen) daar "interessant" aan vinden. Drie uur lang over definities praten, boeiende tv :P
pi_218525547
Zomergasten begintune:

Bekijk deze YouTube-video
(niet om naar te kijken :{w heel irritant)
  zondag 17 augustus 2025 @ 12:26:58 #30
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218525576
Vanavond:

Historicus en hoogleraar Holocaust- en Genocidestudies Uğur Ümit Üngör (1980, Erzincan, Turkije) is op zondag 17 augustus de vierde gast in VPRO Zomergasten. Griet Op de Beeck interviewt Üngör over zijn werk en leven aan de hand van fragmenten uit onder andere de speelfilm Mitra, waarin een politieke afrekening in het Iran van de jaren ‘80 opnieuw opspeelt achter de deuren van een Nederlandse portiekflat. In de ontroerende documentaire De Sobibor tapes - De vergeten interviews van Jules Schelvis zien we het levenswerk van de Nederlandse Holocaust-overlevende Jules Schelvis: hij wijdde zijn leven aan het vertellen van het verhaal van nazi-vernietigingskamp Sobibór. Gevangenen wisten daar in 1943 de bewakers te trotseren en braken uit het kamp. En in een fragment uit Mijn vrienden van de Servische documentairemaker Lidija Zelovic zien we hoe vriendschap zelfs de verscheurende gevolgen van een genocide overleeft.

Uğur Ümit Üngör is hoogleraar Holocaust- en Genocidestudies aan de Universiteit van Amsterdam en het NIOD Instituut voor Oorlogs-, Holocaust- en Genocidestudies.
Üngör richt zich in zijn onderzoek op de geschiedenis en sociologie van genocide en massaal politiek geweld, met bijzondere aandacht voor het moderne Midden-Oosten en daderschap. In 2017 adviseerde hij de Tweede Kamer over het gebruik van de term ‘genocide’. Daarbij pleitte hij ervoor om goed onderzochte genociden als zodanig te erkennen, maar wees hij politici ook op de beperkingen en risico’s van die term. In april 2022 haalde hij de wereldpers met de onthulling van een massa-executie in 2013 door een van Assads milities in Tadamon, een voorstadje van Damascus. Als coördinator van het Syria Oral History Project tekende hij niet alleen de verhalen op van slachtoffers en getuigen van politiek geweld, maar sprak hij ook met daders. Zoals ‘gewone’ Nederlanders ooit via de radio werden gevraagd naar hun oorlogsdagboeken, zo werkt hij aan een uitgebreid archief met zoveel mogelijk getuigenissen van Syriërs. Hij leerde er speciaal Arabisch voor.

Üngör werd geboren in het noordoosten van Turkije, maar vanwege de communistische overtuigingen van zijn vader week het gezin kort na zijn geboorte uit naar Nederland. Hier groeide hij op in Enschede, naar zijn zeggen 'het Anatolië van Nederland’. Hij studeerde sociologie aan de Rijksuniversiteit Groningen en genocidestudies aan de Universiteit van Amsterdam. In 2009 promoveerde hij cum laude op een onderzoek naar de Armeense genocide van 1915 en de wording van de Turkse natiestaat, waarvoor hij de Erasmus Research Prijs ontving. Voor zijn werk ontving Üngör in 2012 ook de Heineken Young Scientists Award voor Geschiedenisvan de KNAW. Üngör bekleedde onderzoeks- en onderwijsposities aan de universiteiten van Sheffield, Dublin, Boedapest, Vancouver, Los Angeles en Utrecht. Hij is de samensteller van het overzichtswerk Genocide: New Perspectives on its Causes, Courses and Consequences(2016), over de oorzaken en mechanismen van genocide. Tussen 2014 en 2019 leidde hij een omvangrijk onderzoeksproject naar paramilitair geweld, dat resulteerde in boeken over de rol van niet-statelijke strijders bij massaal geweld en over het gevangenissysteem als instrument van terreur in Syrië. Sinds 2020 bekleedt Üngör de leerstoel Holocaust- en Genocidestudies aan de UvA en het NIOD. Momenteel werkt hij aan een nieuw boek over de daders van het Assad-regime in Syrië. UğurÜngör woont met zijn gezin in Amsterdam.

Uğur Ümit Üngör over Zomergasten:

" Mijn avond is gericht op een ieder die oprecht nieuwsgierig is naar het grootschalige en gewelddadige onrecht in de wereld, maar het nooit durfde te benaderen of echt onder ogen durfde te zien. Welke mechanismen maken gruwelijkheden mogelijk, in individuen, in samenlevingen? Hebben daders vaak spijt? Waarom zijn sommige slachtoffers veerkrachtig en andere juist niet? We gaan samen afdalen in die materie. Maar we gaan er ook samen weer uit omhoogkomen. Aan het einde van de avond moeten kijkers het gevoel hebben dat ze een inzicht hebben gekregen in de vreselijke dingen die mensen doen, maar dat ze niet wanhopig hoeven te worden. Want precies als je kijkt naar de onmenselijkheid van mensen, dan zie je juist ook dáár onze menselijkheid terugkomen."
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 17 augustus 2025 @ 12:35:59 #31
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218525626
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Jordan "What do you mean by" woordsalade-koning Peterson?

Ik snap niet wat mensen (mannen) daar "interessant" aan vinden. Drie uur lang over definities praten, boeiende tv :P
Wellicht moet je eens een compleet interview met hem kijken, of een lezing, ipv alleen maar een paar soundbites in YouTube shorts? En wat is er mis met een gast die mannen interessant vinden? Iemand die vooral over bv voetbal praat zullen ook vooral mannen interessant vinden.

Als jij zomergast zou zijn en het over Natuurkunde hebt, wat denk je dat daar het geïnteresseerde publiek is?
  zondag 17 augustus 2025 @ 12:39:26 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218525662
quote:
3s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:26 schreef golfer het volgende:
Vanavond:

Historicus en hoogleraar Holocaust- en Genocidestudies Uğur Ümit Üngör (1980, Erzincan, Turkije) is op zondag 17 augustus de vierde gast in VPRO Zomergasten.
Eindelijk een interessante gast.
pi_218525733
Hele interessante gast. Wel hele zware kost ook vermoed ik. Hopelijk kan Greet haar therapiemodus uitzetten
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Moderator zondag 17 augustus 2025 @ 13:04:24 #34
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_218525906
Het wordt weer een college, als ik de aankondiging lees. Kan interessant zijn, maar ook jammer dat er dan weer zo afgeweken wordt van het concept dat ze zelf uitdragen: Bekende gasten uit cultuur, wetenschap en bedrijfsleven worden uitgenodigd om hun favoriete televisieavond samen te stellen aan de hand van tv- en filmfragmenten.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_218526062
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wellicht moet je eens een compleet interview met hem kijken, of een lezing, ipv alleen maar een paar soundbites in YouTube shorts?
Hoe kom je er nou weer bij dat ik "alleen maar soundbites heb gezien"? Glazen bol?

Ik vind hem een zwaar overgewaardeerde ouwehoer die vooral interessant was toen-ie zich afzette tegen de woke beweging, da's alles.
pi_218526604
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 13:04 schreef Mike het volgende:
Het wordt weer een college, als ik de aankondiging lees. Kan interessant zijn, maar ook jammer dat er dan weer zo afgeweken wordt van het concept dat ze zelf uitdragen: Bekende gasten uit cultuur, wetenschap en bedrijfsleven worden uitgenodigd om hun favoriete televisieavond samen te stellen aan de hand van tv- en filmfragmenten.
Eens
pi_218529316
En los.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_218529323
Vandaag is gekke Griet verkleed als discobal.
anonieme razernist
  zondag 17 augustus 2025 @ 20:21:51 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218529329
Ze heeft haar glitterjas niet aan. *O*
Poef.....gone! İgolfer
pi_218529332
Hee, waarom is er niks meer waar je op kunt vertrouwen.
anonieme razernist
  zondag 17 augustus 2025 @ 20:24:10 #41
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218529344
De eerste zomergast met korte broek. ^O^
Poef.....gone! İgolfer
pi_218529375
Armeense kwestie*
#superniger2020
  zondag 17 augustus 2025 @ 20:31:48 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218529391
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2025 20:28 schreef superniger het volgende:
Armeense kwestie*
Nee, hij benoemde het echt als de Armeense genocide.
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 17 augustus 2025 @ 20:41:20 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218529449
Indrukwekkend fragment uit de film 'Mitra'.
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 17 augustus 2025 @ 20:42:22 #45
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_218529453
quote:
15s.gif Op zondag 17 augustus 2025 20:41 schreef golfer het volgende:
Indrukwekkend fragment uit de film 'Mitra'.
Ja dit belooft wat voor de rest van de aflevering.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_218529455
Fijne religie.
#superniger2020
  zondag 17 augustus 2025 @ 20:50:48 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218529520
2e generatie-problematiek.
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 17 augustus 2025 @ 20:52:24 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218529529
Jules Schelvis. _O_

Sobibor, waar vrijwel mijn hele familie is vermoord. :'(
Poef.....gone! İgolfer
pi_218529563
Ik moet altijd even aan Rutger Hauer denken als ik iets over Sasja zie of lees.
anonieme razernist
pi_218529571
Wat is dit voor een Duits dialect?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 17 augustus 2025 @ 21:02:06 #51
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218529591
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 20:57 schreef Felagund het volgende:
Wat is dit voor een Duits dialect?
Jiddisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 17-08-2025 22:01:45 (typo) ]
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 17 augustus 2025 @ 21:05:04 #52
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218529609
Ik heb van Jules zijn boek over Sobibor hier in mijn boekenkast met daarin de enorm gedetailleerde beschrijving van alle onderdelen van het kamp en achterin de transportlijsten met alle namen en datums van de transporten vanuit Westerbork naar Sobibor. ;(
Poef.....gone! İgolfer
pi_218529610
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2025 21:02 schreef golfer het volgende:

[..]
Jidisch.
Ah, logisch. :@ Kon het niet direct plaatsen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_218529619
quote:
8s.gif Op zondag 17 augustus 2025 21:05 schreef golfer het volgende:
Ik heb van Jules zijn boek over Sobibor hier in mijn boekenkast met daarin de enorm gedetailleerde beschrijving van alle onderdelen van het kamp en achterin de transportlijsten met alle namen en datums van de transporten vanuit Westerbork naar Sobibor. ;(
Is dat niet te confronterend?
Album top 100 2024
  zondag 17 augustus 2025 @ 21:13:42 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218529679
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 21:06 schreef Felagund het volgende:

Is dat niet te confronterend?
Nu niet meer zo erg. Toen ik in 1997 het boek van Jules kreeg had ik er meer moeite mee. Met name de confrontatie met de namen van mijn familie-leden achterin op die transportlijsten.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218529748
In korte broek in de studio zitten. Ik vind daar wat van.
pi_218529791
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 21:20 schreef Dutch_view het volgende:
Ze lezen mee.
Album top 100 2024
pi_218529796
Irritant weer hoe Griet steeds de zinnen van de ander afmaakt en de meeste vragen alleen maar over de psyche van de mens gaat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 17 augustus 2025 @ 21:36:26 #59
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218529902
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2025 21:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Irritant weer hoe Griet steeds de zinnen van de ander afmaakt en de meeste vragen alleen maar over de psyche van de mens gaat.
Vind ik wel meevallen.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218529921
De beelden van de echte Saddam die de namen voorleest zijn heel indrukwekkend.

Bekijk deze YouTube-video
pi_218529987
Aan de hand van de tot nu toe gekozen fragmenten is wel duidelijk dat hij goed geïntegreerd is.
  zondag 17 augustus 2025 @ 21:52:35 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218530003
quote:
7s.gif Op zondag 17 augustus 2025 21:49 schreef Burnett het volgende:
Aan de hand van de tot nu toe gekozen fragmenten is wel duidelijk dat hij goed geïntegreerd is.
Hij kwam als baby naar Nederland.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218530015
Oei, (ook) Israël voert volgens Uğur Ümit Üngör op dit moment genocidaal geweld uit op de Palestijnen. We gaan nu naar onze Fok-experts die het hier hartgrondig mee oneens zijn voor een reactie.
pi_218530025
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 21:54 schreef Haushofer het volgende:
Oei, (ook) Israël voert volgens Uğur Ümit Üngör op dit moment genocidaal geweld uit op de Palestijnen. We gaan nu naar onze Fok-experts die het hier hartgrondig mee oneens zijn voor een reactie.
Die discussie kan prima in de bestemde topics.
pi_218530040
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 21:20 schreef Dutch_view het volgende:
Jij mag in lange broek :Y
pi_218530051
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 21:54 schreef Haushofer het volgende:
Wierd kijkt keek ook.
twitter
pi_218530054
Geweldige aflevering. I am the survivor. No I!
anonieme razernist
  zondag 17 augustus 2025 @ 22:00:30 #68
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218530061
Heerlijk fragment van Curb your enthousiasm. _O_
Poef.....gone! İgolfer
pi_218530076
Eichmann verhuizingen. :D
Album top 100 2024
pi_218530078
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 22:02 schreef Felagund het volgende:
Eichmann verhuizingen. :D
Zal wel strak geplande verhuizing zijn dan.
pi_218530091
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2025 22:00 schreef golfer het volgende:
Heerlijk fragment van Curb your enthousiasm. _O_
Alweer 21 jaar oud :'( .
anonieme razernist
pi_218530094
Hij kan prettig uitleggen en duiden.
pi_218530108
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 21:59 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Wierd kijkt keek ook.
[ x ]
Stel dat volgende week om deze tijd X eruit ligt, Wierd en niets kunnen zeggen over Halsema 😉
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 17 augustus 2025 @ 22:05:58 #75
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218530113
Ik mis nog de genocides van Mao en Pol Pot.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218530118
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2025 22:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Hij kan prettig uitleggen en duiden.
Ja, en ze doet het dit interview imo prima; veel vakinhoudelijke vragen met persoonlijke noten.
pi_218530130
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2025 22:05 schreef golfer het volgende:
Jij zit met de genocidebingokaart klaar? :P

We hebben nog een uur :7
pi_218530146
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 22:07 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Jij zit met de genocidebingokaart klaar? :P

We hebben nog een uur :7
Namibie hebben we ook nog, dat was een oefening voor de Duitsers.
Album top 100 2024
pi_218530172
quote:
En Congo, of dat was in het begin want dat heb ik gemist. Kan allemaal nog komen
pi_218530183
Modieuze verontwaardiging is ook niet echt geweldig Griet.
anonieme razernist
pi_218530204
quote:
Op deze avond is er een mooie gelegenheid om de genocidale geschiedenis van het jonge land Indonesië eens te bekijken: De massamoorden midden jaren zestig, Oost Timor, Papua. En dan vergeet ik de bersiap even.
anonieme razernist
pi_218530210
Rum pum pum pum. :')
#superniger2020
pi_218530212
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 21:59 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Wierd kijkt keek ook.
[ x ]
Zielige door Moskou betaalde sneeuwvlok dat ie is.
anonieme razernist
pi_218530226
quote:
2s.gif Op zondag 17 augustus 2025 22:16 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Op deze avond is er een mooie gelegenheid om de genocidale geschiedenis van het jonge land Indonesië eens te bekijken: De massamoorden midden jaren zestig, Oost Timor, Papua. En dan vergeet ik de bersiap even.
Die Soeharto was geen lieverdje.
#superniger2020
pi_218530241
Ik vind het een fijne avond, absoluut geen college.
En ik ben ws al zo gewend aan de Dulle Griet dat ik me niet erger aan haar vdg.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 augustus 2025 @ 22:23:45 #87
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218530262
Laatste uur kijk ik ik nog wel terug.
Zware doch fijne avond.
Ondanks Griet.
Laatste zin is een beetje kenmerkend voor ep 1, 2 en 4. 3 heb ik niet gezien.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 17 augustus 2025 @ 22:30:30 #89
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218530309
quote:
Nee.
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 17 augustus 2025 @ 22:33:22 #90
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218530333
Heftig fragment uit die Syrische film. ;(
Poef.....gone! İgolfer
pi_218530341
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2025 22:21 schreef Blues het volgende:
Ik vind het een fijne avond, absoluut geen college.
En ik ben ws al zo gewend aan de Dulle Griet dat ik me niet erger aan haar vdg.
:Y

Paar interessante films/docus ook om te gaan kijken (misschien niet na elkaar).
Album top 100 2024
pi_218530376
quote:
15s.gif Op zondag 17 augustus 2025 22:33 schreef golfer het volgende:
Heftig fragment uit die Syrische film. ;(
Leuk weetje, die scenes zijn opgenomen in Breda, in een voormalige atoomkelder.
  zondag 17 augustus 2025 @ 22:46:23 #93
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218530433
Die executies. :'(
Poef.....gone! İgolfer
pi_218530435
Vriend van mij heeft ook een (afstudeer) film hierover gemaakt.”it will rain 2022”
  zondag 17 augustus 2025 @ 22:49:28 #95
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218530449
Over eufemisme gesproken.
"stofzuigers" "verwerken".
Poef.....gone! İgolfer
pi_218530514
Heb het idee dat Griet mentaal zwaarmoedig wordt van het onderwerp.
pi_218530523
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 23:05 schreef Dutch_view het volgende:
Die kan zichzelf in één sessie voor de spiegel weer genezen.
anonieme razernist
pi_218530559
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 23:05 schreef Dutch_view het volgende:
Niet heel vreemd natuurlijk.
Album top 100 2024
pi_218530568
quote:
2s.gif Op zondag 17 augustus 2025 23:07 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Die kan zichzelf in één sessie voor de spiegel weer genezen.
Ik zou toch maar bewaking bij de Brienenoord plaatsen, ze klinkt steeds somberder.
pi_218530569
Wat een tragiek en dramatiek, erg aanrijpend. (Al moest ik bij volkszanger aan iets anders denken.)
anonieme razernist
  zondag 17 augustus 2025 @ 23:16:15 #101
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218530573
Ik vond het een interessante zomergast met heldere uitleg en passende fragmenten.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218530578
Mooi, “Maak je zorgen om het leed van anderen”
pi_218530588
Zelfs Griet houd even haar bakkes, dus geen zalvend einde waarin ze een of andere conclusie trekt. Mooi.
anonieme razernist
pi_218530590
Toch wel met zeer veel interesse naar deze spreker geluisterd. Een prettige verteller waar je echt even voor moet gaan zitten. Geen gast voor een praatprogramma om in één minuut snel iets te vertellen
  maandag 18 augustus 2025 @ 11:51:34 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218532795

Een paar recensies.

De Volkskrant:
Historicus Ugur Ümit Üngör in Zomergasten: mooi, shockerend en ontroerend

NRC:
Een grimmige ‘Zomergasten’: hoe veranderen normale mensen in plegers van genocide?

Sargasso:
Genocide in korte broek

Humo:
‘Zomergasten’ met hoogleraar genocidestudies Uğur Ümit Üngör kleurde de avond gitzwart

Het Parool:
Genocide-expert Ugur Ümit Üngör confronteerde kijkers met de gruwelijkste beelden die Zomergasten ooit heeft gezien
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 24 augustus 2025 @ 11:28:14 #106
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218578420
Al meer dan dertig jaar staat Femke Halsema in het hart van het publieke leven. Ze was jarenlang de politiek leider van GroenLinks, schreef diverse boeken en was bijzonder hoogleraar ‘politiek in de 21e eeuw’. In 2018 werd ze benoemd tot burgemeester van Amsterdam, de eerste vrouw in die functie.

Halsema valt op door haar uitgesproken (in de ogen van sommigen iets te activistische) stijl van besturen en haar principiële verdediging van het versterken van onze rechtsstaat. Ze wordt gezien als een bestuurder die niet terugschrikt voor maatschappelijk debat en principes openlijk verdedigt. Ze loodste Amsterdam door de corona periode heen, oogstte lof en kritiek met haar besluit om de Black Lives Matter-demonstratie op de Dam in 2020 niet voortijdig te beëindigen en vanwege haar handelen tijdens de Maccabi-rellen. Ze sprak als eerste grote Nederlandse bestuurder expliciete excuses uit voor het slavernijverleden van haar stad en voor het gedrag van de gemeente jegens de Joodse inwoners tijdens de Tweede Wereldoorlog. Vorig jaar werd ze gekozen tot beste lokale bestuurder van Nederland.

Halsema groeide op in een sociaaldemocratisch gezin in Enschede. Haar moeder was wethouder voor de PvdA, haar vader docent lichamelijke opvoeding. Na haar studie criminologie en rechtssociologie in Utrecht, werd ze politiek actief en al snel opgemerkt als talent. Ze stapte over van de PvdA naar GroenLinks en werd in 1998 Tweede Kamerlid, waar ze opviel als woordvoerder op asiel, justitie en binnenlandse zaken. In 2002, vlak na de moord op Pim Fortuyn, volgde ze Paul Rosenmöller op als lijsttrekker. Als partijleider ontwikkelde ze een uitgesproken vrijzinnig linkse koers. In 2010 ontving ze de prestigieuze Thorbeckeprijs voor politieke welsprekendheid. Diverse politiek analisten zien in haar op dat moment de beste premierskandidaat, maar toch besloot ze in 2011 de politiek te verlaten.

Na haar politieke carrière werd ze bijzonder hoogleraar aan zowel Tilburg University als Universiteit Utrecht, waar ze les gaf over politiek in de 21e eeuw en de invloed van technologie op onze democratie. Daarnaast profileerde ze zich als schrijver en maker. Zo werd ze columnist bij de Volkskrant en De Correspondent, maakte de documentaireserie Seks en de Zonde over vrouwen in de islamitische wereld, toerde met een theaterprogramma over de Nederlandse identiteit door het land en ontwikkelde de politieke dramaserie De Fractie. In 2016 publiceerde ze de openhartige autobiografie Pluche. Ook schreef ze de essays Nergensland. Nieuw Licht op migratie (2017), over het vluchtelingenvraagstuk, en Macht en verbeelding (2018), waarin ze pleit voor meer verbeeldingskracht in de politiek.

In 2024 werd ze herbenoemd voor een tweede ambtstermijn van zes jaar. Halsema woont in Amsterdam en heeft twee kinderen.

" Wat onvermijdelijk in mijn avond aan bod komt, is toch politiek, dat kan niet anders met mijn levensloop. Maar ik ben niet van plan het Nederlandse politieke debat eindeloos uit te melken. Ik wil breder terugblikken én vooruitkijken, op de idealen van leiderschap die me gevormd hebben, discussies over democratie en de schoonheid niet te vergeten. Ik hoop dat kijkers een gevoel van zachtheid en nieuwsgierigheid overhouden. Naar mensen, naar verschillen, naar wat mooi is in onze wereld."
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 24 augustus 2025 @ 11:28:58 #107
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218578425
Alle Femkehaters zullen wel weer lekker ongefundeerd losgaan op deze Zomergast. :')
Poef.....gone! İgolfer
pi_218578998
quote:
81s.gif Op zondag 24 augustus 2025 11:28 schreef golfer het volgende:
Alle Femkehaters zullen wel weer lekker ongefundeerd losgaan op deze Zomergast. :')
Die geven waarschijnlijk de hele dag hun handen rust om straks flink te twitteren
pi_218580243
Interessante aflevering, al is drie uur genocide wel zwaar. Was meer een college dan Zomergasten.

Vanwege zijn Turkse roots ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe zijn Turkse omgeving reageert op zijn mening dat het genocide was op de Armenen.

quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2025 21:02 schreef golfer het volgende:

[..]
Jiddisch.
Dat dacht ik al maar ik moet zeggen dat ik het in eerste instantie ook niet echt herkende, al zal het Jiddisch waarschijnlijk ook wel verschillende dialecten hebben.
pi_218580262
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 22:09 schreef Felagund het volgende:

[..]
Namibie hebben we ook nog, dat was een oefening voor de Duitsers.
In de uitzending heeft hij het volgens mij ook gezegd maar zijn expertisegebied ligt in het Midden-Oosten.
pi_218580279
Geen zin in Halsema vanavond maar misschien verrast ze me.
  zondag 24 augustus 2025 @ 16:18:38 #112
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_218580577
Ik denk dat ik deze oversla, ik heb niks tegen Halsema maar ik vrees dat het erg veilig en aan de oppervlakte blijft.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_218580905
Ik heb juist erg veel zin in Halsema. Het is denk ik een fantastische zomergast.
  zondag 24 augustus 2025 @ 17:50:38 #114
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218581565
De slechtste burgemeester ooit en ook nog eens lid van een partij die mij kotsmisselijk maakt. Ik ga lekker een filmpje zien op Prime Video. :W
Diep in het bos, verborgen voor iedere inspecteur, laten de puntmutsen 's nachts bankbiljetten rollen alsof er geen morgen bestaat.
pi_218581676
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 17:50 schreef Geldprintkabouter het volgende:
De slechtste burgemeester ooit en ook nog eens lid van een partij die mij kotsmisselijk maakt. Ik ga lekker een filmpje zien op Prime Video. :W
Oh? https://www.binnenlandsbe(...)te-lokale-bestuurder
pi_218581728
quote:
Ze is geen lid van VVD of PVV hoor.
pi_218581839
quote:
We zullen je hier niet missen.
pi_218581846
quote:
Hier waarde aan hechten. :')
pi_218581909
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Hier waarde aan hechten. :')
T is niet de Telegraaf he
pi_218582658
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 18:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
T is niet de Telegraaf he
Ik weet niet wat de Telegraaf hier mee te maken heeft maar verkiezingen voor beste of groenste <vul maar in> neem ik niet zo serieus zijn toch vaak ons kent ons verkiezingen.
pi_218582818
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:36 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ik weet niet wat de Telegraaf hier mee te maken heeft maar verkiezingen voor beste of groenste <vul maar in> neem ik niet zo serieus zijn toch vaak ons kent ons verkiezingen.
deze organisatie is van/voor bestuurders in Nederland, en die hebben gekozen. Dat zijn de mensen die er verstand van hebben want werken dag in dag uit in het vakgebied
pi_218583000
Straks lachen om alle schuimbekkende gekkies op Twitter.
#superniger2020
  zondag 24 augustus 2025 @ 20:19:51 #123
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218583060
quote:
We zullen jouw inhoudelijk zo relevante bijdrages enorm gaan missen. ;)
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 24 augustus 2025 @ 20:20:05 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218583062
Begonnen.
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 24 augustus 2025 @ 20:21:02 #125
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218583071
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:19 schreef golfer het volgende:

[..]
We zullen jouw inhoudelijk zo relevante bijdrages enorm gaan missen. ;)
Zij zijn altijd zeer inhoudelijk maar niet te pruimen voor mijn lieve progressieve medemensjes. Ik ga nu gauw een filmpje kijken en zal jullie niet storen bij jullie mislukte heldin.
Diep in het bos, verborgen voor iedere inspecteur, laten de puntmutsen 's nachts bankbiljetten rollen alsof er geen morgen bestaat.
  zondag 24 augustus 2025 @ 20:26:58 #126
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218583136
Thatcher. :D
Poef.....gone! İgolfer
pi_218583216
Irritante borderliner Betty Blue.
anonieme razernist
  zondag 24 augustus 2025 @ 20:35:08 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218583244
quote:
15s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:33 schreef NoCigar het volgende:
Irritante borderliner Betty Blue.
Kende ik niet. Nooit van gehoord. Flinke ongeschoren bos wel.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218583329
Een ruige machoheld voor de jonge Femke.
anonieme razernist
pi_218583357
Ze stond samen met Koert Westerman achter de bar

Derksen: Femke discussieert veel, maar neukt weinig
Johan Derksen heeft weer eens ruzie met iemand. Tijdens een boekpresentatie bij FC Groningen haalde de hoofdredacteur van Voetbal International zich de woede van oud-GroenLinks-leider Femke Halsema en voetbalcommentator Koert Westerman op de hals. Laatstgenoemde was vroeger de buurman van de besnorde voetbaljournalist.

'Femke Halsema van GroenLinks, die heeft verkering gehad met mijn buurman Koert Westerman en die zegt altijd 'Femke Halsema; veel discussiëren, weinig neuken'. Dus daar heb ik ook geen vertrouwen in', zei Derksen in een anekdote over politici bij de boekpresentatie.

Halsema zegt via Twitter van niets te weten. Aan Westerman stuurde ze het volgende: 'Volgens jouw buurman Johan Derksen hebben wij verkering gehad. Volgens mij was je toen al met je vrouw...'

Tv-commentator Westerman heeft het ondertussen helemaal gehad met Derksen. 'We hebben geen verkering gehad en ik heb dit niet gezegd. Dit soort grappen van Johan Derksen heeft me al vaker goede relaties gekost', aldus een gepikeerde Westerman.

https://www.ad.nl/sterren(...)ukt-weinig~a23e909b/
  zondag 24 augustus 2025 @ 20:47:35 #131
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218583395
Ze werkte in Utrecht in café Jerome en Het Polmanhuis.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218583417
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 20:47 schreef golfer het volgende:
Ze werkte in Utrecht in café Jerome en Het Polmanhuis.
Bestaan allebei niet meer
pi_218583500
De stagiaire had Rudolph ipv George Steiner vermeld.
anonieme razernist
pi_218583513
Het gaat voor mijn gevoel nog een beetje vd hak op de tak
  zondag 24 augustus 2025 @ 21:05:47 #135
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218583548
Mooie vertolking door Bowie van het nummer van Simon and Garfunkel. ^O^
Poef.....gone! İgolfer
pi_218583703
Vader Halsema had professioneel met Fortuyn te maken: hij deed 'fusies & ruzies' en met Fortuyn waren het altijd ruzies', zoiets vertelde hij ooit.
anonieme razernist
  zondag 24 augustus 2025 @ 21:15:33 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218583709
Die 10-delige docuserie over Fortuyn ga ik zeker bekijken.
Vanaf 13 oktober dus op NPO2.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218583733
Nu al beter dan de vorige 2 gasten. Maar dat is ook niet heel moeilijk, die waren beide dodelijk saai.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_218583759
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:17 schreef Pedroso het volgende:
Nu al beter dan de vorige 2 gasten. Maar dat was ook niet heel moeilijk, die waren beide dodelijk saai.
Vorige zomergast was de beste in jaren imo. Ademloos gekeken en geluisterd
pi_218583829
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:19 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Inderdaad, dit is werkelijk totaal niet bijzonder tot nu toe. En wat ze nu zegt is helemaal voorspelbaar.
anonieme razernist
pi_218583843
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:19 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]
Smaken verschillen zullen we maar zeggen, ik kon er niet langer dan een uur naar kijken.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 24 augustus 2025 @ 21:27:33 #142
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218583858
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:24 schreef NoCigar het volgende:

Wat ze nu zegt is helemaal voorspelbaar.
Het blijft altijd lastig om een actieve politica/bestuurder als Zomergast te hebben.
Femke blijft 24/7 burgemeester met een politieke achtergrond.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218583879
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:27 schreef golfer het volgende:

[..]
Het blijft altijd lastig om een actieve politica/bestuurder als Zomergast te hebben.
Moet zeggen dat Greet ook niet echt helpt. Vraagt soms naar de bekende weg, andere keer loopt een gast een straat in en wordt diegene door Op de Beeck weer een heel andere kant opgestuurd.
pi_218583881
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:27 schreef golfer het volgende:

[..]
Ja, maar het is zo dodelijk saai, die autopiloot.
anonieme razernist
pi_218583935
Haha, fantastisch fragment.
anonieme razernist
pi_218583936
crypto-nazi's klinkt als twee verderfelijke groepen mensen uit 2 verschillende tijdperken
  zondag 24 augustus 2025 @ 21:37:00 #147
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218583945
Buckley versus Gore is vermakelijke TV.
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 24 augustus 2025 @ 21:46:04 #148
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218584020
Ik schakel net in en na een minuut al weer klaar

Heel verhaal dat ze niet gelooft in het strafrecht :') |:(

Dat mens is knettergek :R
  zondag 24 augustus 2025 @ 21:47:22 #149
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218584036
quote:
6s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:46 schreef ikweethetookniet het volgende:

Volgende keer beter en begrijpender leren kijken en luisteren.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218584039
quote:
6s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:46 schreef ikweethetookniet het volgende:

Ga lekker terug naar je PVV-topic.
  zondag 24 augustus 2025 @ 21:49:01 #151
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218584047
En dan lees je dit, maar daar hoor je haar niet over

https://www.ad.nl/buitenl(...)vens-gered~a875443c/
pi_218584051
Turks fruit nu.
pi_218584089
Allebei irritante types. Ruzie zoeken, ongelukken veroorzaken, provoceren, jatten. (Met nepwapens rondlopen).
anonieme razernist
  zondag 24 augustus 2025 @ 21:53:38 #154
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218584094
quote:
6s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
En dan lees je dit, maar daar hoor je haar niet over

https://www.ad.nl/buitenl(...)vens-gered~a875443c/
Heeft ten eerste niks met Halsema te maken en ten tweede begon de uitzending met een statement van haar over het geweld tegen vrouwen.

Volgende keer misschien toch maar eens naar een hele uitzending kijken voor wat nuance en wat minder onderbuik?
Poef.....gone! İgolfer
pi_218584105
Wellicht al eens opgemerkt maar wat een matig en storend decor dit jaar!
Aldus.
pi_218584113
quote:
2s.gif Op zondag 24 augustus 2025 21:54 schreef Z het volgende:
Wellicht al eens opgemerkt maar wat een matig en storend decor dit jaar!
Ach de caravan vond men in t begin ook niks :-)
pi_218584120
Ik zag laatst zo'n type met een spuitbus op de Dam. Dekselse kwajongen.
anonieme razernist
pi_218584123
Lelijk decor en afschuwelijke leader.
anonieme razernist
pi_218584148
Kwajongens Femke, die zat je net nog te verdedigen.
anonieme razernist
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:05:30 #160
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218584201
Geneuzel over een Christelijk feest en een kerstboom door de burgemeester van een Palestijnse stad.
Bijna komisch om te zien.
Poef.....gone! İgolfer
  Moderator zondag 24 augustus 2025 @ 22:06:57 #161
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_218584217
Het is best wel prettig om iemand te horen praten die haar woorden goed weegt. Maar je voelt daardoor ook wel gelijk dat in vrijwel elke zin een veiligheid ingebouwd wordt. Wat wel fijn is een genuanceerd verhaal, maar een af en toe iets zonder voetnoot zou ook leuk zijn.

Maar gemiddeld prettige aflevering.
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:18:13 #162
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218584286
Was inderdaad heel dom van Femke om het woord pogrom te gebruiken.
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:21:55 #163
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218584315
Promenade. ^O^
Poef.....gone! İgolfer
pi_218584322
Die flauwe Ebbinga ipv de Vries, vreemde aankondiging.
anonieme razernist
  Moderator zondag 24 augustus 2025 @ 22:22:55 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_218584352
:D promenade _O_
pi_218584374
Wat is dit mens toch ongelofelijk angstig om ook maar een enkele moslim op de lange teen te trappen. Echt om te kotsen.
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:26:38 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218584398
quote:
2s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:22 schreef NoCigar het volgende:
Die flauwe Ebbinga ipv de Vries, vreemde aankondiging.
Prachtig juist, de Promenade manier om Peter te herdenken.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218584399
Stereotype landverrader.
pi_218584434
Griet gaat wel diep zeg.
anonieme razernist
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:38:14 #170
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218584492
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:26 schreef GerryDV het volgende:
Stereotype landverrader.
Wie?
Poef.....gone! İgolfer
pi_218584582
Dure implantaten overigens, staat haar wel goed.
anonieme razernist
  zondag 24 augustus 2025 @ 22:53:34 #172
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218584596
quote:
2s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:51 schreef NoCigar het volgende:
Dure implantaten overigens, staat haar wel goed.
Wie, waar?
Poef.....gone! İgolfer
pi_218584600
Tina Turner
anonieme razernist
pi_218584606
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:53 schreef golfer het volgende:

[..]
Wie, waar?
De tanden van Halsema.
anonieme razernist
  zondag 24 augustus 2025 @ 23:06:06 #175
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218584670
Hoe heet die film van Halsema met die Adam?
Poef.....gone! İgolfer
  Moderator zondag 24 augustus 2025 @ 23:09:12 #176
5428 crew  miss_sly
pi_218584686
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:06 schreef golfer het volgende:
Hoe heet die film van Halsema met die Adam?
All of us strangers volgens mij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 24 augustus 2025 @ 23:11:33 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218584712
quote:
7s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:09 schreef miss_sly het volgende:

All of us strangers volgens mij.
Dankjewel. Zet hem op mijn te kijken lijst.
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 24 augustus 2025 @ 23:17:26 #178
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218584745
Vond het een prima, maar wel soms erg voorspelbare aflevering.
Verwacht volgende week wel meer vuurwerk van Herman Koch.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218584827
Ze was niet onsympathiek , wel een beetje saai soms, en vooral afstandelijk. Mede door de totaal niet uitdagende manier van vragen stellen: een beetje tegendruk was wel spannender geweest, zeker als het dan toch over de actualiteit gaat. Nu kregen we het voorgekookte en gemediatrainde standaardverhaal, ze had wat meer uit haar tent gelokt mogen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 25-08-2025 11:22:30 ]
anonieme razernist
pi_218584905
Toen deze dwaze griet aangekondigd werd als burgemeester van Amsterdam, ben ik daaruit onmiddelijk vertrokken. Dat heeft mij een machtige som geld gekost, maar ik ben met de beslissing nog zeer content.
  maandag 25 augustus 2025 @ 00:26:21 #181
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218584949
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 00:05 schreef Hugo_Treger het volgende:
Toen deze dwaze griet aangekondigd werd als burgemeester van Amsterdam, ben ik daaruit onmiddelijk vertrokken. Dat heeft mij een machtige som geld gekost, maar ik ben met de beslissing nog zeer content.
Ongetwijfeld kan deze post genomineerd worden voor de meest domme post van 2025.
Zonder enige onderbouwing zulke onzin posten is wel die prijs waard. :')
Poef.....gone! İgolfer
pi_218585007
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2025 22:18 schreef golfer het volgende:
Was inderdaad heel dom van Femke om het woord pogrom te gebruiken.
Draait ze er een keer niet omheen, is het weer niet goed... -O-

Voor veel mensen blijkt ze (bijna) niks goed te kunnen doen.
  maandag 25 augustus 2025 @ 06:14:48 #183
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218585166
quote:
De beste post tot nu toe. Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de slechtste burgemeester ooit en die lid is van een Nederland hatende partij een podium krijgt bij de publieke omroep.
  maandag 25 augustus 2025 @ 07:15:20 #184
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218585283
quote:
Met pek en veren, mogen we hopen, en het dun door de broek. Ik weet zeker dat jouw beslissing alle betrokkenen, en met name de bewoners van onze hoofdstad, alleen maar goed heeft gedaan. Dikke doei!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 25 augustus 2025 @ 08:22:43 #185
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218585562
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 07:15 schreef Ringo het volgende:

[..]
Met pek en veren, mogen we hopen, en het dun door de broek. Ik weet zeker dat jouw beslissing alle betrokkenen, en met name de bewoners van onze hoofdstad, alleen maar goed heeft gedaan. Dikke doei!
Wat een haat.

Nou, deze Amsterdammer vind mevrouw Halsema een ramp. Financieel debacle met enorme schulden, ze werkt de branche waarin ik werk (toerisme) op alle manieren tegen, terwijl het een enorme inkomstenbron is, ze is het tegendeel van een “burgemeester van álle Amsterdammers” met haar overduidelijke clientisme, de stad is smeriger dan ooit en mensen die hier uitgeprocedeerd zijn laat ze comfortabel zitten met alle gevolgen van dien…

En ze is echt de vrouwelijke versie van Pontius Pilatus; het is altijd weer de schuld van een ander.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 25 augustus 2025 @ 08:26:26 #186
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218585615
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:22 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Wat een haat.

Nou, deze Amsterdammer vind mevrouw Halsema een ramp. Financieel debacle met enorme schulden, ze werkt de branche waarin ik werk (toerisme) op alle manieren tegen, terwijl het een enorme inkomstenbron is, ze is het tegendeel van een “burgemeester van álle Amsterdammers” met haar overduidelijke clientisme, de stad is smeriger dan ooit en mensen die hier uitgeprocedeerd zijn laat ze comfortabel zitten met alle gevolgen van dien…

En ze is echt de vrouwelijke versie van Pontius Pilatus; het is altijd weer de schuld van een ander.
Als er iets is dat Amsterdam verpest is het wel het massale toerisme. Amsterdam gaat hard Venetië achterna
  maandag 25 augustus 2025 @ 08:30:33 #187
182233 thedeedster
pi_218585681
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als er iets is dat Amsterdam verpest is het wel het massale toerisme. Amsterdam gaat hard Venetië achterna
En als het weg is, heb je nóg minder geld.

Sail maar afschaffen dan?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 25 augustus 2025 @ 08:50:22 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218585862
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:22 schreef thedeedster het volgende:

Wat een haat.
Welnee man, alleen vrolijke minachting.
quote:

Stel je niet zo aan.
  Moderator maandag 25 augustus 2025 @ 08:51:51 #189
5428 crew  miss_sly
pi_218585876
quote:
14s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:17 schreef golfer het volgende:
Vond het een prima, maar wel soms erg voorspelbare aflevering.
Verwacht volgende week wel meer vuurwerk van Herman Koch.
quote:
2s.gif Op zondag 24 augustus 2025 23:37 schreef NoCigar het volgende:
Ze was niet onsympathiek , wel een beetje saai soms, en vooral afstandelijk. Mede door de totaal niet uitdagende manier van vragen stellen: een beetje tegendruk was wel spannender geweest, zeker als het dat toch over de actualiteit gaat. Nu kregen we het voorgekookte en gemediatrainde standaardverhaal, ze had wat meer uit haar tent gelokt moeten worden.
Ik denk dat ze niet anders kan dan wat op de vlakte en terughoudend blijven. Ze krijgt al enorme sloten drek over zich heen en zit vooralsnog nog wel een tijdje in die functie. Te veel van zichzelf laten zien, kan dan funest zijn.

Maar ik heb met interesse zitten kijken. Ik vind haar genuanceerd en daar is wat mij betreft te weinig van in Nederland en juist erg veel behoefte aan, ook al zullen veel mensen dat niet met me eens zijn.
  Moderator maandag 25 augustus 2025 @ 08:53:21 #190
5428 crew  miss_sly
pi_218585885
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Sail is wel een bijzonder evenement en speelt zich voornamelijk buiten het centrum af.
Wij waren vrijdagavond met een bootje op het IJ en zondagmiddag naar de Sail Out. Geweldig.
Zaterdagmiddag waren we in het centrum voor wat noodzakelijke shopping en daar merk je niet eens dat de Sail aan de gang is.
  maandag 25 augustus 2025 @ 08:54:44 #191
182233 thedeedster
pi_218585892
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:50 schreef Ringo het volgende:

[..]
[..]
Stel je niet zo aan.
Stel je niet aan? Ik onderbouw gewoon waarom ik haar helemaal niks vind.
pi_218585905
Zo mooi hoe rechts altijd getriggerd wordt door bijvoorbeeld een Halsema, ze krijgen zonder moeite en enige inhoud de meest boze berichten uit hun toetsenbord. Exact hoe er altijd op Kaag werd gereageerd. Bijzonder dat er in deze tijd nog zoveel simpele op de wereld zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nizno op 25-08-2025 10:20:57 ]
  maandag 25 augustus 2025 @ 08:56:00 #193
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218585906
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:54 schreef thedeedster het volgende:

Stel je niet aan? Ik onderbouw gewoon waarom ik haar helemaal niks vind.
Ja ja, bla bla.
  maandag 25 augustus 2025 @ 09:50:49 #194
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218586195
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 07:15 schreef Ringo het volgende:

[..]
Hij heeft groot gelijk om Amsterdam te verlaten. Het linkse bestuur van deze stad heeft maling aan de rechtstaat zoals die in de wet is vastgelegd en geeft moslims ruim baan om terroristische groeperingen als Hamas te verheerlijken. Halsema is leider van een smerig zooitje links bestuur. En de VPRO geeft haar de gelegenheid om ongehinderd haat te zaaien en de samenleving te verdelen. Het is een grote schande.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 augustus 2025 @ 09:51:55 #195
862 Arcee
Look closer
pi_218586203
Halsema zat er naast voor wat betreft de leeftijd van Thatcher tijdens diens speech in 1976. Dat was niet 41 maar 51 jaar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator maandag 25 augustus 2025 @ 09:54:05 #196
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_218586214
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 09:50 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Hij heeft groot gelijk om Amsterdam te verlaten. Het linkse bestuur van deze stad heeft maling aan de rechtstaat zoals die in de wet is vastgelegd en geeft moslims ruim baan om terroristische groeperingen als Hamas te verheerlijken. Halsema is leider van een smerig zooitje links bestuur. En de VPRO geeft haar de gelegenheid om ongehinderd haat te zaaien en de samenleving te verdelen. Het is een grote schande.
Ach ach ach lekker ziedend achter je toetsenbord? Het is allemaal niet waar wat je zegt. Totale onzin. Succes met je waanbeelden.
  maandag 25 augustus 2025 @ 10:33:46 #197
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218586445
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Nog meer Nutella winkels in de binnenstad? Nog meer AirB&B? De stad wordt steeds onleefbaarder, waar dat toe leidt zie je in Venetië, in Dubrovnik
  maandag 25 augustus 2025 @ 10:35:06 #198
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218586450
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:55 schreef Remco het volgende:
Zo mooi hoe rechts altijd getriggerd wordt door bijvoorbeeld een Halsema, ze krijgen zonder moeite en enige inhoud de meest boze berichten uit hun toetsenbord. Exact hoe er altijd op Kaag werd gereageerd. Bijzonder dat er in deze tijd nog zoveel simpele op de wereld zijn.
Dat wil links toch? De dictatuur van het proletariaat
pi_218586582
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2025 19:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
deze organisatie is van/voor bestuurders in Nederland, en die hebben gekozen. Dat zijn de mensen die er verstand van hebben want werken dag in dag uit in het vakgebied
Nog steeds hecht ik er niet veel waarde aan.
  maandag 25 augustus 2025 @ 10:58:53 #200
182233 thedeedster
pi_218586649
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 10:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Nog meer Nutella winkels in de binnenstad? Nog meer AirB&B? De stad wordt steeds onleefbaarder, waar dat toe leidt zie je in Venetië, in Dubrovnik
Hoezo begin je over méér? Dat deed ik niet. Ik had het over minder en minder.

Maar, je hebt een punt.
  Moderator maandag 25 augustus 2025 @ 11:03:42 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_218586706
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 09:51 schreef Arcee het volgende:
Halsema zat er naast voor wat betreft de leeftijd van Thatcher tijdens diens speech in 1976. Dat was niet 41 maar 51 jaar.
Toch bijzonder dat een GroenLinks politica, redes van Thatcher uit het hoofd kent :D best een ontboezeming :P
pi_218586841
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:50 schreef Ringo het volgende:

[..]
[..]
Stel je niet zo aan.
Je weet het vanuit Schubbekutteveen allemaal fijn te duiden. Een abonnement op De Groene maakt jou nog geen Amsterdammer.
  maandag 25 augustus 2025 @ 11:48:23 #203
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218587192

Enkele, op dit moment beschikbare, recensies.

De Volkskrant:
Naarmate de avond vorderde, werd het gesprek met Halsema steeds warmer

NRC:
Femke Halsema als Zomergast – wat een verademing, een vrouwelijke bestuurder die op tv allemaal zinnige en redelijke dingen zegt

Sargasso:
Hopen op meer

Het Parool:
Weinig Amsterdammers hebben tijdens Zomergasten met Femke Halsema hun burgemeester beter leren kennen

Linda:
Femke Halsema staat stil bij vermoorde Lisa (17) in 'Zomergasten': 'Kroop onder mijn huid'

Humo:
In ‘Zomergasten’ met Amsterdams burgemeester Femke Halsema werd de moord op Lisa nooit een centraal thema

Libelle:
Burgemeester Femke Halsema over de dood van Lisa: ‘Ik ben eindeloos aangesproken door meisjes en vrouwen’

De Cultuurpers:
We hebben die vervelende vragen van Griet op de Beeck aan Femke Halsema even gemist tijdens Zomergasten

De Standaard:
Amsterdamse burgemeester Halsema mag drie uur redelijke en zinvolle dingen zeggen in 'Zomergasten'

Trouw:
Zomergast Femke Halsema blijft hoopvol besturen in een verwonde stad

[ Bericht 10% gewijzigd door golfer op 25-08-2025 16:22:19 (toevoegingen) ]
Poef.....gone! İgolfer
pi_218587798
Staat er ook ergens in die recensies iets vermeldt over dat ze Marokkanen eigenlijk de échte slachtoffers van die Macabi-rellen noemde?
Niet die onschuldigen die toen mishandeld waren door mensen die zichzelf jodenjagers noemden, maar dat volgens Halsema niet waren?
anonieme razernist
  maandag 25 augustus 2025 @ 13:04:08 #205
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218587925
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2025 12:53 schreef NoCigar het volgende:
Staat er ook ergens in die recensies iets vermeldt over dat ze Marokkanen eigenlijk de échte slachtoffers van die Macabi-rellen noemde?
Niet die onschuldigen die toen mishandeld waren door mensen die zichzelf jodenjagers noemden, maar dat volgens Halsema niet waren?
Kan je de recensies niet zelf lezen?
Poef.....gone! İgolfer
  maandag 25 augustus 2025 @ 13:05:42 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218587937
Overigens valt het mij op dat de grootste anti-Femke onderbuikschreeuwers nou juist degenen waren die vooraf postten dat ze niet zouden gaan kijken. :')
Poef.....gone! İgolfer
  maandag 25 augustus 2025 @ 13:14:15 #207
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_218588019
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 11:17 schreef Hugo_Treger het volgende:

Je weet het vanuit Schubbekutteveen allemaal fijn te duiden. Een abonnement op De Groene maakt jou nog geen Amsterdammer.
Jij was het zelf die zonodig naar Schubbekutteveen moest verhuizen omdat een linkse vrouw burgemeester van de hoofdstad werd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ringo op 25-08-2025 14:31:06 ]
pi_218588195
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 08:55 schreef Remco het volgende:
Om Halsema en Kaag nu simpel te noemen..., zo zwakbegaafd zijn beide dames nu ook weer niet. O+
pi_218588224
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:04 schreef golfer het volgende:

[..]
Kan je de recensies niet zelf lezen?
[/quote]
Je weet niet niet?
anonieme razernist
  maandag 25 augustus 2025 @ 13:58:51 #210
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218588330
quote:
81s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:05 schreef golfer het volgende:
Overigens valt het mij op dat de grootste anti-Femke onderbuikschreeuwers nou juist degenen waren die vooraf postten dat ze niet zouden gaan kijken. :')
Ik heb ook helemaal niet gekeken. Iedereen met een anti-linkse inborst wist wat ze te vertellen zou hebben. Waarom zou je je zelf dan 3 uur lang gaan kwellen?
  maandag 25 augustus 2025 @ 14:08:41 #211
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218588409
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:58 schreef Geldprintkabouter het volgende:

Ik heb ook helemaal niet gekeken.
Mijn punt bewezen. Jij bent af! :W
Poef.....gone! İgolfer
pi_218590798
Ik kon niet kijken, is het de moeite waard om terug te kijken? Of interessante fragmenten?
pi_218591008
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:58 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Ik heb ook helemaal niet gekeken. Iedereen met een anti-linkse inborst wist wat ze te vertellen zou hebben. Waarom zou je je zelf dan 3 uur lang gaan kwellen?
Best wel triest, ik heb een anti-rechtse inborst en kijk toch naar VI, er is namelijk weinig meer links/sociaal op de tv.
  maandag 25 augustus 2025 @ 20:34:04 #214
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218591242
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 19:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik kon niet kijken, is het de moeite waard om terug te kijken? Of interessante fragmenten?
Als je van nuance houdt wel.
Wil je echter keiharde zwart-wit uitspraken of onderbuik geblaat zien, dan raad ik je VI aan. :)
Poef.....gone! İgolfer
pi_218591244
quote:
Halverwege een fragment van een benevelde juffrouw die moeiteloos een kalebas haar ongewassen flamoes binnenschuift. Volgens Halsema een metafoor voor het een of ander; ik ben vergeten waarvoor.
pi_218591477
quote:
14s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:34 schreef golfer het volgende:

[..]
Als je van nuance houdt wel.
Wil je echter keiharde zwart-wit uitspraken of onderbuik geblaat zien, dan raad ik je VI aan. :)
Waar slaat de referentie aan VI op?
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:32:34 #217
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218591851
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 20:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Waar slaat de referentie aan VI op?
Aan ongenuanceerd onderbuik geblaat. Daar blinkt VI in uit.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218591856
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:32 schreef golfer het volgende:

[..]
Aan ongenuanceerd onderbuik geblaat. Daar blinkt VI in uit.
Wat is de relevantie in dit topic?
  maandag 25 augustus 2025 @ 21:34:53 #219
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218591875
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Wat is de relevantie in dit topic?
Geen. Maar jij vroeg of het de moeite van terugkijken waard was en je gaf je wat keuzes.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218591923
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2025 21:34 schreef golfer het volgende:

[..]
Geen.
  maandag 25 augustus 2025 @ 22:39:02 #221
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218592472
quote:
Maar ga je nou terugkijken of niet?
Poef.....gone! İgolfer
pi_218592945
quote:
81s.gif Op maandag 25 augustus 2025 13:05 schreef golfer het volgende:
Ik reken mezelf absoluut tot het anti-Femke-kamp en ik heb inderdaad niet gekeken. Wel zag ik een of ander fragment voorbijkomen waarin ze beweerde dat een jongen op een scooter met een ''Palestijnse'' vlag ''geëngageerd'' en ''enorm bezig is met de wereld is''.

Toen wist ik wel weer genoeg. Mensen die nu nog fan zijn van deze vrouw zijn echt geestesziek.
pi_218620559
Eerste uur vond ik niet veel aan, al moet ik toegeven er niet echt aan toegekomen ben om te kijken en daardoor niet rustig heb kunnen kijken. Ga de rest van de aflevering selectief kijken.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:24:50 #224
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218620618
Zondag a.s.:

Schrijver Herman Koch (Arnhem, 1953) is op 31 augustus de zesde en tevens laatste gast in VPRO Zomergasten. Griet Op de Beeck interviewt Koch over zijn ideale televisieavond.

Herman Koch veroverde de harten van heel Nederland als een van de makers en gezichten van het legendarische VPRO-programma Jiskefet (1995-2005), dit jaar bekroond met de Ere Zilveren Nipkowschijf. Wereldwijd werd hij beroemd met zijn roman Het diner (2009), waarin twee echtparen tijdens een chic etentje om een gruwelijke daad van hun zoons heen praten. Het boek werd een internationale bestseller, stond wekenlang op de bestsellerlijst van The New York Times met de hoogste notering voor een Nederlandse roman ooit, werd het meest vertaalde Nederlandse boek én het werd in vijf landen verfilmd. Ook zijn latere romans werden bestsellers in binnen- en buitenland. Koch wordt geprezen voor de droog ironische manier waarop hij in zijn boeken het menselijk moreel ongemak observeert en voor zijn genadeloos oog voor de dunne laag beschaving waarachter we ons verschuilen.

Koch groeide op in een cultureel gezin in Amsterdam: zijn vader werkte bij Het Vrije Volk en uitgeverij De Arbeiderspers, zijn moeder was edelsmid. Zijn halfzus is de bekende kinderboekenschrijver Els Pelgrom. Als kind was hij verlegen, mager en, naar eigen zeggen, ‘nergens echt goed in’. Hij had een roerige schooltijd, werd van school gestuurd, en verloor op jonge leeftijd zowel zijn moeder als vader, hij was 17 en 25 jaar. Na diverse afgebroken studies en enkele jaren van omzwervingen in Finland en Londen debuteerde hij in 1985 met de roman Red ons, Maria Montanelli, een sarcastische terugblik op zijn middelbareschooltijd. Het boek kreeg lovende kritieken, maar werd niet indrukwekkend goed verkocht.

Toch zou succes hem niet veel later op onverwachte wijze ten deel vallen. Samen met zijn jeugdvrienden Michiel Romeyn en Kees Prins werd Koch in 1990 namelijk het gezicht van het absurdistische televisieprogramma Jiskefet. Koch werd een cultfiguur, zijn geliefde typetjes voor eeuwig in het Nederlands geheugen gegrift: de elitaire corpsbal Kerstens uit De Lullo’s, de ongemakkelijke dierenwinkel medewerker met spraakgebrek, commissaris Tampert en de kwezelige kantoorpik Jos uit Debiteuren/Crediteuren.

Parallel aan zijn televisiewerk bouwde hij door aan zijn literaire oeuvre, dat pas in 2009 met zijn roman Het diner een groot publiek vond. Er volgde een stroom aan bestsellers: Zomerhuis met zwembad (2011), Geachte heer M. (2014), De greppel (2016), Finse dagen (2020). In 2017 schreef hij het Boekenweekgeschenk Makkelijk leven, over een beroemde schrijver van zelfhulpboeken. In 2024 verscheen zijn nieuwste roman, Luchtplaats, een satire op een misdaadroman en de literaire wereld, waarin een succesvol schrijver besluit een verhalenbundel van een tbs’er uit te geven en in moreel troebel water belandt.

In 2024 maakt hij bekend al enkele jaren te leven met uitgezaaide prostaatkanker. Hierover schreef hij het boek Ga je erover schrijven. Koch woont afwisselend in Amsterdam en Barcelona met zijn grote liefde, schrijfster Amalia de Tena. Samen hebben ze een zoon, Pablo.

Herman over zomergasten:
" Als ik naar een film kijk (vooral als het een goede film is), hoop ik altijd dat na afloop iedereen zo lang mogelijk zijn mond houdt. Dat je elkaar hooguit toe knikt en 'Wat goed, hè?' zegt. Mijn ideale Zomergasten-publiek is een gelukkig echtpaar dat de hele avond stilletjes op de bank zit en elkaar tijdens de aftiteling alleen even zachtjes in de hand knijpt."
Poef.....gone! İgolfer
  Moderator vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:27:12 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_218620678
quote:
Heb een groot gedeelte gezien, ik vond de fragmenten wel okay maar niet spectaculair. En halsema zelf een genuanceerde spreker waardoor het vaak leek dat elk statement werd omringt met een soort veiligheid. Wel een verademing in het nederlandse landschap van ongenuanceerd geschreeuw.
pi_218623268
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 12:24 schreef golfer het volgende:
Zondag a.s.:

[ afbeelding ]

Schrijver Herman Koch (Arnhem, 1953) is op 31 augustus de zesde en tevens laatste gast in VPRO Zomergasten. Griet Op de Beeck interviewt Koch over zijn ideale televisieavond.

Herman Koch veroverde de harten van heel Nederland als een van de makers en gezichten van het legendarische VPRO-programma Jiskefet (1995-2005), dit jaar bekroond met de Ere Zilveren Nipkowschijf. Wereldwijd werd hij beroemd met zijn roman Het diner (2009), waarin twee echtparen tijdens een chic etentje om een gruwelijke daad van hun zoons heen praten. Het boek werd een internationale bestseller, stond wekenlang op de bestsellerlijst van The New York Times met de hoogste notering voor een Nederlandse roman ooit, werd het meest vertaalde Nederlandse boek én het werd in vijf landen verfilmd. Ook zijn latere romans werden bestsellers in binnen- en buitenland. Koch wordt geprezen voor de droog ironische manier waarop hij in zijn boeken het menselijk moreel ongemak observeert en voor zijn genadeloos oog voor de dunne laag beschaving waarachter we ons verschuilen.

Koch groeide op in een cultureel gezin in Amsterdam: zijn vader werkte bij Het Vrije Volk en uitgeverij De Arbeiderspers, zijn moeder was edelsmid. Zijn halfzus is de bekende kinderboekenschrijver Els Pelgrom. Als kind was hij verlegen, mager en, naar eigen zeggen, ‘nergens echt goed in’. Hij had een roerige schooltijd, werd van school gestuurd, en verloor op jonge leeftijd zowel zijn moeder als vader, hij was 17 en 25 jaar. Na diverse afgebroken studies en enkele jaren van omzwervingen in Finland en Londen debuteerde hij in 1985 met de roman Red ons, Maria Montanelli, een sarcastische terugblik op zijn middelbareschooltijd. Het boek kreeg lovende kritieken, maar werd niet indrukwekkend goed verkocht.

Toch zou succes hem niet veel later op onverwachte wijze ten deel vallen. Samen met zijn jeugdvrienden Michiel Romeyn en Kees Prins werd Koch in 1990 namelijk het gezicht van het absurdistische televisieprogramma Jiskefet. Koch werd een cultfiguur, zijn geliefde typetjes voor eeuwig in het Nederlands geheugen gegrift: de elitaire corpsbal Kerstens uit De Lullo’s, de ongemakkelijke dierenwinkel medewerker met spraakgebrek, commissaris Tampert en de kwezelige kantoorpik Jos uit Debiteuren/Crediteuren.

Parallel aan zijn televisiewerk bouwde hij door aan zijn literaire oeuvre, dat pas in 2009 met zijn roman Het diner een groot publiek vond. Er volgde een stroom aan bestsellers: Zomerhuis met zwembad (2011), Geachte heer M. (2014), De greppel (2016), Finse dagen (2020). In 2017 schreef hij het Boekenweekgeschenk Makkelijk leven, over een beroemde schrijver van zelfhulpboeken. In 2024 verscheen zijn nieuwste roman, Luchtplaats, een satire op een misdaadroman en de literaire wereld, waarin een succesvol schrijver besluit een verhalenbundel van een tbs’er uit te geven en in moreel troebel water belandt.

In 2024 maakt hij bekend al enkele jaren te leven met uitgezaaide prostaatkanker. Hierover schreef hij het boek Ga je erover schrijven. Koch woont afwisselend in Amsterdam en Barcelona met zijn grote liefde, schrijfster Amalia de Tena. Samen hebben ze een zoon, Pablo.

Herman over zomergasten:
" Als ik naar een film kijk (vooral als het een goede film is), hoop ik altijd dat na afloop iedereen zo lang mogelijk zijn mond houdt. Dat je elkaar hooguit toe knikt en 'Wat goed, hè?' zegt. Mijn ideale Zomergasten-publiek is een gelukkig echtpaar dat de hele avond stilletjes op de bank zit en elkaar tijdens de aftiteling alleen even zachtjes in de hand knijpt."
Ik ben heel benieuwd. Zou het seizoen tot nu toe een 7 geven. De genocide-onderzoeker was de moeite. Crutzen viel zeer tegen. Eus heb ik geskipt. En Halsema en Kuper waren oke. Maar van Koch heb ik hoge verwachtingen
pi_218639569
Herman Koch vanavond, wel zin in ^O^
pi_218639755
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 12:14 schreef Urquhart het volgende:
  zondag 31 augustus 2025 @ 12:39:46 #229
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218639771
quote:
88s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 12:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Heb een groot gedeelte gezien, ik vond de fragmenten wel okay maar niet spectaculair. En halsema zelf een genuanceerde spreker waardoor het vaak leek dat elk statement werd omringt met een soort veiligheid. Wel een verademing in het nederlandse landschap van ongenuanceerd geschreeuw.
Thanks. Stuk teruggekeken. Minder saai als meeste actieve politici maar ook weer niet heel spannend of verrassend qua fragmenten. Maar ook niet echt een politiek pamflet om zichzelf weer te lanceren voor iets. Wel gewoon ok
  zondag 31 augustus 2025 @ 17:02:01 #230
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218643575
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 12:14 schreef Urquhart het volgende:
Idem.
Heb wel alles van hem gezien en gelezen.
Met name zijn voorlaatste boek 'Ga je erover schrijven' over z'n uitgezaaide prostaatkanker, maakte veel indruk bij mij.
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:19:35 #231
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218645174
Begonnen. ^O^
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:40:58 #232
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218645398
Jimi op Monterey. _O_
Poef.....gone! İgolfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 augustus 2025 @ 20:44:18 #233
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218645431
Begonnen met een klein half uur vertraging :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 31 augustus 2025 @ 20:44:19 #234
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218645432
Lekker, Jimi Hendrix. _O_
pi_218645537
Ik trek Adam Sandler vrij slecht
pi_218645615
Ik vind het wat mat.. :o
pi_218645639
Gekke Griet zit een beetje giebelend te bewonderen krijg ik het idee (ik kijk met wat vertraging).
anonieme razernist
  zondag 31 augustus 2025 @ 21:08:10 #238
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218645651
Theroux met mr.Rigby is wel legendarisch.
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 31 augustus 2025 @ 21:11:50 #239
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218645682
quote:
11s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:08 schreef golfer het volgende:
Theroux met mr.Rigby is wel legendarisch.
ik zapte er net in, wie is Rigby?
  zondag 31 augustus 2025 @ 21:12:50 #240
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218645686
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:

De veroordeelde homoseksuele pedofiel.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218645687
Leuk zo, gaat echt over de fragmenten tot nu toe voor een groot deel. Fragment van Theroux legendarisch.
pi_218645691
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]

[ Bericht 5% gewijzigd door Scorpion_17 op 31-08-2025 22:21:48 ]
pi_218645701
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:13 schreef PotjeSambal het volgende:
Leuk zo, gaat echt over de fragmenten tot nu toe voor een groot deel. Fragment van Theroux legendarisch.
Griet wil weer naar de hervonden herinneringen om iemand te beschuldigen die zich niet kan verdedigen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218645703
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Griet wil weer naar de hervonden herinneringen om iemand te beschuldigen die zich niet kan verdedigen.
Snap niet waar je aan refereert eerlijk gezegd.
  zondag 31 augustus 2025 @ 21:18:14 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218645705
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:16 schreef Weltschmerz het volgende:

Jij kijkt naar een heel ander programma?
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 31 augustus 2025 @ 21:20:00 #246
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218645718
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:12 schreef golfer het volgende:

[..]
De veroordeelde homoseksuele pedofiel.
Dat was wel duidelijk. Maar was hij een bekende persoon voor zijn veroordeling?
  zondag 31 augustus 2025 @ 21:21:21 #247
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218645726
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Dat was wel duidelijk. Maar was hij een bekende persoon voor zijn veroordeling?
Nee. Gymnastiekleraar op een school.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218645729
Uit welke film komt dit?
  zondag 31 augustus 2025 @ 21:22:57 #249
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218645734
Mooie lange filmfragmenten heeft Koch uitgezocht.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218645742
Onbetrouwbare hond _O-
pi_218645744
Jammer dat we van de film naar Hermans vader schieten.
pi_218645762
Dit gesprek maakt zijn roman Het Diner niet bepaald minder donker.
  zondag 31 augustus 2025 @ 21:30:46 #253
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218645801
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit gesprek maakt zijn roman Het Diner niet bepaald minder donker.
Je hebt ook zijn andere boeken gelezen?
Met name in Maria Montanelli en in Finse Dagen komen allemaal fragmenten uit zijn jeugd voor.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218645810
Storing?
pi_218645813
Hebben jullie ook storing?
  zondag 31 augustus 2025 @ 21:33:32 #256
389345 IkFok
jij fokt. wij fokken.
pi_218645818
3x even een wit scherm maar nu weer gewoon beeld
pi_218645825
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:30 schreef golfer het volgende:

[..]
Je hebt ook zijn andere boeken gelezen?
Met name in Maria Montessorie en in Finse Dagen komen allemaal fragmenten uit zijn jeugd voor.
Nee. Maar zijn sympathie ligt wat dichter bij de krachtige vaderfiguur (en ouderpaar) uit dat boek dan ik had verwacht.
pi_218645872
Fascinerend en rampzalige man idd
  zondag 31 augustus 2025 @ 21:47:40 #259
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218645948
Mooi fragment met die vergelijkingen met Johnnie Walkers.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218645957
Eigenlijk wil ik weten hoe hij de weg terug vond na die aanranding.
pi_218646008
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:48 schreef Firuze60 het volgende:
Volgens mij heb ik iets gemist (net te laat ingeschakeld). Door wie is hij aangerand.
pi_218646039
quote:
Hij gaf de man een onderhandse dubbele vuistslag, en toen rende hij hard weg
Hij vertelde er niks over tegen zijn zus en zwager
  zondag 31 augustus 2025 @ 21:56:52 #263
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218646040
Ricky Gervais. _O_
Poef.....gone! İgolfer
pi_218646041
quote:
Ja, als vijftienjarige in het donker en een vreemde stad in een vreemd land wegrennen.
anonieme razernist
pi_218646074
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:56 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Hij gaf de man een onderhandse dubbele vuistslag, en toen rende hij hard weg
Hij vertelde er niks over tegen zijn zus en zwager
En plots vond ie als verdwaalde de weg weer terug naar zijn zus?
pi_218646082
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En plots vond ie als verdwaalde de weg weer terug naar zijn zus?
Dat heeft ie niet verteld
pi_218646089
Toch die taxi genomen wellicht?
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:02:00 #268
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_218646092
quote:
14s.gif Op zondag 31 augustus 2025 21:56 schreef golfer het volgende:
Ricky Gervais. _O_
Kanjer.
After Live is ook zo goed gemaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door spapaars op 31-08-2025 22:07:38 ]
pi_218646131
Appgroepje hacken en cancelen maar.
pi_218646141
60+ man vraagt zich af wat 'nu echt niet meer kan'. Jammer.
pi_218646148
een kleine tilt
pi_218646150
Griet is zo veilig. Irritant
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:08:54 #273
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218646153
Griet begrijpt zijn uitleg over de Marokkaanse bus niet.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218646156
De scene met die bus was ook echt hilarisch.
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:10:47 #275
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218646173
Theater van de lach meets Mr. Bean.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218646179
Die stortbakscene _O-
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:13:33 #277
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218646193
Hilarisch. _O-
Poef.....gone! İgolfer
pi_218646204
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:08 schreef golfer het volgende:
Griet begrijpt zijn uitleg over de Marokkaanse bus niet.
Ik vind Koch heel goed, maar dit was zwak van hem. 'De Marokkanen die ik ken vonden het leuk. Dus het moet kunnen'.
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:16:32 #279
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_218646207
Tijd om weer naar een film te kijken met Peter Sellers
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:21:10 #280
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_218646247
Hermans stem is best wel fragiel.
pi_218646250
Zou Herman dit zelf hebben gekozen of heeft de redactie dit er doorheen geduwd?
pi_218646251
Ik vind het een verschrikkelijk wijf, de hele tijd haar linkse mening er doordouwen
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:22:03 #283
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218646257
Militaire dienstkeuring.
Brengt wel wat herinneringen terug.
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:22:41 #284
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_218646264
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:21 schreef Scorpion_17 het volgende:
Zou Herman dit zelf hebben gekozen of heeft de redactie dit er doorheen geduwd?
Ga ervan uit dat hij zelf de fragmenten kiest.
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:23:50 #285
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_218646269
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:21 schreef doeterniettoe1985 het volgende:
Ik vind het een verschrikkelijk wijf, de hele tijd haar linkse mening er doordouwen
Menselijk gedrag is al vaak iets links.
pi_218646275
Toch stiekem wat irritante glittertjes op de rug van haar blouse.
pi_218646280
.

[ Bericht 89% gewijzigd door superniger op 31-08-2025 22:28:41 ]
#superniger2020
pi_218646281
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:23 schreef spapaars het volgende:

[..]
Menselijk gedrag is al vaak iets links.
Je mening er doordouwen is iets links ja, net als dat wijf
pi_218646283
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:21 schreef spapaars het volgende:
Hermans stem is best wel fragiel.
Trilling
Dacht eerst dat het aan m'n tv lag
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:26:35 #290
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218646284
Afgekeurd met S5. _O-
Poef.....gone! İgolfer
pi_218646287
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:25 schreef Firuze60 het volgende:
Toch stiekem wat irritante glittertjes op de rug van haar blouse.
Exact mijn gedachte net :D
pi_218646296
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:26 schreef PotjeSambal het volgende:

[..]
Trilling
Dacht eerst dat het aan m'n tv lag
Het is nog niet over zn ziekte gegaan toch?
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:28:54 #293
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_218646303
quote:
12s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:26 schreef golfer het volgende:
Afgekeurd met S5. _O-
Met mijn keuring konden we van de 20 met 14 naar huis voor de middag.
Tijd dat er geen behoefte was aan soldaten.
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:32:17 #294
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218646322
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:28 schreef spapaars het volgende:

[..]
Met mijn keuring konden we van de 20 met 14 naar huis voor de middag.
Tijd dat er geen behoefte was aan soldaten.
Ik werd helaas wel goedgekeurd met een medische herkeuring. Maar geen actieve gevechtsdienst. Ik werd dus hofmeester en barman.
5 kilo zwaarder en nogal veel alcohol genuttigd kwam ik na mijn diensttijd er weer uit.
Poef.....gone! İgolfer
pi_218646326
Hij blijft wel een beetje afstandelijk, wat lijzig. Ik heb hem weleens opener gezien (of ik verbeeld me dat).
anonieme razernist
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:35:58 #296
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218646330
Ik vind Finse films altijd zo deprimerend.
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:36:06 #297
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_218646331
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:32 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik werd helaas wel goedgekeurd met een medische herkeuring. Maar geen actieve gevechtsdienst. Ik werd dus hofmeester en barman.
5 kilo zwaarder en nogal veel alcohol genuttigd kwam ik na mijn diensttijd er weer uit.
Met de kans dat je in Duitsland gestationeerd zou worden.
Vriend was de lul.
pi_218646338
quote:
2s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:34 schreef NoCigar het volgende:
Hij blijft wel een beetje afstandelijk, wat lijzig. Ik heb hem weleens opener gezien (of ik verbeeld me dat).
Neuh zo 'ken' ik m wel.
Hij kan daar ook met een lekkere cocktail pijnstillers zitten..
pi_218646344
Prachtig Fins nummer.
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:37:56 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218646347
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:36 schreef spapaars het volgende:

Met de kans dat je in Duitsland gestationeerd zou worden.

Precies. Dat hoeft ik dus niet.
Poef.....gone! İgolfer
  zondag 31 augustus 2025 @ 22:38:17 #301
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_218646349
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2025 22:37 schreef Firuze60 het volgende:
Prachtig Fins nummer.
Hij laat fragmenten zien van films die we hier nooit op tv zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')