Dan ben je dus effectief gezien tegen het bestaan van de staat Israël. Het enige Joodse land ter wereld.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Oké. Maar als je tegen zionisme bent zegt dat alsnog niks over tegen joden zijn.
Laten we het zo zeggen: binnen de juridische wereld is er het nodige pro-Palestijnse activisme. Zie bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:00 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Pro-palestijnse rechters, heb je daar nog een onderbouwing van? Of is het de onderbuik?
Pro-Palestina demonstratie Amsterdam 2024:quote:Oud-rechters lopen mee met Rode Lijn-mars door Den Haag en roepen Schoof op: ‘Rechtsorde is in gevaar’
Zelfs buiten de rechtszaal maken rechters hun mening niet snel wereldkundig. Maar bijna honderd oud-rechters spreken vrijdag voor het eerst openlijk hun bezorgdheid over de catastrofe in Gaza uit. „De internationale rechtsorde valt anders uit elkaar.”
...
Douwe Bob had natuurlijk ook zich kunnen inlezen over wat 'zionisme' betekent en geen random optreden voor een stel kinderen afzeggen zonder enige aanleiding.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:12 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dilan had ook haar tweet kunnen verwijderen. Of gewoon haar bek kunnen houden.
Ik ben wel heel benieuwd wie dat kort geding wint.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:19 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Tijd dat ze leert dat ze niet zomaar wegkomt met haar online opruiende verbale kots.
Dat moet hij geweten hebben want in dat filmpje zegt hij letterlijk "ik ben tegen Zionisme."quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Douwe Bob had natuurlijk ook zich kunnen inlezen over wat 'zionisme' betekent en geen random optreden voor een stel kinderen afzeggen zonder enige aanleiding.
Ah, de rechtspraak bekent eindelijk kleur.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan ben je dus effectief gezien tegen het bestaan van de staat Israël. Het enige Joodse land ter wereld.
[..]
Laten we het zo zeggen: binnen de juridische wereld is er het nodige pro-Palestijnse activisme. Zie bijvoorbeeld:
[..]
Pro-Palestina demonstratie Amsterdam 2024:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Helaas, zo werkt het niet. Zionisme/zionist is een woord dat velen tegenwoordig gebruiken en door alle propaganda in de media en op sociale media een negatieve connotatie van hebben, maar weinigen kunnen de definitie van deze term geven. Wat natuurlijk ook weer veelzeggend is.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat moet hij geweten hebben want in dat filmpje zegt hij letterlijk "ik ben tegen Zionisme."
Dan moet hij toch geweten hebben wat dat is?
Douwe Bob heeft een goede kans omdat er juridisch gezien geen concrete bewijzen zijn dat hij een daadwerkelijk 'Jodenhater' is, waardoor haar opmerking als laster kan worden gezien.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd wie dat kort geding wint.
Haha jij bent weer eens zo ongelooflijk zielig aan het discussiëren. Het ging hier over rechters die jij beschuldigt van het zijn van pro-Palestijns.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:22 schreef HowardRoark het volgende:.
[..]
Laten we het zo zeggen: binnen de juridische wereld is er het nodige pro-Palestijnse activisme. Zie bijvoorbeeld:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteraard voeg jij er dan weer wat foto’s van buutnlanders met hoofddoekjes aan toe om HUIDIGE RECHTERS in een kwaad daglicht te stellen.quote:We lopen aanstaande zondag met een groep oud-rechters, wetenschappers, advocaten, hoogleraren en andere juristen met een spandoek mee met de Rode Lijn-mars door Den Haag”, vertelt Hofhuis.
Daarom zeg ik dus ook dat het over de juridische wereld gaat. En deze sentimenten leven daar zeker. Oud-rechters maken nog altijd deel uit van die contreien en advocaten zitten er natuurlijk in.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:28 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Haha jij bent weer eens zo ongelooflijk zielig aan het discussiëren. Het ging hier over rechters die jij beschuldigt van het zijn van pro-Palestijns.
Je komt nu met een artikel waarin staat dat niet alleen oud rechters, maar ook andere mensen uit de juridische wereld meeliepen. Uit je eigen bron:
[..]
Uiteraard voeg jij er dan weer wat foto’s van buutnlanders met hoofddoekjes aan toe om HUIDIGE RECHTERS in een kwaad daglicht te stellen.
Je mag van alles vinden van die oud rechters maar het zegt niets over rechters in het algemeen.
Dat zal gelden voor elke partijleider.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:06 schreef Aberkullie het volgende:
Dilan kan eigenhandig een paar Joden afschieten en nog blijven er mensen op haar stemmen.
Het ging over oud-rechters en doorzichtig als je bent trek je de discussie dan breder terwijl het daar helemaal niet over ging.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daarom zeg ik dus ook dat het over de juridische wereld gaat. En deze sentimenten leven daar zeker. Oud-rechters maken nog altijd deel uit van die contreien en advocaten zitten er natuurlijk in.
Als zulke mensen blijk willen geven van enige neutraliteit mbt dit conflict houdt men gewoon de mond dicht, laat staan dat er mensen in toga gaan demonstreren. Het wekt de indruk van een duidelijke partijdigheid.
Oud-rechters en advocaten.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:34 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het ging over oud-rechters en doorzichtig als je bent trek je de discussie dan breder terwijl het daar helemaal niet over ging.
En dan heeft ze Wilders al uitgeslotenquote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Zelf hoop ik dat ze wel blijft tot aan de verkiezingen. Links die uitgerekend op haar een heksenjacht aan het organiseren is gewoon geweldig. En dan de vertwijfeling vooral waarom dat grappig is.
Vast door al die propalestijnse D66 rechters.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rare uitslag van de polls ?
Ze denken dat Douwe gaat winnen, maar ze zijn voor Dylan
Die zullen vast treinreizen hebbenquote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:36 schreef TLC het volgende:
Mag je nog mee met D-Reizen als je Joods bent ?![]()
Omdat Douwe Bob ook een haarbal is.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Rare uitslag van de polls ?
Ze denken dat Douwe gaat winnen, maar ze zijn voor Dylan
Niet liegen, Howard. Het begon met deze post over 'pro-pally rechters':quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oud-rechters en advocaten.
En zoals ik al aangaf wil het niet zeggen dat een voormalig rechter helemaal geen banden of netwerk meer heeft binnen die wereld. Een voormalig profvoetballer maakt vaak ook nog onderdeel uit van de voetballerij om maar een voorbeeld te noemen, dat geldt voor tig beroepen.
De realiteit is dat met dit activisme dat dus wel degelijk leeft binnen de bredere juridische contreien mensen deze wereld geen dienst doen. En door vervolgens heel boos te worden op degenen die dit opmerken los het ook niet op. Stel eerder de vraag waarom zulke mensen zich bemoeien met activisme en waarom sommigen zelfs in een toga gaan demonstreren.
Vervolgens reageerde iemand daarop met deze vraag die toch echt nog steeds over rechters gaat:quote:Op woensdag 6 augustus 2025 15:00 schreef RotatoR het volgende:
Progressieve pro-pally rechters smullen hiervan. Dilan heeft een probleem.
Jij reageert daar vervolgens op met 'bewijs' met een artikel waarin oud-rechters genoemd worden (1. dat zegt niets over huidige rechters) (2. het zegt niets over hoe breed dit sentiment leeft onder oud-rechters, vermoedelijk kan je ook genoeg oud-rechters vinden die hier anders over denken). Het artikel gaat duideijk over allerlei mensen uit de juridische wereld. Oud-rechters, maar ook advocaten, juristen en wetenschappers. Uiteraard voeg jij daar nog even wat foto's van hoofddoekjes aan toe om je punt dat rechters pro-pally zijn nog wat kracht bij te zetten.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:00 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Pro-palestijnse rechters, heb je daar nog een onderbouwing van? Of is het de onderbuik?
Nee hoor, ik ben in mijn eerste reactie meteen duidelijk:quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:52 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Niet liegen, Howard. Het begon met deze post over 'pro-pally rechters':
[..]
Vervolgens reageerde iemand daarop met deze vraag die toch echt nog steeds over rechters gaat:
[..]
Jij reageert daar vervolgens op met 'bewijs' met een artikel waarin oud-rechters genoemd worden (1. dat zegt niets over huidige rechters) (2. het zegt niets over hoe breed dit sentiment leeft onder oud-rechters, vermoedelijk kan je ook genoeg oud-rechters vinden die hier anders over denken). Het artikel gaat duideijk over allerlei mensen uit de juridische wereld. Oud-rechters, maar ook advocaten, juristen en wetenschappers. Uiteraard voeg jij daar nog even wat foto's van hoofddoekjes aan toe om je punt dat rechters pro-pally zijn nog wat kracht bij te zetten.
De discussie ging niet over de juridische wereld, maar over oud-rechters. Het is die smerige discussietechniek die we van je kennen: zorg ervoor dat een heel klein deel van je post waar is zodat je andere kak geloofwaardiger wordt. Daar trappen we niet in vriend.
Daar is geen woord aan gelogen en is een andere insteek dan 'Pro-Palestijnse rechters' wat ik net een te ongenuanceerde verwoording vind. En zoals ik net al zei je kunt dan vervolgens op mij boos worden of het benoemen van feiten wegzetten als een 'smerige discussietactiek', maar van een beroepsgroep waar we allemaal absolute neutraliteit en objectieve toepassing van het recht moeten verwachten, is activisme in welke vorm dan ook simpelweg niet wenselijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan ben je dus effectief gezien tegen het bestaan van de staat Israël. Het enige Joodse land ter wereld.
[..]
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dilan heeft het wellicht een beetje te persoonlijk genomen vanwege haar Joodse echtgenoot. Ze bedoelt het goed, maar de ophef na aanleiding van deze tweet had ze anders moeten oplossen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:59 schreef Mathijsco het volgende:
Wat je ook van deze ‘kwestie’ mag vinden:
Het gaat de Dilan helemaal niet om Israël. Haar partij stemde onlangs nog in met stevige maatregelen tegen datzelfde land.
Het gaat haar om een kleine mini-soap.
Het is theater van een zwabberende, neoliberale club met vuile handen, die wanhopig op zoek is naar kiezers.
Rare claim, want ik verspreid dus helemaal geen leugens.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:46 schreef Hexagon het volgende:
Ah HR komt smerige leugens verspreiden over rechters. Dat past in een patroon.
Je had een punt gehad als huidige rechters daar hadden gestaan. DAN had je iets kunnen zeggen over de pro-pally-sentimenten in die contreien. En je eerdere voorbeeld over voetballers was natuurlijk lachwekkend. Ja oud-voetballers behoren nog tot 'de voetbalwereld', maar als we die logica aanhouden dan is het alsof een Heitinga/Bosz wel hetzelfde zullen denken als Swart/vd. Kerkhof omdat zij allemaal tot die voetbalwereld behoren. Onzin natuurlijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 18:58 schreef HowardRoark het volgende:
maar van een beroepsgroep waar we allemaal absolute neutraliteit en objectieve toepassing van het recht moeten verwachten, is activisme in welke vorm dan ook simpelweg niet wenselijk.
Het is overduidelijk geregisseerd, doorzichtig theater.quote:b]Op woensdag 6 augustus 2025 19:00 schreef HowardRoark het volgende:[/b]
[..]
Dilan heeft het wellicht een beetje te persoonlijk genomen vanwege haar Joodse echtgenoot. Ze bedoelt het goed, maar de ophef na aanleiding van deze tweet had ze anders moeten oplossen.
Dat bedoel ik dus van het liefst een rechtszaak na de verkiezingen. Anders gaat de VVD weer stemmen proberen te scoren met een non-issue en horden zullen er weer in stinken. Net als met die turkse minister die Rutte destijds weigerde. Ook vlak voor de verkiezingen. We kennen de trucjes.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 19:10 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Het is overduidelijk geregisseerd, doorzichtig theater.
Feitelijk gaat het nergens over: de rechter doet er niks mee. Maar het levert bruikbaar aanhaakmateriaal op voor VVD-mediapartners als VI en Harry Mens.
Met gevaar voor Thierry-achtige trekjes, betrap ik mezelf haast op de gedachte: zou Bob de Douwe niet gewoon in het complot zitten? Iedereen blij. Win-win.
Exact.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 22:33 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus van het liefst een rechtszaak na de verkiezingen. Anders gaat de VVD weer stemmen proberen te scoren met een non-issue en horden zullen er weer in stinken. Net als met die turkse minister die Rutte destijds weigerde. Ook vlak voor de verkiezingen. We kennen de trucjes.
De verkiezingen gaat Dilan niet overleven en gebruikt de vvd om haar te lozenquote:Op woensdag 6 augustus 2025 22:33 schreef Dutchguy het volgende:
Dat bedoel ik dus van het liefst een rechtszaak na de verkiezingen.
Ze stapt w.s. zelf op. Voor de VVD was de schade sowieso al onvermijdelijk na jaren vernietigende sloop van het land: mensen kotsen die club massaal uit.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 23:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
De verkiezingen gaat Dilan niet overleven en gebruikt de vvd om haar te lozen![]()
.quote:Je kunt Douwe Bob niet van antisemitisme beschuldigen.
Hij trad op tijdens de opening van het Holocaust museum en dat weet Yesilgöz ook, die zat op de voorste rij
Nee, jouw reacties getuigen van intelligentie en beschaafdheid 🤫quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
Het is gewoon een hele domme vrouw
[..]
.
Dan ben je gewoon moker dom en het ambt niet waard
Ik ziet niet in de politiek en kan wel zeggen wat ik wilquote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:22 schreef matspontius het volgende:
Nee, jouw reacties getuigen van intelligentie en beschaafdheid 🤫
Dat kan iedereen in Nederland!!!quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 13:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ik ziet niet in de politiek en kan wel zeggen wat ik wil
Nee, dusquote:
Goed geknipt en geplakt - chapeau 🙏quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 16:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Nee, dus
In de inleiding van het vonnis stelt de rechtbank voorop dat de vrijheid van meningsuiting één van de fundamenten van onze democratische samenleving vormt. Een democratische samenleving kenmerkt zich door pluralisme, tolerantie en ruimdenkendheid en vergt daarom dat er ook ruimte is voor het uitdragen van informatie, denkbeelden en opvattingen die de Staat of een groot deel van de bevolking choqueren, kwetsen of verontrusten. Aan de uitoefening van deze vrijheid kunnen echter beperkingen worden gesteld, onder meer ter bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.
https://www.njb.nl/nieuws(...)n-tot-discriminatie/
Daar kan je hem ook wel voor aanklagen ja, voor die reclame. Ik heb daar mentale schade van opgelopen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 12:21 schreef matspontius het volgende:
Ik span een kort geding aan tegen D Bob zodat ik dit soort geleuter niet meer hoef te horen en dat we die vreselijke kop niet in elke k... reclame terugzien 🤮🤮🤮
Tja, maar zoals we kunnen verwachten blijft dat zonder enige gevolgen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2025 21:01 schreef AchJa het volgende:
Gezien de uitspraken van Stephan van Baarle bij dat Gaza debat van laatst heeft niemand wat te vrezen lijkt me.
lijkt me nietquote:Op maandag 11 augustus 2025 09:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Blijft zijn aangifte tegen haar staan?
Allicht. Al vraag ik me dan wel af waarom dit dan zes weken heeft moeten duren…quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:00 schreef Netsplitter het volgende:
Damage control vanuit de top van de VVD. Niks meer en niks minder.
Ze heeft vermoedelijk flink de wind van voren gekregen. Wat niet meer dan terecht was/is.
Als het een rechtszaak zou worden dan zou dat allemaal niet zo goed uitkomen vlak voor de verkiezingen en met zoveel zetels verliesquote:Op maandag 11 augustus 2025 10:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Allicht. Al vraag ik me dan wel af waarom dit dan zes weken heeft moeten duren…
Zelfreflectie en VVDquote:Op maandag 11 augustus 2025 10:03 schreef KareldeStoute het volgende:
Allicht. Al vraag ik me dan wel af waarom dit dan zes weken heeft moeten duren…
Dacht meer aan het onder het tapijt schuiven en doen of het nooit gebeurd isquote:Op maandag 11 augustus 2025 10:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zelfreflectie en VVD![]()
![]()
Lastige combinatie
Dat tapijt zit inmiddels al strak tegen het plafond sinds Ruttequote:Op maandag 11 augustus 2025 10:40 schreef KareldeStoute het volgende:
Dacht meer aan het onder het tapijt schuiven en doen of het nooit gebeurd is.
Klopt als een bus, alleen denkt één iemand daar anders overquote:Op maandag 11 augustus 2025 10:44 schreef BeriBeri het volgende:
Jaja totaal ongeloofwaardig.
Die gaat het niet redden tot de verkiezingen.
En dat allemaal omdat de VVD de eerste vrouwelijke premier wil leveren.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
VVD onder leiding van Yeşilgöz op weg naar historische nederlaag
Bij de laatste verkiezing onder leiding van Mark Rutte haalde de VVD 33 zetels en daarmee was de VVD de grootste partij. Onder Rutte scoorde de VVD zelfs een keer 41 zetels. Sinds Yeşilgöz het roer overnam en scherp naar rechts stuurde, zakt de VVD steeds verder in. In 2023 waren van de 33 zetels van Rutte er nog 24 over.
In de peilingen sinds de val van het kabinet scoort de VVD minder dan 20 zetels. In de peiling van De Hond van dit weekeinde zijn er nog 16 zetels over. Daarmee zakt de VVD terug naar het niveau Toxopeus in 1963. Wiegel, Nijpels, Bolkestein en Rutte bouwden sindsdien de VVD uit tot volkspartij. Maar het lijkt er op dat Yeşilgöz die status in drie jaar weet te verspelen.
https://www.welingelichte(...)istorische-nederlaag
Best knap![]()
Als dat het hoofddoel was, dan hadden ze beter een Sophie Hermans oid naar voren kunnen schuiven en de deur naar de PVV op slot gehouden.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:02 schreef superniger het volgende:
[..]
En dat allemaal omdat de VVD de eerste vrouwelijke premier wil leveren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |