quote:Op zondag 3 augustus 2025 11:12 schreef Huisopdehoek het volgende:
abonnement wat we met een aantal mensen deelden.
quote:tube tandpasta weg te gooien terwijl je nog vele poetsbeurten kunt doen als je hem open knipt.
quote:pot thee (voor 3 bekers thee) van een 1-kops zakje. Wat langer laten trekken: prima.
quote:een klantenkaart die ik alleen gebruik als ik iets koop waarmee je korting krijgt.
Ik denk dat er nog steeds nieuwe users in dit topic komen en die gaan echt geen 20 topics doorspitten, dus jouw tips zijn primaquote:Op zondag 3 augustus 2025 11:12 schreef Huisopdehoek het volgende:
Ja, hier al zo’n 40 jaar ‘vrek’. Vroeger de vrekkenkrant gelezen (waar 1 van ons in de zusterflat een abonnement op had wat we met een aantal mensen deelden).
Het gaat me niet zo zeer om het geld besparen (want kom prima rond) maar vind het zonde om de ‘lege’ tube tandpasta weg te gooien terwijl je nog vele poetsbeurten kunt doen als je hem open knipt.
Ik zet een pot thee (voor 3 bekers thee) van een 1-kops zakje. Wat langer laten trekken: prima.
Aan koopzegels doet de plaatselijke super niet, maar ik heb wel een klantenkaart die ik alleen gebruik als ik iets koop waarmee je korting krijgt.
Het zijn voor mij normale gebruiken, ik denk er nooit over na.
(Oh, ik zie dat dit al topic #21 is, dus mijn gewoontes zijn al verre mosterd, ongetwijfeld).
Teveel wasmiddel is ook nog eens slecht voor je wasmachine.quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:13 schreef Huisopdehoek het volgende:
Nou, dan nog maar even door 😁
Gebruik veel minder wasmiddel dan de aanbevolen hoeveelheid op de fles. Want de fabrikant heeft natuurlijk belang bij het meer gebruiken dus meer verkopen van het wasmiddel. Begin met de helft van die hoeveelheid. Als je de was niet schoon genoeg vindt, dan doe je de volgende keer wat meer.
Of maak zelf je wasmiddel met zeepvlokken en water.
Ik ben een luie vrek dus doe dat niet, maar koop dan wel weer grote flessen (merk) wasmiddel van een paar liter bij de Trekpleister of Kruidvat. (Veel) goedkoper dan de kleine flessen, zelfs als die in de aanbieding zijn.
Ook van tandpasta en shampoo kun je veel minder gebruiken dan de hoeveelheid die je in de reclame ziet.
“The way you do one thing is the way you do everything”quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:32 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik probeer zuinig te zijn met grotere uitgaves, maar een theezakje hergebruiken oid levert geen reet op.
Nou drink ik thuis zelden thee, maar stel dat ik elke avond 2 Pickwick theezakjes gebruik van 6 cent (standaard prijs bij Jumbo) en dan besluit om er maar 1 te gebruiken voor 2 koppen.
Dan heb ik heel het jaar de ellende van slappe thee en een besparing van 365*0.06 = 22 euro. En als je die thee in de aanbieding had gekocht gaat het richting een tientje...
Je moet kijken waar je grote besparingen kunt halen op jaarbasis en niet je tijd verdoen (of op kwaliteit inboeten) aan micro-besparingen. Reken eerst uit wat het je daadwerkelijk oplevert en of het je dat waard is.
Zelfde hier met thee. Het scheelt daarbij al behoorlijk hoe je de thee drinkt. Ik kan gewoon niet geloven dat iemand de thee drinkt zoals op de verpakking vermeld staat door de thee een paar minuten in te laten trekken.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:02 schreef Huisopdehoek het volgende:
Mee eens hoor, je kunt regelmatig je verzekeringen nakijken, overstappen van energieleverancier etc.
Maar wat ik al schreef: het gaat mij niet eens zo zeer om geld. Wel om een soort van verspilling tegen te gaan. Mijn ‘3 bekers thee van een 1-kops zakje’ is absoluut niet slap. Ik vind het gewoon zonde om weer een nieuw zakje te pakken. Of om een tube met nog de nodige tandpasta er in, weg te gooien.
Ik drink een bepaald smaakje thee en als die in de aanbieding is sla ik weer de nodige doosjes in zodat ik genoeg heb tot weer een volgende aanbieding.
Gelukkig wordt niemand gedwongen om het een te doen of iets anders te laten, iedereen kan zijn eigen keuzes maken en redenen hebben om zuinig aan te doen.
Dat heb ik ook wel een beetje, dat ik mezelf echt moelijk vind doen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:09 schreef Evangelion het volgende:
Ik vind mezelf niet zuinig, maar ik heb (ook) een ziekelijk drang om dingen te gebruiken tot ze het echt niet meer doen.![]()
Versleten tandenborstels. Ondergoed met kleine gaatjes. Hardloopschoenen waar het schuim allang alle veerkracht kwijt is. Een koptelefoon die nog maar aan 1 kant werkt. Theezakjes idd.
En áls het dan echt kapot is dan koop ik ook gewoon een goede (dure) nieuwe, want ik wil wel kwaliteit.
Waarom ben ik zo
Goede scorequote:Op maandag 4 augustus 2025 16:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn echtgenoot was op vakantie in Duitsland en kreeg van mij boodschappenlijstjes voor diverse winkels. Hij nam o.a. mee: kristalsuiker en rietsuiker, bio pasta, glansspoedelmiddel en poeder voor de vaatwasser en kikkererwtenmeel. Allemaal veel goedkoper daar bij de DM en Aldi.
Hier thuis bij de Aldi was het ook weer lekker scoren met de afgeprijsde houdbare producten zoals thee van Zonnatura (40 zakjes voor ¤1,25), appel-perenstroop voor ¤0,90, ontbijtgranen voor ¤0,80, pasta voor ¤0,60 per pak van 500 gram, Unox soep in zak voor ¤1 en ik vergeet vast nog vanalles. We zagen ook grote flessen shampoo van 400ml voor ¤1 staan, dus een paar meegenomen voor het buurtkastje en toen bleken ze bij de kassa nog maar ¤0,73 te kosten,
Dat jij thuis bleef en je echtgenoot zonder jou op vakantie ging, was dat ook een stukje 'bezuinigen'?quote:Op maandag 4 augustus 2025 16:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn echtgenoot was op vakantie in Duitsland en kreeg van mij boodschappenlijstjes voor diverse winkels. Hij nam o.a. mee: kristalsuiker en rietsuiker, bio pasta, glansspoedelmiddel en poeder voor de vaatwasser en kikkererwtenmeel. Allemaal veel goedkoper daar bij de DM en Aldi.
Hier thuis bij de Aldi was het ook weer lekker scoren met de afgeprijsde houdbare producten zoals thee van Zonnatura (40 zakjes voor ¤1,25), appel-perenstroop voor ¤0,90, ontbijtgranen voor ¤0,80, pasta voor ¤0,60 per pak van 500 gram, Unox soep in zak voor ¤1 en ik vergeet vast nog vanalles. We zagen ook grote flessen shampoo van 400ml voor ¤1 staan, dus een paar meegenomen voor het buurtkastje en toen bleken ze bij de kassa nog maar ¤0,73 te kosten,
Zou je bijna denken he?quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:01 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Dat jij thuis bleef en je echtgenoot zonder jou op vakantie ging, was dat ook een stukje 'bezuinigen'?
quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Overgestapt van Andrelon shampoo naar Hairwell. Die kostte mij 1.19 per fles.
Andrelon kost 6.89
Zaterdag mijn haren gewassen met Hairwell. Ik merk geen verschil![]()
Andrelon werd me echt te gek met prijs, ook met korting.
Een tijd terug was ik ook van A-merken douchezeep overgestapt naar goedkoop. Zelfde verhaal; merk het verschil niet.
Hairwell, ken ik niet. Waar koop je dat voor die prijs?quote:Op maandag 4 augustus 2025 19:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Overgestapt van Andrelon shampoo naar Hairwell. Die kostte mij 1.19 per fles.
Andrelon kost 6.89
Zaterdag mijn haren gewassen met Hairwell. Ik merk geen verschil![]()
Andrelon werd me echt te gek met prijs, ook met korting.
Een tijd terug was ik ook van A-merken douchezeep overgestapt naar goedkoop. Zelfde verhaal; merk het verschil niet.
Picnicquote:Op maandag 4 augustus 2025 20:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hairwell, ken ik niet. Waar koop je dat voor die prijs?
Grootverpakking poeder is vaak nog goedkoper en je hebt inderdaad vaak maar een beetje nodig. Vlekken insmeren met ossengal zeep.quote:Op zondag 3 augustus 2025 12:13 schreef Huisopdehoek het volgende:
Nou, dan nog maar even door 😁
Gebruik veel minder wasmiddel dan de aanbevolen hoeveelheid op de fles. Want de fabrikant heeft natuurlijk belang bij het meer gebruiken dus meer verkopen van het wasmiddel. Begin met de helft van die hoeveelheid. Als je de was niet schoon genoeg vindt, dan doe je de volgende keer wat meer.
Of maak zelf je wasmiddel met zeepvlokken en water.
Ik ben een luie vrek dus doe dat niet, maar koop dan wel weer grote flessen (merk) wasmiddel van een paar liter bij de Trekpleister of Kruidvat. (Veel) goedkoper dan de kleine flessen, zelfs als die in de aanbieding zijn.
Ook van tandpasta en shampoo kun je veel minder gebruiken dan de hoeveelheid die je in de reclame ziet.
Klopt. Als kind werden dat koninginnenmaaltjes genoemd bij ons thuis (omdat de koningin ook allerlei kleine liflafjes zou eten). Maar restjes groente en tofu kunnen prima gebruikt worden en dat is nog lekker ook.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 13:26 schreef Lienekien het volgende:
Met bizarre restjes kun je soms nog een prima maaltijd maken.
Ik ben zelf niet van de kliekjes (alles wat ik klaarmaak voor een maaltijd gaat eigenlijk altijd op), maar er blijft wel eens groente liggen. Dan vind ik een recept waar je willekeurige groenten in kunt doen altijd wel handig. Iets met rijst, of in een wrap.
quote:Voor het eerst opent Bakkerij van Iersel de deuren van een 'tweedehands winkel'. In deze bakkerij kunnen klanten brood, gebakjes en andere lekkernijen van de dag ervoor kopen. Daarmee hoopt de bakker voedselverspilling tegen te gaan en klanten voor een lagere prijs te laten genieten van écht bakkersbrood. "Brood van de bakker is toch een feestje."
De schappen van de winkel in Tilburg liggen donderdagmiddag vol met desembroden, boerencake en fruitgebakjes. Allemaal lekkernijen die gisteren in de schappen van de 'normale' bakkerijen lagen. "We hebben ongeveer veertien winkels in Tilburg. Die houden allemaal ongeveer tien broden per dag over", vertelt de Tilburgse Fleur Vesseur (24). "Een groot deel van die overgebleven broden doneren we aan de voedselbank, maar die kunnen ook niet alles meenemen. Dat wat overblijft, verkopen we hier."
Vesseur is de dochter van Mieke van Iersel, de eigenaresse van het familiebedrijf. Tegenwoordig houdt de 24-jarige zich bezig met de marketing van de bakkerijen. Ook helpt ze een handje mee in de nieuwe tweedekans winkel.
Goedkope broden
De bakkerij in de Enschotsestraat moet mensen met een kleinere beurs de mogelijkheid geven om ook bakkersbrood te kopen. Een concept dat op meer plaatsen voorkomt. "We willen juist die mensen laten genieten van alle heerlijke producten. Er zit toch een verschil in supermarktbrood en dat van de bakker. Het is toch een feestje", vertelt Vesseur.
Waar je normaal drie tot vier euro neerlegt voor een vers brood, kost het je in deze winkel nog geen twee euro. Vesseur: "We verkopen hier alles wat gisteren in de winkels is blijven liggen voor een lagere prijs. Daardoor hoeven we ook niks weg te gooien."
En klanten hebben de winkel ook al weten te vinden. Sinds dinsdagochtend, de eerste dag dat de winkel geopend was, staan er 's ochtends al dikke rijen voor de deur. Rosalie kwam de winkel zomaar tegen: "Ik wilde gewoon wat brood halen en toen dacht ik: een tweedekans winkel? Ik heb net gehoord wat het betekent. Ik vind het hartstikke goed dat mensen hier terecht kunnen om het iets goedkopere brood van gisteren te halen."
Volgens
de klant verschilt het niet veel van de normale bakker. "Het lijkt gewoon hetzelfde, behalve dat alles al in plastic zakken zit", vertelt ze.
Maximum aantal broden
Om te zorgen dat alle klanten een eerlijke kans hebben op brood, zit er een maximum aan wat ze mogen meenemen. Slechts vier broden per klant en maximaal acht gebakjes. Neem je halve broden mee, dan mag je er acht in je boodschappentas stoppen.
"Dat hebben we bewust gedaan", zegt Vesseur. Het aanbod is afhankelijk van wat de andere winkels overhouden. "De ene dag ligt de winkel vol, de andere dag ligt er weinig. Op het moment dat mensen twaalf broden meenemen voor thuis in de vriezer, hebben klanten later op de dag geen keus meer."
Geen voedselverspilling
Volgens de bakkersdochter levert de bakkerij financieel niet zoveel extra op. "De winkel draait ook gewoon op elektra, we hebben hier personeel lopen. Het gaat er meer om dat we het brood gewoon niet weg willen gooien. Hoe zonde zou dat zijn?!"
Brood dat aan het eind van de dag bij de tweedekans winkel in de schappen blijft liggen, wordt als oud brood naar onder meer kinderboerderijen gebracht. "Dus eigenlijk gooien we helemaal niks weg", aldus een trotse Vesseur.
Kijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:35 schreef maily het volgende:
Bij deze bakker in Tilburg koop je brood voor een prikkie
[..]
Dat ‘brood van gisteren’ is toch op veel plekken al beschikbaar? Hier bij de lokale bakker en ook de supermarkt verderop heeft ‘s ochtends een rek staan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:56 schreef Mathijsco het volgende:
[..]
Kijk.
En die instelling betaalt zich op termijn gewoon terug. Je laat zien dat je onderdeel bent van een gemeenschap.
In tijden dat het mensen goed gaat, weten ze je ook te vinden.
Dat is met veel zeepproductenquote:Op dinsdag 2 september 2025 10:28 schreef Huisopdehoek het volgende:
Voor de grap heb ik de datum van ingebruikname van mijn tandpasta genoteerd, ga dat ook met mijn shampoo doen als ik een nieuwe pak. Benieuwd hoe lang ik er mee doe.
Van shampoo hoef je veel minder te gebruiken dan die enorme hoeveelheden die ze in de reclames laten zien.
Volgens mij valt veel nog wel een beetje tegen. Bij supermarkten zie ik het wel steeds meer, maar bij de bakkerijen hier in het dorp iig nog niet.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:26 schreef Huisopdehoek het volgende:
[..]
Dat ‘brood van gisteren’ is toch op veel plekken al beschikbaar? Hier bij de lokale bakker en ook de supermarkt verderop heeft ‘s ochtends een rek staan.
Prima initiatief.
Heerlijk, gratis geld is altijd goed!quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net 150 euro bij Euroclix laten uitbetalen![]()
![]()
Ik heb gelijk maar eens gekeken bij de andere gratisgeldbedrijven en ik kon ook 33 euro bij CashbackXL en 26 bij Scoupy uit laten betalen.
Haar millimeteren scheelt ook, gebruik al jaren geen shampoo meerquote:Op dinsdag 2 september 2025 10:28 schreef Huisopdehoek het volgende:
Voor de grap heb ik de datum van ingebruikname van mijn tandpasta genoteerd, ga dat ook met mijn shampoo doen als ik een nieuwe pak. Benieuwd hoe lang ik er mee doe.
Van shampoo hoef je veel minder te gebruiken dan die enorme hoeveelheden die ze in de reclames laten zien.
CashbackXL kende ik nog niet. Maar zie een hoop webshops die bij andere geen cashback geven. Tnx voor de tip.quote:
Ik gebruik zelfs zonder gemillimeterd haar al jaren geen shampooquote:Op dinsdag 2 september 2025 10:51 schreef D. het volgende:
[..]
Haar millimeteren scheelt ook, gebruik al jaren geen shampoo meer
Dit moeten ze hier ook doen. 2good2go vind ik het nadeel dat je totaal niet weet wat je krijgt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:35 schreef maily het volgende:
Bij deze bakker in Tilburg koop je brood voor een prikkie
[..]
Heb ook 5G Odido, onbeperkt, 17,50 per maandquote:Op dinsdag 2 september 2025 11:52 schreef Elan het volgende:
O wij hebben tegenwoordig van Odido Klik en Klaar das 25 euro in de maand voor 5G internet met prima snelheden.
Komende van Ziggo waar we 110 betaalden nogal een besparing.
Ik heb 50 euro gespaard bij Euroclix. En bij GFK ben ik bijna bij de 70 euro. Maar die punten moet je tegenwoordig omslachtig inwisselen en ik kan nog niet echt zien wat de mogelijkheden zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2025 10:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net 150 euro bij Euroclix laten uitbetalen![]()
![]()
Ik heb gelijk maar eens gekeken bij de andere gratisgeldbedrijven en ik kon ook 33 euro bij CashbackXL en 26 bij Scoupy uit laten betalen.
Wat voor abonnement had je dat je 110 euro per maand betaalde?quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:52 schreef Elan het volgende:
O wij hebben tegenwoordig van Odido Klik en Klaar das 25 euro in de maand voor 5G internet met prima snelheden.
Komende van Ziggo waar we 110 betaalden nogal een besparing.
[ afbeelding ]
Niks bijzonders, Ziggo internet en tv met ESPN en zo'n wifi versterker.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:04 schreef H_T het volgende:
[..]
Wat voor abonnement had je dat je 110 euro per maand betaalde?
Euroclix heeft meestal dezelfde webshops en die geven veel hogere cashbackquote:Op dinsdag 2 september 2025 11:47 schreef Stansfield het volgende:
[..]
CashbackXL kende ik nog niet. Maar zie een hoop webshops die bij andere geen cashback geven. Tnx voor de tip.
Op voorwaarde dat je een boel geduld hebt en bereid bent euroclix te blijven gebruiken. De cashbackpercentage is afhankelijk van hoeveel je ineens laat uitbetalen (iig bij bolbonnen, het enige waar ik ze voor gebruik).quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Euroclix heeft meestal dezelfde webshops en die geven veel hogere cashback
Dus nu geen tv meer?quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Niks bijzonders, Ziggo internet en tv met ESPN en zo'n wifi versterker.
Ik lees mee ....quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:33 schreef Duracell het volgende:
[..]
Dus nu geen tv meer?
(overweeg ook zoiets te doen, laag internetabbo, tv via npo-start abbo ofzo. Eens uitrekenen)
Nope, alleen Netflix Amazon en Videoland.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:33 schreef Duracell het volgende:
[..]
Dus nu geen tv meer?
(overweeg ook zoiets te doen, laag internetabbo, tv via npo-start abbo ofzo. Eens uitrekenen)
Is ook een optie dan zit je in geval van Ziggo nog altijd op de helft van de prijs.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:16 schreef Duracell het volgende:
[..]
Nl ziet lijkt ook een alternatief.
Maar dan is het ook geen eerlijke vergelijking wat je nu doet. Tv en ESPN heb je nu geen (legale) toegang meer toe. Met overstappen naar alleen internet van Ziggo zou je waarschijnlijk ook al dik ¤60 besparen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Niks bijzonders, Ziggo internet en tv met ESPN en zo'n wifi versterker.
Het scheelt ongeveer de helft. Wifi middel wat het dichtste in de buurt komt is 50 per maand.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:26 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar dan is het ook geen eerlijke vergelijking wat je nu doet. Tv en ESPN heb je nu geen (legale) toegang meer toe. Met overstappen naar alleen internet van Ziggo zou je waarschijnlijk ook al dik ¤60 besparen.
Maar goed, alsnog een mooie besparing idd. Wij betalen niet zoveel voor internet (goedkoopste optie), maar voor alles rondom tv wel een hoop als je alle streamingdiensten meerekent.
Maar het is alsnog niet veel duurder dan 1x per maand met het gezin naar de bios
Hoe kijk je dan nu voetbal? Ik zou best mijn tv-abonnement willen opzeggen aangezien we tegenwoordig alles via Videoland en NPO Plus kijken, maar ESPN (/Feyenoord) is echt een must voor mij.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Nope, alleen Netflix Amazon en Videoland.
Maar goed die kwamen er normaliter dus ook nog bij. 150 in de maand en dan elke dag een of twee afleveringen van een serie kijken ging nergens over.
Via NL ziet van mijn broertje die gaat tegenwoordig naar vrijwel alle wedstrijden zo'n beetje, soms ga ik mee. Maar vaak ook bij vrienden of in de kroeg.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:37 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Hoe kijk je dan nu voetbal? Ik zou best mijn tv-abonnement willen opzeggen aangezien we tegenwoordig alles via Videoland en NPO Plus kijken, maar ESPN (/Feyenoord) is echt een must voor mij.
Zo'n illegaal IPTV-abonnementje heb ik wel eens overwogen, maar vind ik toch een beetje te shady (en loopt te ver achter op live, terwijl ik graag in het Feyenoord-topic mee post/met m'n pa aan het appen ben tijdens de wedstrijd).
Als ik even snel kijk:quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:25 schreef Elan het volgende:
Ziggo nooit gezeik mee gehad overigens en een goede snelheid maar wel mokerduur in verhouding.
Precies, en het is ook gewoon prima qua snelheden (zie mijn eerdere post)quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:50 schreef Duracell het volgende:
[..]
Als ik even snel kijk:
nu 67e voor internet en tv (extra netflix e.d. laat ik even weg, want blijft het zelfde.)
Odido en nlziet (duurste) kom ik samen op 36.95e Heb dan alleen geen opnemen meer
Wij hadden net voor de zaak van mijn vriendin een click en go aangeschaft. Heb dat ding thuis, op mijn woonadres getest. Had snelheid rond de 350mb/s Vond ik inderdaad helemaal niet slecht. Ben geen gamer. Kijk geen voetbal/f1. Wel UFC en Glory, maar heb ik andere abbos voor.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Precies, en het is ook gewoon prima qua snelheden (zie mijn eerdere post)
Het enige is dat als je voetbal wil kijken je per se een provider moet kiezen. Als je geen glasvezel hebt en geen ADSL wil met middeleeuwse snelheden kom je dan automatisch bij Ziggo uit![]()
Wellicht dat er nog regio's zijn waar je daar wel mee uit de voeten kunt maar ADSL was hier echt abdominal traag. Wij konden ook in de lagere resoluties niet meer fatsoenlijk Netflixen. Constant wazig beeld of video's die helemaal niet starten. Zou dat niemand aanraden tenzij je zeker weet dat het fatsoenlijk functioneert.
Je bedoelt Odido Klik en Klaar?quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:22 schreef Duracell het volgende:
[..]
Wij hadden net voor de zaak van mijn vriendin een click en go aangeschaft. Heb dat ding thuis, op mijn woonadres getest. Had snelheid rond de 350mb/s Vond ik inderdaad helemaal niet slecht. Ben geen gamer. Kijk geen voetbal/f1. Wel UFC en Glory, maar heb ik andere abbos voor.
Dus denk ook wel aan overstappen.
Als ik een beetje snel Google zijn voor ESPN CanalPlus (daar kan ik verder wel eens induiken trouwens), een extra bovenop je reguliere tv-abonnement of een illegaal IPTV-abonnement de enige opties ja.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Via NL ziet van mijn broertje die gaat tegenwoordig naar vrijwel alle wedstrijden zo'n beetje, soms ga ik mee. Maar vaak ook bij vrienden of in de kroeg.
Wel kut dat je tegenwoordig schijnbaar afhankelijk bent van een dure tv-aanbieder om die wedstrijden in de Eredivisie überhaupt te kunnen kijken.
Begrijp ik het goed of zijn er andere manieren?
Ik zou KPN eens bellen of dat ook goedkoper kan. Jemig wat een bedrag.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:53 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ik een beetje snel Google zijn voor ESPN CanalPlus (daar kan ik verder wel eens induiken trouwens), een extra bovenop je reguliere tv-abonnement of een illegaal IPTV-abonnement de enige opties ja.
Ik betaal nu 87,10 per maand bij KPN (53,61 voor internet, 18,50 voor tv, 14,99 voor ESPN). Het zou wel ideaal zijn als ESPN ook een streamingsdienst aanbiedt, dan kan ik die 18,50 eruit gooien maar dat is nu geen optie.
Of inderdaad weer meer naar wedstrijden gaan, maar sinds ik een kleine heb deel ik mijn seizoenskaart met mijn oom
Ik heb ESPN + tv + internet voor ongeveer 70 bij Ziggo. (Eerste jaar had ik het voor 32. Dat is net afgelopen.)quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:37 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Hoe kijk je dan nu voetbal? Ik zou best mijn tv-abonnement willen opzeggen aangezien we tegenwoordig alles via Videoland en NPO Plus kijken, maar ESPN (/Feyenoord) is echt een must voor mij.
Zo'n illegaal IPTV-abonnementje heb ik wel eens overwogen, maar vind ik toch een beetje te shady (en loopt te ver achter op live, terwijl ik graag in het Feyenoord-topic mee post/met m'n pa aan het appen ben tijdens de wedstrijd).
Blijkbaar kan het niet meer via Canal+ tenzij je een bestaand abonnement om laat zetten naar een satellietabonnement.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:53 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als ik een beetje snel Google zijn voor ESPN CanalPlus (daar kan ik verder wel eens induiken trouwens), een extra bovenop je reguliere tv-abonnement of een illegaal IPTV-abonnement de enige opties ja.
Ik betaal nu 87,10 per maand bij KPN (53,61 voor internet, 18,50 voor tv, 14,99 voor ESPN). Het zou wel ideaal zijn als ESPN ook een streamingsdienst aanbiedt, dan kan ik die 18,50 eruit gooien maar dat is nu geen optie.
Of inderdaad weer meer naar wedstrijden gaan, maar sinds ik een kleine heb deel ik mijn seizoenskaart met mijn oom
quote:Door nieuwe afspraken met ESPN kunnen we de 4 ESPN tv-zenders niet langer aanbieden in jouw bestaande abonnement. Daarom introduceren we het nieuwe satelliet abonnement CANAL+ Voetbal waarmee je toegang houdt tot ESPN – via satelliet en de app.
Je moet dus een abonnement hebben bij een van deze 19 ISP'squote:Dit aanbod is speciaal voor bestaande CANAL+ TV klanten. Het aanbod is niet geldig voor nieuwe klanten.
Heb je dan Wifi Start bij Ziggo? Het beste is om elk jaar te switchen als je die mogelijkheid hebt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb ESPN + tv + internet voor ongeveer 70 bij Ziggo. (Eerste jaar had ik het voor 32. Dat is net afgelopen.)
Blijft ook een hoop geld.
2 TV-ontvangers inderdaad, dat is 5 euro extra. Internet ook het snelste dat mogelijk was op mijn adres (200/20 Mbps), maar dat scheelde ook maar 5 euro met de enige andere optie die er was (100/10). Geen glasvezel overigens.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik zou KPN eens bellen of dat ook goedkoper kan. Jemig wat een bedrag.
Of heb je extra TV ontvangers en heel snel internet ofzo?
Ah ja, de verschillen zijn nu groter zie ik. Een extra ontvanger is (voor mij) iig ¤6 en een upgrade naar 200/20 is ruim ¤8 extra.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:47 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
2 TV-ontvangers inderdaad, dat is 5 euro extra. Internet ook het snelste dat mogelijk was op mijn adres (200/20 Mbps), maar dat scheelde ook maar 5 euro met de enige andere optie die er was (100/10). Geen glasvezel overigens.
Ja, mobiel wil ik nog eens induiken. Ik zit daar bij Odido (had ik ook m'n internet/tv toen ik nog alleen woonde overigens) dus daar zal nog wel wat klantkorting te behalen zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:14 schreef Donna het volgende:
[..]
Ah ja, de verschillen zijn nu groter zie ik. Een extra ontvanger is (voor mij) iig ¤6 en een upgrade naar 200/20 is ruim ¤8 extra.
Ik heb dus 1 TV ontvanger en 100/10 glasvezel voor ¤32,50. Zit wel extra korting bij omdat ik ook KPN mobiel heb.
En heb nog gratis Disney+ via hun.
Ik denk dat het start is, ja.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je dan Wifi Start bij Ziggo? Het beste is om elk jaar te switchen als je die mogelijkheid hebt.
Bekabeling loshalen?quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik denk dat het start is, ja.
Elk jaar de hele bekabeling en modem loshalen op diverse verdiepingen en terugsturen. Neh. Ik zit wel prima.Normaliter bel ik ook om de zoveel tijd of ze een korting hebben en meestal krijg ik dan wel weer een jaar gratis ESPN ofzo.
router er tussenzetten en je hoeft je modem alleen aan te sluiten daarop, verder kan je dan alles laten zoals het is.. (mits je ook een paar accesspoints koopt)quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik denk dat het start is, ja.
Elk jaar de hele bekabeling en modem loshalen op diverse verdiepingen en terugsturen. Neh. Ik zit wel prima.Normaliter bel ik ook om de zoveel tijd of ze een korting hebben en meestal krijg ik dan wel weer een jaar gratis ESPN ofzo.
Dat zit allemaal heel mooi weggewerkt in m’n kast en boven nog 2 versterkers (pods) met kabels. Veel teveel gedoe.quote:Op dinsdag 2 september 2025 23:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bekabeling loshalen?
Je hoeft toch alleen de kabels aan je modem te switchen?
Bron voor deze info over Ziggo? Zou wel interesting zijn namelijk.quote:Op donderdag 4 september 2025 00:26 schreef Kamelenteen het volgende:.
En, voor degene die ooit Ziggo hebben gehad. Het schijnt dat Ziggo Go ook blijft werken als je allang geen abonnement meer hebt bij Ziggo. Zou je kunnen proberen, als je je oude inloggegevens nog weet.
Ooit niet eens zo gek geleden, eens gelezen ergens. Mogelijk in een draadje op Pepper waar iemand dat meldde. Een ander controleerder dat en bevestigde het.quote:Op vrijdag 5 september 2025 14:39 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Bron voor deze info over Ziggo? Zou wel interesting zijn namelijk.
Heb dit geprobeerd en werkt niet. Dus je statement klopt helaas niet om zo te besparen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 16:50 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ooit niet eens zo gek geleden, eens gelezen ergens. Mogelijk in een draadje op Pepper waar iemand dat meldde. Een ander controleerder dat en bevestigde het.
Zou je kunnen uitproberen als je je oude inloggegevens nog ergens hebt. Of iemand anders van hier als die ze nog heeft wellicht?
dat vermoedde ik ook, maar RTL werkte ook, national geographic is er ook 1 die achter een abo (hoort) te hangenquote:Op zaterdag 6 september 2025 10:47 schreef FlyingFish het volgende:
Zijn dat niet de zenders die voor iedereen gratis te bekijken zijn? Er zijn er meer dan NPO 1, 2 en 3 die gratis zijn. als RTL/ SBS niet werkt dan staat het dus gewoon uit.
Sbs 6 ook? Hier werkt niks meer. Ook niet NPO.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:02 schreef mschol het volgende:
[..]
dat vermoedde ik ook, maar RTL werkte ook, national geographic is er ook 1 die achter een abo (hoort) te hangen
Ik heb zo een jaar of 14 gratis Ziggo in huis gehad. Helaas kwam ik daar pas na een jaar of 8 ofzo achter. en zo heb ik een aantal jaar gekeken tot het signaal digitaal werd. De jaren daarvoor keek ik gratis digitenne. De digital recorder was de beste koop. Ik kocht het showroommodel met zonnesteekkorting en daarin zat het kaartje van de KPN-winkel met abonnement en voetbalquote:Op zaterdag 6 september 2025 11:13 schreef Hupje het volgende:
"vroeger" duurde het wel een poos voordat het kabel tv signaal afgesloten werd als je abonnement opgezegd was. Wij hebben een maand of 10 tv signaal gehad omdat de vorige bewoners een Ziggo abonnement hadden gehad. Dat was kennelijk een fysieke handeling in een wijkverdeelding. Maar digitaal zal dat vast wel geautomatiseerd gaan.
Volgens mij is dat nog steeds zo. Ik heb nog een aantal jaar tv signaal gehad nadat ik Ziggo heb opgezegd.quote:Op zaterdag 6 september 2025 11:13 schreef Hupje het volgende:
"vroeger" duurde het wel een poos voordat het kabel tv signaal afgesloten werd als je abonnement opgezegd was. Wij hebben een maand of 10 tv signaal gehad omdat de vorige bewoners een Ziggo abonnement hadden gehad. Dat was kennelijk een fysieke handeling in een wijkverdeelding. Maar digitaal zal dat vast wel geautomatiseerd gaan.
Ik las gisteren dat het nog zo was, maar in mn vorige woning was er na aanpassingen in het verdeelkastje toch echt afgelopen ermee. Het analoge signaal werd niet langer doorgevoerd. Daarna een keer een maandje een aansluiting gehad (abonnement afgesloten, in de hoop dat de prik er na het opzeggen op zou blijven) maar dat ging helaas niet op.quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:29 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nog steeds zo. Ik heb nog een aantal jaar tv signaal gehad nadat ik Ziggo heb opgezegd.
Thanks voor de tip!quote:Op maandag 8 september 2025 13:21 schreef Felixa het volgende:
Bij Albert Heijn hebben ze sinds vandaag Laatste Kans Koopjes. Je kunt in de app een filiaal kiezen en dan zie je wat ze allemaal hebben en met welke korting. Bij mijn filiaal zie ik een lange lijst staan met van alles en nog wat. Veel vers maar bijvoorbeeld ook Robijn droogtrommeldoekjes met 70% korting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |