abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218502053
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 13:26 schreef Lienekien het volgende:
Met bizarre restjes kun je soms nog een prima maaltijd maken.

Ik ben zelf niet van de kliekjes (alles wat ik klaarmaak voor een maaltijd gaat eigenlijk altijd op), maar er blijft wel eens groente liggen. Dan vind ik een recept waar je willekeurige groenten in kunt doen altijd wel handig. Iets met rijst, of in een wrap.
Klopt. Als kind werden dat koninginnenmaaltjes genoemd bij ons thuis (omdat de koningin ook allerlei kleine liflafjes zou eten). Maar restjes groente en tofu kunnen prima gebruikt worden en dat is nog lekker ook.

Alleen die theorie werkt in mijn volwassen leven minder. Dus dan maar een lijstje.

En vaak eet ik twee of vier dagen hetzelfde. Geen probleem. Alleen heb ik het wel nodig om te noteren wat wanneer.
  Spellchecker vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:35:07 #27
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218562222
Bij deze bakker in Tilburg koop je brood voor een prikkie
quote:
Voor het eerst opent Bakkerij van Iersel de deuren van een 'tweedehands winkel'. In deze bakkerij kunnen klanten brood, gebakjes en andere lekkernijen van de dag ervoor kopen. Daarmee hoopt de bakker voedselverspilling tegen te gaan en klanten voor een lagere prijs te laten genieten van écht bakkersbrood. "Brood van de bakker is toch een feestje."

De schappen van de winkel in Tilburg liggen donderdagmiddag vol met desembroden, boerencake en fruitgebakjes. Allemaal lekkernijen die gisteren in de schappen van de 'normale' bakkerijen lagen. "We hebben ongeveer veertien winkels in Tilburg. Die houden allemaal ongeveer tien broden per dag over", vertelt de Tilburgse Fleur Vesseur (24). "Een groot deel van die overgebleven broden doneren we aan de voedselbank, maar die kunnen ook niet alles meenemen. Dat wat overblijft, verkopen we hier."

Vesseur is de dochter van Mieke van Iersel, de eigenaresse van het familiebedrijf. Tegenwoordig houdt de 24-jarige zich bezig met de marketing van de bakkerijen. Ook helpt ze een handje mee in de nieuwe tweedekans winkel.

Goedkope broden
De bakkerij in de Enschotsestraat moet mensen met een kleinere beurs de mogelijkheid geven om ook bakkersbrood te kopen. Een concept dat op meer plaatsen voorkomt. "We willen juist die mensen laten genieten van alle heerlijke producten. Er zit toch een verschil in supermarktbrood en dat van de bakker. Het is toch een feestje", vertelt Vesseur.

Waar je normaal drie tot vier euro neerlegt voor een vers brood, kost het je in deze winkel nog geen twee euro. Vesseur: "We verkopen hier alles wat gisteren in de winkels is blijven liggen voor een lagere prijs. Daardoor hoeven we ook niks weg te gooien."

En klanten hebben de winkel ook al weten te vinden. Sinds dinsdagochtend, de eerste dag dat de winkel geopend was, staan er 's ochtends al dikke rijen voor de deur. Rosalie kwam de winkel zomaar tegen: "Ik wilde gewoon wat brood halen en toen dacht ik: een tweedekans winkel? Ik heb net gehoord wat het betekent. Ik vind het hartstikke goed dat mensen hier terecht kunnen om het iets goedkopere brood van gisteren te halen."

Volgens

de klant verschilt het niet veel van de normale bakker. "Het lijkt gewoon hetzelfde, behalve dat alles al in plastic zakken zit", vertelt ze.

Maximum aantal broden
Om te zorgen dat alle klanten een eerlijke kans hebben op brood, zit er een maximum aan wat ze mogen meenemen. Slechts vier broden per klant en maximaal acht gebakjes. Neem je halve broden mee, dan mag je er acht in je boodschappentas stoppen.

"Dat hebben we bewust gedaan", zegt Vesseur. Het aanbod is afhankelijk van wat de andere winkels overhouden. "De ene dag ligt de winkel vol, de andere dag ligt er weinig. Op het moment dat mensen twaalf broden meenemen voor thuis in de vriezer, hebben klanten later op de dag geen keus meer."

Geen voedselverspilling
Volgens de bakkersdochter levert de bakkerij financieel niet zoveel extra op. "De winkel draait ook gewoon op elektra, we hebben hier personeel lopen. Het gaat er meer om dat we het brood gewoon niet weg willen gooien. Hoe zonde zou dat zijn?!"

Brood dat aan het eind van de dag bij de tweedekans winkel in de schappen blijft liggen, wordt als oud brood naar onder meer kinderboerderijen gebracht. "Dus eigenlijk gooien we helemaal niks weg", aldus een trotse Vesseur.

pi_218562348
quote:
Kijk.
En die instelling betaalt zich op termijn gewoon terug. Je laat zien dat je onderdeel bent van een gemeenschap.

In tijden dat het mensen goed gaat, weten ze je ook te vinden.
pi_218658059
Ik heb net 150 euro bij Euroclix laten uitbetalen :o *O*

Ik heb gelijk maar eens gekeken bij de andere gratisgeldbedrijven en ik kon ook 33 euro bij CashbackXL en 26 bij Scoupy uit laten betalen.
Spoilers!
pi_218658212
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 augustus 2025 12:56 schreef Mathijsco het volgende:

[..]
Kijk.
En die instelling betaalt zich op termijn gewoon terug. Je laat zien dat je onderdeel bent van een gemeenschap.

In tijden dat het mensen goed gaat, weten ze je ook te vinden.
Dat ‘brood van gisteren’ is toch op veel plekken al beschikbaar? Hier bij de lokale bakker en ook de supermarkt verderop heeft ‘s ochtends een rek staan.

Prima initiatief.
pi_218658228
Voor de grap heb ik de datum van ingebruikname van mijn tandpasta genoteerd, ga dat ook met mijn shampoo doen als ik een nieuwe pak. Benieuwd hoe lang ik er mee doe.

Van shampoo hoef je veel minder te gebruiken dan die enorme hoeveelheden die ze in de reclames laten zien.
  Spellchecker dinsdag 2 september 2025 @ 10:37:33 #32
197773 crew  maily
pi_218658321
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:28 schreef Huisopdehoek het volgende:
Voor de grap heb ik de datum van ingebruikname van mijn tandpasta genoteerd, ga dat ook met mijn shampoo doen als ik een nieuwe pak. Benieuwd hoe lang ik er mee doe.

Van shampoo hoef je veel minder te gebruiken dan die enorme hoeveelheden die ze in de reclames laten zien.

Dat is met veel zeepproducten :Y
  Moderator/colorchick dinsdag 2 september 2025 @ 10:41:07 #33
382129 crew  Donna
pi_218658394
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:26 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Dat ‘brood van gisteren’ is toch op veel plekken al beschikbaar? Hier bij de lokale bakker en ook de supermarkt verderop heeft ‘s ochtends een rek staan.

Prima initiatief.
Volgens mij valt veel nog wel een beetje tegen. Bij supermarkten zie ik het wel steeds meer, maar bij de bakkerijen hier in het dorp iig nog niet.
  Moderator/colorchick dinsdag 2 september 2025 @ 10:41:38 #34
382129 crew  Donna
pi_218658413
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik heb gelijk maar eens gekeken bij de andere gratisgeldbedrijven en ik kon ook 33 euro bij CashbackXL en 26 bij Scoupy uit laten betalen.
Heerlijk, gratis geld is altijd goed! *O*
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 10:51:09 #35
18653 crew  D.
pi_218658667
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:28 schreef Huisopdehoek het volgende:

Haar millimeteren scheelt ook, gebruik al jaren geen shampoo meer 8-)
pi_218659226
quote:
CashbackXL
CashbackXL kende ik nog niet. Maar zie een hoop webshops die bij andere geen cashback geven. Tnx voor de tip.
pi_218659237
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 10:51 schreef D. het volgende:

[..]
Haar millimeteren scheelt ook, gebruik al jaren geen shampoo meer 8-)
Ik gebruik zelfs zonder gemillimeterd haar al jaren geen shampoo *O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218659241
quote:
Dit moeten ze hier ook doen. 2good2go vind ik het nadeel dat je totaal niet weet wat je krijgt.
Als ik gewoon brood nodig heb zit ik niet op een cake en een pak spritsen te wachten.
blablablabla
pi_218659249
O wij hebben tegenwoordig van Odido Klik en Klaar das 25 euro in de maand voor 5G internet met prima snelheden.
Komende van Ziggo waar we 110 betaalden nogal een besparing *O* .

[ Bericht 11% gewijzigd door Elan op 02-09-2025 11:57:53 ]
blablablabla
pi_218659253
Hier bij de echte bakkers hebben ze wel oud brood, maar bewaren ze dat in de diepvries. Je kan er om vragen en ze bieden het een enkele keer zelf aan als het verse brood op is. Kost minder, al heb ik geen idee hoeveel minder.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 11:57:34 #41
18653 crew  D.
pi_218659293
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:52 schreef Elan het volgende:
O wij hebben tegenwoordig van Odido Klik en Klaar das 25 euro in de maand voor 5G internet met prima snelheden.
Heb ook 5G Odido, onbeperkt, 17,50 per maand
pi_218659317
quote:

Ik heb 50 euro gespaard bij Euroclix. En bij GFK ben ik bijna bij de 70 euro. Maar die punten moet je tegenwoordig omslachtig inwisselen en ik kan nog niet echt zien wat de mogelijkheden zijn.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 2 september 2025 @ 12:04:43 #43
39237 crew  H_T
2733
pi_218659352
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:52 schreef Elan het volgende:

[ afbeelding ]
Wat voor abonnement had je dat je 110 euro per maand betaalde?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_218659388
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:04 schreef H_T het volgende:

[..]
Wat voor abonnement had je dat je 110 euro per maand betaalde?
Niks bijzonders, Ziggo internet en tv met ESPN en zo'n wifi versterker.
blablablabla
pi_218659431
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:47 schreef Stansfield het volgende:

[..]
CashbackXL kende ik nog niet. Maar zie een hoop webshops die bij andere geen cashback geven. Tnx voor de tip.
Euroclix heeft meestal dezelfde webshops en die geven veel hogere cashback :)
Spoilers!
pi_218659601
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Euroclix heeft meestal dezelfde webshops en die geven veel hogere cashback :)
Op voorwaarde dat je een boel geduld hebt en bereid bent euroclix te blijven gebruiken. De cashbackpercentage is afhankelijk van hoeveel je ineens laat uitbetalen (iig bij bolbonnen, het enige waar ik ze voor gebruik).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:33:59 #47
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_218659627
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Niks bijzonders, Ziggo internet en tv met ESPN en zo'n wifi versterker.
Dus nu geen tv meer?

(overweeg ook zoiets te doen, laag internetabbo, tv via npo-start abbo ofzo. Eens uitrekenen)
  Spellchecker dinsdag 2 september 2025 @ 12:35:19 #48
197773 crew  maily
pi_218659642
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:33 schreef Duracell het volgende:

[..]
Dus nu geen tv meer?

(overweeg ook zoiets te doen, laag internetabbo, tv via npo-start abbo ofzo. Eens uitrekenen)
Ik lees mee ....
  Moderator/colorchick dinsdag 2 september 2025 @ 12:38:28 #49
382129 crew  Donna
pi_218659663
Ik heb jarenlang alleen internet gehad van KPN, was toen nog geen ¤30 per maand. Vond het echt meer dan prima. Maar nu past mijn moeder regelmatig op en heb ik toch ook weer TV erbij want zij snapt niks van Videoland en Netflix enzo. Nog steeds maar ¤32,50.

Mijn moeder gaat ook van Ziggo overstappen naar KPN. Bij haar in de buurt heeft Ziggo heel veel problemen en het is hartstikke duur.
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:47:16 #50
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_218659735
Wij hebben thuis nog zo'n oude flessenlikker om alle restjes goed uit een fles of pak te krijgen.
Ook zitten wij niet aan het stroomnet en ook niet aan het gasnet. Dus we hebben stroom met accu's en de vorige winter hadden we ongeveer 1 maand te weinig stroom en dan moet je ook keuzes maken, zo hadden we in december geen werkende koelkast. Maar dit was heel goed te doen, we hadden een koele plek waar het goed te doen was. Alleen hele maand geen pizza's als plan b want geen vriezer. We doen dit allemaal als experiment en hebben er lol in, als het moet kunnen we gewoon stoom van het net halen maar dat hebben we nu 5 jaar niet gedaan. We hebben onlangs een 2e accupakket die we mobiel hebben gemaakt en dus ergens anders kunnen opladen en daarna aan onze andere accu's kunnen koppelen.
Verder kopen we vaak in de kringloop en op mp, heb een schijthekel aan winkelen ook.
Elke maand naar DLD boodschappen halen en tanken.
Plus een moestuin hebben voor groenten.
En geen abbonementen behalve op de telefoon.
To BG or not to BG!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')