abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218917055
Whoops, verkeerde topic.

[ Bericht 92% gewijzigd door Sunshine1982 op 02-10-2025 09:40:31 ]
pi_218917144
quote:
14s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 20:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Deze week staat mijn kasboekje op de site van Porterenee, voor de liefhebbers: https://porterenee.nl/kasboekricardo/

Best leuk om zo eens in te vullen :D
Echt leuk om te zien hoe je dat allemaal doet zo met die spaarpotjes
pi_218917176
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:00 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Echt leuk om te zien hoe je dat allemaal doet zo met die spaarpotjes
Mijn werk is in feite ook niet heel veel anders dan heel veel schuiven met potjes, dus zal daar wel uit voortkomen :P :+

Maar voor mij geeft dit gewoon heel veel overzicht zonder tijd kwijt te zijn aan een administratie bijhouden.
pi_218917217
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:02 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Mijn werk is in feite ook niet heel veel anders dan heel veel schuiven met potjes, dus zal daar wel uit voortkomen :P :+

Maar voor mij geeft dit gewoon heel veel overzicht zonder tijd kwijt te zijn aan een administratie bijhouden.
Heb alleen jij dat overzicht, of je partner ook?

Ik moet nu echt achter een nieuw energiecontract aan, het jaarcontract is al even verlopen. Meestal doe ik dat ruim voor die tijd, maar was even druk in m’m hoofd met andere dingen.
pi_218917929
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:10 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Heb alleen jij dat overzicht, of je partner ook?

Ik moet nu echt achter een nieuw energiecontract aan, het jaarcontract is al even verlopen. Meestal doe ik dat ruim voor die tijd, maar was even druk in m’m hoofd met andere dingen.
Voor nu hebben we onze financiën nog volledig gescheiden, maar zij doet de hare ook zo ja. We zitten ook wel eens samen om alles door te nemen van elkaar en dan kijken we ook naar dingen als ons GWL-verbruik, huurverhoging etc. Op niet al te lange termijn zullen we ook wel een gezamenlijke rekening erbij gaan nemen om alles te gaan delen. We zijn alleen nog niet uit over de verdeling. Ik vind dat ik wel meer mag inbrengen omdat ik meer verdien, maar zij voelt zich niet prettig als ik meer betaal dan zij.
pi_218925393
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 22:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij Kruidvat even een bestelling gedaan voor het buurtkastje: 9 grote flessen shampoo, 12 tubes peutertandpasta, 12 tubes kindertandpasta en nog een gratis zonnebrandcreme erbij. En dat voor ruim ¤15, ik vind het best een goed gelukte bestelling. Over een paar dagen kan ik ‘m ophalen en dan gaat het gedoseerd in het kastje. We hebben ons maandelijkse donatiebudget wat opgeschroefd omdat er veel gebruik wordt gemaakt van het kastje, de beheerder deed een oproep omdat de voorraad echt opraakte. Gelukkig zijn er inmiddels ook aardig wat van die AH-kaarten van de Postcodeloterij gedoneerd door lieve mensen. Van de buurvrouw kreeg ik pas ook een tas met levensmiddelen voor het kastje.
Wat een lieve, mooie, positieve aktie!!!
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 11:42:32 #132
382129 crew  Donna
pi_218926089
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:33 schreef fietsmiep het volgende:

[..]
Wat een lieve, mooie, positieve aktie!!!
Nou echt! Super.
pi_218928069
Slim inkopen is mijn hobby en die hobby zet ik ook graag in voor anderen. En Symph sjouwt de dozen wel, die flessen shampoo hebben een behoorlijk gewicht.
pi_218928092
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 15:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Slim inkopen is mijn hobby en die hobby zet ik ook graag in voor anderen. En Symph sjouwt de dozen wel, die flessen shampoo hebben een behoorlijk gewicht.
Echt heel tof :*
pi_218930592
Ik weet niet of ik deze site hier al eens genoemd heb, de Wildplukwijzer.
Wij hebben inmiddels alweer veel walnoten geraapt. Vlakbij mijn huis is een notenlaantje, met zo'n 60 walnotenbomen.
Maar er staan ook veel andere noten en fruitsoorten op de Wildplukwijzer. Er zit vast wel iets bij jouw in de buurt.
http://www.wildplukwijzer.nl/
pi_218953519
Het is ‘De week van ons eten’ en onze gemeente deelde gratis pakketten met agrarische producten uit de regio uit, op=op maar je kon daarnaast ook een pakket voor iemand aanvragen, dus ik had een pakket voor het buurtkastje aangevraagd en die aanvraag werd gehonoreerd. Dat pakket gingen we ophalen en er waren nog genoeg pakketten, dus nu zijn er 2 pakketten bij het buurtkastje afgeleverd. Was een goedgevulde tas met groente en fruit en een doosje eieren enzo. Op deze manier komt de inhoud goed terecht bij mensen die het echt kunnen gebruiken.
Tuurlijk had ik het als echte zuinigerd leuk gevonden om ook zo’n pakket voor onszelf te houden, maar dat vond ik in dit geval toch echt niet nodig.
pi_218953953
Zuinige aankopen van vandaag: bij de AH 8 rode paprika’s voor ¤2,58 en pakken Arla biologische volle yoghurt voor ¤1,25 per pak. Bij de Lidl vond ik in de kwartjesbak in de diepvries nog een pakje met macarons en een met chili-cheese nuggets. Dat compenseerde weer de veel te dure decembersnoepaankopen.
  maandag 6 oktober 2025 @ 20:59:20 #138
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_218955070
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:32 schreef Doedezemaar het volgende:
Zuinige aankopen van vandaag: bij de AH 8 rode paprika’s voor ¤2,58 en pakken Arla biologische volle yoghurt voor ¤1,25 per pak. Bij de Lidl vond ik in de kwartjesbak in de diepvries nog een pakje met macarons en een met chili-cheese nuggets. Dat compenseerde weer de veel te dure decembersnoepaankopen.
Die paprika's waren zeker een goede deal. Ik heb vandaag de grootste uit staan zoeken. Dat deed ik zaterdag ook met de zwaarste bloemkool en romaine bij de Aldi.
Spoilers!
pi_218961381
Ik kreeg weer eens zo'n postcodeloterij ah kies het goede kaart. Icm de acties die AH daar zelf op los laat is het toch wel leuk scoren. Los van het feit dat loterijen a-zuunig zijn natuurlijk :')

Hoe dan ook, voor 0 euro weer genoeg soep in zak in huis voor een heel jaar. Nou ok, niet eerlijk, paar euro, afgerond naar boven, zodat de kaart schoon op was.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_218968709
Ik heb de hele zomer zuinig naar mijn ouders gefietst i.v.m mantelzorg (blijf altijd een nacht slapen), nu in de herfst en winter ga ik weer niet zuinig met de auto, want dan is 40-45 km op de (niet electrische) fiets toch wel te ver.
Ik kan dan wel weer in Duitsland tanken.
pi_218968853
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 16:13 schreef fietsmiep het volgende:
Ik heb de hele zomer zuinig naar mijn ouders gefietst i.v.m mantelzorg (blijf altijd een nacht slapen), nu in de herfst en winter ga ik weer niet zuinig met de auto, want dan is 40-45 km op de (niet electrische) fiets toch wel te ver.
Ik kan dan wel weer in Duitsland tanken.
Ik koop dan in Duitslnd natuurlijk ook weer de spullen die we in NL niet hebben, of hier duurder zijn. Zo kan ik uit beide landen de aanbiedingen meepikken.
pi_218969281
Symph wilde graag een nieuw warm winddicht werkvest om in de tuin te werken, zijn oude is na zeker 20 jaar echt helemaal op, de vulling komt er overal uit. We hielden de kringloopwinkels al een tijdje in de gaten, maar zagen niks geschikts en vanmiddag gingen we dus maar eens (gewapend met een kortingsbon) naar de Welkoop. Toch eerst nog even een stop bij de kringloop en toen vond hij een fijn fleecevest en een bodywarmer voor er overheen en zo had hij z’n probleem voor ruim ¤10 opgelost ipv de ruim ¤40 bij Welkoop. Het uitgespaarde geld hebben we toen alsnog maar deels bij Welkoop uitgegeven aan afgeprijsde plantjes voor in de tuin. Met de gespaarde punten kregen we nog ¤2,50 korting, dat loopt ongemerkt toch best aardig op met die punten.
pi_218969516
@Doedezemaar Mooi dat jullie toch nog slaagden bij de kringloop!
En inderdaad, sparen bij Welkoop gaat ongemerkt best vlot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')