Loekasjenko is een onbehouwen boer (letterlijk: het is een omhooggevallen kolchozdirecteur) en een ongeleid projectiel dat sowieso regelmatig veel meer informatie prijsgeeft dan de bedoeling was. Net als dat filmpje met die kaarten op de achtergrond aan het begin van de invasie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 23:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eerder een slecht afgestemd verhaal met elkaar en een Loekasjenko die iets te kort door de bocht gaat..
Klopt wel ongeveer ja.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 09:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Loekasjenko is een onbehouwen boer (letterlijk: het is een omhooggevallen kolchozdirecteur) en een ongeleid projectiel dat sowieso regelmatig veel meer informatie prijsgeeft dan de bedoeling was. Net als dat filmpje met die kaarten op de achtergrond aan het begin van de invasie.
En toen de bevolking eindelijk tegen hem in verzet kwam stond hij zelf met een mitrailleur te zwaaien
Hij zit er nog omdat de bevolking niet de middelen heeft om hem af te zetten en hij de veiligheidsdiensten in z’n zak heeft en Poetin hem steunt. Het land is sindsdien afgegleden naar een treurige politiestaat en de man is elke legitimiteit als president allang kwijt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 09:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt wel ongeveer ja.
In elk geval maakt hij geen bijster intelligente indruk.
Ik zie dat nut nooit zo, vanavond weer tal van doelen in Kyev ed.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 04:18 schreef skysherrif het volgende:
Trump heeft, denk ik in samengang van zijn aankomende sancties, oekraine weer "toegelaten" raffinaderijen te raken.
Vannacht 2 geraakt, (samara en ryazan) en ook een oliedepot geraakt in feodosia (krim) en een communicatiefabriek voor militaire doeleinden in Penza.
Record bavovna nacht denk ik
Welke middelen moet een volk hebben om dat wel te doen? Ik denk dat zoiets in deze tijd uberhaupt nog onmogelijk is. Stel dat Nederland een politiestaat zou worden, dan gaat het ons evengoed niet lukken om de persoon daarachter af te zetten. Protesten leiden vooral tot niets en vaak is het een domme vertoning.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 09:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij zit er nog omdat de bevolking niet de middelen heeft om hem af te zetten en hij de veiligheidsdiensten in z’n zak heeft en Poetin hem steunt. Het land is sindsdien afgegleden naar een treurige politiestaat en de man is elke legitimiteit als president allang kwijt.
Het voornaamste probleem is nog wel dat Rusland achter Loekasjenko staat. Al zou het je al lukken om een succesvolle opstand in gang te zetten, de kans dat Rusland vervolgens ingrijpt is heel groot.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 10:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Welke middelen moet een volk hebben om dat wel te doen? Ik denk dat zoiets in deze tijd uberhaupt nog onmogelijk is. Stel dat Nederland een politiestaat zou worden, dan gaat het ons evengoed niet lukken om de persoon daarachter af te zetten. Protesten leiden vooral tot niets en vaak is het een domme vertoning.
Inderdaad, daar werd de vorige ronde van protest al openlijk mee gedreigd.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 10:17 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het voornaamste probleem is nog wel dat Rusland achter Loekasjenko staat. Al zou het je al lukken om een succesvolle opstand in gang te zetten, de kans dat Rusland vervolgens ingrijpt is heel groot.
quote:Poetin: reservemacht staat klaar om in te grijpen in Wit-Rusland
Ik zie het nut ook niet zo van een land dat zich probeert te verdedigen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 09:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zie dat nut nooit zo, vanavond weer tal van doelen in Kyev ed.
Het als een echtelijk stel met uit de hand lopende ruzies, nu maak ik het schilderij kapot van zijn moeder haha, dat zal m leren.
Ja gedoe allemaalquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 10:26 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik zie het nut ook niet zo van een land dat zich probeert te verdedigen.
In de bijbel stond al... Als je gemept wordt, gewoon de andere wang toekerenquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 10:26 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik zie het nut ook niet zo van een land dat zich probeert te verdedigen.
Hij houdt het land stevig onder controle omdat ie ook wel snapt dat als er teveel protesten komen (rara wie die initieert) hij het risico loopt afgezet te worden. Om in het zadel te blijven heeft ie wel Poetin nodig.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 09:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij zit er nog omdat de bevolking niet de middelen heeft om hem af te zetten en hij de veiligheidsdiensten in z’n zak heeft en Poetin hem steunt. Het land is sindsdien afgegleden naar een treurige politiestaat en de man is elke legitimiteit als president allang kwijt.
Kijk naar GB. Dat mag je nu met recht wel een politiestaat noemen waar vrijheden onder druk staan gezien het aantal mensen die opgepakt worden omdat ze hun mening op X zetten.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 10:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Welke middelen moet een volk hebben om dat wel te doen? Ik denk dat zoiets in deze tijd uberhaupt nog onmogelijk is. Stel dat Nederland een politiestaat zou worden, dan gaat het ons evengoed niet lukken om de persoon daarachter af te zetten. Protesten leiden vooral tot niets en vaak is het een domme vertoning.
Je kunt je zorgen maken over de arrestaties in verband met online uitingen, maar het is niet correct om GB als geheel een politiestaat te noemen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kijk naar GB. Dat mag je nu met recht wel een politiestaat noemen waar vrijheden onder druk staan gezien het aantal mensen die opgepakt worden omdat ze hun mening op X zetten.
De doelen zijn anders h.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijk een aanval als van Isral op Hamas of de VS op Iran snap ik wel, overweldigend, secuur, een hele top uitgeschakeld of complete nucleaire faciliteiten. Daarna is het klaar.
Oekrane en Rusland bestoken al meer dan 3 jaar doelen op elkaar, die niet tot een einde leiden van de oorlog, integendeel het lokt weer nieuwe doelen uit, elke week, elke avond al 3 jaren lang.
En stoppen willen ze niet, beide partijen niet.
Dit gaat nog jaren door.
waarom zeg je dat oekraine dit ook doet? oekraine valt militaire doelen aan, russen vallen ook burgerdoelen aan. Oekraine had in het eerste half jaar/jaar sterke restricties in wat ze wel en vooral niet mochten doen wat betreft het aanvallen van russische doelenquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijk een aanval als van Isral op Hamas of de VS op Iran snap ik wel, overweldigend, secuur, een hele top uitgeschakeld of complete nucleaire faciliteiten. Daarna is het klaar.
Oekrane en Rusland bestoken al meer dan 3 jaar doelen op elkaar, die niet tot een einde leiden van de oorlog, integendeel het lokt weer nieuwe doelen uit, elke week, elke avond al 3 jaren lang.
Dit gaat nog jaren door.
Je plaatst wat (terechte) nuances, maar de trend is niet goed. Ik demonstreer liever tegen de regering van Starmer dan tegen de regering van Loeka. Maar de beweging all-over in Europa is niet goed. Zie wat er in Roemenie is gebeurd, zie Frankrijk. Gedragen uit het verleden worden soms buitensporig bestraft, jaren later.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:18 schreef Perox het volgende:
[..]
Je kunt je zorgen maken over de arrestaties in verband met online uitingen, maar het is niet correct om GB als geheel een politiestaat te noemen.
Er is een onafhankelijke rechtspraak.
De pers is vrij en kritisch, ook richting de overheid.
Politieke oppositie functioneert normaal.
Burgers kunnen demonstreren, al gelden er regels voor openbare orde.
Ik demonstreer ook liever tegen Starmer dan tegen Loekasjenko.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je plaatst wat (terechte) nuances, maar de trend is niet goed. Ik demonstreer liever tegen de regering van Starmer dan tegen de regering van Loeka. Maar de beweging all-over in Europa is niet goed. Zie wat er in Roemenie is gebeurd, zie Frankrijk. Gedragen uit het verleden worden soms buitensporig bestraft, jaren later.
De meeste problemen komen vanuit migratie uit ons niet goedgezinde landen, meestal islamitisch.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je plaatst wat (terechte) nuances, maar de trend is niet goed. Ik demonstreer liever tegen de regering van Starmer dan tegen de regering van Loeka. Maar de beweging all-over in Europa is niet goed. Zie wat er in Roemenie is gebeurd, zie Frankrijk. Gedragen uit het verleden worden soms buitensporig bestraft, jaren later.
Tja. de Russen kiezen ervoor om hun hele bestaan, tot vele generaties in de toekomst, op het spel te zetten voor dat stukje Oekrane dat ze wilden hebben. Dat komt voornamelijk door het persoonlijke ego van Poetin en hij heeft de absolute macht waardoor de mening en belangen van hun volk geen waarde meer heeft.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit gaat nog jaren door.
Dan ken je Toengoeska niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit waren nog eens acties:
https://www.instagram.com/reel/DLMXbrMof-U/
Een van de grootste niet nucleaire ontploffingen ooit, in 1918!
Dat speelde zeker een rol op de wijze waarop de Russen in volgens mij 2015 te keer gingen tegen IS om Assad in het zadel te houden, door die manier van optreden hebben ze enorme vluchtelingenstromen op gang geholpen. Maar het opnemen en accepteren hiervan doen wij zelf, Poetin kruipt niet in de hoofden van beleidsmedewerkers en IND personeel om die te bewerken dat die al die aanmeldingen accepteren.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De meeste problemen komen vanuit migratie uit ons niet goedgezinde landen, meestal islamitisch.
Ik zou graag meer onderzoek zien in Russische inmenging bij NGOs en in de landen van herkomst.
Het is niet gek te veronderstellen dat hier een zwaar drijvende kracht achter zit vanuit Rusland en wellicht nog meer slapende vijandige landen om gebruik te maken van de naviteit van de Europeanen en onze landen van binnenuit kapot te maken.
Dat grenzen niet per direct hermetisch worden dichtgezet in EU landen en een directe stop op migratie wordt gedaan is een directe medewerking aan de Russen, de linkse partijen en mensenrechtenorganisaties zijn daar flink deel aan, alleen weten ze niet wie hun bestuurt.
Heel interessante gebeurtenis die tot op de dag van vandaag niet goed kan worden verklaart.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan ken je Toengoeska niet.
Ik vond dat bericht al niet zo interessant. Interessanter is dat -zoals het nu lijkt- India geen Russisch olie aankoopt. Maar ik heb nog niet alle duiding daarover tot mij genomen. Dus misschien wordt het zwaarder gebracht dan dat het in werkelijkheid is.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 12:28 schreef AchJa het volgende:
Weer een hoop ophef overal over die "nuclear submarines"... Snappen ze nou echt niet dat de Amerikanen alleen maar nuclear subs hebben? Alle 67 die ze hebben zijn nucleair aangedreven dus van het type "nuclear submarine". 14 Daarvan zijn SSBNs die Nucleaire Ballistic Missiles (de Trident) aan boord hebben.
De overigen hebben allemaal oa Guided Missiles (Tomahawk) aan boord.
Het lijkt vooral Trump die het niet zo goed snapt..quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 12:28 schreef AchJa het volgende:
Weer een hoop ophef overal over die "nuclear submarines"... Snappen ze nou echt niet dat de Amerikanen alleen maar nuclear subs hebben? Alle 67 die ze hebben zijn nucleair aangedreven dus van het type "nuclear submarine". 14 Daarvan zijn SSBNs die Nucleaire Ballistic Missiles (de Trident) aan boord hebben.
Dat.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 12:28 schreef AchJa het volgende:
Dan ga je er dus vanuit dat het wel om SSBNs moet gaan... En dat is nergens gezegd. Stel dat hij twee Virginia's of twee Ohio's SSGN die kant uitstuurt dan liegt hij niet maar hij stuurt ook geen nucelaire wapens die kant op.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:09 schreef KareldeStoute het volgende:
Het lijkt vooral Trump die het niet zo goed snapt..
Dat is dus het punt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:16 schreef RotatoR het volgende:
Trump had het over 112k russische vs 8k Oekraense slachtoffers sinds het begin van het jaar. Als die getallen kloppen is het best indrukwekkend hoe effectief de Oekraense verdediging is.
Zoals je zelf zegt, dan stuurt hij toch 2 nucleaire onderzeeers? Nou dan.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:18 schreef AchJa het volgende:
Stel dat hij twee Virginia's of twee Ohio's SSGN die kant uitstuurt dan liegt hij niet maar hij stuurt ook geen nucelaire wapens die kant op.
Neuh, daar ga ik zeker niet vanuit.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan ga je er dus vanuit dat het wel om SSBNs moet gaan... En dat is nergens gezegd. Stel dat hij twee Virginia's of twee Ohio's SSGN die kant uitstuurt dan liegt hij niet maar hij stuurt ook geen nucelaire wapens die kant op.
Wel mooi om te zien hoe men Trump gelooft als het hen in het straatje past.quote:
Dus dat. Trump heeft gewoon de status quo gebruikt als intimidatie/herinnering.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 12:28 schreef AchJa het volgende:
Die zitten daar al constant. Het is gewoon de status quo. Trump wil alleen even de Russen daaraan herinnerenquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zoals je zelf zegt, dan stuurt hij toch 2 nucleaire onderzeeers? Nou dan.
Misschien stuurt hij er nog wat, wie zal het zeggen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die zitten daar al constant. Het is gewoon de status quo. Trump wil alleen even de Russen daaraan herinneren
Nucleaire aircraftcarriersquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien stuurt hij er nog wat, wie zal het zeggen.
De aanvallen van Israel op Hamas secuur benoemenquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Bewijs?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:39 schreef bianconeri het volgende:
De aanvallen van Israel op Hamas secuur benoemen![]()
![]()
![]()
Rusland is nog beter in dat dan Israel lol
Beide weten vrij precies ziekenhuizen te bombarderen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De aanvallen van Israel op Hamas secuur benoemen![]()
![]()
![]()
Rusland is nog beter in dat dan Israel lol
Dan nog zou het voor de Buhne zijn. Want ze zitten al constant rondom dat gebied. Daarom is het ook zo belachelijk dat er mensen zijn die in het verleden stelde dat Trump de kant van Rusland heeft gekozen. Je focust je dan echt veel te veel op retoriek, in plaats van werkelijk beleid. Het enige wat Trump heeft gedaan is een soort blinde hoop op een deal. Maar Rusland is een land die Amerika op zijn minst als potentieel vijandig ziet. En dat zal zo blijven, met welke president dan ook.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien stuurt hij er nog wat, wie zal het zeggen.
Volgens de Palestijnen zeker.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:49 schreef theunderdog het volgende:
De burgerdoden in Gaza zijn in verhouding een stuk meer dan in Oekraine.
Kijk ook even naar de bevolkingsdichtheid n het gegeven dat het voor IDF lastiger inschatten is wie wel deelneemt en niet deelneemt aan de oorlog. Hamas mengt zich in de bevolking. De Oekraiense strijdkrachten doen dat niet/nauwelijks.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De burgerdoden in Gaza zijn in verhouding een stuk meer dan in Oekraine.
Oppervlakkig zou dat best wel kunnen kloppen. Gaza ziet er niet anders uit nu dan een door rus "bevrijde" stad in oekraine.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Meerdere onafhankelijke organisaties. Maar goed, offtopic.
quote:Explosions hit the Central Asia–Center gas pipeline in Russia’s Volgograd region, knocking it out of service. The pipeline, owned by Gazprom, carries gas from Turkmenistan via Uzbekistan and Kazakhstan to Russia and supplies several military facilities.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lvg2xqx4es2q
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oekraiense SOF ergens bij Donetsk.
Dan kun je me vast wel een linkje geven waarin jouw claim (de Russen zijn accurater dan Israel) wordt ondersteund.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:31 schreef bianconeri het volgende:
Genoeg openbare bronnen daarvoor. Buiten dat ze het zelf ook niet ontkennen.
Gaat lekker.quote:1/ Investigations into suspected crimes in the Russian 5th Brigade, including the recent disappearance and possible murder of two officers, are reportedly hampered by an unexpected problem: investigators themselves are disappearing and possibly being murdered. ⬇️
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lvg7ley7js2y
Nikes op India.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:24 schreef Discombobulate het volgende:
India gaat gewoon Russische olie blijven kopen,
https://www.nytimes.com/2(...)l-trump-threats.html
Krijg spontaan oogaids van die website. Wat een bagger.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:59 schreef Scjvb het volgende:
Iets over Sergej Lavrov:
[ afbeelding ]
Eenieder die hier post kent hem uiteraard, maar heel misschien alsnog interessant en niet geheel onbelangrijk om even opnieuw licht te laten schijnen over wie precies hij nu is.
https://www.msn.com/nl-nl(...)16007d1&ei=8#image=2
Neuh.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:59 schreef Scjvb het volgende:
interessant en niet geheel onbelangrijk
Volgens Rutte doet hij dit werk al een tijdje, en met succes.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 15:59 schreef Scjvb het volgende:
Iets over Sergej Lavrov:
[ afbeelding ]
Eenieder die hier post kent hem uiteraard, maar heel misschien alsnog interessant en niet geheel onbelangrijk om even opnieuw licht te laten schijnen over wie precies hij nu is.
https://www.msn.com/nl-nl(...)16007d1&ei=8#image=2
apart. Gisteren werd nog gezegd dat India zou stoppen. Nu dus weer niet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:24 schreef Discombobulate het volgende:
Klopt. Maar je zou ook kunnen zeggen dat dat het juist extra buitenporportie maakt he. maar goed, offtopic!quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oppervlakkig zou dat best wel kunnen kloppen. Gaza ziet er niet anders uit nu dan een door rus "bevrijde" stad in oekraine.
Met dan belangrijkste verschil dat oekrainers een achterland hebben om naar toe te gaan, en gazanen niet.
Inderdaad. Waarmee je ook zou kunnen zeggen dat dat het juist extra ranzig maakt vanuit Israel. Het is maar met welke bril je erna kijkt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kijk ook even naar de bevolkingsdichtheid n het gegeven dat het voor IDF lastiger inschatten is wie wel deelneemt en niet deelneemt aan de oorlog. Hamas mengt zich in de bevolking. De Oekraiense strijdkrachten doen dat niet/nauwelijks.
Klein detail, Oekrane heeft niet eerst huisgehouden in een aantal Russische dorpen en roept niet al jaren dat ze als doel hebben Rusland te vernietigen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Inderdaad. Waarmee je ook zou kunnen zeggen dat dat het juist extra ranzig maakt vanuit Israel. Het is maar met welke bril je erna kijkt.
Ach, onder de nodige druk zal dat wel veranderen. Maar dan verkopen ze het gewoon aan de volgende. Dat zorgt vooral voor nog wat meer verlies op de Russische oliehandel.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:23 schreef theunderdog het volgende:
Natuurlijk gaat India gewoon door met Russische olie kopen. Wat wil Amerika doen dan? Amerika doet nog leuk mee, maar laten we hun macht, invloed niet overdrijven.
India is traditioneel een bondgenoot van Rusland. En buiten het Westen wordt er echt heel anders aangekeken tegen Putin, Rusland en de navo.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 16:24 schreef Discombobulate het volgende:
India is zeer ambigu in deze. En veel minder bereid Rusland ter wille te zijn zoals China dat wel doet.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
India is traditioneel een bondgenoot van Rusland. En buiten het Westen wordt er echt heel anders aangekeken tegen Putin, Rusland en de navo.
Ja ja, ze willen van een unipolaire wereldorde af, niet gewoon voor een schijntje grondstoffen kunnen blijven kopen, terwijl van de opbrengsten kruisraketten op burgerdoelen worden gegooid. Zo heeft India al heel wat centen bespaard.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 17:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
apart. Gisteren werd nog gezegd dat India zou stoppen. Nu dus weer niet.
Ik vond het al zo apart - en een steek in de rug van de Russen - als India daar mee zou stoppen op zo'n belangrijk moment. Ook India wil af van de unipolaire wereldorde.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat er vrij weinig van terecht gaat komen na de deadline.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:23 schreef theunderdog het volgende:
Natuurlijk gaat India gewoon door met Russische olie kopen. Wat wil Amerika doen dan? Amerika doet nog leuk mee, maar laten we hun macht, invloed niet overdrijven.
Ik vermoed wel "iets" maar het zal te overzien zijn. Bovendien heeft Trump zijn belofte aan zijn kiezers al gebroken omtrent die Epstein files niet te openbaren, als daar ook bijkomt dat ie toch meer oorlogsinspanningen doet dan hij aanvankelijk beloofd had..quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd ook dat er vrij weinig van terecht gaat komen na de deadline.
Het punt is met name het volgende:quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, onder de nodige druk zal dat wel veranderen. Maar dan verkopen ze het gewoon aan de volgende. Dat zorgt vooral voor nog wat meer verlies op de Russische oliehandel.
India is als ontwikkelingsland energiebehoefting en afhankelijk van import. Een 25% tarief op export naar de VS - 80 miljard - is minder impactvol dan het stoppen van de import van energie uit Rusland.quote:The sources also noted that if India had not “absorbed discounted Russian crude combined with Opec+ production cuts of 5.8 mb/d [millions of barrels a day], global oil prices could have surged well beyond the March 2022 peak of US$137/bbl [a barrel], intensifying inflationary pressures worldwide”.
Dan zijn tarieven ineens niet leuk meer?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vermoed wel "iets" maar het zal te overzien zijn. Bovendien heeft Trump zijn belofte aan zijn kiezers al gebroken omtrent die Epstein files niet te openbaren, als daar ook bijkomt dat ie toch meer oorlogsinspanningen doet dan hij aanvankelijk beloofd had..
En de gemiddelde Amerikaan zit niet te wachten op prijsverhogingen, want dat is waar sancties toe gaan leiden als je niet meer inkoopt bij landen die zakendoen doen met Rusland. Dan word de markt kleiner. En een kleinere markt is een hogere prijs.
Klopt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan zijn tarieven ineens niet leuk meer?
Veel energie is nodig voor produkten voor de export. Valt die weg is er ook minder Russische olie en gas nodig.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het punt is met name het volgende:
[..]
India is als ontwikkelingsland energiebehoefting en afhankelijk van import. Een 25% tarief op export naar de VS - 80 miljard - is minder impactvol dan het stoppen van de import van energie uit Rusland.
http://economictimes.indi(...)3057168.cms?from=mdrquote:*In FY 2024–25, India recorded total exports of USD 824.9 billion, which includes both goods and services. This constitutes roughly 20% of GDP, meaning that 80% of GDP is driven by domestic demand—a testament to India’s robust internal economic activity.
*Of the total goods exports, shipments to the U.S. stood at USD 87.4 billion, while imports from the U.S. were USD 41.8 billion.
*Thus, exports to the U.S. account for just around 2% of India's GDP. Even if a subset of these is imp ..
Export is slechts 20% van de Indiase economie, en de export naar de VS is slechts 10% daarvan. Dit risico is dus kleiner dan energiekosteninflatie over de breedte van de markt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Veel energie is nodig voor produkten voor de export. Valt die weg is er ook minder Russische olie en gas nodig.
Dit is onzin, ze zijn traditioneel juist verbonden aan verschillende partijen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
India is traditioneel een bondgenoot van Rusland. En buiten het Westen wordt er echt heel anders aangekeken tegen Putin, Rusland en de navo.
Misschien wel onafhankelijkelijker dan voorheen.quote:De anticorruptie-instanties van Oekrane hebben naar eigen zeggen een corruptiezaak ontdekt waarbij de prijs van militaire aankopen systematisch werd opgedreven voor eigen gewin. De instanties NABOe en SAPO melden arrestaties in verband met contracten voor de koop van militaire drones en signaalverstoorders.
Dat is te simpel. Inzakkende export heeft ook gevolgen voor binnenlandse leveranciers.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Export is slechts 20% van de Indiase economie, en de export naar de VS is slechts 10% daarvan. Dit risico is dus kleiner dan energiekosteninflatie over de breedte van de markt.
Ja, daarom verkiest met de tarieven te accepteren. Een hogere olieprijs is van invloed op de interne- en exportmarkt. De tarieven zijn slechts van invloed op 10% van de export.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is te simpel. Inzakkende export heeft ook gevolgen voor binnenlandse leveranciers.
Dat werkt toch niet op een gelimiteerde markt waarbij degenen het prijsplafond afspreken niet de afnemers zijn. Het prijsverschil tussen Brent Crude en Urals ligt momenteel rond de 9%.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 20:01 schreef Ulx het volgende:
Maar dd pricecap naar 35 dollar trappen was een beter idee geweest. Of naar 50% van de reguliere waarde.
Maar Trump, dus tarieven.
Daar komt de term derde wereld ook vandaanquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:47 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit is onzin, ze zijn traditioneel juist verbonden aan verschillende partijen.
India's foreign policy has historically been characterized by non-alignment, seeking to maintain strategic autonomy and avoid entanglement in major power blocs. This approach, rooted in the principles of non-alignment and strategic independence, continues to guide its foreign policy decisions, even as India engages with various global powers. While India maintains strong ties with Russia, it also seeks to strengthen its relationships with the West, particularly the US and its allies in the Indo-Pacific.
Lijkt alsof je suggereert alsof er buiten het westen begrip is voor die invasie, wat niet klopt. Dat India bijv niet de invasie openlijk veroordeelt heeft alles te maken met dat het haar verstandhouding met Rusland niet op het spel wil/kan zetten, haar hele leger/defensie is er afhankelijk van.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 19:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach ja, hij probeert elk excuus om deze invasie goed te praten.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 21:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Lijkt alsof je suggereert alsof er buiten het westen begrip is voor die invasie, wat niet klopt. Dat India bijv niet de invasie openlijk veroordeelt heeft alles te maken met dat het haar verstandhouding met Rusland niet op het spel wil/kan zetten, haar hele leger/defensie is er afhankelijk van.
Ik heb het vooral over de publieke opinie. Dat Staten zelf een Realpolitik volgen is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 21:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Lijkt alsof je suggereert alsof er buiten het westen begrip is voor die invasie, wat niet klopt. Dat India bijv niet de invasie openlijk veroordeelt heeft alles te maken met dat het haar verstandhouding met Rusland niet op het spel wil/kan zetten, haar hele leger/defensie is er afhankelijk van.
Begrip is ook niet het juiste woord, ik denk dat we het eerder dienen zien als onverschilligheid; een beetje zoals men in Europa de Sudanese burgeroorlog bekijkt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 21:16 schreef Joppiez het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |