abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218393818
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 23:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Eerder een slecht afgestemd verhaal met elkaar en een Loekasjenko die iets te kort door de bocht gaat..
Loekasjenko is een onbehouwen boer (letterlijk: het is een omhooggevallen kolchozdirecteur) en een ongeleid projectiel dat sowieso regelmatig veel meer informatie prijsgeeft dan de bedoeling was. Net als dat filmpje met die kaarten op de achtergrond aan het begin van de invasie.

En toen de bevolking eindelijk tegen hem in verzet kwam stond hij zelf met een mitrailleur te zwaaien :')
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:06:45 #102
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218393830
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 09:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Loekasjenko is een onbehouwen boer (letterlijk: het is een omhooggevallen kolchozdirecteur) en een ongeleid projectiel dat sowieso regelmatig veel meer informatie prijsgeeft dan de bedoeling was. Net als dat filmpje met die kaarten op de achtergrond aan het begin van de invasie.

En toen de bevolking eindelijk tegen hem in verzet kwam stond hij zelf met een mitrailleur te zwaaien :')
Klopt wel ongeveer ja.
In elk geval maakt hij geen bijster intelligente indruk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218393876
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 09:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt wel ongeveer ja.
In elk geval maakt hij geen bijster intelligente indruk.
Hij zit er nog omdat de bevolking niet de middelen heeft om hem af te zetten en hij de veiligheidsdiensten in z’n zak heeft en Poetin hem steunt. Het land is sindsdien afgegleden naar een treurige politiestaat en de man is elke legitimiteit als president allang kwijt.
pi_218394127
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 04:18 schreef skysherrif het volgende:
Trump heeft, denk ik in samengang van zijn aankomende sancties, oekraine weer "toegelaten" raffinaderijen te raken.

Vannacht 2 geraakt, (samara en ryazan) en ook een oliedepot geraakt in feodosia (krim) en een communicatiefabriek voor militaire doeleinden in Penza.

Record bavovna nacht denk ik
Ik zie dat nut nooit zo, vanavond weer tal van doelen in Kyev ed.
Het als een echtelijk stel met uit de hand lopende ruzies, nu maak ik het schilderij kapot van zijn moeder haha, dat zal m leren.
Vakman pur sang
pi_218394423
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 09:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hij zit er nog omdat de bevolking niet de middelen heeft om hem af te zetten en hij de veiligheidsdiensten in z’n zak heeft en Poetin hem steunt. Het land is sindsdien afgegleden naar een treurige politiestaat en de man is elke legitimiteit als president allang kwijt.
Welke middelen moet een volk hebben om dat wel te doen? Ik denk dat zoiets in deze tijd uberhaupt nog onmogelijk is. Stel dat Nederland een politiestaat zou worden, dan gaat het ons evengoed niet lukken om de persoon daarachter af te zetten. Protesten leiden vooral tot niets en vaak is het een domme vertoning.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218394460
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 10:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Welke middelen moet een volk hebben om dat wel te doen? Ik denk dat zoiets in deze tijd uberhaupt nog onmogelijk is. Stel dat Nederland een politiestaat zou worden, dan gaat het ons evengoed niet lukken om de persoon daarachter af te zetten. Protesten leiden vooral tot niets en vaak is het een domme vertoning.
Het voornaamste probleem is nog wel dat Rusland achter Loekasjenko staat. Al zou het je al lukken om een succesvolle opstand in gang te zetten, de kans dat Rusland vervolgens ingrijpt is heel groot.
pi_218394518
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 10:17 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Het voornaamste probleem is nog wel dat Rusland achter Loekasjenko staat. Al zou het je al lukken om een succesvolle opstand in gang te zetten, de kans dat Rusland vervolgens ingrijpt is heel groot.
Inderdaad, daar werd de vorige ronde van protest al openlijk mee gedreigd.
https://nos.nl/artikel/2345622
quote:
Poetin: reservemacht staat klaar om in te grijpen in Wit-Rusland
pi_218394525
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 09:37 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik zie dat nut nooit zo, vanavond weer tal van doelen in Kyev ed.
Het als een echtelijk stel met uit de hand lopende ruzies, nu maak ik het schilderij kapot van zijn moeder haha, dat zal m leren.
Ik zie het nut ook niet zo van een land dat zich probeert te verdedigen.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:41:32 #109
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218394673
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 10:26 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ja gedoe allemaal
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_218394798
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 10:41 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Ja gedoe allemaal
Kost ook veel geld en zorgt voor onrust.
Vakman pur sang
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:06:20 #111
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_218394955
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 10:26 schreef Joppiez het volgende:

[..]
In de bijbel stond al... Als je gemept wordt, gewoon de andere wang toekeren O+ . Zelensky is een slecht Christen :r .
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:06:54 #112
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218394965
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 09:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hij houdt het land stevig onder controle omdat ie ook wel snapt dat als er teveel protesten komen (rara wie die initieert) hij het risico loopt afgezet te worden. Om in het zadel te blijven heeft ie wel Poetin nodig.

Maar het is ergens ook wel kip-ei verhaal: als je democratiseert word je ontvankelijk voor Westerse invloeden in je land die je mogelijk niet gunstig gezind zijn dus democratiseer je niet, het Westen zegt je bent niet democratisch!!!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:07:42 #113
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218394974
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 10:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Kijk naar GB. Dat mag je nu met recht wel een politiestaat noemen waar vrijheden onder druk staan gezien het aantal mensen die opgepakt worden omdat ze hun mening op X zetten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218395010
Kijk een aanval als van Israël op Hamas of de VS op Iran snap ik wel, overweldigend, secuur, een hele top uitgeschakeld of complete nucleaire faciliteiten. Daarna is het klaar.

Oekraïne en Rusland bestoken al meer dan 3 jaar doelen op elkaar, die niet tot een einde leiden van de oorlog, integendeel het lokt weer nieuwe doelen uit, elke week, elke avond al 3 jaren lang.
En stoppen willen ze niet, beide partijen niet.
Dit gaat nog jaren door.
Vakman pur sang
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:18:55 #115
307622 Perox
(niet de echte)
pi_218395123
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kijk naar GB. Dat mag je nu met recht wel een politiestaat noemen waar vrijheden onder druk staan gezien het aantal mensen die opgepakt worden omdat ze hun mening op X zetten.
Je kunt je zorgen maken over de arrestaties in verband met online uitingen, maar het is niet correct om GB als geheel een politiestaat te noemen.

Er is een onafhankelijke rechtspraak.
De pers is vrij en kritisch, ook richting de overheid.
Politieke oppositie functioneert normaal.
Burgers kunnen demonstreren, al gelden er regels voor openbare orde.
pi_218395133
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijk een aanval als van Israël op Hamas of de VS op Iran snap ik wel, overweldigend, secuur, een hele top uitgeschakeld of complete nucleaire faciliteiten. Daarna is het klaar.

Oekraïne en Rusland bestoken al meer dan 3 jaar doelen op elkaar, die niet tot een einde leiden van de oorlog, integendeel het lokt weer nieuwe doelen uit, elke week, elke avond al 3 jaren lang.
Dit gaat nog jaren door.
De doelen zijn anders hè.
Rusland wil Oekraïne innemen, Oekraïne verzet zich daar tegen.
Dat speelt niet bij de andere conflicten die je noemt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218395159
quote:

Dit gaat nog jaren door.
waarom zeg je dat oekraine dit ook doet? oekraine valt militaire doelen aan, russen vallen ook burgerdoelen aan. Oekraine had in het eerste half jaar/jaar sterke restricties in wat ze wel en vooral niet mochten doen wat betreft het aanvallen van russische doelen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_218395172
Dit waren nog eens acties:
https://www.instagram.com/reel/DLMXbrMof-U/

Een van de grootste niet nucleaire ontploffingen ooit, in 1918!
Vakman pur sang
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:23:43 #119
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218395177
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:18 schreef Perox het volgende:

[..]
Je kunt je zorgen maken over de arrestaties in verband met online uitingen, maar het is niet correct om GB als geheel een politiestaat te noemen.

Er is een onafhankelijke rechtspraak.
De pers is vrij en kritisch, ook richting de overheid.
Politieke oppositie functioneert normaal.
Burgers kunnen demonstreren, al gelden er regels voor openbare orde.
Je plaatst wat (terechte) nuances, maar de trend is niet goed. Ik demonstreer liever tegen de regering van Starmer dan tegen de regering van Loeka. Maar de beweging all-over in Europa is niet goed. Zie wat er in Roemenie is gebeurd, zie Frankrijk. Gedragen uit het verleden worden soms buitensporig bestraft, jaren later.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:26:14 #120
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218395190
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je plaatst wat (terechte) nuances, maar de trend is niet goed. Ik demonstreer liever tegen de regering van Starmer dan tegen de regering van Loeka. Maar de beweging all-over in Europa is niet goed. Zie wat er in Roemenie is gebeurd, zie Frankrijk. Gedragen uit het verleden worden soms buitensporig bestraft, jaren later.
Ik demonstreer ook liever tegen Starmer dan tegen Loekasjenko.
pi_218395195
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De meeste problemen komen vanuit migratie uit ons niet goedgezinde landen, meestal islamitisch.
Ik zou graag meer onderzoek zien in Russische inmenging bij NGOs en in de landen van herkomst.
Het is niet gek te veronderstellen dat hier een zwaar drijvende kracht achter zit vanuit Rusland en wellicht nog meer slapende vijandige landen om gebruik te maken van de naïviteit van de Europeanen en onze landen van binnenuit kapot te maken.

Dat grenzen niet per direct hermetisch worden dichtgezet in EU landen en een directe stop op migratie wordt gedaan is een directe medewerking aan de Russen, de linkse partijen en mensenrechtenorganisaties zijn daar flink deel aan, alleen weten ze niet wie hun bestuurt.
Vakman pur sang
pi_218395215
quote:

Dit gaat nog jaren door.
Tja. de Russen kiezen ervoor om hun hele bestaan, tot vele generaties in de toekomst, op het spel te zetten voor dat stukje Oekraïne dat ze wilden hebben. Dat komt voornamelijk door het persoonlijke ego van Poetin en hij heeft de absolute macht waardoor de mening en belangen van hun volk geen waarde meer heeft.

En Oekraïne heeft geen keus. Zij vechten voor meer dan alleen hun bestaan. Ze hebben vaak van dichtbij meegemaakt wat er gebeurt als je tegen de Russen ingaat en vervolgens onder hun controle komt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218395238
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit waren nog eens acties:
https://www.instagram.com/reel/DLMXbrMof-U/

Een van de grootste niet nucleaire ontploffingen ooit, in 1918!
Dan ken je Toengoeska niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:34:24 #124
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218395267
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De meeste problemen komen vanuit migratie uit ons niet goedgezinde landen, meestal islamitisch.
Ik zou graag meer onderzoek zien in Russische inmenging bij NGOs en in de landen van herkomst.
Het is niet gek te veronderstellen dat hier een zwaar drijvende kracht achter zit vanuit Rusland en wellicht nog meer slapende vijandige landen om gebruik te maken van de naïviteit van de Europeanen en onze landen van binnenuit kapot te maken.

Dat grenzen niet per direct hermetisch worden dichtgezet in EU landen en een directe stop op migratie wordt gedaan is een directe medewerking aan de Russen, de linkse partijen en mensenrechtenorganisaties zijn daar flink deel aan, alleen weten ze niet wie hun bestuurt.
Dat speelde zeker een rol op de wijze waarop de Russen in volgens mij 2015 te keer gingen tegen IS om Assad in het zadel te houden, door die manier van optreden hebben ze enorme vluchtelingenstromen op gang geholpen. Maar het opnemen en accepteren hiervan doen wij zelf, Poetin kruipt niet in de hoofden van beleidsmedewerkers en IND personeel om die te bewerken dat die al die aanmeldingen accepteren.

De grenzen moeten dicht. Maar daar hebben wij Poetin niet voor nodig om tot dat besef te komen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218395287
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dan ken je Toengoeska niet.
Heel interessante gebeurtenis die tot op de dag van vandaag niet goed kan worden verklaart.
Maar dat is iig geen menselijke gebeurtenis
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')