abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219893816
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 14:31 schreef -XOR- het volgende:
https://nos.nl/l/2599115

:')

Dit gaat lekker snel. BBW is opeens heel erg gecharmeerd van rechters die wetgeving toetsen.
Vind dit wel echt een blamage op zo’n moment.
  woensdag 21 januari 2026 @ 19:36:54 #202
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219893866
Wat een grap, laat maar gewoon ingaan terwijl de procedure loopt
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_219893883
Ik ben nooit voor Mercosur geweest, maar de EU laat zich zo wel van zijn onbetrouwbaarste kant zien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 21 januari 2026 @ 19:40:38 #204
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219893909
Ik weet ook niet of ik nu zo vóór Mercosur ben, dat was in de wereld van 10 jaar geleden volgens mij een stuk logischer.

Maar om dan weer zo in de zelfsabotage te schieten, dat is eenvoudigweg destructief. Op deze manier kunnen er nooit keuzes gemaakt worden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Forum Admin woensdag 21 januari 2026 @ 21:57:34 #205
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219895293
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2026 19:38 schreef Hanca het volgende:
Ik ben nooit voor Mercosur geweest, maar de EU laat zich zo wel van zijn onbetrouwbaarste kant zien.
En dat deze roerige tijd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 22 januari 2026 @ 11:10:01 #206
38496 Perrin
pi_219897856
Europees Links werkt samen met extreemrechts om de gewone man te naaien ten bate van een kleine groep grootgrondbezitters. En trots dat ze zijn. :N

We zien het hoefijzermodel in actie, de politieke uitersten werken samen om het midden te ondermijnen.

Inderdaad, precies wat Europa nu niet nodig heeft in deze roerige tijd.

twitter
  donderdag 22 januari 2026 @ 12:07:53 #207
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219898185
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 11:10 schreef Perrin het volgende:
Europees Links werkt samen met extreemrechts om de gewone man te naaien ten bate van een kleine groep grootgrondbezitters. En trots dat ze zijn. :N

We zien het hoefijzermodel in actie, de politieke uitersten werken samen om het midden te ondermijnen.

Inderdaad, precies wat Europa nu niet nodig heeft in deze roerige tijd.

[ x ]
links doet het voor de biodiversiteit , geen huizen in weiland bouwen

wel distributie en data centra
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 22 januari 2026 @ 12:09:55 #208
38496 Perrin
pi_219898203
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2026 12:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
links doet het voor de biodiversiteit
Vroeger gaven ze nog wat om de Europaan.
  vrijdag 23 januari 2026 @ 15:26:05 #209
38496 Perrin
pi_219907783
We hebben een nieuwe politieke as in Europa. Merz en Meloni vinden elkaar op veel onderwerpen.

twitter
pi_219908005
Schijnbaar wordt je tegenwoordig gestraft als je een motie van wantrouwen steunt.
https://www.telegraaf.nl/(...)leyen/125898550.html

quote:
De BBB is in het Europarlement aangesloten bij de fractie van de Europese Volkspartij (EVP, christendemocraten). De Duitse fractieleider Manfred Weber duldt geen kritiek op de Europese Commissie onder leiding van zijn landgenoot Von der Leyen.

Via nieuwe interne regels heeft hij afgedwongen dat Europarlementariërs gestraft worden als ze zonder goede reden afwezig zijn bij een stemming over een motie van wantrouwen tegen de Europese Commissie. Ook steun aan zo’n motie is niet toegestaan.
Zes maanden op strafbankje

BBB-Europarlementariër Jessika van Leeuwen heeft deze week vóór de motie van wantrouwen gesteund vanwege het Mercosur-handelsverdrag. Haar collega Sander Smit heeft zich tijdens de stemming onthouden. De motie is deze week tijdens een stemming in Straatsburg verworpen.
Meer info in de link.
  zondag 25 januari 2026 @ 09:46:44 #211
38496 Perrin
pi_219922165
Vier jaar na het begin van de invasie van Oekraïne (zelfs twaalf jaar na het innemen van de Krim) is de Europese productiecapaciteit van artilleriegranaten nog steeds niet op orde.

Europa is levensgevaarlijk besluiteloos, traag en inefficiënt.

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door Perrin op 25-01-2026 10:10:10 ]
pi_219923883
Was die speech van Howard Lutnick op Davos al langsgekomen?
Schijnbaar is tijdens deze speech Lagarde boos weggelopen en Moore begon te boeroepen.

Maar zo slecht vind ik de speech niet en ook voor Europa zitten er goede tips in.

Bekijk deze YouTube-video
Vakman pur sang
  zondag 25 januari 2026 @ 12:41:16 #213
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219923947
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 09:46 schreef Perrin het volgende:
Vier jaar na het begin van de invasie van Oekraïne (zelfs twaalf jaar na het innemen van de Krim) is de Europese productiecapaciteit van artilleriegranaten nog steeds niet op orde.

Europa is levensgevaarlijk besluiteloos, traag en inefficiënt.

[ x ]
Europa is druk met stikstof , de biodiversiteit , Palestijnen in Gaza en wolven integratie

Dat ze een bom op hun hoofd krijgen ie niet belangrijk
nog niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 25 januari 2026 @ 15:24:52 #214
38496 Perrin
pi_219925531
Idealisten raken keer op keer in de knoop met de harde werkelijkheid. Zouden ze ooit hun lesje leren?

Europa kende eeuwenlang opeenvolgende tijdperken van ontdekking, rede, expansie, vernietiging en eenwording. Volgens de auteur is het nu beland in een nieuw tijdperk: dat van vernedering. Waar Europa vroeger de wereld vormgaf, reageert het vandaag vooral op besluiten van anderen, met name de VS en China, terwijl het zelf blijft dralen en debatteren.

Vijf eeuwen lang was Europa de centrale motor van wereldgeschiedenis: het ontwikkelde cruciale technologieën en politieke ideeën en oefende wereldwijde invloed uit, zowel door macht als door aantrekkingskracht. Na de zelfvernietiging van twee wereldoorlogen vond het continent zichzelf opnieuw uit met de verzorgingsstaat en Europese integratie, wat rond 2000 nog tot groot optimisme leidde. Dat tijdperk is voorbij.

Europa is economisch, technologisch en geopolitiek verzwakt. Het aandeel in de wereldeconomie krimpt, het continent loopt achter in technologie, energie is duur en kernindustrieën staan onder druk door concurrentie uit China. Inkomensgroei blijft achter bij die van de VS en universiteiten verliezen internationale slagkracht. Politiek leiderschap oogt zwak of uitgeput, terwijl bureaucratie verlamt en populisme terrein wint.

Veel strategische keuzes pakten slecht uit: vertrouwen in Rusland en China, afhankelijkheid van de VS voor defensie, open grenzen zonder voldoende draagvlak, en een overdreven geloof in vrije handel in een steeds protectionistischere wereld. Europa koos vaak voor de makkelijke weg en schoof moeilijke beslissingen voor zich uit.

Het resultaat is een continent dat zijn waarden nog wel uitdraagt, maar niet langer de macht heeft om ze af te dwingen. Europa dreigt van geschiedenis­maker te veranderen in toeschouwer, terwijl andere, daadkrachtigere machten de toekomst vormgeven.

twitter

Artikel: Europe Is Entering the Age of Humiliation
pi_219926259
Trump en zijn gazant hebben het failliet van globalisme aan Europa verkondigd, m.a.w. de EU mag en moet hervormen
https://www.instagram.com/reel/DT5xhq_gTMQ
Vakman pur sang
pi_219943939
Ik zat even de foto's van de EU - India deal te bekijken en ik denk dat we Costa ook een bloemetje moeten sturen. Deze man krijgt achter de schermen heel veel gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')