abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 februari 2026 @ 13:10:20 #276
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220094660
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 13:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Grappig, die mw Kaufmann zegt in zoveel woorden dat Europa zelf een grote defensie moet creëren en dat dit zoveel geld kost en eigenlijk niet te betalen is.
En de Amerikanen adviseren Europa hetzelfde, stap uit klimaatakkoorden, focus op eigen bevolking, ondernemingen, winstgevendheid en onafhankelijkheid. Zo kun je ook die beheerde grote defensie incl atoomparaplu financieren.

Dus de VS is onbetrouwbaar gebleken maar adviseren dan wel juist, een soort bezorgdheid om de Europese status zeg maar.
lijkt me een goed plan dan zijn we ook van die dwaze stikstof fobie af , die de EU ontworpen heeft om macht te vergaren over de leden

ofschoon ik van mening ben dat 50% van de koebeesten , kippen en varkens beesten weg moet en alle vlees naar 21% BTW
quote:
AI-overzicht
Vanaf 1 januari 2025 stijgt het btw-tarief van 9% naar 21% voor de levering van vee (runderen, varkens, schapen, geiten, pluimvee) en specifieke agrarische producten, ongeacht de bestemming.

Dit betreft een verschuiving in de agrarische keten, waarbij ook veevoer en slachtafval onder het 21%-tarief vallen, maar eindproducten voor menselijke consumptie (vlees) in de winkel vaak 9% blijven.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220094851
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 09:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Hier wordt ik blij van, dat zou wat zijn dat de VS Europa meekrijgt in een betere maak industrie, minder afhankelijkheid, meer macht, minder NGO en beperkende regels. En stoppen en terugdraaien van migratie.
Enorm goede gesprekken, ^O^
[..]

Grappig... Jort Kelder en Rob van Wijk zeiden net op de radio dat ze zich verbaasden over hoe lief de Nederlandse kranten deden over Rubio t.o.v. de buitenlandse kranten. Het verhaal van Rubio was immers precies hetzelfde als Vance, alleen vertelde hij het wat beleefder. Blijkbaar zijn de NL media wanhopig op zoek naar optimisme was hun oordeel.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_220094863
Eén verzoenende speech van Rubio (die denk ik een gematigder kamp binnen de Trump-regering vertegenwoordigd dan bijv. JD Vance) en we gaan in Europa weer gerustgesteld met onze voetjes omhoog.
pi_220095062
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 13:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
lijkt me een goed plan dan zijn we ook van die dwaze stikstof fobie af , die de EU ontworpen heeft om macht te vergaren over de leden

ofschoon ik van mening ben dat 50% van de koebeesten , kippen en varkens beesten weg moet en alle vlees naar 21% BTW
[..]

Stikstof is de eerste grote grap waar de EU een grote streep door moet trekken inderdaad.
Belachelijk.
Vakman pur sang
pi_220095255
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 13:45 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Grappig... Jort Kelder en Rob van Wijk zeiden net op de radio dat ze zich verbaasden over hoe lief de Nederlandse kranten deden over Rubio t.o.v. de buitenlandse kranten. Het verhaal van Rubio was immers precies hetzelfde als Vance, alleen vertelde hij het wat beleefder. Blijkbaar zijn de NL media wanhopig op zoek naar optimisme was hun oordeel.
Rubio komt gewoon een stuk normaler over dan Vance die provoceren als enig doel lijkt te hebben. Toon, muziek.
  zaterdag 14 februari 2026 @ 15:53:09 #281
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220095849
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 13:47 schreef Breekfast het volgende:
Eén verzoenende speech van Rubio (die denk ik een gematigder kamp binnen de Trump-regering vertegenwoordigd dan bijv. JD Vance) en we gaan in Europa weer gerustgesteld met onze voetjes omhoog.
In de VS zijn ze gewoon als de dood dat ze Europa uitgetrapt worden met hun militaire bases, want als ze zo doorgaan ligt dat binnenkort gewoon op tafel. Zonder die bases is hun hegemony namelijk over en uit. Rubio is niet zo'n grote idioot als Trump, dus die weet donders goed wat z'n land te wachten staat als ze op deze beledigende, provocerende toon doorgaan. Zelfs iemand als Giorgia Meloni speelt met het idee om Amerikaanse bases te sluiten, kun je nagaan hoe de rest erover denkt.
  Forum Admin zaterdag 14 februari 2026 @ 18:24:48 #282
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220097632
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 13:47 schreef Breekfast het volgende:
Ik denk het niet. Van links tot en met rechts (en dat is knap) is de consensus dat de VS te ver is gegaan en gaat. Publieke opinie idem. Ik denk (en hoop..) dat Trump te ver is gegaan en dat we als EU lanzaamaan op onze eigen benen gaan staan.

Fuck de magatards, fuck de VS anno 2026.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220111974
quote:
Volgens Rubio hebben Amerika en Europa echter vergelijkbare fouten gemaakt. Te veel soevereiniteit is weggegeven aan internationale instituties, economisch zijn industrieën geoutsourced, klimaatpolitiek ‘maakt mensen armer’. Massamigratie bedreigt ‘de toekomst van onze mensen, en de samenleving’.
„We maakten samen fouten, maar we willen de wereld herbouwen. We zijn bereid om dat alleen te doen. Maar onze voorkeur is om het samen te doen. Met onze vrienden in Europa, onze oudste bondgenoot.
Ik weet dat Europa vaak verweten wordt dat ze hun moreel op willen dragen aan andere landen. Misschien is dit een mooi moment om te leren hoe vreselijk vervelend dat is. Superleuk dat Amerika bij monde van Rubio vind dat klimaatpolitiek ons armer maakt, dat massamigratie ons bedreigt, dat we teveel industrie geoutsourced hebben en dat we teveel soevereiniteit weg geven aan internationale instituties. Maar volgens mij is vooral de laatste een goed argument om als Rubio je er niet mee te bemoeien, ons dit zelf te laten bepalen en ons ons eigen fouten te gunnen?
pi_220112019
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 15:53 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
In de VS zijn ze gewoon als de dood dat ze Europa uitgetrapt worden met hun militaire bases, want als ze zo doorgaan ligt dat binnenkort gewoon op tafel. Zonder die bases is hun hegemony namelijk over en uit. Rubio is niet zo'n grote idioot als Trump, dus die weet donders goed wat z'n land te wachten staat als ze op deze beledigende, provocerende toon doorgaan. Zelfs iemand als Giorgia Meloni speelt met het idee om Amerikaanse bases te sluiten, kun je nagaan hoe de rest erover denkt.
Als ze hier echt zo bang voor zijn zouden ze zich toch niet terug trekken uit Joint Forces Command Norfolk en Naples?
pi_220113126
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 14:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Stikstof is de eerste grote grap waar de EU een grote streep door moet trekken inderdaad.
Belachelijk.
Hoe zet je een streep door luchtvervuiling die natuur en mens aantast? 'We stoppen met stikstof', is dat net zo iets als 'we stoppen met regen op de verkeerde momenten'? Welk plan heb jij om die voor iedereen overduidelijke en zeer zichtbare vervuiling tegen te gaan, dat jij denkt dat je zelfs een streep door die vervuiling kunt zetten?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220113144
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 15:53 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Het is gewoon zo dat beide tot elkaar zijn veroordeeld. Europa kan niet zonder goederen en militaire steun van de VS, maar de VS zonder bases in Europa is vleugellam en de VS zonder Europese afzetmarkt is binnen de kortste keren vergelijkbaar rijk als Brazilië, geen echte economische grootmacht meer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220113913
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 19:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Jona Loenen op WNL:

Europa doet het financieel juist beter dan de VS:

https://www.instagram.com/reel/DUBW6mEjzPI

En als NL verkocht wordt is het 23 biljoen waard (vlg die Limburger)
https://www.instagram.com/reel/DT8Pb81DQN7/
Vlg mij “vergeet” hij wel de schuldenlast.
Wij hebben een negatieve schuld wanneer de pensioenpotten meegerekend worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220113963
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 12:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Met die psychologische voorbereiding is nl allang bezig, via allerlei defensie lui die de dreiging roepen, het noodpakket, en ineens maxima die in defensie stapt (of zich daar laat fotograferen)
Niet alleen hier. Veel westerse landen zijn hun militaire zorgcapaciteit enorm aan het uitbreiden. Dat doe je niet als je geen oorlog verwacht. Er wordt momenteel echt met geld gesmeten om het leger op orde te krijgen juist ook door NL.

Ook vindt er op continentaal niveau een wisseling van beleid en urgentie plaats die we alleen bij crisissen zien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_220116166
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 08:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoe zet je een streep door luchtvervuiling die natuur en mens aantast? 'We stoppen met stikstof', is dat net zo iets als 'we stoppen met regen op de verkeerde momenten'? Welk plan heb jij om die voor iedereen overduidelijke en zeer zichtbare vervuiling tegen te gaan, dat jij denkt dat je zelfs een streep door die vervuiling kunt zetten?
Gewoon de regelgeving daaromtrent opschorten.
Wat denk je dat er gebeurt als Europa in een oorlogsindustrie moet komen, dat we dan allerlei lullige regeltjes volgen en zo bedrijven etc geen vergunningen verlenen?
Stikstof depositieregels zijn sowieso een gedrocht, als je niets doet verandert er niets.
Vakman pur sang
pi_220164372
twitter

Gaat goed in Duitsland.
pi_220176474
quote:
Het Europarlement dubt ernstig over de betekenis van het vernietigende Amerikaanse vonnis over de importheffingen van president Donald Trump voor de handelsdeal die de EU met de VS sloot. De handelscommissie van de Europese volksvertegenwoordigers zou dinsdag stemmen over het handelsakkoord dat dateert van afgelopen zomer, maar de Duitse voorzitter Bernd Lange stelt voor dit voorlopig uit te stellen.

‘Pure heffingenchaos van de Amerikaanse regering’, schreef Lange zondag op X. ‘Niemand begrijpt er nog iets van. Helderheid en juridische zekerheid zijn nodig voordat we verdere stappen kunnen zetten. Daarom stel ik voor de juridische behandeling (van de deal) on hold te zetten.’

Het Amerikaanse Hooggerechtshof bepaalde vrijdag dat de importheffingen die Trump eerder afkondigde onwettig zijn. De Amerikaanse president kondigde daarop nieuwe heffingen af, opnieuw van 15%, en gebruikte daarvoor een andere juridische basis. ‘Is dat een breuk van de deal?’, vraagt Lange zich af. ‘Hoe dan ook, niemand weet of de VS zich eraan zullen houden en of ze überhaupt kunnen.’

Na bekendmaking van het vonnis had Lange al aangekondigd op maandag een extra bijeenkomst van de onderhandelaars van de handelscommissie in te lassen vanwege de kwestie.

Capitulatie voor intimidatie van Trump
De Europese Commissie sloot afgelopen zomer een handelsdeal met de VS, die inhoudt dat het Amerikaanse importtarief op de meeste goederen uit de EU op 15% komt te staan, terwijl de heffingen op goederen in omgekeerde richting naar nul gaan.

Er was veel kritiek op die deal, die werd gezien als een Europese capitulatie voor Trumps intimidatie. Toch gingen de lidstaten er in november mee akkoord.

Het Europarlement had, tot frustratie van de VS, meer tijd nodig. Afgelopen maand leken er voldoende partijen bereid om groen licht te geven, onder de voorwaarden dat er enkele waarborgen aan de deal toegevoegd worden. Dit om te voorkomen dat Trump toch weer gaat sleutelen aan zijn importheffingen, zoals hij wilde doen uit boosheid over een militaire missie van enkele EU-landen naar het door hem gewilde Groenland.

‘Heffingen kunnen lelijker uitpakken’
VVD-Europarlementariër Bart Groothuis, lid van de handelscommissie, zegt dat het hem ook niet helder is wat de nieuwe ontwikkelingen precies betekenen. Over de nieuwe heffingen van Trump, zegt hij: ‘Die kunnen lelijker uitpakken dan wat we hadden. We moeten eerst helderheid krijgen.’

De Europese sociaaldemocraten stellen dat ze altijd al van mening waren dat Trumps heffingen illegaal zijn. ‘We moeten nu onderzoeken wat dit betekent voor Europese bedrijven en werknemers, die recht hebben op juridische zekerheid en bescherming.’

De Europese groenen willen ook op de pauzeknop drukken. De Europese Volkspartij (EVP), de grootste fractie in het Europarlement, was tot op heden positiever over de handelsdeal met de VS. Maar de EVP-leden NSC en BBB trappen nu op de rem.

‘De tarieven waren volstrekt arbitrair en zorgden voor hogere prijzen overal ter wereld, in de eerste plaats in de VS zelf’, zegt NSC-Europarlementariër Dirk Gotink. ‘De gevolgen voor de Europese handelsdeal met de VS moeten nu goed gewogen worden voordat we de verhoogde tarieven in dat akkoord definitief maken.’

‘Dit is precies waar ik al voor heb gewaarschuwd’, zegt BBB-Europarlementariër Jessika van Leeuwen. ‘Belangrijk om snel duidelijkheid te scheppen.’

Pauzeknop in India?
Niet alleen in Europa, maar ook op het Aziatische continent zorgt de uitspraak van het Amerikaanse Hooggerechtshof voor onzekerheid. Een van de eerste concrete reacties is afkomstig uit India, meldt persbureau Reuters zondag. Een Indiase delegatie zou komende week afreizen naar Washington, maar dat plan is vanwege de onzekerheid rondom de heffingen gepauzeerd, aldus een anonieme ingewijde op het ministerie van handel.

De handelsdelegatie zou zondag vertrekken voor de laatste gesprekken over de handelsdeal tussen de VS en India. Er ligt al een raamwerk voor het akkoord tussen de twee landen. De VS zijn bereid om de importheffingen op Indiase producten te verlagen. In ruil daarvoor wil India de komende vijf jaar voor $500 mrd aan Amerikaanse tech en metalen importeren.

De officiële reactie van het Indiase handelsministerie luidde zaterdag dat ze de uitspraak van het Amerikaanse Hooggerechtshof en de gevolgen ervan bestuderen. De Indiase oppositie riep premier Narendra Modi al op om het handelsakkoord voorlopig stop te zetten en te herzien.

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/politiek/15(...)r-handelsdeal-met-vs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')