Ik heb de afgelopen, ik denk 3 jaar, kcal geteld via mfp. Het gaf me controle en ik wist altijd of ik goed zat of niet. Echter heb ik tijdens mijn laatste vakantie gemerkt dat ik dit dan lastig vind om los te laten. Op vakantie ga je natuurlijk veel meer uit eten en eet je hele andere dingen. Aangezien ik inmiddels voldoende ben afgevallen en dit niet meer een doel op zich is (ja ik wil eigenlijk nog wel wat strakker worden, maar in grote lijnen ben ik tevreden) ben ik dit nu aan het loslaten. Ik moet er nu op vertrouwen dat ik wel weet wat ongeveer 'goed' is. Af en toe vul ik het nog even in ter controle (max 1x per week ofzo), en dan zie ik eigenlijk altijd dat ik wel redelijk goed zit. Want nu wil ik echt van controle naar leefstijl en meer op gevoel gaan eten.
Tot nu toe lukt het redelijk. Ik probeer er ook echt de balans tussen 'goed' en wat ongezonder in te hebben. Bijv. morgen ga ik uit eten, maar ook regelmatig een keer friet of pizza te plannen. Merk dat ik dat voorheen weinig deed waardoor ik er dan soms té veel naar ging verlangen. So far so good!
Lijstje van vandaag:
O: 500 gr magere kwark
S: 75 min boksen
L: fritatta met 2 eieren, cottage cheese, gerookte kip en groente
D: lahmacun met kip (met shoarmakruiden), paprika, sla en friteslijn knoflooksaus
T: kaki + 2 mandarijnen