quote:
Geduld, geduld, geduld. En doorzettingsvermogenquote:Op zondag 19 oktober 2025 23:59 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben nog steeds niet onder die 88 gekomenPlateau van een paar weken en soms zelfs weer paar grammen aangekomen. Nou ja, voel me redelijk fit met PHPD, mag nie klage nie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:33 schreef Meke het volgende:
Ik zoek al een paar maanden m'n motivatie, iemand die toevallig gezien?![]()
Positief is wel dat ik al zo'n vijf maanden stabiel ben, maar stabiel is niet wat we (nu al) willen.
En stukje extra (de)motivatie (ik weet nog niet zo goed welke van de twee)Te-kort-voor-je-gewicht-boks!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Ja, als ik 2.10m was, was er niets aan de handquote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Te-kort-voor-je-gewicht-boks!
Dank je welquote:Op vrijdag 28 november 2025 07:52 schreef Morgane89 het volgende:
Huismerk muesli is zeker prima, maar daar zijn waarschijnlijk al meerdere varianten van.
Je zou je brood ook kunnen roosteren als je wat meer variatie qua structuur wil. En inderdaad, brood is geen must
Meer dan een eetlepel niet zomaar doen! Ik zou zelfs voorzichtig gaan zitten en een halve eetlepel doen van elk. Anders risico op diarreequote:Op vrijdag 28 november 2025 14:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even doorgaan met vragen
Heb chiazaad en lijnzaad gekocht (weet van vroeger dat dat enorm vult)
Uhm, van beide zaad is een eetlepel toch voldoende?
Lijnzaad oxideert nogal, zou het een oude batch kunnen zijn?quote:Op vrijdag 28 november 2025 09:05 schreef Vanyel het volgende:
Ik eet mijn kwark altijd met appel en lijnzaad, ander fruit in de zomer.
Over dat lijnzaad gesproken, ik nu al voor de tweede keer een zak (van AH) die superchemisch ruikt en smaakt. Luchten helpt wel iets maar niet genoeg om het weer semi smaakloos te maken. Herkent iemand dat? Hoe komt het?
Even een TMI: door mijn meds staat alles verstopt (een keer in de week poepen noem ik goede stoelgang regelmatig minder)quote:Op vrijdag 28 november 2025 16:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Meer dan een eetlepel niet zomaar doen! Ik zou zelfs voorzichtig gaan zitten en een halve eetlepel doen van elk. Anders risico op diarree
Ga ik checken, tnxquote:Op vrijdag 28 november 2025 17:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Lijnzaad oxideert nogal, zou het een oude batch kunnen zijn?
Uiteraard.quote:Op vrijdag 28 november 2025 23:51 schreef Blues het volgende:
Gebroken lijnzaad gaat het hier toch over hoop ik
Ja ik vrees ook nog een beetjequote:
Hier precies andersomquote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:02 schreef Sarabi het volgende:
Hier begonnen met een ochtendwandelingheerlijk door de sneeuw.
Ik begin dit jaar met kleine stapjes. Dus nog geen lijstjes maar vandaag iig lekker veel groente en fruit.
Begrijpelijkquote:Op donderdag 8 januari 2026 17:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik beloof plechtig dat ik hier over ga ophouden wanneer ik ook op de nieuwe weegschaal het prekerstgewicht behaal.
* DancingPhoebe spuugt door vingers
quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Begrijpelijk
Hier kwam manlief gisteren met het idee om warme chocolademelk melk met baileys te drinkenmeteen kon ik niet stoppen met snaaien.
Vandaag 'moet' ik bieren proeven voor mijn opleiding dus hopelijk kan ik dat beperken dus steeds een paar slokjes en blijft de snaaizin ook weg.
Ja, deze twee dagen welquote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:19 schreef Sarabi het volgende:
Door de situatie snap ik hem maar je hebt wel door dat heel erg magere lijstjes zijn toch?
Wel heftig dat de winkels zo leeg zijn. Hier waren sommige verse dingen wel slechter verkrijgbaar maar alle houdbare spul zoals pasta en rijst was er meer dan genoeg.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, deze twee dagen welgelukkig voer ik niks uit
Baal dat ik zo stom ben geweest met plannen, ik heb gewoon geen rekening gehouden met dat de winkels leeg zouden zijn
Op de boodschappenlijst staat ook fruit voor volgende week
En ik sla voldoende pasta/rijst/etc in, zodat dit me niet weer gebeurt
Liehiehiehiever praten over jezehehehelf. Niemand verwacht die winkels in NL waar alles georganiseerd en geregeld is. Ik viel haast achterover van verbazing toen ik de schappen zagquote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja, deze twee dagen welgelukkig voer ik niks uit
Baal dat ik zo stom ben geweest met plannen, ik heb gewoon geen rekening gehouden met dat de winkels leeg zouden zijn
Op de boodschappenlijst staat ook fruit voor volgende week
En ik sla voldoende pasta/rijst/etc in, zodat dit me niet weer gebeurt
En geslaagd op de markt?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Liehiehiehiever praten over jezehehehelf. Niemand verwacht die winkels in NL waar alles georganiseerd en geregeld is. Ik viel haast achterover van verbazing toen ik de schappen zag![]()
Zo even naar de markt, ben benieuwd hoe het daar is.
Je had er wel slimmer aan gedaan om te kijken naar alternatieven om je lijstje wat aan te vullen, of om dat te doen voor de komende dagen.niet meer zeiken over oude weegschaal/nieuwe weegschaal
Ondertussen alweer lekker ingeslagen met gezonde voedzame producten?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik dacht dat ik veel aangekomen was tijdens de feestdagen
Het is maar een paar ons verschil
Vandaag een beetje vaag met eten, niet goed boodschappen gedaan en de winkel is praktisch leeg hoorde ik van mijn buurman (oude man, gevraagd of ik voor hem iets mee kon nemen, maar hij was al geweest)
Vandaag:
O. 2 plakjes krentenbrood (normaal was op)
L. 4 stronkjes witlof, restje strooikaas, uit de airfryer
D. Grote bak kwark met cornflakes
Morgen:
O. 2 plakjes krentenbrood
L. Bietjes, aardappelpuree en drie stukjes falafel
D. Grote bak kwark met cornflakes
Maandag naar de supermarkt
Red het zo precies
Flink is gisteren geweestquote:Op maandag 12 januari 2026 14:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ondertussen alweer lekker ingeslagen met gezonde voedzame producten?
En zelfs af en toe een mindere dag is oke. Je bent ook maar een mens.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Misschien moet je het ook geen zondigen meer noemen, Child of the Stars. Woorden hebben impact op je brein. Je probeert vooral voedzame en gezonde dingen te eten en zo nu en dan iets wat daar niet onder valt is helemaal prima. Als het maar een bewuste keus is en je de rest van de dag wel gezond hebt gegeten.
Ook een goed puntquote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:29 schreef Hupje het volgende:
[..]
En zelfs af en toe een mindere dag is oke. Je bent ook maar een mens.
Vandaag:
O: brood met karamelpasta
L: brood met gekookt ei
T: fruit
D: pasta met viscarbonara, kwark
S: 1 uur sporten
Voorlopig lukt het me om van de zoetigheid af te blijven, zelfs als vriend wel een koekje neemt 's avonds. Blij mee!
Daar zit wel wat in jaquote:Op dinsdag 13 januari 2026 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Misschien moet je het ook geen zondigen meer noemen, Child of the Stars. Woorden hebben impact op je brein. Je probeert vooral voedzame en gezonde dingen te eten en zo nu en dan iets wat daar niet onder valt is helemaal prima. Als het maar een bewuste keus is en je de rest van de dag wel gezond hebt gegeten.
Goed bezig! Dat kijt me best lastig als iemand wel wat lekkers pakt!quote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:29 schreef Hupje het volgende:
[..]
En zelfs af en toe een mindere dag is oke. Je bent ook maar een mens.
Vandaag:
O: brood met karamelpasta
L: brood met gekookt ei
T: fruit
D: pasta met viscarbonara, kwark
S: 1 uur sporten
Voorlopig lukt het me om van de zoetigheid af te blijven, zelfs als vriend wel een koekje neemt 's avonds. Blij mee!
Soms heb je even zo'n fase. Wat ik dan doe ik met mezelf afspreken van (bijvoorbeeld): vanaf dinsdag doen we weer normaalquote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ook een goed punt
En lekker bezig!
Hier gaat het nog niet helemaal lekker, het zijn toch vreemde dagen waarop ik 'moet' drinken en dan snaaizin krijg.
Maar goed vanaf volgende week is dat ook geen excuus meer.
En verder let ik er nu wel op dat ik zeker genoeg groente en fruit binnen krijg.
Ach jij bent even goed een mensquote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hier gaat het ook niet top. Met name omdat ik van voor mn kerstvakantie al weinig heb gelopen. Buiten lopen kan steeds niet door het weer, maar ik kan ook prima binnen lopen, maar dat doe ik dan weer nietSukkel.
Ook heb ik al heel lang een set gewichtjes in huis, met een aantal soorten stangen, waarmee je dus allerlei combinaties kunt maken. Daar weiger ik ook maar aan te beginnen
Je kan ditquote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier gaat het eigenlijk wel goed
Vandaag zou ik naar de super gaan, maar door omstandigheden kwam het er niet van. Dus morgen
Wel prima gegeten voor mijn gevoel
Lekker gelopen vandaag
Seizoensgroenten en -fruit, grootverpakkingen en zuinige keuzes schelen in de kosten.quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als je op etiketten gaat letten en je ipv vier dagen koken drie dagen brood naar zes keer koken gaat de boodschappen bijna dubbel zo duur zijn.
Dank je wel voor je adviesquote:Op woensdag 14 januari 2026 22:52 schreef Hupje het volgende:
[..]
Seizoensgroenten en -fruit, grootverpakkingen en zuinige keuzes schelen in de kosten.
Ik verwacht dat je dit al doet maar eventueel als tip:quote:Op woensdag 14 januari 2026 22:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel voor je advies
Fruit niet gekocht
Maar idd, groot verpakkingen en reclames en dat soort dingen.
Volgende week naar de Lidl fietsen, eens zien wat dat scheelt.
Het is niet erg, alleen keek wel even op
Probeer eens Nederland in Bewegingquote:Op dinsdag 13 januari 2026 12:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hier gaat het ook niet top. Met name omdat ik van voor mn kerstvakantie al weinig heb gelopen. Buiten lopen kan steeds niet door het weer, maar ik kan ook prima binnen lopen, maar dat doe ik dan weer nietSukkel.
Ook heb ik al heel lang een set gewichtjes in huis, met een aantal soorten stangen, waarmee je dus allerlei combinaties kunt maken. Daar weiger ik ook maar aan te beginnen
Yes! doe ik idd, dank je!quote:Op woensdag 14 januari 2026 23:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik verwacht dat je dit al doet maar eventueel als tip:
Voor meerdere dagen koken is ook goedkoper dan steeds voor 1 persoon koken
Neuh. Ik heb genoeg programma's/content en zooi in huis. Ik doe het gewoon nietquote:Op woensdag 14 januari 2026 23:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Probeer eens Nederland in BewegingTerugkijken op npostart of YT.
Als het goed gaat, 2x 1 sessie.
Lekker een half uur gymmen![]()
Ik zie geen probleem met je ontbijt hoorquote:Op donderdag 15 januari 2026 09:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lijstje
O. 2 boterhammen met boter en vruchtenhagel (ja... ik weet het)
T. Kwark met zoetstof en koekkruiden
L. 2 boterhammen met boter en een plak kaas
D. Courgette met couscous en mais
T. Eventueel nog een keer kwark
Ik heb er lang niet elke dag zin in, alleen af en toe lekker een ordinaire zoete boterham vind ik heerlijk. En dan aftoppen met die kwark, die smaakt echt naar koekjesdeeg zo. Deze ochtend heb ik goed gegetenquote:Op donderdag 15 januari 2026 10:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zie geen probleem met je ontbijt hoorliever zijn voor jezelf.
In een normaal etenspatroon past dat perfect.
Ik ontbijt élke dag met een zoete boterham. Als dat zou moeten zijn wat ik op moest geven, dan maar niet afvallenquote:Op donderdag 15 januari 2026 11:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
af en toe lekker een ordinaire zoete boterham vind ik heerlijk.
Ik zou ook wel weer willen zwemmen. Maar het is hier in de buurt ontzettend duur en ook vooral op beperkte tijden die mij niet goed uitkomen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 10:55 schreef raptorix het volgende:
Meer bewegen, ik zwem nu 4 keer per week een uur, en loop naar het zwembad toe wat in totaal ook nog eens een uur wandelen is bij elkaar.
Extra wandelen een optie?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 19:02 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik zou ook wel weer willen zwemmen. Maar het is hier in de buurt ontzettend duur en ook vooral op beperkte tijden die mij niet goed uitkomen.
O: brood met vlokken
L: 2 volkoren tostis
T: appel, winterpeen
D: mie met wokgroenten, saus en ei, kwark
En ik post nú mijn lijstje als extra stimulans om straks niks meer te snacken
Ik beweeg best wat (heb op een gemiddelde werkdag 14k stappen) maar echt sporten doe ik 2x per week.quote:
Qua bewegen zou dat volgens mij best voldoende zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 20:23 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik beweeg best wat (heb op een gemiddelde werkdag 14k stappen) maar echt sporten doe ik 2x per week.
Ik neem 1 portie zuivel na het avondeten en verder alleen kaas, want ik ben gevoelig voor melkproducten.
Gisteren weer niet geluktquote:Op zondag 18 januari 2026 15:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nog 4,5 kilo tot mn BMI in het groen belandt
Mn BMI is daar -iig als volwassene- nooit geweest
Door omstandigheden deze week weer niet wezen lopen. Als het weer -en de omstandigheden- morgen meezitten eindelijk weer
Gecondoleerdquote:Op vrijdag 23 januari 2026 10:15 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje van gisteren (iets anders dan normaal maar we hadden een begrafenis aan de andere kant van het land):
O: Breaker perzik met zonnebloempitten
L: bolus met boter, 15cm subway
D: volkoren pennen met pompoen/kaassaus en komkommer
T: Griekse yoghurt met ananas, 1 speciaal biertje en bakje chips
Vandaag:
O: smoothie met kokoswater, spinazie, banaan en lijnzaad
L: volkoren brood en omelet van 1,5 ei
D: gyoza traybake met rijst en komkommer
T: 2,5 speciaal bier tijdens een avondwandeling door Utrecht
Zoveel respect altijd jouw houding en relatie tot voedsel/bewegen.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:25 schreef Pinuts het volgende:
Afgelopen tijd (ook december) 'goed' bezig geweest. Nu net terug van een vakantie in Azie. Veel gelopen maar ook veel gegeten. En dat is/was prima. Dit weekend nog even wat 'losser' maar maandag weer volle bak. Half maart een bokswestrijd dus mag niet te veel afvallen, maar er moet nog wel wat vanaf. Maar is meer focus op 100% fit zijn/worden ipv op gewicht.
Thanks dat is lief. Maar weet ook dat het bij mij echt niet altijd goed gaat. Ook ik struggel nog regelmatig met te streng / te los zijn, geen zin om te sporten etc. Na al die jaren heb ik wel echt een veel betere relatie met voeding gekregen en ben ik echt heel blij met waar ik nu sta. Maar ik denk dat als je eenmaal ooit overgewicht hebt gehad je hier je hele leven toch mee blijft struggelen.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zoveel respect altijd jouw houding en relatie tot voedsel/bewegen.
Daar ben je echt wel een voorbeeld in
Ik zeg ook niet dat het gemakkelijk isquote:Op vrijdag 23 januari 2026 13:52 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Thanks dat is lief. Maar weet ook dat het bij mij echt niet altijd goed gaat. Ook ik struggel nog regelmatig met te streng / te los zijn, geen zin om te sporten etc. Na al die jaren heb ik wel echt een veel betere relatie met voeding gekregen en ben ik echt heel blij met waar ik nu sta. Maar ik denk dat als je eenmaal ooit overgewicht hebt gehad je hier je hele leven toch mee blijft struggelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |