abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218961402
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 16:37 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Waar heb jij nou weer mijn foto's gezien :?
Heb je me laatst gestuurd kind,
Of ben je nu wéér dunner?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218961582
Dansende foto's passen ook in mijn DM O+
pi_218966107
Door alle stress en daardoor slecht eten was ik een kg aangekomen. Die kg is nu weer weg *O* doe mijn best en hopelijk weer in een flow.

En omdat ik erg eenzijdig eet, heb ik me voorgenomen om eens per week uit een kookboek te koken. Ik heb heel goede en gezonde en lekkere recepten in mooie kookboeken.

Dus vrijdag eet ik een Marokkaanse schotel met veel groentes en rijst... zit heen eiwitbron bij, dus ik bak een vegaburger erbij
pi_219052061
*O* van plateau af *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_219052544
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 15:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
*O* van plateau af *O*
Super goed bezig *O*
pi_219052619
Lekker hoor! Hier ook weer het ritme helemaal te pakken sinds de vakantie. Was na de vakantie echt ff pittig om het weer op te pakken en ging ook niet heel goed (aka, na de vakantie was het thuis ook nog een week 'vreten'). Maar gelukkig nu er weer lekker in met goed eten en sporten.
pi_219057558
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 15:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
*O* van plateau af *O*
*G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O*

Ik ben nog steeds niet onder die 88 gekomen _O- Plateau van een paar weken en soms zelfs weer paar grammen aangekomen. Nou ja, voel me redelijk fit met PHPD, mag nie klage nie.

[ Bericht 8% gewijzigd door Blues op 20-10-2025 10:56:15 ]
pi_219076618
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:59 schreef Blues het volgende:

[..]
*G* *O* *G* *O* *G* *O* *G* *O*

Ik ben nog steeds niet onder die 88 gekomen _O- Plateau van een paar weken en soms zelfs weer paar grammen aangekomen. Nou ja, voel me redelijk fit met PHPD, mag nie klage nie.
Geduld, geduld, geduld. En doorzettingsvermogen :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_219076655
Hier ook een zwaar irritant plateau

Al is het op zich een wonder dat ik niet aankom. Veel stress en doe keihard mijn best om normaal te eten en zo.

Rustiger tijden zijn in zicht en dan ga ik even een tijdje de kcals tellen
  Moderator woensdag 22 oktober 2025 @ 14:33:22 #108
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_219076686
Ik zoek al een paar maanden m'n motivatie, iemand die toevallig gezien? :P

Positief is wel dat ik al zo'n vijf maanden stabiel ben, maar stabiel is niet wat we (nu al) willen.

En stukje extra (de)motivatie (ik weet nog niet zo goed welke van de twee)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_219076763
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:33 schreef Meke het volgende:
Ik zoek al een paar maanden m'n motivatie, iemand die toevallig gezien? :P

Positief is wel dat ik al zo'n vijf maanden stabiel ben, maar stabiel is niet wat we (nu al) willen.

En stukje extra (de)motivatie (ik weet nog niet zo goed welke van de twee)

SPOILER
Te-kort-voor-je-gewicht-boks!
  Moderator woensdag 22 oktober 2025 @ 15:22:12 #110
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_219076965
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Te-kort-voor-je-gewicht-boks!
Ja, als ik 2.10m was, was er niets aan de hand :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
pi_219167660
Oké, vandaag is de laatste onrustige dag, morgen weer vol op dieet

Dinsdag boodschappen doen en lekker alleen maar gezonde dingetjes halen
Het voelt wel goed om de aandacht weer te richten op goed voor mezelf te zorgen, ipv voor anderen zorgen.
pi_219177586
:r Ozempicboertjes :r
pi_219227911
Ik heb de afgelopen, ik denk 3 jaar, kcal geteld via mfp. Het gaf me controle en ik wist altijd of ik goed zat of niet. Echter heb ik tijdens mijn laatste vakantie gemerkt dat ik dit dan lastig vind om los te laten. Op vakantie ga je natuurlijk veel meer uit eten en eet je hele andere dingen. Aangezien ik inmiddels voldoende ben afgevallen en dit niet meer een doel op zich is (ja ik wil eigenlijk nog wel wat strakker worden, maar in grote lijnen ben ik tevreden) ben ik dit nu aan het loslaten. Ik moet er nu op vertrouwen dat ik wel weet wat ongeveer 'goed' is. Af en toe vul ik het nog even in ter controle (max 1x per week ofzo), en dan zie ik eigenlijk altijd dat ik wel redelijk goed zit. Want nu wil ik echt van controle naar leefstijl en meer op gevoel gaan eten.
Tot nu toe lukt het redelijk. Ik probeer er ook echt de balans tussen 'goed' en wat ongezonder in te hebben. Bijv. morgen ga ik uit eten, maar ook regelmatig een keer friet of pizza te plannen. Merk dat ik dat voorheen weinig deed waardoor ik er dan soms té veel naar ging verlangen. So far so good!

Lijstje van vandaag:
O: 500 gr magere kwark
S: 75 min boksen
L: fritatta met 2 eieren, cottage cheese, gerookte kip en groente
D: lahmacun met kip (met shoarmakruiden), paprika, sla en friteslijn knoflooksaus
T: kaki + 2 mandarijnen
pi_219359512
:W even een schopje

Ik ga weer beginnen met één maaltijd kwark op een dag zodat ik wat meer proteïne binnen krijg.

Alleen wat er doorheen? Sowieso zoetstof, anders lust ik het niet
En een diëtist heeft destijds koekkruiden geadviseerd. Af en toe lekker. Dan is het net of je koekdeeg snoept.
Plus een handje (hoeveel?) cornflakes om het knapperig te maken

Hebben jullie lekkere en goedkope tips?

Mijn smaakpapillen zijn het concept brood met beleg ook zat. Lust momenteel erg weinig op brood (soms eet ik alleen maar beleg X en dat is dan ineens super vies en nu heb ik veel dat super vies is) dus ik stap over op rijstwafels met pindakaas of sandwichspread. Even wat andere smaak en structuur

Hoe gaat het met jullie?
  vrijdag 28 november 2025 @ 07:11:52 #115
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_219360238
Kwark is altijd een goed idee ^O^ je kunt dit qua suikers wel beter eten met muesli (liefst zonder/met weinig gedroogd fruit erin) dan met cornflakes. Of er overnight oats mee maken.
Als zoetstof zou je kunnen kijken naar Flavor Powder van bijv. ESN (online te koop) of XXL Nutrition (online maar hebben ze hier ook bij Jumbo). Is alleen niet echt goedkoop.
Je kunt er nog fruit doorheen doen of noten. Of een schepje cacaopoeder. Een eetlepel gebroken lijnzaad per dag is ook heel gezond.
  vrijdag 28 november 2025 @ 07:24:02 #116
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_219360277
Misschien qua broodbeleg nog eens wat anders proberen? Je kan er komkommer of cherrytomaat extra op doen. Pindakaas met banaan is ook lekker.
pi_219360324
Dank je wel! Bij de volgende boodschappenronde ga ik ernaar kijken!
Huismerk muesli is toch prima?

Hummus met tomaat en komkommer is ook wel lekker
En een weekje geen brood is prima denk ik. Waardeer het vanzelf weer
  vrijdag 28 november 2025 @ 07:52:40 #118
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_219360349
Huismerk muesli is zeker prima, maar daar zijn waarschijnlijk al meerdere varianten van.
Je zou je brood ook kunnen roosteren als je wat meer variatie qua structuur wil. En inderdaad, brood is geen must ;)
pi_219360390
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 07:52 schreef Morgane89 het volgende:
Huismerk muesli is zeker prima, maar daar zijn waarschijnlijk al meerdere varianten van.
Je zou je brood ook kunnen roosteren als je wat meer variatie qua structuur wil. En inderdaad, brood is geen must ;)
Dank je wel

Brood rooster ik meestal ja
Tenzij ik vruchtenhagel eet

Ik ga even een weekje testen hoe dit bevalt.

Zag net dat ik nog muesli mijn bestelling van picnic kon toevoegen. Dus muesli komt eraan morgen ;)
pi_219360691
Ik eet mijn kwark altijd met appel en lijnzaad, ander fruit in de zomer.

Over dat lijnzaad gesproken, ik nu al voor de tweede keer een zak (van AH) die superchemisch ruikt en smaakt. Luchten helpt wel iets maar niet genoeg om het weer semi smaakloos te maken. Herkent iemand dat? Hoe komt het?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219360703
Ik eet mijn kwark altijd met mango (stukjes uit de diepvries) en een zadenmix
pi_219363372
Even doorgaan met vragen
Heb chiazaad en lijnzaad gekocht (weet van vroeger dat dat enorm vult)
Uhm, van beide zaad is een eetlepel toch voldoende?
pi_219364604
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 14:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even doorgaan met vragen
Heb chiazaad en lijnzaad gekocht (weet van vroeger dat dat enorm vult)
Uhm, van beide zaad is een eetlepel toch voldoende?
Meer dan een eetlepel niet zomaar doen! Ik zou zelfs voorzichtig gaan zitten en een halve eetlepel doen van elk. Anders risico op diarree :X
pi_219364828
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 09:05 schreef Vanyel het volgende:
Ik eet mijn kwark altijd met appel en lijnzaad, ander fruit in de zomer.

Over dat lijnzaad gesproken, ik nu al voor de tweede keer een zak (van AH) die superchemisch ruikt en smaakt. Luchten helpt wel iets maar niet genoeg om het weer semi smaakloos te maken. Herkent iemand dat? Hoe komt het?
Lijnzaad oxideert nogal, zou het een oude batch kunnen zijn?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219364862
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 16:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Meer dan een eetlepel niet zomaar doen! Ik zou zelfs voorzichtig gaan zitten en een halve eetlepel doen van elk. Anders risico op diarree :X
Even een TMI: door mijn meds staat alles verstopt (een keer in de week poepen noem ik goede stoelgang regelmatig minder)
Dus een lepel lijnzaad zou best wel eens fijn kunnen zijn...
pi_219365003
Bij zowel chiazaad als lijnzaad zou ik opbouwen. Vergeet ook niet extra te drinken als je meer vezels gaat eten! Anders kun je er juist meer verstopt van raken.
pi_219367782
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 17:28 schreef sigme het volgende:

[..]
Lijnzaad oxideert nogal, zou het een oude batch kunnen zijn?
Ga ik checken, tnx
pi_219367910
Gebroken lijnzaad gaat het hier toch over hoop ik :)
pi_219388293
Mijn dagen nu:
O rijstwafels met hartig beleg of pindakaas
L. Kwark met 1 eetlepel lijnzaad en 1 eetlepel chiazaad en 2 eetlepels muesli en 1 eetlepel zoetstof
D. Groente vleesvervanger-ding en een koolhydraat-iets
pi_219500406
Zat vast op een plateau -O-

Netjes door blijven gaan :O

Geen plateau meer *O*

ATL niet perse dichtbij, maar begint ineens wel realistisch te voelen :o

Kerst voor de deur :')
pi_219501888
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:51 schreef Blues het volgende:
Gebroken lijnzaad gaat het hier toch over hoop ik :)
Uiteraard.
De batch was volgens de houdbaarheidsdatum nog prima. Maar ik heb m weggemikt en een nietAHhuismerkvariant gekocht. Geen spoortje leipe geur te bekennen.
Weten we dat ook weer ^O^
pi_219524533
Jezus, onder mijn plateau zat blijkbaar een ravijn verstopt :o

Gelukkig vanaf maandag kerstweek, anders zou ik een beetje panikeren over te veel te snel :')
pi_219654428
Weekje kerst :') 2 kilo zwaarder *O*
pi_219654753
Donderdag doen we weer normaal. Alle ongezonde meuk gaat het huis uit. Kwark en groente het huis in
...

En een week later op de weegschaal.
Heb een doel voor 2026. Doel van afgelopen jaar behaald. Als ik in 2026 mijn doel behaal deel ik er meer over :)

Kcals weer invoeren op de app van het voedingscentrum, het belangrijkste. Nu hopen dat ik niet een te groot doel heb, maar dat zien we wel. Gewoon mijn best doen
  Moderator maandag 29 december 2025 @ 17:21:32 #135
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_219655517
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2025 16:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Weekje kerst :') 2 kilo zwaarder *O*
Ja ik vrees ook nog een beetje _O-

Donderdag vind ik wel fanatiek @ChildoftheStars, ik gun mezelf nog even een weekendje alle meuk opeten want anders voelt het ook zo snel alsof je gefaald heb. Bij ons liggen er donderdag nog wel oliebollen die sowieso opgegeten gaan worden :P

Ik was vrij goed bezig, en ben tussen september '24 en april '25 ruim 20kg afgevallen. Toen een baanwissel en de flow kwijt. Gelukkig wel stabiel gebleven *G* Maar in het nieuwe jaar wil ik wel weer fanatieker bijhouden wat ik eet en meer bewegen. Vorige keer werkte het gewoon goed om meteen naar een nieuw normaal te gaan, gewoon 90% van de tijd normaal doen, geen meuk in huis halen maar wel lekker bij uit eten en vrienden eten waar ik zin in heb, dus daarmee hoop ik weer flink wat kilo's kwijt te raken hoewel ik ook vrees dat ik de eerste makkelijke daling al gehad heb :P
pi_219718829
Zo! Daar gaan we weer

Lijstje:
O. 2 boterhammen met dieetboter en 2 gekookte eieren (had trek)
L. Kruidenstokbroodje (anders over de datum)
(eventueel, als trek) T. kwark
D. witlof met kaas uit de oven
pi_219719207
Hier begonnen met een ochtendwandeling O+ heerlijk door de sneeuw.
Ik begin dit jaar met kleine stapjes. Dus nog geen lijstjes maar vandaag iig lekker veel groente en fruit.
pi_219719243
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 11:02 schreef Sarabi het volgende:
Hier begonnen met een ochtendwandeling O+ heerlijk door de sneeuw.
Ik begin dit jaar met kleine stapjes. Dus nog geen lijstjes maar vandaag iig lekker veel groente en fruit.
Hier precies andersom _O- begin met lijstjes en het elke dag wandelen doen we later dit jaar. Rustig aan beginnen

Samen zijn we diehard bezig ;)
pi_219759009
Voor het eerst in maanden weer gewogen en het wordt tijd om weer normaal te doen :+

Lijstje gisteren:
O: smoothie van kokoswater, banaan, spinazie en lijnzaad
L: pastasalade met tonijn
D: 2 quesadillas met bonen, cheddar en chorizo
T: kwark met frambozen en pitten/zadenmix

Lijstje vandaag
O: smoothie van kokoswater, banaan, spinazie en lijnzaad
L: pastasalade met tonijn
D: verse pasta + saus van de AH
T: kwark met frambozen en pitten/zadenmix
pi_219763621
Pre-kerstgewicht komt weer langzaam in zicht :')

Helaas ook van weegschaal gewisseld in de tussentijd en die wil ik gelijk weer terugsturen :(
pi_219768780
Ik ga ook maar weer eens beginnen, maar de knop moet nog om. In november redelijk afgevallen, toen Thanksgiving gehad en redelijk goed doorgekomen, december nog wat afgevallen. Rond Kerst en O&N gepland om niet te dieeten en dus paar kg aangekomen. Merk het gelijk in rusthartslag enzo.
Afgelopen dagen thuis gewerkt, en dan is de verleiding groot om toch een snack te pakken die nog over is van Kerst en O&N, toch die vlaai nog op te eten, etc. Gelukkig vandaag gewoon op het werk, en geen snacks mee.
Maar deze post is dus ook een beetje als stok achter de deur: Geen snacks vandaag!
pi_219780871
Op de oude weegschaal nog 1 ons tot prekerstgewicht :(
pi_219780879
Ik beloof plechtig dat ik hier over ga ophouden wanneer ik ook op de nieuwe weegschaal het prekerstgewicht behaal.

* DancingPhoebe spuugt door vingers
pi_219781125
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 17:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik beloof plechtig dat ik hier over ga ophouden wanneer ik ook op de nieuwe weegschaal het prekerstgewicht behaal.

* DancingPhoebe spuugt door vingers
Begrijpelijk :D

Hier kwam manlief gisteren met het idee om warme chocolademelk melk met baileys te drinken :') meteen kon ik niet stoppen met snaaien.

Vandaag 'moet' ik bieren proeven voor mijn opleiding dus hopelijk kan ik dat beperken dus steeds een paar slokjes en blijft de snaaizin ook weg.
pi_219781251
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 18:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Begrijpelijk :D

Hier kwam manlief gisteren met het idee om warme chocolademelk melk met baileys te drinken :') meteen kon ik niet stoppen met snaaien.

Vandaag 'moet' ik bieren proeven voor mijn opleiding dus hopelijk kan ik dat beperken dus steeds een paar slokjes en blijft de snaaizin ook weg.
:9~

Bijna een kilo! Onbeschoft is het!
pi_219786822
Op mn oude weegschaal zou ik vandaag een nieuw dieptepunt (van deze poging) hebben :( :(
pi_219797725
Ik dacht dat ik veel aangekomen was tijdens de feestdagen
Het is maar een paar ons verschil

Vandaag een beetje vaag met eten, niet goed boodschappen gedaan en de winkel is praktisch leeg hoorde ik van mijn buurman (oude man, gevraagd of ik voor hem iets mee kon nemen, maar hij was al geweest)

Vandaag:
O. 2 plakjes krentenbrood (normaal was op)
L. 4 stronkjes witlof, restje strooikaas, uit de airfryer
D. Grote bak kwark met cornflakes

Morgen:
O. 2 plakjes krentenbrood
L. Bietjes, aardappelpuree en drie stukjes falafel

Maandag naar de supermarkt
Red het zo precies
pi_219797737
Door de situatie snap ik hem maar je hebt wel door dat heel erg magere lijstjes zijn toch?
pi_219797762
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 12:19 schreef Sarabi het volgende:
Door de situatie snap ik hem maar je hebt wel door dat heel erg magere lijstjes zijn toch?
Ja, deze twee dagen wel :Y gelukkig voer ik niks uit
Baal dat ik zo stom ben geweest met plannen, ik heb gewoon geen rekening gehouden met dat de winkels leeg zouden zijn

Op de boodschappenlijst staat ook fruit voor volgende week
En ik sla voldoende pasta/rijst/etc in, zodat dit me niet weer gebeurt
pi_219797777
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 12:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Baal dat ik zo stom ben geweest met plannen, ik heb gewoon geen rekening gehouden met dat de winkels leeg zouden zijn

Wel heftig dat de winkels zo leeg zijn. Hier waren sommige verse dingen wel slechter verkrijgbaar maar alle houdbare spul zoals pasta en rijst was er meer dan genoeg.
pi_219797850
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 12:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Liehiehiehiever praten over jezehehehelf. Niemand verwacht die winkels in NL waar alles georganiseerd en geregeld is. Ik viel haast achterover van verbazing toen ik de schappen zag :D

Zo even naar de markt, ben benieuwd hoe het daar is.

Je had er wel slimmer aan gedaan om te kijken naar alternatieven om je lijstje wat aan te vullen, of om dat te doen voor de komende dagen.

*O* niet meer zeiken over oude weegschaal/nieuwe weegschaal *O*
pi_219799583
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 12:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Liehiehiehiever praten over jezehehehelf. Niemand verwacht die winkels in NL waar alles georganiseerd en geregeld is. Ik viel haast achterover van verbazing toen ik de schappen zag :D

Zo even naar de markt, ben benieuwd hoe het daar is.

Je had er wel slimmer aan gedaan om te kijken naar alternatieven om je lijstje wat aan te vullen, of om dat te doen voor de komende dagen.

*O* niet meer zeiken over oude weegschaal/nieuwe weegschaal *O*
En geslaagd op de markt?
Haha, tja, geen enkele weegschaal is gelijk geijkt.

Ik zag Flink door de straat, dus die regel ik morgen
Even een fooi tegen de schuldgevoelens ;)

En volgende week genoeg basis in huis halen. Rijst/pasta/vleesvervangers/diepvriesgroentes etc
pi_219800794
Hoi, nieuw jaar dus ik haak ook weer aan :@ Hopelijk blijft de knop nu beter om staan dan vorig jaar. Mijn taktiek is (weer) "stoppen met" snacken, gewoon relatief gezond eten, minder cola drinken en genoeg bewegen/sporten om een paar kg (inmiddels 5 a 6) kwijt te raken.

Vandaag:
O: brood met pindakaas, water
L: brood met vegan heksenkaas, restje krentenbrood met halvarine, thee
D: gebakken aardappels, krokante kiphaasfilet (ofzoiets stond op de verpakking), erwtjes, vanillevla
T: thee
Ja, ik had ook fruit moeten eten maar op het fruit moment was ik druk en daarna ben ik het vergeten ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door Hupje op 10-01-2026 18:23:53 ]
pi_219811282
O: brood met pasta
L: kaiserschmarrn met appelmoes, halve boterham met gebakken ei
T: beker warme chocolademelk
D: pasta met balletjes, restjes groenten en passata, kwark
pi_219818004
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 12:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik dacht dat ik veel aangekomen was tijdens de feestdagen
Het is maar een paar ons verschil

Vandaag een beetje vaag met eten, niet goed boodschappen gedaan en de winkel is praktisch leeg hoorde ik van mijn buurman (oude man, gevraagd of ik voor hem iets mee kon nemen, maar hij was al geweest)

Vandaag:
O. 2 plakjes krentenbrood (normaal was op)
L. 4 stronkjes witlof, restje strooikaas, uit de airfryer

Morgen:
O. 2 plakjes krentenbrood
L. Bietjes, aardappelpuree en drie stukjes falafel

Maandag naar de supermarkt
Red het zo precies
Ondertussen alweer lekker ingeslagen met gezonde voedzame producten? O+
pi_219818072
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:50 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ondertussen alweer lekker ingeslagen met gezonde voedzame producten? O+
Flink is gisteren geweest
Naast basis ook rijstwafels en sinaasappelen en dergelijke (als tussendoortjes)

Morgen weer naar de AH

En dan ook wat beter op etiketten letten. Deed ik al, maar nu meer letten of een product puur is (geen onbegrijpelijke dingen erin) dan perse het laagst in kcal. Gezonder en "cleaner" eten

Niet dat ik elk E-nummer mijd, sla niet door, maar gewoon weten wat je eet

Edit: dit goede voornemen komt door de influencer Michelle Langerak. Soms zondigen, maar bewust

[ Bericht 3% gewijzigd door ChildoftheStars op 12-01-2026 16:09:49 ]
pi_219823471
Misschien moet je het ook geen zondigen meer noemen, Child of the Stars. Woorden hebben impact op je brein. Je probeert vooral voedzame en gezonde dingen te eten en zo nu en dan iets wat daar niet onder valt is helemaal prima. Als het maar een bewuste keus is en je de rest van de dag wel gezond hebt gegeten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_219824650
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Misschien moet je het ook geen zondigen meer noemen, Child of the Stars. Woorden hebben impact op je brein. Je probeert vooral voedzame en gezonde dingen te eten en zo nu en dan iets wat daar niet onder valt is helemaal prima. Als het maar een bewuste keus is en je de rest van de dag wel gezond hebt gegeten.
En zelfs af en toe een mindere dag is oke. Je bent ook maar een mens.

Vandaag:
O: brood met karamelpasta
L: brood met gekookt ei
T: fruit
D: pasta met viscarbonara, kwark
S: 1 uur sporten

Voorlopig lukt het me om van de zoetigheid af te blijven, zelfs als vriend wel een koekje neemt 's avonds. Blij mee!
pi_219824769
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:29 schreef Hupje het volgende:

[..]

Vandaag:

Voorlopig lukt het me om van de zoetigheid af te blijven, zelfs als vriend wel een koekje neemt 's avonds. Blij mee!
Ook een goed punt :Y

En lekker bezig!
Hier gaat het nog niet helemaal lekker, het zijn toch vreemde dagen waarop ik 'moet' drinken en dan snaaizin krijg.
Maar goed vanaf volgende week is dat ook geen excuus meer.
En verder let ik er nu wel op dat ik zeker genoeg groente en fruit binnen krijg.
pi_219824821
Hier gaat het ook niet top. Met name omdat ik van voor mn kerstvakantie al weinig heb gelopen. Buiten lopen kan steeds niet door het weer, maar ik kan ook prima binnen lopen, maar dat doe ik dan weer niet :') Sukkel.

Ook heb ik al heel lang een set gewichtjes in huis, met een aantal soorten stangen, waarmee je dus allerlei combinaties kunt maken. Daar weiger ik ook maar aan te beginnen :(
pi_219826288
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Daar zit wel wat in ja :Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:29 schreef Hupje het volgende:

[..]

Vandaag:

Goed bezig! Dat kijt me best lastig als iemand wel wat lekkers pakt!

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ook een goed punt :Y

En lekker bezig!
Hier gaat het nog niet helemaal lekker, het zijn toch vreemde dagen waarop ik 'moet' drinken en dan snaaizin krijg.
Maar goed vanaf volgende week is dat ook geen excuus meer.
En verder let ik er nu wel op dat ik zeker genoeg groente en fruit binnen krijg.
Soms heb je even zo'n fase. Wat ik dan doe ik met mezelf afspreken van (bijvoorbeeld): vanaf dinsdag doen we weer normaal
Ik weet niet of dat een goed advies is, maar het geeft mij altijd perspectief.
En genoeg groente en fruit is toch een heel goed iets?

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hier gaat het ook niet top. Met name omdat ik van voor mn kerstvakantie al weinig heb gelopen. Buiten lopen kan steeds niet door het weer, maar ik kan ook prima binnen lopen, maar dat doe ik dan weer niet :') Sukkel.

Ook heb ik al heel lang een set gewichtjes in huis, met een aantal soorten stangen, waarmee je dus allerlei combinaties kunt maken. Daar weiger ik ook maar aan te beginnen :(
Ach jij bent even goed een mens ;) en geen sukkel
Elk moment is een nieuw moment toch :*
pi_219826297
Hier gaat het eigenlijk wel goed :@
Vandaag zou ik naar de super gaan, maar door omstandigheden kwam het er niet van. Dus morgen

Wel prima gegeten voor mijn gevoel
Lekker gelopen vandaag
pi_219826981
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 17:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier gaat het eigenlijk wel goed :@
Vandaag zou ik naar de super gaan, maar door omstandigheden kwam het er niet van. Dus morgen

Wel prima gegeten voor mijn gevoel
Lekker gelopen vandaag
Je kan dit *O* Fijn hoor.

En als het een dagje niet loopt zoals je had gewild: morgen weer een dag. Lief en mild zijn voor jezelf O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_219830640
Vandaag naar de supermarkt gegaan, lekkere dingen gehaald

O. 3 crackers eiersalade
T. magere kwark, handje cornflakes en wat zoetstof
L. 4 crackers met nog onbekend beleg
D. spruitjes, aardappelpuree en een vegaburger
T. magere kwark met zoetstof
pi_219836451
Even miepen hoor, over de boodschhappen

Het is trouwens wel zot
Als je op etiketten gaat letten en je ipv vier dagen koken drie dagen brood naar zes keer koken gaat de boodschappen bijna dubbel zo duur zijn.

Ik kan het wel betalen voor. Maar van gemiddeld 25¤ was ik nu +/- 40¤ kwijt voor zeven dagen groente. En natuurlijk vleesvervangers

Oke koffie had ik ook gehaald. Dat is duur
En verder had ik couscous en brood en beleg en kwark en broodboter gehaald. En nog wat spul

Alleen dubbel zo duur :o heb het over voor gezondheid. Alleen jeetje
pi_219836588
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als je op etiketten gaat letten en je ipv vier dagen koken drie dagen brood naar zes keer koken gaat de boodschappen bijna dubbel zo duur zijn.
Seizoensgroenten en -fruit, grootverpakkingen en zuinige keuzes schelen in de kosten.
pi_219836598
O: brood met ei
T: appel
L: 2x brood met ei
D: wortelstamp, jus, frikandel, kwark
pi_219836622
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:52 schreef Hupje het volgende:

[..]
Seizoensgroenten en -fruit, grootverpakkingen en zuinige keuzes schelen in de kosten.
Dank je wel voor je advies O+

Fruit niet gekocht
Maar idd, groot verpakkingen en reclames en dat soort dingen.

Volgende week naar de Lidl fietsen, eens zien wat dat scheelt.

Het is niet erg, alleen keek wel even op
pi_219836852
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je wel voor je advies O+

Fruit niet gekocht
Maar idd, groot verpakkingen en reclames en dat soort dingen.

Volgende week naar de Lidl fietsen, eens zien wat dat scheelt.

Het is niet erg, alleen keek wel even op
Ik verwacht dat je dit al doet maar eventueel als tip:
Voor meerdere dagen koken is ook goedkoper dan steeds voor 1 persoon koken
pi_219836873
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 12:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

Probeer eens Nederland in Beweging *O* Terugkijken op npostart of YT.
Als het goed gaat, 2x 1 sessie.
Lekker een half uur gymmen O+
pi_219837365
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 23:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik verwacht dat je dit al doet maar eventueel als tip:
Voor meerdere dagen koken is ook goedkoper dan steeds voor 1 persoon koken
Yes! doe ik idd, dank je!
pi_219837821
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 23:49 schreef Blues het volgende:

[..]
Probeer eens Nederland in Beweging *O* Terugkijken op npostart of YT.
Als het goed gaat, 2x 1 sessie.
Lekker een half uur gymmen O+
Neuh. Ik heb genoeg programma's/content en zooi in huis. Ik doe het gewoon niet :')
pi_219838001
Lijstje
O. 2 boterhammen met boter en vruchtenhagel (ja... ik weet het)
T. Kwark met zoetstof en koekkruiden
L. 2 boterhammen met boter en een plak kaas
D. Courgette met couscous en mais
T. Eventueel nog een keer kwark
pi_219838574
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 09:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lijstje
O. 2 boterhammen met boter en vruchtenhagel (ja... ik weet het)
T. Kwark met zoetstof en koekkruiden
L. 2 boterhammen met boter en een plak kaas
D. Courgette met couscous en mais
T. Eventueel nog een keer kwark
Ik zie geen probleem met je ontbijt hoor ;) liever zijn voor jezelf.
In een normaal etenspatroon past dat perfect.
pi_219838779
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 10:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik zie geen probleem met je ontbijt hoor ;) liever zijn voor jezelf.
In een normaal etenspatroon past dat perfect.
Ik heb er lang niet elke dag zin in, alleen af en toe lekker een ordinaire zoete boterham vind ik heerlijk. En dan aftoppen met die kwark, die smaakt echt naar koekjesdeeg zo. Deze ochtend heb ik goed gegeten
pi_219842757
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 11:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
af en toe lekker een ordinaire zoete boterham vind ik heerlijk.
Ik ontbijt élke dag met een zoete boterham. Als dat zou moeten zijn wat ik op moest geven, dan maar niet afvallen }:|

Fascinerend, hoe vaak ik denk wat ik op dat moment 'zou kunnen eten' :') Maar, zelfs de Ferrero Rocher die me aangeboden werd, heb ik afgeslagen vandaag.
O: brood met vlokken
L: brood met casselerrib en kipgrillworst
T: appel, thee
D: kip met paprika, zilvervliesrijst en zoetzure saus, kwark
  vrijdag 16 januari 2026 @ 09:22:11 #177
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219847004
Voornemen om mijn dieet weer wat bij te stellen dit jaar omdat ik merk iets minder kracht te hebben de laatste maanden.

Doel voor maart 2026:
- 6kg aankomen
- minimaal 3x per week krachttraining

Gisteren,
O: 4 volkoren boterhammen met beleg (oude kaas/jam/pindakaas) en ijsthee
T: Sultana yoghurtreep en ijskoffie
L: Rijst met gehakt, broccoli en doperwten, en cola
T: handje nootjes, 2 blokjes pure chocolade, en thee
D: zalm, tonijn en sidderaal sashimi, rijst, kommetje edamame, kommetje zoetzure komkommer, en japanse frisdrank
T: bakje Nibbits, en ijsthee
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_219847181
Geen spannend lijstje

O. 2 boterhammen zuivelspread Light met bieslook
L. Courgette met tofu en couscous
T. Kwark
D. 2 boterhammen met sandwichspread en eventueel nog meer kwark
pi_219847634
Ik ben sinds week ook een beetje aan dieeten, gaat op zich goed, ik voel me nu al fitter in ieder geval:

Meer bewegen, ik zwem nu 4 keer per week een uur, en loop naar het zwembad toe wat in totaal ook nog eens een uur wandelen is bij elkaar.
Daarnaast vooral bewuster eten, ik had neiging om niet te ontbijten, ik neem nu meestal een yoghurt of muesli met melk. Daarnaast enorme liefhebber van brood, dat beperk ik nu en eet meestal een paar rijstwafels met kipfilet of een lichte dieet spread. s'avonds gezond eten met veel groenten en peulvruchten.

Ik ben nu rond de 125 Kilo bij 1.89, bij 95KG zit ik ongeveer op mijn normale gewicht omdat ik redelijk breed gebouwd ben. Ik hoop dit zo rond April te bereiken, voorlopig ga ik nog niet wegen, dat doe ik wel rond maart.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219851195
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 10:55 schreef raptorix het volgende:
Meer bewegen, ik zwem nu 4 keer per week een uur, en loop naar het zwembad toe wat in totaal ook nog eens een uur wandelen is bij elkaar.
Ik zou ook wel weer willen zwemmen. Maar het is hier in de buurt ontzettend duur en ook vooral op beperkte tijden die mij niet goed uitkomen.

L: 2 volkoren tostis
T: appel, winterpeen
D: mie met wokgroenten, saus en ei, kwark
En ik post nú mijn lijstje als extra stimulans om straks niks meer te snacken :@
pi_219852126
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 19:02 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik zou ook wel weer willen zwemmen. Maar het is hier in de buurt ontzettend duur en ook vooral op beperkte tijden die mij niet goed uitkomen.

L: 2 volkoren tostis
T: appel, winterpeen
D: mie met wokgroenten, saus en ei, kwark
En ik post nú mijn lijstje als extra stimulans om straks niks meer te snacken :@
Extra wandelen een optie?
pi_219852177
@Hupje ik zou nog kijken naar iets meer dingen als Yoghurt, ik kwam er achter dat ik daar veel te laag in zit.
pi_219852296
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:08 schreef raptorix het volgende:

[..]
Extra wandelen een optie?
Ik beweeg best wat (heb op een gemiddelde werkdag 14k stappen) maar echt sporten doe ik 2x per week.

Ik neem 1 portie zuivel na het avondeten en verder alleen kaas, want ik ben gevoelig voor melkproducten.
pi_219854854
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 20:23 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik beweeg best wat (heb op een gemiddelde werkdag 14k stappen) maar echt sporten doe ik 2x per week.

Ik neem 1 portie zuivel na het avondeten en verder alleen kaas, want ik ben gevoelig voor melkproducten.
Qua bewegen zou dat volgens mij best voldoende zijn.
pi_219860440
O: brood met pindakaas, tarwebolletje met halvarine en vlokken
L: 2 tarwebollen met halvarine en kipgrillworst
T: suikerwafel, winterpeen
D: tarwebol met kroket en cheddar, frietjes uit de airfryer, komkommer, kwark

[ Bericht 2% gewijzigd door Hupje op 17-01-2026 22:00:11 ]
  zaterdag 17 januari 2026 @ 21:52:31 #186
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219861715
O: Griekse yoghurt met bosvruchten, en ijskoffie
T: 4 speculooskoekjes met Griekse yoghurt en een appel
T: Eiwitshake
L: Keema matar curry met roti, en een bakje Griekse yoghurt
T: 4 rijstcrackers met makreel in tomatensaus, en een handje noten
D: Keema matar curry met brood, en een salade, en ijsthee
T: Bakje Griekse yoghurt met stukjes appel, en ijsthee

S: 30 minuten hardlopen, 60 minuten krachttraining
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_219867135
Nog 4,5 kilo tot mn BMI in het groen belandt :o

Mn BMI is daar -iig als volwassene- nooit geweest :o

Door omstandigheden deze week weer niet wezen lopen. Als het weer -en de omstandigheden- morgen meezitten eindelijk weer *O*
pi_219869571
Komende tijd 2800 kcal met een 40/30/30 koolhydraten/eiwitten/vetten verhouding om zo elke week ongeveer een halve kilo af te vallen :)
pi_219869968
O: bolletje met halvarine en vlokken
L: worstenbroodje, tosti, bolletje met tonijnsalade
T: winterpeen
D: kipkrokanthaasje, Turks brood met smeersel en groentemengsel, vruchtenyoghurt
pi_219882115
Nou klaar met de smoesjes

Lijstje voor vandaag:
O: smoothie met kokoswater, spinazie en banaan
L: pastasalade met tonijn en groente
D: vega butter chicken met rijst
T: alpro met wat diepvriesfruit
pi_219882596
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 15:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nog 4,5 kilo tot mn BMI in het groen belandt :o

Mn BMI is daar -iig als volwassene- nooit geweest :o

Door omstandigheden deze week weer niet wezen lopen. Als het weer -en de omstandigheden- morgen meezitten eindelijk weer *O*
Gisteren weer niet gelukt -O-
Vandaag wel *O*
pi_219895646
Lijstje:
L: 2x no fairytale wrap met zalm, zuivelspread en sla
T: 2 chocolade biscuitjes
D: spaghetti met kaas/pompoensaus + komkommersalade
T: alpro met diepvriesfruit
pi_219905067
Lijstje van gisteren (iets anders dan normaal maar we hadden een begrafenis aan de andere kant van het land):

O: Breaker perzik met zonnebloempitten
L: bolus met boter, 15cm subway
D: volkoren pennen met pompoen/kaassaus en komkommer
T: Griekse yoghurt met ananas, 1 speciaal biertje en bakje chips

Vandaag:
O: smoothie met kokoswater, spinazie, banaan en lijnzaad
L: volkoren brood en omelet van 1,5 ei
D: gyoza traybake met rijst en komkommer
T: 2,5 speciaal bier tijdens een avondwandeling door Utrecht
pi_219905083
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 10:15 schreef Sarabi het volgende:
Lijstje van gisteren (iets anders dan normaal maar we hadden een begrafenis aan de andere kant van het land):

O: Breaker perzik met zonnebloempitten
L: bolus met boter, 15cm subway
D: volkoren pennen met pompoen/kaassaus en komkommer
T: Griekse yoghurt met ananas, 1 speciaal biertje en bakje chips

Vandaag:
O: smoothie met kokoswater, spinazie, banaan en lijnzaad
L: volkoren brood en omelet van 1,5 ei
D: gyoza traybake met rijst en komkommer
T: 2,5 speciaal bier tijdens een avondwandeling door Utrecht
Gecondoleerd -O- :* Wat vervelend voor jullie, dikke knuffel!

En ik moet zeggen dat ik je lijstjes er netjes uit vind zien hoor! Doe ik je in pittige tijden niet na :)
Niet zo hard oordelen
  Moderator / Colorchick vrijdag 23 januari 2026 @ 10:40:51 #195
382129 crew  Donna
pi_219905293
Ik let een beetje op en ben in 1 week 3 kilo lichter. Natuurlijk grotendeels vocht, altijd leuk die eerste week, maar tis wel mega motiverend. :Y) :Y)

Er moet ook wel minstens 20 kilo af, dus het is een goed begin.
pi_219905944
Oh, ik doe ook weer mee!

Gisteren:
O: Griekse yoghurt 10% met bosbessen, chiazaad en kokosvlokken.
T: 2 zelfgemaakte pitten- en zadencrackers met roomboter.
L: bakjes met rauwe groenten, noten en mozzarella.
A: broccolisoep en een toetje van ricotta met slagroom.
S: 6 km gewandeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')