Don the Con riep weer eens wat.quote:⚡️Germany denies knowledge of Patriot missiles en route Ukraine, contradicting Trump's claim.
"I cannot confirm that anything is currently on the way. That is not known to me," a spokesperson for the German Defense Ministry said, according to Swiss public broadcaster SRF.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lu5bnnygq22x
Dat komt omdat ze dat ook zijn voor de VS.quote:Op donderdag 17 juli 2025 08:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In India vindt men dat Rutte nog steeds neokoloninaal denkt, om te zeggen hoe men in India zou moeten handelen.
China geeft geen commentaar, maar daar maakt Rutte helemaal geen indruk. Vooral omdat hij alle keren daarvoor China publiekelijk in een kwaad daglicht probeerde te stellen. Ja, daarmee is hij echt een spreekpop voor de VS geworden, omdat de VS nu besloten heeft dat China het grootste gevaar is.
Houdt Duitsland niet wapenleveranties geheim?quote:Op donderdag 17 juli 2025 09:11 schreef Ulx het volgende:
https://kyivindependent.c(...)-to-ukraine-07-2025/
[..]
Don the Con riep weer eens wat.
In wat voor opzicht dan? Ja, de Chinese economie is nu de tweede qua grootte in de wereld. Maar dat is toch logisch met vier maal zoveel inwoners dan de VS.quote:Op donderdag 17 juli 2025 09:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze dat ook zijn voor de VS.
Omdat ze de belangen van de VS bedreigen in de regio. Plus de VS heeft defensiepacten met veel landen in die regio en China is die nu actief aan het uitdagen en lastigvallen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 09:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In wat voor opzicht dan? Ja, de Chinese economie is nu de tweede qua grootte in de wereld. Maar dat is toch logisch met vier maal zoveel inwoners dan de VS.
Dit kon je tien of vijftien jaar geleden ook al zien aankomen.
Neuhquote:Op woensdag 16 juli 2025 23:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat hangt er helemaal van af.
Yup. Je moet echt niet gek opkijken als het allemaal niet doorgaat.quote:Op donderdag 17 juli 2025 09:11 schreef Ulx het volgende:
https://kyivindependent.c(...)-to-ukraine-07-2025/
[..]
Don the Con riep weer eens wat.
Integendeel. Uitstekend dat de VK zichzelf zo ziet. Frankrijk, Engeland, Duitsland hebben binnen de EU de meeste kans echt iets neer te zetten qua militair apparaat.quote:Op woensdag 16 juli 2025 20:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bijzonder dat het VK zichzelf ziet als grootste actor tegen de Russische inval in Oekraiene. Ze overschatten zichzelf enorm.
Dat gaat enkel om sancties. Dat is het minst belangrijk.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nog iets minder dan 50 dagen.
Ik heb de afgelopen tijd diverse Indirs gesproken. De meesten vinden het walgelijk wat Rusland in Oekrane laat zien. Echter komt Rusland in de VN-Veiligheidsraad op voor de belangen van India en diverse Afrikaanse landen, waardoor ze op de hand van Rusland zijn, het eigenbelang weegt zwaarder.quote:Op donderdag 17 juli 2025 08:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In India vindt men dat Rutte nog steeds neokoloninaal denkt, om te zeggen hoe men in India zou moeten handelen.
China geeft geen commentaar, maar daar maakt Rutte helemaal geen indruk. Vooral omdat hij alle keren daarvoor China publiekelijk in een kwaad daglicht probeerde te stellen. Ja, daarmee is hij echt een spreekpop voor de VS geworden, omdat de VS nu besloten heeft dat China het grootste gevaar is.
Die hebben wij ooit nog eens voor 25 EU en een kratje bier aan Jordanie verkocht. Volgens de experts waren ze overbodig en paste niet binnen een moderne krijgsmacht.quote:Op donderdag 17 juli 2025 14:54 schreef Perrin het volgende:
Dure afweerrakettenGewoon overal Gepards neerzetten.
Zegt ie nou: "Der basis ist der Leopard 1. Hier sehen wir 7 Laufrollen, und der Leopard 1 hat sechs (6) Laufrollen"??quote:
Mja, ik vind het een beetje hypocriet om hier over te klagen. Hindsight zijn er enorm veel besluiten waarvan je denkt wtf. Terwijl die op dat moment gewoon heel logisch en begrijpelijk waren. Hoe zag de wereld in 2007 eruit? Waren er toen berhaupt nog wapens in omloop waar een PRTL wat tegen kan doen? Hoe was de dreiging wereldwijd? Hoe duur was het om die dingen operationeel te houden?quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die hebben wij ooit nog eens voor 25 EU en een kratje bier aan Jordanie verkocht. Volgens de experts waren ze overbodig en paste niet binnen een moderne krijgsmacht.
Jij mag opzoeken voor mij onder wiens supervisie dat is gebeurd.
Al veel eerder zelfs, In retrospect is het dan ook wel vreemd dat de VS geen verdere opsplitsing van China heeft nagestreeft toen het kon.quote:Op donderdag 17 juli 2025 09:41 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In wat voor opzicht dan? Ja, de Chinese economie is nu de tweede qua grootte in de wereld. Maar dat is toch logisch met vier maal zoveel inwoners dan de VS.
Dit kon je tien of vijftien jaar geleden ook al zien aankomen.
Sancties hebben juist veel meer impact dan wapens. Op het slagveld gaat Oekrane het niet winnen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 10:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat gaat enkel om sancties. Dat is het minst belangrijk.
VS hoeft 0 sancties te doen. Als ze maar de wapensystemen leveren.
Ik ben niet van de afdeling goedkope adviezen of achteraf klagen. Inkrimping vanaf de jaren 90 is voltrekt normaal. Maar vanaf 2004 begonnen ze de verldartillerie uit te faseren, 2010/2011 de cavelerie, en ergens daartussen de gemachaniseerde luchtverdediging. Ik weet nog dat NL voor 120 goede leo's circa 100 mln kreeg, en die cheetahs nog veel minder! Je had ze ook achter kunnen houden, dan had je tenminste de exploitatiekosten niet meer gehad. Bovendien vielen die exploitatiekosten mee in relatie het geheel.quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mja, ik vind het een beetje hypocriet om hier over te klagen. Hindsight zijn er enorm veel besluiten waarvan je denkt wtf. Terwijl die op dat moment gewoon heel logisch en begrijpelijk waren. Hoe zag de wereld in 2007 eruit? Waren er toen berhaupt nog wapens in omloop waar een PRTL wat tegen kan doen? Hoe was de dreiging wereldwijd? Hoe duur was het om die dingen operationeel te houden?
Zelfde zag je met corona. Ja, idioot dat we gestopt zijn met x en bezuinigd hebben op y. Allemaal makkelijk gezegd. Maar nogal los van de realiteit.
Nee. Gewoon heel erg nee.quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben niet van de afdeling goedkope adviezen of achteraf klagen. Inkrimping vanaf de jaren 90 is voltrekt normaal. Maar vanaf 2004 begonnen ze de verldartillerie uit te faseren, 2010/2011 de cavelerie, en ergens daartussen de gemachaniseerde luchtverdediging. Ik weet nog dat NL voor 120 goede leo's circa 100 mln kreeg, en die cheetahs nog veel minder! Je had ze ook achter kunnen houden, dan had je tenminste de exploitatiekosten niet meer gehad. Bovendien vielen die exploitatiekosten mee in relatie het geheel.
In plaats daarvan opteerde de regering voor dure expeditionaire wapens zoals de f-35. Terwijl wij voor ons dreigingsniveau die niet nodig hebben. Je hebt geen dure f'35 nodig om tegen de Russen te vechten. Maar meer een hoog volume aan artillerie, cavelerie en die meuk.
Welke opsplitsing van China?quote:Op donderdag 17 juli 2025 16:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Al veel eerder zelfs, In retrospect is het dan ook wel vreemd dat de VS geen verdere opsplitsing van China heeft nagestreeft toen het kon.
Gewoon uit het NPT stappen en ze zelf bouwen is inderdaad verstandiger.quote:Op donderdag 17 juli 2025 17:03 schreef phpmystyle het volgende:
Overigens valt het kwartje ook nog steeds niet. Om je tegen de Russen te verdedigen als noord-west europa heb je ook gewoon kernwapens in je arsenaal nodig. En nee, niet vertrouwen op een onbetrouwbaar Uk of Frankrijk.
Ben bang dat dat niet zomaar gaat.quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:32 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gewoon uit het NPT stappen en ze zelf bouwen is inderdaad verstandiger.
In de periode voor de 2e wereldoorlog was China verre van een verenigd land. Mantjoerije bijvoorbeeld was Japans. Ik denk dat er wel mogelijkheden waren om delen van elkaar los te koppelen om zou een volledige hereniging te voorkomen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 17:22 schreef oheng het volgende:
[..]
Welke opsplitsing van China?
Je bedoelt bij de burgeroorlog vs Chang Kai Check? Had de VS daar invloed op kunnen uitoefenen?
Dit is een logische verhouding aangezien het Rusland de partij is die terrein veroverd en dus zelf zijn eigen lijken kan opruimen. Bij eerdere uitwisselingen ging het om soortgelijke verhoudingen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 19:42 schreef Idisrom het volgende:
Volgens Balkan Mapper hebben Rusland en Oekrane lichamen van gevallen soldaten uitgewisseld. Rusland overhandigde Oekraense 1.000 lichamen, Oekrane gaf 19 lichamen terug.
??? Dit lijkt mij een onwaarschijnlijke verhouding.
Klok klepel, het onderstel van de Gepard/PRTL/Cheetah is idd een basis Leo-1 onderstel maar is iets verlengd. Dat kun je zien aan de grotere ruimte tussen het 3e en 4e loopwiel.quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:31 schreef oheng het volgende:
Zegt ie nou: "Der basis ist der Leopard 1. Hier sehen wir 7 Laufrollen, und der Leopard 1 hat sechs (6) Laufrollen"??
Vast een vertaalfout.
Standaard is 65 km/h op de weg, 40 in het terrein. Maar je kunt met wat trucjes op de weg wel wat sneller, ik heb de 80 wel eens aangetikt.quote:Vraag me ook af waarom er zo'n enorm verschil is in snelheid tossen de ene en de andere Gepard (60km/u of 90km/u).
Yup, 2X een 35mm Oerlikon.quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:43 schreef Radegast het volgende:
Die Gepard heeft een Oerlikon gun toch?
Yup, zowel het old school luchtdoelkanon (40L70) als de Zweedse CV90 met de 40L70.quote:Worden Bofors 40mm eigenlijk nog gebruikt in Oekraine?
Nou ja, dat was het initieel wel ja. Maar dat is nu gelukkig rap aan het veranderen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:30 schreef Perrin het volgende:
We hebben nu zo'n Fenneks met stingers ofzoDankzij Plasschaert toch?
Moet je er wel genoeg van hebben.quote:Op donderdag 17 juli 2025 17:21 schreef Radegast het volgende:
Nee. Gewoon heel erg nee.
De Russische luchtafweer en luchtmacht zouden kansloos zijn tegen de F-35.
Waarom is zo'n Gepard dan eigenlijk juist zo geschikt tegen drones?quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klok klepel, het onderstel van de Gepard/PRTL/Cheetah is idd een basis Leo-1 onderstel maar is iets verlengd. Dat kun je zien tussen de grotere ruimte tussen het 3e en 4e loopwiel.
[..]
Standaard is 65 km/h op de weg, 40 in het terrein. Maar je kunt met wat trucjes op de weg wel wat sneller, ik heb de 80 wel eens aangetikt.
Omdat die munitie geen reet kost, en dat snelvuurkanon aardig accuraat is.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom is zo'n Gepard dan eigenlijk juist zo geschikt tegen drones?
Korte reactietijd, goed beschermd, mobiel/beweeglijk optreden, zeer accurate snelvuurkanonnen, prima radars (die van de PRTL/Cheetah zijn beter want HSA en andere banden ipv Siemens). Kortom, hij doet precies waarvoor dat ding ontworpen is, VSHORAD.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:01 schreef BlaZ het volgende:
Waarom is zo'n Gepard dan eigenlijk juist zo geschikt tegen drones?
Ik bedoelde dat hij lijkt te zeggen dat: de Leopard 1 zes loopwielen heeft.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klok klepel, het onderstel van de Gepard/PRTL/Cheetah is idd een basis Leo-1 onderstel maar is iets verlengd. Dat kun je zien aan de grotere ruimte tussen het 3e en 4e loopwiel. Leo 1 heeft toch 7 loopwielen?
[..]
Standaard is 65 km/h op de weg, 40 in het terrein. Maar je kunt met wat trucjes op de weg wel wat sneller, ik heb de 80 wel eens aangetikt.
[..]
Ding schijnt 1 brok ouderwetse technologie te zijn, tot aan buizen aan toe, verneem ik?quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Korte reactietijd, goed beschermd, mobiel/beweeglijk optreden, zeer accurate snelvuurkanonnen, prima radars (die van de PRTL/Cheetah zijn beter want HSA en andere banden ipv Siemens). Kortom, hij doet precies waarvoor dat ding ontworpen is, VSHORAD.
80km/u met wind meequote:Op donderdag 17 juli 2025 20:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zou de VS een 'unfriendly country' zijn? Als de Rus geen Amerikaanse software meer mag gebruiken dan ligt direct het hele land stil.quote:Op donderdag 17 juli 2025 22:44 schreef oheng het volgende:
RIA: Putin orders development of new restrictions for foreign messengers
Het net rond de russische bevolking sluit snel, ter voorbereiding van het moment dat het geld op is.
Het gaat er eerst om dat de bevolking zichzelf niet meer kan organiseren via sociale media.quote:Op donderdag 17 juli 2025 23:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zou de VS een 'unfriendly country' zijn? Als de Rus geen Amerikaanse software meer mag gebruiken dan ligt direct het hele land stil.
rusland kan altijd nog Full Stalin gaan.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 00:16 schreef Perrin het volgende:
Ik denk niet dat het meer gaat doen dan een klein beetje uitstel van het onvermijdelijke.
Was dat dezelfde die de marine patrouillevliegtuigen en de tanks heeft verkocht?quote:Op donderdag 17 juli 2025 15:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die hebben wij ooit nog eens voor 25 EU en een kratje bier aan Jordanie verkocht. Volgens de experts waren ze overbodig en paste niet binnen een moderne krijgsmacht.
Chiang Kai Shek werd ondersteund door de VS tot ver in 1944. Maar hij was veel te corrupt.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In de periode voor de 2e wereldoorlog was China verre van een verenigd land. Mantjoerije bijvoorbeeld was Japans. Ik denk dat er wel mogelijkheden waren om delen van elkaar los te koppelen om zou een volledige hereniging te voorkomen.
Ik zie niet in waarom en waarvoor de VS op korte termijn de drones-technologie van Oekrane nodig heeft.quote:
Omdat je in een gigantisch leger zoals van de VS je niet binnen een paar weken een hele manier van trainen en vechten met drones uitrolt.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 09:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom en waarvoor de VS op korte termijn de drones-technologie van Oekrane nodig heeft.
De show duurt zo lang als hij duurt. Niemand kan voorspellen wanneer het geld op is. Feit is wel dat het geld ooit een keer op gaat zijn. Wat er daarna gebeurt moeten we dan maar weer zien.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 00:16 schreef Perrin het volgende:
Ik denk niet dat het meer gaat doen dan een klein beetje uitstel van het onvermijdelijke.
Ik zal ff met donnie bellen dat ze op fok vinden dat het niet nodig is.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 09:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom en waarvoor de VS op korte termijn de drones-technologie van Oekrane nodig heeft.
Ik denk dat ook vooral de anti drone-technologie en tactieken op dit moment zeer interessant zijn voor de VS.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 09:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Omdat is gebleken dat goedkope drones die Oekrane zelf ontwikkeld heeft het slagveld compleet hebben veranderd t.o.v. een paar jaar geleden.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 09:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar om de 3 maanden is de hele game weer anders. Dus je zal hele innige relatie met oekraine moeten opbouwen om bij te blijven.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 10:33 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Omdat is gebleken dat goedkope drones die Oekrane zelf ontwikkeld heeft het slagveld compleet hebben veranderd t.o.v. een paar jaar geleden.
Ieder land zou het goed aan doen daar van te leren.
De maritieme patrouillevliegtuigen door Henk Kamp, de tanks door Hans Hillen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 08:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Was dat dezelfde die de marine patrouillevliegtuigen en de tanks heeft verkocht?
Gelukkig zijn die nog binnen de EU gebleven.
Maar wat is het nou eigenlijk? Je blijft hangen in twee narratieven die elkaar bij.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 11:16 schreef ExTec het volgende:
De krant, met weer allemaal goed nieuws.
[ x ]
Waarom zou je Rusen die zeggen dat het slecht gaat in Rusland niet geloven? Is dat een geheim plan om ons te laten denken dat het slecht gaat zodat we Oekrane niet gaan helpen?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 11:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar wat is het nou eigenlijk? Je blijft hangen in twee narratieven die elkaar bij.
1. Rusland is niet eerlijk en onderdrukt media die slecht nieuws brengen
2. Russisch nieuws kun je nimmer vertrouwen!
Volgens sommige mensen is wat daar gebeurt 1 grote toneel operatie die joop v/d ende groen van jaloezie zou maken.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 11:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou je Rusen die zeggen dat het slecht gaat in Rusland niet geloven? Is dat een geheim plan om ons te laten denken dat het slecht gaat zodat we Oekrane niet gaan helpen?
Dat zou een beetje Generaal Melchett/Baldrick niveau zijn.
Nu heb ik beeld van Peskov die bij Putin komt met 'a cunning plan'.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 11:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zou je Rusen die zeggen dat het slecht gaat in Rusland niet geloven? Is dat een geheim plan om ons te laten denken dat het slecht gaat zodat we Oekrane niet gaan helpen?
Dat zou een beetje Generaal Melchett/Baldrick niveau zijn.
En dat is realistischer dan je denktquote:Op vrijdag 18 juli 2025 12:01 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Nu heb ik beeld van Peskov die bij Putin komt met 'a cunning plan'.
Dit is een tegenstelling die niet bestaat. De Russische media zou ik meer zien als het Titanic-orkest dat door blijft spelen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 11:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar wat is het nou eigenlijk? Je blijft hangen in twee narratieven die elkaar bij.
1. Rusland is niet eerlijk en onderdrukt media die slecht nieuws brengen
2. Russisch nieuws kun je nimmer vertrouwen!
Ik zei het al een maand geleden, midden in het bessen seizoen: neem maar een bessensoort en je betaalt al gauw 1000 roebel per kilo. Pak em beetje 2 x de prijs van de Lidl.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 11:16 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Ik dacht dat wij dood zouden vriezen in de armoede.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 11:16 schreef ExTec het volgende:
[ x ]
Balkenendequote:Op donderdag 17 juli 2025 15:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah al gedeeld.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 09:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja. Maar ik ben wel benieuwd hoeveel Oekrane van die drones nu in Oekrane zelf maakt, omdat ze eerst heel veel importeerden vanuit China. Is dat bekend?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 13:52 schreef skysherrif het volgende:
https://www.reuters.com/w(...)ega-deal-2025-07-17/
Dit al gedeeld?
[ afbeelding ]
Waren voornamelijk de MAVIC drones die ze uit China haalden (die ze gebruiken voor het verkennen en in de gaten houden op relatief korte afstand).quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:14 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja. Maar ik ben wel benieuwd hoeveel Oekrane van die drones nu in Oekrane zelf maakt, omdat ze eerst heel veel importeerden vanuit China. Is dat bekend?
Ook alle componenten? Alle batterijen etc? Er zullen vast toch wel componenten uit China komen toch?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Waren voornamelijk de MAVIC drones die ze uit China haalden (die ze gebruiken voor het verkennen en in de gaten houden op relatief korte afstand).
Ondertussen maken ze bijna alle drones die ze gebruiken zelf.
Inmiddels normaal dit soort dingen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:00 schreef skysherrif het volgende:
Na 100000 fucking keer proberen te embedden gef ik het op.
https://x.com/GloOouD/status/1946083763663868337
Russische soldaat schiet zn collega door zn kop als die zich wil overgeven.
https://militarnyi.com/en(...)domestic-fpv-drones/quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:19 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ook alle componenten? Alle batterijen etc? Er zullen vast toch wel componenten uit China komen toch?
Dat is in ieder geval van belang als ze willen gaan exporteren.
Daarnaast deelde jij recent nog een verhaal dat ze niet genoeg drones hadden. Hoe rijmt dat?
Ja inderdaad, het zijn specifieke units die een drone tekort hebben. Alles wat onder Magyar valt heeft IIRC voldoende aanvoer.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]
https://militarnyi.com/en(...)domestic-fpv-drones/
Ze kunnen ze al volledig maken, maar dat zal natuurlijk nog niet op enorme schaal zijn, maar daar bewegen ze naar toe.
Of de conclusie van dat artikel is dat ze niet genoeg drones produceren weet ik niet, het lijkt er meer op dat ze heel veel problemen hebben met de logistiek van alle drones ook op de juiste plekken krijgen.
Hangt van de versie af, als je de CA1 (oude PRTL) hebt die werkt idd met analoge rekenaars (analoge register banken). In de Cheetah zit een relatief moderne digitale rekenaar. Qua nauwkeurigheid heb ik weinig verschil gemerkt. De digitale versie was wel een stuk sneller, waar de analoge rekenaar na het indraaien van de toren soms nog wat tijd nodig had om tot een oplossing te komen moest de digitale rekenaar juist wachten op het indraaien van de toren. Maar in nauwkeurigheid zat er eigenlijk geen verschil in, ik heb het althans nooit gemerkt. Groot verschil is wel dat je met de CA1 geen FAPDS munitie kon verschieten.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:37 schreef ExTec het volgende:
Ding schijnt 1 brok ouderwetse technologie te zijn, tot aan buizen aan toe, verneem ik?
Ik denk dat dat het klok klepel verhaal is, hij zal ooit opgevangen hebben dat het onderstel verlengd is en dat er meer ruimte zit tussen het 3e en 4e loopwiel. En dat het uitgelegd wordt dat de Leo-1 een loopwiel minder heeft ofzo.quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:35 schreef oheng het volgende:
Ik bedoelde dat hij lijkt te zeggen dat: de Leopard 1 zes loopwielen heeft.
Of kan ik geen Duits en/of niet tellen?
Die motor kan dat makkelijk hebben.quote:En hij lijkt ook te zeggen dat er een groot verschil in prestaties zit. De ene tank (in de video) haalt max 60km/u en de andere kan max 90km/u. Dat is een flink verschil in slijtage van de motor.
Ja benzine (95 ron) is deze week bijna 5% duurder geworden in een week tijd.quote:
...quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:00 schreef skysherrif het volgende:
Na 100000 fucking keer proberen te embedden gef ik het op.
https://x.com/GloOouD/status/1946083763663868337
Russische soldaat schiet zn collega door zn kop als die zich wil overgeven.
Российский солдат выстрелил своему сослуживцу в голову, когда тот попытался сдаться.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
...
Wat is dit?
Ik zie hier een vermoedelijk Russische soldaat (gewond) rennen die zich vrijwillig wil overgeven?
quote:Op vrijdag 18 juli 2025 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
...
Wat is dit?
Ik zie hier een vermoedelijk Russische soldaat (gewond) rennen die zich vrijwillig wil overgeven?
Nee toevallig heb ik vanmiddag boutlint gekochtquote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:03 schreef oheng het volgende:
Mocht iemand nog een berg roebels hebben liggen, dan is dit het moment om ze in te ruilen voor echt geld.
Kun je uberhaupt wat als particulier met valuta trading? Ik ken werkelijk waar niemand die daar mee bezig is. Het is of crypto of aandelen.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:03 schreef oheng het volgende:
Mocht iemand nog een berg roebels hebben liggen, dan is dit het moment om ze in te ruilen voor echt geld.
Ik had dat al gelezen. Bedoel meer.....quote:
Roebels zijn nooit weg.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:03 schreef oheng het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |