https://nos.nl/artikel/25(...)rs-met-13-centimeterquote:Hondema verbetert Nederlands record verspringen van Schippers met 13 centimeter
Let ook op Gardiner en zijn reactie, direct na zijn race..quote:Op zondag 13 juli 2025 13:31 schreef Ericr het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Quincy Wilson loopt even 44.1 op 17 jarige leeftijd. Natuurlijk een u18 WR en hard op weg richting het u20 WR.
quote:I was really looking forward to racing at the @London_DL, but I haven’t been feeling my best last week with my body not responding as well as I wanted.
I love this meet and I feel really bad towards the organisers and my fans. But after talking with my team, we decided it’s smarter to skip it, stay focused and keep preparing for what’s next this season!
https://www.the-star.co.k(...)uspended-over-dopingquote:The Athletics Integrity Unit (AIU) has provisionally suspended women’s marathon world record holder Ruth Chepng’etich. Chepng'etich has been suspended over the alleged presence and use of Hydrochlorothiazide (HCTZ), following a positive doping test on March 14.
In a statement released Thursday, the AIU confirmed that Chepng’etich’s sample, collected on March 14, 2025, returned an adverse analytical finding for HCTZ.
De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier. Niemand erg verrast toch?quote:Op donderdag 17 juli 2025 18:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
Breaking news:
[..]
https://www.the-star.co.k(...)uspended-over-doping
Ik neem aan dat ze dat record van haar afnemen?quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:46 schreef Coppi het volgende:
De dag die je wist dat zou komen is eindelijk hier. Niemand erg verrast toch?
Hangt er denk ik vanaf of er tussen 13 oktober 2024 (het WR) en 14 maart 2025 nog een negatieve dopingtest is geweest. En of ze nog kunnen vinden welke stof ze met dat Hydrochlorothiazide probeerde te verbergen. En of ze dan nog terug kunnen rekenen tot 13 oktober 2024 terug kunnen rekenen dat de resultaat-verbeterende stof in haar lichaam zat.quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dat record van haar afnemen?
quote:
Waarom duurt het 4 maanden voordat die testuitslag bekend is?quote:Op donderdag 17 juli 2025 21:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hangt er denk ik vanaf of er tussen 13 oktober 2024 (het WR) en 14 maart 2025 nog een negatieve dopingtest is geweest. En of ze nog kunnen vinden welke stof ze met dat Hydrochlorothiazide probeerde te verbergen. En of ze dan nog terug kunnen rekenen tot 13 oktober 2024 terug kunnen rekenen dat de resultaat-verbeterende stof in haar lichaam zat.
Kortom: wordt lastig denk ik....
Als ik de data uit de link hierboven op een rij zet, dan is het beeld:quote:Op vrijdag 18 juli 2025 14:15 schreef Nober het volgende:
[..]
[..]
Waarom duurt het 4 maanden voordat die testuitslag bekend is?
quote:“I have general technical cues but between each hurdle I have something to focus on.”
Femke Bol talks through the mental side of the 400m hurdles and how she stays so consistent at the highest level 🏃♀️
Two of her three quickest ever times have come at the London Diamond League 💎
Lijkt mij wel toch?quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dat record van haar afnemen?
Inderdaad, de altijd goed verstopte McLaughlin gaat altijd 2 seconden sneller.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 15:07 schreef Faraday01 het volgende:
Flinke voorsprong, zegt alleen nog weinig zolang we niet weten of McLaughlin mee doet op het wk.
en als McLaughlin niet meedoet zal ze wel choken.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 15:07 schreef Faraday01 het volgende:
Flinke voorsprong, zegt alleen nog weinig zolang we niet weten of McLaughlin mee doet op het wk.
Nooit gechoket bij individuele nummers.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 15:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en als McLaughlin niet meedoet zal ze wel choken.
Die zag ik van de week bij de ESPY Awards op ESPN.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 15:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, de altijd goed verstopte McLaughlin gaat altijd 2 seconden sneller.
quote:“The feeling was pretty good - a bit too good in the last 100m so maybe I was a bit too slow at the first part.”
Femke Bol reflects on her London Diamond League win where she clocked 52.10 in the 400m hurdles
She is also backing the 2029 London World Championships bid
🎙 @jasminecollett_
Dat dat mocht van Bob.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 19:36 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die zag ik van de week bij de ESPY Awards op ESPN.
Op het WK de focus op de 400 meter en dan richting LA weer richting de horden?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
Femke wordt wereldkampioen op de 400 meter Horden op het WK![]()
![]()
Oftewel: Sydney loopt de 400mH niet op de US WK-trials en volgens mij is er geen andere mogelijkheid om zich dan nog te plaatsen. Deze medaille is dus al binnen
Dat zou goed kunnen. Het is in ieder geval zo dat ze nu de 400 meter wil doen, omdat ze die uitdaging nodig heeft.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 23:20 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Op het WK de focus op de 400 meter en dan richting LA weer richting de horden?
Al heeft ze de horden al lang uitgespeeld en kan ze ook voor de uitdaging gaan op de OS ipv de “zekere” gouden medaille
Die gaat de 400 meter zonder hindernissen afleggen, dus da’s logisch!quote:Op zaterdag 19 juli 2025 15:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, de altijd goed verstopte McLaughlin gaat altijd 2 seconden sneller.
Wie weet fietsen ze een programma in elkaar dat ze allebei kan doen. Ach achquote:Op dinsdag 22 juli 2025 23:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen. Het is in ieder geval zo dat ze nu de 400 meter wil doen, omdat ze die uitdaging nodig heeft.
Ik vraag me af of bij de volgende OS nog een keer de 400mH gaat doen, die medaille heeft ze al. Of het moet zijn omdat ze in eigen land racet en de Amerikanen een medaille van haar eisen...
Daar zie ik de Amerikanen wel voor aan ja.quote:Op woensdag 23 juli 2025 08:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wie weet fietsen ze een programma in elkaar dat ze allebei kan doen. Ach ach
Als het geen thuiswedstrijd was geweest was dat kansloos geweest. Nu gaan ze dat ongetwijfeld proberen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 09:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daar zie ik de Amerikanen wel voor aan ja.
Mei ook nog 2 estafettes over 400 meter is dat toch bijna niet te doen?quote:Op woensdag 23 juli 2025 09:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als het geen thuiswedstrijd was geweest was dat kansloos geweest. Nu gaan ze dat ongetwijfeld proberen.
Zal ze wellicht 1 estafette skippen?quote:Op woensdag 23 juli 2025 11:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mei ook nog 2 estafettes over 400 meter is dat toch bijna niet te doen?
Tenzij ze elke dag een race wil lopen, maar dan neem je het risico dat je beide keren niet wint
Die mixed estafette liep ze voorheen al nooit. En de finale van de reguliere estafette is altijd op de laatste dag. Dus dat is nog wel te doen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 11:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mei ook nog 2 estafettes over 400 meter is dat toch bijna niet te doen?
Tenzij ze elke dag een race wil lopen, maar dan neem je het risico dat je beide keren niet wint
Bedoelde ook niet of het voor haar te combineren is (mixed liep ze toch al niet inderdaad), maar het moet wel passen in het programma zelf, je kunt niet een estafette en serie op dezelfde dag plannen. Dan moeten ze wel creatief omgaan met het programma om (op een goede manier) de 400 en 400 horden te kunnen combinerenquote:Op woensdag 23 juli 2025 11:39 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die mixed estafette liep ze voorheen al nooit. En de finale van de reguliere estafette is altijd op de laatste dag. Dus dat is nog wel te doen.
Het is sowieso lastig te combineren ja. Al is de laatste jaren wel lastiger gemaakt door de programma opzet dan daarvoor. Toen zag je nog weleens wat atleten dubbelen op bijvoorbeeld de 400 en 200 meter.quote:Op woensdag 23 juli 2025 12:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bedoelde ook niet of het voor haar te combineren is (mixed liep ze toch al niet inderdaad), maar het moet wel passen in het programma zelf, je kunt niet een estafette en serie op dezelfde dag plannen. Dan moeten ze wel creatief omgaan met het programma om (op een goede manier) de 400 en 400 horden te kunnen combineren
Tenzij ze atletiek over de volledige 2 weken verdelen, maar dat zal vast niet..
En nu al vaker wereldkampioen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:53 schreef DeeBee het volgende:
ONZE Femke straks vaker wereldkampioen op de 400 meter horden dan McLuflin
Ze was mokerslecht tot nu toe dit jaar, maar met de Kersee toverdrank komt die 47'er in TokioWel leuk dat ze dit doet!
Dat laatste hoop ik ook. Maar dat zie ik eigenlijk alleen maar gebeuren als ze veel vaker tegen McLaughlin zou lopen (en zelfs dan is het maar de vraag). Wat niet gaat gebeuren met Kersee als coach.quote:Op woensdag 23 juli 2025 16:46 schreef Riofan83 het volgende:
Het atletiektoernooi in LA duurt 10 dagen (15-24 juli), dus SMLL kan daar vermoedelijk prima de 400 meter en de 400 meter horden lopen. 2x3 = 6 dagen individueel in actie komen. Op de laatste dag de finale 4x400. Ruimte zat in het schema om haar 3x goud te laten winnen.
Maar stiekem hoop ik dat FBB haar de komende drie jaar gewoon voorbijstreeft, al is die kans wel klein.
Dat is qua schema toch hetzelfde als in Parijs? Maar dan moet je wel 6 dagen op rij lopen. Wat in theorie best kan uiteraard, maar weet niet of ze dat risico gaat nemenquote:Op woensdag 23 juli 2025 16:46 schreef Riofan83 het volgende:
Het atletiektoernooi in LA duurt 10 dagen (15-24 juli), dus SMLL kan daar vermoedelijk prima de 400 meter en de 400 meter horden lopen. 2x3 = 6 dagen individueel in actie komen. Op de laatste dag de finale 4x400. Ruimte zat in het schema om haar 3x goud te laten winnen.
Maar stiekem hoop ik dat FBB haar de komende drie jaar gewoon voorbijstreeft, al is die kans wel klein.
Toen liepen de 400 en 400 horden door elkaar heen, dat gaat niemand doen lijkt me.quote:Op woensdag 23 juli 2025 17:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat is qua schema toch hetzelfde als in Parijs? Maar dan moet je wel 6 dagen op rij lopen. Wat in theorie best kan uiteraard, maar weet niet of ze dat risico gaat nemen
Hmm, als je ze achter elkaar plant, is het wel beter te doen jaquote:Op woensdag 23 juli 2025 19:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Toen liepen de 400 en 400 horden door elkaar heen, dat gaat niemand doen lijkt me.
En dan ook de horden eerst, vanuit het oogpunt van McLaughlin.quote:Op woensdag 23 juli 2025 19:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hmm, als je ze achter elkaar plant, is het wel beter te doen ja
Volgende week 30 jaar, tijd voor een gezin.quote:Op maandag 28 juli 2025 19:29 schreef franklop het volgende:
Laura de Witte (het minder snelle zusje van Lisanne) stopt er na het NK van komend weekend mee
Ach.quote:Nauwelijks belangstelling, evenement geschrapt en nu al miljoenenschuld: gloednieuwe Grand Slam Track League is fiasco
Eindelijk zouden de sterren van de atletiek serieus geld gaan verdienen. Eindelijk zou de moeder aller sporten ook in niet-olympische jaren volop in de schijnwerpers staan. Tenminste, dat beloofde Michael Johnson, de 57-jarige initiatiefnemer van de Grand Slam Track League.
Maar de voormalige topsprinter moest een van de vier geplande evenementen schrappen en komt nu al 13 miljoen dollar tekort. Veel deelnemers wachten nog op hun geld en ook de president van de wereldbond maakt zich zorgen.
Vol bravoure kondigde Johnson vorig jaar februari zijn plannen aan. In 2025 zouden vier driedaagse evenementen worden gehouden in Kingston, Miami, Philadelphia en Los Angeles. Dit alleen voor looponderdelen tot 5000 meter, want voor springen en werpen zou het grote publiek toch niet genoeg belangstelling hebben.
Flinke beloningen
Het mooiste nieuws had betrekking op de beloning voor de deelnemers. Er werden ’vaste klanten’ gecontracteerd voor grote bedragen. De olympische ster Sydney McLaughlin-Levrone (de grote rivaal van Femke Bol) fungeerde als n van de blikvangers. Verder was de prijzenpot gevuld met 12.6 miljoen dollar waardoor elke weekend de winnaars van de verschillende categorien 100.000 dollar konden incasseren. Ook de andere deelnemers zouden kunnen rekenen op veel hogere bedragen dan het ’schamele’ prijzengeld dat bij de traditionele Diamond League werd uitgekeerd.
In de lente van dit jaar zag de nieuwe tegenhanger van de Diamond League het levenslicht. Veel bekende Amerikanen en Jamaicanen waren van de partij, maar veel Europeanen keken nog even de kat uit de boom, ook omdat de reizen veel energie zouden kosten in dit lange seizoen (met de WK pas in september).
Femke Bol liet zich niet verleiden
Bol liet zich niet verleiden en koos voor haar vertrouwde voorbereidingsprogramma met trainingskampen in Zuid-Afrika en wedstrijden in Europa. Van een extra clash met McLaughlin – waarop Johnson had gemikt – kwam het dus niet. Alleen de Nederlanders Cathelijn Peeters en Samuel Chapple deden mee aan de Grand Slam Track League (in respectievelijk Kingston en Philadelphia).
De eerste teleurstelling voor Johnson was dat de publieke belangstelling vooral in Kingston en Miami bitter tegenviel. Dat sloeg een gat in de begroting, al was er volgens de organisatie niks aan de hand. De eeuwige optimist Johnson (goed voor vijf keer olympisch goud en negen wereldtitels) herhaalde bij geruchten over ’moeilijkheden’ dat elke nieuw initiatief opstartproblemen kent.
Pijnlijke openbare beslissing
Op 12 juni moest de grote baas echter een pijnlijke beslissing openbaar maken. Het vierde evenement in Los Angeles, gepland eind juni, werd geschrapt. Dit wegens politieke onrust in de stad, slechte deals met lokale partners en het terugtrekken van een belangrijke investeerder. Door dat laatste was een liquiditeitsprobleem ontstaan. Dat hadden veel deelnemers ook al gemerkt, want het beloofde prijzengeld liet op zich wachten.
Johnson leek toen nog alle vertrouwen te hebben in de toekomst van zijn onderneming: „Soms moet je moeilijke beslissingen nemen met het oog op de toekomst. We hebben tijd nodig. Geen enkel nieuw initiatief is meteen winstgevend in het eerste jaar. We hebben veel geleerd en zullen in 2026 sterk terugkomen.’’
Schuldeisers kunnen momenteel weinig
Schuldeisers, onder wie veel atleten, kunnen op dit moment niet veel. Enkele topatleten, zoals de olympische sterren Gabby Thomas, Emmanuel Wanyonyi en Alison dos Santos, hebben publiekelijk kritiek geuit omdat ze nog niet zijn betaald. Bezorgde managers krijgen maar mondjesmaat informatie van het bureau in Amerika. En ze lopen het risico dat de organisatie failliet wordt verklaard als ze naar de rechter stappen. Dan valt er van een kale kip niks te plukken.
Een woordvoerder van Global Sports Communication, het Nederlandse managementbureau dat onder anderen Cathelijn Peeters begeleidt, wil niets zeggen over individuele financile zaken. “We kennen de problematiek en hebben te maken met meer atleten die aan de Grand Slam Track League hebben meegedaan. Er is beloofd dat betaald zal worden. Het is lastig daar nu verder iets over te zeggen.’’ Peeters heeft na haar deelname in Kingston (vijfde overall) recht op 20.000 dollar.
IJdelheid
“Ik zit nog op mijn prijzen- en startgeld te wachten’’, zegt 800-meterloper Samuel Chapple. “Het laatste wat ik hoorde was dat het er aan het einde van het jaar wordt betaald. Ik loop niet graag te koop met wat ik precies verdien, maar het prijzengeld is publiekelijk bekendgemaakt. Ik was zevende overall, dus ik krijg - hopelijk - nog 12.500 dollar. Ik zou het heel jammer vinden als het nooit uitbetaald wordt, maar ik probeer me er niet te druk om te maken, want ik kan mijn energie beter in andere dingen stoppen. Bovendien vond ik het - hoe dan ook - een hele vette ervaring. Het was een mooi evenement met het sterkste veld waarin ik ooit heb gelopen.’’
Caroline Feith, de manager van Femke Bol, weet veel van de problemen want ze heeft ook een buitenlandse atleet onder haar hoede die in hetzelfde schuitje zit. “Alle betrokken managers maken zich zorgen en weten niet wat er gaat gebeuren. Voorlopig kunnen we niet veel anders doen dan rustig afwachten. Johnson is er van overtuigd dat het allemaal goed gaat komen, ook in 2026. Maar die overtuiging heeft lang niet iedereen.’’
Ondertussen heeft ook Sebastian Coe, de president van World Athletics, gereageerd op de problemen. “Het mag dan een startup zijn, de atleten moeten betaald krijgen’’, liet Coe vorige week optekenen in The Guardian. “Dit soort projecten mogen niet ontstaan uit ijdelheid, maar moeten doordrenkt zijn van betrouwbaarheid en praktische uitvoerbaarheid. Het was in ieders belang dat zoiets zou slagen, maar wij hebben niet alles onder controle.’’
quote:Nadine Visser en Femke Bol lopen op dinsdag 12 augustus in Boedapest bij de Gyulai Istvn Memorial, een wedstrijd van de World Athletics Continental Tour Gold (zelfde status als bijvoorbeeld de FBK Games).
niet naar grok luisteren, maar ze staat idd voor de 200m ingeschreven: https://www.atletiek.nu/wedstrijd/startgroep/1268099 (lijkt me dat Klaver normaal gesproken favoriet is)quote:Op woensdag 30 juli 2025 22:38 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/TopatletiekLive/status/1950655766664184254
Eerste NK titel outdoor aanstaande voor Bol?
[ x ]
https://x.com/grok/status/1950161099158106210
2019-2024 liep ze altijd de 200m en in 2018 de 400m als we wikipedia moeten geloven.quote:Op donderdag 31 juli 2025 07:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
niet naar grok luisteren, maar ze staat idd voor de 200m ingeschreven: https://www.atletiek.nu/wedstrijd/startgroep/1268099 (lijkt me dat Klaver normaal gesproken favoriet is)
Edit: het lijkt niet te lukken om fatsoenlijk naar atletiek.nu te linken.. nou ja, toch is het zo
Ja tuurlijk, elk regulier onderdeel wordt gehouden (behalve 10.000 meter en snelwandelen). Cathelijn Peeters moet 'm nu fluitend winnen.quote:Op donderdag 31 juli 2025 09:59 schreef Nober het volgende:
[..]
2019-2024 liep ze altijd de 200m en in 2018 de 400m als we wikipedia moeten geloven.
Weet niet eens of er een 400m horden is op het NK.
Laat maar wegblijvenquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
Geen Athing Mu naar de 800 meter op het WK. Niet helemaal verrassend gezien de laatste periode, maar dit zo heel langzamerhand wordt het wel de vraag of dit supertalent van een paar jaar terug ooit nog terug gaat komen...
https://www.sportskeeda.c(...)f-championships-2025
Trailer-trashquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 10:07 schreef Faraday01 het volgende:
ach ach Sha'Carri
https://nos.nl/artikel/2577295
Nevermind.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:39 schreef heywoodu het volgende:
Zijn de 100m-finales ergens spoilervrij te vinden? Heb al gezocht op YouTube, maar vanuit mijn ooghoeken zie ik dat overal wel de winnaar/winnares en/of de tijden in beeld staan, maar ik wil gewoon kijken zonder dat al te weten.
Van? Nederland? USA?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:39 schreef heywoodu het volgende:
Zijn de 100m-finales ergens spoilervrij te vinden? Heb al gezocht op YouTube, maar vanuit mijn ooghoeken zie ik dat overal wel de winnaar/winnares en/of de tijden in beeld staan, maar ik wil gewoon kijken zonder dat al te weten.
Oh sorry, USAquote:
Ik vind eigenlijk dat dit geen atletieknieuws is. Iedereen heeft dan de mond vol over de camerabeelden in China. Maar dit gebeurt net zo erg of nog erger in het Westen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 10:07 schreef Faraday01 het volgende:
ach ach Sha'Carri
Roid ragequote:Op zaterdag 2 augustus 2025 10:07 schreef Faraday01 het volgende:
ach ach Sha'Carri
quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:23 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat dit geen atletieknieuws is. Iedereen heeft dan de mond vol over de camerabeelden in China. Maar dit gebeurt net zo erg of nog erger in het Westen.
Is dit serieus?quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:23 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat dit geen atletieknieuws is. Iedereen heeft dan de mond vol over de camerabeelden in China. Maar dit gebeurt net zo erg of nog erger in het Westen.
Natuurlijk is dit atletieknieuws. Het betekent namelijk dat ze niet meedoet met de USA kampioenschappen. En dat ze daardoor niet meedoet met de WK. Terwijl ze een van de favorieten is.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:23 schreef Idisrom het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.T ests dura y yo me veo cabrn en el espejo
Regerend kampioen, kan in principe meedoenquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 17:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Natuurlijk is dit atletieknieuws. Het betekent namelijk dat ze niet meedoet met de USA kampioenschappen. En dat ze daardoor niet meedoet met de WK. Terwijl ze een van de favorieten is.
Jammer van die rugwind in Hengelo trouwens![]()
Ja, je hebt gelijk.. had ik niet aan gedachtquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 20:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
Regerend kampioen, kan in principe meedoen
Ze staat in elk geval op de startlijstquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 21:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk.. had ik niet aan gedacht![]()
Dan wilde ze kennelijk meedoen aan de USA finals voor de nationale titel op de 100m. Ben benieuwd of ze nog mee gaat doen aan de 200m, want daar is ze geen regerend kampioen is (heb ik wel ff gecheckt)
Sterk. Met een groot-toernooi piek gaat ze dan wel naar een serieuze tijd toe.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 22:10 schreef heywoodu het volgende:
48.92 voor McLaughlin-Levrone in de finale, die in de laatste 50 meter wel wat inleverde.
Sowquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 22:14 schreef Dale__Cooper het volgende:
Op het NK 9,91 en 9,95 op de 100 meter.
Wel met 2,8 meewind.
Die zijn wel serieus bezig dit jaar in elk geval, 9.91 (ok, met meewind) en onlangs al 20.01 voor Mo-Ajok, dat hebben we sinds de hoogtijdagen van Churandy niet meer gehad.quote:
Einde tijdperk Nuguse, einde tijdperk Kesslerquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 23:23 schreef heywoodu het volgende:
Nuguse wordt er finaal uit gelopen in de finale van de 1500 meter
Die Karalis ontwikkelt zich leuk, ook al 6.05 op het WK indoor dit jaar.quote:Op zondag 3 augustus 2025 10:56 schreef heywoodu het volgende:
Damn, Karalis haalt 5.92m op de Griekse kampioenschappen in drie pogingen, maar springt vervolgens over 6.08 meter
Alleen Bubka, Lavillenie en Duplantis sprongen ooit hoger.
De manier waarop was ook wel indrukwekkend:quote:Op maandag 4 augustus 2025 06:07 schreef heywoodu het volgende:
Cooper Lutkenhaus, 16 jaren jong (!), loopt op de Amerikaanse trials naar plek twee in 1:42,27, een verbetering van het wereldrecord onder-18 (van Mohammed Aman) van meer dan een seconde![]()
Had ik gisteren wel willen zien met Bol en Klaver, Bakker en Maatoug, Van de Wiel en Franke, Saalberg en Van der Schoot...quote:Op maandag 4 augustus 2025 09:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ x ]
Ik vind dat wel leuk, stukje show hoort er wel bij op de 100/200m.
Het gaat juist helemaal niet doorquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 07:15 schreef borisz het volgende:
Videogate gaat door. Zo Sedney heeft inmiddels aangifte gedaan.
https://nos.nl/artikel/2577613
Ook in HC/NHD enz twee pagina's.
Nu wachten op het artikel in Runners World.
Aangifte is niet nodig voor een vervolging door het OM.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 07:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Lachwekkende reactie van atletiekunie.
Er is iemand in je ploeg die heimelijk gebeurtenissen filmt...
En aangifte duurt te lang.
Enorm gaaf kutland
Moet wel te achterhalen zijn, toch?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 07:28 schreef franklop het volgende:
Denk dan ook niet dat in het artikel de naam genoemd zal worden
Dat was al bekend ja, maar dat de atletiekbond er geen reet aan doet is nieuw. Nouja, niet nieuw, maar feitelijk nieuw.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Toch oud nieuws? Zou gaan om Isaya Klein Ikkink.
Het is niet dat er helemaal niets aan is gedaan, alleen in het communicatieve deel en de nasleep cq rentegratie van de betreffende atleet lijkt men op basis van het verhaal van Sedney wel tekort geschoten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was al bekend ja, maar dat de atletiekbond er geen reet aan doet is nieuw. Nouja, niet nieuw, maar feitelijk nieuw.
Het is mij ook nog niet duidelijk wie de opnamen gemaakt heeft. De seksuele sparringpartner of iemand die door een openstaande kier heeft gefilmd. Als het de eerste is, dan vind ik die een enorme lapzwans en hoort dan niet meer in de estafetteploeg thuis..quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is niet dat er helemaal niets aan is gedaan, alleen in het communicatieve deel en de nasleep cq rentegratie van de betreffende atleet lijkt men op basis van het verhaal van Sedney wel tekort geschoten.
Weten we trouwens zeker dat die naam klopt? Sedney volgt deze persoon namelijk nog wel op haar socials...
Hij is Ridder in de Orde van Oranje-Nassauquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Toch oud nieuws? Zou gaan om Isaya Klein Ikkink.
In de wandelgangen is dat al zo, ik verwacht dat dit nu wel helemaal open komt te liggen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:00 schreef 3rr0r het volgende:
Voor die droeftoeter gaan we dus niet meer juichen. Naam moet vroeg of laat bekend worden.
Die sukkel had beter excuses kunnen aanbieden en berouw tonen ipv ontkennen. Het moeten gooien op jeugdige onnozelheid. Maar dat is de reflex, bang voor een rechtszaak. Nu zal hij publiekelijk aan de schandpaal worden genageld en wellicht onhoudbaar worden binnen het team of op z'n minst door het stof moeten. Wie weet start de OM inderdaad nu zelf alsnog een onderzoek en stelt vervolging in na de maatschappelijke ophef.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
In de wandelgangen is dat al zo, ik verwacht dat dit nu wel helemaal open komt te liggen.
Nu werd deze atleet volgens mij 5e op de 400m bij het NK, dus ik denk dat de bond hem handig buiten de estafetteselecties kan houden...
Dat was achteraf wel de juiste call geweest ja.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:26 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die sukkel had beter excuses kunnen aanbieden en berouw tonen ipv ontkennen. Het moeten gooien op jeugdige onnozelheid. Maar dat is de reflex, bang voor een rechtszaak. Nu zal hij publiekelijk aan de schandpaal worden genageld en wellicht onhoudbaar worden binnen het team of op z'n minst door het stof moeten. Wie weet start de OM inderdaad nu zelf alsnog een onderzoek en stelt vervolging in na de maatschappelijke ophef.
Hij wilde niet toegeven de beelden te hebben verspreid staat er in het NOS artikel. Yeah sure, een kaboutertje heeft ze stiekem naar teammaten gestuurd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bron: NOSquote:Voor Sedney voelde het raar aan dat ze door de bond op de hoogte werd gesteld van de beelden en niet door haar teamgenoten. De anonieme melder wilde anoniem blijven.
Sedney: "Diegene wilde het kwijt om het verspreiden te stoppen, maar was tegelijkertijd ook bang voor reacties van andere atleten of vanuit de bond. Ergens begrijp ik dat, maar tegelijkertijd is het gek dat iemand zich zo beperkt voelt om vrijuit te praten."
Het hele gebeuren klinkt in ieder geval als een vrij toxische trainingsgroep.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:23 schreef Idisrom het volgende:
In het NOS-artikel vond ik dit een opmerkelijke passage
[..]
Bron: NOS
Een toxische atletiekgroep op papendal?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 13:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het hele gebeuren klinkt in ieder geval als een vrij toxische trainingsgroep.
https://x.com/Atletiekunie/status/1953351113974993162quote:We zijn gestart op de EKu20 in Tampere, Finland!
In dit draadje volg je vandaag alle updates.
De tienkampers zijn gestart met de 100 meter.
Luuk Pelkmans 11.06 sec
Mikai Snoek 11.59 sec
Florian Vriezen 11.64 sec
Hoeveel nagels gebroken?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 21:56 schreef Nober het volgende:
Zijn ze al uit elkaar?
[ x ]
https://x.com/TMZ_Sports/status/1953584824297652500
Nee.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 21:56 schreef Nober het volgende:
Zijn ze al uit elkaar?
[ x ]
https://x.com/TMZ_Sports/status/1953584824297652500
Vind het maar een slap verhaal. Damage control. Ze wilden gewoon zoveel mogelijk medailles winnen en hebben daarom de vermeende dader met fluwelen handschoenen aangepakt.quote:Op maandag 11 augustus 2025 07:20 schreef Marcoss het volgende:
Reactie van de Atletiekunie over de zaak Sedney
https://www.ad.nl/andere-(...)l-dilemma~a3486bd4a/
Met als conclusie dat de Communicatie beter had gemoeten
Aan de andere kant heeft die een halfjaar geen gebruik kunnen/mogen maken van de Papendal-faciliteiten en dat lijkt me al een flinke straf.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vind het maar een slap verhaal. Damage control. Ze wilden gewoon zoveel mogelijk medailles winnen en hebben daarom de vermeende dader met fluwelen handschoenen aangepakt.
Het is geen trainer, die misbruik heeft gemaakt van zijn positie, en de beide atleten hebben het gedaan in hun vrije tijd. Wat kun je dan doen als Atletiekbond? Zinloos roepen als een Jan Slagter dat je excuses moet gaan aanbieden over iets wat buiten de atletiek gebeurd is?quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vind het maar een slap verhaal. Damage control. Ze wilden gewoon zoveel mogelijk medailles winnen en hebben daarom de vermeende dader met fluwelen handschoenen aangepakt.
quote:Dinsdag komen 6 Nederlandse topatleten in actie bij de Gyulai Istvn Memorial in Boedapest:
16.00 Denzel Comenentia
17.34 Femke Bol 400mhrd
17.44 Samuel Chapple 800m
18.05 Minke Bisschops 200m
18.25 Nadine Visser 100mhrd
19.00 Lieke Klaver 400m
Op Ziggo Sport 5
Dit dus, het is allemaal niet zo simpel in deze kwestie.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:55 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het is geen trainer, die misbruik heeft gemaakt van zijn positie, en de beide atleten hebben het gedaan in hun vrije tijd. Wat kun je dan doen als Atletiekbond? Zinloos roepen als een Jan Slagter dat je excuses moet gaan aanbieden over iets wat buiten de atletiek gebeurd is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |