SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Het grote KSC schema![]()
![]()
Typisch voor een vrouw. Een hoop geblaat en dure woorden waarvan niemand weet wat het doet.quote:
Toedelsquote:Op maandag 7 juli 2025 21:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Fuck it ook maar, ik ga afronden en opruimen. Tot morgen
En het is niet de hond.quote:Op maandag 7 juli 2025 21:02 schreef ieniminimuis het volgende:
Na een dag werken, wandelen en boodschappen doen ben ik eigenlijk ook wel moe.
En er is hier iemand toch de hele tijd scheten aan het laten
quote:Op maandag 7 juli 2025 21:14 schreef Ama het volgende:
[..]
Leuk dat je hier iets meer bent de laatste dagen.
quote:Op maandag 7 juli 2025 21:16 schreef kwiwi het volgende:
Oh @:maily hier![]()
![]()
* kwiwi let extra goed op spelling
Tafeltje vol ken ik niet.quote:Op maandag 7 juli 2025 21:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoe lang lurk je al? Werkte @:bitterbal toen nog bij tafeltje vol? Om maar wat te noemen
Ik was zondag nog in de blauwe doosquote:Op maandag 7 juli 2025 21:18 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoe lang lurk je al? Werkte @:bitterbal toen nog bij tafeltje vol? Om maar wat te noemen
Oh dat kan @bitterbal wel uitleggen als ze weer wakker is.quote:Op maandag 7 juli 2025 21:19 schreef maily het volgende:
[..]
Tafeltje vol ken ik niet.
@:bitterbal wel![]()
En dat ze mayo gebruikt ipv mosterd
Gestemdquote:Op maandag 7 juli 2025 21:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh dat kan @:bitterbal wel uitleggen als ze weer wakker is.
En hoe staat de kraan van grmbl?
[poll=9047]
Dat mag, maar niemand probeert het wanhopig aan de man te brengen.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nou nou
Veel anderen zien racen als domweg rondjes rijden
meerkoetjes zijn echt duivelsquote:Op maandag 7 juli 2025 20:40 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb trouwens een nieuwe hobby erbij: eendjes en meerkoetjes kijken.
Mailyquote:
quote:Op maandag 7 juli 2025 22:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik was aan het gamen en af en toe even alt+tabben naar FOK!. En ik zat te wachten tot ze hun werkjes af hadden, maar het schoot maar niet op, dus maar weer teug naar FOK! tijdens het wachten.
Kwam ik er net achter dat het spel op pauze stond
Het was aan het regenen, maar de animatie van de regen liep wel gewoon door. Dus daardoor had ik het niet door.quote:
Die animatie ook altijdquote:Op maandag 7 juli 2025 22:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het was aan het regenen, maar de animatie van de regen liep wel gewoon door. Dus daardoor had ik het niet door.
quote:
VERBOTEN!quote:
Ja die dachten ook van, als hij pauze gaat nemen kunnen wij dat ook welquote:Op maandag 7 juli 2025 22:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik was aan het gamen en af en toe even alt+tabben naar FOK!. En ik zat te wachten tot ze hun werkjes af hadden, maar het schoot maar niet op, dus maar weer teug naar FOK! tijdens het wachten.
Oh, zou dat het zijn.quote:Op maandag 7 juli 2025 22:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja die dachten ook van, als hij pauze gaat nemen kunnen wij dat ook wel
Die staat gewoon goedquote:Op maandag 7 juli 2025 21:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh dat kan @:bitterbal wel uitleggen als ze weer wakker is.
En hoe staat de kraan van grmbl?
[poll=9047]
Computersimulaties hebben ook een levenquote:
Om zich vervolgens om te draaien en zich zo te positioneren dat je de hele nacht kan genieten van zijn scheetjesquote:Op maandag 7 juli 2025 22:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Zo schattig. Dan lig ik in al in bed en dan komt hij eraan rennend, heel vrolijk, springt op bed en kruipt dicht tegen mij aan voor zijn knuffel
quote:Op maandag 7 juli 2025 22:46 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Om zich vervolgens om te draaien en zich zo te positioneren dat je de hele nacht kan genieten van zijn scheetjes
Oh handig.quote:Op maandag 7 juli 2025 22:46 schreef ieniminimuis het volgende:
De Sims had maandenlang een bug waarbij het binnen ook regende. Dat was erg leuk
quote:Op maandag 7 juli 2025 22:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Klinkt meer als werken dan gamenquote:Op maandag 7 juli 2025 22:53 schreef mschol het volgende:
ik heb weer pakjes gesorteerd.. moet nu een "content inspection" licentie aanschaffen om verder te kunnen om meer te automatiseren
Alleen betaal je hiervoor en met je werk krijg je betaaldquote:Op maandag 7 juli 2025 22:57 schreef mschol het volgende:
[..]
dit kan ik gewoon sluiten.. met werk is dat wat lastig
Vond het vannacht al lekker frisjes om onder de dekens te liggenquote:Op maandag 7 juli 2025 23:13 schreef Nattekat het volgende:
Nog maar 23 graden in m'n slaapkamer
Tijd voor een nieuwe hittegolf.
De senioren chat?quote:
21,6quote:Op maandag 7 juli 2025 23:13 schreef Nattekat het volgende:
Nog maar 23 graden in m'n slaapkamer
Tijd voor een nieuwe hittegolf.
Ja, dat heb ik daarna wel weer gedaan.quote:
en gruwelijk natquote:
gelukkig geen 35 oidquote:Op dinsdag 8 juli 2025 07:34 schreef Dotteke het volgende:
Heerlijk dit weer. Nog even genieten volgende week zie ik weer eeen dag met 30 graden staan.
Moet er niet aan denken, al ben ik bang dat het ons deze zomer nog we gegeven wordt die hoge temperaturen.quote:
Het is gewoon koudquote:
Lekker fris, ben je gelijk wakker als je buiten komtquote:
gisteravond op de bank had ik ook wel spijt dat ik een korte broek en geen sokken aan hadquote:
Ik zat gisterochtend te twijfelen om in korte broek naar kantoor te gaan. Uiteindelijk wel blij mee dat ik een lange broek aan had gedaan.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 07:51 schreef gianni61 het volgende:
[..]
gisteravond op de bank had ik ook wel spijt dat ik een korte broek en geen sokken aan had
Vond het wel lekker om vannacht onder het dekbed te kruipen, was net 18 graden in de slaapkamerquote:Op dinsdag 8 juli 2025 07:51 schreef gianni61 het volgende:
[..]
gisteravond op de bank had ik ook wel spijt dat ik een korte broek en geen sokken aan had
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 07:34 schreef Dotteke het volgende:
Heerlijk dit weer. Nog even genieten volgende week zie ik weer eeen dag met 30 graden staan.
Dat staan ze heel het jaar door bovenquote:
Echt, ik zat gewoon in een luchtig jurk, ramen open in de woonkamer hoor.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 07:51 schreef gianni61 het volgende:
[..]
quote:Flink pak sneeuw verwacht in Oostenrijk
Een opvallend bericht tussen alle berichten over hitterecords: in de komende 48 uur wordt in de Oostenrijkse Alpen sneeuw verwacht. Op sommige plekken kan wel 40 tot 70 centimeter sneeuw vallen, meldt Weerplaza.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-de-sneeuw~a30189b2/
Ik hoop dat die nog verdwijnt, zit er ook niet op te wachtenquote:
Big Meteorology is weer bezig!quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:00 schreef CherryLips het volgende:
Volgende week donderdag 32 graden. Maar dat zou het aankomend weekend ook worden en dat is naar beneden bijgesteld.
Kindles zijn toch helemaal niet fijn meer, met de verplichting om boeken bij Amazon te kopen?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:13 schreef CherryLips het volgende:
@:Kwiwi Kindles in de Prime saleZal ik?
20,7quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:11 schreef Dr_Flash het volgende:
22.0 binnen. Zo koud is het in weken niet geweest
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:13 schreef CherryLips het volgende:
@:Kwiwi Kindles in de Prime saleZal ik?
Nou ja, als ik nu een kobo zou kopen, kan ik m'n boeken van Amazon niet meenemen. Maar dat is andersom volgens mij ook zo.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:22 schreef STING het volgende:
[..]
Kindles zijn toch helemaal niet fijn meer, met de verplichting om boeken bij Amazon te kopen?
Ah, zo, ja, dan ben je wel gebonden aan Amazon idd. Ik heb nog veel losse e-book bestanden, dus dan begreep ik dat Kobo wat handiger is tegenwoordig.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, als ik nu een kobo zou kopen, kan ik m'n boeken van Amazon niet meenemen. Maar dat is andersom volgens mij ook zo.
Die kunnen ook op de Kindle. Hij vreet gewoon epubs sinds een tijdje.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:28 schreef STING het volgende:
[..]
Ah, zo, ja, dan ben je wel gebonden aan Amazon idd. Ik heb nog veel losse e-book bestanden, dus dan begreep ik dat Kobo wat handiger is tegenwoordig.
Heel lang een Kindle gehad, maar had begrepen dat de nieuwere 'generaties' veel meer dichtgetimmerd zijn en dat je extra veel moeite moet doen voor boeken die niet via de Amazon store gekocht zijn.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die kunnen ook op de Kindle. Hij vreet gewoon epubs sinds een tijdje.
STINGquote:
Hier hoopte ik opquote:
oh nice.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:42 schreef bitterbal het volgende:
Ik heb een bodga hem denk ik accepteren
jongen van 27 die de woning erg leuk vindt
Ja hij heeft zelfs een motivatie brief geschrevenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
oh nice.
Ook wel leuk voor zo'n jonge jongen dat ie verder kan.
Ik koop nooit ergens anders boeken, dus heb daar nooit last vanquote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:34 schreef STING het volgende:
[..]
Heel lang een Kindle gehad, maar had begrepen dat de nieuwere 'generaties' veel meer dichtgetimmerd zijn en dat je extra veel moeite moet doen voor boeken die niet via de Amazon store gekocht zijn.
Nice.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja hij heeft zelfs een motivatie brief geschrevenEr willen volgende week nog mensen komen kijken maar accepteer deze en hij is flexibel ook. woont nog bij zijn ouders, komt mij ook goed uit
Vaak ook het goedkoopste trouwens.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik koop nooit ergens anders boeken, dus heb daar nooit last vanHeb juist ook een kindle omdat het aanbod op Amazon groter is.
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja hij heeft zelfs een motivatie brief geschrevenEr willen volgende week nog mensen komen kijken maar accepteer deze en hij is flexibel ook. woont nog bij zijn ouders, komt mij ook goed uit
In deze markt gaat het heel snel. Was met mijn huis ook. Feliquote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:00 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Echt super snel. denk dat het 2 weken op funda stond
Mooiquote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja hij gaat nu financiering aanvragen en omdat er erfpacht op zit is het nog de vraag of het soepel gaat maar zal vast wel goedkomen ook.Ik heb geen haastquote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
In deze markt gaat het heel snel. Was met mijn huis ook. Feli
en verkopen aan een starterquote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja hij gaat nu financiering aanvragen en omdat er erfpacht op zit is het nog de vraag of het soepel gaat maar zal vast wel goedkomen ook.Ik heb geen haast
Heeft hij ook iets met bootjes?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:44 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Heeft hij wel genoeg tyfuszooi voor op de bank?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Niet dat ik weet maar hij is erg onder de indruk van het uitzicht
Ga je dan even terug naar Nederland? Misschien kun je ook voorstellen te daten met 'm dan? Twee vliegen in één klap.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:47 schreef bitterbal het volgende:
ga voorstellen of de overdracht in september kan want hij moet de financiering ook nog rond krijgen
Goed plan! Dat kan sowieso wel, missen we niets aan.quote:In "zeer uitzonderlijke situaties" kan Enexis komende winter gedwongen worden om de elektriciteit uit te schakelen in delen van Tilburg, Den Bosch, Etten-Leur, Uden en Ommen (Overijssel). Dat bevestigt de netbeheerder in gesprek met NU.nl.
Dit klinkt als iets waar wat context bij nodig is.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:32 schreef Recce het volgende:
[..]
Goed plan! Dat kan sowieso wel, missen we niets aan.
Gewoon permanent.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:32 schreef Recce het volgende:
[..]
Goed plan! Dat kan sowieso wel, missen we niets aan.
geloof het niet want hij wil meubelen overnemen en de wasmachine en droger ook. scheelt weer sjouwenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heeft hij wel genoeg tyfuszooi voor op de bank?
Het stroomnet piept en kraakt: stroomonderbreking in winter niet uitgeslotenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit klinkt als iets waar wat context bij nodig is.
ja dat is al jaren zo tochquote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:37 schreef Recce het volgende:
[..]
Het stroomnet piept en kraakt: stroomonderbreking in winter niet uitgesloten
Ik vind het echt hilarisch dat de enige manier om er iets aan te doen het afsluiten van een hele stad isquote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:41 schreef Recce het volgende:
[..]
Het wordt wel steeds lastiger, zo te lezen. Maar goed, het zuiden kan wel even zonder stroom.
Er echt iets aan doen zijn we beetje laat mee natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het echt hilarisch dat de enige manier om er iets aan te doen het afsluiten van een hele stad is
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het echt hilarisch dat de enige manier om er iets aan te doen het afsluiten van een hele stad is
quote:In "zeer uitzonderlijke situaties" kan Enexis komende winter gedwongen worden om de elektriciteit uit te schakelen in delen van Tilburg, Den Bosch, Etten-Leur, Uden en Ommen (Overijssel). Dat bevestigt de netbeheerder in gesprek met NU.nl.
Extra kernenergie is de oplossing! Dan hebben we over dertig jaar meer stroom.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Er echt iets aan doen zijn we beetje laat mee natuurlijk.
Stoppen met elektrisch rijden dusquote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:37 schreef Recce het volgende:
[..]
Het stroomnet piept en kraakt: stroomonderbreking in winter niet uitgesloten
Dat is het probleem niet. Het probleem is dat de bekabeling tussen hoogspanningsstation en verdeelstations het niet aan kan.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:46 schreef Recce het volgende:
[..]
Extra kernenergie is de oplossing! Dan hebben we over dertig jaar meer stroom.
Maakt niet uit, het komt door de klimaatgekkies. Ik weet zeker dat de oplossing kernenergie is bij de populistische partijen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is het probleem niet. Het probleem is dat de bekabeling tussen hoogspanningsstation en verdeelstations het niet aan kan.
quote:JA21 ziet ruimte voor kernenergie in de provincie Utrecht. Kleine modellen kerncentrales kunnen er volgens de partij binnen zeven jaar staan.
Ik ben ook voor kernenergie, ben ik nu populistisch?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:54 schreef Recce het volgende:
[..]
Maakt niet uit, het komt door de klimaatgekkies. Ik weet zeker dat de oplossing kernenergie is bij de populistische partijen.
Jawel maar dat is natuurlijk geen reden om het dan maar helemaal niet te doen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Er echt iets aan doen zijn we beetje laat mee natuurlijk.
Wel als je reële problemen zoals die in het stroomnet op een afzienbare termijn denkt te kunnen oplossen met kernenergie.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben ook voor kernenergie, ben ik nu populistisch?
Als mijn favo restaurant open is denk ik die rode curry soep met noodles en kip.quote:
Dat is nogal dom ja. "kernenergie" is een bron van energie. "Het stroomnet" is iets heel anders dan de bron. Of je energie nou opwekt met kern, zon, wind, olie, kolen, turf of unicorn farts, de capaciteit van het net blijft hetzelfde probleem.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:57 schreef Recce het volgende:
[..]
Wel als je reële problemen zoals die in het stroomnet op een afzienbare termijn denkt te kunnen oplossen met kernenergie.
Ik weet dat de huidige problemen er niets mee te maken hebben, maar in de toekomst wil je niet 100% afhankelijk worden van zon en wind, er moet een stabiele factor zijn. En dat is kernenergie, of fusie als dat over 20 jaar eindelijk werkt.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:57 schreef Recce het volgende:
[..]
Wel als je reële problemen zoals die in het stroomnet op een afzienbare termijn denkt te kunnen oplossen met kernenergie.
Als het goed is, ga ik pasta eten. En anders wordt het nasi.quote:
DAAR GAAT HET HELEMAAL NIET OM.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet dat de huidige problemen er niets mee te maken hebben, maar in de toekomst wil je niet 100% afhankelijk worden van zon en wind, er moet een stabiele factor zijn. En dat is kernenergie, of fusie als dat over 20 jaar eindelijk werkt.
Nou ja, het stroomnet is niet één ding. Als je kleine centrales dicht in de buurt van plekken waar veel stroom nodig is kunt zetten, los je een aantal problemen op. Denken dat dit kerncentrales kunnen zijn, is een utopie.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is nogal dom ja. "kernenergie" is een bron van energie. "Het stroomnet" is iets heel anders dan de bron. Of je energie nou opwekt met kern, zon, wind, olie, kolen, turf of unicorn farts, de capaciteit van het net blijft hetzelfde probleem.
Dat zou kernenergie kunnen zijn, maar er zijn wel heel veel nadelen. De bouw van een kerncentrale duurt gewoon echt ontzettend lang en er is geen enkele commerciële partij die zelfstandig het risico wil nemen. We mogen blij zijn als de nieuwe kerncentrales over 20 jaar operationeel zijn.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet dat de huidige problemen er niets mee te maken hebben, maar in de toekomst wil je niet 100% afhankelijk worden van zon en wind, er moet een stabiele factor zijn. En dat is kernenergie, of fusie als dat over 20 jaar eindelijk werkt.
https://www.lekkerensimpel.com/plaattaart-met-witlof/quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:00 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Als mijn favo restaurant open is denk ik die rode curry soep met noodles en kip.
wat heb je bij de witlof?
Ik vermoed dat allerlei innovatieve ontwikkelingen met opslag van energie en ander gebruik van energie sneller gaan dan dat.quote:In 2035 zouden volgens de plannen van de minister de eerste twee nieuwe centrales in gebruik moeten gaan. Maar dat ziet een onafhankelijke commissie nu niet meer als haalbaar. De schatting is dat de twee centrales op z'n vroegst "eind jaren dertig" operationeel zijn. En ook dat kan dus nog uitlopen.
Dat het langer duurt, heeft meerdere oorzaken. Technische onderzoeken, aanpassingen aan de locaties en onzekerheden rond vergunningen worden als voorbeeld genoemd.
De centrales vallen ook duurder uit dan werd verwacht. Eerder trok het kabinet 14 miljard euro uit voor twee kerncentrales, maar nu wordt dat bedrag op 20 tot 30 miljard euro geschat. Daarbovenop komt nog rente, omdat geld moet worden geleend om de bouw van de centrales te betalen.
De kern van het probleem ligt gewoon in mensen, de afgelopen 25 jaar is de populatie met 11% gegroeid naar bijna 18 miljoen mensen. Meer mensen is meer huishouden en bedrijven, dus meer energieverbruik met daarbij ook veel meer elektriciteit gebruik.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:05 schreef Nattekat het volgende:
Maar het is wel heel voorspelbaar dat er over 20 jaar een groot probleem is met de opwekking. Niemand denkt ooit na over de toekomst. Die mooie kolencentrales hebben ook niet het eeuwige leven en zullen ooit vervangen moeten worden, en dat moet je niet pas 1 jaar van tevoren bedenken.
dat ziet er lekker uitquote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
https://www.lekkerensimpel.com/plaattaart-met-witlof/
Eigenlijk gewoon een soort pizza dusquote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:11 schreef CherryLips het volgende:
[..]
https://www.lekkerensimpel.com/plaattaart-met-witlof/
Ik zou in dit geval flammkuchendeeg pakkenquote:
Ja er is er maar één die daar wat aan kan doen en dat is die godvervloekte kutoverheid zelf.quote:
Het gaat vast allemaal goedkomen na de verkiezingen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja er is er maar één die daar wat aan kan doen en dat is die godvervloekte kutoverheid zelf.
Laat de deportaties beginnen!quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:15 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De kern van het probleem ligt gewoon in mensen, de afgelopen 25 jaar is de populatie met 11% gegroeid naar bijna 18 miljoen mensen. Meer mensen is meer huishouden en bedrijven, dus meer energieverbruik met daarbij ook veel meer elektriciteit gebruik.
Al die daadkrachtige beroepsplucheklevers gaan ons vast vertellen wat goed is voor ons!quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:25 schreef Recce het volgende:
[..]
Het gaat vast allemaal goedkomen na de verkiezingen.
Nee gewoon zorgen voor een natuurlijke krimp door minder kindjes te maken, dat geld wereldwijd overigensquote:
Eeuhm, daar zijn we in het westen zo hard mee bezig dat het gevaarlijk gaat worden.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee gewoon zorgen voor een natuurlijke krimp door minder kindjes te maken, dat geld wereldwijd overigens
Gelijk een girorekening bij de Postbank genomenquote:
Dat hebben ze enorm hard gedaan.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee gewoon zorgen voor een natuurlijke krimp door minder kindjes te maken, dat geld wereldwijd overigens
Ja er zijn genoeg landen waar ze wel wat minder kindjes mogen maken, maar als je dat zegt ben je gelijk een racistquote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat hebben ze enorm hard gedaan.
Daarna krijgen we decennia te horen dat we te weinig kinderen krijgen en ze dus mensen gaan importeren.
Raar.
racistquote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja er zijn genoeg landen waar ze wel wat minder kindjes mogen maken, maar als je dat zegt ben je gelijk een racist
Eens. Fokken als konijnen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja er zijn genoeg landen waar ze wel wat minder kindjes mogen maken, maar als je dat zegt ben je gelijk een racist
Vergrijzing is ook een 'probleem' in alle welvarende landen, ook grotendeels veroorzaakt door verbeterde gezondheidszorg waardoor de mensen ouder wordenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:33 schreef Recce het volgende:
[..]
Eeuhm, daar zijn we in het westen zo hard mee bezig dat het gevaarlijk gaat worden.
Wat je zegt ben je zelfquote:
dat zie je verkeerd, als toevallig 1 van die 20 kinderen een voetbaltopper wordt of een genie blijkt en wereldproblemen oplost heb je als ouders een goede oude dag.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jij ziet snacks als frikandellen of kipnuggets als üntersnacksquote:
En de overige 19? De mijnen in?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat zie je verkeerd, als toevallig 1 van die 20 kinderen een voetbaltopper wordt of een genie blijkt en wereldproblemen oplost heb je als ouders een goede oude dag.
het is een investering
Ja zijn ze ookquote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jij ziet snacks als frikandellen of kipnuggets als üntersnacks
die moeten zichzelf maar redden. je kan niet verwachten dat die geldverdiener ook zn brussen gaat onderhouden natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:51 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
En de overige 19? De mijnen in?
Frikadel, ja. Kipnuggets, nee.quote:
Dit bedoel ik dus met kortzichtig denken, en je hebt het zelf niet eens in de gaten.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:08 schreef Recce het volgende:
[..]
Dat zou kernenergie kunnen zijn, maar er zijn wel heel veel nadelen. De bouw van een kerncentrale duurt gewoon echt ontzettend lang en er is geen enkele commerciële partij die zelfstandig het risico wil nemen. We mogen blij zijn als de nieuwe kerncentrales over 20 jaar operationeel zijn.
ho wacht... zet jij nou nuggets hoger op de smaakladder dan de frikandel?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Frikadel, ja. Kipnuggets, nee.
Ja, persoonlijk wel.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
ho wacht... zet jij nou nuggets hoger op de smaakladder dan de frikandel?
En de kroket danquote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:52 schreef bitterbal het volgende:
er is maar 1 echte kwaliteitssnack en dat is de bitterbal
hmm... okeuj.quote:
Ja dat is toch ook gewoon zoquote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
ho wacht... zet jij nou nuggets hoger op de smaakladder dan de frikandel?
neequote:
Noem je mij nu gewoon domquote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee
tegen jou moet ik echt in gaan. met het iq van stig wil ik hem het nog wel vergeven maar jij hebt niet dat excuus.
Een lekker delleke, strak in het vellekequote:
quote:
Krokettenquote:
quote:
Smaken verschillen.quote:
Tja, ondertussen gaan andere ontwikkelingen gewoon door, waardoor die enorm dure kerncentrales over twintig jaar waarschijnlijk niet zo heel nodig meer zijn.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus met kortzichtig denken, en je hebt het zelf niet eens in de gaten.
quote:TenneT verwacht dat Nederland over zes jaar 4 à 5 gigawatt aan grootschalige batterijen zal hebben. Die zouden bij elkaar meer stroom kunnen leveren op piekmomenten dan de drie kolencentrales die ons land nu kent. Deze centrales moeten vanaf 2030 de deuren sluiten, omdat ze veel CO2 uitstoten.
Grmblquote:
Frikandel met mayo en uitjesquote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:53 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Frikadel, ja. Kipnuggets, nee.
Wanneer gaan we trouwenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:01 schreef essnhills het volgende:
Kroket
Bitterbal
Kaassouffle
Kiepcorn
Kiepnuggets
Frikandel
Ik zou in deze rij de kaassouffle omwisselen met de frikandelquote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:01 schreef essnhills het volgende:
Kroket
Bitterbal
Kaassouffle
Kiepcorn
Kiepnuggets
Frikandel
Ik ben al verloofd met grmblquote:
bitterbal heeft liever iets ronds dan iets langs.quote:
Hmpf.quote:
Oh dat komt wel goed uitquote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:02 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik zou in deze rij de kaassouffle omwisselen met de frikandel
Hmm, maar gok dat Stig hooggeleider isquote:
Maar wordt dan wel vechten om de bitterballenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:03 schreef essnhills het volgende:
[..]
Oh dat komt wel goed uit
Als we dan zo'n bittergarnituur hebben dan eet jij alle frikandellen en ik alle kaassouffle's
die conclusie laat ik aan jezelf. Begin nu wel te twijfelen of ik wel tegen je in had moeten gaan door deze vraagquote:
Ja had je maar sneller moeten zijnquote:
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
die conclusie laat ik aan jezelf. Begin nu wel te twijfelen of ik wel tegen je in had moeten gaan door deze vraag
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:04 schreef bitterbal het volgende:
Overdracht staat nu gepland voor 12 sept. afhankelijk van hoe de financiering verloopt
Samen delen?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar wordt dan wel vechten om de bitterballen
Ik ben ook hooggeleiderquote:
Jij de kiepnuggets en ik de bitterballen?quote:
Hmmm, ik de kiepnuggets, jij de bamischijven en samen de bitterballen?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:06 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jij de kiepnuggets en ik de bitterballen?
👀quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:07 schreef essnhills het volgende:
[..]
Hmmm, ik de kiepnuggets, jij de bamischijven en samen de bitterballen?
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:06 schreef Nizno het volgende:
Heb losse citroenthee gekocht voor mams...
deed net even dat zakje open... zo de knetter... als je high kon worden van citroengeur dan was ik nu in een baan rond de aarde.
en dan had ik het zakje nog best een stukje bij mijn neus vandaan
We gaan je delenquote:
ja dat zal zij er ook van denkenquote:
Welk merk?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:06 schreef Nizno het volgende:
Heb losse citroenthee gekocht voor mams...
deed net even dat zakje open... zo de knetter... als je high kon worden van citroengeur dan was ik nu in een baan rond de aarde.
en dan had ik het zakje nog best een stukje bij mijn neus vandaan
Ik vond achterin de kast een nog ongeopend zakje english breakfast. Van al een paar jaar geleden. Dus ik dacht, die zal wel wat minder sterk smaken inmiddelsquote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:08 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja dat zal zij er ook van denken![]()
Ik ga voor de iets veiligere zwarte smaken.
De bamischijven mogen gewoon wegblijvenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:07 schreef essnhills het volgende:
[..]
Hmmm, ik de kiepnuggets, jij de bamischijven en samen de bitterballen?
van van Bruggenquote:
quote:
Limoen vind ik lekkerderquote:
quote:
ik heb een precisieweegschaaltje gekocht en houd het bij een kleine 0,7 gram per 250ml water.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:10 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik vond achterin de kast een nog ongeopend zakje english breakfast. Van al een paar jaar geleden. Dus ik dacht, die zal wel wat minder sterk smaken inmiddels
Niet dus, deed een vrij grote schep in mijn theezeefje, zo sterk was bijna niet te drinken
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:01 schreef essnhills het volgende:
Kroket
Bitterbal
Kaassouffle
Kiepcorn
Kiepnuggets
Frikandel
limoenschijfje in de colaquote:
mogen wij eerst in de woning shoppen?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:13 schreef bitterbal het volgende:
als die jongen spullen uit mijn woning wil ga ik er geen geld voor vragen. Heb hem net gemaild.
ik hoef die woning niet! gewoon shoppen in je inboedel..quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja moet je een bod doen wat hoger ligt
Daar gaan de donutlampen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:13 schreef bitterbal het volgende:
als die jongen spullen uit mijn woning wil ga ik er geen geld voor vragen. Heb hem net gemaild.
Ik bied 50 cent!quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:14 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja moet je een bod doen wat hoger ligt
Limoen uitpersen en een beetje water erbijquote:
mwa... in deze huurwoning zitten nu gordijnen die alleen bij deze 10 gebouwde huizen te gebruiken zijn. En waren duur want passen en meten en op maat en weet ik veelquote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:15 schreef bitterbal het volgende:
Ja kan al die dingen niet meenemen. En dan kan ik wel gierig geld vragen maar vind ik wat armoedig
Die vent van wie ik de woning kocht wilde 100 euro voor de gordijnen. Achteraf gezien dacht ik van jeetje wat gierig
ja das wel zo. meestal maak je ze op maat idd.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
mwa... in deze huurwoning zitten nu gordijnen die alleen bij deze 10 gebouwde huizen te gebruiken zijn. En waren duur want passen en meten en op maat en weet ik veel
aan 1 kant denk ik.. als ik er uit ga mag de volgende ze hebben gratis want ik kan ze toch niet gebruiken. Aan de andere kant denk ik... hij mag ze kopen want dan heb ik in elk geval nog wat kosten er uit voor die dure dingen
limoen in plakjes snijden en de schil er af snijden en dan in een glas doen. Met water of wat voor drinken ook. dan heb je zo nu en dan wat vruchtvlees bij een slok..quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Limoen uitpersen en een beetje water erbij
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:19 schreef Recce het volgende:
[..]
Misschien heeft dat bankje van die vissers een adres?
ja wasmachine kun je uiteraard gewoon weggeven. das duurder om er mee te leurenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Hmm nee![]()
Nee hij had aangegeven interesse te hebben in de wasmachine
Dit voelt als hoogverraadquote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:01 schreef essnhills het volgende:
Kroket
Bitterbal
Kaassouffle
Kiepcorn
Kiepnuggets
Frikandel
dat laatste zou ik niet doen. als je al zelf wilt opslaan niet via een particulier doen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:20 schreef bitterbal het volgende:
ja omdat ik dan dakloos ben heb ik het liefste zo min mogelijk spullen
maar hij had aangegeven dat hij plek heeft om het op te slaan als ik dat zou willen. hij heeft ergens een loods
Nee ga ik ook niet doen. Is ook een beetje rare situatiequote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat laatste zou ik niet doen. als je al zelf wilt opslaan niet via een particulier doen.
hier heeft mijn vader heb in een maand tijd een stuk of 10 keer ontlucht en bijgevuld en toen pas was de waterval weg.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:22 schreef Ama het volgende:
Wachten op de monteur voor onderhoud aan mijn CV ketel. Ben benieuwd wat die zegt.. en ook of er iets te doen valt aan mijn verwarming in de keuken.
Laatste hadden ze vorig jaar ook al naar gekeken en toen hebben ze hem ook bijgevuld of ontlucht maar hij blijft klinken als een waterval nadat hij vijf jaar uit had gestaan. 🥲
Ik weet niet of het toeval is dat het ook de verwarming is die naast de ketel zit (met een muurtje er tussen).
Gewoon weer terugschuiven naar die manager.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Baal hiervan. Manager zit in het MT allemaal goeie sier te maken door werk naar onze afdeling toe te trekken, om er vervolgens mij mee te belasten. Vol is vol.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Baal hiervan. Manager zit in het MT allemaal goeie sier te maken door werk naar onze afdeling toe te trekken, om er vervolgens mij mee te belasten. Vol is vol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |