Lage inkomens zijn niet efficiëntquote:Algemene Rekenkamer: verhoog btw op boodschappen om Defensie te betalen
Om toekomstige defensie-uitgaven te kunnen bekostigen, moeten politieke partijen keuzes maken die wél uitvoerbaar zijn aldus de Algemene Rekenkamer. De Algemene Rekenkamer roept in een brief op om 30 miljard euro te besparen door het schrappen van ondoelmatige belastingregelingen. Eén van de voorstellen is het verhogen van het lage btw-tarief op boodschappen van 9 naar 21 procent. Hierdoor zouden boodschappen flink duurder worden.
Volgens Rekenkamer-president Pieter Duisenberg worden veel fiscale voordelen gegeven aan mensen die ze niet nodig hebben. Het lage btw-tarief zou bedoeld zijn om lagere inkomens te ontzien, maar ook mensen met hoge inkomens profiteren ervan. Uit berekeningen blijkt dat de overheid 20 euro aan belasting misloopt voor elke euro voordeel voor lage inkomens. Dat is volgens de Rekenkamer inefficiënt, aldus het AD.
‘Weggegooid belastinggeld’
‘Partijen zijn op zoek naar geld om hun plannen te betalen,’ zegt Duisenberg. ‘In ons advies zeggen we: er ligt 30 miljard euro aan maatregelen die nu niet doeltreffend zijn. Eigenlijk is dat deels weggegooid belastinggeld. Dat geld kan slimmer worden ingezet. Pas ze aan of schaf ze af.’
De Rekenkamer denkt dat het afschaffen van fiscale voordelen ruimte kan geven om bijvoorbeeld in Defensie te investeren. Tegelijkertijd is er kritiek op hoe het ministerie van Defensie zijn geld besteedt. In 2024 werd 3,3 miljard euro minder uitgegeven dan gepland, omdat ondersteunende diensten niet op orde waren. Denk aan logistiek, munitiebeheer en beveiliging van kazernes.
Hypotheekrenteaftrek ook onder vuur
Naast het lage btw-tarief kijkt de Rekenkamer ook naar andere fiscale voordelen. Zo kan de hypotheekrenteaftrek worden afgeschaft. Ook regelingen voor ondernemers, zoals de landbouwvrijstelling, zouden niet effectief zijn. Als al die regelingen verdwijnen, komt er jaarlijks 30 miljard euro vrij.
‘Geen loze beloftes meer’
Duisenberg waarschuwt politieke partijen dat ze hun verkiezingsprogramma’s niet moeten vullen met wensdenken. ‘Zorg er nou gewoon voor dat wat je belooft ook kan,’ zegt hij. ‘En maak realistische plannen, dus geen wensdenken. Mensen in het land snakken naar resultaten en niet alleen naar loze beloftes.’
Volgens de Rekenkamer moet de politiek stoppen met ‘de kop in het zand steken’ als het gaat om onbetaalbare plannen. Anders blijft Nederland kampen met begrotingstekorten, uitgestelde investeringen en onuitvoerbaar beleid.
Jij denkt dat de geesten nog niet rijp genoeg zijn voor die offers tegen de gigantische Russische dreiging?quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:21 schreef embedguy het volgende:
Klink mij logisch om die btw verlaging weg te halen. Maar dat gaat niet gebeuren want de eerste partij die dat wil zal flink veel zetels inleveren.
Ja, dat denk ik :-)quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:22 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jij denkt dat de geesten nog niet rijp genoeg zijn voor die offers tegen de gigantische Russische dreiging?
Het is vooral jammer dat het volk weer de dupe wordt van deze waanzin.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:24 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik :-)
Hra afschaffen lijkt me bijvoorbeeld minder stemmers kosten, en erfbelasting verhoging. Of gewoon de staatsschuld op laten lopen, dat zal het wel voornamelijk gaan worden denk ik. Weg van de minste weerstand.
Wat is er vaag aan om bij de mensen die het meest profiteren meer belasting te vragen?.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:29 schreef rutger05 het volgende:
Cultuur, boeken en kranten moeten sowieso buiten schot blijven.
Men vergeet dat Nederland een klein landje is en dat veel burgers relatief snel over de grens hun boodschappen kunnen gaan doen en dat gaat een enorm verlies betekenen voor onze economie.
Wel hoor ik graag van alle politieke partijen gedetailleerd waar die vele miljarden jaarlijks extra voor defensie vandaag gehaald moeten gaan gaan worden. Dus van GroenLinks-PvdA bijvoorbeeld geen vaag verhaal van we gaan het bij de vermogenden en het bedrijfsleven ophalen.
De echt grote erfenissen worden met behulp van BOR uit de wind gehouden.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:24 schreef embedguy het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik :-)
Hra afschaffen lijkt me bijvoorbeeld minder stemmers kosten, en erfbelasting verhoging. Of gewoon de staatsschuld op laten lopen, dat zal het wel voornamelijk gaan worden denk ik. Weg van de minste weerstand.
Dit is een abonnee-artikel.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:34 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De echt grote erfenissen worden met behulp van BOR uit de wind gehouden.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)elf-regelde-a4189371
Pervers allemaalquote:Op donderdag 3 juli 2025 19:34 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik wil dan concreet weten wie GroenLinks-PvdA precies als vermogend zien (bijvoorbeeld huizenbezitters) en hoe zij denken het bedrijfsleven zwaarder te belasten zonder dat dit ten koste gaat van onze economie en de rekening alsnog bij de consument terecht komt.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:34 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Wat is er vaag aan om bij de mensen die het meest profiteren meer belasting te vragen?.
Gelukkig stemt dat zelfde volk ook heel rationeel zodat dat niet gebeurt.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is vooral jammer dat het volk weer de dupe wordt van deze waanzin.
Lees hun partijprogramma door. PvdA/Gl is 1 van de partijen die gelukkig hun plannen laat doorrekenen. Dit in tegenstelling tot de populistenquote:Op donderdag 3 juli 2025 19:36 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik wil dan concreet weten wie GroenLinks-PvdA precies als vermogend zien (bijvoorbeeld huizenbezitters) en hoe zij denken het bedrijfsleven zwaarder te belasten zonder dat dit ten koste gaat van onze economie en de rekening alsnog bij de consument terecht komt.
Aha, ik kon het artikel niet lezen maar heb de bor wel even opgezocht.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:34 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Daar zal dan wel een levendige handel in ontstaan. Net zoals dat nu al het geval is met tabak.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:34 schreef Jaeger85 het volgende:
Prima, haal ik al mijn boodschappen wel in Duitsland
Er bestaat alleen maar “het Volk”quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:33 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is vooral jammer dat het volk weer de dupe wordt van deze waanzin.
Benzine per 1 januari 40 cent goedkoper in Duitsland en dan ook levensmiddelen minimaal 13% goedkoper maakt een wekelijks bezoek het wel waard ja.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Daar zal dan wel een levendige handel in ontstaan. Net zoals dat nu al het geval is met tabak.
quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:39 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Lees hun partijprogramma door. PvdA/Gl is 1 van de partijen die gelukkig hun plannen laat doorrekenen. Dit in tegenstelling tot de populisten
https://www.cpb.nl/sites/(...)-GroenLinks-PvdA.pdf
Ik vind dit er niet zo goed uitzien op het eerste gezicht. Bedenk wel dat het heffingsvrij vermogen maar ¤ 57.684 per persoon is. Met hoeveel procent willen zij bijvoorbeeld dan de erfbelasting verhogen? Afschaffen van vrijstellingen van energiebelasting, kilometerheffing e.d. gaan de burger flink pijn in de portemonnee doen. Het zo zwaarder belasten van het bedrijfsleven gaat ten koste van onze economie.quote:GroenLinks-PvdA kiest voor herverdeling door lastenverlichting voor lage en middeninkomens en lastenverzwaring voor huishoudens met hoge vermogens en voor bedrijven. Per saldo worden de lasten met 11,2 mld euro verzwaard. De partij voert in de inkomstenbelasting een zesschijvenstelsel in, met in de eerste schijf een tarief van 30% dat oploopt tot 60% in de zesde schijf voor inkomens boven de 150.000 euro. De partij verhoogt de algemene heffingskorting, verlaagt de zorgpremie en beperkt de hypotheekrenteaftrek. Vermogens worden zwaarder belast, onder meer door een vermogensrendementsheffing met een tarief van 49% en een vermogensbelasting, waarvan het tarief oploopt tot 5% boven de vijf mln euro. Ook de erf- en schenkbelasting wordt verhoogd. Voor bedrijven wordt het hoge vpb-tarief verhoogd en worden de mkbwinstvrijstelling en de maximumpremiegrens voor de IAB en de werknemersverzekeringen afgeschaft. Er komen hogere lasten op klimaat en milieu, zo voert de partij onder andere een kilometerheffing, een vrachtwagenheffing en een verpakkingenbelasting in, daarnaast wordt de vliegbelasting verhoogd. In de energiebelasting worden vrijstellingen afgeschaft en de aardgastarieven voor grootverbruikers verhoogd, terwijl die voor kleinverbruikers worden verlaagd. Het pakket van GroenLinks-PvdA vergroot hiermee de inspanning ten aanzien van de reductie van nationale broeikasgasemissies ten opzichte van het basispad.
Gelukkig is het aanpassen van wetten ook een tijdrovend gebeuren. In de tussentijd kunnen bedrijven de productie ophogen en tegen die tijd dat er weer geld beschikbaar is daar een wetswijziging dan heeft de industrie weer meer capaciteit om dat geld te gebruiken.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:09 schreef Hugo862 het volgende:
Het heeft weinig zin om van het een op andere moment miljarden meer aan defensie uit te geven.
* De defensie-industrie heeft niet de capaciteit om snel veel materieel te leveren.
* Werving van personeel is langzaam
* De capaciteit tot het opleiden van dat personeel is niet adequaat.
* De infrastruktuur voor het opleiden en huisvesten van al dat extra personeel en materieel is er nog niet.
* Onvoldoende trainingslocaties binnen Nederland.
Er is gewoon heel veel werk aan de winkel dat niet sneller en efficienter verzet gaat worden als je er van vandaag op morgen 5 miljard extra tegenaan gooit, gefinancieerd vanuit een rigoreuze maatregel.
Ja of je hebt gewoon helemaal niet meegekregen wat er de afgelopen jaren gespeeld heeft ..en nog speelt.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:27 schreef Cockwhale het volgende:
Haha omdat Trump en kontmaatje Rutte zeggen spring, gaan we met z'n allen springen... in een ravijn van onnozele uitgaven
quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:27 schreef Cockwhale het volgende:
Haha omdat Trump en kontmaatje Rutte zeggen spring, gaan we met z'n allen springen... in een ravijn van onnozele uitgaven
Resultaat is dat ze vanuit Scheveningen nog naar Duitsland gaan voor de wekelijkse boodschappen. Ik juich het alleen maar toequote:Op donderdag 3 juli 2025 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Boodschappen zijn al peperduur, zeker in vergelijking met buurlanden. Leuk voor mensen mensen de grens, dubbel genaaid als je daar niet woont.
quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja of je hebt gewoon helemaal niet meegekregen wat er de afgelopen jaren gespeeld heeft ..en nog speelt.
Gelukkig is het grootste Europese conflict sinds de tweede wereldoorlog niet in onze achtertuin aan de gang.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:31 schreef Cockwhale het volgende:
[..]krijgen we dat angstige gelul gesubsidieerd door de wapenindustrie weer.
Als je het gevaar van de Russen nu nog niet ingezien hebt, dan zal je dat nooit gebeuren.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:31 schreef Cockwhale het volgende:
[..]krijgen we dat angstige gelul gesubsidieerd door de wapenindustrie weer.
Eerst de A15 verlengen graagquote:Op donderdag 3 juli 2025 20:30 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Resultaat is dat ze vanuit Scheveningen nog naar Duitsland gaan voor de wekelijkse boodschappen. Ik juich het alleen maar toe
Dat verantwoordt geen loze 5% investering in logge tanks en een paar kutvliegtuigjes... en met welke niet-bestaande manschappen wordt dit alles bemand/bestuurd?quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je het gevaar van de Russen nu nog niet ingezien hebt, dan zal je dat nooit gebeuren.
quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:39 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dat verantwoordt geen loze 5% investering in logge tanks en een paar kutvliegtuigjes... en met welke niet-bestaande manschappen wordt dit alles bemand/bestuurd?
Het is nog even wachten waar die andere 20+ miljard voor net afgesproken defensieverhogingen vandaan moeten komen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:39 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Lees hun partijprogramma door. PvdA/Gl is 1 van de partijen die gelukkig hun plannen laat doorrekenen. Dit in tegenstelling tot de populisten
https://www.cpb.nl/sites/(...)-GroenLinks-PvdA.pdf
Gestoord.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:51 schreef rutger05 het volgende:
Per saldo worden de lasten met 11,2 mld euro verzwaard.
Waarom?quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:29 schreef rutger05 het volgende:
Cultuur, boeken en kranten moeten sowieso buiten schot blijven.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het zeer belangrijk voor de algemene ontwikkeling, de verbinding in de maatschappij en de charme en leefbaarheid van een land dat er goede en betaalbare toegang bestaat tot boeken, kranten en cultuur.
Als de boodschappen duurder gaan worden, zullen mensen wel gaan shoppen bij onze buurlanden aangezien het dan steeds meer gaat lonen voor de mensen die ietsje verder weg van de grens wonen. Snijden ze zichzelf weer in de vingers net als met de verhoogde accijnzen op tabak.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Boodschappen zijn al peperduur, zeker in vergelijking met buurlanden. Leuk voor mensen mensen de grens, dubbel genaaid als je daar niet woont.
Dit gaat dan zeer ten koste van de economie en werkgelegenheid (in de grensstreken) van Nederland en kan de schatkist wel meer gaan kosten dan dat het gaat opleveren.quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:30 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Als de boodschappen duurder gaan worden, zullen mensen wel gaan shoppen bij onze buurlanden aangezien het dan steeds meer gaat lonen voor de mensen die ietsje verder weg van de grens wonen. Snijden ze zichzelf weer in de vingers net als met de verhoogde accijnzen op tabak.
Daarom ben ik voorstander van een uniforme btw in heel Europa.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:29 schreef rutger05 het volgende:
Men vergeet dat Nederland een klein landje is en dat veel burgers relatief snel over de grens hun boodschappen kunnen gaan doen en dat gaat een enorm verlies betekenen voor onze economie.
Alsof het wat uitmaakt waar je op stemt.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:37 schreef embedguy het volgende:
[..]
Gelukkig stemt dat zelfde volk ook heel rationeel zodat dat niet gebeurt.
Dat kan natuurlijk, maar is een geheel eigen discussie. Denk dat het heel lastig zal zijn om EU-landen hiermee op dezelfde lijn te krijgen. Het zou natuurlijk van bovenaf opgelegd kunnen worden als men Brussel daartoe de macht geeft. Er zijn ook plannen voor een Europese belasting. Wellicht kan men het zo spelen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daarom ben ik voorstander van een uniforme btw in heel Europa.
Weet niet of je er wetenschap van hebt, maar er worden geregeld busreizen georganiseerd naar Duitsland, met opstap punten door het hele land. Je bent er waarschijnlijk een hele dag aan kwijt, maar je kan je natje en droogje inslaan voor een habbekrats vergeleken bij ons.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:
quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:39 schreef Cockwhale het volgende:
Dat verantwoordt geen loze 5% investering in logge tanks en een paar kutvliegtuigjes... en met welke niet-bestaande manschappen wordt dit alles bemand/bestuurd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Ik heb daar al in bijgedragen, jij ook?quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:47 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ga jij ff in het leger dan, als de situatie zo nijpend is.
Tokkie Food Shoppersquote:Op donderdag 3 juli 2025 22:03 schreef RamboDirk het volgende:
Dat domme gelul over boodschappen doen over de grensdat is alleen voordeliger als je boodschapkar bestaat uit bier, shag, cola, snelle suikers en andere troep.
Desalniettemin de asielindustrie kost ons 24 miljard per jaar. Geen idee waarom we daar vandaag niet nog mee stoppen.
Waarom focus je op de partij die waarschijnlijk toch niet in de regering komt met de rechtse meerderheid? Misschien focussen op waar PVV/VVD etc al dat geld vandaan denken te gaan halen? Voedselbanken?quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[..]
Ik vind dit er niet zo goed uitzien op het eerste gezicht. Bedenk wel dat het heffingsvrij vermogen maar ¤ 57.684 per persoon is. Met hoeveel procent willen zij bijvoorbeeld dan de erfbelasting verhogen? Afschaffen van vrijstellingen van energiebelasting, kilometerheffing e.d. gaan de burger flink pijn in de portemonnee doen. Het zo zwaarder belasten van het bedrijfsleven gaat ten koste van onze economie.
Ja, dat is ook gewoon een heel slecht middel om het geld te herverdelen. Meer belastingtarieven en meer winstbelasting is veel nuttiger.quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Onzin.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:03 schreef RamboDirk het volgende:
Dat domme gelul over boodschappen doen over de grensdat is alleen voordeliger als je boodschapkar bestaat uit bier, shag, cola, snelle suikers en andere troep.
Desalniettemin de asielindustrie kost ons 24 miljard per jaar. Geen idee waarom we daar vandaag niet nog mee stoppen.
Ik haal GroenLinks-PvdA als voorbeeld aan, maar ook van alle andere partijen of deze nu links, midden of rechts genoemd kunnen worden verneem ik graag voor de verkiezingen precies waar zij die vele jaarlijkse miljarden extra voor defensie weg denken te halen. Er is geen eenvoudige weg in deze om dit jaarlijkse miljardenbedrag op te halen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Waarom focus je op de partij die waarschijnlijk toch niet in de regering komt met de rechtse meerderheid? Misschien focussen op waar PVV/VVD etc al dat geld vandaan denken te gaan halen? Voedselbanken?
Extra defensieuitgaven gaan linksom of rechtsom pijn doen, maar ik zie vooral weer geroeptoeter tegen linkse partijen. Voorlopig is het geld weghalen bij de hoogste inkomens *het* eenvoudigste middel. En de doorgerekende plannen van links zijn altijd beter dan die van rechts.
En stop per direct met het plan om de Zuilense ring 80 km/h te maken!quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eerst de A15 verlengen graag
Nee, ik laat mij niet inzetten als een pion voor de EU/VS. Ik ga niet andermans oorlogen uitvechten.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb daar al in bijgedragen, jij ook?
https://interiorvibes.nl/boodschappen-duitsland-goedkoper/quote:
Dit soort vergelijkingen gaan altijd over de standaardprijs.quote:Hieronder een overzicht van producten die meestal goedkoper zijn:
Frisdranken en bier (vooral lokale merken)
Schoonmaakmiddelen (denk aan merken als Frosch of Denkmit bij dm)
Wasmiddel en wasverzachter
Babyproducten (zoals luiers, babydoekjes en flesvoeding van eigen merken)
Vitamines en supplementen (bij dm vaak voordeliger en breed assortiment)
Verzorgingsproducten (shampoo, tandpasta, deodorant – vooral huismerken van dm)
Katten- en hondenvoer
Verpakte vleeswaren (zoals salami, ham en worstjes)
Welk gevaar?quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je het gevaar van de Russen nu nog niet ingezien hebt, dan zal je dat nooit gebeuren.
Lees dit even:quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:50 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Welk gevaar?
Ze kunnen Ukraine niet eens echt verslaan maar lopen daarna wel de rest van Europa zo door.
Vlaktax en een hoge commerciele belasting.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, dat is ook gewoon een heel slecht middel om het geld te herverdelen. Meer belastingtarieven en meer winstbelasting is veel nuttiger.
quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:29 schreef rutger05 het volgende:
[..]Je hebt bij Kranten het idealistische beeld dat ze daar tot diep in de nacht zitten te zwoegen op een stukje? De Nederlandse kranten en tijdschriften zijn voor 90% in bezit van 2 Belgische reuzen die alles copy/pasten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het zeer belangrijk voor de algemene ontwikkeling, de verbinding in de maatschappij en de charme en leefbaarheid van een land dat er goede en betaalbare toegang bestaat tot boeken, kranten en cultuur.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Te fluïde, zie het VK. En die zitten niet eens in de EU. En men pakt het 'daar' (althans, de mensen met een normale spaarpot) al met de exorbitante nieuwe Box 3.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 01:36 schreef tjoptjop het volgende:
Hef het maar lekker op vermogens, die hebben immers ook het meeste te verliezen als de pleuris uitbreekt. Dan mogen ze ook het meeste bijdragen voor de bescherming ervan.
Nee hoor, ook tanken Kijk maar eens wat E5 benzine hier kost en in Duitsland.quote:Op donderdag 3 juli 2025 22:03 schreef RamboDirk het volgende:
Benzine, 95 en 98, zit schoftig veel ruimte tussen. NL is dan ook wereldwijd een top 5 qua duur he.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 07:40 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Nee hoor, ook tanken Kijk maar eens wat E5 benzine hier kost en in Duitsland.![]()
Broodjes kosten bij de Lidl maar 8 cent. Hier bij de Lidl al ruim 25 cent of meer zelfs.![]()
Zelfs statiegeld is daar beter en vooral hoger.![]()
Asielbeleid wordt door de linkse Haagse kliek en vooral Geertje Wilders grof geld aan verdient en hun hebben zelf minstens 4 heggen en schuttingen waar ze het asielprobleem overheen kunnen gooien. Plebs en gewoon volk kan dat niet.![]()
Dan ga je ervanuit dat de 3,5-5% er echt gaat komen.quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:48 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Het is nog even wachten waar die andere 20+ miljard voor net afgesproken defensieverhogingen vandaan moeten komen.
Alleen als je voldoet aan de kwalificaties. Dus niet voor elke grote erfenis en ook niet voor elke BV of NV.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:34 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat had ik al gelezen nog ben ik niet onder de indruk van het Russische leger.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 00:22 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Lees dit even:
‘Rusland sorteert voor op een aanval richting Letland’
In Spanje is het al verschillend per provincie, dat gaat nooit lukkenquote:Op donderdag 3 juli 2025 21:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
en Nato leger veel groter dan Russisch, nu al.quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:50 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Welk gevaar?
Ze kunnen Ukraine niet eens echt verslaan maar lopen daarna wel de rest van Europa zo door.
Dat weerhoudt ze er niet van om het te proberen. Rusland heeft er geen moeite mee om een paar miljoen soldaten op te offeren.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 10:16 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dat had ik al gelezen nog ben ik niet onder de indruk van het Russische leger.
40 cent goedkoper dan het nu is?quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Benzine per 1 januari 40 cent goedkoper in Duitsland
Het scheelt nu vaak 10 tot 15 cent. In 2026 gaat de accijnskorting van 25 cent in Nederland eraf. Dus 40 cent verschil.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:21 schreef Gunner het volgende:
[..]
40 cent goedkoper dan het nu is?
(volgens mij gaat duitsland evt ook gewoon mee met europees verplichte verhogingen als dat doorgaat)
maar dat gaat het in duitsland ook. zie o.a de link die ik gaf.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 13:45 schreef Jaeger85 het volgende:
In 2026 gaat de accijnskorting van 25 cent in Nederland eraf.
Voor de Canarische eilanden hooguit. Des te meer redenen om een uniforme btw via de EU af te dwingen. Dit zijn juist de dingen waar een unie met vrij handelsverkeer zich mee bezig moet houden. De EU is nu te veel bezig met elkaar te concurreren in plaats van een blok te vormen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 10:26 schreef hondonspain het volgende:
[..]
In Spanje is het al verschillend per provincie, dat gaat nooit lukken
Ik ben benieuwd hoeveel % daarvan USA is.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 10:29 schreef hondonspain het volgende:
[..]
en Nato leger veel groter dan Russisch, nu al.
Russia has only about 4,957 military aircraft compared with Nato's combined 22,377, and 339 military ships compared to Nato's 1,143. Russia is decisively outnumbered by Nato for tanks (5,750 to 11,495), and in terms of armoured vehicles overall its stock of 131,527 is dwarfed by Nato's 971,280.
Ja dit inderdaad, het gaat om het uniformeren van het btw tarief. Het schrappen van maatregelen die niet doelmatig of te specifiek zijn is al vaker voorgesteld overigens.quote:Op donderdag 3 juli 2025 23:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een slecht artikel ook om het te hebben over de btw op boodschappen. Er is helemaal geen algemeen tarief op boodschappen. Het gaat om het lage tarief dat nu van toepassing is op spijzen, en dranken zonder alcohol. Wat natuurlijk een groot deel van de boodschappen betreft, maar er zijn ook boodschappen (bijvoorbeeld wc-papier, wasmiddel) die al onder 21 % vallen. En die verhoging op spijzen en dranken zonder alcohol werkt dan ook weer door in de horeca, want daar gaat dat dan ook voor gelden.
Komen die grenscontroles toch nog goed van pas.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:34 schreef Jaeger85 het volgende:
Prima, haal ik al mijn boodschappen wel in Duitsland
Maar goed dat we vrijheid van goederen hebben binnen de EUquote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Komen die grenscontroles toch nog goed van pas.
Hou jezelf voor de gek, de tabak uit Luxemburg en de drank uit Duitsland ga je niet stoppen met 3 Atecacontroleposten.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:54 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Komen die grenscontroles toch nog goed van pas.
Dat is ook maar onder voorwaarden. Je mag bijvoorbeeld geen wapens of vuurwerk importeren vanuit België.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:11 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Maar goed dat we vrijheid van goederen hebben binnen de EU
Ik woon dicht bij de grens en ben voor mijn werk sowieso al veel in België en Duitsland te vinden. Het liefste ondersteun ik Nederlandse bedrijven, maar ik zou wel gek zijn. Scheelt me zonder overdrijven duizenden euro's per jaar inclusief brandstof.quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Weet niet of je er wetenschap van hebt, maar er worden geregeld busreizen georganiseerd naar Duitsland, met opstap punten door het hele land. Je bent er waarschijnlijk een hele dag aan kwijt, maar je kan je natje en droogje inslaan voor een habbekrats vergeleken bij ons.
Je mag 25 kg aan vuurwerk meenemen uit België.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:17 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is ook maar onder voorwaarden. Je mag bijvoorbeeld geen wapens of vuurwerk importeren vanuit België.
Ik heb een stel vrienden dat ook elke maand een tripje maakt naar Duitsland. Hele auto volgooien en ook verzoekjes meenemen voor familie en vrienden.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 06:21 schreef Seeburg54 het volgende:
Ach, we zitten op een uurtje rijden van Duitsland. Kan best zijn dat eens in de 2 weken een ritje Duitsland in het verschiet ligt. Ook meteen even tanken en hapje eten daar. Meteen een leuk uitje.
`quote:Op vrijdag 4 juli 2025 12:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Als de hoogste schijf met slechts een procent wordt verhoogd kan het gewoon betaald worden.
Ongeveer de helft. Het leger van de EU en het VK samen zijn ongeveer twee keer zo groot als het Russische en we gaven er al tien keer zoveel geld aan uit.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 14:24 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel % daarvan USA is.
Ja, daar kwam Reagan ook al mee. Dat was wel in de tijd dat het hoogste belastingtarief in de VS 90% en hier in Nederland 70% was.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:51 schreef nostra het volgende:
[..]
`
[ afbeelding ]
http://cpb.nl/sites/defau(...)3-04-over-de-top.pdf
Weliswaar wat ouder, maar de situatie is nog steeds hetzelfde.
Gelezen en geloof ik niets van. Lekker stelletje zat er ook toen.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 15:51 schreef nostra het volgende:
[..]
`
[ afbeelding ]
http://cpb.nl/sites/defau(...)3-04-over-de-top.pdf
Weliswaar wat ouder, maar de situatie is nog steeds hetzelfde.
Nog meer bezuinigen op de politie, IND's en COA's dus!quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:27 schreef TyVole het volgende:
Mijn advies aan de rekenkamer: Belastingen niet verhogen maar kijken hoe er geschoven kan worden met de budgetten die er al zijn.
Altijd hetzelfde liedje daar in Den Haag.
Soldaten hebben misschien geen probleem met oorlog voeren in buurlanden maar denk dat ze massaal deserteren alls opeens Hongarije of Polen aan de beurt is.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 11:34 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat weerhoudt ze er niet van om het te proberen. Rusland heeft er geen moeite mee om een paar miljoen soldaten op te offeren.
.quote:Op vrijdag 4 juli 2025 16:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Gelezen en geloof ik niets van. Lekker stelletje zat er ook toen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kabinet-Rutte_II
Lees even bij Start. Gelazer met koopkracht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |