abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218114131
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Boodschappen zijn al peperduur, zeker in vergelijking met buurlanden. Leuk voor mensen mensen de grens, dubbel genaaid als je daar niet woont.
Weet niet of je er wetenschap van hebt, maar er worden geregeld busreizen georganiseerd naar Duitsland, met opstap punten door het hele land. Je bent er waarschijnlijk een hele dag aan kwijt, maar je kan je natje en droogje inslaan voor een habbekrats vergeleken bij ons.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218114145
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:39 schreef Cockwhale het volgende:
Dat verantwoordt geen loze 5% investering in logge tanks en een paar kutvliegtuigjes... en met welke niet-bestaande manschappen wordt dit alles bemand/bestuurd?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218114187
De Russische dreiging wordt met beide handen aangegrepen om fort Europa door te voeren, VSE met eu leger.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Forum Admin donderdag 3 juli 2025 @ 22:03:06 #54
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218114191
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:47 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ga jij ff in het leger dan, als de situatie zo nijpend is.
Ik heb daar al in bijgedragen, jij ook?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 3 juli 2025 @ 22:03:37 #55
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218114200
Dat domme gelul over boodschappen doen over de grens :') dat is alleen voordeliger als je boodschapkar bestaat uit bier, shag, cola, snelle suikers en andere troep.

Desalniettemin de asielindustrie kost ons 24 miljard per jaar. Geen idee waarom we daar vandaag niet nog mee stoppen.
pi_218114213
Ze hebben het gewoon echt niet in de gaten, maar ze draaien de hele Nederlandse economie de nek om met die achterlijke heffingen. Half Nederland loopt al over de grens te shoppen en de Duitsers lachen zich de ballen uit de broek.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 3 juli 2025 @ 22:07:35 #57
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_218114227
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 22:03 schreef RamboDirk het volgende:
Dat domme gelul over boodschappen doen over de grens :') dat is alleen voordeliger als je boodschapkar bestaat uit bier, shag, cola, snelle suikers en andere troep.

Desalniettemin de asielindustrie kost ons 24 miljard per jaar. Geen idee waarom we daar vandaag niet nog mee stoppen.
Tokkie Food Shoppers
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
pi_218114251
Welke debiel heeft dit plan bedacht? Het BTW tarief op boodschappen verhogen naar 21% zou een denivellerende maatregel van jewelste betekenen. Nog net geen degressief systeem.

Natuurlijk besteden hoge inkomens meer (in absolute zin) aan boodschappen, maar de laagste inkomens besteden vrijwel hun gehele vrij besteedbare inkomen aan boodschappen. Daar zou zo’n verhoging dus er veel meer inhakken dan voor hoge inkomens en ook voor een relatief hoger deel van hun inkomen dan bij hoge inkomens.

Alsof minima en mensen net daarboven niet al genoeg moeite hebben om rond te komen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218114324
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:51 schreef rutger05 het volgende:

[..]
[..]
Ik vind dit er niet zo goed uitzien op het eerste gezicht. Bedenk wel dat het heffingsvrij vermogen maar ¤ 57.684 per persoon is. Met hoeveel procent willen zij bijvoorbeeld dan de erfbelasting verhogen? Afschaffen van vrijstellingen van energiebelasting, kilometerheffing e.d. gaan de burger flink pijn in de portemonnee doen. Het zo zwaarder belasten van het bedrijfsleven gaat ten koste van onze economie.
Waarom focus je op de partij die waarschijnlijk toch niet in de regering komt met de rechtse meerderheid? Misschien focussen op waar PVV/VVD etc al dat geld vandaan denken te gaan halen? Voedselbanken?

Extra defensieuitgaven gaan linksom of rechtsom pijn doen, maar ik zie vooral weer geroeptoeter tegen linkse partijen. Voorlopig is het geld weghalen bij de hoogste inkomens *het* eenvoudigste middel. En de doorgerekende plannen van links zijn altijd beter dan die van rechts.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218114349
Kortom, het is gewoon weer een nieuw verdienmodel, waarbij de consumenten meer geld aan het bedrijfsleven moeten geven. Waarom verbaast me dat niet?
pi_218114384
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2025 21:45 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Daarom ben ik voorstander van een uniforme btw in heel Europa.
Ja, dat is ook gewoon een heel slecht middel om het geld te herverdelen. Meer belastingtarieven en meer winstbelasting is veel nuttiger.
  Forum Admin donderdag 3 juli 2025 @ 22:27:38 #62
pi_218114445
quote:

Onzin.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 3 juli 2025 @ 22:30:16 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218114465
Wat gaan we kopen van dat geld dan, nog drie tanks die het niet doen?
pi_218114567
Heeft de Algemene rekenkamer een som van de VVD aangenomen ofzo :')
pi_218114578
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 22:15 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Waarom focus je op de partij die waarschijnlijk toch niet in de regering komt met de rechtse meerderheid? Misschien focussen op waar PVV/VVD etc al dat geld vandaan denken te gaan halen? Voedselbanken?

Extra defensieuitgaven gaan linksom of rechtsom pijn doen, maar ik zie vooral weer geroeptoeter tegen linkse partijen. Voorlopig is het geld weghalen bij de hoogste inkomens *het* eenvoudigste middel. En de doorgerekende plannen van links zijn altijd beter dan die van rechts.
Ik haal GroenLinks-PvdA als voorbeeld aan, maar ook van alle andere partijen of deze nu links, midden of rechts genoemd kunnen worden verneem ik graag voor de verkiezingen precies waar zij die vele jaarlijkse miljarden extra voor defensie weg denken te halen. Er is geen eenvoudige weg in deze om dit jaarlijkse miljardenbedrag op te halen.

In een ander recent topic in NWS dat gaat over de VVD die op mensen in de bijstand wil bezuinigen noem ik dit al als onwenselijk en ongepast, dus de focus en het kritisch zijn ligt zeker niet alleen op links.

Ik verwacht dat GroenLinks-PvdA net als de andere grote partijen VVD en PVV (plus waarschijnlijk een grote CDA) en al dan niet in de regering invloedrijk zal zijn op de politiek.

Burgers beseffen momenteel nog te weinig hoe belangrijk deze verkiezingen voor hun welvaart en welzijn zijn. Hoop dat ze wakker worden en duidelijkheid eisen van politieke partijen.
  donderdag 3 juli 2025 @ 23:04:11 #66
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218114774
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Eerst de A15 verlengen graag
En stop per direct met het plan om de Zuilense ring 80 km/h te maken!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218114872
Wat een slecht artikel ook om het te hebben over de btw op boodschappen. Er is helemaal geen algemeen tarief op boodschappen. Het gaat om het lage tarief dat nu van toepassing is op spijzen, en dranken zonder alcohol. Wat natuurlijk een groot deel van de boodschappen betreft, maar er zijn ook boodschappen (bijvoorbeeld wc-papier, wasmiddel) die al onder 21 % vallen. En die verhoging op spijzen en dranken zonder alcohol werkt dan ook weer door in de horeca, want daar gaat dat dan ook voor gelden.
pi_218114880
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2025 22:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb daar al in bijgedragen, jij ook?
Nee, ik laat mij niet inzetten als een pion voor de EU/VS. Ik ga niet andermans oorlogen uitvechten.

Maar als jij dat zo graag doet, wie houdt je tegen? Ga je toch lekker naar Oekraïne. Of is de noodzaak toch niet zo hoog voor je?
pi_218115041
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 22:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Onzin.
https://interiorvibes.nl/boodschappen-duitsland-goedkoper/

quote:
Hieronder een overzicht van producten die meestal goedkoper zijn:

Frisdranken en bier (vooral lokale merken)

Schoonmaakmiddelen (denk aan merken als Frosch of Denkmit bij dm)

Wasmiddel en wasverzachter

Babyproducten (zoals luiers, babydoekjes en flesvoeding van eigen merken)

Vitamines en supplementen (bij dm vaak voordeliger en breed assortiment)

Verzorgingsproducten (shampoo, tandpasta, deodorant – vooral huismerken van dm)

Katten- en hondenvoer

Verpakte vleeswaren (zoals salami, ham en worstjes)
Dit soort vergelijkingen gaan altijd over de standaardprijs.

Hondenvoer heb ik geen verstand van, maar wasmiddelen, luiers, babydoekjes, supplementen en verzorgingsproducten kun je hier vrijwel wekelijks met 50% korting kopen.
  donderdag 3 juli 2025 @ 23:50:45 #70
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_218115060
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Als je het gevaar van de Russen nu nog niet ingezien hebt, dan zal je dat nooit gebeuren.
Welk gevaar?
Ze kunnen Ukraine niet eens echt verslaan maar lopen daarna wel de rest van Europa zo door.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_218115161
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 23:50 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Welk gevaar?
Ze kunnen Ukraine niet eens echt verslaan maar lopen daarna wel de rest van Europa zo door.
Lees dit even:
‘Rusland sorteert voor op een aanval richting Letland’
pi_218115192
Ach, krijgt Pechtold toch nog zijn zin - en terecht, beetje denivellering kan ook eens geen kwaad.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_218115288
Hef het maar lekker op vermogens, die hebben immers ook het meeste te verliezen als de pleuris uitbreekt. Dan mogen ze ook het meeste bijdragen voor de bescherming ervan.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 01:46:59 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218115309
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 22:21 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, dat is ook gewoon een heel slecht middel om het geld te herverdelen. Meer belastingtarieven en meer winstbelasting is veel nuttiger.
Vlaktax en een hoge commerciele belasting.

Niks belasting paradijs voor bedrijven. Een leefparadijs voor de inwoners van NL.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218115426
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 21:29 schreef rutger05 het volgende:

[..]
SPOILER
Ik vind het zeer belangrijk voor de algemene ontwikkeling, de verbinding in de maatschappij en de charme en leefbaarheid van een land dat er goede en betaalbare toegang bestaat tot boeken, kranten en cultuur.
Je hebt bij Kranten het idealistische beeld dat ze daar tot diep in de nacht zitten te zwoegen op een stukje? De Nederlandse kranten en tijdschriften zijn voor 90% in bezit van 2 Belgische reuzen die alles copy/pasten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218115488
Ach, we zitten op een uurtje rijden van Duitsland. Kan best zijn dat eens in de 2 weken een ritje Duitsland in het verschiet ligt. Ook meteen even tanken en hapje eten daar. Meteen een leuk uitje.
pi_218115598
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 01:36 schreef tjoptjop het volgende:
Hef het maar lekker op vermogens, die hebben immers ook het meeste te verliezen als de pleuris uitbreekt. Dan mogen ze ook het meeste bijdragen voor de bescherming ervan.
Te fluïde, zie het VK. En die zitten niet eens in de EU. En men pakt het 'daar' (althans, de mensen met een normale spaarpot) al met de exorbitante nieuwe Box 3.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_218115860
quote:

Nee hoor, ook tanken Kijk maar eens wat E5 benzine hier kost en in Duitsland. :)

Broodjes kosten bij de Lidl maar 8 cent. Hier bij de Lidl al ruim 25 cent of meer zelfs. :)

Zelfs statiegeld is daar beter en vooral hoger. :Y

Asielbeleid wordt door de linkse Haagse kliek en vooral Geertje Wilders grof geld aan verdient en hun hebben zelf minstens 4 heggen en schuttingen waar ze het asielprobleem overheen kunnen gooien. Plebs en gewoon volk kan dat niet. :{w
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 08:11:08 #79
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218116152
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 07:40 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]
Nee hoor, ook tanken Kijk maar eens wat E5 benzine hier kost en in Duitsland. :)

Broodjes kosten bij de Lidl maar 8 cent. Hier bij de Lidl al ruim 25 cent of meer zelfs. :)

Zelfs statiegeld is daar beter en vooral hoger. :Y

Asielbeleid wordt door de linkse Haagse kliek en vooral Geertje Wilders grof geld aan verdient en hun hebben zelf minstens 4 heggen en schuttingen waar ze het asielprobleem overheen kunnen gooien. Plebs en gewoon volk kan dat niet. :{w
Benzine, 95 en 98, zit schoftig veel ruimte tussen. NL is dan ook wereldwijd een top 5 qua duur he.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218116299
1 euro pakket belasting voor webshops met een omzet van meer dan een miljoen per jaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218116790
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:48 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Het is nog even wachten waar die andere 20+ miljard voor net afgesproken defensieverhogingen vandaan moeten komen.
Dan ga je ervanuit dat de 3,5-5% er echt gaat komen.

Wellicht weten we in Europa allang dat we dat niet gaan halen, maar wachten we tot we op bijvoorbeeld 2.5% zitten totdat we een grote mond naar Amerika gaan hebben. Als we daar op dat moment dan maar genoeg lef voor hebben.

Verder zegt Amerika dat ze ons tijd geven om de welvaartsstaat af te bouwen om de defensie op te bouwen, maar het stukje 'welvaartsstaat afbouwen' is men in Europa al snel weer vergeten.
pi_218116856
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:34 schreef rutger05 het volgende:

[..]
De echt grote erfenissen worden met behulp van BOR uit de wind gehouden.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)elf-regelde-a4189371
Alleen als je voldoet aan de kwalificaties. Dus niet voor elke grote erfenis en ook niet voor elke BV of NV.

Er wonen genoeg vermogende Nederlanders in landen als Portugal, Monaco en Zwitserland mede om de reden van de erfbelasting in Nederland.

In Nederland is de erfbelasting 20%, echter moet je met een BV ook nog box 2 heffing etc betalen waardoor de heffing nu al op +-46% uitkomt.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 10:16:02 #83
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_218117273
quote:
Dat had ik al gelezen nog ben ik niet onder de indruk van het Russische leger.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_218117380
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2025 21:45 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Daarom ben ik voorstander van een uniforme btw in heel Europa.
In Spanje is het al verschillend per provincie, dat gaat nooit lukken
life is like a box of chocolates
pi_218117392
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 23:50 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Welk gevaar?
en Nato leger veel groter dan Russisch, nu al.

Russia has only about 4,957 military aircraft compared with Nato's combined 22,377, and 339 military ships compared to Nato's 1,143. Russia is decisively outnumbered by Nato for tanks (5,750 to 11,495), and in terms of armoured vehicles overall its stock of 131,527 is dwarfed by Nato's 971,280.
life is like a box of chocolates
pi_218118010
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 10:16 schreef Nicksanders het volgende:

[..]
Dat had ik al gelezen nog ben ik niet onder de indruk van het Russische leger.
Dat weerhoudt ze er niet van om het te proberen. Rusland heeft er geen moeite mee om een paar miljoen soldaten op te offeren.
pi_218118418
5% was in de koude oorlog heel gangbaar en was er ook een verzorgingsstaat met ook nog een hoger werkloosheidspercentage.. Er moet gewoon een eerlijker verdeling van welvaart komen.

Als de hoogste schijf met slechts een procent wordt verhoogd kan het gewoon betaald worden.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 13:21:01 #88
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218118874
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:49 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Benzine per 1 januari 40 cent goedkoper in Duitsland
40 cent goedkoper dan het nu is?
(volgens mij gaat duitsland evt ook gewoon mee met europees verplichte verhogingen als dat doorgaat)

[ Bericht 9% gewijzigd door Gunner op 04-07-2025 13:28:27 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218119137
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 13:21 schreef Gunner het volgende:

[..]
40 cent goedkoper dan het nu is?
(volgens mij gaat duitsland evt ook gewoon mee met europees verplichte verhogingen als dat doorgaat)
Het scheelt nu vaak 10 tot 15 cent. In 2026 gaat de accijnskorting van 25 cent in Nederland eraf. Dus 40 cent verschil.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 13:50:55 #90
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218119197
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 13:45 schreef Jaeger85 het volgende:
In 2026 gaat de accijnskorting van 25 cent in Nederland eraf.
maar dat gaat het in duitsland ook. zie o.a de link die ik gaf.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 13:54:50 #91
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218119234
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 10:26 schreef hondonspain het volgende:

[..]
In Spanje is het al verschillend per provincie, dat gaat nooit lukken
Voor de Canarische eilanden hooguit. Des te meer redenen om een uniforme btw via de EU af te dwingen. Dit zijn juist de dingen waar een unie met vrij handelsverkeer zich mee bezig moet houden. De EU is nu te veel bezig met elkaar te concurreren in plaats van een blok te vormen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218119470
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 10:29 schreef hondonspain het volgende:

[..]
en Nato leger veel groter dan Russisch, nu al.

Russia has only about 4,957 military aircraft compared with Nato's combined 22,377, and 339 military ships compared to Nato's 1,143. Russia is decisively outnumbered by Nato for tanks (5,750 to 11,495), and in terms of armoured vehicles overall its stock of 131,527 is dwarfed by Nato's 971,280.
Ik ben benieuwd hoeveel % daarvan USA is.
pi_218119484
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 23:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een slecht artikel ook om het te hebben over de btw op boodschappen. Er is helemaal geen algemeen tarief op boodschappen. Het gaat om het lage tarief dat nu van toepassing is op spijzen, en dranken zonder alcohol. Wat natuurlijk een groot deel van de boodschappen betreft, maar er zijn ook boodschappen (bijvoorbeeld wc-papier, wasmiddel) die al onder 21 % vallen. En die verhoging op spijzen en dranken zonder alcohol werkt dan ook weer door in de horeca, want daar gaat dat dan ook voor gelden.
Ja dit inderdaad, het gaat om het uniformeren van het btw tarief. Het schrappen van maatregelen die niet doelmatig of te specifiek zijn is al vaker voorgesteld overigens.

Ik zou graag zien dat de HRA wordt afgeschaft, om te beginnen voor nieuwe hypotheken. Mensen die al een hypotheek hebben zou je flink in de problemen kunnen brengen wanneer het ook voor bestaande hypotheken gaat gelden, dus wellicht daar een langjarig afbouwschema. Voor nieuwe hypotheken zou het minder uit maken, enkel dat de huizenprijzen een eind gaan dalen. Maar dat lijkt me niet meer dan positief na de absurde stijgingen van de afgelopen jaren. Overigens ben ik zelf actief aan het rondkijken om te gaan verhuizen, dus dit is niet in mijn eigen belang.
  vrijdag 4 juli 2025 @ 14:54:06 #94
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_218119739
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:34 schreef Jaeger85 het volgende:
Prima, haal ik al mijn boodschappen wel in Duitsland
Komen die grenscontroles toch nog goed van pas. :Y)
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_218119916
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 14:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Maar goed dat we vrijheid van goederen hebben binnen de EU ;)
  vrijdag 4 juli 2025 @ 15:12:59 #96
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218119929
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 14:54 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Hou jezelf voor de gek, de tabak uit Luxemburg en de drank uit Duitsland ga je niet stoppen met 3 Atecacontroleposten.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 4 juli 2025 @ 15:17:05 #97
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_218119977
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 15:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Maar goed dat we vrijheid van goederen hebben binnen de EU ;)
Dat is ook maar onder voorwaarden. Je mag bijvoorbeeld geen wapens of vuurwerk importeren vanuit België.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Forum Admin vrijdag 4 juli 2025 @ 15:17:08 #98
pi_218119978
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 21:56 schreef Hathor het volgende:

[..]
Weet niet of je er wetenschap van hebt, maar er worden geregeld busreizen georganiseerd naar Duitsland, met opstap punten door het hele land. Je bent er waarschijnlijk een hele dag aan kwijt, maar je kan je natje en droogje inslaan voor een habbekrats vergeleken bij ons.
Ik woon dicht bij de grens en ben voor mijn werk sowieso al veel in België en Duitsland te vinden. Het liefste ondersteun ik Nederlandse bedrijven, maar ik zou wel gek zijn. Scheelt me zonder overdrijven duizenden euro's per jaar inclusief brandstof.
pi_218120047
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 15:17 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat is ook maar onder voorwaarden. Je mag bijvoorbeeld geen wapens of vuurwerk importeren vanuit België.
Je mag 25 kg aan vuurwerk meenemen uit België.
pi_218120084
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 06:21 schreef Seeburg54 het volgende:
Ach, we zitten op een uurtje rijden van Duitsland. Kan best zijn dat eens in de 2 weken een ritje Duitsland in het verschiet ligt. Ook meteen even tanken en hapje eten daar. Meteen een leuk uitje.
Ik heb een stel vrienden dat ook elke maand een tripje maakt naar Duitsland. Hele auto volgooien en ook verzoekjes meenemen voor familie en vrienden.
Soms zit ik ook op de achterbank, als een soort tetrisblokje tussen de andere boodschappen.
Tis het echt waard, zeker als je ook drogisterij en drank spul haalt.
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')