Ik ben nog vrij sceptisch, maar als meerdere landen de komende maanden gaan stacken en met de juiste geopolitieke situatie zou het nog wel eens kunnen zijn dat we de 4 jarige cycle doorbreken.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 16:36 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Paar maanden zou kunnen maar ik dacht juist dat het deze cycle sneller zou gaan. De market makers kunnen het immers niet te makkelijk maken.
Nope. Ik zit er (helaas) nog behoorlijk in en heb er gelukkig in het verleden ook al wat uit kunnen halen. Ik wacht nu op het moment dat ik mijn geld er weer uit heb gehaald en dan ga ik er voor eens en altijd mee stoppen. Ik heb véél meer vertrouwen in het investeren in ETF's. Tenzijn er atoombommen over de hele wereld worden gedropt zal de beurs altijd blijven; over BTC durf ik dat niet te zeggen. Niet iets te veel schreeuwers die je vooral willen overtuigen om er ook in te stappen, maar weinig om het te backen. Of anders gezegd: niks wat daadwerkelijk solide is. Alles kan morgen stoppen en dan draait de hele wereld gewoon verder alsof BTC nooit heeft bestaan.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 13:46 schreef C64 het volgende:
Zien jullie het nog een beetje zitten in BTC?
Krijg steeds meer het gevoel dat uiteindelijk de grootste ponzi zal zijn uit de geschiedenis ook door allerlei scammy figuren zoals MS die zich zo nadrukkelijk in de space bewegen en de prijs die hopeloos achterblijft ondanks zogenaamde instroom van miljarden aan institutioneel geld. Het is wachten op geld dat uit BTC gaat in de volgende tulpenmanie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door Elan op 01-07-2025 17:09:09 ]blablablabla
Welke aandelen dan, en wat zit er aan te komen, denk je?quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:01 schreef Elan het volgende:
Heb twee weken geleden alles verkocht. Weg met die troep.
Lekker alles in de aandelen en goud.
Mensen beseffen niet wat er aan zit te komen.
Spoiler werkte niet, ja niks natuurlijk. Lekker DCA. Kwestie van tijd voor de gekte weer toeslaat.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke aandelen dan, en wat zit er aan te komen, denk je?
quote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Spoiler werkte niet, ja niks natuurlijk. Lekker DCA. Kwestie van tijd voor de gekte weer toeslaat.
Ach als het einde der tijden is. Maakt het ook weinig uit als bitcoin instortquote:Op dinsdag 1 juli 2025 17:24 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Ik hou altijd wel van de 'einde der tijden'-doom en voorspellingen.
quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:49 schreef D. het volgende:
BTC weer over de $110K en op weg naar een nieuwe ATH
Ik zie dat ook regelmatig voorbij komen. Volgens mij gewoon scam.quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:51 schreef Ali_boo het volgende:
Ik heb dringend wat advies nodig
Het begon allemaal hiermee:
As a millionaire living my best life, I'm giving $15,000 to the first 20 people who message me 'grace.' I understand that many people are struggling with bills, and I want to help ease that burden.stay blessed y’all ❤️
Did was iemand op X
Klinkt te mooi om waar te zijn natuurlijk. Maar besluit hem toch een dm te sturen. Uiteraard met de nodige screenschots
[
[img]https://imgur.com/a/ZYQFOJo/img]
[img]https://imgur.com/a/VSSoOtr]afbeelding ]
Ik zal het mijzelf nooit vergeven, mocht dit echt zijn, en ik verprutst het op een of andere manier.
Ondanks mijn gebrekkige kennis mbt crypto, heeft dit alles weg van een scam![]()
Graag jullie mening hierover
https://imgbb.com/quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:05 schreef Ali_boo het volgende:
Kan iemand mij een goede img uploader aanraden.
3e poging om te uploaden en ging nog steeds mis
Imgur werkt bij mij ook niet meer met embedden.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:05 schreef Ali_boo het volgende:
Kan iemand mij een goede img uploader aanraden.
3e poging om te uploaden en ging nog steeds mis
imgbb heeft dezelfde probleemquote:Op donderdag 3 juli 2025 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Imgur werkt bij mij ook niet meer met embedden.
Hoe zit de scam in elkaar? Ik moet eerst zelf geld sturen en daarna kan ik het geld in ontvangst nemen, iets in die richting?quote:Op donderdag 3 juli 2025 18:58 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ik zie dat ook regelmatig voorbij komen. Volgens mij gewoon scam.
Vertelquote:
Zoiets zal het zijn ja, dat je zelf de gas fees even moet voldoen voordat je het hele bedrag krijgt. Of dat ze eerst je wallet moeten verifiëren en daar je private key voor nodig hebben. Of ze sturen een link naar een nep-site zodat je kan inloggen op je MetaMask of Ledger, of wat dan ook.quote:Op donderdag 3 juli 2025 19:20 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hoe zit de scam in elkaar? Ik moet eerst zelf geld sturen en daarna kan ik het geld in ontvangst nemen, iets in die richting?
Moest mijn wallet verifiëren door een klein bedrag te storten. Maar heeft nooit gevraagd dat ik dat bedrag naar hem moest sturen. Hetzelfde geldt voor de private keys . Ook geen links naar vage websites of wat dan ookquote:Op donderdag 3 juli 2025 19:28 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Zoiets zal het zijn ja, dat je zelf de gas fees even moet voldoen voordat je het hele bedrag krijgt. Of dat ze eerst je wallet moeten verifiëren en daar je private key voor nodig hebben. Of ze sturen een link naar een nep-site zodat je kan inloggen op je MetaMask of Ledger, of wat dan ook.
Opties genoeg, maar dat het een scam is, is 100% zeker.
Het enige waar die vroeg was om mijn wallet te verifiëren. Heeft verder niets verdachts gedaan of gezegdquote:Op donderdag 3 juli 2025 20:24 schreef RotatoR het volgende:
Weggeef acties in crypto zijn altijd scams.
nou dan doe je het toch, krijg je 15kquote:Op donderdag 3 juli 2025 20:37 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het enige waar die vroeg was om mijn wallet te verifiëren. Heeft verder niets verdachts gedaan of gezegd
https://www.reddit.com/r/(...)it_to_get_funds_out/quote:Op donderdag 3 juli 2025 20:40 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
nou dan doe je het toch, krijg je 15k
Zozo nu al?quote:Op donderdag 3 juli 2025 21:13 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)it_to_get_funds_out/
Nah, im good
Geen replica van mijn situatie, maar ik zie voldoende overlap om flink achterdochtig te worden
Gratis geld kan en mag niet.quote:Op maandag 7 juli 2025 18:50 schreef onlogisch het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)-bij-belastingdienst
Daar gaan we boys.
NOG MEER CONTROLE CONTORLE EN CONTROLE
Als je even je (begrijpelijke en misschien zelfs wel terechte) achterdocht tegenover de overheid laat varen is het natuurlijk ook ergens wel logisch.quote:
Nee ik vind ook dat het belast moet zijn.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 01:59 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Als je even je (begrijpelijke en misschien zelfs wel terechte) achterdocht tegenover de overheid laat varen is het natuurlijk ook ergens wel logisch.
In die zin - als financiële rijkdom belast wordt, dan is het in beginsel logisch dat dit niet enkel opgaat voor traditionele valuta maar voor alle middelen die hier gemakkelijk rechtstreeks in kunnen worden omgezet.
Dan maar weer allemaal een blokje goud in de schuilkelder begraven als appeltje voor de dorst...
Maar het gaat hier niet over vermogen maar over transacties, de belastingdienst krijgt ook niet jouw banktransacties te zien.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee ik vind ook dat het belast moet zijn.
Betaal als ondernemer ook flink over elke euro winst.
Kan niet zo zijn dat er steeds meer crypto miljonairs een beetje met Porsche rondrijden en toch gratis zorg krijgen in Nl
Patience young grasshopper.quote:Op woensdag 9 juli 2025 20:39 schreef Elan het volgende:
Echt onbegrijpelijk dat we niet moon gaan gezien alle positieve ontwikkelingen.
Bedrijven blijven ook maar kopen met honderden miljoenen.
quote:Op woensdag 9 juli 2025 20:39 schreef Elan het volgende:
Echt onbegrijpelijk dat we niet moon gaan gezien alle positieve ontwikkelingen.
Bedrijven blijven ook maar kopen met honderden miljoenen.
3x (posten) is scheepsrecht (?)quote:Op dinsdag 10 juni 2025 21:49 schreef D. het volgende:
BTC weer over de $110K en op weg naar een nieuwe ATH
De dollar is het afgelopen half jaar een stuk zwakker geworden t.o.v. de euro.quote:Op donderdag 10 juli 2025 18:55 schreef SuperNeger het volgende:
BTC $112k maar ¤96k in euros.... Terwijl hij laatst nog ¤104k in euro was.
Dat is te zien ja en niet zo'n beetje ook.quote:Op donderdag 10 juli 2025 19:56 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De dollar is het afgelopen half jaar een stuk zwakker geworden t.o.v. de euro.
En girls, bro.quote:
Eigenlijk is er helemaal geen stijging dus. De dollar is gewoon niks meer waard.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 00:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zo dan. Ik klaag niet maar waarom opeens zo'n stijging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap wat je wil zeggen maar juist afgelopen week steeg de dollar weer (tov euro) dus het is toch grappig dat zo'n inhaal rally dan opeens random van start gaat.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 07:51 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Eigenlijk is er helemaal geen stijging dus. De dollar is gewoon niks meer waard.
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:16 schreef onlogisch het volgende:
En de alts, hoe is het met de alts jongens? Is het al ALTSEASON?Bitcoin zal nu even stijgen daarna topt de dominance en dan wordt het leuk voor alts.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:32 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Bitcoin zal nu even stijgen daarna topt de dominance en dan wordt het leuk voor alts.
Dat is hoe het altijd gaat hoorquote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
@:wereldgozer check deze fluitketel.
Altsquote:Op vrijdag 11 juli 2025 08:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
@:wereldgozer check deze fluitketel.
Alleen bitcoin heeft geen 'projectgroep' of iets van die strekking achter zich. Dat is gewoon decentraal. De rest wordt aangestuurd door mensen. En mensen hebben een eigen agenda.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:57 schreef raptorix het volgende:
Crypto met een bedrijf/organisatie er achter is geen crypto, zo simpel is het eenmaal, en als je dat niet van mening bent dan ben je een pannenkoek die niet snapt wat crypto is.
En zijn daarmee dus ook geen echte crypto, het zijn hooguit muntjes die zich bedienen van cryptografische eigenschappen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:00 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Alleen bitcoin heeft geen 'projectgroep' of iets van die strekking achter zich. Dat is gewoon decentraal. De rest wordt aangestuurd door mensen. En mensen hebben een eigen agenda.
Satoshi heeft iets van 1miljoen bitcoins achter zich. Dat is 5% van de totale supply. En je weet niet welke entiteit of instantie hier achter zit. En alle mining power komt uit China. Maar dit is natuurlijk prima want dit is net die coin die jij leuk vindt. En dan heb je goeie gerespecteerde bedrijven zoals Ripple, die letterlijk met banken en overheden samenwerken, waar mensen die al tientallen jaren kennis van zaken hebben hard aan het werk zijn maar die vertrouw je dan niet. Ja is heel logisch allemaal.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 09:57 schreef raptorix het volgende:
Crypto met een bedrijf/organisatie er achter is geen crypto, zo simpel is het eenmaal, en als je dat niet van mening bent dan ben je een pannenkoek die niet snapt wat crypto is.
Het gaat er niet om wie die coin bezit, Bitcoin is gewoon een vastgelegd algoritme wat onveranderlijk is, daarnaast wat kun je nu precies met je Ripples? Oh en je bent op de hoogte dat mining niet meer plaats vind in China? Is allemaal al jaren terug verhuist.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:21 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Satoshi heeft iets van 1miljoen bitcoins achter zich. Dat is 5% van de totale supply. En je weet niet welke entiteit of instantie hier achter zit. En alle mining power komt uit China. Maar dit is natuurlijk prima want dit is net die coin die jij leuk vindt. En dan heb je goeie gerespecteerde bedrijven zoals Ripple, die letterlijk met banken en overheden samenwerken, waar mensen die al tientallen jaren kennis van zaken hebben hard aan het werk zijn maar die vertrouw je dan niet. Ja is heel logisch allemaal.
XRP is eigenlijk wat BTC had moeten zijn. Een peer2peer betaalsysteem.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 10:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wie die coin bezit, Bitcoin is gewoon een vastgelegd algoritme wat onveranderlijk is, daarnaast wat kun je nu precies met je Ripples? Oh en je bent op de hoogte dat mining niet meer plaats vind in China? Is allemaal al jaren terug verhuist.
Ware het niet dat XRP geen peer2peer systeem is maar gewoon een gecentraliseerd systeem waar nodes op kunnen aansluiten. Probleem met Bitcoin is met name dat het als een proof of concept is opgezet waarbij men geen rekening met schaling heeft gehouden, maar goed als je iets meer technisch onderlegd zou zijn dan zou je weten wat het daadwerkelijk probleem is.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:14 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
XRP is eigenlijk wat BTC had moeten zijn. Een peer2peer betaalsysteem.
Wat is BTC nu eigenlijk? het is gewoon speculatief, digitaal goud. Mensen kopen het om hopelijk rijker/minder arm te worden. Maar als je iemand wil betalen gebruik je liever iets wat gewoon snel is en niks kost.
XRP is gewoon gedecentraliseerd.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ware het niet dat XRP geen peer2peer systeem is maar gewoon een gecentraliseerd systeem waar nodes op kunnen aansluiten. Probleem met Bitcoin is met name dat het als een proof of concept is opgezet waarbij men geen rekening met schaling heeft gehouden, maar goed als je iets meer technisch onderlegd zou zijn dan zou je weten wat het daadwerkelijk probleem is.
Wtf? Dat is het wel. Je kan het zelfs googlen gozer.quote:
quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:24 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Wtf? Dat is het wel. Je kan het zelfs googlen gozer.
The XRP Ledger (XRPL) is a decentralized, public blockchain led by a global community of businesses and developers looking to solve problems and create value. Proven reliable over more than a decade o
Het feit dat je een eigen node kunt draaien maakt het nog niet gedecentraliseerd hequote:The XRP Ledger operates on a consensus protocol that differs from traditional proof-of-work (PoW) and proof-of-stake (PoS) mechanisms.[8][3] Transactions are validated by a network of independent validators who reach consensus every 3 to 5 seconds, enabling rapid transaction settlement.[8] Users rely on a trusted list of validators known as the Unique Node List (UNL). While this approach provides faster transaction validation and security, though it has led to discussions about centralization within the network.
Iedereen kan een node starten.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
[..]
Het feit dat je een eigen node kunt draaien maakt het nog niet gedecentraliseerd he![]()
![]()
![]()
Over de XRP muntjes nog helemaal niet te spreken, die zijn 100% premined.
Het punt is dat XRP geen Crypto is maar gewoon een software bedrijf dat betalingen faciliteert tussen verschillende netwerken, een prima use case maar het heeft vrij weinig met crypto te maken. Dat BTC niet echt geschikt als betaalmiddel is is ook helemaal geen probleem, als ik iets wil betalen kan ik daar gewoon mijn bank voor gebruiken. Dat iets waardevol is, hoeft helemaal niet van het oorspronkelijke doel af te hangen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:29 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Iedereen kan een node starten.
En wat is er mis met pre mined? Waarom moet je per se zoveel energie gebruiken om BTC's te minen?
BTC is altijd al een Beta Test Coin geweest. Je hebt iets nodig wat uiteindelijk samenwerkt met overheden. Daar heb je toch echt iets als Ripple (XRP) voor nodig. Je moet eens opzoeken, Ripple heeft een escrow. Dat gaat in de federal reserve komen. Samen ook met BTC hoor, maar denken dat het alleen BTC is en niks anders is gewoon ontzettend kortzichtig.
Het is geen crypto? Oke man..quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het punt is dat XRP geen Crypto is maar gewoon een software bedrijf dat betalingen faciliteert tussen verschillende netwerken, een prima use case maar het heeft vrij weinig met crypto te maken. Dat BTC niet echt geschikt als betaalmiddel is is ook helemaal geen probleem, als ik iets wil betalen kan ik daar gewoon mijn bank voor gebruiken. Dat iets waardevol is, hoeft helemaal niet van het oorspronkelijke doel af te hangen.
quote:
Ik zit al in BTC sinds de tijd dat het nog niet eens verhandeld werd voor geldquote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:39 schreef SuperNeger het volgende:
XRP is a digital asset that's native to the XRP Ledger—an open-source, permissionless and decentralized blockchain technology.
Je gebruikt het letterijk om geld van punt A naar punt B te sturen, in een fractie van een seconde vrijwel kosteloos. Dat is wat BTC beloofde te zijn. Het is gewoon het beste systeem momenteel en de meest slimme en logische investering op dit moment. Hun technologie is bewezen en het werkt gewoon. Ze hebben banden met overheden, in tientallen al dan niet meer dan 100 landen, banken jarenlange ervaring van hoog gerespecteerde medewerkers. Ze zitten aan dezelfde tafel als de president van de verenigde staten. Maar nee, het zal wel niks zijn, om dat meneer raptorx vindt dat het geen crypto is
Dat is nog het ergste. Van die omhooggevallen BTC fans die zogenaamd geïnteresseerd zijn in "the tech".
We zitten allemaal hierin omdat we de waarde van onze portfolio willen zien vermenigvuldigen en ook jij gewoon jij hypocriet. Als je wist dat BTC om wat voor reden dan ook naar $50k zou droppen volgende week dan zou je ook gewoon eieren voor je geld kiezen.
Het is gewoon crypto. Iedereen noemt het zo. Het wordt zo gebruikt. Het wordt zo genoemd. Ik weet niet door wat voor kronkels jij jezelf moet wurmen om ergens op het internet te vinden dat het niet zo zou zijn.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
[..]
Ik zit al in BTC sinds de tijd dat het nog niet eens verhandeld werd voor geld![]()
![]()
![]()
Oja ga maar eens je lijstje na op XRP:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cryptocurrency#Formal_definition
Wat jij doet is googlen, en dan je eerst resultaatje pasten, wat natuurlijk een hele grote waarheid is![]()
![]()
![]()
![]()
Het boeit me geen fuck wat andere mensen of google zeggen, feit is dat er een algemeen aanvaarde denkwijze is wat Crypto zou moeten zijn, daar kun je soms over discussieren wat daar precies de definitie van is, echter een bedrijf wat 100% van zijn coins mined, werkt met centrale nodes, dat is geen crypto, maar een techniek die zich van cryptografische handelingen bediend, dat is niet heel bijzonder, ik zal je een geheimpje verklappen, dat doen we bij de bank ook gewoon, als jij je pincode invoert, dan word letterlijk jouw cryptografische wallet bediend, wist je niet he? Nou zo leer je nog eens wat jongen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:49 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Het is gewoon crypto. Iedereen noemt het zo. Het wordt zo gebruikt. Het wordt zo genoemd. Ik weet niet door wat voor kronkels jij jezelf moet wurmen om ergens op het internet te vinden dat het niet zo zou zijn.
Maar goed, wel mooi dat jij dan echt een liefhebber bent die in it for the tech is. Ik wist niet dat ze bestonden.
Ik denk dat ik maar snel al mijn "cryptos" ga verkopen die geen BTC zijn omdat ik wel jouw goedkeuring nodig moet hebben.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 11:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het boeit me geen fuck wat andere mensen of google zeggen, feit is dat er een algemeen aanvaarde denkwijze is wat Crypto zou moeten zijn, daar kun je soms over discussieren wat daar precies de definitie van is, echter een bedrijf wat 100% van zijn coins mined, werkt met centrale nodes, dat is geen crypto, maar een techniek die zich van cryptografische handelingen bediend, dat is niet heel bijzonder, ik zal je een geheimpje verklappen, dat doen we bij de bank ook gewoon, als jij je pincode invoert, dan word letterlijk jouw cryptografische wallet bediend, wist je niet he? Nou zo leer je nog eens wat jongen.
Wat mij betreft hier akkoord. En bij jou raptorix?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:01 schreef Tourniquet het volgende:
Voor wat meer luchtigheid in het topic heb ik jullie discussie laten analyseren door AI met deze uitkomst:
Kern van de discussie
Standpunt @:SuperNeger:
• XRP is volgens hem gedecentraliseerd.
• Hij prijst de snelheid, lage kosten en real-world adoptie van XRP (door o.a. banken, overheden).
• Stelt dat BTC in de praktijk vooral speculatief digitaal goud is geworden, terwijl XRP zich gedraagt als het systeem dat BTC beloofde te zijn.
• Relativeert de kritiek op pre-mining (alle XRP zijn bij de start uitgegeven) en centralisatie door te stellen dat BTC zelf ook geconcentreerd bezit kent (zoals de coins van Satoshi).
Standpunt @:raptorix:
• XRP is volgens hem géén echte crypto, omdat het:
- is voorgefinancierd (pre-mined);
- ontwikkeld en beheerd wordt door één centrale partij (Ripple Labs);
- werkt met een UNL (Unique Node List) van vooraf goedgekeurde validators;
- dus niet echt permissionless of trustless is;
- Verdedigt Bitcoin als een neutraal, onveranderlijk protocol zonder centrale entiteit;
- Accepteert dat BTC geen snel betaalmiddel is, maar beschouwt dat niet als een probleem (want: waardeopslag).
Wie heeft er gelijk?
✅ Technisch gezien heeft raptorix grotendeels gelijk:
• XRP is gecentraliseerder dan Bitcoin. Hoewel je technisch zelf een node kunt draaien, betekent dat weinig als je niet op de UNL staat (lijst van vertrouwde validators).
• XRP is pre-mined en grotendeels in handen van Ripple Labs of verbonden entiteiten.
• Bitcoin heeft geen centrale beheerder en is ontworpen als volledig permissionless systeem.
✅ Maar SuperNeger heeft ook zinnige punten:
• XRP werkt goed als betaalmiddel — snel, goedkoop, en al jaren stabiel.
• In de praktijk gebruiken mensen crypto vaak voor speculatie, niet idealistische doeleinden.
• Real-world adoptie (banken, overheden) is geen minpunt, maar juist een kracht als je op zoek bent naar rendement of praktische bruikbaarheid.
[ afbeelding ]
Eindoordeel:
- Raptorix wint op het punt van definitie en principes van ‘echte crypto’. Hij onderbouwt dat XRP centraler is en dus afwijkt van de oorspronkelijke idealen achter crypto (zoals decentralisatie en trustless systems).
- SuperNeger heeft een sterk pragmatisch argument: XRP werkt goed, wordt breed gebruikt, en lost echte problemen op. Maar hij noemt het "gewoon gedecentraliseerd", wat misleidend simplistisch is.
👉 Samengevat:
Raptorix heeft feitelijk en technisch meer gelijk.
SuperNeger heeft gelijk dat XRP functioneel en nuttig is.
De twee praten deels langs elkaar heen omdat ze een verschillende definitie van "crypto" hanteren: principieel vs. praktisch.
Ik had jouw punt al bevestigt, ik zeg dat XRP een nuttige functie heeft.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:02 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Wat mij betreft hier akkoord. En bij jou raptorix?
Maar dat is met alles zo, als je in 1990 had geweten dat een kartonnen pokemonkaartje tonnen waard was zou je ook hard gelachen hebben.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:08 schreef SuperNeger het volgende:
En dan hebben we het nog niet eens puur over investeringsperspectief gehad hè.
Oke maar we leven in het nu en we leven in deze cyclequote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar dat is met alles zo, als je in 1990 had geweten dat een kartonnen pokemonkaartje tonnen waard was zou je ook hard gelachen hebben.
Met betrekking tot cycles, die zijn voor BTC minder interessant omdat miners nu al meer verdienen met transacties dan met Block Rewards.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Oke maar we leven in het nu en we leven in deze cycle
Maar waarom is het dan zo erg wanneer we het over andere crypto's of blockchains of investeringen hebben die het beter doen?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met betrekking tot cycles, die zijn voor BTC minder interessant omdat miners nu al meer verdienen met transacties dan met Block Rewards.
Ik vind dat helemaal niet erg, als jij je investering wilt doen in koffieprijs vind ik het ook prima, mijn enige punt is dat ik een mening heb over coins die beweren crypto te zijn, maar het feitelijk niet zijn. Dat jij er geld in wilt steken vind ik prima.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:14 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Maar waarom is het dan zo erg wanneer we het over andere crypto's of blockchains of investeringen hebben die het beter doen?
Ja het lijkt me op den duur een betere en veiligere investering en beter werkende blockchain (crypto) die beter toekomstbestendig is dan BTC ja. Maar BTC heeft ook een hoop pluspunten. Maar je zal altijd nog een XRP ernaast nodig hebben.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal niet erg, als jij je investering wilt doen in koffieprijs vind ik het ook prima, mijn enige punt is dat ik een mening heb over coins die beweren crypto te zijn, maar het feitelijk niet zijn. Dat jij er geld in wilt steken vind ik prima.
Ik kan je nu al zeggen dat dat een moeilijk verhaal is, en dat heeft op zich niet zoveel met crypto te maken, maar dat is meer een database technische discussie. Het punt is dat je bij een database te maken hebt met een aantal afwegingen, ook wel bekend als CAP Theoreme:quote:Op vrijdag 11 juli 2025 12:17 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja het lijkt me op den duur een betere en veiligere investering en beter werkende blockchain (crypto) die beter toekomstbestendig is dan BTC ja. Maar BTC heeft ook een hoop pluspunten. Maar je zal altijd nog een XRP ernaast nodig hebben.
Bitcoin wordt zeker niet bijgeprint danquote:
Bitcoin is als de huizenmarkt maat. Alleen wordt er hier écht niet meer bijgebouwdquote:Op maandag 14 juli 2025 08:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Bitcoin wordt zeker niet bijgeprint dan
BTC staat in EUR nog steeds ¤2k onder de ATH.quote:
1 BTC = 1 BTCquote:Op maandag 14 juli 2025 08:43 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
BTC staat in EUR nog steeds ¤2k onder de ATH.
BTC EUR ATH was ¤106k en nu maar ¤104k ofzo
Maar dan spreek je niet over een all time high .quote:Op maandag 14 juli 2025 08:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
1 BTC = 1 BTC
Denken in fiat
@:wereldgozer
Meeste volume zit in dollar markt, dus dat is waar ik altijd naar kijk qua analyse.quote:Op maandag 14 juli 2025 08:43 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
BTC staat in EUR nog steeds ¤2k onder de ATH.
BTC EUR ATH was ¤106k en nu maar ¤104k ofzo
Maar de dollar is dus niks waard, dus feitelijk is er dan nog geen ATH.quote:Op maandag 14 juli 2025 10:10 schreef dimmak het volgende:
[..]
Meeste volume zit in dollar markt, dus dat is waar ik altijd naar kijk qua analyse.
EUR ATH volgt zelf wel.
Shit je hebt gelijk, de ATH was ¤3,30 dus we moeten nog evenquote:Op maandag 14 juli 2025 11:39 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Boeie, de dollar is niks waard hoor ik net.
Hij gaat helemaal naar 0 denk ik zo.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 08:43 schreef SuperNeger het volgende:
Bitcoin crasht van $123k naar de $117k
Hadden ze toch gelijk zie je nou wel het is een ponzi scheme. Wie lacht er nu als laatste?quote:
Waarschijnlijk OTC of Iceberging.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 14:53 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Binance kan $4.68 billion in cash omzetten? Hoe werkt zoiets?
Er crashed helemaal niets, mijn BTC is nog steeds 1 BTC waards, wat vertegenwoordig jouw XRP cointje nu eigenlijk? Wat kun je er eigenlijk mee?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 08:43 schreef SuperNeger het volgende:
Bitcoin crasht van $123k naar de $117k
Volume is nog steeds hoog, dus denk dat het wel mee zal vallen, terug naar 113 zou ook niet ongezond zijn.quote:
De volume is juist een zorgenkindje. Volume mist nog de kracht en aanwas van nieuw geld om goed door te breken.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 17:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volume is nog steeds hoog, dus denk dat het wel mee zal vallen, terug naar 113 zou ook niet ongezond zijn.
Valt wel mee lijkt me, volgens mij is institutioneel er nog veel vraag.quote:Op woensdag 16 juli 2025 08:41 schreef dimmak het volgende:
[..]
De volume is juist een zorgenkindje. Volume mist nog de kracht en aanwas van nieuw geld om goed door te breken.
https://data.bitcoinity.o(...)e&r=week&t=b&vu=currquote:Op woensdag 16 juli 2025 09:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Valt wel mee lijkt me, volgens mij is institutioneel er nog veel vraag.
telefonisch zijn ze niet bereikbaar, via mail krijg je vaak wel snel antwoord is mijn ervaringquote:Op donderdag 17 juli 2025 10:58 schreef stinkie het volgende:
noob vraagje, aangezien de verkansie weer betaald moet worden heb ik btc naar bitvavo gestuurd. deze keer word de verificatie echter niet geaccepteerd. Iemand dit wel eens gehad? Voor ik ga bellen eens kijken wat de optes zijn. Storten ze het terug naar de wallet of hebben ze daar weer andere regels voor? Transactie is aferond, dus ze hebben de assets (anders zou die verificatie ook niet nodig zijn.
Alt season? Toen ik dit laatst zei moesten ze allemaal om mij lachenquote:Op donderdag 17 juli 2025 13:07 schreef Elan het volgende:
alt seizoen lijkt begonnen, hoe verleidelijk ook ik brand mijn vingers er niet meer aan. Merendeel is nog ver weg van hun ath.
Jij kijkt naar de waarde van jouw ETH in sats?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 14:51 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die nog steeds in dollar rekenen snappen er echt niets van.
BTC-dominantie zakt dus het zou goed kunnen. Maar er is nog wel een hele lange weg te gaan voor het gros uit de top 100.quote:Op donderdag 17 juli 2025 13:15 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Alt season? Toen ik dit laatst zei moesten ze allemaal om mij lachen
Euroquote:Op donderdag 17 juli 2025 13:21 schreef D. het volgende:
[..]
Jij kijkt naar de waarde van jouw ETH in sats?
Wat heb je aan dollars, je geld geef je uit in de eurozone ga ik vanuit?quote:Op donderdag 17 juli 2025 13:31 schreef D. het volgende:
[..]
Dan kijk ik toch liever naar de dollar, net als de rest van de wereld
Ik volg het nieuws, en het is wel makkelijk om dan dezelfde eenheid te gebruiken als in de nieuwsberichten.quote:Op donderdag 17 juli 2025 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat heb je aan dollars, je geld geef je uit in de eurozone ga ik vanuit?
Ah op die manier.quote:Op donderdag 17 juli 2025 13:40 schreef D. het volgende:
[..]
Ik volg het nieuws, en het is wel makkelijk om dan dezelfde eenheid te gebruiken als in de nieuwsberichten.
Zodra het naar FIAT gaat gaat het uiteraard naar Euro
Mocht het tussentijds nog naar stablecoins gaan, dan is dat waarschijnlijk ook de Dollar
De munt die aan het dalen is als een baksteen.quote:Op donderdag 17 juli 2025 13:31 schreef D. het volgende:
[..]
Dan kijk ik toch liever naar de dollar, net als de rest van de wereld
Het is eindelijk tijdquote:Op donderdag 17 juli 2025 13:22 schreef Elan het volgende:
[..]
BTC-dominantie zakt dus het zou goed kunnen. Maar er is nog wel een hele lange weg te gaan voor het gros uit de top 100.
Dollar is gewoon nog steeds hoe je alles ziet. Tenzij je BTC maxi bent dan zie je de waarde van alles in BTC. Ja we leven in Europa dus betalen we met de euro, maar op investeer of internationeel gebied zie je alles nog steeds gewoon in dollar.quote:Op donderdag 17 juli 2025 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat heb je aan dollars, je geld geef je uit in de eurozone ga ik vanuit?
Check. Ik reken alles om in euro dollar is voor mij niet relevant ik ben tenslotte geen Amerikaan.quote:Op donderdag 17 juli 2025 13:52 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Het is eindelijk tijd
[..]
Dollar is gewoon nog steeds hoe je alles ziet. Tenzij je BTC maxi bent dan zie je de waarde van alles in BTC. Ja we leven in Europa dus betalen we met de euro, maar op investeer of internationeel gebied zie je alles nog steeds gewoon in dollar.
Ik vind het altijd zo hinderlijk als mensen zeggen "Wow BTC is 100k" en dan denk ik van wtf dat kan nooit en dan later van oh ze bedoelen euro's ik dacht al dat er even een move van 10k was die ik heb gemist
Of van die boomers die goudprijs in euro per kilo of zo benoemenWie snapt dat nou
Het is niet alleen relevant voor Amerikanen het is relevant voor de hele wereld want sinds 1944 is de Amerikaanse dollar gewoon de wereld reserve valuta. Door alles naar euro om te rekenen maak je eigenlijk een extra tussenstap.quote:Op donderdag 17 juli 2025 14:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Check. Ik reken alles om in euro dollar is voor mij niet relevant ik ben tenslotte geen Amerikaan.
Kan me wel voorstellen dat als je elke dag actief aan het traden bent je wel meer dollar-gefocust bent.
Mwa door alles in dollars om te rekenen maak je miz juist een onnodige extra tussenstap. Alles wat binnenkomt, je moet betalen en al je andere bezittingen vertegenwoordigen een waarde in euro's.quote:Op donderdag 17 juli 2025 14:11 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Het is niet alleen relevant voor Amerikanen het is relevant voor de hele wereld want sinds 1944 is de Amerikaanse dollar gewoon de wereld reserve valuta. Door alles naar euro om te rekenen maak je eigenlijk een extra tussenstap.
Ja niet voor boodschappen of salaris maar wel qua investeringen en alle online informatie die je daarover binnenkrijgt is allemaal in dollar dus dan vind ik naar euro rekenen gewoon onhandig of zo.quote:Op donderdag 17 juli 2025 14:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa door alles in dollars om te rekenen maak je miz juist een onnodige extra tussenstap. Alles wat binnenkomt, je moet betalen en al je andere bezittingen vertegenwoordigen een waarde in euro's.
Wat kan mij die dollar nou schelen.
Nieuwe screenprint, nu gelukt. Kreeg melding dat ik met dit adres meer dan 1000¤ aan btc kan storten. Oftewel, blijf onder de ¤1000 :’)quote:Op donderdag 17 juli 2025 12:19 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
telefonisch zijn ze niet bereikbaar, via mail krijg je vaak wel snel antwoord is mijn ervaring
succes,
Pas wel op voor scammers er zijn er nog al wat actief die zich voor doen als Bitvavo, Google en wat al niet:quote:Op donderdag 17 juli 2025 14:48 schreef stinkie het volgende:
[..]
Nieuwe screenprint, nu gelukt. Kreeg melding dat ik met dit adres meer dan 1000¤ aan btc kan storten. Oftewel, blijf onder de ¤1000 :’)
Dit was n.a.v. een storting van mij, via de app zelfquote:Op donderdag 17 juli 2025 15:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Pas wel op voor scammers er zijn er nog al wat actief die zich voor doen als Bitvavo, Google en wat al niet:
https://www.reddit.com/r/(...)ogle_sms_for_google/
Je moest een screenprint inleveren?quote:Op donderdag 17 juli 2025 14:48 schreef stinkie het volgende:
[..]
Nieuwe screenprint, nu gelukt. Kreeg melding dat ik met dit adres meer dan 1000¤ aan btc kan storten. Oftewel, blijf onder de ¤1000 :’)
Ja, bewijs dat de ledger van mij is. Eerste konden ze niet goed lezen, moet echt hele scherm zijnquote:Op donderdag 17 juli 2025 21:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Je moest een screenprint inleveren?
Bizar joh.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:25 schreef stinkie het volgende:
[..]
Ja, bewijs dat de ledger van mij is. Eerste konden ze niet goed lezen, moet echt hele scherm zijn
Is onderdeel van hernieuwde Europese wetgeving die eind 2024 in werking is getreden.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Bizar joh.
Ik ken dit niet.
Zal wel nieuw zijn of zo.
Hoe bewijs je zoiets? Je kunt het gewoon ook op een stuk papier geschreven hebben.
quote:- Voor crypto-transacties van én naar een zelf-gehoste (non-custodial) wallet boven de ¤ 1.000 is het verplicht om eenmalig te verifiëren dat jij de eigenaar van dat walletadres bent. Dit kan via:
-- Message signing (ondertekenen van een bericht met je wallet),
-- Screenshot/foto uploaden waarop het adres zichtbaar is
Na deze verificatie hoeft dezelfde wallet niet opnieuw geverifieerd te worden
- Voor transacties van en naar andere exchanges (custodial wallets) kunnen providers aanvullende informatie vragen, zelfs bij bedragen onder de ¤ 1.000, om te voldoen aan de Travel Rule.
Mag ADA ook wel weer eens wat doenquote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:07 schreef Cockwhale het volgende:
Eindelijk doet de XRP weer eens iets, man man man...
The sky is the limit.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 20:07 schreef Cockwhale het volgende:
Eindelijk doet de XRP weer eens iets, man man man...
lol BTC.D hangt gewoon net boven de 60% hoorquote:
Haha, na al die jaren nog steeds buy high sell low?quote:Op donderdag 17 juli 2025 20:51 schreef Nattekat het volgende:
Volgens mij sta ik nu voor het eerst sinds ik weer crypto heb in het groen.
Oh, toch niet.
Btc is stabiel @onlogischquote:Op donderdag 24 juli 2025 09:53 schreef SuperNeger het volgende:
Op dit soort dagen kan je beter maar even je portfolio niet openen
Ja BTC blijft wel aardig hangen maar mijn alts namen even een 10% duik. Lijkt nu wel even een beetje klaar. Denk dat ze even wat longs moesten liquideren.quote:
Heb vorige week alles verkocht ivm vakantie en geen zin om steeds te kijken of om er mee bezig te zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2025 09:53 schreef SuperNeger het volgende:
Op dit soort dagen kan je beter maar even je portfolio niet openen
September is traditioneel wel een kut maand voor crypto dus kan slim uitpakken .quote:Op vrijdag 25 juli 2025 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb vorige week alles verkocht ivm vakantie en geen zin om steeds te kijken of om er mee bezig te zijn.
Had ook redelijk wat altcoins, en dat ga ik dus niet meer doen.
In totaal 10% winst gepakt op mijn hele portefeuille sinds begin dit jaar, en ik zit nu dus 100% cash.
In september ga ik weer kijken.![]()
Al staan er ook kooporders in als de BTC per ongeluk onder de 92 komt.
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 00:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Bitcoin gaat op de langere termijn of naar 1 miljoen of naar 0.
Is wel een goede voorspelling hij zou speciaale lessen moeten verkopen eigenlijk.quote:
Gezien bepaalde ontwikkelingen die gaande zijn met geleend geld zou je dat wel denken ja. Dat is meestal geen heel goed teken.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 08:46 schreef SuperNeger het volgende:
Ik denk juist dat in september de bullrun er bijna op zit. Verwacht eigenlijk nog 1 flinke parabolische pump voor het klaar is. Misschien october misschien november maar dan zit ook echt de 4 jaarse cyclus er op.
Sowieso is praten over een 4-jaarlijkse cyclus pertinente onzin. Crypto is veel te jong en veel the hard in ontwikkeling om dat soort vast patronen toe te passen. Ik snap de drang om te kunnen 'voorspellen', maar met de komst van zoveel institutioneel geld de afgelopen 1 1/2 jaar is er echt sprake van een andere markt als voorheen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Gezien bepaalde ontwikkelingen die gaande zijn met geleend geld zou je dat wel denken ja. Dat is meestal geen heel goed teken.
Maar ik geloof dat we gewoon gestaag door blijven groeien omdat er zoveel interesse is. Tenzij er zich een grote economische tegenslagen voor doen ofc.
Er zal gewoon zoals altijd een 'probleem' zijn waardoor de markten flink kelderen na een parabolische piek.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Gezien bepaalde ontwikkelingen die gaande zijn met geleend geld zou je dat wel denken ja. Dat is meestal geen heel goed teken.
Maar ik geloof dat we gewoon gestaag door blijven groeien omdat er zoveel interesse is. Tenzij er zich een grote economische tegenslagen voor doen ofc.
We hebben al een krimp gezien van 30% toen Trump met die tarieven kwam. Elke dip zal snel opgekocht worden door grote spelers.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 08:47 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Er zal gewoon zoals altijd een 'probleem' zijn waardoor de markten flink kelderen na een parabolische piek.
Ja je hebt de kleine dipjes maar je hebt ook gewoon de grote dip die ieder jaar gewoon opnieuw komt. Of het nou de 4 jarige BTC cyclus is of die 7 jarige andere cyclus of in ieder geval om de zoveel jaar is er iets aan de hand waardoor alle markten gewoon keihard crashen. 9/11, housing crisis, covid, oorlog, wat het ook zal zijnquote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:06 schreef Elan het volgende:
[..]
We hebben al een krimp gezien van 30% toen Trump met die tarieven kwam. Elke dip zal snel opgekocht worden door grote spelers.
De integratie van crypto met visacards is wel een teken van verdere onstuitbare acceptatiequote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:59 schreef Elan het volgende:
[..]
quote:AI-overzicht
De integratie van cryptocurrency met Visa-kaarten houdt in dat je cryptocurrency kunt uitgeven via een betaalpas die is gekoppeld aan een crypto-platform, waarbij de transacties worden verwerkt via het Visa-netwerk. Dit stelt gebruikers in staat om hun crypto-bezittingen te gebruiken om aankopen te doen bij een breed scala aan handelaren die Visa accepteren.
Hier is een uitleg van hoe dit werkt:
Hoe werkt het?
Crypto-gekoppelde betaalkaarten:
Verschillende bedrijven, zoals Crypto.com, bieden betaalkaarten aan die zijn gekoppeld aan hun platformen en cryptovaluta.
Verwerking via Visa:
Wanneer je met deze kaarten betaalt, worden de transacties verwerkt via het Visa-netwerk, net zoals bij een normale bankpas of creditcard.
Crypto naar fiat:
In de meeste gevallen wordt de cryptocurrency die je bezit omgezet naar fiat-geld (bijvoorbeeld euro's of dollars) op het moment van de transactie, zodat de handelaar het bedrag in de gewenste valuta ontvangt.
Beloningen:
Sommige kaarten bieden beloningen in de vorm van cryptocurrency voor aankopen, wat gebruikers stimuleert om hun kaarten te gebruiken.
Voordelen van de integratie:
Uitgebreide acceptatie:
Omdat Visa wereldwijd wordt geaccepteerd, kunnen gebruikers hun crypto-bezittingen bij veel meer winkels en online gebruiken dan wanneer ze alleen in de crypto-wereld zouden kunnen handelen.
Eenvoudig gebruik:
Het is relatief eenvoudig om een crypto-gekoppelde Visa-kaart aan te vragen en te gebruiken, vergelijkbaar met het aanvragen van een gewone creditcard.
Traditiegetrouw was dat wel zo maar je ziet dat op de traditionele markten bullruns steeds langer worden en de dips steeds korter.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja je hebt de kleine dipjes maar je hebt ook gewoon de grote dip die ieder jaar gewoon opnieuw komt. Of het nou de 4 jarige BTC cyclus is of die 7 jarige andere cyclus of in ieder geval om de zoveel jaar is er iets aan de hand waardoor alle markten gewoon keihard crashen. 9/11, housing crisis, covid, oorlog, wat het ook zal zijn
De BTC cyclus is vooral een self fulfilling provicy en zeer waarschijnlijk niet eens meer relevant, daarnaast waren 2 van de cycles ook in een periode waarbij de markt veel kleiner was, en de waarde veel lager. Bovendien is halving veel minder relevant omdat het meeste geld verdient word op transaction fees.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ja je hebt de kleine dipjes maar je hebt ook gewoon de grote dip die ieder jaar gewoon opnieuw komt. Of het nou de 4 jarige BTC cyclus is of die 7 jarige andere cyclus of in ieder geval om de zoveel jaar is er iets aan de hand waardoor alle markten gewoon keihard crashen. 9/11, housing crisis, covid, oorlog, wat het ook zal zijn
Dat hele gezeik met "Crypto" cards is bullshit, men doet alsof het hier over een crypto probleem gaat, maar het gaat gewoon over betaalproviders die hun KYC niet naleven. Als je het woord: Crypto vervangt voor Zwart geld heb je exact hetzelfde principe.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De integratie van crypto met visacards is wel een teken van verdere onstuitbare acceptatie
het is niet ver meer dat je met een crypto geladen visa card op vakantie gaat
[..]
Het hele punt is dat je bij Bitcoin nauwelijks inzicht in de markt hebt omdat 99% off chain gaat, ik vind het ook altijd wel grappig dat mensen denken dat als bedrijf X Bitcoin gaat aanhouden dat ze dan denken dat dat ze het dan nog moeten aankopen. Daar zijn van te voren al lang afspraken over gemaakt tegen welke prijs dat gaat.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Traditiegetrouw was dat wel zo maar je ziet dat op de traditionele markten bullruns steeds langer worden en de dips steeds korter.
Maar goed lijkt me pure luxe een langere periode waarin BTC op 50-60k staat. Zie het niet gebeuren 1,2,3. Eergisteren is voor bijna 10 miljard aan BTC verkocht door Galaxy en de markt reageert amper.
Daarom nemen winkels geen grote biljetten contant geld aan. En vanaf 1 Januari is het niet meer toegestaan om contante aankopen te doen boven de 3000 euro.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat hele gezeik met "Crypto" cards is bullshit, men doet alsof het hier over een crypto probleem gaat, maar het gaat gewoon over betaalproviders die hun KYC niet naleven. Als je het woord: Crypto vervangt voor Zwart geld heb je exact hetzelfde principe.
Ja en dat is te idioot voor woorden.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Daarom nemen winkels geen grote biljetten contant geld aan. En vanaf 1 Januari is het niet meer toegestaan om contante aankopen te doen boven de 3000 euro.
Wees gerust, er zijn genoeg manieren om te blijven witwassen.quote:
Veel te omslachtig, kunst is veel handiger.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Wees gerust, er zijn genoeg manieren om te blijven witwassen.
Zwart geld zit vandaag de dag in mobiele pinapparaten die bijv. bij festivals en evenementen staan.
Dat verbaast me niets, deze coin wordt vooral gehyped doordat mensen denken dat het hele bijzondere techniek is, dat is het niet, daarnaast is het nauwelijks een crypto coin te noemen als je naar de eigenschappen kijkt.quote:Op zondag 27 juli 2025 11:50 schreef Cockwhale het volgende:
En de boel tyft alweer omlaag bij XRP. Kutcoin
Denk dat de techniek niet zoveel boeit, zolang mensen het maar willen kopen, maar dat valt blijkbaar ook tegen.quote:Op zondag 27 juli 2025 12:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat verbaast me niets, deze coin wordt vooral gehyped doordat mensen denken dat het hele bijzondere techniek is, dat is het niet, daarnaast is het nauwelijks een crypto coin te noemen als je naar de eigenschappen kijkt.
Ja eens hoor, het bijzondere vind ik altijd wel dat bepaalde echte goede utility coins nooit tractie hebben gekregen, als voorbeeld zal ik geven: https://coinmarketcap.com/currencies/concordium/quote:Op zondag 27 juli 2025 14:03 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Denk dat de techniek niet zoveel boeit, zolang mensen het maar willen kopen, maar dat valt blijkbaar ook tegen.
Naast Bitcoin, Ethereum en misschien Solano, is de rest sowieso onnodige extra troep, puur om de zakken te legen met een nieuwe suffe hype/gimmick/trolnaam.
Ja juist, waarom zou je voor zo'n belangrijke utility een startup gebruiken (waarvan er ook al 1000 zijn inmiddels). Dat is precies waarom het geen tractie krijgt. Je wil een betrouwbare, onafhankelijke layer 1 voor stables.quote:Op maandag 28 juli 2025 07:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja eens hoor, het bijzondere vind ik altijd wel dat bepaalde echte goede utility coins nooit tractie hebben gekregen, als voorbeeld zal ik geven: https://coinmarketcap.com/currencies/concordium/
Hoewel ze nu een klein beetje pieken, mocht je een gokje willen wagen, het is geen cowboy bedrijf, er is voor vele tientallen miljoenen aan onderzoek in gegaan, en er zitten zeer serieuse mensen achter het project: https://coinmarketcap.com/currencies/concordium/
Concordium is zelf een layer 1, en een zeer gedegen. Technisch is alles goed aan dit protocol, het enige is dat mensen liever hun geld in hondenmuntjes storten. Ik het trouwens nul belang in deze munt.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:28 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ja juist, waarom zou je voor zo'n belangrijke utility een startup gebruiken (waarvan er ook al 1000 zijn inmiddels). Dat is precies waarom het geen tractie krijgt. Je wil een betrouwbare, onafhankelijke layer 1 voor stables.
Rare plug dit.
Dat is precies wat ik zeg toch? Je wil een betrouwbare onafhankelijke layer 1 voor een stable. Niet van een 13 in een dozijn startups.quote:
Ja sorry, ik twijfelde al of je dit wilde zeggen of bevestigen. Helemaal eens hoor, en ik snap ook niet waarom mensen geld zouden willen steken in projecten die slechts een marginale utility via een smartcontract aanbieden op een bestaande chain.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 09:58 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik zeg toch? Je wil een betrouwbare onafhankelijke layer 1 voor een stable. Niet van een 13 in een dozijn startups.
Retail is te arm om nog in crypto te investeren.quote:
quote:Op dinsdag 29 juli 2025 11:05 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Retail is te arm om nog in crypto te investeren.
De rente gaat vanzelf een keer omhoog als de inflatie zo blijft stijgen, de laatste keer dat die noemenswaardig steeg eindigde BTC op 15K. Laat staan de gevolgen voor het hele shitcoin-casino er om heen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 11:05 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Retail is te arm om nog in crypto te investeren.
Ja sorry ik vind dat altijd zoiets van: "De search trend op google is nog super laag hoor" iedereen en z'n moeder weet inmiddels wel wat bitcoin is als ze willen investeren erin dan doen ze dat wel of zal er toch nog wel een keer hype komen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |