abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juni 2025 @ 16:52:52 #1
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218058759

Crypto?
Bitcoin is het bekendste voorbeeld van cryptocurrency. Bitcoin is bedoeld als peer-to-peer geld, je kan geld (Bitcoin) naar iemand overmaken zonder tussenkomst van een bank. De transactie is pseudoniem en binnen enkele minuten geregeld. Dit gebeurt allemaal door middel van een blockchain. Ook zijn de laatste jaren Layer2 oplossingen populair zoals bijv. Lightning Network. Hiermee kun je instant betalingen doen voor slechts een fractie van de fees die je op de basislaag zou betalen.

Naast Bitcoin zijn er o.a. concurrenten van Bitcoin (bijv. Monero), utility chains (bijv. Ethereum) en memecoins (bijv. Dogecoin). Dit noemen we altcoins, zie bijv. Coingecko voor een impressie. Vele zijn experimenteel en overleven de bearmarkets niet.

Blockchain?
De blockchain kun je zien als een kasboek dat wordt gecontroleerd door iedereen die gebruik maakt hiervan. Je kan in dat kasboek elke transactie zien die ooit heeft plaatsgevonden. De blockchain wordt door heel veel pc's gecontroleerd en is niet achteraf wijzigbaar. Een systeem wat moeilijk te manipuleren is dus. In elk block in de blockchain zitten transacties van coins. Kijk maar eens hier om zelf een kijkje te nemen in zo`n blockchain.

Wie houdt de blockchain bij?
Transacties worden door nodes verzonden naar het netwerk. Een node is een computer die de software van Bitcoin draait. Miners stoppen deze transacties in een blok en als dank krijgen zij hiervoor een beloning. Dit is natuurlijk kort door de bocht; bekijk dit filmpje maar eens voor een uitgebreidere uitleg;

Bekijk deze YouTube-video

Er zijn tegenwoordig twee verschillende technieken die worden gebruikt om de blockchain bij te houden, namelijk; Proof of Work (PoW) en Proof of Stake (PoS). PoW is een vorm van mining, waarbij de rekenkracht van een computer wordt gebruikt ten dienste van de blockchain. De computer lost als het ware mathematische puzzels op en moet intensief werk (de W in PoW) leveren om transacties te controleren en nieuwe blokken te creëren. Deze inspanningen worden beloond in cryptocurrency. PoS is in principe een vorm van virtuele mining. Des te groter het aantal (stake) van een bepaalde cryptocurrency iemand bezit, des te meer transacties er kunnen worden gevalideerd en des te groter de reward voor de persoon in kwestie. Met andere woorden: Des te meer je bezit, des te meer je zult worden beloond.

Bekijk deze YouTube-video

Minen levert dus geld op?
Ja. Maar op kleine schaal is het minen van Bitcoin eigenlijk niet meer rendabel door de kosten van aanschaf van hardware, stroomkosten etc. Dit omdat het minen van Bitcoin ook steeds moeilijker wordt en er veel concurrentie is. Wellicht als Bitcoin in de toekomst nog veel meer waard word dat het weer rendabel wordt. Het minen van sommige altcoins op kleine schaal kan wel rendabel zijn, helemaal met wellicht een prijsstijging in het verschiet.

En wat zijn de verschillen tussen Bitcoin en verschillende altcoins?
Satoshi Nakamoto zocht een vorm van bescherming tegen centrale banken. Vanaf de jaren 70 waren cyberpunks al op zoek naar zoiets. Met Bitcoin is die oplossing er gekomen. Doordat de software open-source is kan het makkelijk gekloond worden. Dit gebeurde in de eerste jaren dan ook. Later begonnen bedrijfen en individuen andere voordelen te zien in blockchain en zijn daar op door gegaan. Sommige zullen je vertellen dat geld (dus Bitcoin) de enige usecase voor blockchain is, andere zullen je vertellen dat het de oplossing voor alles is. Echter het grootste verschil zit hem in decentraliteit. Bitcoin is tot op heden nog de enige decentrale cryptocurrency. Daarom is Bitcoin veilig voor vele attack factors. Dit betekend niet dat het gebruik van Bitcoin zonder risico is! DYOR (Do Your Own Research)!

Oké. Hoe kom ik aan cryptocurrency?
Cryptocurrency kun je kopen via brokers of via een exchange. De laatstgenoemde is eigenlijk een soort AEX maar dan alleen voor cryptocurrency. Kopen via een exchange is meestal goedkoper dan het kopen van een broker. Dit omdat je nu geen tussenpersoon hebt maar rechtstreeks van een andere gebruiker koopt.

En hoe sla ik mijn digitale geld nu veilig op?
In een wallet. En dat kan op verschillende manieren en plekken, elk met zijn eigen voor en nadelen.
Je kan het in je wallet op een exchange bewaren maar de geschiedenis heeft geleerd dat dit niet altijd een goed idee is. Je kan bij je wallet door middel van een private key, alleen hiermee kun je transacties doen. Omdat de exchange jouw private key beheerd kan de eigenaar van die exchange er in theorie dus met al het geld vandoor gaan. Google maar eens op 'mt. Gox' voor een voorbeeld.

Wil je dagelijks handelen met crypto dan is het handiger om je coins op een exchange te laten. Koop je ze voor de lange termijn dan kun je het beter opslaan in een ander soort wallet.

Wallet? Offline wallet? Hardware wallet? Paper wallet? Wat?
Een wallet komt in verschillende vormen. Je kan een walletprogramma voor desbetreffende coin installeren op je pc/laptop/telefoon/tablet en daar je coin in opslaan. Daarnaast zijn er ook hardware wallets te koop zoals de Trezor of de Nano Ledger.

Bewaar je private key (seed) ten allen tijde goed! Dit is je backup om je wallet te restoren. Vul deze ook nergens anders in dan in je wallet. Twijfel je hoe je precies je wallet moet restoren? Stel je vraag in het n00b-topic.

Probeer closed-source wallets te vermijden. Dit zijn Wallets die zijn gemaakt door een partij die niet in eerste instantie bij het team zit dat desbetreffende coin heeft ontwikkeld. Het verleden heeft uitgewezen dat hier nog wel eens misbruikt van is gemaakt.

En wat zorgt er nou voor dat een coin waarde krijgt?
De markt bepaalt de waarde van een coin. Hoe meer mensen er heil in zien, hoe meer het waard wordt.

Maar nu even serieus, ik snap er nog steeds niks van! Hoe kan ik kopen?
Bekijk hier stap voor stap handleidingen: BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #6 Voor al je kleine en grote vragen

Afkortingen en jargon
FOMO - Fear of missing out - Paniekreactie omdat een coin opeens erg veel in waarde stijgt. Paniekaankoop.
FUD - Fear, uncertainty, doubt. Op het moment dat er angst en onzekerheid in de markt zit dan gaan vaak veel mensen hun geld omzetten naar fiat. Dit zorgt voor een dalende trend of crash in de markt.
ICO - Initial Coin Offering. Een nieuwe munt wordt geïntroduceerd. Hier is geld voor nodig. Vroege investeerders kunnen in een ICO investeren in de hoop dat de munt daarna een veelvoud waard wordt.
Fee - Om een transactie te doen moet er fee worden betaald. Dit is een bedrag dat ervoor zorgt dat jouw transactie in behandeling wordt genomen. Sommige exchanges rekenen ook fee om uit te laten betalen.
Hodlen - Je cryptomunten altijd houden (holden).
Holden - Holden is ook traden, alleen zit er meer tijd tussen.

Exchanges;
Kraken - Betrouwbare exchange
Binance - Chinese exchange met een groot aanbod van crypto
Bitvavo - Nederlandse exchange met een ruim aanbod van crypto

Bedrijven waar je crypto kan kopen buiten een exchange om?
Bitonic
BTC Direct
Satos

Bitcoin block explorers
Mempool.space
Blockchain.info

Crypto koersen
Preev simple bitcoin price
CoinGecko - Cryptocurrency Prices and Market Capitalization
Cryptodashboard.io - Lichtgewicht versie van Coinmarketcap met auto refresh
cryptowat.ch - Live koersen van de belangrijkste exchanges
Agrr - Trades en koers van de grootste exchanges.

Gedetailleerde crypto statistieken
fork.lol
coin.dance
Statoshi.info
Cryptocurrency Mining Profitability
BitcoinWisdom.com

Crypto nieuws
Bitcoin Magazine (NL)
Bitcoin.nl (NL)
Bitcoin Magazine
Coindesk
CoinTelegraph
/r/CryptoCurrency
/r/Bitcoin

Informatie
Bitcoinstart (NL)
BTCWiki (NL)
Bitcoin Information & Resources

Podcasts:
Beginnen met Bitcoin (NL)
Satoshi Radio (NL)
Cryptocast (NL)

Boeken:
Ons Geld is Stuk
De Bitcoin Standaard
De Fiat Standaard
Gelaagd geld

Bitcoin en belastingaangifte
Bitcoin als vermogen: box 3
Het bezit van bitcoin en andere crypcurrencies wordt gezien als vermogen. Vermogen moet worden opgegeven in box 3.

De waarde die u opgeeft is de waarde (in euro's) van uw cryptovaluta op 1 januari van het fiscale jaar. Bij uw belastingaangifte over het jaar 2016, geeft u dus aan hoeveel uw cryptocurrencies op 1 januari waard waren. Wij adviseren u om altijd al uw cryptocurrencies op te geven, ook als het om kleine bedragen gaat. Immers kan uw portfolio in een jaar sterk in waarde stijgen, als u het niet eerder heeft opgegeven dan kampt u in de toekomst wellicht met een voor de belastingdienst onverklaarbaar vermogen.

Voor meer informatie kunt u kijken op de website van de Belastingdienst.

DISCLAIMER:
Cryptocurrency is een erg jonge en volatiele markt. Nog meer dan voor elke andere markt geldt hier dat je je goed moet inlezen en investeer enkel geld dat je kan missen. Don't invest recklessly.
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  vrijdag 27 juni 2025 @ 16:53:12 #2
479315 SuperNeger
pi_218058761
Oh kut ik ben vergeten de titel aan te passen :'(
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218084164
BTC stablecoin anti-genot.
pi_218085604
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:13 schreef RotatoR het volgende:
BTC stablecoin anti-genot.
Want?
Vakman pur sang
pi_218087812
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 16:36 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Paar maanden zou kunnen maar ik dacht juist dat het deze cycle sneller zou gaan. De market makers kunnen het immers niet te makkelijk maken.
Ik ben nog vrij sceptisch, maar als meerdere landen de komende maanden gaan stacken en met de juiste geopolitieke situatie zou het nog wel eens kunnen zijn dat we de 4 jarige cycle doorbreken.

Hoe dan ook, keep calm and stack sats.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_218090047
Zien jullie het nog een beetje zitten in BTC?
Krijg steeds meer het gevoel dat uiteindelijk de grootste ponzi zal zijn uit de geschiedenis ook door allerlei scammy figuren zoals MS die zich zo nadrukkelijk in de space bewegen en de prijs die hopeloos achterblijft ondanks zogenaamde instroom van miljarden aan institutioneel geld. Het is wachten op geld dat uit BTC gaat in de volgende tulpenmanie.
pi_218090239
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 13:46 schreef C64 het volgende:
Zien jullie het nog een beetje zitten in BTC?
Krijg steeds meer het gevoel dat uiteindelijk de grootste ponzi zal zijn uit de geschiedenis ook door allerlei scammy figuren zoals MS die zich zo nadrukkelijk in de space bewegen en de prijs die hopeloos achterblijft ondanks zogenaamde instroom van miljarden aan institutioneel geld. Het is wachten op geld dat uit BTC gaat in de volgende tulpenmanie.
Nope. Ik zit er (helaas) nog behoorlijk in en heb er gelukkig in het verleden ook al wat uit kunnen halen. Ik wacht nu op het moment dat ik mijn geld er weer uit heb gehaald en dan ga ik er voor eens en altijd mee stoppen. Ik heb véél meer vertrouwen in het investeren in ETF's. Tenzijn er atoombommen over de hele wereld worden gedropt zal de beurs altijd blijven; over BTC durf ik dat niet te zeggen. Niet iets te veel schreeuwers die je vooral willen overtuigen om er ook in te stappen, maar weinig om het te backen. Of anders gezegd: niks wat daadwerkelijk solide is. Alles kan morgen stoppen en dan draait de hele wereld gewoon verder alsof BTC nooit heeft bestaan.
pi_218090360
Ah de vergelijking met de tulpen

@onlogisch
pi_218091769
Heb twee weken geleden alles verkocht. Weg met die troep.
Lekker alles in de aandelen en goud.

Mensen beseffen niet wat er aan zit te komen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 29% gewijzigd door Elan op 01-07-2025 17:09:09 ]
blablablabla
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 17:06:53 #10
236264 crew  capricia
pi_218091806
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 17:01 schreef Elan het volgende:
Heb twee weken geleden alles verkocht. Weg met die troep.
Lekker alles in de aandelen en goud.

Mensen beseffen niet wat er aan zit te komen.
Welke aandelen dan, en wat zit er aan te komen, denk je? :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218091853
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 17:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Welke aandelen dan, en wat zit er aan te komen, denk je? :)
Spoiler werkte niet, ja niks natuurlijk. Lekker DCA. Kwestie van tijd voor de gekte weer toeslaat.
blablablabla
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 17:21:47 #12
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218091987
De tulpenmanie :D :'( :D _O-

Ik weet niet of ik moet lachen of moet huilen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator dinsdag 1 juli 2025 @ 17:24:35 #13
236264 crew  capricia
pi_218092009
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 17:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Spoiler werkte niet, ja niks natuurlijk. Lekker DCA. Kwestie van tijd voor de gekte weer toeslaat.
_O-
Ik hou altijd wel van de 'einde der tijden'-doom en voorspellingen. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!fotograaf dinsdag 1 juli 2025 @ 17:31:12 #14
364681 over_hedge
pi_218092071
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 17:24 schreef capricia het volgende:

[..]
_O-
Ik hou altijd wel van de 'einde der tijden'-doom en voorspellingen. :D
Ach als het einde der tijden is. Maakt het ook weinig uit als bitcoin instort :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator donderdag 3 juli 2025 @ 12:22:06 #15
18653 crew  D.
pi_218108865
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 21:49 schreef D. het volgende:
BTC weer over de $110K en op weg naar een nieuwe ATH :Y
pi_218111293
Dit topic gaat net als crypto nergens meer over.
Behalve de prijs.
Vakman pur sang
pi_218112120
Ik heb dringend wat advies nodig

Het begon allemaal hiermee:

As a millionaire living my best life, I'm giving $15,000 to the first 20 people who message me 'grace.' I understand that many people are struggling with bills, and I want to help ease that burden.stay blessed y’all ❤️

Did was iemand op X

Klinkt te mooi om waar te zijn natuurlijk. Maar besluit hem toch een dm te sturen. Uiteraard met de nodige screenschots

https://ibb.co/LVPxqNf
https://ibb.co/gZpYHLYP
https://ibb.co/zV3hk46D

Ik zal het mijzelf nooit vergeven, mocht dit echt zijn, en ik verprutst het op een of andere manier _O- .

Ondanks mijn gebrekkige kennis mbt crypto, heeft dit alles weg van een scam :X

Graag jullie mening hierover :@

[ Bericht 5% gewijzigd door Ali_boo op 03-07-2025 20:11:58 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_218112129
Er ging iets mis met de screenshots, ff kijken of ik het kan fixen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_218112197
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 18:51 schreef Ali_boo het volgende:
Ik heb dringend wat advies nodig

Het begon allemaal hiermee:

As a millionaire living my best life, I'm giving $15,000 to the first 20 people who message me 'grace.' I understand that many people are struggling with bills, and I want to help ease that burden.stay blessed y’all ❤️

Did was iemand op X

Klinkt te mooi om waar te zijn natuurlijk. Maar besluit hem toch een dm te sturen. Uiteraard met de nodige screenschots

[

[img]https://imgur.com/a/ZYQFOJo/img]

[img]https://imgur.com/a/VSSoOtr]afbeelding
]

Ik zal het mijzelf nooit vergeven, mocht dit echt zijn, en ik verprutst het op een of andere manier _O- .

Ondanks mijn gebrekkige kennis mbt crypto, heeft dit alles weg van een scam :X

Graag jullie mening hierover :@
Ik zie dat ook regelmatig voorbij komen. Volgens mij gewoon scam.
pi_218112243
Kan iemand mij een goede img uploader aanraden.
3e poging om te uploaden en ging nog steeds mis
pi_218112263
quote:
9s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:05 schreef Ali_boo het volgende:
https://imgbb.com/
pi_218112276
Oh en dit is een scam uiteraard
pi_218112296
Nou als je niet doorhebt dat dit een scam is verdien je het ook :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218112334
quote:
9s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:05 schreef Ali_boo het volgende:
Imgur werkt bij mij ook niet meer met embedden.
Vakman pur sang
pi_218112353
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Imgur werkt bij mij ook niet meer met embedden.
imgbb heeft dezelfde probleem
pi_218112384
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 18:58 schreef FL_Freak het volgende:

[..]
Ik zie dat ook regelmatig voorbij komen. Volgens mij gewoon scam.
Hoe zit de scam in elkaar? Ik moet eerst zelf geld sturen en daarna kan ik het geld in ontvangst nemen, iets in die richting?
pi_218112445
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:09 schreef Lichtloper het volgende:
Oh en dit is een scam uiteraard
Vertel
pi_218112457
Kan een van de @mods mijn screenshot fixen, alvast bedankt c_/
pi_218112466
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:20 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Hoe zit de scam in elkaar? Ik moet eerst zelf geld sturen en daarna kan ik het geld in ontvangst nemen, iets in die richting?
Zoiets zal het zijn ja, dat je zelf de gas fees even moet voldoen voordat je het hele bedrag krijgt. Of dat ze eerst je wallet moeten verifiëren en daar je private key voor nodig hebben. Of ze sturen een link naar een nep-site zodat je kan inloggen op je MetaMask of Ledger, of wat dan ook.

Opties genoeg, maar dat het een scam is, is 100% zeker.
pi_218112782
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2025 19:28 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Zoiets zal het zijn ja, dat je zelf de gas fees even moet voldoen voordat je het hele bedrag krijgt. Of dat ze eerst je wallet moeten verifiëren en daar je private key voor nodig hebben. Of ze sturen een link naar een nep-site zodat je kan inloggen op je MetaMask of Ledger, of wat dan ook.

Opties genoeg, maar dat het een scam is, is 100% zeker.
Moest mijn wallet verifiëren door een klein bedrag te storten. Maar heeft nooit gevraagd dat ik dat bedrag naar hem moest sturen. Hetzelfde geldt voor de private keys . Ook geen links naar vage websites of wat dan ook

Vandaar dat ik het hier ook post :P
pi_218113172
Weggeef acties in crypto zijn altijd scams.
pi_218113345
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:24 schreef RotatoR het volgende:
Weggeef acties in crypto zijn altijd scams.
Het enige waar die vroeg was om mijn wallet te verifiëren. Heeft verder niets verdachts gedaan of gezegd
pi_218113378
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:37 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Het enige waar die vroeg was om mijn wallet te verifiëren. Heeft verder niets verdachts gedaan of gezegd
nou dan doe je het toch, krijg je 15k
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218113737
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 20:40 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
nou dan doe je het toch, krijg je 15k
https://www.reddit.com/r/(...)it_to_get_funds_out/

Nah, im good

Geen replica van mijn situatie, maar ik zie voldoende overlap om flink achterdochtig te worden
pi_218114054
quote:
9s.gif Op donderdag 3 juli 2025 21:13 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
https://www.reddit.com/r/(...)it_to_get_funds_out/

Nah, im good

Geen replica van mijn situatie, maar ik zie voldoende overlap om flink achterdochtig te worden
Zozo nu al?
Vakman pur sang
pi_218114157
Beter laat dan nooit :6
pi_218134221
Aandeel Sharplink (SBET), handelt nu rond 12.85. Heeft Lubin (Co-Founder Ethereum) aangesteld en is bezig met een dikke ETH treasury op te bouwen (en daar yield mee te farmen). Gebacked door Consensys (wat weer gebacked is door Microsoft, Blackrock en anderen).

ALS (dikke nadruk op ALS) je denkt dat ETH het goed gaat doen en je je ETH wilt laten werken maar geen self-custody held bent, dan is dit wel een aardige optie om naar te kijken.

Handelt met een lagere premie tov NAV dan MicroStrategy.

Ik ben giga-long.
  Moderator maandag 7 juli 2025 @ 18:50:59 #39
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218151993
https://www.rijksoverheid(...)-bij-belastingdienst

Daar gaan we boys.

NOG MEER CONTROLE CONTORLE EN CONTROLE
4045
onlogisch
pi_218153800
Gr
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 18:50 schreef onlogisch het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)-bij-belastingdienst

Daar gaan we boys.

NOG MEER CONTROLE CONTORLE EN CONTROLE
Gratis geld kan en mag niet.
Vakman pur sang
pi_218154671
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2025 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Gr
[..]
Gratis geld kan en mag niet.
Als je even je (begrijpelijke en misschien zelfs wel terechte) achterdocht tegenover de overheid laat varen is het natuurlijk ook ergens wel logisch.

In die zin - als financiële rijkdom belast wordt, dan is het in beginsel logisch dat dit niet enkel opgaat voor traditionele valuta maar voor alle middelen die hier gemakkelijk rechtstreeks in kunnen worden omgezet.

Dan maar weer allemaal een blokje goud in de schuilkelder begraven als appeltje voor de dorst...
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_218155803
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 01:59 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Als je even je (begrijpelijke en misschien zelfs wel terechte) achterdocht tegenover de overheid laat varen is het natuurlijk ook ergens wel logisch.

In die zin - als financiële rijkdom belast wordt, dan is het in beginsel logisch dat dit niet enkel opgaat voor traditionele valuta maar voor alle middelen die hier gemakkelijk rechtstreeks in kunnen worden omgezet.

Dan maar weer allemaal een blokje goud in de schuilkelder begraven als appeltje voor de dorst...
Nee ik vind ook dat het belast moet zijn.
Betaal als ondernemer ook flink over elke euro winst.

Kan niet zo zijn dat er steeds meer crypto miljonairs een beetje met Porsche rondrijden en toch gratis zorg krijgen in Nl
Vakman pur sang
pi_218163944
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2025 08:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee ik vind ook dat het belast moet zijn.
Betaal als ondernemer ook flink over elke euro winst.

Kan niet zo zijn dat er steeds meer crypto miljonairs een beetje met Porsche rondrijden en toch gratis zorg krijgen in Nl
Maar het gaat hier niet over vermogen maar over transacties, de belastingdienst krijgt ook niet jouw banktransacties te zien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218171387
Echt onbegrijpelijk dat we niet moon gaan gezien alle positieve ontwikkelingen.

Bedrijven blijven ook maar kopen met honderden miljoenen.
blablablabla
pi_218171867
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2025 20:39 schreef Elan het volgende:

Patience young grasshopper.
  Moderator woensdag 9 juli 2025 @ 21:29:34 #46
18653 crew  D.
pi_218171946
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2025 20:39 schreef Elan het volgende:

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 21:49 schreef D. het volgende:
BTC weer over de $110K en op weg naar een nieuwe ATH :Y
3x (posten) is scheepsrecht (?)
pi_218172355
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 21:29 schreef D. het volgende:

[..]
[..]
3x (posten) is scheepsrecht (?)
Lijkt te hebben geholpen so far _O-
blablablabla
  Moderator woensdag 9 juli 2025 @ 22:12:20 #48
18653 crew  D.
pi_218172399
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 22:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Lijkt te hebben geholpen so far _O-
De aanhouder wint :Y
pi_218172436
Nu nog een euro ATH.
blablablabla
  Moderator woensdag 9 juli 2025 @ 22:38:55 #50
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218172555
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 22:17 schreef Elan het volgende:
Nu nog een euro ATH.
Boeie. 1 BTC = 1 BTC
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 9 juli 2025 @ 22:39:11 #51
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218172557
In fiat denken :')
4045
onlogisch
  donderdag 10 juli 2025 @ 18:55:55 #52
479315 SuperNeger
pi_218178177
BTC $112k maar ¤96k in euros.... Terwijl hij laatst nog ¤104k in euro was.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218178490
Daar gaan we boys. Riemen vast.
pi_218178656
quote:
15s.gif Op donderdag 10 juli 2025 18:55 schreef SuperNeger het volgende:
BTC $112k maar ¤96k in euros.... Terwijl hij laatst nog ¤104k in euro was.
De dollar is het afgelopen half jaar een stuk zwakker geworden t.o.v. de euro.
  donderdag 10 juli 2025 @ 19:57:29 #55
479315 SuperNeger
pi_218178663
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 19:56 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
De dollar is het afgelopen half jaar een stuk zwakker geworden t.o.v. de euro.
Dat is te zien ja en niet zo'n beetje ook.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218178679
Doe ath in euro's komt er vanzelf wel.
blablablabla
  Moderator donderdag 10 juli 2025 @ 20:06:54 #57
236264 crew  capricia
pi_218178745
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 19:38 schreef RotatoR het volgende:
En girls, bro.

No complaints _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218180435
quote:
Meh :')
  vrijdag 11 juli 2025 @ 00:02:08 #59
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218180774
Zo dan. Ik klaag niet maar waarom opeens zo'n stijging.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_218180862
quote:
Broekje laag @onlogisch
  vrijdag 11 juli 2025 @ 07:51:47 #61
479315 SuperNeger
pi_218181763
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 00:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zo dan. Ik klaag niet maar waarom opeens zo'n stijging.
Eigenlijk is er helemaal geen stijging dus. De dollar is gewoon niks meer waard.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  Moderator vrijdag 11 juli 2025 @ 08:15:56 #62
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218181912
Happy ATH allemaal *O*
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 11 juli 2025 @ 08:16:40 #63
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218181918
En de alts, hoe is het met de alts jongens? Is het al ALTSEASON?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4045
onlogisch
  vrijdag 11 juli 2025 @ 08:29:03 #64
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218181999
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 07:51 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Eigenlijk is er helemaal geen stijging dus. De dollar is gewoon niks meer waard.
Ik snap wat je wil zeggen maar juist afgelopen week steeg de dollar weer (tov euro) dus het is toch grappig dat zo'n inhaal rally dan opeens random van start gaat.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 11 juli 2025 @ 08:32:47 #65
479315 SuperNeger
pi_218182013
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 08:16 schreef onlogisch het volgende:
En de alts, hoe is het met de alts jongens? Is het al ALTSEASON?

SPOILER
Bitcoin zal nu even stijgen daarna topt de dominance en dan wordt het leuk voor alts.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  Moderator vrijdag 11 juli 2025 @ 08:40:41 #66
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218182067
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 08:32 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Bitcoin zal nu even stijgen daarna topt de dominance en dan wordt het leuk voor alts.

@Wereldgozer check deze fluitketel.
4045
onlogisch
  vrijdag 11 juli 2025 @ 08:47:51 #67
479315 SuperNeger
pi_218182106
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 08:40 schreef onlogisch het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

@:wereldgozer check deze fluitketel.
Dat is hoe het altijd gaat hoor
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218182162
Die kansloze discussie tussen BTC en Altcoinhouders hier :') Allemaal met een glazen bolletje en dan maar hopen dat ze gelijk hebben zodat ze de ander hun ogen uit kunnen steken. Beetje kansloos allemaal :)
pi_218182175
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 08:40 schreef onlogisch het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

@:wereldgozer check deze fluitketel.
Alts :')
  vrijdag 11 juli 2025 @ 09:02:31 #70
479315 SuperNeger
pi_218182212
Wanneer BTC maxi's met hoge emoties reageren op het onderwerp alts is dit doorgaans een teken dat de bitcoin dominance aan het toppen is.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218182553
Crypto met een bedrijf/organisatie er achter is geen crypto, zo simpel is het eenmaal, en als je dat niet van mening bent dan ben je een pannenkoek die niet snapt wat crypto is.
  Moderator vrijdag 11 juli 2025 @ 10:00:46 #72
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218182583
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 09:57 schreef raptorix het volgende:
Crypto met een bedrijf/organisatie er achter is geen crypto, zo simpel is het eenmaal, en als je dat niet van mening bent dan ben je een pannenkoek die niet snapt wat crypto is.
Alleen bitcoin heeft geen 'projectgroep' of iets van die strekking achter zich. Dat is gewoon decentraal. De rest wordt aangestuurd door mensen. En mensen hebben een eigen agenda.
4045
onlogisch
pi_218182603
quote:
80s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:00 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Alleen bitcoin heeft geen 'projectgroep' of iets van die strekking achter zich. Dat is gewoon decentraal. De rest wordt aangestuurd door mensen. En mensen hebben een eigen agenda.
En zijn daarmee dus ook geen echte crypto, het zijn hooguit muntjes die zich bedienen van cryptografische eigenschappen.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 10:21:37 #74
479315 SuperNeger
pi_218182708
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 09:57 schreef raptorix het volgende:
Satoshi heeft iets van 1miljoen bitcoins achter zich. Dat is 5% van de totale supply. En je weet niet welke entiteit of instantie hier achter zit. En alle mining power komt uit China. Maar dit is natuurlijk prima want dit is net die coin die jij leuk vindt. En dan heb je goeie gerespecteerde bedrijven zoals Ripple, die letterlijk met banken en overheden samenwerken, waar mensen die al tientallen jaren kennis van zaken hebben hard aan het werk zijn maar die vertrouw je dan niet. Ja is heel logisch allemaal.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218182722
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:21 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Satoshi heeft iets van 1miljoen bitcoins achter zich. Dat is 5% van de totale supply. En je weet niet welke entiteit of instantie hier achter zit. En alle mining power komt uit China. Maar dit is natuurlijk prima want dit is net die coin die jij leuk vindt. En dan heb je goeie gerespecteerde bedrijven zoals Ripple, die letterlijk met banken en overheden samenwerken, waar mensen die al tientallen jaren kennis van zaken hebben hard aan het werk zijn maar die vertrouw je dan niet. Ja is heel logisch allemaal.
Het gaat er niet om wie die coin bezit, Bitcoin is gewoon een vastgelegd algoritme wat onveranderlijk is, daarnaast wat kun je nu precies met je Ripples? Oh en je bent op de hoogte dat mining niet meer plaats vind in China? Is allemaal al jaren terug verhuist.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 11:14:29 #76
479315 SuperNeger
pi_218183107
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 10:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het gaat er niet om wie die coin bezit, Bitcoin is gewoon een vastgelegd algoritme wat onveranderlijk is, daarnaast wat kun je nu precies met je Ripples? Oh en je bent op de hoogte dat mining niet meer plaats vind in China? Is allemaal al jaren terug verhuist.
XRP is eigenlijk wat BTC had moeten zijn. Een peer2peer betaalsysteem.

Wat is BTC nu eigenlijk? het is gewoon speculatief, digitaal goud. Mensen kopen het om hopelijk rijker/minder arm te worden. Maar als je iemand wil betalen gebruik je liever iets wat gewoon snel is en niks kost.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  vrijdag 11 juli 2025 @ 11:18:14 #77
479315 SuperNeger
pi_218183142
BTC staat trouwens boven de ¤100k! Gefeliciteerd allen.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218183152
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:14 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
XRP is eigenlijk wat BTC had moeten zijn. Een peer2peer betaalsysteem.

Wat is BTC nu eigenlijk? het is gewoon speculatief, digitaal goud. Mensen kopen het om hopelijk rijker/minder arm te worden. Maar als je iemand wil betalen gebruik je liever iets wat gewoon snel is en niks kost.
Ware het niet dat XRP geen peer2peer systeem is maar gewoon een gecentraliseerd systeem waar nodes op kunnen aansluiten. Probleem met Bitcoin is met name dat het als een proof of concept is opgezet waarbij men geen rekening met schaling heeft gehouden, maar goed als je iets meer technisch onderlegd zou zijn dan zou je weten wat het daadwerkelijk probleem is.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 11:22:27 #79
479315 SuperNeger
pi_218183194
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ware het niet dat XRP geen peer2peer systeem is maar gewoon een gecentraliseerd systeem waar nodes op kunnen aansluiten. Probleem met Bitcoin is met name dat het als een proof of concept is opgezet waarbij men geen rekening met schaling heeft gehouden, maar goed als je iets meer technisch onderlegd zou zijn dan zou je weten wat het daadwerkelijk probleem is.
XRP is gewoon gedecentraliseerd.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218183202
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:22 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
XRP is gewoon gedecentraliseerd.
Nee dat is het niet.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 11:24:50 #81
479315 SuperNeger
pi_218183215
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee dat is het niet.
Wtf? Dat is het wel. Je kan het zelfs googlen gozer.

The XRP Ledger (XRPL) is a decentralized, public blockchain led by a global community of businesses and developers looking to solve problems and create value. Proven reliable over more than a decade o
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218183234
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:24 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Wtf? Dat is het wel. Je kan het zelfs googlen gozer.

The XRP Ledger (XRPL) is a decentralized, public blockchain led by a global community of businesses and developers looking to solve problems and create value. Proven reliable over more than a decade o
quote:
The XRP Ledger operates on a consensus protocol that differs from traditional proof-of-work (PoW) and proof-of-stake (PoS) mechanisms.[8][3] Transactions are validated by a network of independent validators who reach consensus every 3 to 5 seconds, enabling rapid transaction settlement.[8] Users rely on a trusted list of validators known as the Unique Node List (UNL). While this approach provides faster transaction validation and security, though it has led to discussions about centralization within the network.
Het feit dat je een eigen node kunt draaien maakt het nog niet gedecentraliseerd he :') :') :')
Over de XRP muntjes nog helemaal niet te spreken, die zijn 100% premined.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 11:29:31 #83
479315 SuperNeger
pi_218183250
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
[..]
Het feit dat je een eigen node kunt draaien maakt het nog niet gedecentraliseerd he :') :') :')
Over de XRP muntjes nog helemaal niet te spreken, die zijn 100% premined.
Iedereen kan een node starten.

En wat is er mis met pre mined? Waarom moet je per se zoveel energie gebruiken om BTC's te minen?

BTC is altijd al een Beta Test Coin geweest. Je hebt iets nodig wat uiteindelijk samenwerkt met overheden. Daar heb je toch echt iets als Ripple (XRP) voor nodig. Je moet eens opzoeken, Ripple heeft een escrow. Dat gaat in de federal reserve komen. Samen ook met BTC hoor, maar denken dat het alleen BTC is en niks anders is gewoon ontzettend kortzichtig.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218183288
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:29 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Iedereen kan een node starten.

En wat is er mis met pre mined? Waarom moet je per se zoveel energie gebruiken om BTC's te minen?

BTC is altijd al een Beta Test Coin geweest. Je hebt iets nodig wat uiteindelijk samenwerkt met overheden. Daar heb je toch echt iets als Ripple (XRP) voor nodig. Je moet eens opzoeken, Ripple heeft een escrow. Dat gaat in de federal reserve komen. Samen ook met BTC hoor, maar denken dat het alleen BTC is en niks anders is gewoon ontzettend kortzichtig.
Het punt is dat XRP geen Crypto is maar gewoon een software bedrijf dat betalingen faciliteert tussen verschillende netwerken, een prima use case maar het heeft vrij weinig met crypto te maken. Dat BTC niet echt geschikt als betaalmiddel is is ook helemaal geen probleem, als ik iets wil betalen kan ik daar gewoon mijn bank voor gebruiken. Dat iets waardevol is, hoeft helemaal niet van het oorspronkelijke doel af te hangen.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 11:36:03 #85
479315 SuperNeger
pi_218183298
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het punt is dat XRP geen Crypto is maar gewoon een software bedrijf dat betalingen faciliteert tussen verschillende netwerken, een prima use case maar het heeft vrij weinig met crypto te maken. Dat BTC niet echt geschikt als betaalmiddel is is ook helemaal geen probleem, als ik iets wil betalen kan ik daar gewoon mijn bank voor gebruiken. Dat iets waardevol is, hoeft helemaal niet van het oorspronkelijke doel af te hangen.
Het is geen crypto? Oke man..
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  vrijdag 11 juli 2025 @ 11:39:30 #86
479315 SuperNeger
pi_218183328
XRP is a digital asset that's native to the XRP Ledger—an open-source, permissionless and decentralized blockchain technology.

Je gebruikt het letterijk om geld van punt A naar punt B te sturen, in een fractie van een seconde vrijwel kosteloos. Dat is wat BTC beloofde te zijn. Het is gewoon het beste systeem momenteel en de meest slimme en logische investering op dit moment. Hun technologie is bewezen en het werkt gewoon. Ze hebben banden met overheden, in tientallen al dan niet meer dan 100 landen, banken jarenlange ervaring van hoog gerespecteerde medewerkers. Ze zitten aan dezelfde tafel als de president van de verenigde staten. Maar nee, het zal wel niks zijn, om dat meneer raptorx vindt dat het geen crypto is :')

Dat is nog het ergste. Van die omhooggevallen BTC fans die zogenaamd geïnteresseerd zijn in "the tech".

We zitten allemaal hierin omdat we de waarde van onze portfolio willen zien vermenigvuldigen en ook jij gewoon jij hypocriet. Als je wist dat BTC om wat voor reden dan ook naar $50k zou droppen volgende week dan zou je ook gewoon eieren voor je geld kiezen.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218183343
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:36 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Het is geen crypto? Oke man..
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:39 schreef SuperNeger het volgende:
XRP is a digital asset that's native to the XRP Ledger—an open-source, permissionless and decentralized blockchain technology.

Je gebruikt het letterijk om geld van punt A naar punt B te sturen, in een fractie van een seconde vrijwel kosteloos. Dat is wat BTC beloofde te zijn. Het is gewoon het beste systeem momenteel en de meest slimme en logische investering op dit moment. Hun technologie is bewezen en het werkt gewoon. Ze hebben banden met overheden, in tientallen al dan niet meer dan 100 landen, banken jarenlange ervaring van hoog gerespecteerde medewerkers. Ze zitten aan dezelfde tafel als de president van de verenigde staten. Maar nee, het zal wel niks zijn, om dat meneer raptorx vindt dat het geen crypto is :')

Dat is nog het ergste. Van die omhooggevallen BTC fans die zogenaamd geïnteresseerd zijn in "the tech".

We zitten allemaal hierin omdat we de waarde van onze portfolio willen zien vermenigvuldigen en ook jij gewoon jij hypocriet. Als je wist dat BTC om wat voor reden dan ook naar $50k zou droppen volgende week dan zou je ook gewoon eieren voor je geld kiezen.
Ik zit al in BTC sinds de tijd dat het nog niet eens verhandeld werd voor geld :') :') :')
Oja ga maar eens je lijstje na op XRP:

https://en.wikipedia.org/wiki/Cryptocurrency#Formal_definition

Wat jij doet is googlen, en dan je eerst resultaatje pasten, wat natuurlijk een hele grote waarheid is |:( |:( |:( |:( |:(
  vrijdag 11 juli 2025 @ 11:49:24 #88
479315 SuperNeger
pi_218183416
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:42 schreef raptorix het volgende:

[..]
[..]
Ik zit al in BTC sinds de tijd dat het nog niet eens verhandeld werd voor geld :') :') :')
Oja ga maar eens je lijstje na op XRP:

https://en.wikipedia.org/wiki/Cryptocurrency#Formal_definition

Wat jij doet is googlen, en dan je eerst resultaatje pasten, wat natuurlijk een hele grote waarheid is |:( |:( |:( |:( |:(
Het is gewoon crypto. Iedereen noemt het zo. Het wordt zo gebruikt. Het wordt zo genoemd. Ik weet niet door wat voor kronkels jij jezelf moet wurmen om ergens op het internet te vinden dat het niet zo zou zijn.

Maar goed, wel mooi dat jij dan echt een liefhebber bent die in it for the tech is. Ik wist niet dat ze bestonden.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  vrijdag 11 juli 2025 @ 11:56:22 #89
479315 SuperNeger
pi_218183464
Jongens dit is best groot. Weet je wat ik gedaan heb? Ik ging naar deze cycle even kijken. Ik was de prijs aan het vergelijken van BTC en XRP tegenover de Euro vanaf de bear market low tot aan vandaag.

Moeten jullie eens raden wat deze cycle de betere investering was? BTC of XRP?

Oh wacht, ik heb de afgelopen BTC top genomen, het was eigenlijk nog meer dus. :D
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218183473
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:49 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Het is gewoon crypto. Iedereen noemt het zo. Het wordt zo gebruikt. Het wordt zo genoemd. Ik weet niet door wat voor kronkels jij jezelf moet wurmen om ergens op het internet te vinden dat het niet zo zou zijn.

Maar goed, wel mooi dat jij dan echt een liefhebber bent die in it for the tech is. Ik wist niet dat ze bestonden.
Het boeit me geen fuck wat andere mensen of google zeggen, feit is dat er een algemeen aanvaarde denkwijze is wat Crypto zou moeten zijn, daar kun je soms over discussieren wat daar precies de definitie van is, echter een bedrijf wat 100% van zijn coins mined, werkt met centrale nodes, dat is geen crypto, maar een techniek die zich van cryptografische handelingen bediend, dat is niet heel bijzonder, ik zal je een geheimpje verklappen, dat doen we bij de bank ook gewoon, als jij je pincode invoert, dan word letterlijk jouw cryptografische wallet bediend, wist je niet he? Nou zo leer je nog eens wat jongen.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 11:59:10 #91
479315 SuperNeger
pi_218183489
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 11:57 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het boeit me geen fuck wat andere mensen of google zeggen, feit is dat er een algemeen aanvaarde denkwijze is wat Crypto zou moeten zijn, daar kun je soms over discussieren wat daar precies de definitie van is, echter een bedrijf wat 100% van zijn coins mined, werkt met centrale nodes, dat is geen crypto, maar een techniek die zich van cryptografische handelingen bediend, dat is niet heel bijzonder, ik zal je een geheimpje verklappen, dat doen we bij de bank ook gewoon, als jij je pincode invoert, dan word letterlijk jouw cryptografische wallet bediend, wist je niet he? Nou zo leer je nog eens wat jongen.
Ik denk dat ik maar snel al mijn "cryptos" ga verkopen die geen BTC zijn omdat ik wel jouw goedkeuring nodig moet hebben.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218183502
Voor wat meer luchtigheid in het topic heb ik jullie discussie laten analyseren door AI met deze uitkomst:

Kern van de discussie

Standpunt @SuperNeger:
• XRP is volgens hem gedecentraliseerd.
• Hij prijst de snelheid, lage kosten en real-world adoptie van XRP (door o.a. banken, overheden).
• Stelt dat BTC in de praktijk vooral speculatief digitaal goud is geworden, terwijl XRP zich gedraagt als het systeem dat BTC beloofde te zijn.
• Relativeert de kritiek op pre-mining (alle XRP zijn bij de start uitgegeven) en centralisatie door te stellen dat BTC zelf ook geconcentreerd bezit kent (zoals de coins van Satoshi).

Standpunt @raptorix:
• XRP is volgens hem géén echte crypto, omdat het:
- is voorgefinancierd (pre-mined);
- ontwikkeld en beheerd wordt door één centrale partij (Ripple Labs);
- werkt met een UNL (Unique Node List) van vooraf goedgekeurde validators;
- dus niet echt permissionless of trustless is;
- Verdedigt Bitcoin als een neutraal, onveranderlijk protocol zonder centrale entiteit;
- Accepteert dat BTC geen snel betaalmiddel is, maar beschouwt dat niet als een probleem (want: waardeopslag).

Wie heeft er gelijk?

✅ Technisch gezien heeft raptorix grotendeels gelijk:
XRP is gecentraliseerder dan Bitcoin. Hoewel je technisch zelf een node kunt draaien, betekent dat weinig als je niet op de UNL staat (lijst van vertrouwde validators).
XRP is pre-mined en grotendeels in handen van Ripple Labs of verbonden entiteiten.
• Bitcoin heeft geen centrale beheerder en is ontworpen als volledig permissionless systeem.

✅ Maar SuperNeger heeft ook zinnige punten:
• XRP werkt goed als betaalmiddel — snel, goedkoop, en al jaren stabiel.
• In de praktijk gebruiken mensen crypto vaak voor speculatie, niet idealistische doeleinden.
• Real-world adoptie (banken, overheden) is geen minpunt, maar juist een kracht als je op zoek bent naar rendement of praktische bruikbaarheid.

Eindoordeel:

- Raptorix wint op het punt van definitie en principes van ‘echte crypto’. Hij onderbouwt dat XRP centraler is en dus afwijkt van de oorspronkelijke idealen achter crypto (zoals decentralisatie en trustless systems).
- SuperNeger heeft een sterk pragmatisch argument: XRP werkt goed, wordt breed gebruikt, en lost echte problemen op. Maar hij noemt het "gewoon gedecentraliseerd", wat misleidend simplistisch is.

👉 Samengevat:
Raptorix heeft feitelijk en technisch meer gelijk.
SuperNeger heeft gelijk dat XRP functioneel en nuttig is.
De twee praten deels langs elkaar heen omdat ze een verschillende definitie van "crypto" hanteren: principieel vs. praktisch.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 12:02:28 #93
479315 SuperNeger
pi_218183516
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:01 schreef Tourniquet het volgende:
Voor wat meer luchtigheid in het topic heb ik jullie discussie laten analyseren door AI met deze uitkomst:

Kern van de discussie

Standpunt @:SuperNeger:
• XRP is volgens hem gedecentraliseerd.
• Hij prijst de snelheid, lage kosten en real-world adoptie van XRP (door o.a. banken, overheden).
• Stelt dat BTC in de praktijk vooral speculatief digitaal goud is geworden, terwijl XRP zich gedraagt als het systeem dat BTC beloofde te zijn.
• Relativeert de kritiek op pre-mining (alle XRP zijn bij de start uitgegeven) en centralisatie door te stellen dat BTC zelf ook geconcentreerd bezit kent (zoals de coins van Satoshi).

Standpunt @:raptorix:
• XRP is volgens hem géén echte crypto, omdat het:
- is voorgefinancierd (pre-mined);
- ontwikkeld en beheerd wordt door één centrale partij (Ripple Labs);
- werkt met een UNL (Unique Node List) van vooraf goedgekeurde validators;
- dus niet echt permissionless of trustless is;
- Verdedigt Bitcoin als een neutraal, onveranderlijk protocol zonder centrale entiteit;
- Accepteert dat BTC geen snel betaalmiddel is, maar beschouwt dat niet als een probleem (want: waardeopslag).

Wie heeft er gelijk?

✅ Technisch gezien heeft raptorix grotendeels gelijk:
XRP is gecentraliseerder dan Bitcoin. Hoewel je technisch zelf een node kunt draaien, betekent dat weinig als je niet op de UNL staat (lijst van vertrouwde validators).
XRP is pre-mined en grotendeels in handen van Ripple Labs of verbonden entiteiten.
• Bitcoin heeft geen centrale beheerder en is ontworpen als volledig permissionless systeem.

✅ Maar SuperNeger heeft ook zinnige punten:
• XRP werkt goed als betaalmiddel — snel, goedkoop, en al jaren stabiel.
• In de praktijk gebruiken mensen crypto vaak voor speculatie, niet idealistische doeleinden.
• Real-world adoptie (banken, overheden) is geen minpunt, maar juist een kracht als je op zoek bent naar rendement of praktische bruikbaarheid.

[ afbeelding ]

Eindoordeel:

- Raptorix wint op het punt van definitie en principes van ‘echte crypto’. Hij onderbouwt dat XRP centraler is en dus afwijkt van de oorspronkelijke idealen achter crypto (zoals decentralisatie en trustless systems).
- SuperNeger heeft een sterk pragmatisch argument: XRP werkt goed, wordt breed gebruikt, en lost echte problemen op. Maar hij noemt het "gewoon gedecentraliseerd", wat misleidend simplistisch is.

👉 Samengevat:
Raptorix heeft feitelijk en technisch meer gelijk.
SuperNeger heeft gelijk dat XRP functioneel en nuttig is.
De twee praten deels langs elkaar heen omdat ze een verschillende definitie van "crypto" hanteren: principieel vs. praktisch.
Wat mij betreft hier akkoord. En bij jou raptorix?
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  vrijdag 11 juli 2025 @ 12:08:40 #94
479315 SuperNeger
pi_218183552
En dan hebben we het nog niet eens puur over investeringsperspectief gehad hè.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218183557
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:02 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Wat mij betreft hier akkoord. En bij jou raptorix?
Ik had jouw punt al bevestigt, ik zeg dat XRP een nuttige functie heeft.
pi_218183563
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:08 schreef SuperNeger het volgende:
En dan hebben we het nog niet eens puur over investeringsperspectief gehad hè.
Maar dat is met alles zo, als je in 1990 had geweten dat een kartonnen pokemonkaartje tonnen waard was zou je ook hard gelachen hebben.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 12:12:35 #97
479315 SuperNeger
pi_218183581
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:10 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar dat is met alles zo, als je in 1990 had geweten dat een kartonnen pokemonkaartje tonnen waard was zou je ook hard gelachen hebben.
Oke maar we leven in het nu en we leven in deze cycle
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218183585
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:12 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Oke maar we leven in het nu en we leven in deze cycle
Met betrekking tot cycles, die zijn voor BTC minder interessant omdat miners nu al meer verdienen met transacties dan met Block Rewards.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 12:14:03 #99
479315 SuperNeger
pi_218183587
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:13 schreef raptorix het volgende:

[..]
Met betrekking tot cycles, die zijn voor BTC minder interessant omdat miners nu al meer verdienen met transacties dan met Block Rewards.
Maar waarom is het dan zo erg wanneer we het over andere crypto's of blockchains of investeringen hebben die het beter doen?
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218183609
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:14 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Maar waarom is het dan zo erg wanneer we het over andere crypto's of blockchains of investeringen hebben die het beter doen?
Ik vind dat helemaal niet erg, als jij je investering wilt doen in koffieprijs vind ik het ook prima, mijn enige punt is dat ik een mening heb over coins die beweren crypto te zijn, maar het feitelijk niet zijn. Dat jij er geld in wilt steken vind ik prima.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 12:17:34 #101
479315 SuperNeger
pi_218183627
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:16 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik vind dat helemaal niet erg, als jij je investering wilt doen in koffieprijs vind ik het ook prima, mijn enige punt is dat ik een mening heb over coins die beweren crypto te zijn, maar het feitelijk niet zijn. Dat jij er geld in wilt steken vind ik prima.
Ja het lijkt me op den duur een betere en veiligere investering en beter werkende blockchain (crypto) die beter toekomstbestendig is dan BTC ja. Maar BTC heeft ook een hoop pluspunten. Maar je zal altijd nog een XRP ernaast nodig hebben.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218183758
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 12:17 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ja het lijkt me op den duur een betere en veiligere investering en beter werkende blockchain (crypto) die beter toekomstbestendig is dan BTC ja. Maar BTC heeft ook een hoop pluspunten. Maar je zal altijd nog een XRP ernaast nodig hebben.
Ik kan je nu al zeggen dat dat een moeilijk verhaal is, en dat heeft op zich niet zoveel met crypto te maken, maar dat is meer een database technische discussie. Het punt is dat je bij een database te maken hebt met een aantal afwegingen, ook wel bekend als CAP Theoreme:

Consistency (C) – Alle nodes zien dezelfde data op hetzelfde moment.

Availability (A) – Elk verzoek ontvangt een (succesvolle of fout-)respons, zelfs bij uitval van delen van het systeem.

Partition Tolerance (P) – Het systeem blijft functioneren ondanks netwerk partities of verbindingsproblemen tussen nodes.

En juist met betrekking tot financiële zaken wil je een zware nadruk op Consistency hebben, dit betekent echter wel dat je tot betrekking tot de andere twee afbreuk moet doen, immers stel jij maakt de muntjes naar mij over, en de node registreert dit als valide, als ik dan vervolgens dezelfde muntjes over maak dan moeten de andere nodes wel duidelijkheid hebben of onze eerdere transactie helemaal geldig is. In het geval van Bitcoin word dat afgedwongen doordat het "winnende" blok de waarheid bevat, echter de downside is dus dat we dat pas weten na een blok cycle, en aangezien dat maar een paar keer per uur is, ga je dus dat nooit even versnellen.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 15:56:11 #103
479315 SuperNeger
pi_218185312
XRP doet het trouwens best wel goed vandaag
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  vrijdag 11 juli 2025 @ 16:28:43 #104
479315 SuperNeger
pi_218185629
Wow een 25% pump en we staan weer dik boven Tether (USDT)

Je zou maar long zijn nu
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  zaterdag 12 juli 2025 @ 12:26:39 #105
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218191337
Btc de lucht in. Eerste weerstand bij 134?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 14 juli 2025 @ 06:55:53 #106
479315 SuperNeger
pi_218206857
7d BTC 10%
7d XRP 30%
7d ADA 30%
7d HBAR 60%
7d XLM 100%
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 14 juli 2025 @ 06:59:14 #107
479315 SuperNeger
pi_218206861
Ken godverdomme nie eens slapen van alle price alerts
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218207095
Wat fijn al die ATH's.
  maandag 14 juli 2025 @ 08:10:52 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218207097
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 08:10 schreef dimmak het volgende:
Wat fijn al die ATH's.
Bitcoin wordt zeker niet bijgeprint dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator maandag 14 juli 2025 @ 08:12:14 #110
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218207098
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 08:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Bitcoin wordt zeker niet bijgeprint dan
Bitcoin is als de huizenmarkt maat. Alleen wordt er hier écht niet meer bijgebouwd 8-)
4045
onlogisch
  maandag 14 juli 2025 @ 08:43:48 #111
479315 SuperNeger
pi_218207357
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 08:10 schreef dimmak het volgende:
Wat fijn al die ATH's.
BTC staat in EUR nog steeds ¤2k onder de ATH.

BTC EUR ATH was ¤106k en nu maar ¤104k ofzo
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  Moderator maandag 14 juli 2025 @ 08:53:55 #112
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218207478
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 08:43 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

1 BTC = 1 BTC

Denken in fiat :')

@Wereldgozer
4045
onlogisch
  maandag 14 juli 2025 @ 08:55:24 #113
479315 SuperNeger
pi_218207491
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 08:53 schreef onlogisch het volgende:

[..]
1 BTC = 1 BTC

Denken in fiat :')

@:wereldgozer
Maar dan spreek je niet over een all time high .
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218207992
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 08:43 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Meeste volume zit in dollar markt, dus dat is waar ik altijd naar kijk qua analyse.

EUR ATH volgt zelf wel. ;)
  maandag 14 juli 2025 @ 10:20:43 #115
479315 SuperNeger
pi_218208066
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2025 10:10 schreef dimmak het volgende:

[..]
Meeste volume zit in dollar markt, dus dat is waar ik altijd naar kijk qua analyse.

EUR ATH volgt zelf wel. ;)
Maar de dollar is dus niks waard, dus feitelijk is er dan nog geen ATH.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  maandag 14 juli 2025 @ 11:37:31 #116
479315 SuperNeger
pi_218208806
XRP tikt weer de $3.00 aan.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  Moderator maandag 14 juli 2025 @ 11:39:02 #117
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218208817
quote:
11s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:37 schreef SuperNeger het volgende:
XRP tikt weer de $3.00 aan.
Boeie, de dollar is niks waard hoor ik net.
4045
onlogisch
  maandag 14 juli 2025 @ 11:40:37 #118
479315 SuperNeger
pi_218208826
quote:
6s.gif Op maandag 14 juli 2025 11:39 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Boeie, de dollar is niks waard hoor ik net.
Shit je hebt gelijk, de ATH was ¤3,30 dus we moeten nog even
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  dinsdag 15 juli 2025 @ 08:43:43 #119
479315 SuperNeger
pi_218217328
Bitcoin crasht van $123k naar de $117k
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218217356
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:43 schreef SuperNeger het volgende:
Hij gaat helemaal naar 0 denk ik zo.
  dinsdag 15 juli 2025 @ 08:48:42 #121
479315 SuperNeger
pi_218217364
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:47 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Hij gaat helemaal naar 0 denk ik zo.
Hadden ze toch gelijk zie je nou wel het is een ponzi scheme. Wie lacht er nu als laatste?
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  Moderator dinsdag 15 juli 2025 @ 14:45:28 #122
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218220423
Iemand verkoopt even 40k BTC.

twitter
4045
onlogisch
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 15 juli 2025 @ 14:51:25 #123
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218220462
Mensen die nog steeds in dollar rekenen snappen er echt niets van.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 15 juli 2025 @ 14:53:08 #124
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218220468
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 14:45 schreef onlogisch het volgende:

[ x ]
Binance kan $4.68 billion in cash omzetten? Hoe werkt zoiets?
  Moderator dinsdag 15 juli 2025 @ 14:54:46 #125
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218220477
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 14:53 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Binance kan $4.68 billion in cash omzetten? Hoe werkt zoiets?
Waarschijnlijk OTC of Iceberging.
4045
onlogisch
pi_218220812
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 14:45 schreef onlogisch het volgende:

[ x ]
Ja jongens ik ga FOK! overkopen.
pi_218221181
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:43 schreef SuperNeger het volgende:
Er crashed helemaal niets, mijn BTC is nog steeds 1 BTC waards, wat vertegenwoordig jouw XRP cointje nu eigenlijk? Wat kun je er eigenlijk mee?
  dinsdag 15 juli 2025 @ 17:03:07 #128
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218221518
Even terugveren naar 110?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_218221535
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 17:03 schreef phpmystyle het volgende:
Even terugveren naar 110?
Volume is nog steeds hoog, dus denk dat het wel mee zal vallen, terug naar 113 zou ook niet ongezond zijn.
pi_218224852
twitter
pi_218225837
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 17:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Volume is nog steeds hoog, dus denk dat het wel mee zal vallen, terug naar 113 zou ook niet ongezond zijn.
De volume is juist een zorgenkindje. Volume mist nog de kracht en aanwas van nieuw geld om goed door te breken. ;(
pi_218226118
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 08:41 schreef dimmak het volgende:

[..]
De volume is juist een zorgenkindje. Volume mist nog de kracht en aanwas van nieuw geld om goed door te breken. ;(
Valt wel mee lijkt me, volgens mij is institutioneel er nog veel vraag.
pi_218226558
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 09:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Valt wel mee lijkt me, volgens mij is institutioneel er nog veel vraag.
https://data.bitcoinity.o(...)e&r=week&t=b&vu=curr

En ondanks dat de ETF inflow al maanden groter is dan de coin creation gaan gaat het allemaal nog moeizaam.

Ja we missen de volume en aanwas van nieuw geld/retail.
  donderdag 17 juli 2025 @ 10:24:37 #134
479315 SuperNeger
pi_218237005
IK BEN NOG NOOIT ZO RIJK GEWEEST
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  donderdag 17 juli 2025 @ 10:58:38 #135
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_218237385
noob vraagje, aangezien de verkansie weer betaald moet worden heb ik btc naar bitvavo gestuurd. deze keer word de verificatie echter niet geaccepteerd. Iemand dit wel eens gehad? Voor ik ga bellen eens kijken wat de optes zijn. Storten ze het terug naar de wallet of hebben ze daar weer andere regels voor? Transactie is aferond, dus ze hebben de assets (anders zou die verificatie ook niet nodig zijn.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_218238067
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 10:58 schreef stinkie het volgende:
noob vraagje, aangezien de verkansie weer betaald moet worden heb ik btc naar bitvavo gestuurd. deze keer word de verificatie echter niet geaccepteerd. Iemand dit wel eens gehad? Voor ik ga bellen eens kijken wat de optes zijn. Storten ze het terug naar de wallet of hebben ze daar weer andere regels voor? Transactie is aferond, dus ze hebben de assets (anders zou die verificatie ook niet nodig zijn.
telefonisch zijn ze niet bereikbaar, via mail krijg je vaak wel snel antwoord is mijn ervaring
succes,
  donderdag 17 juli 2025 @ 12:58:10 #137
19297 stinkie
pi_218238465
Kom idd niet verder dan een chatbot.
pi_218238534
alt seizoen lijkt begonnen, hoe verleidelijk ook ik brand mijn vingers er niet meer aan. Merendeel is nog ver weg van hun ath.
blablablabla
  donderdag 17 juli 2025 @ 13:15:07 #139
479315 SuperNeger
pi_218238636
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:07 schreef Elan het volgende:
alt seizoen lijkt begonnen, hoe verleidelijk ook ik brand mijn vingers er niet meer aan. Merendeel is nog ver weg van hun ath.
Alt season? Toen ik dit laatst zei moesten ze allemaal om mij lachen
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  Moderator donderdag 17 juli 2025 @ 13:21:25 #140
18653 crew  D.
pi_218238692
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 14:51 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die nog steeds in dollar rekenen snappen er echt niets van.
Jij kijkt naar de waarde van jouw ETH in sats?
pi_218238703
quote:
10s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:15 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Alt season? Toen ik dit laatst zei moesten ze allemaal om mij lachen
BTC-dominantie zakt dus het zou goed kunnen. Maar er is nog wel een hele lange weg te gaan voor het gros uit de top 100.
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 juli 2025 @ 13:28:23 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218238756
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:21 schreef D. het volgende:

[..]
Jij kijkt naar de waarde van jouw ETH in sats?
Euro
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator donderdag 17 juli 2025 @ 13:31:51 #143
18653 crew  D.
pi_218238817
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Euro
Dan kijk ik toch liever naar de dollar, net als de rest van de wereld :Y
pi_218238843
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:31 schreef D. het volgende:

[..]
Wat heb je aan dollars, je geld geef je uit in de eurozone ga ik vanuit?
blablablabla
  Moderator donderdag 17 juli 2025 @ 13:40:25 #145
18653 crew  D.
pi_218238929
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Ik volg het nieuws, en het is wel makkelijk om dan dezelfde eenheid te gebruiken als in de nieuwsberichten.
Zodra het naar FIAT gaat gaat het uiteraard naar Euro :Y

Mocht het tussentijds nog naar stablecoins gaan, dan is dat waarschijnlijk ook de Dollar :Y
pi_218238955
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:40 schreef D. het volgende:

[..]
Ik volg het nieuws, en het is wel makkelijk om dan dezelfde eenheid te gebruiken als in de nieuwsberichten.
Zodra het naar FIAT gaat gaat het uiteraard naar Euro :Y

Mocht het tussentijds nog naar stablecoins gaan, dan is dat waarschijnlijk ook de Dollar :Y
Ah op die manier.
Soms wel verwarrend dan zie je op Reddit berichten over een nieuwe ath van BTC en dan staat die hier op 100k euro.

Voelt toch een beetje als #fakenews
blablablabla
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 juli 2025 @ 13:46:00 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218238984
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:31 schreef D. het volgende:

[..]
De munt die aan het dalen is als een baksteen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 17 juli 2025 @ 13:52:16 #148
479315 SuperNeger
pi_218239040
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:22 schreef Elan het volgende:

[..]
BTC-dominantie zakt dus het zou goed kunnen. Maar er is nog wel een hele lange weg te gaan voor het gros uit de top 100.
Het is eindelijk tijd

quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Dollar is gewoon nog steeds hoe je alles ziet. Tenzij je BTC maxi bent dan zie je de waarde van alles in BTC. Ja we leven in Europa dus betalen we met de euro, maar op investeer of internationeel gebied zie je alles nog steeds gewoon in dollar.

Ik vind het altijd zo hinderlijk als mensen zeggen "Wow BTC is 100k" en dan denk ik van wtf dat kan nooit en dan later van oh ze bedoelen euro's ik dacht al dat er even een move van 10k was die ik heb gemist :')

Of van die boomers die goudprijs in euro per kilo of zo benoemen :') Wie snapt dat nou
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218239169
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 13:52 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Het is eindelijk tijd
[..]
Dollar is gewoon nog steeds hoe je alles ziet. Tenzij je BTC maxi bent dan zie je de waarde van alles in BTC. Ja we leven in Europa dus betalen we met de euro, maar op investeer of internationeel gebied zie je alles nog steeds gewoon in dollar.

Ik vind het altijd zo hinderlijk als mensen zeggen "Wow BTC is 100k" en dan denk ik van wtf dat kan nooit en dan later van oh ze bedoelen euro's ik dacht al dat er even een move van 10k was die ik heb gemist :')

Of van die boomers die goudprijs in euro per kilo of zo benoemen :') Wie snapt dat nou
Check. Ik reken alles om in euro dollar is voor mij niet relevant ik ben tenslotte geen Amerikaan.
Kan me wel voorstellen dat als je elke dag actief aan het traden bent je wel meer dollar-gefocust bent.
blablablabla
  donderdag 17 juli 2025 @ 14:11:18 #150
479315 SuperNeger
pi_218239229
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 14:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Check. Ik reken alles om in euro dollar is voor mij niet relevant ik ben tenslotte geen Amerikaan.
Kan me wel voorstellen dat als je elke dag actief aan het traden bent je wel meer dollar-gefocust bent.
Het is niet alleen relevant voor Amerikanen het is relevant voor de hele wereld want sinds 1944 is de Amerikaanse dollar gewoon de wereld reserve valuta. Door alles naar euro om te rekenen maak je eigenlijk een extra tussenstap.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218239271
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 14:11 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Het is niet alleen relevant voor Amerikanen het is relevant voor de hele wereld want sinds 1944 is de Amerikaanse dollar gewoon de wereld reserve valuta. Door alles naar euro om te rekenen maak je eigenlijk een extra tussenstap.
Mwa door alles in dollars om te rekenen maak je miz juist een onnodige extra tussenstap. Alles wat binnenkomt, je moet betalen en al je andere bezittingen vertegenwoordigen een waarde in euro's.

Wat kan mij die dollar nou schelen.
blablablabla
  donderdag 17 juli 2025 @ 14:45:08 #152
479315 SuperNeger
pi_218239592
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 14:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Mwa door alles in dollars om te rekenen maak je miz juist een onnodige extra tussenstap. Alles wat binnenkomt, je moet betalen en al je andere bezittingen vertegenwoordigen een waarde in euro's.

Wat kan mij die dollar nou schelen.
Ja niet voor boodschappen of salaris maar wel qua investeringen en alle online informatie die je daarover binnenkrijgt is allemaal in dollar dus dan vind ik naar euro rekenen gewoon onhandig of zo.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  donderdag 17 juli 2025 @ 14:48:22 #153
19297 stinkie
pi_218239623
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 12:19 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
telefonisch zijn ze niet bereikbaar, via mail krijg je vaak wel snel antwoord is mijn ervaring
succes,
Nieuwe screenprint, nu gelukt. Kreeg melding dat ik met dit adres meer dan 1000¤ aan btc kan storten. Oftewel, blijf onder de ¤1000 :’)
pi_218239773
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 14:48 schreef stinkie het volgende:

[..]
Nieuwe screenprint, nu gelukt. Kreeg melding dat ik met dit adres meer dan 1000¤ aan btc kan storten. Oftewel, blijf onder de ¤1000 :’)
Pas wel op voor scammers er zijn er nog al wat actief die zich voor doen als Bitvavo, Google en wat al niet:

https://www.reddit.com/r/(...)ogle_sms_for_google/
blablablabla
  donderdag 17 juli 2025 @ 20:12:51 #155
19297 stinkie
pi_218243017
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 15:09 schreef Elan het volgende:

[..]
Pas wel op voor scammers er zijn er nog al wat actief die zich voor doen als Bitvavo, Google en wat al niet:

https://www.reddit.com/r/(...)ogle_sms_for_google/
Dit was n.a.v. een storting van mij, via de app zelf
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 juli 2025 @ 20:51:38 #156
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218243519
Volgens mij sta ik nu voor het eerst sinds ik weer crypto heb in het groen.

Oh, toch niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator donderdag 17 juli 2025 @ 21:02:36 #157
236264 crew  capricia
pi_218243703
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 14:48 schreef stinkie het volgende:

[..]
Je moest een screenprint inleveren?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218244600
Bij Bitvavo moet je tegenwoordig een filmpje inleveren hoorde ik laatst.

Paspoort is blijkbaar niet voldoende.
blablablabla
pi_218244628
Die PEPE vind ik zo grappig die beweegt precies zelfde als BTC maar dan alles x2.

Dus wanneer BTC 10% gained wint PEPE er 20 en andersom _O- . Je kan die grafieken bijna over elkaar heen leggen .
blablablabla
  vrijdag 18 juli 2025 @ 07:55:29 #160
479315 SuperNeger
pi_218246734
Wauw. XRP nieuwe ATH
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  vrijdag 18 juli 2025 @ 07:57:10 #161
479315 SuperNeger
pi_218246752
Ik zit serieus te overwegen om te gaan afbouwen maar volgens mij hebben we nog wel een stukje te gaan?

De greed :'(
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218247725
Goedemorgen
  vrijdag 18 juli 2025 @ 20:25:20 #163
19297 stinkie
pi_218253526
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juli 2025 21:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Je moest een screenprint inleveren?
Ja, bewijs dat de ledger van mij is. Eerste konden ze niet goed lezen, moet echt hele scherm zijn
  Moderator vrijdag 18 juli 2025 @ 20:29:33 #164
236264 crew  capricia
pi_218253563
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 20:25 schreef stinkie het volgende:

[..]
Ja, bewijs dat de ledger van mij is. Eerste konden ze niet goed lezen, moet echt hele scherm zijn
Bizar joh.
Ik ken dit niet.

Zal wel nieuw zijn of zo.

Hoe bewijs je zoiets? Je kunt het gewoon ook op een stuk papier geschreven hebben.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218254466
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 20:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Bizar joh.
Ik ken dit niet.

Zal wel nieuw zijn of zo.

Hoe bewijs je zoiets? Je kunt het gewoon ook op een stuk papier geschreven hebben.
Is onderdeel van hernieuwde Europese wetgeving die eind 2024 in werking is getreden.

De Transfer of Funds Regulation ofwel de Travel Rule:

quote:
- Voor crypto-transacties van én naar een zelf-gehoste (non-custodial) wallet boven de ¤ 1.000 is het verplicht om eenmalig te verifiëren dat jij de eigenaar van dat walletadres bent. Dit kan via:

-- Message signing (ondertekenen van een bericht met je wallet),
-- Screenshot/foto uploaden waarop het adres zichtbaar is

Na deze verificatie hoeft dezelfde wallet niet opnieuw geverifieerd te worden

- Voor transacties van en naar andere exchanges (custodial wallets) kunnen providers aanvullende informatie vragen, zelfs bij bedragen onder de ¤ 1.000, om te voldoen aan de Travel Rule.
pi_218262882
Eindelijk doet de XRP weer eens iets, man man man...
pi_218266923
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 20:07 schreef Cockwhale het volgende:
Mag ADA ook wel weer eens wat doen :X
  dinsdag 22 juli 2025 @ 16:40:45 #168
479315 SuperNeger
pi_218288827
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 20:07 schreef Cockwhale het volgende:
The sky is the limit.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218292983
twitter
  woensdag 23 juli 2025 @ 09:18:55 #170
479315 SuperNeger
pi_218295131
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 22:11 schreef Lichtloper het volgende:
[ x ]
lol BTC.D hangt gewoon net boven de 60% hoor
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218300206
Hoop bullshit projecten en geleend geld :') . Bullrun bijna voorbij?
blablablabla
  donderdag 24 juli 2025 @ 09:28:36 #172
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_218304732
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 20:51 schreef Nattekat het volgende:
Volgens mij sta ik nu voor het eerst sinds ik weer crypto heb in het groen.

Oh, toch niet.
Haha, na al die jaren nog steeds buy high sell low?
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 24 juli 2025 @ 09:53:28 #173
479315 SuperNeger
pi_218304925
Op dit soort dagen kan je beter maar even je portfolio niet openen
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218305028
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2025 09:53 schreef SuperNeger het volgende:
Btc is stabiel @onlogisch
  donderdag 24 juli 2025 @ 10:10:28 #175
479315 SuperNeger
pi_218305053
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 10:08 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Btc is stabiel @:onlogisch
Ja BTC blijft wel aardig hangen maar mijn alts namen even een 10% duik. Lijkt nu wel even een beetje klaar. Denk dat ze even wat longs moesten liquideren.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 00:11:19 #176
236264 crew  capricia
pi_218314640
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2025 09:53 schreef SuperNeger het volgende:
Heb vorige week alles verkocht ivm vakantie en geen zin om steeds te kijken of om er mee bezig te zijn.
Had ook redelijk wat altcoins, en dat ga ik dus niet meer doen.
In totaal 10% winst gepakt op mijn hele portefeuille sinds begin dit jaar, en ik zit nu dus 100% cash.

In september ga ik weer kijken. :D
Al staan er ook kooporders in als de BTC per ongeluk onder de 92 komt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218314759
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 00:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Heb vorige week alles verkocht ivm vakantie en geen zin om steeds te kijken of om er mee bezig te zijn.
Had ook redelijk wat altcoins, en dat ga ik dus niet meer doen.
In totaal 10% winst gepakt op mijn hele portefeuille sinds begin dit jaar, en ik zit nu dus 100% cash.

In september ga ik weer kijken. :D
Al staan er ook kooporders in als de BTC per ongeluk onder de 92 komt.
September is traditioneel wel een kut maand voor crypto dus kan slim uitpakken .

Ik blijf de komende jaren lekker DCA'en. Gemiddelde koopprijs sinds 2021 is 59.000 euro.

Bitcoin gaat op de langere termijn of naar 1 miljoen of naar 0.
blablablabla
  vrijdag 25 juli 2025 @ 08:46:04 #178
479315 SuperNeger
pi_218315720
Ik denk juist dat in september de bullrun er bijna op zit. Verwacht eigenlijk nog 1 flinke parabolische pump voor het klaar is. Misschien october misschien november maar dan zit ook echt de 4 jaarse cyclus er op.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  vrijdag 25 juli 2025 @ 09:05:51 #179
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218315817
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 00:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Bitcoin gaat op de langere termijn of naar 1 miljoen of naar 0.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 09:06:19 #180
479315 SuperNeger
pi_218315822
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 09:05 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Is wel een goede voorspelling hij zou speciaale lessen moeten verkopen eigenlijk.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218316258
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 08:46 schreef SuperNeger het volgende:
Ik denk juist dat in september de bullrun er bijna op zit. Verwacht eigenlijk nog 1 flinke parabolische pump voor het klaar is. Misschien october misschien november maar dan zit ook echt de 4 jaarse cyclus er op.
Gezien bepaalde ontwikkelingen die gaande zijn met geleend geld zou je dat wel denken ja. Dat is meestal geen heel goed teken.

Maar ik geloof dat we gewoon gestaag door blijven groeien omdat er zoveel interesse is. Tenzij er zich een grote economische tegenslagen voor doen ofc.
blablablabla
  vrijdag 25 juli 2025 @ 10:39:09 #182
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_218316590
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 09:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Gezien bepaalde ontwikkelingen die gaande zijn met geleend geld zou je dat wel denken ja. Dat is meestal geen heel goed teken.

Maar ik geloof dat we gewoon gestaag door blijven groeien omdat er zoveel interesse is. Tenzij er zich een grote economische tegenslagen voor doen ofc.
Sowieso is praten over een 4-jaarlijkse cyclus pertinente onzin. Crypto is veel te jong en veel the hard in ontwikkeling om dat soort vast patronen toe te passen. Ik snap de drang om te kunnen 'voorspellen', maar met de komst van zoveel institutioneel geld de afgelopen 1 1/2 jaar is er echt sprake van een andere markt als voorheen.

We zijn echt, zeker vwb BTC, aan het breken met de historie (voor zover je daar van kunt spreken).

We zitten echt in onontdekt gebied voor wat betreft crypto en alleen de retail met echte ballen durft nu in te stappen en vast te houden.
pi_218320700
twitter
  zaterdag 26 juli 2025 @ 08:47:14 #184
479315 SuperNeger
pi_218325443
quote:

[..]

Er zal gewoon zoals altijd een 'probleem' zijn waardoor de markten flink kelderen na een parabolische piek.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218326068
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 08:47 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Er zal gewoon zoals altijd een 'probleem' zijn waardoor de markten flink kelderen na een parabolische piek.
We hebben al een krimp gezien van 30% toen Trump met die tarieven kwam. Elke dip zal snel opgekocht worden door grote spelers.
blablablabla
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:25:18 #186
479315 SuperNeger
pi_218326676
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 10:06 schreef Elan het volgende:

[..]
We hebben al een krimp gezien van 30% toen Trump met die tarieven kwam. Elke dip zal snel opgekocht worden door grote spelers.
Ja je hebt de kleine dipjes maar je hebt ook gewoon de grote dip die ieder jaar gewoon opnieuw komt. Of het nou de 4 jarige BTC cyclus is of die 7 jarige andere cyclus of in ieder geval om de zoveel jaar is er iets aan de hand waardoor alle markten gewoon keihard crashen. 9/11, housing crisis, covid, oorlog, wat het ook zal zijn
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  zaterdag 26 juli 2025 @ 11:45:10 #187
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218326846
quote:

[..]

De integratie van crypto met visacards is wel een teken van verdere onstuitbare acceptatie
het is niet ver meer dat je met een crypto geladen visa card op vakantie gaat

quote:
AI-overzicht
De integratie van cryptocurrency met Visa-kaarten houdt in dat je cryptocurrency kunt uitgeven via een betaalpas die is gekoppeld aan een crypto-platform, waarbij de transacties worden verwerkt via het Visa-netwerk. Dit stelt gebruikers in staat om hun crypto-bezittingen te gebruiken om aankopen te doen bij een breed scala aan handelaren die Visa accepteren.
Hier is een uitleg van hoe dit werkt:
Hoe werkt het?
Crypto-gekoppelde betaalkaarten:
Verschillende bedrijven, zoals Crypto.com, bieden betaalkaarten aan die zijn gekoppeld aan hun platformen en cryptovaluta.
Verwerking via Visa:
Wanneer je met deze kaarten betaalt, worden de transacties verwerkt via het Visa-netwerk, net zoals bij een normale bankpas of creditcard.
Crypto naar fiat:
In de meeste gevallen wordt de cryptocurrency die je bezit omgezet naar fiat-geld (bijvoorbeeld euro's of dollars) op het moment van de transactie, zodat de handelaar het bedrag in de gewenste valuta ontvangt.
Beloningen:
Sommige kaarten bieden beloningen in de vorm van cryptocurrency voor aankopen, wat gebruikers stimuleert om hun kaarten te gebruiken.
Voordelen van de integratie:
Uitgebreide acceptatie:
Omdat Visa wereldwijd wordt geaccepteerd, kunnen gebruikers hun crypto-bezittingen bij veel meer winkels en online gebruiken dan wanneer ze alleen in de crypto-wereld zouden kunnen handelen.
Eenvoudig gebruik:
Het is relatief eenvoudig om een crypto-gekoppelde Visa-kaart aan te vragen en te gebruiken, vergelijkbaar met het aanvragen van een gewone creditcard.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218327687
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:25 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ja je hebt de kleine dipjes maar je hebt ook gewoon de grote dip die ieder jaar gewoon opnieuw komt. Of het nou de 4 jarige BTC cyclus is of die 7 jarige andere cyclus of in ieder geval om de zoveel jaar is er iets aan de hand waardoor alle markten gewoon keihard crashen. 9/11, housing crisis, covid, oorlog, wat het ook zal zijn
Traditiegetrouw was dat wel zo maar je ziet dat op de traditionele markten bullruns steeds langer worden en de dips steeds korter.

Maar goed lijkt me pure luxe een langere periode waarin BTC op 50-60k staat. Zie het niet gebeuren 1,2,3. Eergisteren is voor bijna 10 miljard aan BTC verkocht door Galaxy en de markt reageert amper.
blablablabla
pi_218336854
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:25 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
De BTC cyclus is vooral een self fulfilling provicy en zeer waarschijnlijk niet eens meer relevant, daarnaast waren 2 van de cycles ook in een periode waarbij de markt veel kleiner was, en de waarde veel lager. Bovendien is halving veel minder relevant omdat het meeste geld verdient word op transaction fees.
pi_218336872
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 11:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De integratie van crypto met visacards is wel een teken van verdere onstuitbare acceptatie
het is niet ver meer dat je met een crypto geladen visa card op vakantie gaat
[..]

Dat hele gezeik met "Crypto" cards is bullshit, men doet alsof het hier over een crypto probleem gaat, maar het gaat gewoon over betaalproviders die hun KYC niet naleven. Als je het woord: Crypto vervangt voor Zwart geld heb je exact hetzelfde principe.
pi_218336891
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 12:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Traditiegetrouw was dat wel zo maar je ziet dat op de traditionele markten bullruns steeds langer worden en de dips steeds korter.

Maar goed lijkt me pure luxe een langere periode waarin BTC op 50-60k staat. Zie het niet gebeuren 1,2,3. Eergisteren is voor bijna 10 miljard aan BTC verkocht door Galaxy en de markt reageert amper.
Het hele punt is dat je bij Bitcoin nauwelijks inzicht in de markt hebt omdat 99% off chain gaat, ik vind het ook altijd wel grappig dat mensen denken dat als bedrijf X Bitcoin gaat aanhouden dat ze dan denken dat dat ze het dan nog moeten aankopen. Daar zijn van te voren al lang afspraken over gemaakt tegen welke prijs dat gaat.
pi_218336894
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat hele gezeik met "Crypto" cards is bullshit, men doet alsof het hier over een crypto probleem gaat, maar het gaat gewoon over betaalproviders die hun KYC niet naleven. Als je het woord: Crypto vervangt voor Zwart geld heb je exact hetzelfde principe.
Daarom nemen winkels geen grote biljetten contant geld aan. En vanaf 1 Januari is het niet meer toegestaan om contante aankopen te doen boven de 3000 euro.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218336901
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:26 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Daarom nemen winkels geen grote biljetten contant geld aan. En vanaf 1 Januari is het niet meer toegestaan om contante aankopen te doen boven de 3000 euro.
Ja en dat is te idioot voor woorden.
pi_218336918
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja en dat is te idioot voor woorden.
Wees gerust, er zijn genoeg manieren om te blijven witwassen.
Zwart geld zit vandaag de dag in mobiele pinapparaten die bijv. bij festivals en evenementen staan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218336937
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 10:29 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Wees gerust, er zijn genoeg manieren om te blijven witwassen.
Zwart geld zit vandaag de dag in mobiele pinapparaten die bijv. bij festivals en evenementen staan.
Veel te omslachtig, kunst is veel handiger.
pi_218337694
En de boel tyft alweer omlaag bij XRP. Kutcoin :')
pi_218338009
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 11:50 schreef Cockwhale het volgende:
En de boel tyft alweer omlaag bij XRP. Kutcoin :')
Dat verbaast me niets, deze coin wordt vooral gehyped doordat mensen denken dat het hele bijzondere techniek is, dat is het niet, daarnaast is het nauwelijks een crypto coin te noemen als je naar de eigenschappen kijkt.
pi_218339108
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 12:29 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat verbaast me niets, deze coin wordt vooral gehyped doordat mensen denken dat het hele bijzondere techniek is, dat is het niet, daarnaast is het nauwelijks een crypto coin te noemen als je naar de eigenschappen kijkt.
Denk dat de techniek niet zoveel boeit, zolang mensen het maar willen kopen, maar dat valt blijkbaar ook tegen.

Naast Bitcoin, Ethereum en misschien Solano, is de rest sowieso onnodige extra troep, puur om de zakken te legen met een nieuwe suffe hype/gimmick/trolnaam.
pi_218349284
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 14:03 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Denk dat de techniek niet zoveel boeit, zolang mensen het maar willen kopen, maar dat valt blijkbaar ook tegen.

Naast Bitcoin, Ethereum en misschien Solano, is de rest sowieso onnodige extra troep, puur om de zakken te legen met een nieuwe suffe hype/gimmick/trolnaam.
Ja eens hoor, het bijzondere vind ik altijd wel dat bepaalde echte goede utility coins nooit tractie hebben gekregen, als voorbeeld zal ik geven: https://coinmarketcap.com/currencies/concordium/

Hoewel ze nu een klein beetje pieken, mocht je een gokje willen wagen, het is geen cowboy bedrijf, er is voor vele tientallen miljoenen aan onderzoek in gegaan, en er zitten zeer serieuse mensen achter het project: https://coinmarketcap.com/currencies/concordium/
pi_218349946
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 07:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja eens hoor, het bijzondere vind ik altijd wel dat bepaalde echte goede utility coins nooit tractie hebben gekregen, als voorbeeld zal ik geven: https://coinmarketcap.com/currencies/concordium/

Hoewel ze nu een klein beetje pieken, mocht je een gokje willen wagen, het is geen cowboy bedrijf, er is voor vele tientallen miljoenen aan onderzoek in gegaan, en er zitten zeer serieuse mensen achter het project: https://coinmarketcap.com/currencies/concordium/
Ja juist, waarom zou je voor zo'n belangrijke utility een startup gebruiken (waarvan er ook al 1000 zijn inmiddels). Dat is precies waarom het geen tractie krijgt. Je wil een betrouwbare, onafhankelijke layer 1 voor stables.

Rare plug dit.
pi_218349976
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 17:21 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Retail slaapt nog steeds..
pi_218356439
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:28 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ja juist, waarom zou je voor zo'n belangrijke utility een startup gebruiken (waarvan er ook al 1000 zijn inmiddels). Dat is precies waarom het geen tractie krijgt. Je wil een betrouwbare, onafhankelijke layer 1 voor stables.

Rare plug dit.
Concordium is zelf een layer 1, en een zeer gedegen. Technisch is alles goed aan dit protocol, het enige is dat mensen liever hun geld in hondenmuntjes storten. Ik het trouwens nul belang in deze munt.
pi_218359967
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 20:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Concordium is zelf een layer 1
Dat is precies wat ik zeg toch? Je wil een betrouwbare onafhankelijke layer 1 voor een stable. Niet van een 13 in een dozijn startups.
pi_218359988
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 09:58 schreef dimmak het volgende:

[..]
Dat is precies wat ik zeg toch? Je wil een betrouwbare onafhankelijke layer 1 voor een stable. Niet van een 13 in een dozijn startups.
Ja sorry, ik twijfelde al of je dit wilde zeggen of bevestigen. Helemaal eens hoor, en ik snap ook niet waarom mensen geld zouden willen steken in projecten die slechts een marginale utility via een smartcontract aanbieden op een bestaande chain.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 11:05:33 #205
479315 SuperNeger
pi_218360636
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 09:31 schreef dimmak het volgende:

[..]
Retail slaapt nog steeds..
Retail is te arm om nog in crypto te investeren.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  dinsdag 29 juli 2025 @ 12:23:35 #206
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_218361367
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 11:05 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
:')
pi_218362730
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 11:05 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
De rente gaat vanzelf een keer omhoog als de inflatie zo blijft stijgen, de laatste keer dat die noemenswaardig steeg eindigde BTC op 15K. Laat staan de gevolgen voor het hele shitcoin-casino er om heen.
Ga hier geen doomsday/great reset-voorspellingen doen maar vraag me inmiddels wel af hoe lang het huidige financiële systeem nog houdbaar is. Je kan toch niet tot het einde der tijden met geleend/geprint geld de markten blijven oppompen _O- .
blablablabla
  dinsdag 29 juli 2025 @ 18:29:07 #208
479315 SuperNeger
pi_218364068
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 12:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
:')
Ja sorry ik vind dat altijd zoiets van: "De search trend op google is nog super laag hoor" iedereen en z'n moeder weet inmiddels wel wat bitcoin is als ze willen investeren erin dan doen ze dat wel of zal er toch nog wel een keer hype komen?
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')