abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218062398
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Hertzberger weer terug als Kamerlid en wil ook weer op de lijst. Typisch NSC om haar ook nog echt weer op de lijst te zetten
Tja achteraf kunnen we moeilijk zeggen dat ze ongelijk had.

Die had wel door dat er met de samenwerking met de PVV en ditto omgangsvormen van Wilders vanuit NSC perspectief gedwaald werd.
pi_218062456
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 20:44 schreef Hanca het volgende:
Moorman gaat zoals verwacht naar Den Haag: https://www.nrc.nl/nieuws(...)jn-te-staan-a4898614

Ik had haar op plek 1 gezet.
Natuurlijk is dit best een talent, maar zullen we even eerst kijken of ze ook goed mee kan in Den Haag qua debatten etc? Dan kunnen we het daarna hebben over een rol als lijsttrekker.

Door iemand gelijk op 1 te zetten gokt men op links ook het messianisme en ik vind dat niet echt een positieve ontwikkeling. Een frisse nieuwe kop is leuk en aardig, maar laten we eerst kijken of iemand ook wat kan op landelijk niveau.
pi_218062653
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2025 18:02 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Allemaal enorm overtrokken, vind het vaag dat ik nooit last heb van die mensen terwijl ze hier in Nijmegen toch ook wonen
Dat vond ik ook in Schalkwijk (Haarlem), waar ik ben opgegroeid. Overtoomse Veld (toen nummer 1 Vogelaarwijk) was toch een different cookie. Gentrificatie is key.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_218062726
quote:
12s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 09:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat vond ik ook in Schalkwijk (Haarlem), waar ik ben opgegroeid. Overtoomse Veld (toen nummer 1 Vogelaarwijk) was toch een different cookie. Gentrificatie is key.
Ah ja ik bezorg post in Nijmegen en zie ook wel verschillen hoor, de fraaie wijk Hazenkamp tegenover het Willemskwartier waar inderdaad meer allochtonen wonen maar er last van hebben is iets anders.
Het is misschien ook hoe je er zelf mee om gaat, als ik op de Willemsweg loop met de post en er staat een groepje voor de deur waar ik moet zijn zeg ik vriendelijk goedemorgen heren en dan krijg ik een groet terug en stappen ze aan de kant zodat ik er bij kan.
De buurt waar ik woon is ook een van de populairste wijken in Nijmegen dus misschien heb ik ook geluk maar hiervoor heb ik een veel mindere wijk gewoond en ervaarde ik ook amper overlast
  zaterdag 28 juni 2025 @ 10:11:04 #105
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218062737
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 09:14 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Natuurlijk is dit best een talent, maar zullen we even eerst kijken of ze ook goed mee kan in Den Haag qua debatten etc? Dan kunnen we het daarna hebben over een rol als lijsttrekker.

Door iemand gelijk op 1 te zetten gokt men op links ook het messianisme en ik vind dat niet echt een positieve ontwikkeling. Een frisse nieuwe kop is leuk en aardig, maar laten we eerst kijken of iemand ook wat kan op landelijk niveau.
Heb er weinig vertrouwen in naar aanleiding van haar hele epistel waar onlangs naar verwezen werd (hier).

Er waren wat grappige tegenstellingen en het hele 'de arbeider is tegenwoordig buitenlands' kwam over als iets dat ze een keer geschreven had als tiener in de jaren '80. Sowieso vraag ik me af bij dat soort mensen of ze echt contact hebben met buitenlandse mensen of dat het puur een manier is om punten te scoren (bij minderheden)

Maar voor de gemiddelde GL-PvdA stemmer zal het waarschijnlijk wel de nieuwe messiah worden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218064869
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 09:14 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Ze is geen 25 meer. En de gemeenteraad van Amsterdam is een redelijke leerschool. Ik denk dat GL-PvdA veel beter had gescoord met een nieuw gezicht ipv Timmermans.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218065010
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 10:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Heb er weinig vertrouwen in naar aanleiding van haar hele epistel waar onlangs naar verwezen werd (hier).

Er waren wat grappige tegenstellingen en het hele 'de arbeider is tegenwoordig buitenlands' kwam over als iets dat ze een keer geschreven had als tiener in de jaren '80. Sowieso vraag ik me af bij dat soort mensen of ze echt contact hebben met buitenlandse mensen of dat het puur een manier is om punten te scoren (bij minderheden)

Maar voor de gemiddelde GL-PvdA stemmer zal het waarschijnlijk wel de nieuwe messiah worden.
Rare opvatting inderdaad. De arbeider is ontzettend multicultureel, maar absoluut niet louter van buitenlandse afkomst. Dan vraag ik me echt af waar ze wel én juist niet komt. Legio 90%+ autochtone dorpen tjokvol arbeiders. Het gehele land staat er vol mee.

Klinkt als een 'ik heb tijdens de campagne ook eens door de armere buurten van mijn stad gelopen en dit is wat ik er van mee kreeg' of wellicht een 'al mijn monteurs zijn allochtoon, dus ...'.

Nee, er zijn genoeg sectoren of beroepen die qua afkomst zeer monotoon zijn, maar 'de arbeider' valt daar echt niet onder.

Maar goed ... ik ben niet bekend met haar werk als politicus of bestuurder, dus we gaan het wel zien. Ik wens d'r succes.
"Pools are perfect for holding water"
  Forum Admin zaterdag 28 juni 2025 @ 15:27:24 #108
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218065247
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juni 2025 15:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Rare opvatting inderdaad. De arbeider is ontzettend multicultureel, maar absoluut niet louter van buitenlandse afkomst. Dan vraag ik me echt af waar ze wel én juist niet komt. Legio 90%+ autochtone dorpen tjokvol arbeiders. Het gehele land staat er vol mee.

Klinkt als een 'ik heb tijdens de campagne ook eens door de armere buurten van mijn stad gelopen en dit is wat ik er van mee kreeg' of wellicht een 'al mijn monteurs zijn allochtoon, dus ...'.

Nee, er zijn genoeg sectoren of beroepen die qua afkomst zeer monotoon zijn, maar 'de arbeider' valt daar echt niet onder.

Maar goed ... ik ben niet bekend met haar werk als politicus of bestuurder, dus we gaan het wel zien. Ik wens d'r succes.
Goedkope arbeid is tegenwoordig vaak buitenlands omdat dat de enige mensen zijn die voor zulke waardeloze voorwaarden zulk werk willen doen. Ik zie de shift voor mijn ogen plaats vinden, van Polen naar Roemenen naar nu Bulgaren. Je ziet de kentekens bij de welbekende ''hotels'' veranderen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218076498
Agnes Joseph dus mogelijk naar 50plus. Weten we ook voor wie protesteren tegen het pensioen goed uitpakt.
pi_218076823
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 19:36 schreef KaheemSaid het volgende:
Agnes Joseph dus mogelijk naar 50plus. Weten we ook voor wie protesteren tegen het pensioen goed uitpakt.
Vond de manier waarop het lekte zo mooi: de senator van 50 plus sprak in plaats van de voicemail van zijn vrouw die van een journalist in.

Ik bedoel, hoe boomer wil je het hebben? :D
  zondag 29 juni 2025 @ 20:41:54 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218076962
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2025 19:36 schreef KaheemSaid het volgende:
Agnes Joseph was bij haar geboorte eigenlijk al 50+ dus onlogisch is die overstap niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 29 juni 2025 @ 21:09:12 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218077219
Bij die Agnes was zelfs Liane den Haan een sympathieke en competente vrouw.
  zondag 29 juni 2025 @ 21:11:49 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218077249
Bij Agnes Joseph moet ik altijd aan Ipie van Koefnoen denken, maar dan zonder bril.
  maandag 30 juni 2025 @ 09:21:09 #114
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218079137
Wat is er nou aan de hand met Yesilgöz? Zie haar retweet van Wierd Duk over Douwe Bob. Ik wil hier allemaal lelijke krachttermen plaatsen, maar dat is ook weer niet helemaal de bedoeling.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 30 juni 2025 @ 09:24:01 #115
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218079150
Douwe Bob legt toch netjes uit waarom hij daar niet wil spelen, wat is daar nu weer 'jodenhaat' aan?

Stukje polariserend populisme weer, altijd constructief die Nederlandse politici. De hoop op een inhoudelijke campagne zal ik wel weer laten varen.

Wat een land.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218079161
Een kleine crosspost, maar wel relevant voor dit topic.

Een aantal van Trump z'n boude acties begonnen ooit als terloopse grappen.

- de muur
- moslims weren
- vraagtekens bij de verkiezingsuitslagen.

Nu grapte hij voor vertrek dat hij onze bomen mooi vond en deze graag mee zou willen nemen.

Ik heb heel sterk het idee dat we voorzichtig moeten zijn omdat de VS mogelijk wel geinteresseerd is in Nederland als deel van landen waar men nieuw hout uit zou willen importeren of simpelweg goedkoper stelen via constructies.

In de VS zelf lijkt Maga al te wrikken aan de beschermde nationale parken omdat Canada zgn wat moeilijk aan het doen is. Maar ook omdat men weet dat dit soort pesterijen alles links van Maga op de achterste poten zet.
pi_218079189
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:24 schreef Perrin het volgende:
Douwe Bob legt toch netjes uit waarom hij daar niet wil spelen, wat is daar nu weer 'jodenhaat' aan?

Stukje polariserend populisme weer, altijd constructief die Nederlandse politici. De hoop op een inhoudelijke campagne zal ik wel weer laten varen.

Wat een land.
De VVD zal zoals vanouds wel weer campagne gaan voeren over hoe slecht het met Nederland af gaat lopen als men op de PvdA/GL zal stemmen. En da's een makkelijke strategie, want dan hoef je als VVD ook je eigen plannen niet meer te verduidelijken.
Vervolgens is het over X jaar weer klagen; "Waarom gebeurt er toch niks?!?!?!!!!"
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 30 juni 2025 @ 09:33:56 #118
38496 Perrin
pi_218079217
quote:
2s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De VVD zal zoals vanouds wel weer campagne gaan voeren over hoe slecht het met Nederland af gaat lopen als men op de PvdA/GL zal stemmen. En da's een makkelijke strategie, want dan hoef je als VVD ook je eigen plannen niet meer te verduidelijken.
Vervolgens is het over X jaar weer klagen; "Waarom gebeurt er toch niks?!?!?!!!!"
Waarom is iedereen zo achterlijk dat ze daar intrappen / genoegen mee nemen? :N
pi_218079219
quote:
2s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:21 schreef Falco het volgende:
Wat is er nou aan de hand met Yesilgöz? Zie haar retweet van Wierd Duk over Douwe Bob. Ik wil hier allemaal lelijke krachttermen plaatsen, maar dat is ook weer niet helemaal de bedoeling.
Sowieso ben je compleet af als je Wierd fucking Duk gaat retweeten. Die man is compleet de weg kwijt.
A mind with a heart of it's own
pi_218079221
quote:

[..]
Van Wilders is het bekend, maar ook Yesilgöz lijkt in de broekzak te zitten van organisaties die er een belang in hebben dat Nederland volledig afbreekt en leeggezogen kan worden door de VS en companen.
pi_218079226
quote:

[..]
Hoe die club er bij een groot deel van de bevolking in slaagt de schuld van alle problemen bij links neer te leggen terwijl ze zelf aan de macht waren blijft me echt een raadsel.

Nog groter raadsel is dat links dat niet weet on te draaien.
pi_218079251
Ik vind Yesilgoz enger dan Wilders
  maandag 30 juni 2025 @ 09:48:48 #123
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_218079291
Yesilgoz zag een kans om even lekker makkelijk te scoren over 'jodenhaat' en gooit Douwe Bob, zonder zich ook maar enigszins te verdiepen in het hoe en waarom van de situatie, onder de bus. Lekker bezig hoor.
  maandag 30 juni 2025 @ 09:49:52 #124
38496 Perrin
pi_218079299
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:42 schreef Cupfighter het volgende:
Ze is iig het gezicht van een club die daadwerkelijk Nederland bestuurt. Wilders staat maar te stampvoeten aan de zijlijn.
  maandag 30 juni 2025 @ 09:50:48 #125
38496 Perrin
pi_218079311
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:48 schreef Breekfast het volgende:
Yesilgoz zag een kans om even lekker makkelijk te scoren over 'jodenhaat' en gooit Douwe Bob, zonder zich ook maar enigszins te verdiepen in het hoe en waarom van de situatie, onder de bus. Lekker bezig hoor.
Met zulke politici is de groei van polarisatie en populisme gegarandeerd. Waarom stemmen mensen op dat soort tuig? Het sloopt ons land.
pi_218079352
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:34 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Sowieso ben je compleet af als je Wierd fucking Duk gaat retweeten. Die man is compleet de weg kwijt.
Al minstens 20 jaar ook…
pi_218079378
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:42 schreef Cupfighter het volgende:
De hele coalitie was eng. En wat er eng aan is, is dat men bewust zelf niets doet. En ondertussen negativisme met 'scapegoating' adverteert richting de oppositie en minderheden. Puur in de hoop dat eigen stemmers het heft in eigen handen nemen.

Van "de mensen in het land zijn ontevreden" naar "de mensen in het land zijn nog ontevredener". Hopend ergens uit te komen op extreme ontevredenheid. Het is een gepland spel.
pi_218079390
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:36 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Hoe die club er bij een groot deel van de bevolking in slaagt de schuld van alle problemen bij links neer te leggen terwijl ze zelf aan de macht waren blijft me echt een raadsel.

Nog groter raadsel is dat links dat niet weet on te draaien.
Links heeft wel wat problemen. Ten eerste ontbreekt het wel wat aan maatschappelijke voelsprieten die aanvoelen wat er speelt buiten de Randstad. Ten tweede ontbreekt het aan een fatsoenlijke strategie waardoor men de ene tactische fout na de andere blijft maken en dan is men ook nog eens te verdeeld, te netjes naar buiten toe, te aardig en heeft men teveel principes.

Je kan 10 keer uitleggen dat het land niet bestuurt wordt door linkse activistische rechters, maar de 11e tot de 30e keer zullen Yesilguz c.s. gewoon weer hetzelfde verhaal afsteken.

:+ En om nog even te nerden:
Links zou een klein voobeeld kunnen nemen aan wat een wijs man uit het Star Wars universum ooit zei:
"...I am condemned to use the tools of my enemies to defeat them. I burn my decency for someone else his future..."
pi_218079399
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ze is iig het gezicht van een club die daadwerkelijk Nederland bestuurt. Wilders staat maar te stampvoeten aan de zijlijn.
Al heeft Wilders vanaf de zijlijn helaas meer invloed dan Yesilguz in de 2e kamer. Yesilguz ontbreekt het ook aan de enge en machtige vrienden die Geert wel heeft op de wereld.
pi_218079419
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Met zulke politici is de groei van polarisatie en populisme gegarandeerd. Waarom stemmen mensen op dat soort tuig? Het sloopt ons land.
haha, nee dat is de PvdArabieren want die willen de grense wijd openzetten en de huizen weggeven!11!!
  maandag 30 juni 2025 @ 10:10:10 #131
38496 Perrin
pi_218079435
quote:
8s.gif Op maandag 30 juni 2025 10:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
haha, nee dat is de PvdArabieren want die willen de grense wijd openzetten en de huizen weggeven!11!!
Niveautje speciaal onderwijs dit allemaal idd.
  maandag 30 juni 2025 @ 10:31:50 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218079598
Het zou goed zijn als Douwe Bob Dilan voor de rechter daagt en zoveel geld eist dat ze haar huis moet verkopen.
pi_218079658
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Meer iemand die wel achter het stuurwiel staat, maar 'm niet bedient.
pi_218079770
quote:
2s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:21 schreef Falco het volgende:
Het is een opportunist en populist? Tegenwoordig is ze extreem-rechts, dus dan retweet je blijkbaar een dwaallicht als Duk.
pi_218079790
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 10:31 schreef Hexagon het volgende:
Het zou goed zijn als Douwe Bob Dilan voor de rechter daagt en zoveel geld eist dat ze haar huis moet verkopen.
Dat lijkt me in Nederland bijna onmogelijk. Volgens mij is het voor iemand als Douwe bob financieel niet de moeite om dat te doen, denk niet dat zelfs als hij gelijk krijgt hij meer schadevergoeding zou krijgen dan hij verdient met een optreden van een uurtje.

Misschien kunnen politieke partijen dit gebruiken om Yesilgos en de VVD aan te pakken. Wat een smerige politiek telkens bij Yesilgos en dat om af te leiden van het eigen falen en gebrek aan enige toekomstvisie.
pi_218079863
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 10:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Meer iemand die wel achter het stuurwiel staat, maar 'm niet bedient.
Ze ziet een ijsberg en besluit pauze te gaan houden ipv te sturen.
pi_218079902
Jodenhaat is ook wel overdreven, dat wordt tegenwoordig te pas en te onpas gebruikt op van alles.

Maar je kunt je dan ook afvragen wat
"ik ben tegen zionisme en dat is wat daar wordt verkocht" er specifiek voor een zionisme is aan het optreden/feest/locatie.

Edit:
Bekijk deze YouTube-video

Schijnbaar posters met iets terwijl dat niet was afgesproken.

[ Bericht 19% gewijzigd door Kickinalfa op 30-06-2025 11:37:44 ]
pi_218079993
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:23 schreef Kickinalfa het volgende:
Jodenhaat is ook wel overdreven, dat wordt tegenwoordig te pas en te onpas gebruikt op van alles.

Maar je kunt je dan ook afvragen wat
"ik ben tegen zionisme en dat is wat daar wordt verkocht" er specifiek voor een zionisme is aan het optreden/feest/locatie.
Ik vind Douwe Bob ook maar kutmuziek maken. Maar het schandaal zou toch eerder moeten zijn dat zelfs in Nederland kinderen geindoctrineerd worden met de zionistische haat-ideologie. Ik hoor altijd veel gepraat dat Islam ook een negatieve invloed is, maar opeens als het over zionisme gaat hoor ik van dat soort critici niets.
Het kan dat Bob hier ook opportunistisch is, hij gaat immers ook meteen in een praatprogramma erover zitten, wat bij mij de indruk wekt dat hij dit relletje wel kan waarderen.
pi_218080012
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik vind Douwe Bob ook maar kutmuziek maken. Maar het schandaal zou toch eerder moeten zijn dat zelfs in Nederland kinderen geindoctrineerd worden met de zionistische haat-ideologie. Ik hoor altijd veel gepraat dat Islam ook een negatieve invloed is, maar opeens als het over zionisme gaat hoor ik van dat soort critici niets.
Het kan dat Bob hier ook opportunistisch is, hij gaat immers ook meteen in een praatprogramma erover zitten, wat bij mij de indruk wekt dat hij dit relletje wel kan waarderen.
Ik vind het wel makkelijk oordelen zonder dat we weten wat daar wel/niet te zien was..

Ik denk dat de definitie van "zionistische haat-ideologie" al lastig is en dan oordelen over wat er aan "zionistische propaganda" op een voetbal toernooi voor kinderen zonder dat we ook maar iets daar van gezien hebben nog lastiger is.

Ik kan me ook niet echt voorstellen wat er voor "zionistische propaganda" is bij een voetbaltoernooi overigens.
pi_218080027
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als je met de dood bedreigd wordt omdat een van de belangrijkste politici van het land je onder de bus gooit zonder eerst even hoor en wederhoor toe te passen, snap ik wel dat je in landelijke media wil uitleggen hoe het daadwerkelijk zit.
pi_218080033
De tweet van Yesilgoz slaat dan ook helemaal op inderdaad.
https://www.reddit.com/r/(...)esilg%C3%B6z_framet/
  maandag 30 juni 2025 @ 11:48:29 #142
38496 Perrin
pi_218080040
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:46 schreef Kickinalfa het volgende:
De tweet van Yesilgoz slaat dan ook helemaal op inderdaad.
https://www.reddit.com/r/(...)esilg%C3%B6z_framet/
Nee slaat echt nergens op. Dat is ergens een fikkie zien dat door Duk is aangestoken en er dan een jerrycan benzine op gooien. Politiek van het laagste niveau.
  maandag 30 juni 2025 @ 11:50:47 #143
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218080050
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het is een opportunist en populist? Tegenwoordig is ze extreem-rechts, dus dan retweet je blijkbaar een dwaallicht als Duk.
Yesilgöz is nu ook al extreemrechts? Bijzonder.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 30 juni 2025 @ 11:50:58 #144
319979 Fok-it
All is well
pi_218080052
Wat een waanzin tweet van Yesilgoz. Dan heb je gewoon de overtuiging dat je onaantastbaar bent. Wat waarschijnlijk ook zo is
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218080059
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee slaat echt nergens op. Dat is ergens een fikkie zien dat door Duk is aangestoken en er dan een jerrycan benzine op gooien. Politiek van het laagste niveau.
Tja, het resoneert lekker bij de aanhang. Dus lekker blijven doen alsof iedereen buiten de VVD radicaal is…
  maandag 30 juni 2025 @ 11:51:54 #146
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218080063
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:50 schreef Fok-it het volgende:
Wat een waanzin tweet van Yesilgoz. Dan heb je gewoon de overtuiging dat je onaantastbaar bent. Wat waarschijnlijk ook zo is
Dilan is vooral een beetje dom.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 11:51:59 #147
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218080064
quote:
2s.gif Op maandag 30 juni 2025 10:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Al heeft Wilders vanaf de zijlijn helaas meer invloed dan Yesilguz in de 2e kamer. Yesilguz ontbreekt het ook aan de enge en machtige vrienden die Geert wel heeft op de wereld.
Vertel zeker even over welke mensen het hier gaat ..
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 30 juni 2025 @ 11:55:41 #148
319979 Fok-it
All is well
pi_218080091
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:51 schreef Caland het volgende:

[..]
Dilan is vooral een beetje dom.
Mwah vind ik te makkelijk. dit lijkt heel berekenend om bepaalde stemmingen te creëeren
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 30 juni 2025 @ 11:56:26 #149
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218080098
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:55 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Mwah vind ik te makkelijk. dit lijkt heel berekenend om bepaalde stemmingen te creëeren
De wanhopige pogingen van domme populisten om vooraan het algoritme te komen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 12:00:05 #150
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218080120
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 09:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
De polarisatie is niet gegroeid door iemand als Yesilgöz, de polarisatie is mede toegenomen door het eindeloze pro-Palestijnse activisme wat soms de wetten ver heeft overschreden en een hysterisch anti-Israël sentiment heeft aangewakkerd.

Het is ook om die reden dat een B-garnituur artiest, die waarschijnlijk helemaal niet eens weet wat 'zionisme' betekent, een optreden besluit af te zeggen nota bene voor kinderen omdat hij ergens het woordje 'zionisme' ziet staan.

Je kunt de tweet van Yesilgöz nogal kort door de bocht vinden, maar daar ligt het probleem natuurlijk verder niet. Ook zonder die tweet blijft dit een bespottelijke situatie, die altijd voor ophef zal gaan zorgen.
  maandag 30 juni 2025 @ 12:03:31 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218080144
quote:
2s.gif Op maandag 30 juni 2025 10:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Links heeft wel wat problemen. Ten eerste ontbreekt het wel wat aan maatschappelijke voelsprieten die aanvoelen wat er speelt buiten de Randstad. Ten tweede ontbreekt het aan een fatsoenlijke strategie waardoor men de ene tactische fout na de andere blijft maken en dan is men ook nog eens te verdeeld, te netjes naar buiten toe, te aardig en heeft men teveel principes.

Moraalridders zijn inderdaad een groot probleem. Zie je ook binnen D66. Zeker in de tijd na Pechtold nadat PvdA/GL een tijd lang in de touwen lagen en veel lieden die eigenlijk daar horen erbij kwamen.

Bijvoorbeeld toen Rob Jetten ging roepen dat het gevallen kabinet er een puinzooi van had gemaakt en Dilan nog altijd niet aangaf klaar te zijn met de PVV

Kreeg je een aantal van die brilsmurfen die verontwaardigd gingen roepen dat "We uit moesten gaan van onze eigen ideeen, en positief moeten zijn en niet met andere partijen bezig en bladiebla". Door dat tot dogma te verheffen heb je dus geen gevulde gereedschapskist meer.

In die zin hoop ik dat Jetten zich daar vooral niks van aan blijft trekken, en er succes mee heeft, en dat ze maar bij VOLT de moraalridder gaan uithangen.
pi_218080264
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:42 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik vind het wel makkelijk oordelen zonder dat we weten wat daar wel/niet te zien was..
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
pi_218080299
quote:
13s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:44 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Als je met de dood bedreigd wordt omdat een van de belangrijkste politici van het land je onder de bus gooit zonder eerst even hoor en wederhoor toe te passen, snap ik wel dat je in landelijke media wil uitleggen hoe het daadwerkelijk zit.
Dat kan, maar meer aandacht zoeken werkt eigenlijk nooit. Makkelijk gepraat natuurlijk maar over het algemeen kun je je beter op de vlakte houden. De landelijke media zouden er ook beter aan doen om Yesilgos hierop aan te pakken. Als ze in 20 talkshows een week kan vertellen hoe ze twijfelt of ze nog met Wilders wil samenwerken kan ze hier ook wel wat interviews over geven.
  maandag 30 juni 2025 @ 12:24:13 #154
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218080305
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:18 schreef nostra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Gezellige blaadjes over Hamas en de Verenigde Naties bij een vriendschappelijk voetbaltoernooi.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 12:30:45 #155
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218080358
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De polarisatie is niet gegroeid door iemand als Yesilgöz, de polarisatie is mede toegenomen door het eindeloze pro-Palestijnse activisme wat soms de wetten ver heeft overschreden en een hysterisch anti-Israël sentiment heeft aangewakkerd.
Misschien moet Israël stoppende het afknallen van kinderen bij voedsel uitdeelpunten? Zou dat kunnen helpen wellicht?

https://www.haaretz.com/i(...)01-a39f-ffbe33780000
  maandag 30 juni 2025 @ 12:32:38 #156
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218080372
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:30 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Misschien moet Israël stoppende het afknallen van kinderen bij voedsel uitdeelpunten? Zou dat kunnen helpen wellicht?

https://www.haaretz.com/i(...)01-a39f-ffbe33780000
Letterlijk nergens in dit artikel wordt gezegd dat er kinderen worden 'af worden geknald'. Dat verzin je er dus zelf bij.
  maandag 30 juni 2025 @ 12:36:27 #157
403588 mcmlxiv
pi_218080415
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Letterlijk nergens in dit artikel wordt gezegd dat er kinderen worden 'af worden geknald'. Dat verzin je er dus zelf bij.
Oh, het afknallen van volwassen ongewapende Palestijnen is wel ok. Zeg dat dan meteen!
  maandag 30 juni 2025 @ 12:44:56 #158
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218080499
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Oh, het afknallen van volwassen ongewapende Palestijnen is wel ok. Zeg dat dan meteen!
Er zijn inderdaad geruchten dat er op Palestijnen wordt geschoten bij zulke punten. Mocht dat kloppen is dat gewoon een oorlogsmisdaad die bestraft moet worden.

Waarom probeer jij dat te verdraaien naar dat er doelbewust kinderen afgeschoten zouden worden? Je maakt er dus een verkapt bloedsprookje van. Waarbij het ook maar de vraag is of je er daadwerkelijk problemen mee zou hebben gezien je uitspraken mbt de oorlog in Oekraïne:

Dat jij je dus nu ineens druk zou maken over burgerslachtoffers is moeilijk te geloven.
pi_218080521
quote:
2s.gif Op maandag 30 juni 2025 10:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welke enge machtige vrienden zijn dit dan precies?
pi_218080634
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:47 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Welke enge machtige vrienden zijn dit dan precies?
Bijvoorbeeld Meloni en Orban.
  maandag 30 juni 2025 @ 13:02:58 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218080674
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 11:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat lijkt me in Nederland bijna onmogelijk. Volgens mij is het voor iemand als Douwe bob financieel niet de moeite om dat te doen, denk niet dat zelfs als hij gelijk krijgt hij meer schadevergoeding zou krijgen dan hij verdient met een optreden van een uurtje.

Misschien kunnen politieke partijen dit gebruiken om Yesilgos en de VVD aan te pakken. Wat een smerige politiek telkens bij Yesilgos en dat om af te leiden van het eigen falen en gebrek aan enige toekomstvisie.
Of hij schrijft een nummer om Dilan helemaal af te branden.
  maandag 30 juni 2025 @ 13:15:09 #162
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218080776
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 10:31 schreef Hexagon het volgende:
lol
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218081005
Yesilgoz sleurt de VVD regelrecht het electoraal ravijn in en ik ben heel benieuwd hoe groot de schade gaat zijn. Ik durf er in ieder geval wel wat geld op te zetten dat Bontenbal de nieuwe premier wordt, da's de enige van de huidige politieke leiders die door mensen buiten het eigen electoraat gewaardeerd wordt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 30 juni 2025 @ 13:43:59 #164
403588 mcmlxiv
pi_218081015
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er zijn inderdaad geruchten dat er op Palestijnen wordt geschoten bij zulke punten. Mocht dat kloppen is dat gewoon een oorlogsmisdaad die bestraft moet worden.

Waarom probeer jij dat te verdraaien naar dat er doelbewust kinderen afgeschoten zouden worden? Je maakt er dus een verkapt bloedsprookje van. Waarbij het ook maar de vraag is of je er daadwerkelijk problemen mee zou hebben gezien je uitspraken mbt de oorlog in Oekraïne:

He kijk een Israëlische krant! https://www.haaretz.com/i(...)73-aff7-7d6c5af30001
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 13:44:25 #165
236264 crew  capricia
pi_218081017
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:42 schreef TheVulture het volgende:
Yesilgoz sleurt de VVD regelrecht het electoraal ravijn in en ik ben heel benieuwd hoe groot de schade gaat zijn. Ik durf er in ieder geval wel wat geld op te zetten dat Bontenbal de nieuwe premier wordt, da's de enige van de huidige politieke leiders die door mensen buiten het eigen electoraat gewaardeerd wordt.
Die houdt wijselijk zijn mond terwijl zijn tegenstanders fouten maken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218081055
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 12:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld Meloni en Orban.
Wat voor band heeft Wilders dan met Meloni, ze hebben nog nooit een meeting gehad en zitten niet in dezelfde politieke familie.
  maandag 30 juni 2025 @ 13:49:16 #167
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218081059
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:43 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
He kijk een Israëlische krant! https://www.haaretz.com/i(...)73-aff7-7d6c5af30001
Dat er kinderen om zijn gekomen in de oorlog heeft ook helemaal niemand proberen te ontkennen.

In een samenleving met disproportioneel veel kinderen, waar mensen zelf geen scheiding tussen burger en strijder maken en hun terroristen en terroristische infrastructuur zelfs doelbewust tussen en onder burgers verstoppen, is dat een tragisch maar logisch gevolg van deze strijdwijze.

Maar dit heeft dus wederom niets te maken met jouw eerdere claim, waarin je stelde dat Israëlische soldaten doelbewust op kinderen zou schieten bij voedselpunten. Daarmee geef je zelf een extra draai aan de berichtgeving van Haaretz.
pi_218081091
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:48 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wat voor band heeft Wilders dan met Meloni, ze hebben nog nooit een meeting gehad en zitten niet in dezelfde politieke familie.
Oh dat kan, leek me dat ze beide bij CPAC en dergelijke zijn. Wat dat betreft is Meloni dan meer succesvol, die kent Trump wel. Die ging langs in Mar-a-lago en daarna wilde Italie opeens niet meer meedoen met het Europse alternatief voor Starlink.
  maandag 30 juni 2025 @ 14:48:06 #169
403588 mcmlxiv
pi_218081552
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat er kinderen om zijn gekomen in de oorlog heeft ook helemaal niemand proberen te ontkennen.

In een samenleving met disproportioneel veel kinderen, waar mensen zelf geen scheiding tussen burger en strijder maken en hun terroristen en terroristische infrastructuur zelfs doelbewust tussen en onder burgers verstoppen, is dat een tragisch maar logisch gevolg van deze strijdwijze.

Maar dit heeft dus wederom niets te maken met jouw eerdere claim, waarin je stelde dat Israëlische soldaten doelbewust op kinderen zou schieten bij voedselpunten. Daarmee geef je zelf een extra draai aan de berichtgeving van Haaretz.
Kijk het doodschieten van burgers, kinderen inclusief is wel normaal, want “ze kunnen geen verschil zien”. Dat plaatst 7 oktober toch in een heel ander daglicht. Hamas heeft zich gewoon vergist man.
  maandag 30 juni 2025 @ 14:55:20 #170
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218081624
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:48 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Kijk het doodschieten van burgers, kinderen inclusief is wel normaal, want “ze kunnen geen verschil zien”. Dat plaatst 7 oktober toch in een heel ander daglicht. Hamas heeft zich gewoon vergist man.
Bespottelijke vergelijking.

Israël maakt in tegenstelling tot de Palestijnen wél netjes een scheiding in de eigen samenleving tussen burgers en strijders in hun samenleving en gebruikt het Israëlische leger juist om de eigen burgers te beschermen.

Kun je je überhaupt voorstellen dat er een honderden kilometers ongegronds tunnelnetwerk zou zijn onder stenen zoals Tel-Aviv en Haifa waar het Israëlische leger zou gaan zitten tijdens bombardementen en de burgers maar de klappen zou laten opvangen? Of dat men vanuit scholen of synagoges raketten zou afvuren of Hezbollah of Iran? Dat is ondenkbaar.
  maandag 30 juni 2025 @ 15:23:09 #171
38496 Perrin
pi_218081876
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 13:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Die houdt wijselijk zijn mond terwijl zijn tegenstanders fouten maken.
  Moderator maandag 30 juni 2025 @ 15:51:38 #172
5428 crew  miss_sly
pi_218082176
quote:
14s.gif Op maandag 30 juni 2025 14:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bespottelijke vergelijking.

Israël maakt in tegenstelling tot de Palestijnen wél netjes een scheiding in de eigen samenleving tussen burgers en strijders in hun samenleving en gebruikt het Israëlische leger juist om de eigen burgers te beschermen.

Kun je je überhaupt voorstellen dat er een honderden kilometers ongegronds tunnelnetwerk zou zijn onder stenen zoals Tel-Aviv en Haifa waar het Israëlische leger zou gaan zitten tijdens bombardementen en de burgers maar de klappen zou laten opvangen? Of dat men vanuit scholen of synagoges raketten zou afvuren of Hezbollah of Iran? Dat is ondenkbaar.
Daar is toch een heel andere topicreeks voor, dit onderwerp?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218082313
quote:
9s.gif Op maandag 30 juni 2025 15:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Voor een deel. Zijn groeiende populariteit is toch ook doordat hij zich in de kamer vrij aardig als redelijk geluid laat kennen. Hij lijkt voor een Nederlandse politicus wat minder aan #ophef te doen om punten te scoren.
Hij heeft uiteraard ook voordeel dat CDA niet op eenzelfde manier wordt gedemoniseerd als partijen als D66 of nog erger die gestoorde linkse partijen. Ik neem aan dat dit nog wel gaat veranderen, je zag bijvoorbeeld al dat CU eindeloos doorzaagde tegen CDA bij het asieldebat want die zijn al hun kiezers daarheen gaan. Ik denk dat gedurende de campagne meer partijen CDA serieus gaan nemen.
pi_218082623
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 16:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Voor een deel. Zijn groeiende populariteit is toch ook doordat hij zich in de kamer vrij aardig als redelijk geluid laat kennen. Hij lijkt voor een Nederlandse politicus wat minder aan #ophef te doen om punten te scoren.
Hij heeft uiteraard ook voordeel dat CDA niet op eenzelfde manier wordt gedemoniseerd als partijen als D66 of nog erger die gestoorde linkse partijen. Ik neem aan dat dit nog wel gaat veranderen, je zag bijvoorbeeld al dat CU eindeloos doorzaagde tegen CDA bij het asieldebat want die zijn al hun kiezers daarheen gaan. Ik denk dat gedurende de campagne meer partijen CDA serieus gaan nemen.
Scheelt sowieso natuurlijk wel dat van de confessionele partijen het CDA veruit het minst de nadruk op geloofsovertuiging legt en dat meer benadert vanuit de op christendom gebaseerde waarden- en normenkaders, waar de meesten zich wel in kunnen vinden. Het is niet overal de Schepper bijhalen, zoals de CU, of het hele land hun geloof op willen leggen zoals de SGP en wat latenter DENK.
Best pilot in history
pi_218082867
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 16:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Inderdaad, slechts voor een deel.
Wel een deel dat 95% bedraagt maar een kniesoor die daar op let.

Ik luister nog liever naar een discussie met een echte Groenlinkser of een SP-er dan naar risicoloze en zouteloze praatjes zoals verkondigd door D66 en tegenwoordig weer het CDA van Bontenbal.
Goede illustratie van de pit die er in Bontenbal zit:
-
pi_218082926
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 16:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Scheelt sowieso natuurlijk wel dat van de confessionele partijen het CDA veruit het minst de nadruk op geloofsovertuiging legt en dat meer benadert vanuit de op christendom gebaseerde waarden- en normenkaders, waar de meesten zich wel in kunnen vinden. Het is niet overal de Schepper bijhalen, zoals de CU, of het hele land hun geloof op willen leggen zoals de SGP en wat latenter DENK.
Beetje zoals de gematigd confessionele scholen vaak ook erg succesvol zijn en meer kinderen trekken dan op basis van het aantal kerkbezoekers verwacht mag worden. En dat kinderen dan wat christelijke liedjes leren nemen we voor lief :P.
  maandag 30 juni 2025 @ 18:01:07 #177
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218083077
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 17:28 schreef quo_ het volgende:

[..]
Inderdaad, slechts voor een deel.
Wel een deel dat 95% bedraagt maar een kniesoor die daar op let.

Ik luister nog liever naar een discussie met een echte Groenlinkser of een SP-er dan naar risicoloze en zouteloze praatjes zoals verkondigd door D66 en tegenwoordig weer het CDA van Bontenbal.
Goede illustratie van de pit die er in Bontenbal zit:
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd, je hebt hetzelfde kleuterniveau bereikt als gekke Geert.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 30 juni 2025 @ 21:12:58 #178
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218084649
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 30 juni 2025 @ 21:20:47 #179
38496 Perrin
pi_218084712
En waarom gaat het in onze verkiezingscampagne over een of ander land in het Midden Oosten?
pi_218084810
Wat denken jullie van deze theorie?
Timmermans reageert niet op de Yesilgöz-Douwe Bob onmin omdat hij in november nog met Yesilgöz moet onderhandelen voor een coalitie.
Jesse Klaver kan wel haar fel veroordelen
twitter

Onderwijl wil Yesilgöz geen openbare excuses maken.
pi_218084832
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:20 schreef Perrin het volgende:
En waarom gaat het in onze verkiezingscampagne over een of ander land in het Midden Oosten?
Goed punt.

Dit is NIET onze oorlog!
Vakman pur sang
pi_218084922
Staatvrouw Yesilgöz was weer even haar rol kwijt?
  maandag 30 juni 2025 @ 21:44:18 #183
38496 Perrin
pi_218084990
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:29 schreef Bluesdude het volgende:
Timmermans reageert niet op de Yesilgöz-Douwe Bob onmin omdat hij in november nog met Yesilgöz moet onderhandelen voor een coalitie.
Jesse Klaver kan wel haar fel veroordelen [ x ]

Dat heeft Hexagon laatst uitgelegd. Je laat de nr2 met poep smijten, de nr1 houdt het netjes. Zo houdt de nr1 schone handen.
pi_218085056
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:29 schreef Bluesdude het volgende:
Jesse Klaver kan wel haar fel veroordelen [ x ]

Ik denk dat de PvdA/Gl na hun motie en congres even wijselijk niks zeggen over Israël.
pi_218085201
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 21:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat heeft Hexagon laatst uitgelegd. Je laat de nr2 met poep smijten, de nr1 houdt het netjes. Zo houdt de nr1 schone handen.
Logische strategie. Ik denk dat Frans en Jesse even onderling iets afspraken.

Ik denk niet dat de botte opmerking van Yesilgöz de VVD in de peilingen zal doen zakken
pi_218085463
Qua stemgedrag zat ik altijd een beetje tussen D66 en VVD te hinkelen, maar met deze grap is de VVD mij echt volledig kwijt.

Wat een ranzige, moslimhatende, zionistenlikkende kutpartij is het geworden onder leiding van Dilantje.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 30 juni 2025 @ 22:47:01 #187
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218085517

Ach, Geert
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218085533
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:47 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]

Ach, Geert
Hij woont in een knettergek land hè?
Vakman pur sang
pi_218085578
quote:
In de brief erkent ze dat het voor de IND erg moeilijk is om de nieuwe regels allemaal tegelijk in te voeren. Dat was tijdens het debat ook de kritiek van het CDA. Keijzer schrijft dat ze met de IND heeft overlegd en heeft afgesproken dat het nieuwe stelsel, waarbij onderscheid gemaakt wordt tussen vluchtelingen die asiel aanvragen vanwege een persoonlijke dreiging en anderen die vluchten voor oorlog en geweld, nu gefaseerd mag worden ingevoerd.
quote:
"Het kabinet heeft een balans gezocht tussen het maatschappelijk belang om zo snel mogelijk de asielstroom beheersbaar te maken, de asielopvang te verlichten en de uitvoerbaarheid voor de IND behapbaar te houden", schrijft de BBB-minister. Er komt ook nog een 'uitvoeringstoets' "om nog beter zicht te krijgen op de concrete invoering van het tweestatusstelsel in de systemen en procedures". Als daar een ander beeld uit komt, kan de timing nog worden aangepast.
https://nos.nl/artikel/25(...)de-streep-te-trekken

Handige foefjes van Keijzer, dat moet gezegd worden. Eens kijken hoe de PVV en CDA reageren.
  maandag 30 juni 2025 @ 22:59:31 #190
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218085610
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:55 schreef Jojoke het volgende:

[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)de-streep-te-trekken

Handige foefjes van Keijzer, dat moet gezegd worden. Eens kijken hoe de PVV en CDA reageren.
Echt 100 verschillende organisaties én hun moeder hebben al gezegd dat dit een uitvoeringstechnisch drama wordt, maar we gooien er gewoon nog weer een toets tegenaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218085613
quote:
[ afbeelding ]

Ach, Geert
Als je denkt dat het niet erger kan. Echt. Dit land is politiek gewoon verdoemd. Ik zie het op de korte termijn echt niet goedkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 30-06-2025 23:20:41 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_218085663
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Echt 100 verschillende organisaties én hun moeder hebben al gezegd dat dit een uitvoeringstechnisch drama wordt, maar we gooien er gewoon nog weer een toets tegenaan.
En een IND die zegt: als het gefaseerd ingevoerd wordt en er komt een tussentijdse toets, dan zijn we oké. Dan wordt het moeilijker voor een CDA om bij voorbaat nee te zeggen.
  maandag 30 juni 2025 @ 23:09:59 #193
38496 Perrin
pi_218085696
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Als je denkt dat het niet erger kan. Echt. Dit land is politiek gewoon gedoemd. Ik zie het op de korte termijn echt niet goedkomen.
Het wordt alleen maar erger lijkt het.
pi_218085862
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2025 22:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Als je denkt dat het niet erger kan. Echt. Dit land is politiek gewoon verdoemd. Ik zie het op de korte termijn echt niet goedkomen.
Geert gaat/kan bijna met pensioen *O*
pi_218085913
quote:
Oud-PVV'er doet aangifte om discriminatie: 'Vrouwen mogen wél alles dragen'
Mannen worden gediscrimineerd binnen de PVV, vindt Michel van der Weide uit Dedemsvaart. Hij doet aangifte tegen de partij nadat hij eruit is gezet omdat hij weigert een kostuum te dragen. Discriminatie, vindt de Dedemsvaarter, omdat vrouwen volgens hem alles mogen aantrekken wat ze willen.
https://www.oost.nl/nieuw(...)gen-wel-alles-dragen
pi_218086311
quote:
[ afbeelding ]

Ach, Geert
"Don't know him."

De Trump-methode.
Ik doe het ff rustig aan.
  dinsdag 1 juli 2025 @ 06:56:14 #197
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218086594
Terugkrabbel tweet van Yesilgoz is mogelijk nog slechter :')

Wat een treurwilg. Bied je excuses aan op z'n minst.
pi_218086779
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 23:05 schreef Jojoke het volgende:

[..]
En een IND die zegt: als het gefaseerd ingevoerd wordt en er komt een tussentijdse toets, dan zijn we oké. Dan wordt het moeilijker voor een CDA om bij voorbaat nee te zeggen.
Nou ja, “dan zijn we oké” is het nog niet echt. Het zorgt er enkel voor dat het niet per direct vastloopt.
Maar rechtse partijen zijn nogal regelgeil, dus het zal wel gaan gebeuren…
  dinsdag 1 juli 2025 @ 07:23:54 #199
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218086801
quote:
Ach, Geert
Ach, mensen kunnen veranderen. Zo was ik vroeger een enthousiaste PvdA stemmer.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 1 juli 2025 @ 07:24:25 #200
38496 Perrin
pi_218086804
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2025 06:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Terugkrabbel tweet van Yesilgoz is mogelijk nog slechter :')

Wat een treurwilg. Bied je excuses aan op z'n minst.
De dreigementen zijn verwerpelijk, maar kwamen niet uit de lucht vallen. Na haar opruiende eerste tweet waren ze volkomen voorspelbaar en dat weet ze.

Met dit soort polariserende politiek vergiftigt Dilan het debat en duwt ze Nederland steeds verder richting Amerikaanse toestanden. Ze speelt bewust met vuur.

Wie een conflict in het Midden-Oosten misbruikt om de Nederlandse samenleving verder te splijten, bewijst het land geen dienst. Zulke politici kunnen we missen als kiespijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')