https://nos.nl/artikel/25(...)re-complexen-in-iranquote:Trump: VS heeft aanvallen uitgevoerd op drie nucleaire complexen in Iran
Het Amerikaanse leger heeft drie nucleaire complexen in Iran aangevallen, stelt president Trump op Truth Social. Een van die locaties is volgens hem Fordo.
Trump spreekt van een "zeer succesvolle aanval". "Fordo is weg."
Bij de aanvallen zouden zware B2-bommenwerpers betrokken zijn. De VS verplaatste deze eerder al naar Guam, een Amerikaans eiland in de Stille Oceaan.
Een aanval door de Amerikanen hing al een aantal dagen in de lucht. Trump zei hier woensdag over: "Misschien doe ik het, misschien niet. Niemand weet wat ik ga doen." Witte Huis-woordvoerder Leavitt zei donderdag dat Trump binnen twee weken een besluit zou nemen over een eventueel militair ingrijpen.
Voor Israël, dat al meer dan een week aanvallen uitvoert op Iran, is de directe hulp van de VS cruciaal om een forse slag toe te brengen aan het nucleaire programma van Iran. Om het belangrijke nucleaire complex Fordo te treffen, dat tientallen meters onder de grond ligt, zijn er speciale bommen nodig die alleen met een Amerikaanse B-2-bommenwerper kunnen worden afgevuurd.
Die arme vrouw moet moties blijven schrijven. Straks wil ze Starbucks en McDonald's in Nederland verbieden omdat deze bijdragen aan een goede Amerikaanse economie waardoor Amerika haar burgers beter kan beschermen en zomaar ongestraft Iran kan aanvallen.quote:
Prima idee!quote:Op zondag 22 juni 2025 03:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Die arme vrouw moet moties blijven schrijven. Straks wil ze Starbucks en McDonald's in Nederland verbieden omdat deze bijdragen aan een goede Amerikaanse economie waardoor Amerika haar burgers beter kan beschermen en zomaar ongestraft Iran kan aanvallen.
Die wilden toch een onvoorspelbare idioot aan het roer? Nou, hij levert welquote:Op zondag 22 juni 2025 03:26 schreef epicbeardman het volgende:
Dit is niet waar de MAGAts voor stemden Trump..
Rusland is een bondgenoot van Iran.quote:Op zondag 22 juni 2025 03:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Om de ballistische raketten van Iran tegen te houden die Nederland niet kunnen bereiken.
Maga stemmers zijn anti oorlog, we weten natuurlijk wel dat vrijwel hele amerikaanse politiek bestaat uit mensen met een joodse achtergrond. En Ivanka is getrouwd met een Kushner. Dusja dat Trump goed samen gaat met Israel verbaasd mij niets.quote:Op zondag 22 juni 2025 03:41 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Die wilden toch een onvoorspelbare idioot aan het roer? Nou, hij levert wel
Trump was zogenaamd de enige Amerikaanse president die geen oorlog was gestart, is hier ook vaak langsgekomemquote:Op zondag 22 juni 2025 03:41 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Die wilden toch een onvoorspelbare idioot aan het roer? Nou, hij levert wel
Misschien kunnen ze het een speciale militaire operatie noemenquote:Op zondag 22 juni 2025 03:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Trump was zogenaamd de enige Amerikaanse president die geen oorlog was gestart, is hier ook vaak langsgekomem
Reuze benieuwd naar de spin hier
Rusland heeft ook zo'n infrastructuur, die daarna ook weg is.quote:Op zondag 22 juni 2025 03:45 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Rusland is een bondgenoot van Iran.
45 landen komen samen in één kleine clusterfuck in Den Haag, hetzelfde oord als waar onze gehele legislatuur is gevestigd. De Koning woont niet ver van Den Haag.
Als dat boem doet middels een tactische raket van Rusland, is Nederland, bureaucratisch gezien, weg. Helemaal weg, foetsie.
Dus ja, lach maar weg. Bagatelliseer het maar.
Als die josti van een Trump nou een week had gewacht, was dit niet zo'n probleem geweest. Dan hadden ze het prima via de Alaska route uit kunnen vechten. Buiten het zicht van Nederland om en de visite die wij volgende week verwachten.
Als Rutte slim is, vast niet, annuleert ie nu per direct de hele boel. Maar ja vast niet, dit paradepaardje wil hij niet missen.
Ruslands volgende stap is een nuke op Oekraine. Niet een nuke op alle leiders van Europa.quote:Op zondag 22 juni 2025 03:45 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
45 landen komen samen in één kleine clusterfuck in Den Haag, hetzelfde oord als waar onze gehele legislatuur is gevestigd. De Koning woont niet ver van Den Haag.
Als dat boem doet middels een tactische raket van Rusland, is Nederland, bureaucratisch gezien, weg. Helemaal weg, foetsie.
Als die josti van een Trump nou een week had gewacht, was dit niet zo'n probleem geweest. Dan hadden ze het prima via de Alaska route uit kunnen vechten. Buiten het zicht van Nederland om en de visite die wij volgende week verwachten.
Als opperhoofd van de NAVO, de heer Rutte slim is, vast niet, annuleert ie nu per direct de hele boel. Maar ja vast niet, dit paradepaardje wil hij niet missen.
De mensen die geloofden dat 'ie dat echt niet zou doen, geloven misschien ook nog in Sinterklaas.quote:Op zondag 22 juni 2025 03:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Trump was zogenaamd de enige Amerikaanse president die geen oorlog was gestart, is hier ook vaak langsgekomem
Geloofde ik ook nietquote:Op zondag 22 juni 2025 03:59 schreef Eightyone het volgende:
[..]
De mensen die geloofden dat 'ie dat echt niet zou doen, geloven misschien ook nog in Sinterklaas.
GL/PvdA hebben hun eigen graf gegraven met haar.quote:
Niemand vindt het goed dat er wapens naar Israël gaat.quote:Op zondag 22 juni 2025 06:05 schreef Bocaj het volgende:
[..]
GL/PvdA hebben hun eigen graf gegraven met haar.
Ze nemen er NU ook nog steeds geen afstand van...
Misschien vindt radicaal links het nog steeds okay maar de normale linkse Nederlander vindt dit veel en veel te ver gaan!
De eerste gedachte is om godbetert Kati Piri op te voeren in de reactie. Dit zegt wel hoe diep triest en leeg sommige lui hier zijnquote:Op zondag 22 juni 2025 03:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Mijn gok: dit is geen oorlog, dit is vrede. Trump heeft voor vrede in het Midden Oosten gezorgd.quote:Op zondag 22 juni 2025 03:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als je parallellen wil trekken, doe het dan goed. De door jou geschetste situatie heeft veel meer gelijkenis met wat Rusland doet met haar vijfde colonne is Ukraine/Georgië/Moldavië/Estland....quote:Op zondag 22 juni 2025 06:14 schreef bianconeri het volgende:
Trump is een speciale operatie begonnen die in 3 dagen voorbij moet zijn.
Want.... Iran heeft vrienden en steeds meer vrienden.
Mag natuurlijk niet. Uitbreiden? Neeeeee. Mag van ons niet.
(Rusland-Oekraine-Navo kuch kuch).
Trump is gek...
Dat hopen we dan maar.quote:Op zondag 22 juni 2025 06:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Mijn gok: dit is geen oorlog, dit is vrede. Trump heeft voor vrede in het Midden Oosten gezorgd.
Dit is een reactie, geen start.quote:Op zondag 22 juni 2025 03:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die gladjanus stond vlak achter Trump links. Die man is het echte gevaar in de VS!!!quote:Op zondag 22 juni 2025 07:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Jammer dat de EU zo zwak is (gehouden).
Vluchtelingen straks aub allemaal linea recta doorsturen naar Amerika.
Maar ja je weet, dat gaat niet gebeuren.
Toch knap van Israël hoe ze alles en iedereen tegen elkaar uitspelen, “schaak spel” van jaren waarbij ze bewust Syrië hebben laten klappen zodat ze er nu overheen kunnen vliegen, na jaren van Mossad teams in Iran te kunnen krijgen met drones om hun luchtverdediging uit te kunnen schakelen en tanker vliegtuigen te kunnen laten cirkelen.
Dat is serieuze long term planning.
Maar ook trump die er niets mee te maken wilde hebben, van zijn eigen inlichtingendiensten te horen krijgt dat er geen kernwapen ontwikkeling is.. opeens volledig draait en dat volledig negeert en bommen gaat droppen.
Dan moet je je toch afvragen wie hem benaderd heeft want opa Don’ doet niets zonder dat iemand hem iets influistert en dan als narcist doet alsof het allemaal door hem voor elkaar gekregen is.
Dat is puur in je eigen hoofd, Rusland, China, Afrika, zuid Amerika willen dit niet.quote:Op zondag 22 juni 2025 07:25 schreef raptorix het volgende:
Niemand geeft een fuck om Iran, de obligate afwijzingen van andere landen zijn gewoon puur voor de sier, iedereen fluistert stilletjes: MEER MEER MEER.
Dat is momenteel nog onduidelijk.quote:Op zondag 22 juni 2025 07:28 schreef Hexagon het volgende:
Is de missie geslaagd eigenlijk, zijn die nucleaire installaties nu verwoest?
Een deelname aan een al gestarte oorlog is niet hetzelfde als een oorlog starten lijkt me.quote:Op zondag 22 juni 2025 03:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Geen gezond denkent land op aarde wil dat Iran Nucleaire wapens heeft. Punt.quote:Op zondag 22 juni 2025 07:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is puur in je eigen hoofd, Rusland, China, Afrika, zuid Amerika willen dit niet.
Dat is de overgrote meerderheid van de planeet..
Hoe arrogant moet je zijn om te denken dat een absolute minderheid het wel even allemaal gaat bepalen voor een ander.
Ja maar, ja maar, Trump is de schuld van alles ☝️quote:Op zondag 22 juni 2025 07:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een deelname aan een al gestarte oorlog is niet hetzelfde als een oorlog starten lijkt me.
Het is denkend 🤓quote:Op zondag 22 juni 2025 07:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geen gezond denkent land op aarde wil dat Iran Nucleaire wapens heeft. Punt.
Dat vind jij?quote:Op zondag 22 juni 2025 07:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij bent echt mokerdom.quote:Op zondag 22 juni 2025 07:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat vind jij?
Ze hebben volgens internationaal recht op zelfverdediging.
Dit idee dat Iran nucleaire wapens zouden gaan inzetten zeg maar preventief, dit is de grootste onzin ooit.
Weer wat geleerd toch - blijft lastig die Nederlandse taal 🤠quote:Op zondag 22 juni 2025 07:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dank je wel, en nu weer terug naar je autisten forum.
Waarom zou ik me druk maken over spellingregels van een taal die volkomen willekeurig en onlogisch zijn?quote:Op zondag 22 juni 2025 07:41 schreef matspontius het volgende:
[..]
Weer wat geleerd toch - blijft lastig die Nederlandse taal 🤠
Is 🤣 - ik geef het op 👋quote:Op zondag 22 juni 2025 07:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom zou ik me druk maken over spellingregels van een taal die volkomen willekeurig en onlogisch zijn?
Ja good comeback.quote:
Ze gaan alles afsluiten incl de rode zee.quote:Op zondag 22 juni 2025 07:48 schreef Jaeger85 het volgende:
Nu maar bidden dat Iran de straat van Hormuz niet gaat afsluiten anders zitten we met een (langdurige) olieprijs van 150 dollar en weer gierende inflatie...
Als je serieus gaat roepen dat Iran het recht heeft op kernwapens dan ben je niet alleen dom, maar ook ontzettend naieef.quote:Op zondag 22 juni 2025 07:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja good comeback.
Ik zeg niet dat jij dom bent of wel dan?
Maar je moet wel hopen dat de domste mens op aarde niet binnenkort overlijdt.
Flauw hè?
De laatste keer dat ik keek waren spellingsregels meervoud.quote:
Als je SA ook nog op je dak wilt krijgen is dit inderdaad een hele slimme move.quote:Op zondag 22 juni 2025 07:48 schreef Jaeger85 het volgende:
Nu maar bidden dat Iran de straat van Hormuz niet gaat afsluiten anders zitten we met een (langdurige) olieprijs van 150 dollar en weer gierende inflatie...
Dat worden weer autoloze zondagen 😉 Terug naar de goede, oude tijdquote:Op zondag 22 juni 2025 07:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ze gaan alles afsluiten incl de rode zee.
Dit hebben ze al gemeld.
Feestjes op de ring.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat worden weer autoloze zondagen 😉 Terug naar de goede, oude tijd
Het is iets waarmee ze Trump veel pijn kunnen doen. Met enorme olie en benzineprijzen en gierende inflatie gaat zijn populariteit enorm dalen.quote:Op zondag 22 juni 2025 07:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je SA ook nog op je dak wilt krijgen is dit inderdaad een hele slimme move.
Reden te meer om de bommen nog sneller en harder te droppen, het is nou niet zo dat Iran dit jaren volhoud.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:03 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is iets waarmee ze Trump veel pijn kunnen doen. Met enorme olie en benzineprijzen en gierende inflatie gaat zijn populariteit enorm dalen.
Een onberekenbare makkelijk te beïnvloeden kleinzerige man?quote:Op zondag 22 juni 2025 03:26 schreef epicbeardman het volgende:
Volhoudt.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Reden te meer om de bommen nog sneller en harder te droppen, het is nou niet zo dat Iran dit jaren volhoud.
Wat voor zin heeft het op nog een T er achter te zetten als je het toch niet hoort in de uitspraak, sorry ik ben meer van logicaquote:
Het was al sinds het begin duidelijk dat hij een schoothondje is, zoals zijn voorgangers dat ook waren.quote:Op zondag 22 juni 2025 03:26 schreef epicbeardman het volgende:
quote:Op zondag 22 juni 2025 08:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat voor zin heeft het op nog een T er achter te zetten als je het toch niet hoort in de uitspraak, sorry ik ben meer van logica![]()
![]()
quote:Reden te meer om de bommen nog sneller en harder te droppen, het is nou niet zo dat Iran dit jaren loop / fiets / wandel / zwem.
Vorige keer hebben ze de halve Iraanse Marine in een halve dag vernietigd.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:04 schreef Hexagon het volgende:
Zo'n blokkade heb je toch zo aan poeder geschoten?
Waar?quote:Op zondag 22 juni 2025 07:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ze gaan alles afsluiten incl de rode zee.
Dit hebben ze al gemeld.
Alleen de zeemijnen die waren toch problematisch.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Vorige keer hebben ze de halve Iraanse Marine in een halve dag vernietigd.
Iran fakkelt al jaren aardgas af wat vrijkomt bij de olie productie, waarbij ze meer energie verspillen dan wat hun kerncentrales opwekken.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:22 schreef Hexagon het volgende:
Wat mij betreft is de Iraanse regering vaak genoeg gewaarschuwd op te houden om te spelen met uranium.
Sowieso een land dat vol olie, zon en winderige vlakten zit, en dan er prat op gaan dat je alleen maar vredige kerncentrales wilt. Wie trapt daar nu in.
Het is ongeveer net zo geloofwaardig als dat elke keer dat Amerika een bom dropte in Irak ze snel een bordje plaatsten met : Baby Melkfabriek.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Iran fakkelt al jaren aardgas af wat vrijkomt bij de olie productie, waarbij ze meer energie verspillen dan wat hun kerncentrales opwekken.
Ik geloof wel in de CIAquote:Op zondag 22 juni 2025 08:32 schreef tesssssssss het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)rael-aanvallen-stopt
Iran wordt er al decennia van beschuldigd uranium te verrijken om een atoomwapen te ontwikkelen, maar het Iraanse regime weerspreekt dat. Ook Farajvand ontkent. "Zelfs gisteren heeft IAEA-directeur-generaal Rafael Grossi nog gezegd dat er geen bewijs is dat Iran kernwapens maakt. Israël is niet in staat om het nucleaire programma van andere landen te beoordelen. Ons nucleaire programma is puur vreedzaam."
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat geloof ik ook niet , nee.
Bnw is hier verder opquote:Op zondag 22 juni 2025 08:28 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wanneer alle kopstukken van Navo dood is. Zal er antichrist opstaan en EU overnemen.
Maar voor de logica van de spelling ben je klaarblijkelijk te dom.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat voor zin heeft het op nog een T er achter te zetten als je het toch niet hoort in de uitspraak, sorry ik ben meer van logica![]()
![]()
Het interesseert me gewoon niet.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:37 schreef kibo het volgende:
[..]
Maar voor de logica van de spelling ben je klaarblijkelijk te dom.
Of genocide gaan roepenquote:Op zondag 22 juni 2025 08:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de PvdA/GL een demo voor Iran organiseert.
Mensen die niets inhoudelijks te melden hebben klagen over spelling en grammatica. De pseudo-intellectuele variant van de jij-bak.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:37 schreef kibo het volgende:
[..]
Maar voor de logica van de spelling ben je klaarblijkelijk te dom.
Zijn doorgaans dezelfde mensen die zeuren dat datingapps kut zijn, maar niet doorhebben dat ze gewoon irritante lui zijn waar niemand iets mee wil.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mensen die niets inhoudelijks te melden hebben klagen over spelling en grammatica. De pseudo-intellectuele variant van de jij-bak.
quote:Op zondag 22 juni 2025 08:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de PvdA/GL een demo voor Iran organiseert.
quote:Op zondag 22 juni 2025 08:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het interesseert me gewoon niet.
Ik spreek wel 20 programmeertalen, dat dan weer wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De waarheid is zoveel simpeler.quote:Op zondag 22 juni 2025 07:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Jammer dat de EU zo zwak is (gehouden).
Vluchtelingen straks aub allemaal linea recta doorsturen naar Amerika.
Maar ja je weet, dat gaat niet gebeuren.
Toch knap van Israël hoe ze alles en iedereen tegen elkaar uitspelen, “schaak spel” van jaren waarbij ze bewust Syrië hebben laten klappen zodat ze er nu overheen kunnen vliegen, na jaren van Mossad teams in Iran te kunnen krijgen met drones om hun luchtverdediging uit te kunnen schakelen en tanker vliegtuigen te kunnen laten cirkelen.
Dat is serieuze long term planning.
Maar ook trump die er niets mee te maken wilde hebben, van zijn eigen inlichtingendiensten te horen krijgt dat er geen kernwapen ontwikkeling is.. opeens volledig draait en dat volledig negeert en bommen gaat droppen.
Dan moet je je toch afvragen wie hem benaderd heeft want opa Don’ doet niets zonder dat iemand hem iets influistert en dan als narcist doet alsof het allemaal door hem voor elkaar gekregen is.
quote:Op zondag 22 juni 2025 08:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 print("\n".join((lambda ww: (lambda ww_upper: (lambda data: (lambda match: [f"Ik {match['IK']}", f"Jij {match['JIJ']}", f"Hij/Zij {match['HIJ']}", f"Wij {match['WIJ']}", f"Jullie {match['JUL']}", f"Zij {match['ZIJ']}"] if match else (exit(print("Geen geldig werkwoord op -EN")) if not ww_upper.endswith("EN") else (lambda stam, t: [f"Ik {stam}", f"Jij {stam+t}", f"Hij/Zij {stam+t}", f"Wij {ww_upper.lower()}", f"Jullie {ww_upper.lower()}", f"Zij {ww_upper.lower()}"])(ww_upper[:-2].lower(), "" if ww_upper[:-2].endswith("t") else "t")))((next((row for row in (lambda lines: [dict(zip(["ONR","IK","JIJ","HIJ","WIJ","JUL","ZIJ"], [*map(str.upper, parts := line.strip().split(","))[:1], *parts[1:6], parts[6]])) for line in lines if (parts := line.strip().split(",")) and len(parts) >= 7])(open("ONRREGEL.TXT")), if row["ONR"] == ww_upper), None)))))(ww.upper()))(input("Beste Raptorix, voer een werkwoord in (infinitief op -EN): "))) 🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
quote:Op zondag 22 juni 2025 08:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Maar vertel eens hoe intelligentie werkt, dat hier mensen voornamelijk nu het het over de PvdA/GL hebben in een topic over amerikaanse bommen op iran.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mensen die niets inhoudelijks te melden hebben klagen over spelling en grammatica. De pseudo-intellectuele variant van de jij-bak.
Is goed vriend!quote:Op zondag 22 juni 2025 09:05 schreef onlogisch het volgende:
[modbreak]Boys. Ik heb geen zin om te gast-modden. Gedraag je gewoon even.[/modbreak]
Milirair/nucleair of burgers.quote:Op zondag 22 juni 2025 06:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En ondertussen geeft Iran aan dat elke Amerikaanse (burger) een doelwit is.
Logisch.
Israel dood honderden Iraanse burgers, wetenschappers met hun gezin in de auto.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Milirair/nucleair of burgers.
Tjah. Het is maar wat je logisch vind he.
Israel pakt gericht militaire doelen. Soms op het extreme af.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Israel dood honderden Iraanse burgers, wetenschappers met hun gezin in de auto.
Gaza noem ik niet eens want niemand geeft er ene fuck om blijkbaar.
Hebben geen recht van spreken.
Amerika had zich hier ver vandaan moeten houden, nu zijn ze in meer of mindere mate de lul.
Je stelt jezelf bloot aan tegenaanvallen.
Dan lopen je burgers gevaar, dat is wat oorlog doet hè.
Je bent voor de gein de genocide rondom de Gazastrook maar even vergeten zodat het past in het kader van jouw reactie op dit onderwerp?quote:Op zondag 22 juni 2025 09:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Israel pakt gericht militaire doelen. Soms op het extreme af.
Islamisten moedwillig lukraak burgers.
Zit een groot verschil tussen.
Is die bom al gestuurd naar Teheran?quote:Op zondag 22 juni 2025 09:34 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het uitdelen van die troep aan een stel generationeel psychisch zieke Joden die hun gesteldheid maar zionisme hebben genoemd, was wel een goed idee?
Welke genocide?quote:Op zondag 22 juni 2025 09:36 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je bent voor de gein de genocide rondom de Gazastrook maar even vergeten zodat het past in het kader van jouw reactie op dit onderwerp?
De totale vernietiging van de Gazastrook, het afslachten van medisch personeel, de bombardementen op het volk wanneer er hulpgoederen worden uitgedeeld.. heb je onder een steen gezeten?quote:Op zondag 22 juni 2025 09:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welke genocide?
Vaak herhalen maakt een leugen niet waar he.
Dit is kolder. Geen gezond westers land. Maar het gaat helemaal niet om het gebruik van die kernwapens (want die kans is nagenoeg 0), maar om het feit dat Iran er meer macht mee krijgt.quote:Op zondag 22 juni 2025 07:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is in ieder geval niet zoveel meer van Gaza over.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:43 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De totale vernietiging van de Gazastrook, het afslachten van medisch personeel, de bombardementen op het volk wanneer er hulpgoederen worden uitgedeeld.. heb je onder een steen gezeten?
Oh jij wilt dat Iran meer macht krijgt? Dan ben je nog fucking dommer dan ik al dacht.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is kolder. Geen gezond westers land. Maar het gaat helemaal niet om het gebruik van die kernwapens (want die kans is nagenoeg 0), maar om het feit dat Iran er meer macht mee krijgt.
Het was een wel geplande aanval, niet om zich te verzetten tegen een "bezetter" maar om zoveel mogelijk leed te veroorzaken, men heeft echt elk recht van spreken ontnomen, bovendien hebben ze in meerdere onderhandelingen de kans gekregen zich over te geven en de gijzelaars vrij te laten, laten we alsjeblieft bij de feiten blijven.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er is in ieder geval niet zoveel meer van Gaza over.
Uiteraard is die aanslag op Israël vreselijk. De reactie is buitensporig, vind ik zelf.
Vrijwel geen gezin heeft nog een (onbeschadigd) huis.
https://maps.app.goo.gl/uU2tgH1PZnSLBDDJ6
Eerst zeg ik dat geen gezond westers land wil dat Iran kernwapens krijgt - vanwege het feit dat Iran dan teveel macht/invloed krijgt en het anti-westers is en dan concludeer jij dat ik wil dat Iran meer macht krijgt?quote:Op zondag 22 juni 2025 09:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh jij wilt dat Iran meer macht krijgt? Dan ben je nog fucking dommer dan ik al dacht.
En waarom is dat ook alweer?quote:Op zondag 22 juni 2025 09:43 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
De totale vernietiging van de Gazastrook, het afslachten van medisch personeel,
Bron dat dat israel is. Want op de enige beelden die daarvan zijn, waren het hamassers die schoten op burgers.quote:de bombardementen op het volk wanneer er hulpgoederen worden uitgedeeld.. heb je onder een steen gezeten?
Sorry dan las ik je verkeerd.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eerst zeg ik dat geen gezond westers land wil dat Iran kernwapens krijgt - vanwege het feit dat Iran dan teveel macht/invloed krijgt en het anti-westers is en dan concludeer jij dat ik wil dat Iran meer macht krijgt?
Is het de hitte?
Het was inderdaad terrorisme.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het was een wel geplande aanval, niet om zich te verzetten tegen een "bezetter" maar om zoveel mogelijk leed te veroorzaken
Hamas niet, inderdaad.quote:, men heeft echt elk recht van spreken ontnomen, bovendien hebben ze in meerdere onderhandelingen de kans gekregen zich over te geven en de gijzelaars vrij te laten, laten we alsjeblieft bij de feiten blijven.
Of dat Hammas gewoon een zware bom op een eigen ziekenhuis afschoot, puur om de schuld aan Israël te geven.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En waarom is dat ook alweer?
Oooowjaaaa. Omdat islamisten zieke pogroms uitvoerden op weerloze Jodenmensen, gaza ging feesten op de halfdode lichamen en hamas zich daarna lafjes ging verstoppen onder ziekenhuizen en scholen.
Ja... en daarna nog israel ging uitdagen met 'we doen het nog eens 1000x over als het moet'
[..]
Bron dat dat israel is. Want op de enige beelden die daarvan zijn, waren het hamassers die schoten op burgers.
Dus mondje en mandje.
Het is in onze (westerse) belang dat Iran geen kernwapens ontwikkeld. Alleen waar ik gewoon op probeerde te wijzen is dat sommige mensen die mening ook zijn toebedeeld, maar om de verkeerde redenen. Bijvoorbeeld de angst dat Iran die kernwapens daadwerkelijk zou gebruiken. Die kans is nagenoeg 0, zoals elk land met kernwapens.quote:
Al jaren dood Israël letterlijk duizenden meer burgers versus andersom.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Oooowjaaaa. Omdat islamisten zieke pogroms uitvoerden op weerloze Jodenmensen, gaza ging feesten op de halfdode lichamen en hamas zich daarna lafjes ging verstoppen onder ziekenhuizen en scholen.
Ja... en daarna nog israel ging uitdagen met 'we doen het nog eens 1000x over als het moet'
[..]
Bron dat dat israel is. Want op de enige beelden die daarvan zijn, waren het hamassers die schoten op burgers.
Dus mondje en mandje.
Die zelfde bevolking stond hard te juichen na de aanval, laten we bij de feiten blijven.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:54 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het was inderdaad terrorisme.
[..]
Hamas niet, inderdaad.
Nu is de hele bevolking gestraft, tienduizenden doden en het grootste deel van Gaza is een parkeerplaats.
De proporties zijn zoek.
quote:Op zondag 22 juni 2025 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Dus mondje en mandje.
Het is tijdens een oorlog gerechtvaardigd om militaire doelen uit te schakelen, niet een gehele bevolking.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je bent zelf nogal enthousiast over de aanval op Gaza, hoe is dat anders?quote:Op zondag 22 juni 2025 09:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die zelfde bevolking stond hard te juichen na de aanval, laten we bij de feiten blijven.
Het probleem is ook dat hoe meer landen kernwapens krijgen, hoe groter de kans op ongelukken, en voor zelfde geld heb je straks wel 1 of andere religieuze gek die het in zijn hoofd haalt zo een ding op Israel te knallen. Overigens gaat Iran nooit dat kernwapen krijgen, SA zal van de VS eisen dat ze dit voorkomen, en desnoods fixen ze dat zelf.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is in onze (westerse) belang dat Iran geen kernwapens ontwikkeld. Alleen waar ik gewoon op probeerde te wijzen is dat sommige mensen die mening ook zijn toebedeeld, maar om de verkeerde redenen. Bijvoorbeeld de angst dat Iran die kernwapens daadwerkelijk zou gebruiken. Die kans is nagenoeg 0, zoals elk land met kernwapens.
Het zou alleen er wel voor zorgen dat Iran een groot politiek afschrikmiddel krijgt en nog meer zijn gang kan gaan in het Midden-Oosten.
Israël gaat inderdaad nogal lomp te werk, en ik ben daar ook op tegen, maar ik kan me er iets bij voorstellen, dit is echt niet zo uitzonderlijk, je ziet dit in vrijwel elke oorlog terug.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bent zelf nogal enthousiast over de aanval op Gaza, hoe is dat anders?
Burgerdoden moet je altijd zien te voorkomen, ongeacht hun opvattingen.
Ja en omdat je het in elke oorlog terugziet is het opeens egaal glad te strijken en strookt het met wat te verwachten valt.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Israël gaat inderdaad nogal lomp te werk, en ik ben daar ook op tegen, maar ik kan me er iets bij voorstellen, dit is echt niet zo uitzonderlijk, je ziet dit in vrijwel elke oorlog terug.
Het gaat me vooral ook om de ruimte voor nuance.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Israël gaat inderdaad nogal lomp te werk, en ik ben daar ook op tegen, maar ik kan me er iets bij voorstellen, dit is echt niet zo uitzonderlijk, je ziet dit in vrijwel elke oorlog terug.
Enkel statistisch. Maar je kan je afvragen hoe relevant dat werkelijk is. Want kernwapens worden ontwikkelt door landen die echt wel weten wat ze doen. En uiteraard is het in theorie altijd mogelijk dat men werkelijk strategische kernwapens gaat gebruiken, maar in praktijk is dat 0. Dan bestaat Iran immers niet meer.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is ook dat hoe meer landen kernwapens krijgen, hoe groter de kans op ongelukken, en voor zelfde geld heb je straks wel 1 of andere religieuze gek die het in zijn hoofd haalt zo een ding op Israel te knallen. Overigens gaat Iran nooit dat kernwapen krijgen, SA zal van de VS eisen dat ze dit voorkomen, en desnoods fixen ze dat zelf.
Alsof die extremistische gekken daar een lor om geven, die rekenen zich al rijk in het paradijs. Daar zit het grote verschil met bijv Kim.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Enkel statistisch. Maar je kan je afvragen hoe relevant dat werkelijk is. Want kernwapens worden ontwikkelt door landen die echt wel weten wat ze doen. En uiteraard is het in theorie altijd mogelijk dat men werkelijk strategische kernwapens gaat gebruiken, maar in praktijk is dat 0. Dan bestaat Iran immers niet meer.
Overigens heb ik ergens de hoop dat landen als Duitsland stiekem bezig zijn met het ontwikkelen van kernwapens.
Dit is een zeer valide punt.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:15 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Alsof die extremistische gekken daar een lor om geven, die rekenen zich al rijk in het paradijs. Daar zit het grote verschil met bijv Kim.
Landen als Nederland hoeven ze niet te ontwikkelen, ze hoeven ze slechts te bouwen. Vergeet niet dat de Pakistaan Abdul Qadeer Khan, de vader van de Pakistaanse atoombom dit in Nederland leerde bij Urenco.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:09 schreef theunderdog het volgende:
Overigens heb ik ergens de hoop dat landen als Duitsland stiekem bezig zijn met het ontwikkelen van kernwapens.
Aanvallen met kleine bootjes op tankers zijn genoeg om de verzekeringskosten van dat soort boten door het dak te laten gaan. Dan gaan rederijen die route vermijden en als gevolg daarvan gaat de olieprijs naar verwachting stijgen naar 120 - 150 dollar per vat.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:04 schreef Hexagon het volgende:
Zo'n blokkade heb je toch zo aan poeder geschoten?
Neuh. Kernwapens zijn defensief en een politiek middel. meer niet.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:15 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Alsof die extremistische gekken daar een lor om geven, die rekenen zich al rijk in het paradijs. Daar zit het grote verschil met bijv Kim.
Waar baseer je dat op?quote:Op zondag 22 juni 2025 10:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want kernwapens worden ontwikkelt door landen die echt wel weten wat ze doen.
Dat is in het geval van Iran bijzonder naïef.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neuh. Kernwapens zijn defensief en een politiek middel. meer niet.
Het zorgt voor MAD. En wie de terrorist is, is volgens iedereen weer anders. Volgens veel mensen doet Israel aan staatsterreur. Pakistan heeft ook kernwapens. Die hindu-nationalisten uit India zijn ook knetter.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?
Een kernbom is toch de ultieme vorm van terrorisme volgens religieuze fanatici
Maar als er een keer een land komt wat MAD niet zoveel uitmaakt. Dan is dat opeens geen argument meerquote:
Daar geloof ik niets van. Wetenschap is niet nationalistisch.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Landen als Nederland hoeven ze niet te ontwikkelen, ze hoeven ze slechts te bouwen. Vergeet niet dat de Pakistaan Abdul Qadeer Khan, de vader van de Pakistaanse atoombom dit in Nederland leerde bij Urenco.
Duitsland heeft de hele kennis van atoomtechnologie al decennia geleden bij het grof vuil gezet. Waar ze nog niet zo lang geleden heel goed in waren. Bedrijven als Siemens en Degussa hebben de kennis gewoon niet meer in huis.
Die Iraanse Centrifuges waren van Siemens he.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Landen als Nederland hoeven ze niet te ontwikkelen, ze hoeven ze slechts te bouwen. Vergeet niet dat de Pakistaan Abdul Qadeer Khan, de vader van de Pakistaanse atoombom dit in Nederland leerde bij Urenco.
Duitsland heeft de hele kennis van atoomtechnologie al decennia geleden bij het grof vuil gezet. Waar ze nog niet zo lang geleden heel goed in waren. Bedrijven als Siemens en Degussa hebben de kennis gewoon niet meer in huis.
Net als in Irak, Libië en Syrië inderdaad.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:28 schreef Toine51 het volgende:
Tijd dat het regime in Iran optieft, en een Westerse wind gaat waaien daar ipv die middeleeuwse barbaarse religie-idioten...
Vertel? Volgens mijn info leverde Khan de blauwdrukken, kocht Iran op de zwarte markt (nee, niet in Beverwijk) onderdelen en bouwde ze zelf.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die Iraanse Centrifuges waren van Siemens he.
Als je het beter weet, vertel, welke D bedrijven hebben nog veel kennis van uraniumverrijking?quote:Op zondag 22 juni 2025 10:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar geloof ik niets van. Wetenschap is niet nationalistisch.
Kennis gaat over grenzen.
Dat weet ik niet uit mijn hoofd. Maar jij denkt dat er in Duitsland geen knappe koppen zitten die daar veel over weten?quote:Op zondag 22 juni 2025 10:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je het beter weet, vertel, welke D bedrijven hebben nog veel kennis van uraniumverrijking?
Nou ja, het draaide op Software van Siemens.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vertel? Volgens mijn info leverde Khan de blauwdrukken, kocht Iran op de zwarte markt (nee, niet in Beverwijk) onderdelen en bouwde ze zelf.
Nee. Ik reageer met het feit dat kennis wordt gedeeld. Misschien dat een land als Nederland het wel eerder zou kunnen realiseren dan Duitsland.quote:
Aanname en suggestie, niets concreets.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Ik reageer met het feit dat kennis wordt gedeeld.
Hahaquote:Op zondag 22 juni 2025 11:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Aanname en suggestie, niets concreets.
Ah, je bedoeld de Siemens SCADA-systemen en de daaraan gekoppelde PLC’s. Ja klopt. Mooi verhaal trouwens hoe Erik van Sabben daar Stuxnet daar binnen wist te brengen. AIVD heeft daar waarschijnlijk meer schade mee aangericht dan de Israelische en Amerikaans bombardementen.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja, het draaide op Software van Siemens.
Ik vermoed dat het een joined effort was, het mooiste vond ik nog wel dat de malware de logging zo beïnvloede dat er leek of er niets aan de hand wasquote:Op zondag 22 juni 2025 11:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah, je bedoeld de Siemens SCADA-systemen en de daaraan gekoppelde PLC’s. Ja klopt. Mooi verhaal trouwens hoe Erik van Sabben daar Stuxnet daar binnen wist te brengen. AIVD heeft daar waarschijnlijk meer schade mee aangericht dan de Israelische en Amerikaans bombardementen.
Nou wil het geval dat Iran die missiles wel heeft (of misschien wel had ondertussen) maar daar is Aegis Ashore/NATO BMD voor opgetuigd.quote:Op zondag 22 juni 2025 03:30 schreef Richestorags het volgende:
Om de ballistische raketten van Iran tegen te houden die Nederland niet kunnen bereiken.
Ja, prachtig verhaalquote:Op zondag 22 juni 2025 11:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een joined effort was, het mooiste vond ik nog wel dat de malware de logging zo beïnvloede dat er leek of er niets aan de hand was
Schaakbord omver gegooidquote:Op zondag 22 juni 2025 11:18 schreef Oud_student het volgende:
Escalatie;
1. e4 .. e5
2. Ph3 .. Pf6
3. c3 .. c6
4. Dc2 .. Dc7
5. f4 .. h6
6. F16 .. F35
7. B52 .. B2
... ...
A3 ,, H2
Ik vermoed van niet, Iran is natuurlijk niet achterlijk en was hier op voorbereid, ik vrees toch echt dat je boots on the ground nodig hebt. Mijn voorspelling, Israël zal wel 1 of andere gekke actie doen waarbij ze met 500 mariniers zich naar binnen werken.quote:Op zondag 22 juni 2025 07:28 schreef Hexagon het volgende:
Is de missie geslaagd eigenlijk, zijn die nucleaire installaties nu verwoest?
Dan worden alle boeren boos die dan gecanceld worden. Ik las dat er een explosie aan aanvragen is gekomen voor de rode dames.quote:Op zondag 22 juni 2025 03:45 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Als opperhoofd van de NAVO, de heer Rutte, slim is, vast niet, annuleert ie nu per direct de hele boel. Maar ja vast niet, dit paradepaardje wil hij niet missen.
Kun je oplossen met garantstellingen uit de overheid.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Aanvallen met kleine bootjes op tankers zijn genoeg om de verzekeringskosten van dat soort boten door het dak te laten gaan. Dan gaan rederijen die route vermijden en als gevolg daarvan gaat de olieprijs naar verwachting stijgen naar 120 - 150 dollar per vat.
Voorzover ik met publieke data kan vinden hebben ze maximaal 3.000 km bereik en dat is niet ver genoeg.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou wil het geval dat Iran die missiles wel heeft (of misschien wel had ondertussen) maar daar is Aegis Ashore/NATO BMD voor opgetuigd.
Soit, ik weet nog in de jaren 90 tijdens de golfoorlog. Speculanten gingen hard in op de futures in olie, prijs ervan steeg door het dak. Amerikaanse overheid gooide strategische reserves op de markt en verdiende gigantisch eraan en de olieprijs ging sneller naar beneden dan een Thaise hoer.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kun je oplossen met garantstellingen uit de overheid.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rie-dingen-betekenenquote:Op zondag 22 juni 2025 12:25 schreef suijkerbuijk het volgende:
En niemand denkt aan de straling wat nu vrij is gekomen.
En stofwolk vol met rotzooi in de lucht.
Paar van die fabrieken ontploffing zal zeker geen gevolgen hebben op de wereld.
Geloof je je eigen hypothetische bullshit? Niemand gaat met nukes gooien.quote:Op zondag 22 juni 2025 03:55 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ruslands volgende stap is een nuke op Oekraine. Niet een nuke op alle leiders van Europa.
Trump heeft al voorgesorteerd op het uit stappen van de Navo met ze opmerking dat het percentage niet geld voor hen.
Een nuke op Den Haag betekend WW3 en iedereen dood. Een nuke op Oekraine terwijl Trump de Navo niet meer steunt is veel minder erg. Want Europa gaat niet WW3 starten voor Oekraine.
quote:Op zondag 22 juni 2025 12:21 schreef Richestorags het volgende:
Voorzover ik met publieke data kan vinden hebben ze maximaal 3.000 km bereik en dat is niet ver genoeg.
Maar ja, dat is publieke data.
Als je op bovenstaande link klikt zie je ook een tabel met daarin SLV's (Satellite Launch Vehicles, t/m 6000km) wat feitelijk gewoon vermomde IRBM's/ICBM's zijn...quote:Table of Iran's Missile Arsenal
Iran's missile arsenal is the largest and most diverse in the Middle East. In 2022, U.S. Central Command's General Kenneth McKenzie stated that Iran possesses “over 3,000” ballistic missiles. This does not include the country’s burgeoning land-attack cruise missile force.[1] Iran has made substantial improvements over the past decade in the precision and accuracy of its missiles, which make them an increasingly potent conventional threat.[2] The focus on precision and accuracy has been accompanied by a self-imposed missile-range limit of 2,000 km, first publicly acknowledged in 2015. Iran could, however, abandon the limit at any time, and indeed has deployed a system, the Khorramshahr, that could almost certainly reach longer ranges if equipped with a lighter warhead. Finally, despite an early reliance on liquid-fueled missiles, Iran has since placed a greater emphasis on developing solid-propellant missiles. This trend will likely continue.[3]
quote:Focus | Is the US right to see an intercontinental ballistic missile threat in Iran’s satellite launch program?
Indeed, Iran’s Safir rocket was a modified variant of its Shahab-3 medium-range missile, using the Shahab’s engine for the first stage and a smaller second stage to boost payloads to orbit. The Simorgh is believed to cluster multiple Shahab-3-derived engines, effectively scaling up from MRBM technology to a larger booster. Although its existence remains unconfirmed, the Project Koussar, also known as Kowsar, has been mentioned in Western publications as part of broader concerns over Iran’s long-range missile ambitions, including the alleged Shahab-5 and Shahab-6. This project is reportedly an Iranian missile program linked to efforts to develop an IRBM or ICBM, using Russian RD-216 engine technology, with a potential range of 4,000 to 5,000 km.
“The technology used on Iran’s satellite launchers is virtually identical to that on ballistic missiles designed to deliver nuclear warheads,” warned U.S. Secretary of State Mike Pompeo in 2019. The only major difference between an SLV and an intercontinental ballistic missile (ICBM) is the payload: one carries a satellite with no re-entry, while the other carries a re-entry vehicle with a warhead. Mastering one brings Iran closer to mastering the other.
MDAAquote:Aegis Ashore
Strategic Implications
Europe The EPAA was designed to be a cost-effective method for the creation of a layered missile defense network in Europe that would protect U.S. partners, allies, and assets in the region from the growing Iranian ballistic missile threat
MDAAquote:Do Not Give Away Aegis Ashore Poland
In 2010, then-Vice President Biden addressed the Iranian threat in a speech to the European Union in Brussels, Belgium, and stated that “The United States and European Union have stood side-by-side to prevent Iran from developing nuclear weapons…Iran’s nuclear program violates its obligations under the Non-Proliferation Treaty and risks sparking a nuclear arms race in the Middle East.” Vice President Biden added, “In the face of the threat Iran poses, we are committed to the security of our allies.”
NATOquote:Ballistic missile defence
Why is ballistic missile defence important?
The aim of NATO BMD is to provide full coverage and protection for all NATO European populations, territory and forces against the increasing threat posed by the proliferation of ballistic missiles. For example, over the last decade, Allies have continuously voiced concerns about Iran’s intensified missile tests, and the range and precision of its ballistic missiles.
Navy.milquote:The Aegis Ashore Missile Defense System in Naval Support Facility Redizkowo, Poland, Transfers Ownership from Missile Defense Agency to the U.S. Navy
The acceptance of the Aegis Ashore site in Poland, like its sister site in Romania, is an important step in our efforts to get AAMDS ready to protect against the growing threat posed by ballistic missiles launched from Iran. The addition of this site in Poland will help provide enhanced coverage and expand protection for all NATO European populations, territories and forces against potential threats to the Euro-Atlantic area.
Dank voor de info.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Als je op bovenstaande link klikt zie je ook een tabel met daarin SLV's (Satellite Launch Vehicles, t/m 6000km) wat feitelijk gewoon vermomde IRBM's/ICBM's zijn...
[..]
Daar heeft rusland ook niet helemaal ongelijk inquote:Op zondag 22 juni 2025 14:08 schreef TLC het volgende:
Rusland noemt de aanval van de VS op Iran 'een duidelijke schending van het internationale recht'
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat klopt inderdaad, hoogverrijkt uranium is op zichzelf namelijk niet bijzonder radioactief.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:25 schreef suijkerbuijk het volgende:
Als ze het daadwerkelijk hebben weggehaald in de afgelopen dagen/weken, dan stonden er sowieso vele spionagevliegtuigen/satellieten op gericht en weet de VS waar het materiaal is.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rie-dingen-betekenen
'Uranium al weggehaald'
Geen radioactiviteit gemeten in Iran: 'Dat kan drie dingen betekenen'
Dat er geen toename van radioactiviteit wordt gemeten rond de aangevallen nucleaire installaties in Iran, hoeft niet te betekenen dat de aanval niet succesvol is geweest, zegt kernfysicus Wim Turkenburg. Volgens hem zijn er drie denkbare opties.
Over de ondergrondse installatie in Fordow zegt hij dat die mogelijk al was stilgelegd vanwege de dreiging van een Amerikaanse aanval. De tweede mogelijkheid is dat de centrifuges in de centrale niet zijn geraakt bij het Amerikaanse bombardement, maar bijvoorbeeld wel het tunnelstelsel ernaartoe. Of dat er wel straling is vrijgekomen, maar dat niet gemeten is, omdat het binnen de berg is gebleven.
Het is lastig om daar met zekerheid iets over te zeggen, ook omdat onduidelijk is waar het internationale atoomgemeenschap (IAEA) precies zijn metingen uitvoert, zegt Turkenburg. De IAEA meldt vanochtend geen verhoogde straling te hebben gemeten. Wel heeft het hoofd van het agentschap Rafael Grossi voor morgen een noodoverleg belegd.
'Uranium al weggehaald'
Iran laat vanochtend weten dat het de voorraden verrijkt uranium al had weggehaald. "Er zijn daar geen materialen meer die - als ze geraakt zouden worden - straling zouden veroorzaken en schadelijk zouden zijn voor onze landgenoten."
In aanloop naar de Amerikaanse aanval was op satellietbeelden al te zien dat er ongebruikelijke voertuigbewegingen plaatsvonden bij de installatie in Fordow. Op 19 juni stonden er zestien vrachtwagens bij een toegangsweg naar het ondergrondse complex. Die waren een dag later verplaatst.
Het is onduidelijk of dat inderdaad betekent dat het uranium is verplaatst, maar bekend was dat de VS een aanval overwogen
[ afbeelding ]
Zo makkelijk gaat het niet. Ze hebben ook hele kleine centra over het hele land verdeeld. Nu zijn ze volgens een expert al vergevorderd bij de bouw van een nog dieper en complexer grot.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als ze het daadwerkelijk hebben weggehaald in de afgelopen dagen/weken, dan stonden er sowieso vele spionagevliegtuigen/satellieten op gericht en weet de VS waar het materiaal is.
Alles is één groot narratief, aldus hun social media en YouTube-kanalen. Die lui hebben fake news over de VS 1 op 1 overgenomen naar de Nederlandse situatie, het is echt krankjorum.quote:Op zondag 22 juni 2025 06:21 schreef Falco het volgende:
[..]
De eerste gedachte is om godbetert Kati Piri op te voeren in de reactie. Dit zegt wel hoe diep triest en leeg sommige lui hier zijn
quote:Op zondag 22 juni 2025 08:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
![]()
quote:Op zondag 22 juni 2025 08:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ok zalt er volgende een keer een T achter achter zetten.
En jij moet dan zeker 'gezond denkend zijn', terwijl je doet alsof landen kunnen denken...quote:
Jij hebt zojuist iemand heel blij gemaakt, ze is al onderweg! Wat ben jij een topvent!quote:Op zondag 22 juni 2025 11:47 schreef Evangelion het volgende:
Iemand moet het doen. Ik offer mezelf wel op om leuke Iraanse dames in huis te nemen.
Ah of je werkwoorden kunt vervoegt bepaald je slimheid? Het boeit me gewoon niet, klaar.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
[..]
En jij moet dan zeker 'gezond denkend zijn', terwijl je doet alsof landen kunnen denken...
Dat je soms een fout maakt prima, maar ja, het staat i.i.g. niet voor slimheid. Is gezond denken trouwens alleen verbonden aan slimheid? Slimme mensen kunnen vast ook best ongezond denken, of niet?quote:Op zondag 22 juni 2025 14:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah of je werkwoorden kunt vervoegt bepaald je slimheid? Het boeit me gewoon niet, klaar.
Dat is trouwens waarom zuid Korea en Japan solid state raketten hebben ontwikkeld voor satellieten. Het zijn latente kernmachten met icbms. In Europa kan alleen Frankrijk dat.quote:Op zondag 22 juni 2025 13:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Als je op bovenstaande link klikt zie je ook een tabel met daarin SLV's (Satellite Launch Vehicles, t/m 6000km) wat feitelijk gewoon vermomde IRBM's/ICBM's zijn...
[..]
Je snapt best wat ik met die opmerking bedoel, met gezond denkend land, bedoel ik landen die wij fatsoenlijk beschouwen, en ja daar kijk ik best breed tegen aan, maar landen die het prima vinden dat Iran een kernwapen mag bouwen noem ik niet gezond.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat je soms een fout maakt prima, maar ja, het staat i.i.g. niet voor slimheid. Is gezond denken trouwens alleen verbonden aan slimheid? Slimme mensen kunnen vast ook best ongezond denken, of niet?
Misschien is het je opgevallen dat 'gezond denken' een loze term is...
We zullen zien hoe gezellig het wordt in de wereld en de VS vind ik op het moment alles behalve een 'gezond denkend land'.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je snapt best wat ik met die opmerking bedoel, met gezond denkend land, bedoel ik landen die wij fatsoenlijk beschouwen, en ja daar kijk ik best breed tegen aan, maar landen die het prima vinden dat Iran een kernwapen mag bouwen noem ik niet gezond.
Klopt, het vervelende is dat we ook nog eens afhankelijk van ze zijn en we dit de komende 30 jaar ook blijven.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:59 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
We zullen zien hoe gezellig het wordt in de wereld en de VS vind ik op het moment alles behalve een 'gezond denkend land'.
Dus zo gezond is het dus niet. Ik merk een enorme tegenstrijdigheid bij je, ik probeer er dus vat op te krijgen. Nu vind ik Iran ook een kutland, dus ben iig met je eens dat Iran dan geen gezond denkend land is. Bij zowel Netanyahu en Trump krijg ik enorme Irak vibes en ik kan je nu alvast zeggen dat het hier niet bij blijft. Het is wat de VS betreft bijna een exacte kopie van wat Bush allemaal zei.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, het vervelende is dat we ook nog eens afhankelijk van ze zijn en we dit de komende 30 jaar ook blijven.
Gaan ze dan nog een keer aanvallen? ( als dat uranium ergens anders zou zijn)quote:Op zondag 22 juni 2025 14:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als ze het daadwerkelijk hebben weggehaald in de afgelopen dagen/weken, dan stonden er sowieso vele spionagevliegtuigen/satellieten op gericht en weet de VS waar het materiaal is.
Voor het einde van het jaar verwacht ik laarzen op de grond daar.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Gaan ze dan nog een keer aanvallen? ( als dat uranium ergens anders zou zijn)
Als Tulsi Gabbard (Hoofd Nationale Veiligheidsdiensten) op 25 maart verklaart dat Iran geen nucleaire wapens aan het bouwen is dan lijkt dat wel allemaal heel snel te zijn omgedraaid.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus zo gezond is het dus niet. Ik merk een enorme tegenstrijdigheid bij je, ik probeer er dus vat op te krijgen. Nu vind ik Iran ook een kutland, dus ben iig met je eens dat Iran dan geen gezond denkend land is. Bij zowel Netanyahu en Trump krijg ik enorme Irak vibes en ik kan je nu alvast zeggen dat het hier niet bij blijft. Het is wat de VS betreft bijna een exacte kopie van wat Bush allemaal zei.
Zou het dan zo kunnen zijn dat in deze je Israël als gezond denkend land beschouwt?
Die hebben in de tussentijd vast Oppenheimer zitten kijken in Iran.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als Tulsi Gabbard (Hoofd Nationale Veiligheidsdiensten) op 25 maart verklaart dat Iran geen nucleaire wapens aan het bouwen is dan lijkt dat wel allemaal heel snel te zijn omgedraaid.
Tulsi Gabbard now says Iran could produce nuclear weapon 'within weeks' - BBC News https://share.google/IRmneNHSbEt3ROE2Z
Iran kan het bouwen. Iran doet het tot dusver niet omdat het niet mag van hun Ayatollah. De vraag is hoe lang deze machtsverhoudingen nog stand houden aangezien de roep om een kernwapen ter bescherming van Iran groter en groter wordt.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als Tulsi Gabbard (Hoofd Nationale Veiligheidsdiensten) op 25 maart verklaart dat Iran geen nucleaire wapens aan het bouwen is dan lijkt dat wel allemaal heel snel te zijn omgedraaid.
Tulsi Gabbard now says Iran could produce nuclear weapon 'within weeks' - BBC News https://share.google/IRmneNHSbEt3ROE2Z
Dat die roep groter wordt is niet heel raar na de aanvallen van afgelopen week.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Iran kan het bouwen. Iran doet het tot dusver niet omdat het niet mag van hun Ayatollah. De vraag is hoe lang deze machtsverhoudingen nog stand houden aangezien de roep om een kernwapen ter bescherming van Iran groter en groter wordt.
Je kan je dus afvragen of we de sancties minderen in ruil voor minder hoogwaardig uranium niet gewoon hadden moeten nemen.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat die roep groter wordt is niet heel raar na de aanvallen van afgelopen week.
Bij uraniumverrijking heb je het over gasvormig uranium, een verbinding tussen Uranium en Fluor. Dat verplaats je niet zomaar ff. Het spul is chemisch zeer reactief en gevaarlijkquote:Op zondag 22 juni 2025 12:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
'Uranium al weggehaald'
Iran laat vanochtend weten dat het de voorraden verrijkt uranium al had weggehaald. "Er zijn daar geen materialen meer die - als ze geraakt zouden worden - straling zouden veroorzaken en schadelijk zouden zijn voor onze landgenoten."
In aanloop naar de Amerikaanse aanval was op satellietbeelden al te zien dat er ongebruikelijke voertuigbewegingen plaatsvonden bij de installatie in Fordow. Op 19 juni stonden er zestien vrachtwagens bij een toegangsweg naar het ondergrondse complex. Die waren een dag later verplaatst.
Het is onduidelijk of dat inderdaad betekent dat het uranium is verplaatst, maar bekend was dat de VS een aanval overwogen
Mensen die niets inhoudelijks te melden hebben klagen over spelling en grammatica. De pseudo-intellectuele variant van de jij-bak.quote:Op zondag 22 juni 2025 14:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
[..]
[..]
En jij moet dan zeker 'gezond denkend zijn', terwijl je doet alsof landen kunnen denken...
Mensen die twee keer dezelfde post posten om deze onzin uit te kramen zijn niet veel beter. Het punt was ook helemaal niets grammaticaals of spellinggerelateerd. Beter lezen dus, Jan.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Niemand? Ik heb vanochtend al meerdere berichten gelezen waaruit bleek dat verschillende organisaties dit gemeten hadden en geen straling opgemerkt hebben.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:25 schreef suijkerbuijk het volgende:
En niemand denkt aan de straling wat nu vrij is gekomen.
En stofwolk vol met rotzooi in de lucht.
Post gewoon inhoudelijk , zeikertquote:Op zondag 22 juni 2025 15:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Mensen die twee keer dezelfde post posten om deze onzin uit te kramen zijn niet veel beter. Het punt was ook helemaal niets grammaticaals of spellinggerelateerd. Beter lezen dus, Jan.
Inmiddels zeur je al meerdere posts over de posts van anderen, zonder enige inhoud.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Post gewoon inhoudelijk , zeikert
Volgens mijn weer-app zou het in die regio windkracht 2 staan. Dat is langzaam.quote:Op zondag 22 juni 2025 12:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Geen radioactiviteit gemeten in Iran:
Ik heb het hier al vaker gezegd, maar je post hier twee verschillende dingen. Nederland is ook een land dat in relatief korte tijd noeks kan maken, maar we doen het niet. Kunnen en willen zijn de sleutelwoorden.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Was er maar een verdrag om dat te voorkomen. He was die er niet totdat de twee oorlogshitsers die nu bommen gooien het overboord hadden gegooid?quote:Op zondag 22 juni 2025 14:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je snapt best wat ik met die opmerking bedoel, met gezond denkend land, bedoel ik landen die wij fatsoenlijk beschouwen, en ja daar kijk ik best breed tegen aan, maar landen die het prima vinden dat Iran een kernwapen mag bouwen noem ik niet gezond.
Misschien met de onbetrouwbaar usa.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:52 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb het hier al vaker gezegd, maar je post hier twee verschillende dingen. Nederland is ook een land dat in relatief korte tijd noeks kan maken, maar we doen het niet. Kunnen en willen zijn de sleutelwoorden.
ja die zal daar niet blij mee zijnquote:
Ja ik beschouw Israël als gezond denkend land, maar niet onder Netanyahu.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus zo gezond is het dus niet. Ik merk een enorme tegenstrijdigheid bij je, ik probeer er dus vat op te krijgen. Nu vind ik Iran ook een kutland, dus ben iig met je eens dat Iran dan geen gezond denkend land is. Bij zowel Netanyahu en Trump krijg ik enorme Irak vibes en ik kan je nu alvast zeggen dat het hier niet bij blijft. Het is wat de VS betreft bijna een exacte kopie van wat Bush allemaal zei.
Zou het dan zo kunnen zijn dat in deze je Israël als gezond denkend land beschouwt?
Nou, dan zijn we het daarover eens.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja ik beschouw Israël als gezond denkend land, maar niet onder Netanyahu.
Zonder inzet van atoomwapens, kun je idd een oorlog niet winnen tenzij je ook grondtroepen inzet, dan heb je ook iets aan het overwicht in het luchtruim.quote:Op zondag 22 juni 2025 15:20 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Voor het einde van het jaar verwacht ik laarzen op de grond daar.
Wat een kortzichtige reactie. Een atoombom en een ballistische raket zijn helemaal niet meer zo high-tech. Alleen aan de splijtstof komen is nog wat lastiger. Niet ieder land heeft net zo'n grote verrijkingsfabriek als wij.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:46 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben vooralsnog wel blij met deze actie. Het laat even heel duidelijk zien wat er gebeurt als je als schurkenregime met nuke gaat spelen.
Dictators en schurkenregiems bedoel je die niet het belang van hun bevolking op het oog hebben maar hun eigen macht.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wat een kortzichtige reactie. Een atoombom en een ballistische raket zijn helemaal niet meer zo high-tech. Alleen aan de splijtstof komen is nog wat lastiger. Niet ieder land heeft net zo'n grote verrijkingsfabriek als wij.
Hoe hoger je de druk opvoert, hoe meer landen dat gaan zien als de beste overlevingsstrategie.
Zeikerd*quote:Op zondag 22 juni 2025 15:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Post gewoon inhoudelijk , zeikert
Nee, iran is in die regio niet geliefd en heeft weinig bondgenoten.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
Zijn er daar in de regio nu nog landen die niet direct of indirect tegen Israël en/of de VS gaan vechten? De meeste doen het hoogstens nog niet officieel, heb ik zo het idee. Na Gaza was het al bijna zo ver en nu Israël de VS opdracht kan geven om bombardementen uit te voeren ...
Dank je voor deze waardevolle bijdrage aan de discussie over een preventieve aanval op Iran.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zeikerd*
Het zijn altijd mensen met abominabele spelling zoals jij die beweren dat dat niet belangrijk is.
abominabele, dat zeg je ook alleen maar als je “geleerd” wil overkomen.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zeikerd*
Het zijn altijd mensen met abominabele spelling zoals jij die beweren dat dat niet belangrijk is.
Iran is als een van de weinige islamitische landen sjiietisch, en in die regio sowieso de enige.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:44 schreef SymbolicFrank het volgende:
Zijn er daar in de regio nu nog landen die niet direct of indirect tegen Israël en/of de VS gaan vechten? De meeste doen het hoogstens nog niet officieel, heb ik zo het idee. Na Gaza was het al bijna zo ver en nu Israël de VS opdracht kan geven om bombardementen uit te voeren ...
Jij misschien.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
abominabele, dat zeg je ook alleen maar als je “geleerd” wil overkomen.
In goed Nederlands, afschuwelijk of gruwelijk
Graag gedaan. Die heb ik overigens al genoeg geleverdquote:Op zondag 22 juni 2025 20:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dank je voor deze waardevolle bijdrage aan de discussie over een preventieve aanval op Iran.
Dori Doreauquote:Op zondag 22 juni 2025 20:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik moest meteen aan hem denken:
Bekijk deze YouTube-video
De druiven zijn vooral heel zuur.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:48 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]
De meest waardeloze president ooit.
Cartoon is waardelozerquote:Op zondag 22 juni 2025 21:48 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]
De meest waardeloze president ooit.
Zo slecht zijn ze wel.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of dat Hammas gewoon een zware bom op een eigen ziekenhuis afschoot, puur om de schuld aan Israël te geven.
Volgens mij wonen er nog steeds meer dan 2mln mensen in gaza. Net z9 veel als voor 7 oktober 2023.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:55 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
[..]
Het is tijdens een oorlog gerechtvaardigd om militaire doelen uit te schakelen, niet een gehele bevolking.
Wat Israël doet is compleet fout en is niet goed te praten.
quote:Op zondag 22 juni 2025 22:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij wonen er nog steeds meer dan 2mln mensen in gaza. Net z9 veel als voor 7 oktober 2023.
Echt goeie 'genocide'.
Kom anders met cijfers.
Sledgehammerquote:Op zondag 22 juni 2025 20:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
'Only asking questions'quote:
Als je een land naast Noord-Korea of Rusland hebt, bijvoorbeeld. De meeste kernwapens en raketten waren ontworpen en gebouwd in Oekraïne, maar die hebben ze allemaal vrijwillig ingeleverd. Dat was niet heel slim.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dictators en schurkenregiems bedoel je die niet het belang van hun bevolking op het oog hebben maar hun eigen macht.
Maar aan wie hebben ze de grootste hekel?quote:Op zondag 22 juni 2025 20:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Iran is als een van de weinige islamitische landen sjiietisch, en in die regio sowieso de enige.
En soennieten en sjiieten zijn elkaars gezworen vijanden (het gros van de slachtoffers van islamitische terreur wereldwijd valt onder de moslims vanwege deze sektarische strijd).
Dus nee, dat is zeer onwaarschijnlijk.
De inval van de Crim door het russische regieme in 2014 was een trendbreuk. Sindsdien ruled 'might makes right', in elk mogelijk opzicht. De VN is uitgespeeld en kan opgeheven worden.quote:Op zondag 22 juni 2025 23:19 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je een land naast Noord-Korea of Rusland hebt, bijvoorbeeld. De meeste kernwapens en raketten waren ontworpen en gebouwd in Oekraïne, maar die hebben ze allemaal vrijwillig ingeleverd. Dat was niet heel slim.
Of als je een land in de buurt van Israël hebt. Of denkt dat de VS je wel eens in het vizier zou kunnen nemen. De lijst van redenen om met kernwapens te kunnen dreigen wordt steeds langer. De regeringen worden wereldwijd ook steeds rechtser en dus steeds oorlogszuchtiger. MAD wordt dan steeds sneller een vereiste.
Trust mequote:Op zondag 22 juni 2025 20:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, bij de golfoorlogen kwam dat ook al op tafel.quote:Op zondag 22 juni 2025 23:26 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De inval van de Crim door het russische regieme in 2014 was een trendbreuk. Sindsdien ruled 'might makes right', in elk mogelijk opzicht. De VN is uitgespeeld en kan opgeheven worden.
Maar we hebben nu een nieuwe nodig, waar naast Rusland ook de VS en Israël niet in zitten. Dat zijn nu de grootste gevaren voor de wereldvrede. Rusland was achteraf gezien niet zo heel gevaarlijk, dus om daar nu een hele organisatie (de NATO) tegen in stand te houden?quote:Op zondag 22 juni 2025 23:30 schreef sp3c het volgende:
VN blijft gewoon en might is altijd al right geweest, dat is niets nieuws
Het grote probleem is het veto recht. Je kunt alleen "vriendelijke wetjes" goedgekeurd krijgen.quote:Op maandag 23 juni 2025 00:15 schreef sp3c het volgende:
Een wereldvolkerenbond waar sommige volkeren niet aan mee mogen doen linkt me wat contraptoductief en waarom er een afschrikwekkende werking van de vn uit zou moeten gaan ontgaat me
Het grote probleem is dat degene met de meeste militaire macht gewoon de baas is. Wetten zijn leuk voor de onderdanen niet voor de baas.quote:Op maandag 23 juni 2025 01:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het grote probleem is het veto recht. Je kunt alleen "vriendelijke wetjes" goedgekeurd krijgen.
Je wil ook niet met een meeste stemmen gelden resolutie op vredesmissie want de meeste lidstaten zijn nu eenmaal klote, corrupt of beidenquote:Op maandag 23 juni 2025 01:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het grote probleem is het veto recht. Je kunt alleen "vriendelijke wetjes" goedgekeurd krijgen.
Kijk anders dit interview van Rubio ff, en je hebt je antwoorden, de domheid hier is weer echt niet te stuiten:quote:Op zondag 22 juni 2025 03:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
Iemand die filmpjes moet posten omdat hij de domheid niet zelf kan weerleggen wat een heldere lichten hebben we hier toch rondslingeren.quote:Op maandag 23 juni 2025 02:02 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Kijk anders dit interview van Rubio ff, en je hebt je antwoorden, de domheid hier is weer echt niet te stuiten:
Domheid? Waarom zou je zelf tijd verspillen als leek op Fok met je argumenten als jou complete mening al door iemand die nota bene in de kelder in het WH bij de aanval aanwezig en betrokken was?quote:Op maandag 23 juni 2025 08:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Iemand die filmpjes moet posten omdat hij de domheid niet zelf kan weerleggen wat een heldere lichten hebben we hier toch rondslingeren.
Ah, Fox News. Ja, qua propaganda kan Musk daar nog wat van leren. Het is ook het favoriete kanaal van Trump, die zegt daar veel van te leren. Als het nog extremer moet zijn, kom je bij Alex Jones terecht.quote:Op maandag 23 juni 2025 02:02 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Kijk anders dit interview van Rubio ff, en je hebt je antwoorden, de domheid hier is weer echt niet te stuiten:
Joh.quote:Op maandag 23 juni 2025 14:50 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Hij zegt gewoon precies hoe ik dr over denk
Ik denk dat Iran erg heeeeel erg verstandig aan zal doen om de VS niet uit te dagen.quote:Op maandag 23 juni 2025 18:57 schreef Arcee het volgende:
Explosies boven hoofdstad Qatar, 'zes Iraanse raketten richting basis VS'
De shit is aan?
Lijkt een vergeldingsactie voor de bühne, met waarschuwing vooraf.quote:Op maandag 23 juni 2025 18:57 schreef Arcee het volgende:
Explosies boven hoofdstad Qatar, 'zes Iraanse raketten richting basis VS'
De shit is aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |