Landen als Nederland hoeven ze niet te ontwikkelen, ze hoeven ze slechts te bouwen. Vergeet niet dat de Pakistaan Abdul Qadeer Khan, de vader van de Pakistaanse atoombom dit in Nederland leerde bij Urenco.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:09 schreef theunderdog het volgende:
Overigens heb ik ergens de hoop dat landen als Duitsland stiekem bezig zijn met het ontwikkelen van kernwapens.
Aanvallen met kleine bootjes op tankers zijn genoeg om de verzekeringskosten van dat soort boten door het dak te laten gaan. Dan gaan rederijen die route vermijden en als gevolg daarvan gaat de olieprijs naar verwachting stijgen naar 120 - 150 dollar per vat.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:04 schreef Hexagon het volgende:
Zo'n blokkade heb je toch zo aan poeder geschoten?
Neuh. Kernwapens zijn defensief en een politiek middel. meer niet.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:15 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Alsof die extremistische gekken daar een lor om geven, die rekenen zich al rijk in het paradijs. Daar zit het grote verschil met bijv Kim.
Waar baseer je dat op?quote:Op zondag 22 juni 2025 10:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want kernwapens worden ontwikkelt door landen die echt wel weten wat ze doen.
Dat is in het geval van Iran bijzonder naïef.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Neuh. Kernwapens zijn defensief en een politiek middel. meer niet.
Het zorgt voor MAD. En wie de terrorist is, is volgens iedereen weer anders. Volgens veel mensen doet Israel aan staatsterreur. Pakistan heeft ook kernwapens. Die hindu-nationalisten uit India zijn ook knetter.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?
Een kernbom is toch de ultieme vorm van terrorisme volgens religieuze fanatici
Maar als er een keer een land komt wat MAD niet zoveel uitmaakt. Dan is dat opeens geen argument meerquote:
Daar geloof ik niets van. Wetenschap is niet nationalistisch.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Landen als Nederland hoeven ze niet te ontwikkelen, ze hoeven ze slechts te bouwen. Vergeet niet dat de Pakistaan Abdul Qadeer Khan, de vader van de Pakistaanse atoombom dit in Nederland leerde bij Urenco.
Duitsland heeft de hele kennis van atoomtechnologie al decennia geleden bij het grof vuil gezet. Waar ze nog niet zo lang geleden heel goed in waren. Bedrijven als Siemens en Degussa hebben de kennis gewoon niet meer in huis.
Die Iraanse Centrifuges waren van Siemens he.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Landen als Nederland hoeven ze niet te ontwikkelen, ze hoeven ze slechts te bouwen. Vergeet niet dat de Pakistaan Abdul Qadeer Khan, de vader van de Pakistaanse atoombom dit in Nederland leerde bij Urenco.
Duitsland heeft de hele kennis van atoomtechnologie al decennia geleden bij het grof vuil gezet. Waar ze nog niet zo lang geleden heel goed in waren. Bedrijven als Siemens en Degussa hebben de kennis gewoon niet meer in huis.
Net als in Irak, Libië en Syrië inderdaad.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:28 schreef Toine51 het volgende:
Tijd dat het regime in Iran optieft, en een Westerse wind gaat waaien daar ipv die middeleeuwse barbaarse religie-idioten...
Vertel? Volgens mijn info leverde Khan de blauwdrukken, kocht Iran op de zwarte markt (nee, niet in Beverwijk) onderdelen en bouwde ze zelf.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die Iraanse Centrifuges waren van Siemens he.
Als je het beter weet, vertel, welke D bedrijven hebben nog veel kennis van uraniumverrijking?quote:Op zondag 22 juni 2025 10:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar geloof ik niets van. Wetenschap is niet nationalistisch.
Kennis gaat over grenzen.
Dat weet ik niet uit mijn hoofd. Maar jij denkt dat er in Duitsland geen knappe koppen zitten die daar veel over weten?quote:Op zondag 22 juni 2025 10:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als je het beter weet, vertel, welke D bedrijven hebben nog veel kennis van uraniumverrijking?
Nou ja, het draaide op Software van Siemens.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vertel? Volgens mijn info leverde Khan de blauwdrukken, kocht Iran op de zwarte markt (nee, niet in Beverwijk) onderdelen en bouwde ze zelf.
Nee. Ik reageer met het feit dat kennis wordt gedeeld. Misschien dat een land als Nederland het wel eerder zou kunnen realiseren dan Duitsland.quote:
Aanname en suggestie, niets concreets.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Ik reageer met het feit dat kennis wordt gedeeld.
Hahaquote:Op zondag 22 juni 2025 11:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Aanname en suggestie, niets concreets.
Ah, je bedoeld de Siemens SCADA-systemen en de daaraan gekoppelde PLC’s. Ja klopt. Mooi verhaal trouwens hoe Erik van Sabben daar Stuxnet daar binnen wist te brengen. AIVD heeft daar waarschijnlijk meer schade mee aangericht dan de Israelische en Amerikaans bombardementen.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja, het draaide op Software van Siemens.
Ik vermoed dat het een joined effort was, het mooiste vond ik nog wel dat de malware de logging zo beïnvloede dat er leek of er niets aan de hand wasquote:Op zondag 22 juni 2025 11:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ah, je bedoeld de Siemens SCADA-systemen en de daaraan gekoppelde PLC’s. Ja klopt. Mooi verhaal trouwens hoe Erik van Sabben daar Stuxnet daar binnen wist te brengen. AIVD heeft daar waarschijnlijk meer schade mee aangericht dan de Israelische en Amerikaans bombardementen.
Nou wil het geval dat Iran die missiles wel heeft (of misschien wel had ondertussen) maar daar is Aegis Ashore/NATO BMD voor opgetuigd.quote:Op zondag 22 juni 2025 03:30 schreef Richestorags het volgende:
Om de ballistische raketten van Iran tegen te houden die Nederland niet kunnen bereiken.
Ja, prachtig verhaalquote:Op zondag 22 juni 2025 11:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een joined effort was, het mooiste vond ik nog wel dat de malware de logging zo beïnvloede dat er leek of er niets aan de hand was
Schaakbord omver gegooidquote:Op zondag 22 juni 2025 11:18 schreef Oud_student het volgende:
Escalatie;
1. e4 .. e5
2. Ph3 .. Pf6
3. c3 .. c6
4. Dc2 .. Dc7
5. f4 .. h6
6. F16 .. F35
7. B52 .. B2
... ...
A3 ,, H2
Ik vermoed van niet, Iran is natuurlijk niet achterlijk en was hier op voorbereid, ik vrees toch echt dat je boots on the ground nodig hebt. Mijn voorspelling, Israël zal wel 1 of andere gekke actie doen waarbij ze met 500 mariniers zich naar binnen werken.quote:Op zondag 22 juni 2025 07:28 schreef Hexagon het volgende:
Is de missie geslaagd eigenlijk, zijn die nucleaire installaties nu verwoest?
Dan worden alle boeren boos die dan gecanceld worden. Ik las dat er een explosie aan aanvragen is gekomen voor de rode dames.quote:Op zondag 22 juni 2025 03:45 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Rusland is een bondgenoot van Iran.
45 landen komen samen in één kleine clusterfuck in Den Haag, hetzelfde oord als waar onze gehele legislatuur is gevestigd. De Koning woont niet ver van Den Haag.
Als dat boem doet middels een tactische raket van Rusland, is Nederland, bureaucratisch gezien, weg. Helemaal weg, foetsie.
Dus ja, lach maar weg. Bagatelliseer het maar.
Als die josti van een Trump nou een week had gewacht, was dit niet zo'n probleem geweest. Dan hadden ze het prima via de Alaska route uit kunnen vechten. Buiten het zicht van Nederland om en de visite die wij volgende week verwachten.
Als opperhoofd van de NAVO, de heer Rutte, slim is, vast niet, annuleert ie nu per direct de hele boel. Maar ja vast niet, dit paradepaardje wil hij niet missen.
Kun je oplossen met garantstellingen uit de overheid.quote:Op zondag 22 juni 2025 10:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Aanvallen met kleine bootjes op tankers zijn genoeg om de verzekeringskosten van dat soort boten door het dak te laten gaan. Dan gaan rederijen die route vermijden en als gevolg daarvan gaat de olieprijs naar verwachting stijgen naar 120 - 150 dollar per vat.
Voorzover ik met publieke data kan vinden hebben ze maximaal 3.000 km bereik en dat is niet ver genoeg.quote:Op zondag 22 juni 2025 11:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou wil het geval dat Iran die missiles wel heeft (of misschien wel had ondertussen) maar daar is Aegis Ashore/NATO BMD voor opgetuigd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |