*Pakt theezakje en kopje.quote:Op woensdag 18 juni 2025 00:31 schreef NailQueen het volgende:
* zet alvast de koffiebonen, theezakjes en kopjes klaar voor morgen.
Al gevonden?quote:Op woensdag 18 juni 2025 08:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
*Pakt theezakje en kopje.
*Kijkt rond op zoek naar het water.
In Zeeland zou dat te doen moeten zijnquote:
Ik heb een kraan gevonden en daar kwam het uit.quote:
Dat is vooral zout. K weet niet of je daar thee mee wil zetten.quote:
Echt bizarquote:Op woensdag 18 juni 2025 10:22 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik heb voor t 50 jarig huwelijk van mn ouders een tijdschrift gemaakt. Keiveel werk, maar wel een heel leuk resultaat geworden.![]()
En even, 50 jaar getrouwd, wat een tijd...
Ja als wij de 50 jaar getrouwd willen halen zijn we bijna 90.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:08 schreef Meke het volgende:
[..]
Echt bizar50 jaar (!!)
Ik heb vriendinnen die volgend jaar de helft van hun leven verkering hebben, dat is ook bizar
Nog steeds wel bijzonderquote:Op woensdag 18 juni 2025 11:16 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja als wij de 50 jaar getrouwd willen halen zijn we bijna 90.
Wat een leuk en creatief ideequote:Op woensdag 18 juni 2025 10:22 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik heb voor t 50 jarig huwelijk van mn ouders een tijdschrift gemaakt. Keiveel werk, maar wel een heel leuk resultaat geworden.![]()
Ik vraag me af of dat nu nog zo voorkomen in onze generatie. Zelden denk ikquote:Op woensdag 18 juni 2025 10:22 schreef egeltje1985 het volgende:
Denk ik helaas ook.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat nu nog zo voorkomen in onze generatie. Zelden denk ik
Ik denk inderdaad wel minder scheidingen omdat er minder getrouwd wordt, maar qua langdurige relaties ben ik wel benieuwd. Om mij heen hebben de meeste mensen nu al behoorlijk lang een relatie en verwacht ik niet dat die snel uit gaan, maar je weet het nietquote:Op woensdag 18 juni 2025 11:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik wil ook weer terug.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:29 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben moe van het slapen wakker geworden
Mijn man heeft vooral jongere vrienden (hij ging pas op z’n 21e bij een studentenvereniging) dus we hebben nu heel veel huwelijken. Ik kan er niks aan doen maar stiekem vraag ik me bij elk huwelijk af wie er het eerst gaat scheidenquote:Op woensdag 18 juni 2025 11:53 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad wel minder scheidingen omdat er minder getrouwd wordt, maar qua langdurige relaties ben ik wel benieuwd. Om mij heen hebben de meeste mensen nu al behoorlijk lang een relatie en verwacht ik niet dat die snel uit gaan, maar je weet het niet![]()
Misschien zit ik qua leeftijd nu nog te veel in de tropenjaren en gaan straks als we 40 worden iedereen uit elkaar, als de kinderen niet meer piepklein zijn
Geen smurfen?quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik heb een kraan gevonden en daar kwam het uit.
Ah nu snap ik waarom ze bij Vader Abraham wel uit de kraan kwamen. Die was niet snel genoeg met beslissen of de kraan weer dicht moest.quote:Op woensdag 18 juni 2025 15:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik deed op tijd de kraan weer dicht.
Ja ik heb dit ook gedaan om te voorkomen dat familie voor die andere opties gingen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Wat een leuk en creatief idee![]()
In elk geval veel beter dan zo’n Alfabetrijm of een eigen tekst op Het Kleine Café Aan De Haven.
Ik denk het amper. Je moet gewoon erg jong trouwen dan. Dus misschien meer in wat religieuze kringen, waar mensen wel vaak jong trouwen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 11:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Maak daar maar een geregistreerd partnerschap vanquote:Op woensdag 18 juni 2025 17:41 schreef NailQueen het volgende:
Ik doe natuurlijk belastingaangiftes en daar moet je ook de burgelijke stand doorgeven. Wat mij opvalt is dat de oudere generatie getrouwd is maar dat vooral de groep 'millennials' een geregistreerd burgerschap hebben. Meestal om de reden dat het lekker goedkoop is zonder poespas en gedoe. Er zijn een paar bij die wel getrouwd zijn maar die zijn op 1 hand te tellen.
Geregistreerd burgerschap of soeverein.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:57 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Maak daar maar een geregistreerd partnerschap van
Er zijn in mijn omgeving wel de nodige mensen getrouwd met alleen een aangifte op het gemeentehuis en zonder bruiloft en alles.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:41 schreef NailQueen het volgende:
Ik doe natuurlijk belastingaangiftes en daar moet je ook de burgelijke stand doorgeven. Wat mij opvalt is dat de oudere generatie getrouwd is maar dat vooral de groep 'millennials' een geregistreerd burgerschap hebben. Meestal om de reden dat het lekker goedkoop is zonder poespas en gedoe. Er zijn een paar bij die wel getrouwd zijn maar die zijn op 1 hand te tellen.
Mijn ervaring is dat in deze tijd vooral rijke mensen/influencer types nog trouwen. Gewoon om een beetje te showen.quote:Op woensdag 18 juni 2025 17:41 schreef NailQueen het volgende:
Ja dat bedoelde ikquote:Op woensdag 18 juni 2025 17:57 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Al die oudere generaties zijn gewoon illegaalquote:Op woensdag 18 juni 2025 17:57 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Dat Blokker veertig winkels heropent is wel een zwaaiende vlag waard.quote:
Daar hebben we al de Russen voor toch?quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
YES! Lekker. Maak die Oekraļners helemaal kapot!!
quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:15 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Daar hebben we al de Russen voor toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life is what happens to you while you're busy making other plans
jaquote:Op woensdag 18 juni 2025 19:57 schreef sportfreak het volgende:
Kwartfinale tegen Portugal.
Nou, dan weet je het wel.
De Russische trollen hebben ESF ook gevonden.quote:Op woensdag 18 juni 2025 18:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
YES! Lekker. Maak die Oekraļners helemaal kapot!!
Het EK voor spelers tot 23 jaarquote:
Mooi ik heb wel zin om met een portie bitterballen en Nederlandse vlag om m'n schouders voor de tv te zittenquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:21 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Het EK voor spelers tot 23 jaar
En als dit is afgelopen kunnen we bijna in één keer door naar het EK voor vrouwen.
Was Nederland daarvoor gekwalificeerd? Zo ja, dan zal het geen feest worden met hun huidige vorm...quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:21 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Het EK voor spelers tot 23 jaar
En als dit is afgelopen kunnen we bijna in één keer door naar het EK voor vrouwen.
Maar dat kan toch altijd? Daarvoor hoeft de TV niet eens per se aan te staan. YOLO toch.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:29 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Mooi ik heb wel zin om met een portie bitterballen en Nederlandse vlag om m'n schouders voor de tv te zitten
Na drie wedstrijden zijn de dames klaar. De jochies zijn na zaterdag wel klaar.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Was Nederland daarvoor gekwalificeerd? Zo ja, dan zal het geen feest worden met hun huidige vorm...
Ja, en dan zitten ze ook nog in de 'poule des doods' met Engeland, Frankrijk en Wales.quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Was Nederland daarvoor gekwalificeerd? Zo ja, dan zal het geen feest worden met hun huidige vorm...
Precies. Kan ook bij Nieuwsuur, als je maar wilquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar dat kan toch altijd? Daarvoor hoeft de TV niet eens per se aan te staan. YOLO toch.
Doe je dat ook in Spanje?quote:Op woensdag 18 juni 2025 21:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar dat kan toch altijd? Daarvoor hoeft de TV niet eens per se aan te staan. YOLO toch.
Bij mij in de omgeving is dat vaak ook een beetje een compromis, als één van de partners wel wil trouwen en de ander nietquote:Op woensdag 18 juni 2025 17:41 schreef NailQueen het volgende:
Ik doe natuurlijk belastingaangiftes en daar moet je ook de burgelijke stand doorgeven. Wat mij opvalt is dat de oudere generatie getrouwd is maar dat vooral de groep 'millennials' een geregistreerd partnerschap hebben. Meestal om de reden dat het lekker goedkoop is zonder poespas en gedoe. Er zijn een paar bij die wel getrouwd zijn maar die zijn op 1 hand te tellen.
Wij vallen in de laatste categoriequote:Op donderdag 19 juni 2025 08:45 schreef Meke het volgende:
[..]
Bij mij in de omgeving is dat vaak ook een beetje een compromis, als één van de partners wel wil trouwen en de ander niet![]()
Of mensen die bijv zwanger zijn of een huis kopen, snel even registreren zodat alles juridisch geregeld is en dan later nog met groot feest willen laten omzetten in een huwelijk
Ik vond het tijdens ons geregistreerd partnerschap wel bijzonder veel poespasquote:Op donderdag 19 juni 2025 10:11 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Wij vallen in de laatste categoriezagen het geregistreerde partnerschap als iets om het goed te regelen zonder al te veel gedoe. We hebben er ook voor gekozen om het zonder ceremonie te doen. Voor mij dikke prima, hoefde die poespas niet. Later gaan we wel trouwen en dan feestje erbij inderdaad.
Dit is voor mij ook de reden om bijna niet op mijn telefoon op FOK! te kijken. De laatste keer was 6 april, omdat ik toen de hele dag niet thuis was, maar toch even een berichtje wilde postenquote:Op donderdag 19 juni 2025 12:06 schreef NailQueen het volgende:
Die FOK reclames over het scherm zijn echt bloedirritant en helaas kan ik geen adblock hebben op mijn telefoon![]()
quote:Op donderdag 19 juni 2025 12:44 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dit is voor mij ook de reden om bijna niet op mijn telefoon op FOK! te kijken. De laatste keer was 6 april, omdat ik toen de hele dag niet thuis was, maar toch even een berichtje wilde posten(kenners weten waarom)
Daarom heb ik een abonnementquote:Op donderdag 19 juni 2025 12:06 schreef NailQueen het volgende:
Die FOK reclames over het scherm zijn echt bloedirritant en helaas kan ik geen adblock hebben op mijn telefoon![]()
Mijn vriend en ik hebben vorig jaar een huis gekocht en wij hebben juist gekozen om geen geregistreerd partnerschap te doen omdat wij in de toekomst wel nog willen trouwen. Dus daar zagen we het nut niet zo van in. Dus wij hebben een samenlevingscontract gedaan.quote:Op donderdag 19 juni 2025 08:45 schreef Meke het volgende:
[..]
Bij mij in de omgeving is dat vaak ook een beetje een compromis, als één van de partners wel wil trouwen en de ander niet![]()
Of mensen die bijv zwanger zijn of een huis kopen, snel even registreren zodat alles juridisch geregeld is en dan later nog met groot feest willen laten omzetten in een huwelijk
Wij waren vooral gierig, geregistreerd partnerschap op dinsdag was gratis en een samenlevingscontract kostte geld voor de notarisquote:Op donderdag 19 juni 2025 13:59 schreef koekje_ het volgende:
[..]
Mijn vriend en ik hebben vorig jaar een huis gekocht en wij hebben juist gekozen om geen geregistreerd partnerschap te doen omdat wij in de toekomst wel nog willen trouwen. Dus daar zagen we het nut niet zo van in. Dus wij hebben een samenlevingscontract gedaan.
Haha ja kan ik me ook goed voorstellen hoor. Had mij ook minder uitgemaakt denk ik maar mijn vriend is denk wat traditionele wat dat betreftquote:Op donderdag 19 juni 2025 14:05 schreef Yesse het volgende:
[..]
Wij waren vooral gierig, geregistreerd partnerschap op dinsdag was gratis en een samenlevingscontract kostte geld voor de notarisEn de omzetting werd gewoon gevierd zoals een reguliere bruiloft, op de getuigen na
Ja ik had ook in mijn hoofd dat geregistreerd partnerschap voordelig qua evt erfbelasting was (lekker gezelligquote:Op donderdag 19 juni 2025 13:59 schreef koekje_ het volgende:
[..]
Mijn vriend en ik hebben vorig jaar een huis gekocht en wij hebben juist gekozen om geen geregistreerd partnerschap te doen omdat wij in de toekomst wel nog willen trouwen. Dus daar zagen we het nut niet zo van in. Dus wij hebben een samenlevingscontract gedaan.
Ja volgens mij wel ja. Wij wilden het gewoon goed geregeld hebben voor het huis. Wij zien dan trouwen als voor liefde en dat samenlevingscontract vooral zakelijk. Al was dat ook wel weer een soort speciaalquote:Op donderdag 19 juni 2025 14:50 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja ik had ook in mijn hoofd dat geregistreerd partnerschap voordelig qua evt erfbelasting was (lekker gezellig), maar volgens mij is dat met samenlevingscontract ook al toch?
En is het huis er ook blij mee?quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:57 schreef koekje_ het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel ja. Wij wilden het gewoon goed geregeld hebben voor het huis. Wij zien dan trouwen als voor liefde en dat samenlevingscontract vooral zakelijk. Al was dat ook wel weer een soort speciaal
Hahahahahahaha🤣🤣🤣quote:Op donderdag 19 juni 2025 15:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En is het huis er ook blij mee?
Ja, daarom.quote:Op donderdag 19 juni 2025 16:20 schreef koekje_ het volgende:
[..]
Hahahahahahaha🤣🤣🤣
Ik hoop het wel voor m anders is het wel zielig 😜
Gewoon voor iedereen zou ik zeggen. En dat anderen het dan ook kunnen intrekken.quote:Op donderdag 19 juni 2025 20:13 schreef Strani het volgende:
Ik wil dat er iets komt als een 'erkenningscontract'. Dat je het bestaan van je partner erkent, met eventuele clausule dat je ook nog erkent dat het je partner is.
Ja prima optie! Ik ga sowieso graag ontkend door het levenquote:Op donderdag 19 juni 2025 20:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Gewoon voor iedereen zou ik zeggen. En dat anderen het dan ook kunnen intrekken.
Dat wij bijvoorbeeld jouw bestaan niet meer erkennen als je je misdraagt hier.
Barbie ook nu ze het heeft uitgemaaktquote:Op donderdag 19 juni 2025 21:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja prima optie! Ik ga sowieso graag ontkend door het leven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |