abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 juni 2025 @ 06:50:56 #1
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217926341
Goedemorgen
  vrijdag 13 juni 2025 @ 07:19:43 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_217926701
Vrijdag de 13e!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217926722
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217926739
Goedemorgen, het was vroeg vanmorgen.
Maar ik heb nog lekker de boel even open gezet, lekker fris nog buiten.
Fake it till you make it...
pi_217927135
Hoe gaat het nu Troel?
Werewolf
  vrijdag 13 juni 2025 @ 08:21:21 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_217927244
Ik had gehoopt op betere medicatie na de operatie, dus baal een beetje. Ik slaap ondanks de tramadol vrij slecht, want de pijn in mijn schouder komt daar dwars door heen en ik kan niet op mijn schouder slapen.
Donderdag is pas de MRI, dus dan weten we ook echt pas wat meer. Ik heb ook geen idee waar dit nu precies onder valt.

Gelukkig mag ik straks naar de huisarts om dat te bespreken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 13 juni 2025 @ 08:27:40 #7
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217927289
Echt ruk dat die operatie niet door gaat Troel. Niet dat dat nou zo'n feest is maar ik kan me voorstellen dat dit wel een domper is. Sterkte met alles :*

Ik ben ook bijgelezen.

@Phaidra nog gefeliciteerd met je oudste! Fijn dat hij weer naar school kon.

@exode sterkte met alles en ik snap je overwegingen maar blijf ook echt aan jezelf denken :*
pi_217927655
Even teruggelezen, ik had t laatste stuk gemist... @exode ik sluit me aan bij wat er al gezegd is. Denk om jezelf!
Goed dat je een afspraak bij de bedrijfsarts hebt! :*

@Phaidra, gefeliciteerd en fijn dat hij weer naar school kan. Fijn dat er een verwijzing is naar de neuroloog, lijkt me ook wel prettig dat ze iets verder kijken... :*

Waarom heeft de jumbo geen gerookte kipfilet... :{ had ik bedacht wat we zouden eten dit weekend, maar nu moet ik of naar een andere supermarkt of iets anders bedenken... zal wel andere supermarkt worden. Volgens de app van AH hebben zij wel gerookte kip.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 09:31:43 #9
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217927769
Ik kocht dat gewoon bij de Jumbo maar wel al even geleden, ze hebben het normaal gezien wel?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217929626
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:14 schreef Nijna het volgende:
Even teruggelezen, ik had t laatste stuk gemist... @:exode ik sluit me aan bij wat er al gezegd is. Denk om jezelf!
Goed dat je een afspraak bij de bedrijfsarts hebt! :*

@:Phaidra, gefeliciteerd en fijn dat hij weer naar school kan. Fijn dat er een verwijzing is naar de neuroloog, lijkt me ook wel prettig dat ze iets verder kijken... :*

Waarom heeft de jumbo geen gerookte kipfilet... :{ had ik bedacht wat we zouden eten dit weekend, maar nu moet ik of naar een andere supermarkt of iets anders bedenken... zal wel andere supermarkt worden. Volgens de app van AH hebben zij wel gerookte kip.
De jumbo app geeft ‘voorlopig niet leverbaar’ aan.
Zal wel een onderhandeling/prijs ding zijn?
Quacker Cruesli en Pickwick thee was ook weeeeken niet te krijgen.
pi_217929862
Naar 4 winkels op de fiets in 1 lange lunchpauze was met deze temperaturen en 20 weken zwanger misschien niet mijn beste idee. :')
pi_217929978
Is er al iemand bezweken door de hitte? Ik vind vandaag wel een prima dag om op kantoor te zitten met de airco aan *O*

Morgen schijnt het hier nog warmer te worden, al gaf het RIVM aan dat het morgen juist koeler zou worden. Mijn 7 jarige moet dus morgenmiddag op het heetste moment van de dag een wedstrijd hockeyen, er is dan 33 graden voorspeld. En ik vind daar best wat van, want er is daar geen schaduw en dan die 6 en 7 jarigen in de bloedhitte laten rennen terwijl we ook nog eens maar één wissel hebben op 2 teams. Maar kennelijk moet het ontvangende team beslissen of de wedstrijd doorgaat en hebben wij daar geen zeggenschap in :{w
pi_217930012
De leverancier van gerookte kipfilet heeft productieproblemen, zijn nog wat andere slagerij producten ook slecht/niet leverbaar. Het wordt wel weer uitgeleverd aan winkels, maar qua hoeveelheid nog niet voldoende. Zou volgende week wel weer gewoon aanwezig moeten zijn. AH heeft een andere leverancier dacht ik en zou dus geen problemen moeten hebben.
pi_217930289
Ik was even naar de stad maar dat was qua warmte prima te doen, ik was voor de echte warmte weer terug.
pi_217930363
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:06 schreef Schanu het volgende:
Is er al iemand bezweken door de hitte? Ik vind vandaag wel een prima dag om op kantoor te zitten met de airco aan *O*

Morgen schijnt het hier nog warmer te worden, al gaf het RIVM aan dat het morgen juist koeler zou worden. Mijn 7 jarige moet dus morgenmiddag op het heetste moment van de dag een wedstrijd hockeyen, er is dan 33 graden voorspeld. En ik vind daar best wat van, want er is daar geen schaduw en dan die 6 en 7 jarigen in de bloedhitte laten rennen terwijl we ook nog eens maar één wissel hebben op 2 teams. Maar kennelijk moet het ontvangende team beslissen of de wedstrijd doorgaat en hebben wij daar geen zeggenschap in :{w
Ik had zojuist idd de regels eens opgezocht. Mijn puber moet morgen ook, en staat in het goal. Laatste wedstrijd van het seizoen, 2 uur rijden. Wedstrijd gaat nergens meer over, het NK is al binnen. Ik hoop heel stiekem dat het afgelast word.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 13 juni 2025 @ 15:43:54 #16
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217931023
Dat hoeft toch niet stiekrm? Ik vind dit echt geen weer om in de volle zon te sporten.

Ik zat vanochtend lekker binnen en bij de achterbuurvrouw, maar nu wil de jongste in het badje en die kan ik niet alleen laten en dus zit ik buiten te smelten... In de schaduw is nog steeds te heet. En dan zo nog op de fiets de oudste halen. Ik hoop dat m'n man op tijd terug is om dat te doen, heb geen zin 😇
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217931199
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 09:31 schreef oh-oh het volgende:
Ik kocht dat gewoon bij de Jumbo maar wel al even geleden, ze hebben het normaal gezien wel?
Normaal wel, nu tijdelijk niet verkrijgbaar... dus ik ga wel naar appie ofzo.

@Schanu, vind ik ook wel wat van hoor, met 33 graden niet in de schaduw... hopelijk besluiten ze om het niet door te laten gaan.

*O* de vloer is gedaan *O*

-O- mijn wasmachine heeft er de brui aan gegeven... nu "even" een nieuwe uitzoeken...
Er zat nog een was in, hysterisch gepiep en een heel nare geur. Stekker eruit getrokken en bij de buren kunnen centrifugeren (was was bijna klaar). Maar goed ik lees bij al die nieuwe machines dat ze er zo lang over doen :{ .
Zal wel mileutechnisch beter zijn, maar ik vind het irritant.
Deze was van 2015, dus op zich best netjes toch qua levensduur.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 16:06:02 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217931362
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 14:06 schreef Schanu het volgende:

Voor de wedstrijd niet automagisch afgelast als je met een te klein team komt/bent?
Gewoon met een paar ouders kind ziek melden
pi_217932389
Yay voor de vloer @Nijna! En kut van de wasmachine :{
Daar kwam ik idd ook achter, toen schoonzus een nieuwe kocht, zelfs de korte progs duren een eeuwigheid. Dan vraag ik me af of dat werkelijk zoden aan de dijk zet. Gebruik zelf 30 of 44 minuten programma's, dus als die er 3 uur over zouden doen... Tijdverspilling, meer niet wmb.
Goed naar de specs kijken of anders langs een winkel gaan.
Succes iig!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_217932398
Tis maar goed dat ik geen musje ben want anders was ik van het dak gevallen :')
If they say
pi_217932942
Bij ons waren er mannen aan het werk op het dak. Om 13 uur zijn ze maar opgehouden omdat het niet uit te houden was. Maandag weer verder.
pi_217933143
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 16:06 schreef amaranta het volgende:

[..]
Voor de wedstrijd niet automagisch afgelast als je met een te klein team komt/bent?
Ja klopt, maar als ik mijn kind afmeld zijn er alsnog 6 kinderen en dus genoeg voor 2 teams van 3. En ik moet coachen dus ik moet sowieso mee :')

Vreemde is dat er geen andere ouder is die zich hier druk over maakt kennelijk, niemand heeft gereageerd op mijn laatste bericht hierover en de technische dienst verwijst alleen naar het protocol van de Nederlandse Hockeybond (die alleen wat zegt over hitte en keepers omdat je dan een enorm warm pak aan moet, maar de jongste jeugd speelt nog niet met vaste keepers) en legt de keuze vervolgens bij het ontvangende team.

Ondertussen is de halve marathon in Zwolle afgelast, wij moeten hockeyen in Hattem, misschien steken ze wat op van hun buren *)

@kaatjejannie, in dit weer keeper zijn met hockey is echt al helemaal niet te doen, en dan ook nog eens zo lang moeten rijden :o ik hoop voor je dat ze ee wedstrijd afgelasten!

Wat balen van je wasmachine @Nijna :{
pi_217933241
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 16:06 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik weet niet precies hoe het bij de jeugd is, maar bij de senioren gaat er sowieso niks automagisch, als een team te weinig spelers heeft moet de wedstrijdsecretaris de wedstrijd afgelasten, maar eigenlijk is dat pas bij <8 spelers terwijl je normaal speelt met 11. Maar vanaf 8 word je geacht te spelen. Als je aflast ivm te weinig spelers, of het nou met 7 of met 10 spelers is, krijg je als team 3 punten in mindering en mogelijk ook nog een boete. Misschien zijn ze bij jeugd soepeler, maar bij senioren vrij rigide.

Ik herken je zorgen hoor @Schanu, ik kan slecht tegen warmte (zweet weinig dus koel niet goed af) en als wij moeten spelen met 28+ graden dan zeg ik eerlijk gezegd meestal af. Ik vind het het risico op oververhitting het niet waard, en ik haal ook nul plezier uit zo'n wedstrijd. Ik verbaas me er ook altijd over dat er niet centraal afgelast wordt, maar alleen hitte protocol, wat in essentie bestaat uit "drink genoeg en stop met spelen als je je niet goed voelt". Afgelasten vanwege hitte mag inderdaad alleen als het voor de keeper in pak onverantwoord wordt geacht en dan onder de reden 'veld onbespeelbaar'. Ik persoonlijk zou het aflasten als ik wedstrijdsecretaris jeugd zou zijn, alleen dat is dus wel wat lastiger als er geen keepers zijn.. Want officieel kan ik nergens terugvinden dat je puur om hitte mag aflasten. Ik ben bij ons wedstrijdsecretaris senioren, en zondag is het behoorlijk afgekoeld dus ik heb er dit keer gelukkig geen last van (qua beslissingen maken over wel of niet aflasten).

[ Bericht 7% gewijzigd door vlindertje89 op 13-06-2025 19:20:45 ]
pi_217933747
quote:
Ik liet deze aan zoon zien en nu wil ie dit als wekker :D
If they say
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:23:40 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_217934473
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 19:37 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik heb deze:

Bekijk deze YouTube-video
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217934603
Mijn man bakte pannenkoeken en ik vond nog een tube rode kleurvloeistof.
Het leek uiteindelijk net een stapel enorme salamiplakken. :r :')
  vrijdag 13 juni 2025 @ 20:42:16 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_217934736
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:31 schreef vencodark het volgende:
:D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217934746
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 20:31 schreef vencodark het volgende:
T wil ook altijd gekleurde pannenkoeken, ze zien er meestal niet uit.

Ik had geen zin om boodschappen te doen. Er lag nog genoeg vlees in de vriezer dus ma lief gooide de bbq aan. A heeft stokbrood gehaald. Als toetje hebben we ouderwetse vienetta ❤️

Ik was afgelopen woensdag naar de ladiesnight: The Materialist. Wat een verschrikkelijk slechte film..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 13 juni 2025 @ 21:49:14 #29
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_217935582
Ow jongens, ondanks de k#tperiode waar ik ff doorheen ga ben ik gisteren op mijn verjaardag zó verwend.

Eerst gingen ik, dochterlief en vriendlief (Ja, ik heb al een poosje het ontzettend fijn en leuk met iemand, dochterlief kent hem ook en dat gaat zo leuk en gezellig)!, daarna werd ik meegenomen voor een uurtje bowlen en had dochterlief een verrassings-ijsje met vuurwerkjes geregeld voor me O+ :* :)

En vanmorgen zei mijn nieuwe lief tegen me: pak wat spulletjes in, en zorg ervoor dat er op zijn minst spulletjes bijzitten om een nachtje weg te gaan. En nu zit ik een knetter-luxe suite van een Van der Valk hotel ergens in het zuiden van het land. Compleet met bubbelbad enzo O+ O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 13 juni 2025 @ 22:11:01 #30
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217935831
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 21:49 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ow jongens, ondanks de k#tperiode waar ik ff doorheen ga ben ik gisteren op mijn verjaardag zó verwend.

Eerst gingen ik, dochterlief en vriendlief (Ja, ik heb al een poosje het ontzettend fijn en leuk met iemand, dochterlief kent hem ook en dat gaat zo leuk en gezellig)!, daarna werd ik meegenomen voor een uurtje bowlen en had dochterlief een verrassings-ijsje met vuurwerkjes geregeld voor me O+ :* :)

En vanmorgen zei mijn nieuwe lief tegen me: pak wat spulletjes in, en zorg ervoor dat er op zijn minst spulletjes bijzitten om een nachtje weg te gaan. En nu zit ik een knetter-luxe suite van een Van der Valk hotel ergens in het zuiden van het land. Compleet met bubbelbad enzo O+ O+
“Best” leuk toch?
Ik wil daar ook nog naartoe.

Gefeliciteerd met je verjaardag
pi_217936070
quote:

Kijk, dat zijn fijne verrassingen! Zeker in een lastige periode :*

Genieten :s)

Exode ook een knuf voor jou!
Hopelijk lekker gerelaxt in het bubbelbad!

Hier mis ik met dit weer m’n zwembad wel. Heb nog getwijfeld een opzetzwembad te kopen voor dit jaar. Maar toch maar niet.
Hopelijk volgend jaar weer zwemmen in eigen tuin.
Nu bij de airco met lekkere aardbeien en frambozen uit eigen tuin. Ook geen straf!
pi_217936127
Sportwedstrijden met dit weer is inderdaad echt wel een ding. Hier heeft de jongste morgen een atletiekwedstrijd. Dat is op zich maar drie keer een paar minuten inzet en heeft ze twee vrij statische onderdelen (discuswerpen en kogelstoten). Maar wel van 10.00-16.00 op een open veld.

Maar zo’n pot hockey is echt wel intensief en dan zo op het heetst van de dag. (Eigenlijk hopen dan dat het dan al onweert, dan kan het niet door gaan, al hoop ik dat voor hier weer niet. Want met een atletiekwedstrijd zijn er zoveel kinderen op een open veld, die je niet ergens binnen onder kan brengen. En met onweer is dat best wel een ding vind ik).
pi_217936131
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 19:37 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Wij keken ‘m laatst met de kinderen. Ik verwacht dat ze het ook een keer opzetten ‘s ochtends vroeg om ons wakker te maken >:) :+.

Ik moet elke keer zo lachen om dat droge “dat vond ze niet leuk” aan het eind _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217936184
quote:

Tof O+! Geniet ervan!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_217938881
@Rijstebuiltje nog gefeliciteerd en geniet ervan!

D is blij met de warmte, hij moest vanavond hardlopen met school, 6,nogwat kilometer. Nu het hele hardloopfestijn is afgelast hoeft hij ook niet..
(Al heb ik gewaarschuwd dat een beetje gymleraar ze de volgende les saai rondjes om het voetbalveld laat lopen :P
  zaterdag 14 juni 2025 @ 10:00:15 #36
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217938978
@Schanu, hadden jullie niet wellicht last van een steenmarter? Hoe is dat afgelopen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_217939208
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2025 17:11 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay voor de vloer @:Nijna! En kut van de wasmachine :{
Daar kwam ik idd ook achter, toen schoonzus een nieuwe kocht, zelfs de korte progs duren een eeuwigheid. Dan vraag ik me af of dat werkelijk zoden aan de dijk zet. Gebruik zelf 30 of 44 minuten programma's, dus als die er 3 uur over zouden doen... Tijdverspilling, meer niet wmb.
Goed naar de specs kijken of anders langs een winkel gaan.
Succes iig!
Hebben er een besteld, ze komen hem tussen 11 en 12 brengen.
Ik denk dat ik maar gewoon moet wennen aan lange programma's (of de machine minder vol doen, dan kan het wel schijnt...)
We gaan het zien.

@Schanu, woon jij zo "in de buurt" van Hattem? Daar ben ik opgegroeid (en heb ik gehockeyd tot ik een jaar of 12 was).
Ik snap niet dat de hockeybond geen algemeen protocol heeft voor spelen in de hitte, dat het onder bepaalde omstandigheden gewoon een nee is...
Misschien durft zo'n wedstrijdcommissie dan geen keuzes te maken of misschien denken ze er helemaal niet op zo'n manier over na... ik verbaas me er nog wel eens over hoe weinig sommige mensen vooruit denken, maar ik denk vaak wat teveel vooruit ;)

Ik heb mn gerookte kipfilet *O* en ik heb een vaderdagtaartje gehaald, stokbrood voor de bbq en de kipsate staat al in de marinade. Dus tot aan het avondeten hoef ik niks te doen, behalve bijtrekken na 2 avonden sociaal doen.
pi_217939711
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 10:34 schreef Nijna het volgende:

[..]

@:Schanu, woon jij zo "in de buurt" van Hattem? Daar ben ik opgegroeid (en heb ik gehockeyd tot ik een jaar of 12 was).
Ik snap niet dat de hockeybond geen algemeen protocol heeft voor spelen in de hitte, dat het onder bepaalde omstandigheden gewoon een nee is...
Misschien durft zo'n wedstrijdcommissie dan geen keuzes te maken of misschien denken ze er helemaal niet op zo'n manier over na... ik verbaas me er nog wel eens over hoe weinig sommige mensen vooruit denken, maar ik denk vaak wat teveel vooruit ;)

Ik denk dat het niet eens gaat om geen keuzes durven maken, maar geen keuzes mogen/kunnen maken. In de situatie van Schanu, waarbij er geen keepers zijn, mag je geen wedstrijden aflasten vanwege hitte. Doe je het toch, dan kan je dus als wedstrijdsecretaris in de problemen komen. Een hitteprotocol is er dus wel vanuit de KNHB, maar komt neer op drink genoeg, ook vooraf, stop als je je niet goed voelt en als het onverantwoord warm is voor de keepers dan kan een veld onbespeelbaar worden verklaard. Het protocol is alleen - wat mij betreft - dus niet uitgebreid genoeg. Nu mag je alleen aflasten als het voor keepers onverantwoord is, maar dat geeft dus problemen als er geen keepers zijn. Ik zou zelf graag de mogelijkheid hebben om af te lasten als het voor spelers onverantwoord is, of bij 30 of meer graden verwacht, of zoiets. En je bent inderdaad wel ook afhankelijk van de ontvangende club, je mag niet als uitspelende club vanwege hitte een wedstrijd aflasten.. dus als de ontvangende club geen zin heeft om wedstrijden in te laten halen, heb je dikke pech. Allermooist zou dus zijn centrale afgelasting vanaf temperatuur X, of vanaf temperatuur X afgelast tenzij beide teams willen spelen, of zoiets.

En hoera voor de kipfilet *O*
pi_217939863
Ik had gisteren een uitje. En had vanochtend denk ik last van lichte voedselvergiftiging. :') Had het kunnen weten toen ik het personeel aansprak over pakken drinken die over de datum waren...
Naja, na 3 uurtjes op de wc ben ik bijgetrokken en kon ik ook nog op pad voor cadeautjes voor vaderdag. Voor onze vaders die niet thuis zijn omdat ze (toevallig allebei) op reis zijn :D Dus we leggen de cadeautjes in huis en sturen ze een foto.
pi_217939865
Voor senioren begrijp ik het nog wel, ik ben ook wedstrijdsecretaris geweest (bij honk- en softbal) maar een wedstrijd die niet doorgaat is altijd gedoe om weer in te plannen, zeker aan het eind van het seizoen. Maar bij jonge jeugd zou dat geen issue moeten zijn, die spelen vaak nog geen echte competitie. En dan nog, als je 2e/3e/6e klasse speelt dan boeit één zo’n wedstrijd toch totaal niet? Je speelt geen topsport waarbij het je werk is en je anders geen inkomsten hebt.
pi_217939933
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:25 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik denk dat het niet eens gaat om geen keuzes durven maken, maar geen keuzes mogen/kunnen maken. In de situatie van Schanu, waarbij er geen keepers zijn, mag je geen wedstrijden aflasten vanwege hitte. Doe je het toch, dan kan je dus als wedstrijdsecretaris in de problemen komen. Een hitteprotocol is er dus wel vanuit de KNHB, maar komt neer op drink genoeg, ook vooraf, stop als je je niet goed voelt en als het onverantwoord warm is voor de keepers dan kan een veld onbespeelbaar worden verklaard. Het protocol is alleen - wat mij betreft - dus niet uitgebreid genoeg. Nu mag je alleen aflasten als het voor keepers onverantwoord is, maar dat geeft dus problemen als er geen keepers zijn. Ik zou zelf graag de mogelijkheid hebben om af te lasten als het voor spelers onverantwoord is, of bij 30 of meer graden verwacht, of zoiets. En je bent inderdaad wel ook afhankelijk van de ontvangende club, je mag niet als uitspelende club vanwege hitte een wedstrijd aflasten.. dus als de ontvangende club geen zin heeft om wedstrijden in te laten halen, heb je dikke pech. Allermooist zou dus zijn centrale afgelasting vanaf temperatuur X, of vanaf temperatuur X afgelast tenzij beide teams willen spelen, of zoiets.

En hoera voor de kipfilet *O*
Je zit natuurlijk gebonden aan de regels van de KNHB, maar die zouden hun hitteprotocol wel eens mogen herbeoordelen.
pi_217939951
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:44 schreef FlyingFish het volgende:
Voor senioren begrijp ik het nog wel, ik ben ook wedstrijdsecretaris geweest (bij honk- en softbal) maar een wedstrijd die niet doorgaat is altijd gedoe om weer in te plannen, zeker aan het eind van het seizoen. Maar bij jonge jeugd zou dat geen issue moeten zijn, die spelen vaak nog geen echte competitie. En dan nog, als je 2e/3e/6e klasse speelt dan boeit één zo’n wedstrijd toch totaal niet? Je speelt geen topsport waarbij het je werk is en je anders geen inkomsten hebt.
Ben het helemaal met je eens inderdaad. Veiligheid zou altijd boven gemak moeten gaan, zowel bij jeugd als senioren. Bij topsport zijn er ook andere faciliteiten met koelvesten en medische staf etc waarbij iedereen gemonitord wordt, dus dat er daar dan wel gespeeld wordt prima, maar dan kan dat dus ook veilig. Zowel bij jeugd als senioren zou veiligheid gewoon leidend moeten zijn. Inclusief inlopen, inspelen en rust etc ben ik een krappe 2 uur bezig met mijn hockeywedstrijd, en ik heb meestal een gemiddelde hartslag van tussen de 150-160 in die tijd. Dat is qua inspanning echt niet heel anders dan een hardloopwedstrijd bv..

Wel benieuwd hoe het is afgelopen @Schanu, hopelijk hoeft ze niet te spelen of is het bij wel spelen toch al flink afgekoeld!

@Hupje beterschap!

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:51 schreef Nijna het volgende:

[..]
Je zit natuurlijk gebonden aan de regels van de KNHB, maar die zouden hun hitteprotocol wel eens mogen herbeoordelen.
Ja, daar zijn we het absoluut over eens!
pi_217941511
Hier viel de atletiekwedstrijd mee. Wel drukkend weer maar geen volle zon. Overal staan emmers water met sponzen. Na de looponderdelen zijn de kinderen wel echt even oververhit zie ik.

Bij deze baan gelukkig wel genoeg ruimte om te schuilen bij onweer mocht het nodig zijn.

Dadelijk wel een bui tijdens het laatste onderdeel van dochter. Maar qua dat betreft wel geluk, want de pupillen zitten een paar dorpen verderop en die hebben echt de hele dag regen gehad.

Hoe is het met de hockeywedstrijden gegaan?
pi_217941538
mijn puber heeft gewonnen en is onverslagen kampioen geworden. Ze is niet weggesmolten, heeft het wel zwaar gehad.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 14 juni 2025 @ 15:20:02 #45
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_217941543
Joh, als er geen keeper is, hebben we het dus over de drietallen (onder 7 en onder 8 teams). Die spelen geen competitie, en daar kunnen teams zelf besluiten af te gelasten, gewoon in overleg met de tegenstander. Tot en met de 8 tallen (9/10 jaar) is dat hier niet echt een issue. Gebeurde hier bij de jongens laatst nog vanwege te weinig spelers omdat er wedstrijden in het hemelvaartsweekend waren gepland.

F heeft vanochtend trouwens gewoon een wedstrijd gespeeld. Wel in 4*15 ipv 2*30 minuten en een keeperswissel halverwege. Het was om 9 uur al 28 graden, maar gelukkig bewolkt.
pi_217941718
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 15:20 schreef mousemicky het volgende:
Joh, als er geen keeper is, hebben we het dus over de drietallen (onder 7 en onder 8 teams). Die spelen geen competitie, en daar kunnen teams zelf besluiten af te gelasten, gewoon in overleg met de tegenstander. Tot en met de 8 tallen (9/10 jaar) is dat hier niet echt een issue. Gebeurde hier bij de jongens laatst nog vanwege te weinig spelers omdat er wedstrijden in het hemelvaartsweekend waren gepland.

F heeft vanochtend trouwens gewoon een wedstrijd gespeeld. Wel in 4*15 ipv 2*30 minuten en een keeperswissel halverwege. Het was om 9 uur al 28 graden, maar gelukkig bewolkt.
Ah, ik was er vanuit gegaan dat het wel competitie is, bij ons worden er ook gewoon indelingen gemaakt door de knhb per blok incl wedstrijdplanning en moeten er dwf's worden ingevuld enzo (voor O8 iig, O7 hebben we niet). Daarom ging ik er vanuit dat het ook als competitie gezien wordt. Maar als het door knhb niet als competitie gezien wordt dan scheelt dat idd in hoe makkelijk het is om als nodig iets af te lasten! Fijn dat dat bij jullie in elk geval makkelijk gaat onderling ^O^

Oef, 28 graden om 9 uur al! Gelukkig bewolkt dan idd, en fijn van de extra drinkpauzes.

En gefeliciteerd @kaatjejannie, ongeslagen kampioen, wat goed! *O*
pi_217941795
Ze hebben gewoon gespeeld, gelukkig kwam er bewolking wat het draaglijker maakte. Verder na 10 minuten een extra drinkpauze, de wedstrijden stiekem een paar minuten ingekort door de scheids en allemaal een ijsje achteraf. Het was 'te doen' gelukkig.

@Nijna, wij wonen 24 minuten van Hattem af, in een nabijgelegen dorp waar de gelukkigste mensen (en de gelukkigste koe :')) van Nederland* (edit: van de wereld waa een beetje overdreven haha) wonen, zeggen ze *)

@livelink, we hebben marterweerders laten plaatsen en metalen pennen in de dakgoten, daarna hebben we nergens meer last van gehad dus gelukkig zijn ze niet meer terug gekomen. Op het oog was er ook geen schade. Een enorme meevaller dus gelukkig O+

@kaatjejannie, wat ontzettend goed, gefeliciteerd! *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door Schanu op 14-06-2025 16:48:31 ]
pi_217943915
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 11:51 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik zag vandaag toevallig een O12 wedstrijd waarbij een van de keepers bijna omviel en pimpelpaars uit zijn pak werd gestroopt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217944193
Vanmiddag een koers gereden. Best warm.
Werewolf
pi_217945718
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zag vandaag toevallig een O12 wedstrijd waarbij een van de keepers bijna omviel en pimpelpaars uit zijn pak werd gestroopt.
:X
pi_217947554
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mijn man floot een O12 wedstrijd en heeft de wedstrijd eerder gestopt. 1 van de keepers had het ook erg zwaar en trok t bijna niet meer.

En mijn puber gaf aan dat t haar wel mee viel. Maar heeft weinig te doen gehad, dat scheelt ook wel weer. ik hoop volgende week minder warmte, ze heeft dan t NK, met 4 wedstrijden van 2x20 minuten. Tussen 9.30 en 16.10
*poef* nu is het weg
pi_217949017
Ik zie voor volgende week zaterdag ook alweer 26 graden staan... zondag 22.
  zondag 15 juni 2025 @ 21:31:10 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217956844
Hier zondag, maandag en dinsdag respectievelijk 31, 33 en 37 graden... Ik ga in m'n vriezer wonen denk ik. Nog effe genieten van een paar dagen aangename temperaturen.

Volgend weekend overigens ook demodagen van turnen en dansen van m'n oudste. Gelukkig is dat binnen, maar toch heet. Ik beslis last-minute of ik het verantwoord vind.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217957833

Hier een stuk aangenamer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_217959058
Mijn dag begon al goed. Mijn kroon viel eruit bij het tandenpoetsen. Zo maar de tandarts bellen
pi_217959152
Mijn meiden hadden vrijdag gym, en die gymzalen zijn juist heerlijk met dergelijk weer. Erg goede airco. Alleen de hal waar je even doorheen moet is een sauna…
pi_217959260
De gymleraar had bedacht dat het vrijdag goed weer was om alle klassen de piepjestest te laten doen… Beide zonen waren not amused.
pi_217959586
Mijn zoon tennist 2 x per week en die klaagt met zulk weer altijd dat het zooo warm is. Maar ja, die vindt amper 17 graden al genoeg.
Moet je niet op tennis gaan. :P

Ik was gisteren bij een snackbar om ijsjes te kopen en mijn oog viel op het snack menu.
1 kroket kost daar ¤3,25. :X

Man, wat is dat duur. :{w
  maandag 16 juni 2025 @ 09:21:52 #59
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217959691
Ja, die prijzen gaan nergens over.
Gisteren vertelde iemand dat hij op een festival was. En nu is dat inderdaad altijd duurder. Maar hij betaalde 3 munten voor een pizza……. punt! Dat je waarschijnlijk een euro of 10 geweest als het niet meer is.
  maandag 16 juni 2025 @ 09:22:11 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217959697
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 07:35 schreef F_r het volgende:
Mijn dag begon al goed. Mijn kroon viel eruit bij het tandenpoetsen. Zo maar de tandarts bellen
Ai, das minder. Hopelijk kun je vandaag terecht.
pi_217960209
Ah, balen. Al na 24 jaar is onze cv-ketel aan vervanging toe.
:+
pi_217960594
Phoe iemand een koffie infuusje over? :Z

Vandaag mag ik 38 kaarsjes uitblazen maar met alles wat er speelt voelt het niet echt feestelijk, voelt vooral heel dubbel.. waarschijnlijk de laatste verjaardag dat mijn vader nog leeft...
Maar goed afgelopen zaterdag met vrienden wat gedronken, vandaag nog een taartje met de kinderen (en zkh met de jongste) en dan vroeg naar bed!

Dit weekend kaartjes gekocht voor het tina festival met mn dochter, de kaartjes krijgt ze voor haar verjaardag (31-7) en ik denk dat ze er erg blij van wordt, en ik overleef 1 dag hysterische puber meisjes vast wel :P
Iemand ervaring met de tina dagen?
S. 2014
J. 2016
  maandag 16 juni 2025 @ 12:31:29 #63
176471 oh-oh
pi_217960823
Gefeliciteerd GM *O* c_/
Met de Tinadagen heb ik godzijdank geen ervaring :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_217960954
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 12:31 schreef oh-oh het volgende:
Gefeliciteerd GM *O* c_/
Met de Tinadagen heb ik godzijdank geen ervaring :D
Dank je wel!

Wb de tina dagen, ik vrees de spijt bij mezelf maar goed.. voor madame doe ik t 1x
S. 2014
J. 2016
pi_217961064
Toch gefeliciteerd @gewoonmezelf87 :*
  maandag 16 juni 2025 @ 13:04:35 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217961095
Gefeliciteerd GM87 en nee, geen ervaring
  maandag 16 juni 2025 @ 13:10:31 #67
35189 Troel
scherp en bot
pi_217961139
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 11:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Vandaag mag ik 38 kaarsjes uitblazen maar met alles wat er speelt voelt het niet echt feestelijk, voelt vooral heel dubbel.. waarschijnlijk de laatste verjaardag dat mijn vader nog leeft...
Maar goed afgelopen zaterdag met vrienden wat gedronken, vandaag nog een taartje met de kinderen (en zkh met de jongste) en dan vroeg naar bed!

Dit weekend kaartjes gekocht voor het tina festival met mn dochter, de kaartjes krijgt ze voor haar verjaardag (31-7) en ik denk dat ze er erg blij van wordt, en ik overleef 1 dag hysterische puber meisjes vast wel :P
Ik heb het gevoel dat de tinadagen minder erg zijn dan de huishoudbeurs. Geen idee waarom.

Gefeliciteerd. Hopelijk kun je mooie herinneringen maken en heb je een fijne dag ondanks alles :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217961270
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:10 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel dat de tinadagen minder erg zijn dan de huishoudbeurs. Geen idee waarom.

Gefeliciteerd. Hopelijk kun je mooie herinneringen maken en heb je een fijne dag ondanks alles :*
Ooh de huishoudbeurs heb ik overleefd dus komt goed dan
S. 2014
J. 2016
pi_217961435
Gefeliciteerd GM!
pi_217961835
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Ooh de huishoudbeurs heb ik overleefd dus komt goed dan
Ik heb ooit de 9-maanden beurs overleefd. :')
pi_217961838
En gefeliciteerd GM!
pi_217962142
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 11:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Gefeliciteerd
pi_217962151
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 09:22 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ai, das minder. Hopelijk kun je vandaag terecht.
Dat kon ik idd gelukkig. Niks meer aan te doen. Donderdag restant trekken en dan plan van aanpak. Ik zit dus maanden met een gat in mijn gebit.
pi_217962529
Gefeliciteerd GM, ik hoop dat je ondanks het dubbele gevoel toch een fijne dag hebt :*
  maandag 16 juni 2025 @ 16:49:22 #75
35189 Troel
scherp en bot
pi_217962787
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 15:24 schreef F_r het volgende:

[..]
Dat kon ik idd gelukkig. Niks meer aan te doen. Donderdag restant trekken en dan plan van aanpak. Ik zit dus maanden met een gat in mijn gebit.
Ik heb oprecht al een jaar of drie, vier een missende kies en ik mis hem echt niet :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217962824
@gewoonmezelf87 Proficiat!
pi_217962906
Hier belde de assistente de tandarts afspraak af voor mezelf en de kinderen. Of hij niet een keer in de ochtend kon.. Uhm nee dan gaan mn kinderen naar school.

Nu een keer heel krap op een woensdagmiddag na school (laatste schooldag op de basisschool met feestelijk afscheid dus ga haar dan ook niet eerder halen, maar komst vast goed).

Wel balen want ik heb ook wat dingetjes waar ik eigenlijk al veel eerder voor had moeten bellen omdat ik er last van heb, maar omdat een afspraak plannen vaak zo’n gedoe is had ik gewacht tot de afspraak. Nu dus ruim 2 weken later pas.

@gewoonmezelf87 gefeliciteerd 🥳
pi_217962912
Ik mis al een paar jaar een kies na het trekken en het is wel lastig, want het tandvlees moet extra onderhouden worden en de tanden ernaast hebben inmiddels gevoelige tandhalzen door terugtrekkende tandvlees.
Maar het alternatief, een brug of implantaat zag ik ook niet zitten.
pi_217963299
@hilliebillie herkenbaar :@
Ik moest een controle plannen voor zoon en mij, maar had dat nog niet gedaan. Toen klaagde ik tegen vriend over iets en die zei, niet wachten tot de controle maar morgen bellen. Gedaan en toen kon ik de controle + dat in 1 keer. Maar nu moet zoon dus ook nog. Dat probeerde ik vanochtend in te plannen. Eerst digitaal iets gekozen wat niet kon, toen gebeld voor een andere afspraak en toen alsnog iets over het hoofd gezien. Oeps. Dus weer gebeld en nu staat de controle afspraak meteen ná de zomervakantie :')
pi_217963359
Wij kregen afgelopen vrijdag een herinnering voor onze controle afspraak deze vrijdag. Alleen zijn we nu in Luxemburg. :') Dus die maar verplaatst, en meteen mijn kroon ingepland. Alles klaar voordat de baby er is als het goed is!
pi_217963365
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 17:01 schreef exode het volgende:
Ik mis al een paar jaar een kies na het trekken en het is wel lastig, want het tandvlees moet extra onderhouden worden en de tanden ernaast hebben inmiddels gevoelige tandhalzen door terugtrekkende tandvlees.
Maar het alternatief, een brug of implantaat zag ik ook niet zitten.
Ik vind zo'n gaat echt niks. Ik vrees dat het een brug wordt. Ik heb holtes in mijn kaakbot dus ik verwacht te weinig bot te hebben voor een implantaat
pi_217964223
Ik plan altijd bij de controle een nieuwe controle afspraak in over een half jaar, dan staat die maar.
Liefst als eerste 's morgens, het is hier aan het eind van de straat, dus ideaal, kunnen we daarna naar school e.d.

Ik heb nog een melkkies, ik hoop dat die nog een tijd blijft zitten, maar hij dondert er een keer uit en dan moet er wel iets, want het is mn eerste kies en anders heb ik zo'n gat voor in mijn mond :{ .
  maandag 16 juni 2025 @ 20:09:34 #83
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217964245
Ik woon in een voormalig tandartspraktijk, maar daar heb ik niks aan O-)
pi_217964346
Ik had vandaag tot 2x toe dat ik iemand belde, die mij tegelijkertijd belde... eerste keer was de huisarts :? . Heel vaag. Ik begrijp namelijk niet waarom ze mij zou bellen. Ze had het over de hooikoorts, maar daar heb ik een tijd geleden al over gebeld (en moet ik inderdaad nog een keer over overleggen, maar daar belde ik niet voor).
En de tweede belde ik iemand terug die mij had gebeld (die was nog verklaarbaar).
Ik vond het wel bijzonder.
pi_217965081
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:06 schreef Nijna het volgende:
Ik plan altijd bij de controle een nieuwe controle afspraak in over een half jaar, dan staat die maar.
Dat probeer ik ook vaak, maar niet op alle tijdstippen zit er iemand aan de balie bij onze praktijk.
pi_217965396
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 20:06 schreef Nijna het volgende:
Liefst als eerste 's morgens, het is hier aan het eind van de straat, dus ideaal, kunnen we daarna naar school e.d.

Ik heb nog een melkkies, ik hoop dat die nog een tijd blijft zitten, maar hij dondert er een keer uit en dan moet er wel iets, want het is mn eerste kies en anders heb ik zo'n gat voor in mijn mond :{ .
Ja dat had ik ook gedaan. Dank heb ik nog alle keus. Zeker omdat ik voor drie tegelijk plan en een maandagmiddag over het algemeen altijd wel kan zonder sporten/werken van mezelf of de kinderen.

Maar ik had vrijdag al een gemiste oproep van de tandarts maar kon ik ‘s middags niet meer bereiken. Ik had wel na die gemiste oproep nog zo’n herinneringsmail over de afspraak. Dus had ergens gehoopt dat het niet gecanceld ging worden.
pi_217966487
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 22:01 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat probeer ik ook vaak, maar niet op alle tijdstippen zit er iemand aan de balie bij onze praktijk.
Dat is onpraktisch, hier over het algemeen wel om half 9, gelukkig.

@hilliebillie, afspraken die op het laatste moment niet doorgaan is altijd onhandig om dan op korte termijn opnieuw te plannen, zeker als je met meerdere mensen tegelijk zou komen. :{
pi_217968817
Brrr de tandarts, ik ben blij dat ik nooit wat heb (gehad) met mijn gebit. Bij onze tandartspraktijk is het altijd prima plannen gelukkig, 8 jarige dochterlief loopt echter bij speciale tandheelkunde en daar is het echt een crime om een afspraak te maken.

Ik heb voor de 8 jarige wel een afspraak gemaakt bij de kapper. Zij heeft best dik/veel haar wat ervoor zorgt dat ze eigenlijk altijd klitten heeft. Borstelen vindt ze vreselijk, is letterlijk gillen, en ze wil zelden iets in haar haar dus draagt bijna altijd een haarband. Met de zon en het vele zwemmen in het openluchtzwembad merk je dat het haar nu droger wordt en nog klitteriger, hoeveel conditioner en olie ik er ook tegenaan gooi :N Dus maar eens kijken hoe kort we het gaan laten knippen, want te kort is ook weer niet handig aangezien ze het niet achter haar ogen krijgt omdat het daar teveel en te dik haar voor is. Tips zijn welkom :')

Ter illustratie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217969128
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 12:44 schreef Schanu het volgende:
, 8 jarige dochterlief loopt echter bij speciale tandheelkunde en daar is het echt een crime om een afspraak te maken.
:Y :Y
Onze gaat in het WKZ, ik kon eind mei een afspraak plannen voor begin augustus :D
quote:
Ik heb voor de 8 jarige wel een afspraak gemaakt bij de kapper. Zij heeft best dik/veel haar wat ervoor zorgt dat ze eigenlijk altijd klitten heeft.
Om vergelijkbare redenen hebben wij er een tijd geleden de tondeuse opgezet. Ongeveer 10mm bovenop. Stond verrassend goed. Maar dat moet je kind ook ok vinden natuurlijk
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217969165
Eerste officiele consult bij de coach gehad. Erg prettig en ja met eyeopeners.
We gaan verschillende dingen opstarten want zij kijkt naar het geheel en niet 1 probleem. Precies waar ik naar op zoek was.

Gisteren was ook even vervelend, maar we (verloofde en ik) hebben het van ons af laten glijden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217969237
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 13:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:Y :Y
Onze gaat in het WKZ, ik kon eind mei een afspraak plannen voor begin augustus :D
[..]
Om vergelijkbare redenen hebben wij er een tijd geleden de tondeuse opgezet. Ongeveer 10mm bovenop. Stond verrassend goed. Maar dat moet je kind ook ok vinden natuurlijk
Haha, ja hier een afspraak moeten verzetten vorige week, die stond eigenlijk gepland in juni maar het wordt nu 6 oktober 8)7

En de tondeuse, ik zou het bijna willen om van al het gedoe af te zijn, maar ik denk dat de dochter daar behoorlijk op tegen gaat zijn :')

@exode, wat fijn dat het 1e gesprek meteen zo goed ging!
SPOILER
  dinsdag 17 juni 2025 @ 15:11:40 #92
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_217969750
Ah, exode, balen dat het niet lukt om iedereen bij elkaar te krijgen voor de verjaardag van Juul.

Maar: eerlijk gezegd zou ik waarschijnlijk hetzelfde reageren. Ja, ik weet dat verjaardagen elk jaar op dezelfde dag vallen, maar ik heb ze niet allemaal scherp, en er zijn in sommige weken/ maanden veel mensen tegelijk jarig. En dan moeten er wel eens keuzes gemaakt worden. Nu ben ik ook niet echt hecht met mijn familie, en vind ik verjaardagen van nichtjes en neefjes dus niet per sé belangrijker dan verjaardagen van de kinderen van mijn beste vrienden (zie ik sowieso veel vaker zie) of een wedstrijd van J (hij loopt er maar 2 of 3 per jaar, maar dan zijn we wel meteen een hele middag onder de pannen). Andersom heb ik dan ook geen verwachtingen, lang niet iedereen is er op de verjaardag van J en F, en dat is prima.

Mocht er nu nog iemand een uitnodiging sturen, t/m het eerste weekend van augustus zitten we al vol met andere feestjes, of zijn we op vakantie....
pi_217969831
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 13:34 schreef exode het volgende:
Eerste officiele consult bij de coach gehad. Erg prettig en ja met eyeopeners.
We gaan verschillende dingen opstarten want zij kijkt naar het geheel en niet 1 probleem. Precies waar ik naar op zoek was.

Gisteren was ook even vervelend, maar we (verloofde en ik) hebben het van ons af laten glijden.
SPOILER
Fijn dat de eerste afspraak met jouw coach prettig was!

SPOILER
pi_217970081
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 15:19 schreef Nijna het volgende:

[..]
Fijn dat de eerste afspraak met jouw coach prettig was!

SPOILER
Dat deden we altijd met als gevolg dat alleen mijn familie steeds kwam op Juul haar verjaardag en dat vind ik erg stom voor haar.

De data gaan tot 4 weken vooruit in de prikker, ik heb heel sneaky gekeken in de uitnodigingen van de neefjes en nichtjes. Standaard 3 weken voor het feestje. Dus kort dag is gelul. Gewoon geen moeite willen doen.

Binnen die familie heeft de helft ruzie met elkaar sinds een paar maanden. Wij houden ons daarbuiten. Ik heb me er allang bij neergelegd dat ik een erg vreemde schoonfamilie heb die niet bepaald close met elkaar zijn. Voor verloofde (en nu dus ook Juul) vind ik het vooral erg sneu.

We gaan er een topfeest van maken in ieder geval.
pi_217970245
Oef, die familieruzies, kan dat niet ook meespelen? Als in dat mensen niet op hetzelfde moment willen komen omdat ze elkaar dan tegen het lijf lopen? Dat speelde bij ons ook altijd, maakte de planning echt onmogelijk en ik ben dan ook gestopt met iedereen maar de vrijheid te geven om aan te geven wanneer zíj konden of wilden. Nu blokkeer ik alleen de ochtend voor mijn moeder zodat ze voor de rest uit kan komen op de verjaardag, omdat zij eigenlijk met bijna niemand door een deur kan :')

Hoe dan ook een lastige situatie voor je, ik hoop dat ze toch nog een dag vinden waarop ze voor Juul kunnen komen!

Ik heb Jewel gevraagd wat ze wil met haar haren, en ze wil zelf hetzelfde kapsel als 2 jaar terug, of misschien nog wel wat korter. Vorige keer wilde de kapper het niet opscheren aan de achterkant, iets met een 'kippenkontje' zoals ze het noemde, nu misschien toch vragen of ze dat wel wil doen en dan van voren iets langer houden. Ben benieuwd en vind het stiekem spannend omdat ze dan zo'n ander koppie krijgt :@
pi_217970528
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 16:11 schreef Schanu het volgende:

Ik heb Jewel gevraagd wat ze wil met haar haren, en ze wil zelf hetzelfde kapsel als 2 jaar terug, of misschien nog wel wat korter. Vorige keer wilde de kapper het niet opscheren aan de achterkant, iets met een 'kippenkontje' zoals ze het noemde, nu misschien toch vragen of ze dat wel wil doen en dan van voren iets langer houden. Ben benieuwd en vind het stiekem spannend omdat ze dan zo'n ander koppie krijgt :@
Dit vind ik toch zo bizar.
De NS weigert je toch ook niet naar Amsterdam te brengen omdat ze daar Ajax stom vinden :?
pi_217970589
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 16:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit vind ik toch zo bizar.
De NS weigert je toch ook niet naar Amsterdam te brengen omdat ze daar Ajax stom vinden :?
Ik snap je, maar ik zal hem nuanceren want het staat er nu idd wat vreemd: ze raadde het enorm af want gaf aan dat dat niet mooi is, en ik heb haar advies aangenomen omdat ik daar echt geen kijk op heb :@
pi_217970639
@exode, ingewikkeld zulke mensen. Inderdaad sneu voor verloofde en Juul. Dat topfeest gaat zeker lukken! :*

@Schanu, benieuwd wat het wordt bij de kapper, ik vind zowel het lange als het kortere haar op de foto erg leuk staan. Mijn oudste heeft het ook altijd los, is niet zo van het verzorgen e.d. met als gevolg best wel wat knopen, die ze dan vreselijk vind om eruit te borstelen. Ze had het wat langer dan jouw dochter.
En we hebben het tot iets boven de schouders laten knippen, dat werkt een stuk beter.
Maar ze ligt niet de hele tijd in het zwembad, dat scheelt...
pi_217970884
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 16:57 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ik snap je, maar ik zal hem nuanceren want het staat er nu idd wat vreemd: ze raadde het enorm af want gaf aan dat dat niet mooi is, en ik heb haar advies aangenomen omdat ik daar echt geen kijk op heb :@
Maar dan is het toch dat zij dat niet mooi vindt, wil niet zeggen dat het niet mooi is.
  dinsdag 17 juni 2025 @ 18:14:54 #100
35189 Troel
scherp en bot
pi_217971099
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2025 15:48 schreef exode het volgende:

[..]
Dat deden we altijd met als gevolg dat alleen mijn familie steeds kwam op Juul haar verjaardag en dat vind ik erg stom voor haar.

De data gaan tot 4 weken vooruit in de prikker, ik heb heel sneaky gekeken in de uitnodigingen van de neefjes en nichtjes. Standaard 3 weken voor het feestje. Dus kort dag is gelul. Gewoon geen moeite willen doen.

Binnen die familie heeft de helft ruzie met elkaar sinds een paar maanden. Wij houden ons daarbuiten. Ik heb me er allang bij neergelegd dat ik een erg vreemde schoonfamilie heb die niet bepaald close met elkaar zijn. Voor verloofde (en nu dus ook Juul) vind ik het vooral erg sneu.

We gaan er een topfeest van maken in ieder geval.
@exode Als ze een kaartje kan waarderen, wil ik met alle liefde een kaartje sturen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217971729
Me tooo :Y

@gewoonmezelf87, nog gefeliciteerd :*
If they say
pi_217974018
Wat een gedoe Exode. Zo lijkt het alsof ze gewoon geen tijd wíllen maken. Zo jammer voor Juul.

Ik moet zeggen dat ik het ook wel eens een klus vind om alle verjaardagen er bij te zijn. Maar vooral omdat ik onregelmatig de weekenden werk. Als ik het op tijd weet kan ik altijd aanvragen. Maar als ik m’n rooster heb ben ik afhankelijk of collega’s kunnen ruilen en zitten we met halve weekenden werken. Dus dat is niet ideaal (ik heb het er dan wel voor over maar voor de collega die er geen baat bij heeft is het dan vooral vervelend). Dus ik vraag altijd op tijd aan m’n zus wanneer ze de verjaardag viert (en dan weet ze het zelf vaak nog niet 😅 maar meestal komen we er wel uit).
Neefjes/nichtjes aan man z’n kant zijn voor 75% in december jarig dus daar wordt altijd tijdig onderling een planning gemaakt. Bij het meest ben ik bij. En soms gaat man alleen met de kinderen. (En 1x zijn we alleen bij ex-schoonbroer naar de kinderverjaardagen geweest omdat we de dag bij schoonzus niet konden.)
Maar we doen er altijd wel alles aan.

Nu zijn ondertussen de kinderen aan man z’n kant zo oud dat ze aangegeven hebben de verjaardagen niet meer te willen vieren voor familie. Dus dat scheelt weer 😉

Maar ik snap dat je zelf absoluut geen moeite meer gaat doen om jezelf vrij te maken voor familieaangelegenheden!

@Schanu ik vind beide kapsels mooi! Ben benieuwd hoe het gaat worden. Fijn dat ze er zelf wel al een idee bij heeft wat ze wil!
pi_217974218
Wat stom Exode. Maar het zou me niets verbazen als de ruzie er idd mee te maken heeft. En bij kinderen uit de familie probeer je toch altijd eventjes langs te komen, zelfs al is het maar een half uurtje…

Ik geef niets om verjaardagen, vind zowel het vieren als het bezoeken maar gedoe. En ik weet dat de rest van mijn kant van de familie er net zo over denkt. Mijn schoonfamilie daarentegen… Een verjaardag tussen 11 en 17 betekent dat ze er om 11 uur zijn en rond 16:30 vertrekken :D mijn familie blijft meestal een uurtje, alleen de laatste blijft soms langer. Wij vieren zondag in de hitte de verjaardag van de meiden. Ik denk dat een deel het uur al niet eens volmaakt dit jaar…
pi_217974797
Wij gingen toen ik klein vroeger iedere zondag naar opa en oma. In dat dorp woonde de hele familie behalve wij. Wij woonden op een uur rijden afstand. Als er dan bij ons een verjaardag was, kwamen ze om half 3 en gingen om 4 uur weg, 'want het is toch wel ver rijden' :')
Ach ja. Laatst heb ik 2,5 uur oa met mijn tante gekletst op een verjaardag en noemde ze me bij het afscheid de naam van mijn zus. Zo geïnteresseerd is ze :')
pi_217975227
Als iets ver rijden is zou je juist denken dat ze langer zouden blijven. Tenminste als ik ver moet rijden vind ik dat zonde om maar een uurtje te gaan.

Wij vieren zelf alleen de kinderverjaardagen. En die vieren we samen omdat de verjaardagen 4 dagen uit elkaar liggen. We doen dan wel met eten (meestal bbq, ook wel eens frietjes) er bij voor de mensen die langer blijven. (En natuurlijk de hele dag veel te veel op tafel :@ )

Onze eigen verjaardagen zijn van de radar verdwenen (eind november beide). Eerst door vrienden die overal (zwarte) piet gingen spelen en zelf uitgebreide surprises hadden waar ze in die tijd flink mee aan de knutsel waren. Later omdat wij zelf en ook vrienden kinderen hadden en overal sintbezoekjes hadden. En nu vooral omdat we het eigenlijk wel prima vinden zo.
pi_217975848
Wat @hilliebillie zegt inderdaad, juist als je ver moet rijden zou je verwachten dat langer blijven een betere optie is dan zo'n end voor maar een uurtje op bezoek... Mijn zus moet ook bijna 2 uur rijden voor de verjaardag van de kinderen, ze blijft dan juist vaak lunchen of avondeten, soms ook beiden, of ze combineert het met vrienden in een nabijgelegen stad waar ze vroeger woonde (en dan blijft ze wel altijd redelijk kort, maar dat snap ik dan ook).

Hier vieren we ook alleen de verjaardag van de kinderen. Vrouwlief is op 1e kerstdag jarig dus dat is op voorhand al ondergesneeuwd door de kerstviering (enige voordeel is dat we dan als familie wel standaard samen zijn ;)), en mijn verjaardag is weliswaar in mei maar ik heb er gewoon niet zoveel mee. In het begin nog wel eens geprobeerd om de schoonfamilie uit te nodigen, maar de 1e keer kwam er bijna niemand en sinds schoonzus en zwager kinderen hebben (althans de jongste 2 van 2 en 5) wordt er altijd moeilijk gedaan over mijn verjaardag bij mij thuis vieren want dan zit je met slaapjes van (eerst hun middelste, nu) hun jongste en die slapen kennelijk nergens behalve bij opa en oma en hun zelf thuis. Dus een keer verplicht bij mijn schoonouders gevierd, een keer planden ze de 14e verjaardag van hun zoon (die een maand voor mij jarig is) precies op mijn verjaardag zonder voorafgaand overleg en dit jaar had ik het eindelijk bij ons thuis gepland in combinatie met moederdag en konden we uiteindelijk toch weer uitwijken naar de schoonouders omdat dat toch wel praktischer was. Dus ik heb het opgegeven. Oh ja behalve vorig jaar, toen werd ik 40 en wilden ze natuurlijk groot feest. Toen heb ik onder druk een BBQ georganiseerd en was het opeens geen probleem om het bij ons thuis te vieren 8)7

Bij de schoonfamilie worden verder wel alle volwassen verjaardagen gevierd (want die zijn wel belangrijk genoeg kennelijk), maar áltijd op een zondag terwijl dat voor ons rustdag is omdat Jewel dat nodig heeft wil ze de schoolweek erna weer een beetje door kunnen komen (want daar wordt door de voltallige familie nog steeds geen rekening mee gehouden). Dus het is bijna standaard geworden dat Jewel en ik dan thuisblijven, en vrouwlief met de jongste naar de verjaardagen gaat.
pi_217975990
In mijn familie wordt alles gevierd *O* Zelf vieren we alleen de kinderverjaardagen.
En zorgt dus iedereen dat ze er kunnen zijn. Mijn hele familie moet ruim een uur rijden naar ons en met al die wegomleidingen meestal langer. Wij hebben altijd of lunch of avondeten voor iedereen.

Mijn 2 neefjes zijn inmiddels 21, mijn nichtje 23 en mijn stiefnichtje 26. Maar die komen allemaal.

Schoonfamilie is raar met dingen vieren. In de afgelopen jaren werden schoonvader en schoonmoeder 75 en waren ze 50 jaar getrouwd. Er werden onlogische data gekozen om het te vieren en zonder kleinkinderen. Wij hebben van alles moeten schuiven en oppas moeten zoeken om te kunnen komen want ze waren echt boos en Family first weet je.

De ruzies zijn geen reden om niet te komen want de ene ruzie is tussen schoonouders en 2 zwagers (die een stel zijn) en schoonouders komen sowieso niet, welke datum het ook wordt. De andere ruzie is tussen schoonzus (getrouwd met broer verloofde) en andere schoonzus (zus verloofde). Die eerste meldde al meteen in de familie App dat ze niet konden op 'Alle voorgestelde data' dus de weg was vrij voor andere schoonzus. Het ironische is dat die laatste ruzie gaat over de verjaardag van nichtje afgelopen april, zus van verloofde kon namelijk niet en dat vond schoonzus echt heel vervelend en ongeinteresseerd. :+

En echt, ik schrijf hier in het forum nog niets 10% van de rare dingen in die familie. Ik ben gewoon ontzettend blij dat verloofde wel normaal is }) En haar zus is ook lief, die heeft het momenteel erg moeilijk en moet haar energie verdelen. Ze heeft al heel lief een nieuwe datum geprikt om alsnog te komen.
pi_217976183
Hoe kan je nou niet je kleinkinderen uitnodigen als opa en oma zijnde als je 50 jaar bent getrouwd en/of 75 bent geworden en dit dus wel viert. Ik sta echt versteld :o

Mijn schoonouders zijn vrijdag 40 jaar getrouwd, ze nemen ons (kinderen en kleinkinderen) van vrijdag tot en met maandag mee naar een camping. Die kleinkinderen zijn hun grootste trots, en ook al wordt er voor ons soms echt wel duidelijk onderscheid gemaakt tussen de kleinkinderen (die van zwager worden op veel vlakken voorgetrokken op die van ons en zullen altijd een streepje voor hebben, dat vrouwlief ze niet gedragen heeft en ze dus niet echt van hun 'bloed' zijn zal daar allicht in meespelen), ze zullen er nooit over peinzen om de kleinkinderen niet of gedeeltelijk niet deel te laten nemen aan zo'n viering.
pi_217977483
Sommige mensen houden niet van kinderen Schanu. Mijn oma was net zo. Was ook geen leuke oma, maar eentje waar ik soms mee naar toe moest en dan alleen van die vieze volkorenkoekjes kreeg terwijl ze wist dat ik kwam. M’n vader is ook nooit meegeweest nu ik er over nadenk. Ik hoorde wel jaren later dat ze grote ruzie hebben gehad, omdat mijn oma een keer zou oppassen toen mijn zussen en broer nog jong waren, en dat ze toen ‘s avonds gewoon naar huis is gegaan omdat ze het wel lang genoeg vond duren. Als dat ter sprake komt zie je gelijk de woede weer in mijn vaders ogen komen… mijn opa (van de andere kant) scheen wel leuk te zijn maar had net een tweede leg, dus is voor mij ook nooit een opa geweest. Pas bij mn ex ontdekte ik hoe leuk een oma ook kan zijn. Die heb ik nog gemist na de relatie, dat was echt zo’n lieve verwen oma.

Maar mijn kinderen hebben gelukkig erg fijne opa’s en oma’s, allemaal op hun eigen manier top! Bij het jubileum van mijn ouders werd zelfs bewust naar iets gezocht waar ook wat leuks voor de kleinkinderen te doen was. En kleinkinderen variëren in leeftijd van toen 6 tot 21, dus dat is ook nog best lastig.
pi_217977749
Mijn moeder is ook echt een verwen oma. Ze kan met haar gezondheid niet oppassen en het is lastig om voor haar te reizen. Ik ga in de eerste week van de zomervakantie 1 of 2 nachten met Juul bij haar logeren en daar is ze nu al ijsjes voor aan het inslaan. :)

Als wij langskomen of zij hier neemt ze altijd Brabantse worstenbroodjes voor B mee en Brabantse eierkoeken voor Juul. Die vinden ze namelijk heerlijk.

Maar heel wat anders, een vriendinnetje van Juul heeft een teckelpup en nu begint verloofde ineens namen voor honden erin te gooien tijdens het avondeten....zou het dan toch gaan gebeuren?!
pi_217979343
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 07:57 schreef Hupje het volgende:
Wij gingen toen ik klein vroeger iedere zondag naar opa en oma. In dat dorp woonde de hele familie behalve wij. Wij woonden op een uur rijden afstand.
:o
Ben jij mij?
quote:
en noemde ze me bij het afscheid de naam van mijn zus. Zo geïnteresseerd is ze :')
Doet mijn moeder ook de helft van de tijd.
pi_217979610
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2025 11:35 schreef Schanu het volgende:
Hoe kan je nou niet je kleinkinderen uitnodigen als opa en oma zijnde als je 50 jaar bent getrouwd en/of 75 bent geworden en dit dus wel viert. Ik sta echt versteld :o

Mijn schoonouders zijn vrijdag 40 jaar getrouwd, ze nemen ons (kinderen en kleinkinderen) van vrijdag tot en met maandag mee naar een camping. Die kleinkinderen zijn hun grootste trots, en ook al wordt er voor ons soms echt wel duidelijk onderscheid gemaakt tussen de kleinkinderen (die van zwager worden op veel vlakken voorgetrokken op die van ons en zullen altijd een streepje voor hebben, dat vrouwlief ze niet gedragen heeft en ze dus niet echt van hun 'bloed' zijn zal daar allicht in meespelen), ze zullen er nooit over peinzen om de kleinkinderen niet of gedeeltelijk niet deel te laten nemen aan zo'n viering.
Heftig, vind ik dat. En verdrietig. De reactie van mijn schoonvader toen ik zwanger was, verdient echt geen schoonheidsprijs, maar inmiddels ziet hij onze zoon wel echt als zijn kleinzoon. Hij heeft okk zijn achternaam, dat scheelt allicht. Maat mijn vrouw en ik komen allebei uit gezinnen met 100 scheidingen dus we weten uit ervaring dat bloed niet alles zegt :')

Mijn vader woont op 40-60 minuten rijden, mijn moeder en zus op 200 km en mijn schoonfamilie >400. Het lukt best goed om iedereen regelmatig te zien en mijn schoonmoeder komt ook echt naar ons voor de verjaardag van de jongste. Ik heb volgende week de verjaardag van mijn nichtje en dat kost dus een hele dag, maar dat doe ik graag.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_217979641
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 18:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:o
Ben jij mij?
[..]
Doet mijn moeder ook de helft van de tijd.
Mijn moeder nog net niet. Maar hey, ik ben ook de dochter die wél in de buurt (zelfde provincie) woont en niet degene die geëmigreerd is :+
pi_217979900
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 19:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Heftig, vind ik dat. En verdrietig.
Ook.
Hebben ze dat ook zo uitgesproken @Schanu of is het jullie gevoel erbij?

Wij hebben allebei 1 biologisch kind. Ik heb bij mijn ouders nooit verschil gemerkt, die hebben dat ook zo uitgesproken. Van de schoonouders had ik dat wel verwacht maar bleek tot mijn verbazing onterecht.
SPOILER
pi_217980137
Hier totaal geen verschil, mijn hele familie is gek op B en Juul.

Mijn zus heeft 2 (inmiddels volwassen) stiefkinderen en die zijn ook met open armen ontvangen destijds. Voor mijn ouders waren ze hun eerste kleinkinderen, mijn vader was dolblij.
pi_217980647
Ik heb een foto van mijn schoonvader, vrouw en zoon en je zou zó zeggen dat ze dezelfde genen hebben. Zij hoort ook vaak hoe hij op haar lijkt. Ik nooit :+
pi_217980952
Dat is hier niet zo, verloofde heeft zichzelf gewoon 2x gekloond. Bij B is het bijna eng. Ook qua karakter is het een kopie.
pi_217981052
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 20:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ook.
Hebben ze dat ook zo uitgesproken @:schanu of is het jullie gevoel erbij?

Wij hebben allebei 1 biologisch kind. Ik heb bij mijn ouders nooit verschil gemerkt, die hebben dat ook zo uitgesproken. Van de schoonouders had ik dat wel verwacht maar bleek tot mijn verbazing onterecht.
SPOILER
Nooit letterlijk uitgesproken door de schoonouders gelukkig, maar het gevoel hebben we beiden eigenlijk van meet af aan wel gehad. Het zal niet helpen dat vooral de oudste echt ontzettend op mij lijkt en mijn schoonmoeder mijn familie niet kan luchten (mijn moeder haar ook niet hoor :')) en vindt dat ik een tik van de molen heb gehad (ja dat is wel letterlijk uitgesproken). Zwager heeft wel eens de 'grappige' opmerking gemaakt dat het geen 'echte *insert achternaam*' zijn (ze dragen de achternaam van mijn vrouw).
SPOILER
pi_217981071
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 21:40 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb een foto van mijn schoonvader, vrouw en zoon en je zou zó zeggen dat ze dezelfde genen hebben. Zij hoort ook vaak hoe hij op haar lijkt. Ik nooit :+
Prachtig dit, haha O+ hier leken de kinderen de 1e paar jaar echt heel erg op mijn vrouw. Dat ze alle drie blond waren met blauwe ogen en ik bruin met groen/bruine ogen had daar misschien wat mee te maken :'). Maar zelfs de huisarts zei op enig moment tegen mijn vrouw: ik weet dat jij ze niet gedragen hebt, maar waren het dan wel jouw eitjes? O+
pi_217981778
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 22:38 schreef Schanu het volgende:

[..]
Prachtig dit, haha O+ hier leken de kinderen de 1e paar jaar echt heel erg op mijn vrouw. Dat ze alle drie blond waren met blauwe ogen en ik bruin met groen/bruine ogen had daar misschien wat mee te maken :'). Maar zelfs de huisarts zei op enig moment tegen mijn vrouw: ik weet dat jij ze niet gedragen hebt, maar waren het dan wel jouw eitjes? O+
O+

Uiterlijk hebben wij wel allebei echt onze eigen looks doorgegeven. In karakter merk je het steeds minder, de hare gaat steeds meer op mij lijken en de mijne trekt nu meer naar haar toe. Vind ik wel lollig, was de eerste jaren andersom.
pi_217982001
Die vraag van de eitjes heb ik ook wel eens gekregen (van iemand die Jehova's getuige is, dat vond ik een nooi detail :+ )

De oudste is in uiterlijk exact z'n vader maar ik karakter heel erg mij. De jongste heeft dezelfde oog- en 'haar'kleur als mijn vrouw en hetzelfde smalle snoetje. Maar hij lijkt ook echt wel op mij toen ik zo oud was, maar dat herkennen alleen m'n ouders :+ qua karakter geen idee, hij heeft wel hetzelfde temperament als m'n grote maar ook heel veel dingen die me helemaal niet bekend voorkomen :')
pi_217982578
SPOILER
Vanmiddag terug naar de tandarts dan gaan ze alle wortels verwijderen zie er wel tegenop.
pi_217982949
Ik denk wel dat een kind van je dochter bijzonderder is dan die van je zoon, puur omdat je dochter de moeder is en je er daardoor sowieso veel meer bij betrokken wordt. Ik hoef mijn schoonmoeder niet direct na thuiskomst bij mij over de vloer. Mijn eigen moeder daarentegen is anders en wel welkom, hoe oneerlijk dat wellicht ook is.

Ik zie het bij mijn broer ook, mijn ouders hebben een veel betere band met mijn kinderen, dan hun kinderen hebben. En dat komt niet alleen door de baby-tijd en zwangerschap, maar ook omdat de moeder een veel grotere stempel drukt op de opvoeding, en mijn stijl dus beter past bij die van mijn ouders, dan die van mijn schoonzus. Ik vermoed dat schoonouders met mij hetzelfde hebben in vergelijking met hun dochter en dat is ook prima.

Overigens zijn mijn kinderen alle drie niet van mijn man als je op uiterlijk af zou gaan :D
  donderdag 19 juni 2025 @ 09:52:38 #124
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217983132
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 09:32 schreef FlyingFish het volgende:
Ik denk wel dat een kind van je dochter bijzonderder is dan die van je zoon, puur omdat je dochter de moeder is en je er daardoor sowieso veel meer bij betrokken wordt. Ik hoef mijn schoonmoeder niet direct na thuiskomst bij mij over de vloer. Mijn eigen moeder daarentegen is anders en wel welkom, hoe oneerlijk dat wellicht ook is.

Ik zie het bij mijn broer ook, mijn ouders hebben een veel betere band met mijn kinderen, dan hun kinderen hebben. En dat komt niet alleen door de baby-tijd en zwangerschap, maar ook omdat de moeder een veel grotere stempel drukt op de opvoeding, en mijn stijl dus beter past bij die van mijn ouders, dan die van mijn schoonzus. Ik vermoed dat schoonouders met mij hetzelfde hebben in vergelijking met hun dochter en dat is ook prima.

Overigens zijn mijn kinderen alle drie niet van mijn man als je op uiterlijk af zou gaan :D
Ik herken dit helemaal niet. Mijn schoonouders zijn stapelgek op onze kinderen. Daar zijn er ook veel minder kleinkinderen overigens en opa en oma zijn al met pensioen en hebben dus relatief veel tijd voor ze. Mijn eigen moeder heeft 8 kleinkinderen (en er komen er wrs nog veel en veel meer) en werkt nog en heeft een pleegdochter in huis. Mijn kinderen hebben echt minder met haar. Ze is ook veel strenger en lomper en er is vaker onenigheid of discussie.

Overigens heeft mijn moeder wel een goede band met de kinderen van mijn broer. En die hebben dan weer minder met de moeder van hun moeder.
pi_217983239
Al dagen hangt er een rare bloemige geur in de badkamer, het toilet en B zijn slaapkamer. Een oude vrouwen parfum. We konden maar niet vinden waar dat vandaan kwam tot vannacht. B had een bloedneus en kwam met zijn neus vol toiletpapier naar ons toe. Hij heeft altijd een rol staan omdat die bloedneuzen in hooikoortstijd vaker voorkomen. Zegt ie heel droog 'Ik weet waar die gore lucht vandaan komt, het wc papier stinkt!'

Wij kopen altijd de neutrale Page maar ik denk dat er verkeerde rollen zijn verpakt. Zit een duidelijke bloemengeur aan. Ander pak opengemaakt, geurloos.

Mysterie opgelost.
pi_217983520
Ik had ook een collega die echt uitsprak (voor de geboorte had ze het er eigenlijk al over) dat ze meer had met de kinderen van haar dochter dan met die van haar zoon. Omdat haar dochter ze zelf gebaard heeft en dat meer eigen is (en ze is ook bij de bevalling van een van de kinderen van haar dochter geweest).
Ik vind dat nogal wat omdat ook zo uit te spreken. Verder is ze namelijk altijd van het eerlijk verdelen (als ze voor een van de kinderen iets koopt omdat die dat op dat moment kan gebruiken krijgt het andere kind het bedrag wat het gekost had en zo).

Op de kinderen van haar dochter heeft ze ook altijd opgepast. Op die van haar zoon niet (tenminste niet wekelijks, wel incidenteel) ook omdat het niet nodig was. Dat geeft dan ook een andere band uiteindelijk.

Hier is m’n schoonmoeder een hartstikke lief mens. Ook wel wat eigenaardig (vind mn man ook). Ze is er voor de kinderen, maar het moet niet te veel energie kosten ;) ze is ook 10 jaar ouder dan mijn moeder.

Mijn eigen moeder staat hier altijd klaar voor zowel mijn kinderen als die van mijn zus. Die van mijn zus door omstandigheden meer. Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat zij voorgetrokken werden (en met de omstandigheden zou ik nooit willen ruilen). En ook mijn kinderen hebben dat gevoel nooit gehad.
pi_217983542
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 10:06 schreef exode het volgende:
Al dagen hangt er een rare bloemige geur in de badkamer, het toilet en B zijn slaapkamer. Een oude vrouwen parfum. We konden maar niet vinden waar dat vandaan kwam tot vannacht. B had een bloedneus en kwam met zijn neus vol toiletpapier naar ons toe. Hij heeft altijd een rol staan omdat die bloedneuzen in hooikoortstijd vaker voorkomen. Zegt ie heel droog 'Ik weet waar die gore lucht vandaan komt, het wc papier stinkt!'

Wij kopen altijd de neutrale Page maar ik denk dat er verkeerde rollen zijn verpakt. Zit een duidelijke bloemengeur aan. Ander pak opengemaakt, geurloos.

Mysterie opgelost.
Haha gelukkig is het mysterie opgelost!

Zo heb ik ooit inlegkruisjes gehad met geur. Geen idee of het op de verpakking stond maar had het in ieder geval gemist. Dat was ook een erg onprettige lucht elke keer als ik naar het toilet ging.
  donderdag 19 juni 2025 @ 12:15:12 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_217984297
Mijn oudste heeft vandaag mijn nagellak verwijderd. Een paar kreten in willekeurige volgorde:

Waarom doe je eigenlijk nagellak op
Je poot stinkt
Sorry, ik giet je helemaal onder dit spul
De volgende keer dat je gaat fietsen moet je maar geen nagellak op doen
Het stinkt echt heel erg
Waarom kan je dit niet zelf doen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217984302
Oh getver toiletpapier of inlegkruisjes met geur :r

Mijn ouders hebben 4 kleinkinderen, 2 van mijn broertje en 2 van mij. Maar ze hebben niet meer met de een dan met de ander.
Mijn schoonmoeder heeft denk ik meer met de kinderen van haar dochter. Maar wellicht ook omdat ze die vaker ziet en vroeger ook zag.

Niks dan liefde @Troel ;) :*
pi_217984500
quote:
2s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:15 schreef Troel het volgende:
Mijn oudste heeft vandaag mijn nagellak verwijderd. Een paar kreten in willekeurige volgorde:

Waarom doe je eigenlijk nagellak op
Je poot stinkt
Sorry, ik giet je helemaal onder dit spul
De volgende keer dat je gaat fietsen moet je maar geen nagellak op doen
Het stinkt echt heel erg
Waarom kan je dit niet zelf doen
Maarrr.. hij heeft het wel gedaan..!
  donderdag 19 juni 2025 @ 12:50:23 #131
35189 Troel
scherp en bot
pi_217984532
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 12:46 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Maarrr.. hij heeft het wel gedaan..!
Hij had niet echt een keuze ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217984798
Ik stuur voortaan Juul wel naar je toe Troel, die is gek op nagellakken, verwijderen, weer opnieuw lakken etc. Ik heb momenteel glitternagellak met paars, roze en groen op mijn teennagels. Handig zo'n nagelstudio aan huis.

B komt zo uit school en dan gaan we voor de 5e en tevens laatste keer de fietsexamen route fietsen. Hij heeft morgen zijn fietsexamen en de 4 keer hiervoor fietste hij minstens 3 keer verkeerd. Hij negeerde de bordjes en ging de bekende routes fietsen. Hopelijk is hij morgen wel gefocust.
  donderdag 19 juni 2025 @ 14:09:01 #133
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217985082
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 13:34 schreef exode het volgende:
Ik stuur voortaan Juul wel naar je toe Troel, die is gek op nagellakken, verwijderen, weer opnieuw lakken etc. Ik heb momenteel glitternagellak met paars, roze en groen op mijn teennagels. Handig zo'n nagelstudio aan huis.

B komt zo uit school en dan gaan we voor de 5e en tevens laatste keer de fietsexamen route fietsen. Hij heeft morgen zijn fietsexamen en de 4 keer hiervoor fietste hij minstens 3 keer verkeerd. Hij negeerde de bordjes en ging de bekende routes fietsen. Hopelijk is hij morgen wel gefocust.
Ach, er fietst iemand een stukje voor 'm. Dat helpt vast :-D
pi_217985145
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 14:09 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ach, er fietst iemand een stukje voor 'm. Dat helpt vast :-D
Hij gaat als eerste :)
pi_217985449
Nergens verkeerd gefietst dit keer en goed kunnen oefenen op wielrenners die geen voorrang geven, slingerende fatbikes, een bus die zichzelf klem had gereden tussen een geparkeerde vrachtwagen en een lantaarnpaal en een lesauto die rechtdoor gaat voor nog niet had geleerd.

Kortom enerverende fietstocht en blij dat B al veel alleen fietst en goed reageerde op alles.
  donderdag 19 juni 2025 @ 15:23:36 #136
176471 oh-oh
pi_217985557
Ik leerde fietsen een week voor mijn fietsexamen :')
( Groucho Marx )
pi_217985946
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 15:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik leerde fietsen een week voor mijn fietsexamen :')
Nee joh, echt?

Auch F_r! Sterkte!
pi_217986160
Succes met het fietsexamen voor B morgen!!

Wij komen net bij de kapper vandaan, meer dan een uur gezeten en tot 2 keer toe moeten vragen of het korter kan. Vinden kappers het spannend om het haar van een jong meisje kort te knippen ofzo? Jewel was er zelf ook heel duidelijk in, 'tot net onder mijn oren'. Knipte ze het eerst tot de schouders.... en daarna maar een heel klein stukje extra eraf omdat ook deze kapster aangaf beter niet op te knippen aan de achterkant omdat Jewels haar een slag heeft en het dan gaat 'springen'. Dus uiteindelijk maar alles op 1 lengte laten knippen met laagjes, ipv voor langer en achter opknippen. Ze is er zelf heel blij mee, dat is waar het om gaat:

SPOILER
En ik werd vanmorgen gebeld voor de intake van Jewel bij Dr. Bosman. En vanmiddag werd ik opnieuw gebeld door dezelfde receptioniste, die al een beetje moest lachen, voor de intake voor mijzelf een week later. Medio augustus zijn we dus beiden aan de beurt *O*
pi_217987392
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 16:43 schreef Schanu het volgende:
Succes met het fietsexamen voor B morgen!!

Wij komen net bij de kapper vandaan, meer dan een uur gezeten en tot 2 keer toe moeten vragen of het korter kan. Vinden kappers het spannend om het haar van een jong meisje kort te knippen ofzo? Jewel was er zelf ook heel duidelijk in, 'tot net onder mijn oren'. Knipte ze het eerst tot de schouders.... en daarna maar een heel klein stukje extra eraf omdat ook deze kapster aangaf beter niet op te knippen aan de achterkant omdat Jewels haar een slag heeft en het dan gaat 'springen'. Dus uiteindelijk maar alles op 1 lengte laten knippen met laagjes, ipv voor langer en achter opknippen. Ze is er zelf heel blij mee, dat is waar het om gaat:

SPOILER
En ik werd vanmorgen gebeld voor de intake van Jewel bij Dr. Bosman. En vanmiddag werd ik opnieuw gebeld door dezelfde receptioniste, die al een beetje moest lachen, voor de intake voor mijzelf een week later. Medio augustus zijn we dus beiden aan de beurt *O*
Mooi kapsel hoor!
Ik had zelf vroeger kort haar en achter opgeknipt. Tja ik werd wel eens als jongen aangezien, maar dat maakte me echt niet uit. Was ook wel een beetje een Tom-boy vroeger.

En super fijn dat jullie in augustus allebei terecht kunnen!

@exode fijn dat deze keer oefenen goed ging met het letten op de route. Hier stonden bij de meeste afslagen ouders om te kijken of ze het goed deden (en evt sturen als ze een bordje misten).
pi_217987920
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 09:32 schreef FlyingFish het volgende:

Dit vind ik emancipatoir een bijzonder moeilijke post.

Maar goed dat ik met een vrouw ben en dit soort overwegingen geen rol speelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 19-06-2025 21:45:20 ]
pi_217988153
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 20:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar goed dat ik het met een vrouw doe en dit soort overwegingen geen rol spelen.
Eens! Op zulke momenten mis ik echt het duimpje naar beneden.
pi_217988483
Ik weet niet zo goed hoe ik moet reageren omdat het ver van mijn manier van denken af ligt.
En ik het gelukkig totaal niet herken.
  donderdag 19 juni 2025 @ 22:01:37 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_217988659
Het is DE reden dat ik me altijd heel open heb opgesteld naar mijn schoonouders (en ook de moeder van mijn vorige vriend in een langdurige relatie). Je zal maar die moeder van een zoon zijn en buiten spel gezet worden. -O-
Zo sneu vind ik dat... Zo vaak lees ik dat 'mijn eigen moeder mag wel meteen komen, maar mijn schoonmoeder niet hoor'. Daar sta je dan en je hebt het er maar gewoon mee te doen.
(Los van wat voor types dat zijn of ze het er zelf naar gemaakt hebben of wat dan ook, maar het pure feit dat het de schoonmoeder is maakt dat ze op achterstand staan.)
pi_217988847
Denk dat het met veel meer te maken heeft dan met het geslacht van je kinderen. :P
Kleinkinderen van je zoon of dochter krijgen dus.
De onderlinge band en dingen die je met elkaar deelt.
Betrokkenheid, hoeveelheid contact, afstand etc. etc.

Overigens waren zowel schoonmoeder als moeder aanwezig bij mijn bevalling. Dat is bijzonder natuurlijk maar geen spijt van.
pi_217988898
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2025 20:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Maar goed dat ik met een vrouw ben en dit soort overwegingen geen rol speelt.
Ik begrijp niet wat emancipatie hiermee te maken heeft?

Dit is puur het verschil tussen eigen familie en schoonfamilie. Als ik met mijn familie weg ben loop ik gerust in mijn ondergoed rond in het huisje, als ik met mijn schoonfamilie weg ben doe ik dat niet. Mijn schoonfamilie hoef ik niet om mij heen als ik me niet fit voel, dat is niet ‘eigen’. En ik ga er vanuit dat een toekomstige schoondochter er ook zo over denkt. En zolang mannen geen kinderen kunnen baren blijft er dus een verschil tussen een schoondochter die een kind krijgt, en een dochter die een kind krijgt in de periode rond de geboorte.

En zolang een stel het zelf prima vind om de opvoeding niet 50/50 te verdelen (wat zo is, anders had je het wel anders geregeld) heeft emancipatie ook daar niets mee te maken.
pi_217988909
Mijn ouders hebben alleen kleinkinderen van mij dus geen vergelijkingsmateriaal.
Mijn schoonmoeder heeft kleinkinderen van haar dochters en dus van haar zoon.
Ze houdt van hen allemaal maar ze heeft een andere band met ze.
Bij ons is ze minder betrokken dan bij de kinderen van haar jongste dochter.
De liefde is er natuurlijk wel. Koopt graag dingen voor ze maar ziet ze veel minder.

Maar dat heeft met de omstandigheden te maken.
Schoonzus 1 woonde nog thuis toen ze haar kinderen kreeg. Dus jong moeder, jong oma.
Heel erg betrokken geweest bij de opvoeding. :)
Dat was in geval van haar zoon en onze kinderen natuurlijk totaal anders.
pi_217988987
Overigens waren mijn schoonouders na mijn bevalling de eersten die op bezoek kwamen in het ziekenhuis, pas daarna mijn eigen ouders. Zo achtergesteld zijn ze dus niet. Maar tijdens de kraamweek heb ik liever m’n moeder over de vloer als hulp dan m’n schoonmoeder. En liever een zus dan een schoonzus. Ik vraag bij problemen ook altijd eerst mijn eigen moeder om raad. Ik kan me zelfs niet heugen dat ik ooit mijn schoonmoeder om raad heb gevraagd :@
  donderdag 19 juni 2025 @ 23:00:59 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_217989259
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2025 22:01 schreef BE het volgende:
Het is DE reden dat ik me altijd heel open heb opgesteld naar mijn schoonouders (en ook de moeder van mijn vorige vriend in een langdurige relatie). Je zal maar die moeder van een zoon zijn en buiten spel gezet worden. -O-
Zo sneu vind ik dat... Zo vaak lees ik dat 'mijn eigen moeder mag wel meteen komen, maar mijn schoonmoeder niet hoor'. Daar sta je dan en je hebt het er maar gewoon mee te doen.
(Los van wat voor types dat zijn of ze het er zelf naar gemaakt hebben of wat dan ook, maar het pure feit dat het de schoonmoeder is maakt dat ze op achterstand staan.)
Ik wilde mijn nu exschoonmoeder niet bij de bevalling hebben (mijn moeder was er wel maar die was er om mij te ondersteunen omdat ik dat van mijn ex niet hoefde te verwachten). Maar na de bevalling waren ze van harte welkom in het ziekenhuis (en bij de tweede thuis). Als mijn ex mij had kunnen steunen, was mijn moeder er ook niet bij geweest.

SPOILER
Mijn vader heeft overigens ook pas na de geboorte (ongeveer tegelijkertijd met de ex schoonoiders) kennis gemaakt met zijn kleinkinderen. En in beide gevallen zijn de opas en omas gewaarschuwd dat de bevalling begonnen was.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217990116
Mijn schoonmoeder heeft alleen maar zonen. Ik ken haar ervaring dat schoondochters wel echt vaak naar eigen moeders trekken, tot groot verdriet van mijn schoonmoeder. Maar mijn zwagers en mijn man en ook mijn broer zien dat gewoon ook niet. Het is geen onwil, maar ze zien niet in dat ze misschien ook even hun moeder moeten inlichten of dat hun moeder ze ook wil zien met kerst en dat het dus niet handig is om kerst volledig met je schoonfamilie te plannen enz.
Misschien dat ik mijn schoonzussen aan het overcompenseren ben (zo ben ik dan weer).

Maar mijn zonen zijn voor alle opa’s en oma’s even bijzonder. Mijn moeder is wel echt de grote held van beide zonen, maar dat is ze ook voor de zoon van mijn broer. Dat ligt dus gewoon aan de oma.

[ Bericht 24% gewijzigd door Adrian4 op 20-06-2025 07:41:04 ]
pi_217991921
MAAR

het aanrechtbladgezeik, we hebben eindelijk antwoord en een soort van oplossing. Long story short, wij waren de eersten die dit blad bestelden met deze afwerking. Na ons hebben meer klanten het besteld en surprise surprise...... exact dezelde problemen.

Ze hebben nu aangeboden om het blad te komen repareren en daarna zoeten. Gezoete marmercomposiet verkopen ze al jaren en daar hebben ze nooit problemen mee. Dus wij gaan ons even verdiepen in een gezoet blad en of we daarmee akkoord gaan.

De gepolijste versie die wij hebben is meteen uit het assortiment gehaald.

Het alternatief is denk ik alleen een volledig nieuw blad en daar word ik niet zo blij van.
pi_217991959
Vanochtend met Juul naar de huisarts geweest, ze bleef klagen over haar voet maar nu op de bovenkant. Het was ook allemaal wat dikker. Haar wreef is geirriteerd en daardoor gezwollen.

Mevrouw mag net als B aan de zooltjes, dat hadden we al verwacht, ze heeft een hoge wreef en een hoge voetboog. Ach we kennen de weg inmiddels :D

Ze gaat morgen 1 nachtje op Scoutingkamp en dichte schoenen zijn verplicht dus zo maar even vragen aan de leiding hoe op te lossen want Juul kan nu geen schoenen aan, dat doet veel te veel pijn. Volgens mij gaan ze naar een museum, waterspelletjes doen en een kampshirt maken. Ik denk dat het wel kan op sandalen maar die regels zijn er niet voor niets.

Ze vindt het sowieso echt enorm spannend en ik zie op tegen het wegbrengen morgen, ik vrees dat het geen makkelijk afscheid wordt.
pi_217992470
@exode, fijn dat meer mensen hetzelfde euvel hebben met het blad, dan moeten ze het wel serieus nemen!

Balen voor Juul, zo last van haar voeten, hopelijk is er met de scouting iets te regelen. Succes met wegbrengen :*
pi_217992948
Fijn Exode dat meer mensen nu het zelfde euvel hebben. Als jullie de eerste waren met dit type bladafwerking vind ik het des te slechter dat ze jullie klacht niet serieus genomen hebben van het begin af aan, aangezien ze er zelf dus helemaal geen ervaring mee hadden.

Wat vervelend dat Juul nog steeds last heeft van haar voet. Hopelijk gaan de zooltjes verlichting geven.
Hopelijk kan er voor kamp wel wat geregeld worden!
pi_217994483
Even een domme vraag van een vleeseter. Ik heb een Indiase Curry Madras verspakket waarop staat dat je de kip kan vervangen door kikkererwten. Ik heb nog kikkererwten staan, dus mooi om eens uit te proberen dacht ik, maar in de bereiding staat alleen dat je kip moet bakken bij stap 1, maar wat als je dat vervangt door kikkererwten? Moeten die eerst nog gekookt worden? En gaan die dan ook als eerste in de pan net als de kip, of als laatste oid?

Ik heb zo’n kartonnen doosje van Hak a 200 gram. Staat dat gelijk aan ongeveer 200 gram kip of kan ik beter twee pakjes doen? Ik verwacht klagende man en kinderen als er teveel in zit (ik wil het er stiekem doorheen gooien, anders is het bij voorbaat al ‘vies’).
pi_217994682
Die kan je gewoon roerbakken met de rest van de groente. Een zo'n zakje is wel genoeg voor een gezin, denk ik.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_217994995
Dankje! Ben benieuwd of ze het gebrek aan vlees snel op gaan merken…
pi_217995544
Er heeft niemand geklaagd dat er geen vlees in zat, geen idee of ze het überhaupt opgemerkt hebben. Alleen zoon zat te piepen dat hij de kikkererwten niet lekker vond, maar een score van 4 uit 5 zonder geklaag ben ik zeer tevreden over! Voor herhaling vatbaar dus.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 19:18:30 #158
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217995736
Ik hou van kikkererwten, vooral als mijn moeder ze klaarmaakte.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 21:51:20 #159
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217997040
Ik hou van kikkererwten. Geroosterd, in salade, warm, koud: allemaal goed!

En ik weet niet zo goed hoe te reageren op het moeder versus schoonmoeder. Voor mijn kinderen is er geen onderscheid en mijn moeder maakt ook geen onderscheid tussen haar kleinkinderen. Gelukkig maar. Ik wilde beide moeders niet bij m'n bevalling, maar ze waren allemaal tegelijk welkom na de geboortes. Ze bellen om advies doe ik nooit en ik loop ook niet in m'n ondergoed tijdens een weekendje weg met m'n broers of zussen. Dus ik herken het gewoon echt niet... Lijkt me wel lastig voor een schoonmoeder als je schoondochter je ziet als 'familie van haar partner' en je meer op afstand houdt.
pi_217998850
Ik heb nog nooit kikkererwten gegeten. Waar smaakt het naar?

Afgelopen week de zwemvierdaagse gedaan met mn duo, 4 avonden 20 baantjes zwemmen (10 voor de jongste) Het was veel geregel en soms vooral haasten aangezien mijn vader sinds dinsdag in t zkh ligt met een longontsteking... Maar ze hebben het weer geflikt!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 21 juni 2025 @ 07:52:53 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217998870
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 07:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Afgelopen week de zwemvierdaagse gedaan met mn duo, 4 avonden 20 baantjes zwemmen (10 voor de jongste) Het was veel geregel en soms vooral haasten aangezien mijn vader sinds dinsdag in t zkh ligt met een longontsteking... Maar ze hebben het weer geflikt!
Ik vind het qua structuur nog het meeste te vergelijken met een grote erwt, maar da's ook niet hetzelfde qua smaak... Gewoon een keer proberen dus.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 08:55:17 #162
176471 oh-oh
pi_217999308
Ik mag geen kikkererwten meer.
Linzen mis ik meer!
Wij hebben altijd alleen maar mijn moeders kant van de familie gekend en mijn zus is de enige en beide families die kinderen heeft. Mijn ouders en haar schoonouders hebben elk drie kinderen. De opa's en oma's maken geen verschil.
( Groucho Marx )
  zaterdag 21 juni 2025 @ 09:05:55 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217999356
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 07:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Het heeft géén specifieke smaak. Beetje flauwtjes misschien.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 09:06:31 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217999361
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 08:55 schreef oh-oh het volgende:
Ik mag geen kikkererwten meer.
Linzen mis ik meer!
Wij hebben altijd alleen maar mijn moeders kant van de familie gekend en mijn zus is de enige en beide families die kinderen heeft. Mijn ouders en haar schoonouders hebben elk drie kinderen. De opa's en oma's maken geen verschil.
Linzen kon mijn moeder ook al zo lekker klaarmaken.
pi_218000749
Nou, Julia is op Scoutingkamp en ik zit te chillen in de schaduw bij de Plassen. B heeft een vriendje meegenomen dus die vermaken zich wel in het water.

Afscheid ging hartstikke goed, Juul ligt met haar matje tussen haar Scouting vriendin en haar verloofde in (al twijfelde ze pas wel of ze nog met hem wilde trouwen want hij houdt niet van glitters).
Leiding had nog een bolderkar met stoeltje geregeld als het lopen niet gaat. Een echte prinses dus.

Zo stoer, want ze vindt het poepjespannend. Morgen 12:30 mag ik haar weer ophalen.
pi_218000824
We waren gisteren naar een trouwerij van een vriendin van mij. Dochter en ik zijn samen gegaan.
Verder kende we niemand zo gauw.

Z. had er superveel zin in, mooi maken, tasje mee, nieuwe outfit uitgekozen etc.
Ze was zulk goed gezelschap! Niet verlegen en in geen elk opzicht dan ook teveel.
Na de ceremonie was het bbq bij die vriendin thuis.
Flinke tuin, een aantal kinderen en voldoende beweegruimte.
Ze viel ook wel op met haar Hindoestaanse uiterlijk tussen al die blonde, blanke kindertjes. :D
En kletsen tegen vreemden. Helemaal in haar element.
Ze at zelfs gamba’s. _O_ En dit is een moeilijke eter!

Ze zei achteraf ook dat dit het leukste feestje ooit was. Beter dan haar verjaardag! En ze wilde vanmorgen graag de tijd terugdraaien.

We moeten meer trouwerijen hebben. O+
pi_218001193
Onze kikkererwtenconsumptie is echt gigantisch :D Ik geloof dat ik minstens 200 gram per persoon zou nemen :+ Ik vindt peulvruchten sowieso heel handig voedsel, goedkoop, voedzaam en de kinderen zijn er dol op.
pi_218003317
Ligt iedereen in het zwembad?

Ik ben voor het eerst blij met mijn woonkamer/voortuin op het noorden. Het is nog steeds 22,5 gr in huis *O* Afgelopen lente was het wel kil hoor..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218004364
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 12:18 schreef Clubsoda het volgende:
Onze kikkererwtenconsumptie is echt gigantisch :D Ik geloof dat ik minstens 200 gram per persoon zou nemen :+ Ik vindt peulvruchten sowieso heel handig voedsel, goedkoop, voedzaam en de kinderen zijn er dol op.
En mijn kind haat het. Zo jammer.

Enige peulvruchten die ik de mijne makkelijk in krijg zijn sperziebonen.
pi_218004370
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:19 schreef PoesInDoos het volgende:
Ligt iedereen in het zwembad?
Ja eindelijk O+
  zaterdag 21 juni 2025 @ 17:54:59 #171
176471 oh-oh
pi_218004406
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:46 schreef vencodark het volgende:
We waren gisteren naar een trouwerij van een vriendin van mij. Dochter en ik zijn samen gegaan.
Verder kende we niemand zo gauw.

Z. had er superveel zin in, mooi maken, tasje mee, nieuwe outfit uitgekozen etc.
Ze was zulk goed gezelschap! Niet verlegen en in geen elk opzicht dan ook teveel.
Na de ceremonie was het bbq bij die vriendin thuis.
Flinke tuin, een aantal kinderen en voldoende beweegruimte.
Ze viel ook wel op met haar Hindoestaanse uiterlijk tussen al die blonde, blanke kindertjes. :D
En kletsen tegen vreemden. Helemaal in haar element.
Ze at zelfs gamba’s. _O_ En dit is een moeilijke eter!

Ze zei achteraf ook dat dit het leukste feestje ooit was. Beter dan haar verjaardag! En ze wilde vanmorgen graag de tijd terugdraaien.

We moeten meer trouwerijen hebben. O+
Ik zou zeggen ga naar die van mijn zus maar no kids 🤣.
Ik zat twee uur op de losloop, in de schaduw, heerlijk!
( Groucho Marx )
pi_218004587
Ik ben werkelijk waar niet vooruit te branden.
Niet eens gekookt. :{w
Maar goed, ik geef de temperatuur gewoon de schuld.
Morgen weer een dag. :')
pi_218004663
Het was heerlijk in de schaduw van de vele bomen bij de M'veense Plassen. B en zijn vriendje hebben van 11 tot 16:30 in het water gelegen. Alleen even snel tussendoor gegeten en gedronken.

Ze hadden zo ontzettend veel lol samen.

Kwamen we thuis, had verloofde een stellage gebouwd voor de buitendouche (zo'n campingzak douche), de schoenenkasten in elkaar gezet, de plinten geschuurd en heel veel opgeruimd. Heldin. Gelukkig heeft ze tussendoor ook meerdere keren in de jacuzzi gelegen.
pi_218009587
Ik heb dit weekend weer ‘geluk’. Mn werkweekend met dit weer. :D
Wel aan een zwembad, maar niet er in.
Maar zonder gekheid, ik hou er van, al zou ik er natuurlijk ook zelf wel eens in willen springen.

Dochter was gisterenavond wel nog komen zwemmen. Ook in haar eentje vermaakt ze zich daar prima.

Ze ligt in een tentje in de tuin te slapen (ze was vrijdag op kamp en wilde thuis ook nog wel kamperen). Ik zie haar dit nog wel een paar keer meer doen deze zomer.
pi_218010516
Niemand gesmolten hier? Jeutje wat was het warm gisteren...

Ik heb een vraag of iemand het herkend, afgelopen donderdag heeft mn zoon een sportdag gehad, hele dag in de zon bezig, had hem wel een pet opgezet, Bij thuiskomst was hij niet lekker, en bleek hij koorts (38.8) te hebben, vrijdag was hij nog moe maar geen koorts meer, Gisteren had hij een feestje, en prompt gisteravond weer koorts (39.1) Na een nacht slapen in de airco is nu weer koortsvrij en fris..

Als je googlet is koorts door hitte onmogelijk en is hij ziek maar ik denk dus wel dat het aan de warmte ligt. Iemand ervaring?
S. 2014
J. 2016
  zondag 22 juni 2025 @ 09:35:25 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218010856
Ik weet alleen dat er ontzettend veel kinderen uit mijn klas deze week ziek waren. En ook kinderen die onder schooltijd ziek zijn geworden en waarvan ik de ouders heb moeten bellen.

Ik denk zeker wel dat het onder andere met de warmte te maken heeft. Kan Google nog zoveel zeggen.
pi_218011061
Mijn leken verstand zegt dat als je warmte niet goed kwijt kan, je koorts kan krijgen. Je lichaamstemperatuur wordt hoger denk ik als je het bloedheet hebt.

B wordt ook echt niet lekker van hitte.
pi_218011108
GM,'mijn' Google zegt juist dat je koorts krijgt door oververhitting.
Lekker rustig aan doen, afkoelen en veel drinken.
pi_218011184
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:55 schreef exode het volgende:
GM,'mijn' Google zegt juist dat je koorts krijgt door oververhitting.
Lekker rustig aan doen, afkoelen en veel drinken.
Ja maar hij voldeed verder niet aan het lijstje van oververhitting... naja in elk geval iets om rekening mee te houden in de toekomst en vanmiddag lekker een poosje afkoelen in het zwembad.
S. 2014
J. 2016
pi_218011514
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Niemand gesmolten hier? Jeutje wat was het warm gisteren...

Ik heb een vraag of iemand het herkend, afgelopen donderdag heeft mn zoon een sportdag gehad, hele dag in de zon bezig, had hem wel een pet opgezet, Bij thuiskomst was hij niet lekker, en bleek hij koorts (38.8) te hebben, vrijdag was hij nog moe maar geen koorts meer, Gisteren had hij een feestje, en prompt gisteravond weer koorts (39.1) Na een nacht slapen in de airco is nu weer koortsvrij en fris..

Als je googlet is koorts door hitte onmogelijk en is hij ziek maar ik denk dus wel dat het aan de warmte ligt. Iemand ervaring?
Ik denk ook dat het aan de hitte ligt. Mijn dochter kan er ook letterlijk ziek van worden met koorts. Opletten dat ze genoeg drinkt helpt wel wat en schaduw zoekt ze zelf wel op.
pi_218011525
Wij zitten op de camping, schoonouders zijn 40 jaar getrouwd. Gisteren liggen bakken bij het zwembad en ik ben de hele nacht beroerd geweest. Schoonmoeders zei ook meteen: komt door de zon. Dus kennelijk is dat idd een ding.
pi_218011707
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 06:21 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb dit weekend weer ‘geluk’. Mn werkweekend met dit weer. :D
Wel aan een zwembad, maar niet er in.
Maar zonder gekheid, ik hou er van, al zou ik er natuurlijk ook zelf wel eens in willen springen.
Ik heb mij heel veel jaar bij mijn vakantiebaantje als (strand)badbewaking erg vermaakt. Juist ook met zulk zomers weer. De tijd gaat veel sneller bij drukte dan wanneer er niks te doen is, dacht ik dan altijd maar. Was echt een toffe tijd.

Ik geef dit seizoen nog 1 zwemles als vrijwilliger en dan stop ik er (weer) mee. Dan heb ik met een onderbreking van een jaar of 10 in totaal bijna 14 jaar zwemles gegeven. Toen ik gisteren vertrok op het zwembad dacht ik wel even, ai, waarom ga ik stoppen, ik ga dit wel missen. Maar de tijd die overblijft is ook welkom. En ik heb al gezegd dat ze me nog wel eens als invaller kunnen vragen :s) Maar niet meer structureel.
pi_218013056
Ik heb het met mijn oudste ook eens gehad. Het was een bloedhete zomer en had toen twee weken op Texel doorgebracht. Daarna met ons mee naar Engeland, waar zowaar ook een hittegolf was. Toen heeft hij al een keer gespuugd om de warme auto en hij werd steeds beroerder. Alle eetlust weg, steeds misselijk en heel hangerig. Hij knapte weer op toen we in Londen in een hotel met airco zaten en de nachten dus lekker koel waren. Hij is sindsdien ook gevoelig voor warmte, slaat snel op zijn maag. Tegen kou kan hij dan weer uitstekend :+
pi_218013074
Wel gek dat Google een zonnesteek bijvoorbeeld niet kent :?
pi_218013341
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:23 schreef Clubsoda het volgende:
Wel gek dat Google een zonnesteek bijvoorbeeld niet kent :?
Hoezo niet?
Ik krijg gewoon zoekresultaten.
pi_218013589
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:52 schreef vencodark het volgende:

[..]
Hoezo niet?
Ik krijg gewoon zoekresultaten.
Oh, dat zei GM, dat je volgens Google geen koorts kan krijgen van warmte.
pi_218014777
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:10 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik heb mij heel veel jaar bij mijn vakantiebaantje als (strand)badbewaking erg vermaakt. Juist ook met zulk zomers weer. De tijd gaat veel sneller bij drukte dan wanneer er niks te doen is, dacht ik dan altijd maar. Was echt een toffe tijd.

Ik geef dit seizoen nog 1 zwemles als vrijwilliger en dan stop ik er (weer) mee. Dan heb ik met een onderbreking van een jaar of 10 in totaal bijna 14 jaar zwemles gegeven. Toen ik gisteren vertrok op het zwembad dacht ik wel even, ai, waarom ga ik stoppen, ik ga dit wel missen. Maar de tijd die overblijft is ook welkom. En ik heb al gezegd dat ze me nog wel eens als invaller kunnen vragen :s) Maar niet meer structureel.
Heb ook prima gewerkt hoor dit weekend. Heb ook absoluut geen hekel aan m’n werk. Gezellige collega’s ook, dus dat is heel fijn.

Ik kan me voorstellen dat je na zo’n tijd gaat stoppen vrijwillig zwemles te geven! Wat goed dat je dat zo lang gedaan hebt. Geniet van je extra vrije tijd! En als je dan een keer mag invallen is het waarschijnlijk extra leuk om weer eens te doen!

@gewoonmezelf87 ik herken juist koorts door (over)verhitting wel. Is iets wat met EHBO ook wel geleerd wordt. Hetzelfde met jezelf flauw voelen, weinig eetlust of misselijkheid. Hopelijk knapt hij snel verder op (of ja, blijft hij zich goed voelen).
pi_218015706
Ik bracht zoon en zn bestie net naar ZiggoDome, ze hebben tickets voor Fluffy. Nou vond ik het best wel druk daar, blijkt ook Robbie Williams in de Arena te staan🙉. Had ik even gemist :')
Moet ze vanavond ook ophalen maar vrees dat dat een dingetje gaat worden.
If they say
pi_218015892
Benauwd zeg
Werewolf
pi_218016295
Pfff ik vond het gisteren nog wel te doen, maar vandaag veel te warm.
Ik had een golftoernooi, vandaag had ik een medespeler die halverwege echt begon te klagen over de hitte (anders dan daarvoor) en een behoorlijk hoge hartslag had, ik bang was bang dat ze zou omvallen.
Maar met coolpacks en koud water over het hoofd werd het wat beter en ze heeft de ronde uitgelopen.
Op het terras in de schaduw trok ze weer aardig bij gelukkig.
  zondag 22 juni 2025 @ 19:47:30 #191
176471 oh-oh
pi_218016448
Ik zou ze lekker met de metro naar huis laten komen Mush.
En GM ik dacht meteen aan een zonnesteek, een keer gehad op Bali, ik ben drie hele dagen kwijt van die vakantie, weet er echt niks meer van, wel dat ik koorts had.

Vanochtend was het hier al 33 graden om 10:00.
Gelukkig morgen weer normaal.
En weer aan het werk -O-
( Groucho Marx )
pi_218016505
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik bracht zoon en zn bestie net naar ZiggoDome, ze hebben tickets voor Fluffy. Nou vond ik het best wel druk daar, blijkt ook Robbie Williams in de Arena te staan🙉. Had ik even gemist :')
Moet ze vanavond ook ophalen maar vrees dat dat een dingetje gaat worden.
Dochter is ook bij Fluffy. Die ging om 15.00 met de auto vanaf Leidschendam. Ze was keurig op tijd. Staat wel geparkeerd onder de Arena maar Fluffy is als het goed is eerder klaar dan Robbie.
Oh wat had ik graag naar Robbie gegaan... maar ja, soms moet je keuzes maken.
Komende week verplicht thuiswerken vanwege de Navo top. Ik vind het helemaal prima.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218016715
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 19:52 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dochter is ook bij Fluffy. Die ging om 15.00 met de auto vanaf Leidschendam. Ze was keurig op tijd. Staat wel geparkeerd onder de Arena maar Fluffy is als het goed is eerder klaar dan Robbie.
Komende week verplicht thuiswerken vanwege de Navo top. Ik vind het helemaal prima.
Ik ga morgen naar robbie. Ben benieuwd.
pi_218016746
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 19:52 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dan was je dochter er mooi voor alle drukte :Y
Ik keek net, beide eindigen om 22.35u -O-
Was met Toto in Arnhem, dochter en schoonzoon met de auto en ergens tig verder geparkeerd en terug nog bijna een uur in de parkeergarage stilgestaan. Hoop ik dat Robbie vanavond uitloopt ;)
Jaa, die Navo top! Lekker dat je verplicht moet thuiswerken want daar is écht geen doorkomen aan. Rond Schiphol is ook het nodige afgesloten en wat niet is afgesloten, gelden snelheidsbeperkingen. Toen ik vorige week naar dochter reed, stonden de borden al klaar. Die omgeving ook maar even vermijden.

Veel plezier morgen @F_r!

Zoon en ik zijn vorige week wezen fietsen naar Duran Duran in Ziggo. Denk dat wij als eersten weer thuis waren :D
If they say
pi_218016805
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 20:14 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik ga morgen naar robbie. Ben benieuwd.
Leuk!! Heel veel plezier!
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 20:17 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan was je dochter er mooi voor alle drukte :Y
Ik keek net, beide eindigen om 22.35u -O-
Was met Toto in Arnhem, dochter en schoonzoon met de auto en ergens tig verder geparkeerd en terug nog bijna een uur in de parkeergarage stilgestaan. Hoop ik dat Robbie vanavond uitloopt ;)
Jaa, die Navo top! Lekker dat je verplicht moet thuiswerken want daar is écht geen doorkomen aan. Rond Schiphol is ook het nodige afgesloten en wat niet is afgesloten, gelden snelheidsbeperkingen. Toen ik vorige week naar dochter reed, stonden de borden al klaar. Die omgeving ook maar even vermijden.

Veel plezier morgen @:F_r!

Zoon en ik zijn vorige week wezen fietsen naar Duran Duran in Ziggo. Denk dat wij als eersten weer thuis waren :D
Oh echt.. oops.. nou ja dan moet ze maar een rondje lopen ofzo. Ze staat wel bij de uitgang geparkeerd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218016849
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 20:23 schreef Vicky het volgende:

[..]
Leuk!! Heel veel plezier!
[..]
Oh echt.. oops.. nou ja dan moet ze maar een rondje lopen ofzo. Ze staat wel bij de uitgang geparkeerd.
Komt vast goed, met wat geduld ;)
Heb de jongens net geappt dat ik ze ergens anders oppik. Moeten ze een stukje lopen maar daar kan ik zonder veel gedoe met de auto komen. Hoop ik...
If they say
pi_218016966
Ik vond vandaag juist wel redelijk goed te doen! Vrij weinig directe zon en zelfs een miezerbui.

Wij vierden vanmiddag de verjaardag van de meiden voor familie en vrienden. Een half uur na de start komt zoon huilend naar beneden met z’n handen onder het bloed. Die was aan de deurpost blijven hangen en had een stuk van zijn duim ontveld. Bloedde als een malle en helemaal overstuur natuurlijk. We hebben een XL wasbak en die zat helemaal onder. Echt absurd hoeveel zo’n relatief klein wondje kan bloeden… Na overleg met de huisartsenpost hebben we de boel verbonden (lang leve Lala die twee jaar geleden uit haar bed viel met een gebarsten kin waardoor ik toen gelijk de EHBO trommel goed gevuld had met o.a. vettige gaasjes, tip voor iedereen). En ondertussen kwam er allerlei bezoek binnen, want het was net prime time daarvoor. Zoon heeft de rest van de middag ook zo bleek als een spook tv gekeken op de bank. Pas na een uur of vier kwam er weer echt kleur in zn gezicht.

Was weer een enerverende dag dus! En nu weer een tafel vol zooi erbij waar we plek voor moeten maken :D
pi_218017041
Er zat vanmiddag bijna 12 graden verschil in temperatuur tussen oost en west :+
  zondag 22 juni 2025 @ 21:02:08 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218017146
Wij willen misschien wel verhuizen, maar alleen voor het perfecte huis voor de juiste prijs. En in de tussentijd is het hier in de slaapkamers 30+ graden met dit weer. Dus eigenlijk airco.. Maar die investering is niet de moeite als je er zelf niet blijft wonen. Kost toch al snel 3500 euro ofzo. En nu weten we het niet...

Dinsdag weer een bezichtiging. En in de tussentijd azen we gewoon op het vrijstaande huis van onze bejaarde buren. Maar da's niet aardig om hardop te zeggen.
pi_218017174
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 20:41 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vond vandaag juist wel redelijk goed te doen! Vrij weinig directe zon en zelfs een miezerbui.

Wij vierden vanmiddag de verjaardag van de meiden voor familie en vrienden. Een half uur na de start komt zoon huilend naar beneden met z’n handen onder het bloed. Die was aan de deurpost blijven hangen en had een stuk van zijn duim ontveld. Bloedde als een malle en helemaal overstuur natuurlijk. We hebben een XL wasbak en die zat helemaal onder. Echt absurd hoeveel zo’n relatief klein wondje kan bloeden… Na overleg met de huisartsenpost hebben we de boel verbonden (lang leve Lala die twee jaar geleden uit haar bed viel met een gebarsten kin waardoor ik toen gelijk de EHBO trommel goed gevuld had met o.a. vettige gaasjes, tip voor iedereen). En ondertussen kwam er allerlei bezoek binnen, want het was net prime time daarvoor. Zoon heeft de rest van de middag ook zo bleek als een spook tv gekeken op de bank. Pas na een uur of vier kwam er weer echt kleur in zn gezicht.

Was weer een enerverende dag dus! En nu weer een tafel vol zooi erbij waar we plek voor moeten maken :D
Enerverend dagje. Dat zijn ook naar wonden.
pi_218017253
Spannend tink! Weer een bezichtiging. En hopelijk gaan je buren eerdaags verhuizen dan :P

@FlyingFish, gefeliciteerd met je meiden. Wat een nare wond voor je zoon. Kan inderdaad flink bloeden zo. Gelukkig nu weer wat opgeknapt.

Fluffy zegt me niks eerlijk gezegd. Heb er ook de kinderen nooit over gehoord. Hopelijk valt het straks mee met de terugreis.
  zondag 22 juni 2025 @ 21:34:22 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_218017409
Ik heb airco besteld voor de woonkamer. Had het eerst willen uitstellen, maar nu er zoveel tijd doorgebracht wordt op de bank... Zou willen dat het voor 3500 klaar was. Ding heeft aardig wat vermogen nodig vanwege hoge plafonds. Kost eerder 5k...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218017527
Hier komt donderdag een airco bedrijf kijken voor de kinderkamers. Erg benieuwd, naar de oplossing voor de buitenunit en de prijs. Ik gok op een Euro of 5000 voor een multisplit.

Ik vond het een nare dag qua temperatuur, hoge luchtvochtigheid, bleh.
pi_218017572
@FlyingFish, gefeliciteerd met de meiden! 🎂
Memorabele verjaardag zo. Sterkte voor zoon :*

Ik had ook nooit van Fluffy gehoord maar zoon vindt hem geweldig. Liet me filmpjes zien en toen vond ik het geldverspilling om nog naar de voorstelling te gaan. Alst toch op YT staat :P
Hij zou bellen als het afgelopen was en dan vertrek ik. Beter dat zij even op mij wachten dan andersom.
Hoe gaat het met je gras, Hillie? Ik had hier wat grasloze gaten dus daar nog graszaad gestrooid. Er zit nu voor 105m2 aan zaad op 35m2. Misschien tooo much maar het groeit als een malle :D
If they say
pi_218017704
Wij hebben ook de knoop doorgehakt dat we voor airco gaan. Maar eerst moeten de kozijnen nog en gelijk een schuifpui, wellicht nog een overkapping aan het huis en eigenlijk wil ik als dat gedaan wordt ook gelijk vloerverwarming. En daarna dus airco…

Maar eerst een lekkage die opgelost moet gaan worden (gaan we morgen voor bellen), de dakplaten die afgemaakt moeten worden (gaan ze morgen mee verder) en een nieuwe cv ketel (komt ergens in de komende weken, eerst moeten de dakmannen klaar zijn). Kortom, onze huiskosten zijn al op voor dit jaar, volgend jaar maar kijken voor de kozijnen…
pi_218017756
Wij hebben een offerte liggen voor een nieuwe cv ketel.
We hebben vandaag de hele dag gewerkt aan de nieuwe deurbel. Zojuist opgehangen. De oude was uiteindelijk zo'n gevalletje 'ik moest kloppen, kloppen, kloppen, want de bel doet het niet' ;) nadat ie al een poosje het soms niet had gedaan en toen een poosje spookte: als er aangebeld was ging er ongeveer 2 uur later nog een keer een bel zonder dat er iemand gedrukt had. Duurde even voor we dat door hadden, was best irritant :D
Maar nu dus een nieuwe die uiteraard niet paste dus er moest een houtje achter en dat moet dan gezaagd en gegrond en gelakt en dan kost het installeren van een bel ineens je hele zondag.
pi_218017767
Iemand nog suggesties om een vergeelde/viezige witte pet weer wit te maken?
Met biotex en vanish is de pet heel goed schoon, behalve de klep, die blijft een beetje smoezelig.
pi_218017968
Iemand (recente) ervaring met Speelboerderij Happyfarm in Terschuur?
We zijn op zoek naar een leuke locatie voor een kinderfeestje.....
pi_218017983
Je zou de pet in de zon kunnen leggen, @Hupje Dat bleekt zelfs kurkumavlekken eruit.

Fluffy loopt uit...
If they say
pi_218018064
Wij hebben helemaal boven en in de woonkamer airco laten installeren. In onze slaapkamer hangt een plafondventilator. Vooralsnog voldoet het.

Dus extra rondje rijden @Mushanga71 ?

A vertelde dat er een mogelijkheid tot foto en meet en greet was. Kostte ¤ 520 per persoon... en het was er dus heel druk he... makkelijk verdienen zo.

Oh A appt.. het is afgelopen. Half uur uitloop maar het was geweldig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218018082
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 23:01 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben helemaal boven en in de woonkamer airco laten installeren. In onze slaapkamer hangt een plafondventilator. Vooralsnog voldoet het.

Dus extra rondje rijden @:mushanga71 ?

A vertelde dat er een mogelijkheid tot foto en meet en greet was. Kostte ¤ 520 per persoon... en het was er dus heel druk he... makkelijk verdienen zo.

Oh A appt.. het is afgelopen. Half uur uitloop maar het was geweldig.
Neuh, ben nog thuis. Hij belt me als ze Ziggo uitgaan. Dan moeten ze nog een minuut of 10 lopen en dan ben ik er ook.
Zoooo dan, das nog es snel verdient :o

Ah, nog niks van zoon. Hij kocht wél een funko voor 30 euro. Heeft ie meer aan dan een foto :D

Wel thuis voor jouw dochter!
If they say
pi_218018097
Zoon belde, of ze nog een milkshake mochten halen. Nope.
Ik ga die kant nu op.
If they say
  zondag 22 juni 2025 @ 23:09:29 #213
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218018099
Airco O+ Wij hebben op de kamers van de meiden (op zolder) en op de werkkamers. De slaapkamers op de 1e etage hebben pech maar die zijn nog wel redelijk oke te houden met ramen open.

Ik vond het vandaag ook best meevallen. We gingen naar een plas en dat vond ik niet echt heel warm. En het begon nog te regenen ook :{
SPOILER
pi_218018107
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 23:06 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Neuh, ben nog thuis. Hij belt me als ze Ziggo uitgaan. Dan moeten ze nog een minuut of 10 lopen en dan ben ik er ook.
Zoooo dan, das nog es snel verdient :o

Ah, nog niks van zoon. Hij kocht wél een funko voor 30 euro. Heeft ie meer aan dan een foto :D

Wel thuis voor jouw dochter!
Whaha de mijne kocht een t-shirt.
A appte, ze komt morgen pas thuis. Is nog een uur onderweg, zou eerst dr vriend nog thuis moeten brengen en dan nog 20m naar huis moeten rijden. Heeft ze geen zin in, snap ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218018118
quote:
2s.gif Op zondag 22 juni 2025 23:09 schreef Kyara het volgende:
Airco O+ Wij hebben op de kamers van de meiden (op zolder) en op de werkkamers. De slaapkamers op de 1e etage hebben pech maar die zijn nog wel redelijk oke te houden met ramen open.

Ik vond het vandaag ook best meevallen. We gingen naar een plas en dat vond ik niet echt heel warm. En het begon nog te regenen ook :{
SPOILER
Hier was het vanmorgen bewolkt maar benauwd. Het was 29 graden in de tuin en er stond geen zon. Toen ging het miezeren en werd het klam. Daarna weer droog en benauwd/drukkend. Sinds 17.30 waait het behoorlijk.

Oh bah! Gisteren in Zoetermeer ook iemand uit het water gehaald. Het weer aan de orde van de dag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218018212
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 23:12 schreef Vicky het volgende:

[..]
Whaha de mijne kocht een t-shirt.
A appte, ze komt morgen pas thuis. Is nog een uur onderweg, zou eerst dr vriend nog thuis moeten brengen en dan nog 20m naar huis moeten rijden. Heeft ze geen zin in, snap ik.
Slim!
Ik heb mezelf klemgereden :')
Er is een weg afgesloten, al langer en nu zijn zo ongeveer ALLE WEGEN AFGESLOTEN dus of ik ooit thuiskom... :o
If they say
pi_218018224
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 23:36 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Slim!
Ik heb mezelf klemgereden :')
Er is een weg afgesloten, al langer en nu zijn zo ongeveer ALLE WEGEN AFGESLOTEN dus of ik ooit thuiskom... :o
Oh shit!
A rijdt ondertussen op de A10.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218018241
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 23:39 schreef Vicky het volgende:

[..]
Oh shit!
A rijdt ondertussen op de A10.
Dies niet afgesloten :D
Ik heb net 10 meter gereden in stukjes van 0,50 meter :')
En een taxi die naast me ging staan op een 1 baans weg en me probeerde weg te duwen. Ik duw harder 8-)
Bus achter me staat ook klem.
If they say
pi_218018254
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 23:43 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dies niet afgesloten :D
Ik heb net 10 meter gereden in stukjes van 0,50 meter :')
En een taxi die naast me ging staan op een 1 baans weg en me probeerde weg te duwen. Ik duw harder 8-)
Bus achter me staat ook klem.
Wat een gedoe. Sterkte ermee. Hopelijk lost de ellende snel op
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218018255
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 23:49 schreef Vicky het volgende:

[..]
Wat een gedoe. Sterkte ermee. Hopelijk lost de ellende snel op
Thanx! Ben nog niet eens bij zoon :')
En ik woon in de buurt he :X :')
If they say
pi_218018263
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 23:50 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Thanx! Ben nog niet eens bij zoon :')
En ik woon in de buurt he :X :')
Volgende keer toch maar op de fiets ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218018327
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 23:53 schreef Vicky het volgende:

[..]
Volgende keer toch maar op de fiets ;)
Denk dat dat beter is ja :D
Niet normaal meer, echt ALLE wegen waren afgesloten.
Maar, we zijn thuis :)
If they say
  maandag 23 juni 2025 @ 08:53:07 #223
176471 oh-oh
pi_218019761
Ooh man ik had echt gisteren naar Beyonce in Parijs moeten gaan, dat was zo tof, met JayZ.
En weer aan het werk -O-
( Groucho Marx )
pi_218020030
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 08:53 schreef oh-oh het volgende:
Ooh man ik had echt gisteren naar Beyonce in Parijs moeten gaan, dat was zo tof, met JayZ.
En weer aan het werk -O-
Dan was je vanuit Paris eerder thuis geweest dan ik met dat rotstukkie.
Heen, inclusief bestie halen, 37 minuten, terug, inclusief bestie thuisbrengen, 70 minuten :')

Heb net een klacht bij de gemeente ingediend. Wie het bedacht heeft om alle doorgaande wegen finaal af te sluiten.
If they say
pi_218020135
Het regent gigantisch hier! :D
Stond niet bij de voorspelling. :')
pi_218020195
Ik hoop niet dat wij deze week met spoed ergens heen moeten. Rondom ons is alles afgesloten vanwege de NAVO-top. Snelwegen, paar N-wegen ook. Zoon heeft toetsweek deze week, er werd al een mail gestuurd dat je rekening moet houden met verkeershinder en eerder van huis moet gaan. Gedoe.

Afgelopen week had ik zomaar een weekje vrij genomen. Was heel fijn O+. Beetje selfcare kon geen kwaad. Ik heb elke ochtend yoga gedaan, veel gewandeld en gefietst en heb een dagje sauna gedaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_218020245
Lekker zo'n weekje @Phaidra, even me time hoor O+
Jaa, drama die Navo top! Dochter woont waar jij woont en die werkt thuis, hoop ik. Één weg is nog wél open maar daar is op veel delen de snelheid teruggebracht wegens verwachte drukte. Maw, je komt er niet doorheen.
OV rijdt wel, dacht ik. Maar toetsweek met eerder van huis moeten... :N
If they say
pi_218020249
Juul heeft het leuk gehad op haar allereerste Scoutingkamp :) Ze vond het enorm spannend en haar mood varieerde van dramatisch weigeren te gaan tot veel zin hebben de afgelopen week.
Ze vertelde dat ze alleen bij het naar bed gaan eventjes moest huilen maar dat haar vriendinnetje haar troostte en toen was het goed. O+

Ook zo grappig, B wacht altijd totdat iedereen een plaatsje heeft uitgezocht en gaat dan in het rustigste hoekje liggen bij de kinderen die net als hem geen lawaaimakers zijn. Juul liet zich volledig inbouwen tussen al haar 'besties' die kon amper haar bed meer uit.

Ik vind het zo stoer van haar en als wij twijfelden of ze het wel leuk zou vinden of teveel heimwee zou hebben, hadden we haar natuurlijk nooit laten gaan. Ze is enorm trots nu. Ze kwam uiteraard enorm vies thuis maar met een grote glimlach.

Jeetje ja Phaidra dat is wel gedoe zo, gelukkig maar even maar wel vervelend.
En een heel avontuur Mush!
pi_218020268
Nou, met recht dat Juul trots is, exode O+ Als ze het zo fijn heeft gehad, zal het vast niet bij deze keer blijven :)

Ach ja, ervaring rijker zal ik maar denken ;)
If they say
pi_218020411
Ja, volgend jaar zit ze bij de Welpen, die gaan 2 keer per jaar op kamp, 1 x 2 nachten en 1 x 4 nachten dus het was een goede generale.
Ze gingen pas om 11 uur slapen dus ze was lekker moe. In haar eigen bedje was ze meteen knockie gisteren.
pi_218020709
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 10:03 schreef Mushanga71 het volgende:
Lekker zo'n weekje @:Phaidra, even me time hoor O+
Jaa, drama die Navo top! Dochter woont waar jij woont en die werkt thuis, hoop ik. Één weg is nog wél open maar daar is op veel delen de snelheid teruggebracht wegens verwachte drukte. Maw, je komt er niet doorheen.
OV rijdt wel, dacht ik. Maar toetsweek met eerder van huis moeten... :N
Op zich is er goed over geïnformeerd vanuit de gemeente en socials. OV rijdt inderdaad. Maar het blijft gewoon ruk als er calamiteiten zouden zijn ofzo. Het voelt niet prettig dat je dan zo beperkt bent.

Fijn dat het kamp zo goed is gegaan @exode!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 23 juni 2025 @ 11:28:14 #232
176471 oh-oh
pi_218020929
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 09:33 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan was je vanuit Paris eerder thuis geweest dan ik met dat rotstukkie.
Heen, inclusief bestie halen, 37 minuten, terug, inclusief bestie thuisbrengen, 70 minuten :')

Heb net een klacht bij de gemeente ingediend. Wie het bedacht heeft om alle doorgaande wegen finaal af te sluiten.
Ze konden toch op de fiets of met het OV?
( Groucho Marx )
pi_218021207
Echt, superstoer van Juul, exode. Hier vlakbij is ook scouting, kwam ik vorig jaar achter, maar zoon ziet dat echt niet zitten. Best jammer wel.

Nou, dat dus @Phaidra De maatregelen zijn gewoon écht beperkend.
Ben benieuwd of die top überhaupt wat zal opleveren...

Nou, ik laat twee pubers die elk aan de andere kant van het stadsdeel wonen, écht niet om die klok alleen naar huis fietsen, oh-oh :N De bussen stonden ook klem dus OV was nu ook geen optie.
Volgende keer wél fietsen maar dan fiets ik mee.
If they say
  maandag 23 juni 2025 @ 12:07:39 #234
176471 oh-oh
pi_218021304
:D Metro kan toch?
Geen idee, wij gingen op die leeftijd vanuit Limburg naar Prince in de Kuip met het OV en we keken wel hoe we thuis kwamen, er waren ook nog geen mobiele telefoons.
( Groucho Marx )
  maandag 23 juni 2025 @ 12:18:53 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218021465
Wij waren ook een tikkie zelfstandiger dan de zoon van Mush, maar ik denk nu ook weleens 'pfoeh, dat dat goed afgelopen is...'. Dus snap enige voorzichtigheid ook wel.
pi_218021508
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 10:30 schreef exode het volgende:
Ja, volgend jaar zit ze bij de Welpen, die gaan 2 keer per jaar op kamp, 1 x 2 nachten en 1 x 4 nachten dus het was een goede generale.
Ze gingen pas om 11 uur slapen dus ze was lekker moe. In haar eigen bedje was ze meteen knockie gisteren.
Wat kort. Ik weet niet anders dan dat welpen altijd een volle week op kamp gaan. Mijn zoon gaat dit jaar voor het eerst een week, maar heeft er al twee keer één nacht en één keer twee nachten op zitten sinds hij in september gestart is.

De meiden mogen in september ook starten, en dan kunnen wij in de zomer een weekje weg zonder kinderen *O*
pi_218021726
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:07 schreef oh-oh het volgende:
:D Metro kan toch?
Geen idee, wij gingen op die leeftijd vanuit Limburg naar Prince in de Kuip met het OV en we keken wel hoe we thuis kwamen, er waren ook nog geen mobiele telefoons.
Kan, maar dan nog zouden ze apart moeten reizen. Daarbij mag zoons bestie om die klok ook echt niet alleen reizen en die is 1,5 jaar ouder.
Ik liep vroeger ook rustig alleen naar huis nadat ik net de laatste bus had gehaald. Of ik fietste alleen midden in de nacht naar huis.

quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:18 schreef Tink89 het volgende:
Wij waren ook een tikkie zelfstandiger dan de zoon van Mush, maar ik denk nu ook weleens 'pfoeh, dat dat goed afgelopen is...'. Dus snap enige voorzichtigheid ook wel.
En heel erg dit. Wat toen allemaal normaal was, is dat nu niet meer. Wereld is zoo veranderd en niet alleen ten goede.
Kon je vroeger een ram voor je kop krijgen, is er nu eerder kans op een mes tussen je ribben of erger, bijvoorbeeld.
Maatschappij is zoveel harder geworden en zolang zoon minderjarig is, doe ik het op mijn manier.
If they say
  maandag 23 juni 2025 @ 12:44:02 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_218021763
Maar serieus mensen... die NAVO top en alles wat dat met zich mee brengt kan toch geen verrassing zijn?
Nou ja, dan doe je er even iets langer over... so be it, plan het in, hou er rekening mee en doorrrr....

Hier ging 4mnd geleden een belangrijke doorgangsroute dicht voor 3mnd. Moord en brand, echt HEEL GOUDA KOMT WEKENLANG VAST TE STAAN.
In werkelijkheid? Heb ik er iig nauwelijks iets van gemerkt, en het is voor mij dagelijkse kost om meermaals langs de knelpunten te komen...

En dan nog. Soms moeten dit soort dingen en gebeuren dit soort dingen... We kunnen toch tegenwoordig ook amper meer met 'onverwachte' dingen omgaan, en dit is niet eens onverwacht... Wat een ongelofelijk gemuts om niets.
  maandag 23 juni 2025 @ 12:46:48 #239
176471 oh-oh
pi_218021795
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:40 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Kan, maar dan nog zouden ze apart moeten reizen. Daarbij mag zoons bestie om die klok ook echt niet alleen reizen en die is 1,5 jaar ouder.
Ik liep vroeger ook rustig alleen naar huis nadat ik net de laatste bus had gehaald. Of ik fietste alleen midden in de nacht naar huis.
[..]
En heel erg dit. Wat toen allemaal normaal was, is dat nu niet meer. Wereld is zoo veranderd en niet alleen ten goede.
Kon je vroeger een ram voor je kop krijgen, is er nu eerder kans op een mes tussen je ribben of erger, bijvoorbeeld.
Maatschappij is zoveel harder geworden en zolang zoon minderjarig is, doe ik het op mijn manier.
Mwah, de dochters van mijn zus doen het allemaal hetzelde als wij dat deden hoor, die wonen in Utrecht, reizen ook al jaren gewoon met het nachtnet en zo.
Het is toch echt wat je er zelf van maakt.
Ik ben wel benieuwd naar het antwoord op die klacht :D
( Groucho Marx )
pi_218021818
Vooral zelf weten inderdaad hoe je het doet, Mush. :)
Maar zoals BE ook zegt: dit was al even bekend.
Gedoe, irritant maar je bent toch heelhuids thuisgekomen. :)
pi_218021855
Even voor mijn beeldvorming, hoever had het fietsen geweest voor je zoon?
Soms is met de auto alles verder dan even fietsen inderdaad. :D
  maandag 23 juni 2025 @ 13:02:00 #242
176471 oh-oh
pi_218021947
Je bent er met de metro echt zo, die rijden altijd lekker door!
Maar goed, als dat geen optie was dan maar met de auto, maar dat dat geen doen is op zulke dagen mag duidelijk zijn.
( Groucho Marx )
pi_218022141
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:21 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Wat kort. Ik weet niet anders dan dat welpen altijd een volle week op kamp gaan. Mijn zoon gaat dit jaar voor het eerst een week, maar heeft er al twee keer één nacht en één keer twee nachten op zitten sinds hij in september gestart is.

De meiden mogen in september ook starten, en dan kunnen wij in de zomer een weekje weg zonder kinderen *O*
Bij deze Scouting iig niet. De welpen gaan in het voorjaar 2 nachten in een weekend en in de zomervakantie 4 nachten. De Scouts gaan wel een week. Ik vind een week ook wel erg lang, Juul is volgend jaar net 8 als ze op zomerkamp gaan.

B zijn zomerkamp is op ruim een uur rijden, dat doen ze normaal nooit, altijd in de regio. Geen idee waarom hiervoor gekozen is. Ik ga nog even regelen dat hij heen met zijn Scoutingvriend mee kan rijden en dan haal ik ze wel op. Even kijken of de ouders dat ook handig vinden.

Binnenkort horen we in welke Welpengroep Juul komt, ze hebben een vrijdagavond en zaterdaggroep, wij hebben voorkeur voor de vrijdag opgegeven en haar vriendinnetje ook. We gaan het zien, zaterdag zou ook prima zijn, maar we vinden vrijdagavond voor Juul net wat handiger.
pi_218022757
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 13:26 schreef exode het volgende:

[..]
Bij deze Scouting iig niet. De welpen gaan in het voorjaar 2 nachten in een weekend en in de zomervakantie 4 nachten. De Scouts gaan wel een week. Ik vind een week ook wel erg lang, Juul is volgend jaar net 8 als ze op zomerkamp gaan.

B zijn zomerkamp is op ruim een uur rijden, dat doen ze normaal nooit, altijd in de regio. Geen idee waarom hiervoor gekozen is. Ik ga nog even regelen dat hij heen met zijn Scoutingvriend mee kan rijden en dan haal ik ze wel op. Even kijken of de ouders dat ook handig vinden.

Binnenkort horen we in welke Welpengroep Juul komt, ze hebben een vrijdagavond en zaterdaggroep, wij hebben voorkeur voor de vrijdag opgegeven en haar vriendinnetje ook. We gaan het zien, zaterdag zou ook prima zijn, maar we vinden vrijdagavond voor Juul net wat handiger.
Bij mijn oudste vanaf de welpen een week kamp.
pi_218022761
SPOILER
  maandag 23 juni 2025 @ 15:19:08 #246
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_218022806
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:40 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
[..]
En je mag het op jouw manier doen hoor, maar dan moet je ook de bijkomende obstakels maar voor lief nemen.
We weten al eeuwen dat de navotop er is, welke wegen dicht zijn. En ja dan moet je omrijden.

Overigens is de wereld niet ineens anders als je kind niet minderjarig is.

(ik ervaar dat helemaal niet zo dat het nu allemaal zoveel erger en gevaarlijker is)
pi_218022995
@Mushanga71 mijn gras groeit wel aardig. Ook wat kale plekken. Ik ga daar morgen ofzo ook nog even bij zaaien. Nu waait het daar te hard voor.

@F_r wat eng en wat heftig!
pi_218023025
Ehm, de afsluitingen van gister hadden helemaal niets met de Navo top te maken :? Die afsluitingen bij de Arena doen ze om het verkeer te reguleren, haha :') Alleen waren dit keer de twee wegen richting de snelwegen afgesloten met als gevolg dat het verkeer binnendoor muurvast kwam te staan omdat 99% toch echt de snelweg op moest. Normaliter zijn juist de binnenwegen afgesloten en ben je zo ongeveer verplicht om via de snelweg te rijden en weet ik inmiddels waar ze de boel dichtgooien. Normaliter dan. Vandaar ook mijn klacht bij de gemeente.
Dit heeft dus niets met de Navo top te maken gehad.
If they say
pi_218023056
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 15:42 schreef hilliebillie het volgende:
@:mushanga71 mijn gras groeit wel aardig. Ook wat kale plekken. Ik ga daar morgen ofzo ook nog even bij zaaien. Nu waait het daar te hard voor.

@:F_r wat eng en wat heftig!
Fijn dat jouw gras ook lekker groeit :)
Jaa, het waait écht hard! Best weird de laatste tijd, die harde wind.
Maar, wel meteen de vuurdoop voor mijn schutting. Die beweegt amper :D

Ai @F_r, wat triest ;(
If they say
pi_218023064
Wegrijden bij de Arena is na een Ajax wedstrijd ook vreselijk. Je wordt heel Amsterdam doorgestuurd terwijl je zo de rondweg op kan draaien. Maar goed, ze zullen er vast over nagedacht hebben.

Wat ik inmiddels wel zwaar irrirant vind zijn al die wegafslutingen, om naar mijn moeder (en zus, broer en meerdere vrienden) te rijden moet ik de A2, A27 en A59 nemen, is normaal gesproken rond de 50 minuten rijden. Maar dat is inmiddels een utopie, er zijn zo vaak wegomleidingen dat ik me niet kan heugen dat ik er korter dan 1,5 uur over heb gedaan.
En jaja, die wegwerkzaamheden zijn nodig, I know, maar het is bizar hoe vaak het de afgelopen 1,5 jaar raak was.
Met OV doe ik er overigens 2,5 uur over ;( Dus dat is ook geen optie.

Ik probeer er nu maar omheen te plannen door wat vaker doordeweeks buiten de spits te gaan.
pi_218023107
A was uiteindelijk met een uurtje thuis. Op sommige stukken was het langzaam rijden en waren wat rijbanen dicht, maar verder was het te doen.
Er waren gisteren 3 evenementen: Rob in de Arena, Fluffy in de Ziggo en nog iets in de HMH.. extra druk dus.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 23 juni 2025 @ 15:59:01 #252
176471 oh-oh
pi_218023162
Altijd als ik daar ben zijn alledrie die venues vol.
Dus het is daar altijd chaos.
Wij gaan juist daar met het OV heen omdat je dan sneller weg bent meestal.
De ergste keer was Prince in Paradiso , we hadden een plekje vlakbij gevonden ( Kalverstraat ) waar we gratis konden parkeren, dus daar met de auto heen gegaan.
Gingen 's nachts alle bruggen voor onze neus open vanwege sail.
Uren door die stad gereden _O-
Maar ja, hoort erbij!
( Groucho Marx )
pi_218023180
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 15:53 schreef Vicky het volgende:
A was uiteindelijk met een uurtje thuis. Op sommige stukken was het langzaam rijden en waren wat rijbanen dicht, maar verder was het te doen.
Er waren gisteren 3 evenementen: Rob in de Arena, Fluffy in de Ziggo en nog iets in de HMH.. extra druk dus.
Dat heeft ze dan mooi gedaan :)
Ik deed er in totaal 70 minuten over, zonder Navo top afsluitingen :')

Paar jaar geleden ook, Toto in Ziggo en Ed Sheran in de Arena. Toen was de chaos ook compleet inclusief bij de treinen. Overal opstoppingen in het gebied zelf door de mensenmassa. Toen pakten we een Uber en waren we met een kleine omweg weer thuis omdat ik de weg wist én waar de afsluitingen waren.
If they say
  maandag 23 juni 2025 @ 16:10:01 #254
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_218023278
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 15:45 schreef Mushanga71 het volgende:
Ehm, de afsluitingen van gister hadden helemaal niets met de Navo top te maken :? Die afsluitingen bij de Arena doen ze om het verkeer te reguleren, haha :') Alleen waren dit keer de twee wegen richting de snelwegen afgesloten met als gevolg dat het verkeer binnendoor muurvast kwam te staan omdat 99% toch echt de snelweg op moest. Normaliter zijn juist de binnenwegen afgesloten en ben je zo ongeveer verplicht om via de snelweg te rijden en weet ik inmiddels waar ze de boel dichtgooien. Normaliter dan. Vandaar ook mijn klacht bij de gemeente.
Dit heeft dus niets met de Navo top te maken gehad.
Mijn excuses voor er vanuit te gaan dat het met de NAVO te maken had.
De omgeving rondom de Arena heeft altijd dit probleem, is er 1 concert dan gaat het wel maar zodra het ziggo en afas of erger nog alle 3 is dan moet je gewoon rekenen op uur a 1,5 extra.

Mijn punt is vooral, de wereld is niet anders als je kind de magische verjaardag heeft gehad.
Ik snap echt wel dat je voorzichtig wil zijn met je kind, maar ik vind niet met OV laten gaan dan weer erg voorzichtig. Dit is toch de leeftijd om lekker te ontdekken en te beginnen met genieten.
pi_218023403
quote:
17s.gif Op maandag 23 juni 2025 16:10 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Mijn excuses voor er vanuit te gaan dat het met de NAVO te maken had.
De omgeving rondom de Arena heeft altijd dit probleem, is er 1 concert dan gaat het wel maar zodra het ziggo en afas of erger nog alle 3 is dan moet je gewoon rekenen op uur a 1,5 extra.

Mijn punt is vooral, de wereld is niet anders als je kind de magische verjaardag heeft gehad.
Ik snap echt wel dat je voorzichtig wil zijn met je kind, maar ik vind niet met OV laten gaan dan weer erg voorzichtig. Dit is toch de leeftijd om lekker te ontdekken en te beginnen met genieten.
Geeft niet, maar ik wilde even duidelijk maken dat deze afsluitingen dus niet door de Navo top kwamen ;)
Zoon gaat wel vaker met het OV hoor, tis niet zo dat ie dat niet kan of niet mag. Hij is 14 en ja, dan vind ik hem nog wel te jong om na Ziggo alleen naar huis te komen.
Hij gaat ook gewoon met de metro naar de stad. Geen haar op mn hoofd die eraan denkt om ook maar in de stad te rijden dus dan moet ie wel :P
If they say
pi_218023455
Heftig @F_r :*
pi_218023499
Jeetje @F_r wat heftig!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_218023621
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 12:49 schreef vencodark het volgende:
Vooral zelf weten inderdaad hoe je het doet, Mush. :)
Maar zoals BE ook zegt: dit was al even bekend.
Gedoe, irritant maar je bent toch heelhuids thuisgekomen. :)
Was bij de Arena he, niet door de Navo top. Denk dat @BE twee dingen door elkaar heeft gehaald.
If they say
pi_218023748
Jeetje F_r ik las er eerst overheen, wat heftig!
pi_218023805
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 13:26 schreef exode het volgende:

[..]

Die van mij zit ook op een vrijdagavond groep, ideaal! Sowieso omdat hij anders überhaupt niet naar scouting zou kunnen ivm voetbal op zaterdag. Ik was vooraf bang dat het in de winter dan niet zo leuk zou zijn (vroeg donker, dus binnen), maar ze gaan ook in het donker regelmatig nog naar buiten, zolang het niet stortregent. En ze doen in de winter ook meer aan insignes.

Mijn zoon was 7 toen hij voor het eerst 2 nachten op kamp ging (met voetbal). Ik was zelf 6 toen ik voor het eerst een week op scoutingkamp ging (toen bestonden er geen bevers en ik wilde heel graag). En ik was 9 toen ik twee weken op ander kamp naar Frankrijk ging. Dat kan ik me ook niet echt voorstellen, dat mijn nu 9-jarige dat ‘alleen’ zou doen.

Wij doen ook meestal de een halen, de ander brengen. Mijn neefjes zitten bij dezelfde groep dus dat is ook makkelijk afspreken. Maar op zomerkamp gaan ze met de bus gelukkig :) mag ook wel voor de prijs die ze ervoor vragen… mijn oude groep vroeg ¤140 voor zomerkamp (inclusief vrachtwagenhuur, zonder bus). Wij betalen nu ¤210.

Heftig F_R. Ik kan me voorstellen dat dat er nogal inhakt op school. Sterkte voor de betrokkenen.
pi_218023910
Heftig nieuws F_r!

Hier ook heftig nieuws:
SPOILER
pi_218023926
De afgelopen 2 jaar was het kamp maar 20 minuutjes rijden en wilde B heel graag dat ik hem wegbracht. Maar een uur zonder files vind ik wel even een ander verhaal (vanuit omgeving 030 naar Apeldoorn). Hij moet er om 2 uur zijn, dus ik rijd dan rond kwart voor 1 weg en ben niet voor half 4 thuis.

Carpoolen komt vast wel goed. Halen vind ik prima iig.

Ja, de vrijdagavondgroep, al kiezen wij die vooral vanwege de leiding. B zit bij de zaterdagwelpen en dat gaat zo chaotisch, er wordt geen planning gedeeld, opkomsten worden vaak afgezegd vanwege 'geen leiding'. EN ik denk dat Juul niet zo gaat klikken met de kinderen in deze groep en de leiding. De vrijdag groep is anders samengesteld en met andere leiding. Onze overbuurjongen zit bij de vrijdagavond groep en die krijgen half jaar planning die alleen gewijzigd worden als daar echt een reden voor is. Zo kan je de insigne opkomsten blokken in de agenda. Wij zeggen zelden af, B heeft sinds september 2 opkomsten gemist, beide waren (bleek achteraf) insigne opkomsten.
  maandag 23 juni 2025 @ 17:47:22 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218024070
Wat een naar nieuws Tolstoi en Fr, begrijpelijk dat jullie van slag zijn.

Wat of wie is Fluffy?
Edit: is het manny van Modern Family?
pi_218024410
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 17:47 schreef amaranta het volgende:
Wat een naar nieuws Tolstoi en Fr, begrijpelijk dat jullie van slag zijn.

Wat of wie is Fluffy?
Edit: is het manny van Modern Family?
Nee. _O-
Neem aan dat je had gegoogled. ;)

Het is een komiek uit Amerika, meen ik.
Weet z’n officiële naam niet uit mijn hoofd maar zijn ‘ding’ is dat hij zwaar is maar wel zacht. Fluffy dus.

Ik ga er vanuit dat men het daar over heeft. :)

Gabriel Iglesias dus. :+
pi_218024501
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:28 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nee. _O-

Weet z’n officiële naam niet uit mijn hoofd maar zijn ‘ding’ is dat hij zwaar is maar wel zacht. Fluffy dus.

Gabriël Iglesias O+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218024594
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:38 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Gabriël Iglesias O+
Ja, voor die puntjes nam ik geen moeite. :P
  maandag 23 juni 2025 @ 18:47:54 #267
35189 Troel
scherp en bot
pi_218024613
Pfff, wat een schrik dames!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218024950
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:38 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Gabriël Iglesias O+
Die idd :Y
Zoon vond hem geweldig en wil, als ie weer naar Nederland komt, er weer heen.

Ach Tolstoi ;( :*
If they say
pi_218025022
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 17:27 schreef exode het volgende:
De afgelopen 2 jaar was het kamp maar 20 minuutjes rijden en wilde B heel graag dat ik hem wegbracht. Maar een uur zonder files vind ik wel even een ander verhaal (vanuit omgeving 030 naar Apeldoorn). Hij moet er om 2 uur zijn, dus ik rijd dan rond kwart voor 1 weg en ben niet voor half 4 thuis.

Carpoolen komt vast wel goed. Halen vind ik prima iig.

Ja, de vrijdagavondgroep, al kiezen wij die vooral vanwege de leiding. B zit bij de zaterdagwelpen en dat gaat zo chaotisch, er wordt geen planning gedeeld, opkomsten worden vaak afgezegd vanwege 'geen leiding'. EN ik denk dat Juul niet zo gaat klikken met de kinderen in deze groep en de leiding. De vrijdag groep is anders samengesteld en met andere leiding. Onze overbuurjongen zit bij de vrijdagavond groep en die krijgen half jaar planning die alleen gewijzigd worden als daar echt een reden voor is. Zo kan je de insigne opkomsten blokken in de agenda. Wij zeggen zelden af, B heeft sinds september 2 opkomsten gemist, beide waren (bleek achteraf) insigne opkomsten.
Wij krijgen überhaupt geen planning. Alleen voor bijzondere opkomsten krijgen we ruim van te voren te horen dat ze elders moeten zijn (afgelopen vrijdag verzamelden ze bij het bos) of dat het een opkomst is die ze echt niet willen missen (toen er reptielen op bezoek kwamen). En bepaalde info kunnen ze soms best iets eerder delen, maar in het algemeen ben ik erg tevreden over het leidingteam. Het is een leuke jonge club die enthousiast zijn en leuke dingen doen. Ze zijn ook met 6, dus zelfs als er drie niet kunnen kan de opkomst probleemloos doorgaan. De meiden gaan in september bij deze groep en de meidengroep (ook op vrijdagavond) kijken en gaan daarna beslissen. Ik hoop dat ze voor deze groep kiezen, maar ze mogen zelf kiezen.

Wat een rotnieuws TolstoiFan. Zal voor Simon ook wel erg heftig zijn, iemand die hij kent.
pi_218025152
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2025 19:19 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Wij krijgen überhaupt geen planning. Alleen voor bijzondere opkomsten krijgen we ruim van te voren te horen dat ze elders moeten zijn (afgelopen vrijdag verzamelden ze bij het bos) of dat het een opkomst is die ze echt niet willen missen (toen er reptielen op bezoek kwamen). En bepaalde info kunnen ze soms best iets eerder delen, maar in het algemeen ben ik erg tevreden over het leidingteam. Het is een leuke jonge club die enthousiast zijn en leuke dingen doen. Ze zijn ook met 6, dus zelfs als er drie niet kunnen kan de opkomst probleemloos doorgaan. De meiden gaan in september bij deze groep en de meidengroep (ook op vrijdagavond) kijken en gaan daarna beslissen. Ik hoop dat ze voor deze groep kiezen, maar ze mogen zelf kiezen.

Wat een rotnieuws TolstoiFan. Zal voor Simon ook wel erg heftig zijn, iemand die hij kent.
Wij krijgen ook de bijzondere opkomsten zelden vooraf door. Opkomst is om 13 uur, komt er om 12:50 een Appje dat het ergens anders verzamelen is. Dat soort dingen.

Leiding is maar met 2, op de vrijdag ook overigens.

B is vooral erg toe aan overvliegen, jongen is 11,5 jaar en torent boven al die Welpen uit.
pi_218025221
@TolstoiFan, ook al zulk heftig nieuws :*
pi_218025769
Wat heftig toltoisfan
pi_218025777
Ik zit dus in de arena maar mijn dochter met mijn vader in ziggo
pi_218025857
Heftig Tolstoi :{ zo jong nog. Hopelijk krabbelt ie er bovenop!
  maandag 23 juni 2025 @ 20:47:06 #275
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218026059
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 18:28 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nee. _O-

Ik kijk weer eens verkeerd
pi_218026422
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2025 20:47 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik kijk weer eens verkeerd
Ik zie wel gelijkenissen. :+
  dinsdag 24 juni 2025 @ 09:39:18 #277
176471 oh-oh
pi_218029345
De enige comedian die ik leuk vind is Ricky Gervais, en daar hoef ik niet heen want alles wordt opgenomen :D
( Groucho Marx )
  dinsdag 24 juni 2025 @ 09:59:59 #278
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218029466
Ik was pas bij Claudia de Breij. Echt top, was een heerlijke avond. Je gaat ietwat ongemakkelijk - want ze is op het scherpst van de snede - maar ook met een avond vol gelach weer de zaal uit.

Ik moet nog t/m volgende week donderdag werken, m'n to do-list is gigantisch en m'n motivatie heeft zich ergens onder mijn bed verstopt en is dus niet mee naar kantoor. De tijd krrrrruipt vandaag.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 10:02:41 #279
176471 oh-oh
pi_218029488
Oh ja Claudia vind ik soms ook wel grappig!
Ik ben pas weer twee dagen aan het werk maar mijn motivatie heeft nog vakantie :')
( Groucho Marx )
pi_218029581
Ik ben ooit bij Najib Amhali in Rotterdam 2005 geweest.
Echt een top avond gehad (damn, 20!!!jaar geleden).
Jochem Meijer in 2010 was ook leuk.

Verder ben ik te kritisch en sarcastisch geworden om ‘zomaar’ om comedians te lachen. :')
  dinsdag 24 juni 2025 @ 10:12:17 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218029588
Najib vond ik heel vroeger grappig, maar zijn laatste shows vond ik vooral verbitterd en negatief. Heb ze alleen op netflix gekeken overigens, niet live, dus misschien is het dan anders.

Dus, we zijn een kwartier verder en ik heb niks nuttigs gedaan _O-
pi_218029599
Denk dat Najib in 2005 zijn hoogtepunt had. :P
Althans: qua populariteit.
Zijn show ervoor was leuker maar die zag ik niet live.
pi_218029625
Ik lig op de bank, afgedraaid. Vanavond nog een activiteit op het programma, ik hoop dat ik ergens nog wat energie vandaan kan halen. Afzeggen is niet echt een optie want ik zit in de organisatie.
Waarom doe ik toch steeds hetzelfde, mijn energiemanagement is niet zo goed zeg maar... hoe ga ik leren om zuiniger te zijn op mezelf ipv doorrennen...
  dinsdag 24 juni 2025 @ 10:19:29 #284
176471 oh-oh
pi_218029632
Najib vond ik nooit grappig en van Jochem krijg ik kortsluiting :D
Ricky vind ik qua shows ook veel van hetzelfde, zijn tv dingen zijn wel briljant, Derek O+
( Groucho Marx )
pi_218029650
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:19 schreef oh-oh het volgende:
Najib vond ik nooit grappig en van Jochem krijg ik kortsluiting :D
Ricky vind ik qua shows ook veel van hetzelfde, zijn tv dingen zijn wel briljant, Derek O+
Derek vond ik het 1e seizoen wel echt leuk.
En After of After Life. O+ Die moet ik nog eens opzetten.
“You’re my boy”. O+
  FOK!fotograaf dinsdag 24 juni 2025 @ 10:25:03 #286
148247 taxibabe
pi_218029677
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:21 schreef vencodark het volgende:

[..]
Derek vond ik het 1e seizoen wel echt leuk.
En After of After Life. O+ Die moet ik nog eens opzetten.
“You’re my boy”. O+
After Life! _O_ Moedermelkpuddings! _O-
pi_218029717
@Nijna, hopelijk komt er nog wat energie je kant op waaien! Lastig als je jezelf steeds voorbij loopt. Hopelijk na de activiteit wel rust? :*

Ik heb besloten deze ochtend niets te doen. Vanmiddag/avond werken en eigenlijk ben ik bekaf voor m’n gevoel en zou ik het liefst even slapen :P
Al weet ik dat dat straks wel weer goed komt.

Hier na 5 dagen vrij. Gewoon zomaar! Heerlijk.
Een beetje in de tuin werken, op zoek naar kleding voor personeelsfeest met thema al vind ik het lastig iets leuks te bedenken. Gisteren hier al bij de kringloop geweest maar niets wat er bij past.
pi_218029777
Nou, omdat ik dus megaveel vakantiedagen had die op moesten, ben ik sinds half maart veel vrij geweest.
2 weken in maart, 1 in april, 2 weken mei en 2 in juni.

Dat gaat ook vervelen. :') :@

En niet om te klagen want ergens is het chill maar ik word er lui, in-actief en saai van.
Morgen weer beginnen. :P
  dinsdag 24 juni 2025 @ 10:39:43 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218029793
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:29 schreef hilliebillie het volgende:
@:nijna, hopelijk komt er nog wat energie je kant op waaien! Lastig als je jezelf steeds voorbij loopt. Hopelijk na de activiteit wel rust? :*

Ik heb besloten deze ochtend niets te doen. Vanmiddag/avond werken en eigenlijk ben ik bekaf voor m’n gevoel en zou ik het liefst even slapen :P
Al weet ik dat dat straks wel weer goed komt.

Hier na 5 dagen vrij. Gewoon zomaar! Heerlijk.
Een beetje in de tuin werken, op zoek naar kleding voor personeelsfeest met thema al vind ik het lastig iets leuks te bedenken. Gisteren hier al bij de kringloop geweest maar niets wat er bij past.
Wat is het thema? We kunnen meedenken O-) (en dus niet werken, sssst)
pi_218029829
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Wat is het thema? We kunnen meedenken O-) (en dus niet werken, sssst)
Kamping kitsch dus kan van alles wel zijn.

Vorig jaar was het thema net wat anders maar iets soortgelijks en had ik een panter print jurkje aan, een blonde pruik op en lange laarzen aan.

Ik sta open voor goede ideeën (maar ben wel al redelijk laat want volgende week woensdag is het al zover. Dus ben te laat voor vinted ofzo 😅)

Had gisteren hier in de (kleine) kringloop al een foute strapless jumpsuit aan maar was eigenlijk net te klein, al zitten denken aan een metallic legging die ik heb liggen, maar met carnaval vind ik dat wel kunnen maar op een personeelsfeest voel ik me dan toch wat minder op m’n gemak met alleen een legging en een shirt ofzo
pi_218029852
Ik heb al een stressochtend achter de rug. Juul wilde de uitnodigingen voor haar kinderfeestje uitdelen. Nou vind ik dat als ouder niet netjes om dat in de klas of uberhaupt in het gezicht van andere kinderen te doen.

Dus wij eerder naar school zodat we kinderen buiten konden opwachten. Dat mislukte want de deur was al open toen we aan kwamen. Ik heel stiekem 2 kinderen die al in de klas zaten weer naar buiten geloodst. Kaartje gegeven, klaar. De overige 3 kwamen net aanlopen. Missie geslaagd!

Nee dus, want 2 hadden de uitnodiging mee naar hun bureau genomen en daar pontificaal opgelegd. Ik zag al wat kinderen kijken dus ik fluisterde naar ze 'Doe die even in je tas of in je laatje' maar ik was te laat. Juul haar 'haat-liefde' vriendin zag het en ging uit haar dak in de klas dat ze niet was uitgenodigd. Ik zag Juul haar koppie al betrekken. Dus Juul even mee de klas uit genomen, getroost en uitgelegd dat ze mag uitnodigen wie ze wil en het heus wel goedkomt.

Ik zag de juf al boos kijken naar ons. Maar daar kan ik niets mee, uitnodigingen worden namelijk steevast in de klas uitgedeeld. Dat vermeden wij juist.

En ik wilde sowieso de kaartjes bij de kinderen gaan brengen of door de brievenbus doen. Juul wilde het perse zo, prima maar dan kan je dit dus krijgen. Jongens het leven van een moeder, klein gezeik, maar wat een gedoe. En ze komen er overheen he, sterker nog, ze zijn het vast allemaal al vergeten.

Koffie iemand?
pi_218029859
Camping kitsch is toch gewoon een joggingpak en een ketting van wc rollen om? Haar lekker in de war. Of liep ik alleen maar zo op de camping? :D
  dinsdag 24 juni 2025 @ 10:52:20 #293
176471 oh-oh
pi_218029860
Juul kreeg haar zin en leerde meteen waarom dat niet de beste optie was, mooi leermoment!
( Groucho Marx )
pi_218029865
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:52 schreef oh-oh het volgende:
Juul kreeg haar zin en leerde meteen waarom dat niet de beste optie was, mooi leermoment!
Absoluut!

Of ze doet het volgend jaar heel bewust in haar gezicht als wraak. >:)
pi_218029882
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:52 schreef oh-oh het volgende:
Oeh. Mooi gevonden. :D
  dinsdag 24 juni 2025 @ 11:06:09 #296
176471 oh-oh
pi_218029975
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:54 schreef exode het volgende:

[..]
Absoluut!

Of ze doet het volgend jaar heel bewust in haar gezicht als wraak. >:)
Dan kent ze de gevolgen, niet jouw probleem :D
( Groucho Marx )
pi_218030175
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 11:06 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Dan kent ze de gevolgen, niet jouw probleem :D
Precies.
pi_218030197
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2025 10:52 schreef exode het volgende:
Camping kitsch is toch gewoon een joggingpak en een ketting van wc rollen om? Haar lekker in de war. Of liep ik alleen maar zo op de camping? :D
Ja dat kan inderdaad ook. Heb ik zelf geen joggingpak (mijn chill outfit is een sportlegging, maar een legging aan doen naar zoiets voel ik me niet op m’n gemak bij) maar die zou ik ook bij de kringloop kunnen halen inderdaad.

Uitnodigingen, hier ook altijd een gedoe geweest bij de jongste, met ook wat haat-liefde verhoudingen die per maand of zelfs week kunnen/konden wijzigen. De oudste was heel makkelijk. Die zei, stuur de ouders maar een appje dan komt het wel goed. Lekker saai, maar praktisch
  dinsdag 24 juni 2025 @ 11:37:32 #299
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218030219
Op camping kitsch worden pornofilms opgenomen , kopte het ED laatst mee.
pi_218030231
Ach en betreffende meisje was zelf een maandje geleden jarig en had Juul niet uitgenodigd. Dat was/is prima. Juul ziet haar niet als vriendin en andersom zover ik weet ook niet. Ik schreef het wel maar ze zijn klasgenoten die de ene dag aardig doen tegen elkaar en de andere dag elkaar niet kunnen luchten. Ze zitten sinds de meivakantie naast elkaar en wat ik begrijp moeten ze met regelmaat uit elkaar geschoven worden omdat ze elkaar enorm kunnen irriteren.

Ik moet eerlijk zeggen dat Juul er zelf nooit moeite mee heeft als ze niet wordt uitgenodigd. Ze heeft 4 meisjes waar ze heel veel mee speelt, dat zou ze wel vervelend vinden als ze daar buiten de boot zou vallen.

Er is wel een verschil merk ik tussen de meisjes en jongens, bij B ging dat allemaal veel gemoedelijker of zo.
  dinsdag 24 juni 2025 @ 11:39:04 #301
176471 oh-oh
pi_218030232
Ik moet nu denken aan dat festival waar Ellen en Marie waren bij de Verhulstjes.
Dat was ook Camping Kitsch denk ik _O-
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')