abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juni 2025 @ 09:35:25 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_218010856
Ik weet alleen dat er ontzettend veel kinderen uit mijn klas deze week ziek waren. En ook kinderen die onder schooltijd ziek zijn geworden en waarvan ik de ouders heb moeten bellen.

Ik denk zeker wel dat het onder andere met de warmte te maken heeft. Kan Google nog zoveel zeggen.
pi_218011061
Mijn leken verstand zegt dat als je warmte niet goed kwijt kan, je koorts kan krijgen. Je lichaamstemperatuur wordt hoger denk ik als je het bloedheet hebt.

B wordt ook echt niet lekker van hitte.
pi_218011108
GM,'mijn' Google zegt juist dat je koorts krijgt door oververhitting.
Lekker rustig aan doen, afkoelen en veel drinken.
pi_218011184
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:55 schreef exode het volgende:
GM,'mijn' Google zegt juist dat je koorts krijgt door oververhitting.
Lekker rustig aan doen, afkoelen en veel drinken.
Ja maar hij voldeed verder niet aan het lijstje van oververhitting... naja in elk geval iets om rekening mee te houden in de toekomst en vanmiddag lekker een poosje afkoelen in het zwembad.
S. 2014
J. 2016
pi_218011514
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Niemand gesmolten hier? Jeutje wat was het warm gisteren...

Ik heb een vraag of iemand het herkend, afgelopen donderdag heeft mn zoon een sportdag gehad, hele dag in de zon bezig, had hem wel een pet opgezet, Bij thuiskomst was hij niet lekker, en bleek hij koorts (38.8) te hebben, vrijdag was hij nog moe maar geen koorts meer, Gisteren had hij een feestje, en prompt gisteravond weer koorts (39.1) Na een nacht slapen in de airco is nu weer koortsvrij en fris..

Als je googlet is koorts door hitte onmogelijk en is hij ziek maar ik denk dus wel dat het aan de warmte ligt. Iemand ervaring?
Ik denk ook dat het aan de hitte ligt. Mijn dochter kan er ook letterlijk ziek van worden met koorts. Opletten dat ze genoeg drinkt helpt wel wat en schaduw zoekt ze zelf wel op.
pi_218011525
Wij zitten op de camping, schoonouders zijn 40 jaar getrouwd. Gisteren liggen bakken bij het zwembad en ik ben de hele nacht beroerd geweest. Schoonmoeders zei ook meteen: komt door de zon. Dus kennelijk is dat idd een ding.
pi_218011707
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 06:21 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb dit weekend weer ‘geluk’. Mn werkweekend met dit weer. :D
Wel aan een zwembad, maar niet er in.
Maar zonder gekheid, ik hou er van, al zou ik er natuurlijk ook zelf wel eens in willen springen.
Ik heb mij heel veel jaar bij mijn vakantiebaantje als (strand)badbewaking erg vermaakt. Juist ook met zulk zomers weer. De tijd gaat veel sneller bij drukte dan wanneer er niks te doen is, dacht ik dan altijd maar. Was echt een toffe tijd.

Ik geef dit seizoen nog 1 zwemles als vrijwilliger en dan stop ik er (weer) mee. Dan heb ik met een onderbreking van een jaar of 10 in totaal bijna 14 jaar zwemles gegeven. Toen ik gisteren vertrok op het zwembad dacht ik wel even, ai, waarom ga ik stoppen, ik ga dit wel missen. Maar de tijd die overblijft is ook welkom. En ik heb al gezegd dat ze me nog wel eens als invaller kunnen vragen :s) Maar niet meer structureel.
pi_218013056
Ik heb het met mijn oudste ook eens gehad. Het was een bloedhete zomer en had toen twee weken op Texel doorgebracht. Daarna met ons mee naar Engeland, waar zowaar ook een hittegolf was. Toen heeft hij al een keer gespuugd om de warme auto en hij werd steeds beroerder. Alle eetlust weg, steeds misselijk en heel hangerig. Hij knapte weer op toen we in Londen in een hotel met airco zaten en de nachten dus lekker koel waren. Hij is sindsdien ook gevoelig voor warmte, slaat snel op zijn maag. Tegen kou kan hij dan weer uitstekend :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218013074
Wel gek dat Google een zonnesteek bijvoorbeeld niet kent :?
pi_218013341
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:23 schreef Clubsoda het volgende:
Wel gek dat Google een zonnesteek bijvoorbeeld niet kent :?
Hoezo niet?
Ik krijg gewoon zoekresultaten.
pi_218013589
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 13:52 schreef vencodark het volgende:

[..]
Hoezo niet?
Ik krijg gewoon zoekresultaten.
Oh, dat zei GM, dat je volgens Google geen koorts kan krijgen van warmte.
pi_218014777
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:10 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik heb mij heel veel jaar bij mijn vakantiebaantje als (strand)badbewaking erg vermaakt. Juist ook met zulk zomers weer. De tijd gaat veel sneller bij drukte dan wanneer er niks te doen is, dacht ik dan altijd maar. Was echt een toffe tijd.

Ik geef dit seizoen nog 1 zwemles als vrijwilliger en dan stop ik er (weer) mee. Dan heb ik met een onderbreking van een jaar of 10 in totaal bijna 14 jaar zwemles gegeven. Toen ik gisteren vertrok op het zwembad dacht ik wel even, ai, waarom ga ik stoppen, ik ga dit wel missen. Maar de tijd die overblijft is ook welkom. En ik heb al gezegd dat ze me nog wel eens als invaller kunnen vragen :s) Maar niet meer structureel.
Heb ook prima gewerkt hoor dit weekend. Heb ook absoluut geen hekel aan m’n werk. Gezellige collega’s ook, dus dat is heel fijn.

Ik kan me voorstellen dat je na zo’n tijd gaat stoppen vrijwillig zwemles te geven! Wat goed dat je dat zo lang gedaan hebt. Geniet van je extra vrije tijd! En als je dan een keer mag invallen is het waarschijnlijk extra leuk om weer eens te doen!

@gewoonmezelf87 ik herken juist koorts door (over)verhitting wel. Is iets wat met EHBO ook wel geleerd wordt. Hetzelfde met jezelf flauw voelen, weinig eetlust of misselijkheid. Hopelijk knapt hij snel verder op (of ja, blijft hij zich goed voelen).
pi_218015706
Ik bracht zoon en zn bestie net naar ZiggoDome, ze hebben tickets voor Fluffy. Nou vond ik het best wel druk daar, blijkt ook Robbie Williams in de Arena te staan🙉. Had ik even gemist :')
Moet ze vanavond ook ophalen maar vrees dat dat een dingetje gaat worden.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218015892
Benauwd zeg
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_218016295
Pfff ik vond het gisteren nog wel te doen, maar vandaag veel te warm.
Ik had een golftoernooi, vandaag had ik een medespeler die halverwege echt begon te klagen over de hitte (anders dan daarvoor) en een behoorlijk hoge hartslag had, ik bang was bang dat ze zou omvallen.
Maar met coolpacks en koud water over het hoofd werd het wat beter en ze heeft de ronde uitgelopen.
Op het terras in de schaduw trok ze weer aardig bij gelukkig.
Fake it till you make it...
  zondag 22 juni 2025 @ 19:47:30 #191
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_218016448
Ik zou ze lekker met de metro naar huis laten komen Mush.
En GM ik dacht meteen aan een zonnesteek, een keer gehad op Bali, ik ben drie hele dagen kwijt van die vakantie, weet er echt niks meer van, wel dat ik koorts had.

Vanochtend was het hier al 33 graden om 10:00.
Gelukkig morgen weer normaal.
En weer aan het werk -O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_218016505
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 18:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik bracht zoon en zn bestie net naar ZiggoDome, ze hebben tickets voor Fluffy. Nou vond ik het best wel druk daar, blijkt ook Robbie Williams in de Arena te staan🙉. Had ik even gemist :')
Moet ze vanavond ook ophalen maar vrees dat dat een dingetje gaat worden.
Dochter is ook bij Fluffy. Die ging om 15.00 met de auto vanaf Leidschendam. Ze was keurig op tijd. Staat wel geparkeerd onder de Arena maar Fluffy is als het goed is eerder klaar dan Robbie.
Oh wat had ik graag naar Robbie gegaan... maar ja, soms moet je keuzes maken.
Komende week verplicht thuiswerken vanwege de Navo top. Ik vind het helemaal prima.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218016715
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 19:52 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dochter is ook bij Fluffy. Die ging om 15.00 met de auto vanaf Leidschendam. Ze was keurig op tijd. Staat wel geparkeerd onder de Arena maar Fluffy is als het goed is eerder klaar dan Robbie.
Komende week verplicht thuiswerken vanwege de Navo top. Ik vind het helemaal prima.
Ik ga morgen naar robbie. Ben benieuwd.
pi_218016746
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 19:52 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dan was je dochter er mooi voor alle drukte :Y
Ik keek net, beide eindigen om 22.35u -O-
Was met Toto in Arnhem, dochter en schoonzoon met de auto en ergens tig verder geparkeerd en terug nog bijna een uur in de parkeergarage stilgestaan. Hoop ik dat Robbie vanavond uitloopt ;)
Jaa, die Navo top! Lekker dat je verplicht moet thuiswerken want daar is écht geen doorkomen aan. Rond Schiphol is ook het nodige afgesloten en wat niet is afgesloten, gelden snelheidsbeperkingen. Toen ik vorige week naar dochter reed, stonden de borden al klaar. Die omgeving ook maar even vermijden.

Veel plezier morgen @F_r!

Zoon en ik zijn vorige week wezen fietsen naar Duran Duran in Ziggo. Denk dat wij als eersten weer thuis waren :D
If they say
pi_218016805
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 20:14 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik ga morgen naar robbie. Ben benieuwd.
Leuk!! Heel veel plezier!
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 20:17 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan was je dochter er mooi voor alle drukte :Y
Ik keek net, beide eindigen om 22.35u -O-
Was met Toto in Arnhem, dochter en schoonzoon met de auto en ergens tig verder geparkeerd en terug nog bijna een uur in de parkeergarage stilgestaan. Hoop ik dat Robbie vanavond uitloopt ;)
Jaa, die Navo top! Lekker dat je verplicht moet thuiswerken want daar is écht geen doorkomen aan. Rond Schiphol is ook het nodige afgesloten en wat niet is afgesloten, gelden snelheidsbeperkingen. Toen ik vorige week naar dochter reed, stonden de borden al klaar. Die omgeving ook maar even vermijden.

Veel plezier morgen @:F_r!

Zoon en ik zijn vorige week wezen fietsen naar Duran Duran in Ziggo. Denk dat wij als eersten weer thuis waren :D
Oh echt.. oops.. nou ja dan moet ze maar een rondje lopen ofzo. Ze staat wel bij de uitgang geparkeerd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_218016849
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 20:23 schreef Vicky het volgende:

[..]
Leuk!! Heel veel plezier!
[..]
Oh echt.. oops.. nou ja dan moet ze maar een rondje lopen ofzo. Ze staat wel bij de uitgang geparkeerd.
Komt vast goed, met wat geduld ;)
Heb de jongens net geappt dat ik ze ergens anders oppik. Moeten ze een stukje lopen maar daar kan ik zonder veel gedoe met de auto komen. Hoop ik...
If they say
pi_218016966
Ik vond vandaag juist wel redelijk goed te doen! Vrij weinig directe zon en zelfs een miezerbui.

Wij vierden vanmiddag de verjaardag van de meiden voor familie en vrienden. Een half uur na de start komt zoon huilend naar beneden met z’n handen onder het bloed. Die was aan de deurpost blijven hangen en had een stuk van zijn duim ontveld. Bloedde als een malle en helemaal overstuur natuurlijk. We hebben een XL wasbak en die zat helemaal onder. Echt absurd hoeveel zo’n relatief klein wondje kan bloeden… Na overleg met de huisartsenpost hebben we de boel verbonden (lang leve Lala die twee jaar geleden uit haar bed viel met een gebarsten kin waardoor ik toen gelijk de EHBO trommel goed gevuld had met o.a. vettige gaasjes, tip voor iedereen). En ondertussen kwam er allerlei bezoek binnen, want het was net prime time daarvoor. Zoon heeft de rest van de middag ook zo bleek als een spook tv gekeken op de bank. Pas na een uur of vier kwam er weer echt kleur in zn gezicht.

Was weer een enerverende dag dus! En nu weer een tafel vol zooi erbij waar we plek voor moeten maken :D
pi_218017041
Er zat vanmiddag bijna 12 graden verschil in temperatuur tussen oost en west :+
  zondag 22 juni 2025 @ 21:02:08 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218017146
Wij willen misschien wel verhuizen, maar alleen voor het perfecte huis voor de juiste prijs. En in de tussentijd is het hier in de slaapkamers 30+ graden met dit weer. Dus eigenlijk airco.. Maar die investering is niet de moeite als je er zelf niet blijft wonen. Kost toch al snel 3500 euro ofzo. En nu weten we het niet...

Dinsdag weer een bezichtiging. En in de tussentijd azen we gewoon op het vrijstaande huis van onze bejaarde buren. Maar da's niet aardig om hardop te zeggen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218017174
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 20:41 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vond vandaag juist wel redelijk goed te doen! Vrij weinig directe zon en zelfs een miezerbui.

Wij vierden vanmiddag de verjaardag van de meiden voor familie en vrienden. Een half uur na de start komt zoon huilend naar beneden met z’n handen onder het bloed. Die was aan de deurpost blijven hangen en had een stuk van zijn duim ontveld. Bloedde als een malle en helemaal overstuur natuurlijk. We hebben een XL wasbak en die zat helemaal onder. Echt absurd hoeveel zo’n relatief klein wondje kan bloeden… Na overleg met de huisartsenpost hebben we de boel verbonden (lang leve Lala die twee jaar geleden uit haar bed viel met een gebarsten kin waardoor ik toen gelijk de EHBO trommel goed gevuld had met o.a. vettige gaasjes, tip voor iedereen). En ondertussen kwam er allerlei bezoek binnen, want het was net prime time daarvoor. Zoon heeft de rest van de middag ook zo bleek als een spook tv gekeken op de bank. Pas na een uur of vier kwam er weer echt kleur in zn gezicht.

Was weer een enerverende dag dus! En nu weer een tafel vol zooi erbij waar we plek voor moeten maken :D
Enerverend dagje. Dat zijn ook naar wonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')