abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217991959
Vanochtend met Juul naar de huisarts geweest, ze bleef klagen over haar voet maar nu op de bovenkant. Het was ook allemaal wat dikker. Haar wreef is geirriteerd en daardoor gezwollen.

Mevrouw mag net als B aan de zooltjes, dat hadden we al verwacht, ze heeft een hoge wreef en een hoge voetboog. Ach we kennen de weg inmiddels :D

Ze gaat morgen 1 nachtje op Scoutingkamp en dichte schoenen zijn verplicht dus zo maar even vragen aan de leiding hoe op te lossen want Juul kan nu geen schoenen aan, dat doet veel te veel pijn. Volgens mij gaan ze naar een museum, waterspelletjes doen en een kampshirt maken. Ik denk dat het wel kan op sandalen maar die regels zijn er niet voor niets.

Ze vindt het sowieso echt enorm spannend en ik zie op tegen het wegbrengen morgen, ik vrees dat het geen makkelijk afscheid wordt.
pi_217992470
@exode, fijn dat meer mensen hetzelfde euvel hebben met het blad, dan moeten ze het wel serieus nemen!

Balen voor Juul, zo last van haar voeten, hopelijk is er met de scouting iets te regelen. Succes met wegbrengen :*
Fake it till you make it...
pi_217992948
Fijn Exode dat meer mensen nu het zelfde euvel hebben. Als jullie de eerste waren met dit type bladafwerking vind ik het des te slechter dat ze jullie klacht niet serieus genomen hebben van het begin af aan, aangezien ze er zelf dus helemaal geen ervaring mee hadden.

Wat vervelend dat Juul nog steeds last heeft van haar voet. Hopelijk gaan de zooltjes verlichting geven.
Hopelijk kan er voor kamp wel wat geregeld worden!
pi_217994483
Even een domme vraag van een vleeseter. Ik heb een Indiase Curry Madras verspakket waarop staat dat je de kip kan vervangen door kikkererwten. Ik heb nog kikkererwten staan, dus mooi om eens uit te proberen dacht ik, maar in de bereiding staat alleen dat je kip moet bakken bij stap 1, maar wat als je dat vervangt door kikkererwten? Moeten die eerst nog gekookt worden? En gaan die dan ook als eerste in de pan net als de kip, of als laatste oid?

Ik heb zo’n kartonnen doosje van Hak a 200 gram. Staat dat gelijk aan ongeveer 200 gram kip of kan ik beter twee pakjes doen? Ik verwacht klagende man en kinderen als er teveel in zit (ik wil het er stiekem doorheen gooien, anders is het bij voorbaat al ‘vies’).
pi_217994682
Die kan je gewoon roerbakken met de rest van de groente. Een zo'n zakje is wel genoeg voor een gezin, denk ik.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_217994995
Dankje! Ben benieuwd of ze het gebrek aan vlees snel op gaan merken…
pi_217995544
Er heeft niemand geklaagd dat er geen vlees in zat, geen idee of ze het überhaupt opgemerkt hebben. Alleen zoon zat te piepen dat hij de kikkererwten niet lekker vond, maar een score van 4 uit 5 zonder geklaag ben ik zeer tevreden over! Voor herhaling vatbaar dus.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 19:18:30 #158
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217995736
Ik hou van kikkererwten, vooral als mijn moeder ze klaarmaakte.
  vrijdag 20 juni 2025 @ 21:51:20 #159
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217997040
Ik hou van kikkererwten. Geroosterd, in salade, warm, koud: allemaal goed!

En ik weet niet zo goed hoe te reageren op het moeder versus schoonmoeder. Voor mijn kinderen is er geen onderscheid en mijn moeder maakt ook geen onderscheid tussen haar kleinkinderen. Gelukkig maar. Ik wilde beide moeders niet bij m'n bevalling, maar ze waren allemaal tegelijk welkom na de geboortes. Ze bellen om advies doe ik nooit en ik loop ook niet in m'n ondergoed tijdens een weekendje weg met m'n broers of zussen. Dus ik herken het gewoon echt niet... Lijkt me wel lastig voor een schoonmoeder als je schoondochter je ziet als 'familie van haar partner' en je meer op afstand houdt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_217998850
Ik heb nog nooit kikkererwten gegeten. Waar smaakt het naar?

Afgelopen week de zwemvierdaagse gedaan met mn duo, 4 avonden 20 baantjes zwemmen (10 voor de jongste) Het was veel geregel en soms vooral haasten aangezien mijn vader sinds dinsdag in t zkh ligt met een longontsteking... Maar ze hebben het weer geflikt!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 21 juni 2025 @ 07:52:53 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_217998870
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 07:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Afgelopen week de zwemvierdaagse gedaan met mn duo, 4 avonden 20 baantjes zwemmen (10 voor de jongste) Het was veel geregel en soms vooral haasten aangezien mijn vader sinds dinsdag in t zkh ligt met een longontsteking... Maar ze hebben het weer geflikt!
Ik vind het qua structuur nog het meeste te vergelijken met een grote erwt, maar da's ook niet hetzelfde qua smaak... Gewoon een keer proberen dus.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 21 juni 2025 @ 08:55:17 #162
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_217999308
Ik mag geen kikkererwten meer.
Linzen mis ik meer!
Wij hebben altijd alleen maar mijn moeders kant van de familie gekend en mijn zus is de enige en beide families die kinderen heeft. Mijn ouders en haar schoonouders hebben elk drie kinderen. De opa's en oma's maken geen verschil.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 21 juni 2025 @ 09:05:55 #163
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217999356
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 07:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Het heeft géén specifieke smaak. Beetje flauwtjes misschien.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 09:06:31 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_217999361
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 08:55 schreef oh-oh het volgende:
Ik mag geen kikkererwten meer.
Linzen mis ik meer!
Wij hebben altijd alleen maar mijn moeders kant van de familie gekend en mijn zus is de enige en beide families die kinderen heeft. Mijn ouders en haar schoonouders hebben elk drie kinderen. De opa's en oma's maken geen verschil.
Linzen kon mijn moeder ook al zo lekker klaarmaken.
pi_218000749
Nou, Julia is op Scoutingkamp en ik zit te chillen in de schaduw bij de Plassen. B heeft een vriendje meegenomen dus die vermaken zich wel in het water.

Afscheid ging hartstikke goed, Juul ligt met haar matje tussen haar Scouting vriendin en haar verloofde in (al twijfelde ze pas wel of ze nog met hem wilde trouwen want hij houdt niet van glitters).
Leiding had nog een bolderkar met stoeltje geregeld als het lopen niet gaat. Een echte prinses dus.

Zo stoer, want ze vindt het poepjespannend. Morgen 12:30 mag ik haar weer ophalen.
pi_218000824
We waren gisteren naar een trouwerij van een vriendin van mij. Dochter en ik zijn samen gegaan.
Verder kende we niemand zo gauw.

Z. had er superveel zin in, mooi maken, tasje mee, nieuwe outfit uitgekozen etc.
Ze was zulk goed gezelschap! Niet verlegen en in geen elk opzicht dan ook teveel.
Na de ceremonie was het bbq bij die vriendin thuis.
Flinke tuin, een aantal kinderen en voldoende beweegruimte.
Ze viel ook wel op met haar Hindoestaanse uiterlijk tussen al die blonde, blanke kindertjes. :D
En kletsen tegen vreemden. Helemaal in haar element.
Ze at zelfs gamba’s. _O_ En dit is een moeilijke eter!

Ze zei achteraf ook dat dit het leukste feestje ooit was. Beter dan haar verjaardag! En ze wilde vanmorgen graag de tijd terugdraaien.

We moeten meer trouwerijen hebben. O+
pi_218001193
Onze kikkererwtenconsumptie is echt gigantisch :D Ik geloof dat ik minstens 200 gram per persoon zou nemen :+ Ik vindt peulvruchten sowieso heel handig voedsel, goedkoop, voedzaam en de kinderen zijn er dol op.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218003317
Ligt iedereen in het zwembad?

Ik ben voor het eerst blij met mijn woonkamer/voortuin op het noorden. Het is nog steeds 22,5 gr in huis *O* Afgelopen lente was het wel kil hoor..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_218004364
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 12:18 schreef Clubsoda het volgende:
Onze kikkererwtenconsumptie is echt gigantisch :D Ik geloof dat ik minstens 200 gram per persoon zou nemen :+ Ik vindt peulvruchten sowieso heel handig voedsel, goedkoop, voedzaam en de kinderen zijn er dol op.
En mijn kind haat het. Zo jammer.

Enige peulvruchten die ik de mijne makkelijk in krijg zijn sperziebonen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_218004370
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:19 schreef PoesInDoos het volgende:
Ligt iedereen in het zwembad?
Ja eindelijk O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 21 juni 2025 @ 17:54:59 #171
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_218004406
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:46 schreef vencodark het volgende:
We waren gisteren naar een trouwerij van een vriendin van mij. Dochter en ik zijn samen gegaan.
Verder kende we niemand zo gauw.

Z. had er superveel zin in, mooi maken, tasje mee, nieuwe outfit uitgekozen etc.
Ze was zulk goed gezelschap! Niet verlegen en in geen elk opzicht dan ook teveel.
Na de ceremonie was het bbq bij die vriendin thuis.
Flinke tuin, een aantal kinderen en voldoende beweegruimte.
Ze viel ook wel op met haar Hindoestaanse uiterlijk tussen al die blonde, blanke kindertjes. :D
En kletsen tegen vreemden. Helemaal in haar element.
Ze at zelfs gamba’s. _O_ En dit is een moeilijke eter!

Ze zei achteraf ook dat dit het leukste feestje ooit was. Beter dan haar verjaardag! En ze wilde vanmorgen graag de tijd terugdraaien.

We moeten meer trouwerijen hebben. O+
Ik zou zeggen ga naar die van mijn zus maar no kids 🤣.
Ik zat twee uur op de losloop, in de schaduw, heerlijk!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_218004587
Ik ben werkelijk waar niet vooruit te branden.
Niet eens gekookt. :{w
Maar goed, ik geef de temperatuur gewoon de schuld.
Morgen weer een dag. :')
pi_218004663
Het was heerlijk in de schaduw van de vele bomen bij de M'veense Plassen. B en zijn vriendje hebben van 11 tot 16:30 in het water gelegen. Alleen even snel tussendoor gegeten en gedronken.

Ze hadden zo ontzettend veel lol samen.

Kwamen we thuis, had verloofde een stellage gebouwd voor de buitendouche (zo'n campingzak douche), de schoenenkasten in elkaar gezet, de plinten geschuurd en heel veel opgeruimd. Heldin. Gelukkig heeft ze tussendoor ook meerdere keren in de jacuzzi gelegen.
pi_218009587
Ik heb dit weekend weer ‘geluk’. Mn werkweekend met dit weer. :D
Wel aan een zwembad, maar niet er in.
Maar zonder gekheid, ik hou er van, al zou ik er natuurlijk ook zelf wel eens in willen springen.

Dochter was gisterenavond wel nog komen zwemmen. Ook in haar eentje vermaakt ze zich daar prima.

Ze ligt in een tentje in de tuin te slapen (ze was vrijdag op kamp en wilde thuis ook nog wel kamperen). Ik zie haar dit nog wel een paar keer meer doen deze zomer.
pi_218010516
Niemand gesmolten hier? Jeutje wat was het warm gisteren...

Ik heb een vraag of iemand het herkend, afgelopen donderdag heeft mn zoon een sportdag gehad, hele dag in de zon bezig, had hem wel een pet opgezet, Bij thuiskomst was hij niet lekker, en bleek hij koorts (38.8) te hebben, vrijdag was hij nog moe maar geen koorts meer, Gisteren had hij een feestje, en prompt gisteravond weer koorts (39.1) Na een nacht slapen in de airco is nu weer koortsvrij en fris..

Als je googlet is koorts door hitte onmogelijk en is hij ziek maar ik denk dus wel dat het aan de warmte ligt. Iemand ervaring?
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')