quote:Op woensdag 18 juni 2025 07:57 schreef Hupje het volgende:
Wij gingen toen ik klein vroeger iedere zondag naar opa en oma. In dat dorp woonde de hele familie behalve wij. Wij woonden op een uur rijden afstand.
Doet mijn moeder ook de helft van de tijd.quote:en noemde ze me bij het afscheid de naam van mijn zus. Zo geïnteresseerd is ze
Heftig, vind ik dat. En verdrietig. De reactie van mijn schoonvader toen ik zwanger was, verdient echt geen schoonheidsprijs, maar inmiddels ziet hij onze zoon wel echt als zijn kleinzoon. Hij heeft okk zijn achternaam, dat scheelt allicht. Maat mijn vrouw en ik komen allebei uit gezinnen met 100 scheidingen dus we weten uit ervaring dat bloed niet alles zegtquote:Op woensdag 18 juni 2025 11:35 schreef Schanu het volgende:
Hoe kan je nou niet je kleinkinderen uitnodigen als opa en oma zijnde als je 50 jaar bent getrouwd en/of 75 bent geworden en dit dus wel viert. Ik sta echt versteld![]()
Mijn schoonouders zijn vrijdag 40 jaar getrouwd, ze nemen ons (kinderen en kleinkinderen) van vrijdag tot en met maandag mee naar een camping. Die kleinkinderen zijn hun grootste trots, en ook al wordt er voor ons soms echt wel duidelijk onderscheid gemaakt tussen de kleinkinderen (die van zwager worden op veel vlakken voorgetrokken op die van ons en zullen altijd een streepje voor hebben, dat vrouwlief ze niet gedragen heeft en ze dus niet echt van hun 'bloed' zijn zal daar allicht in meespelen), ze zullen er nooit over peinzen om de kleinkinderen niet of gedeeltelijk niet deel te laten nemen aan zo'n viering.
Mijn moeder nog net niet. Maar hey, ik ben ook de dochter die wél in de buurt (zelfde provincie) woont en niet degene die geëmigreerd isquote:Op woensdag 18 juni 2025 18:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
Ben jij mij?
[..]
Doet mijn moeder ook de helft van de tijd.
Ook.quote:Op woensdag 18 juni 2025 19:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Heftig, vind ik dat. En verdrietig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op woensdag 18 juni 2025 20:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ook.
Hebben ze dat ook zo uitgesproken @:schanu of is het jullie gevoel erbij?
Wij hebben allebei 1 biologisch kind. Ik heb bij mijn ouders nooit verschil gemerkt, die hebben dat ook zo uitgesproken. Van de schoonouders had ik dat wel verwacht maar bleek tot mijn verbazing onterecht.Nooit letterlijk uitgesproken door de schoonouders gelukkig, maar het gevoel hebben we beiden eigenlijk van meet af aan wel gehad. Het zal niet helpen dat vooral de oudste echt ontzettend op mij lijkt en mijn schoonmoeder mijn familie niet kan luchten (mijn moeder haar ook niet hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.) en vindt dat ik een tik van de molen heb gehad (ja dat is wel letterlijk uitgesproken). Zwager heeft wel eens de 'grappige' opmerking gemaakt dat het geen 'echte *insert achternaam*' zijn (ze dragen de achternaam van mijn vrouw).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prachtig dit, hahaquote:Op woensdag 18 juni 2025 21:40 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb een foto van mijn schoonvader, vrouw en zoon en je zou zó zeggen dat ze dezelfde genen hebben. Zij hoort ook vaak hoe hij op haar lijkt. Ik nooit
quote:Op woensdag 18 juni 2025 22:38 schreef Schanu het volgende:
[..]
Prachtig dit, hahahier leken de kinderen de 1e paar jaar echt heel erg op mijn vrouw. Dat ze alle drie blond waren met blauwe ogen en ik bruin met groen/bruine ogen had daar misschien wat mee te maken
. Maar zelfs de huisarts zei op enig moment tegen mijn vrouw: ik weet dat jij ze niet gedragen hebt, maar waren het dan wel jouw eitjes?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanmiddag terug naar de tandarts dan gaan ze alle wortels verwijderen zie er wel tegenop.
Ik herken dit helemaal niet. Mijn schoonouders zijn stapelgek op onze kinderen. Daar zijn er ook veel minder kleinkinderen overigens en opa en oma zijn al met pensioen en hebben dus relatief veel tijd voor ze. Mijn eigen moeder heeft 8 kleinkinderen (en er komen er wrs nog veel en veel meer) en werkt nog en heeft een pleegdochter in huis. Mijn kinderen hebben echt minder met haar. Ze is ook veel strenger en lomper en er is vaker onenigheid of discussie.quote:Op donderdag 19 juni 2025 09:32 schreef FlyingFish het volgende:
Ik denk wel dat een kind van je dochter bijzonderder is dan die van je zoon, puur omdat je dochter de moeder is en je er daardoor sowieso veel meer bij betrokken wordt. Ik hoef mijn schoonmoeder niet direct na thuiskomst bij mij over de vloer. Mijn eigen moeder daarentegen is anders en wel welkom, hoe oneerlijk dat wellicht ook is.
Ik zie het bij mijn broer ook, mijn ouders hebben een veel betere band met mijn kinderen, dan hun kinderen hebben. En dat komt niet alleen door de baby-tijd en zwangerschap, maar ook omdat de moeder een veel grotere stempel drukt op de opvoeding, en mijn stijl dus beter past bij die van mijn ouders, dan die van mijn schoonzus. Ik vermoed dat schoonouders met mij hetzelfde hebben in vergelijking met hun dochter en dat is ook prima.
Overigens zijn mijn kinderen alle drie niet van mijn man als je op uiterlijk af zou gaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |