Unox lijkt me gevaarlijker.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:24 schreef Halcon het volgende:
Fretin valt tegen, dus Picnic loopt weer wat uit op Cofidis.
Dit was mij stiekem ook opgevallen ja, edoch een prachtige samenvatting. En olijke Sam geeft wel altijd een signaal af in de teambus natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 17:09 schreef wimderon het volgende:
[..]
Cisse Oomen is aan een legendarische klassementsreeks bezig.
Wel twee keer niet gefinished in Portugal tussendoor![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit ziet er uit als op zoek naar een contract.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 18:55 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit was mij stiekem ook opgevallen ja, edoch een prachtige samenvatting. En olijke Sam geeft wel altijd een signaal af in de teambus natuurlijk.
Da's 2.400 punten verschil en we zijn bijna half weg. Dan moet Picnic het wel heel erg af laten weten.quote:
En Unox heeft niet de renners voor grote klassementen uit het niks, en ook niet de renners voor de heuvelklassiekers in het najaar, op Johannesen, Cort en Kulset na.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 21:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's 2.400 punten verschil en we zijn bijna half weg. Dan moet Picnic het wel heel erg af laten weten.
We gaan het zien.quote:Op zaterdag 7 juni 2025 22:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
En Unox heeft niet de renners voor grote klassementen uit het niks, en ook niet de renners voor de heuvelklassiekers in het najaar, op Johannesen, Cort en Kulset na.
Het kan dus altijd nog erger.quote:Op woensdag 4 juni 2025 15:32 schreef wimderon het volgende:
We komen nooit, maar dan ook nooit, van Sander Kleikers af.
Dit was Rui volgens Marijn, terwijl Koen al 3x had gezegd dat het Ivo was.quote:
Wim Vansevenant stond onder de speeddial bij d'n Lottoquote:Op zondag 8 juni 2025 15:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De Lie lijkt zowaar echt benen te hebben.
TB500-Genotquote:Op zondag 8 juni 2025 16:01 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Wim Vansevenant stond onder de speeddial bij d'n Lotto
Philippe Gilbert vindt dit geen leuke opmerking.quote:
We doen er wat lacherig over, maar de overgang naar de weg is belachelijk soepel.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wat mij betreft al een tijd.
quote:Op zondag 8 juni 2025 15:58 schreef Dale__Cooper het volgende:
Tientonner Abrahamsen heeft weer benen.
Het clublied van Union zingen zonder de tekst te kennen, daar schieten we echt weer lekker veel mee op inderdaad.quote:
Sep gaat helaas mee in dit niveau.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:55 schreef DiegoFuser het volgende:
Karl bespreekt nu hoe de vrouw van Ief Lampaard de naam van Ief Lampaard uitspreekt.
Sep heeft duidelijk nog geen vast contract bij de VRT.quote:Op zondag 8 juni 2025 16:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Sep gaat helaas mee in dit niveau.
Hoho Greenways is ook in vorm!quote:Op zondag 8 juni 2025 17:15 schreef Van_Poppel het volgende:
Deze Merlier gaat in de Tour vijf etappes pakken
Heerlijk toch in het Pinksterweekendquote:Op zondag 8 juni 2025 17:18 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ook 'gewoon' 3 semi klassiekers dit weekend in België.
Misschien raakt Flipsen nog in vorm.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is toch een ander niveau. Het zal tussen Merlier en Milan gaan.
Dat zegt hij zelf ook, maar in een Tour komt hij vaak toch weer bovendrijven omdat de rest na een tijd vermoeid raakt. En hij krijgt zo nu en dan natuurlijk een lead-out waar je wel iets mee kunt.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:28 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik denk dat die op pure snelheid tekort komt.
Dit jaar is de concurrentie wel iets sterker dan Van Aert, Girmay, Kristoff en een bejaarde Cavendish.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat zegt hij zelf ook, maar in een Tour komt hij vaak toch weer bovendrijven omdat de rest na een tijd vermoeid raakt. En hij krijgt zo nu en dan natuurlijk een lead-out waar je wel iets mee kunt.
Milan en Merlier erbij maakt zeker een verschil. Al is het ook alweer even geleden dat we Milan nog eens een goede sprint hebben zien rijden. Als Quick Step Merlier een beetje in positie kan krijgen zullen vooral de eerste sprints niet heel spannend zijn.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:34 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dit jaar is de concurrentie wel iets sterker dan Van Aert, Girmay, Kristoff en een bejaarde Cavendish.
Bij Milan wil het inderdaad nog wel eens niet draaien (naar mijn idee is dat meestal als hij al een langere periode aan het koersen is).quote:Op zondag 8 juni 2025 17:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Milan en Merlier erbij maakt zeker een verschil. Al is het ook alweer even geleden dat we Milan nog eens een goede sprint hebben zien rijden. Als Quick Step Merlier een beetje in positie kan krijgen zullen vooral de eerste sprints niet heel spannend zijn.
Merlier wel weinig ondersteuning, zeker met alle stress in de Tour erbij kan hij best ingesloten rakenquote:Op zondag 8 juni 2025 17:25 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is toch een ander niveau. Het zal tussen Merlier en Milan gaan.
Die doet het eigenlijk in elke koers met alleen BERT, maar hier is het wel een stukje lastiger om hun standaardtrucje toe te passen.quote:Op zondag 8 juni 2025 17:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Merlier wel weinig ondersteuning, zeker met alle stress in de Tour erbij kan hij best ingesloten raken
Het is niet verplicht om zijn social media te volgen.quote:Op zondag 8 juni 2025 18:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Sinds Steef ChatGPT heeft ontdekt gaat het nog harder bergafwaarts. De hoeveelheid cringe is inmiddels niet meer grappig.
@Rellende_Rotscholierquote:Sven Vanthourenhout solliciteert voor functie technisch directeur topsport bij… Vlaamse snelschaatsfederatie
De Vlaamse snelschaatsfederatie is op zoek naar een nieuwe technisch directeur topsport. Ex-wielerbondscoach Sven Vanthourenhout (44) heeft zijn kandidatuur gesteld.
De functie wordt momenteel ingevuld door Annelies Dom, ook al een voormalig wielrenster en ooit nog kampioene van België. Dom werd in oktober van 2022 aangesteld maar heeft aangegeven dat ze andere oorden wil opzoeken. Dom is momenteel aan haar opzegperiode bezig, de Vlaamse snelschaatsfederatie heeft een vacature opengesteld en daarbij is een opvallende kandidatuur in de bus gevallen, namelijk die van voormalig bondscoach wielrennen Sven Vanthourenhout.
De West-Vlaming maakte vorig jaar na het WK in Zürich bekend dat hij afscheid nam van Belgian Cycling waarvoor hij sinds 2016 actief was als bondscoach, aanvankelijk van de veldrijders maar sinds 2020 ook van de wegrenners. Onder leiding van Vanthourenhout won België meerdere WK-medailles, alsook twee olympische titels met Remco Evenepoel. De Bruggeling werd recent in verband gebracht met onder meer Lotto en Soudal - Quick-Step maar zoekt nu ook emplooi buiten de wielersport.
De nieuwe technisch directeur topsport staat al meteen voor een belangrijke periode aangezien over acht maanden de Olympische Winterspelen in Milaan op het programma staan. Met Bart Swings, broer en zus Stijn en Hanne Desmet maar ook kunstschaatsers Loena Hendrickx en Nina Pinzaronne heeft de snelschaatsfederatie heel wat potentiële medaillekandidaten binnen haar rangen.
Overeenkomstig met Evenepoel kan ie daar gaan pronken met wat plakjes die Desmet op eigen kracht wintquote:Op zondag 8 juni 2025 22:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Van sportief manager bij UAE naar schaatsbond....
Dit is echt drugs voor mij. Sven blijft maar bedelen en bedelen, de duikvlucht kan mij niet lang genoeg duren.quote:
Unibet - PCS Powered by Steef - Rocketsquote:Op zondag 8 juni 2025 22:12 schreef Pino112 het volgende:
Tijd voor Unibet WLR Rockets
https://www.instagram.com(...)MWdza2FsMHBod3FxdA==
Ik dacht dat dit nog over gisteren ging, maar die dief heeft vandaag dus alweer flink lopen stelen.quote:
Een voorzichtige pogingquote:Op maandag 9 juni 2025 10:52 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Unibet - PCS Powered by Steef - Rockets
Fake News (?)quote:Op maandag 9 juni 2025 13:38 schreef Van_Poppel het volgende:
Race paused, because a part of the peloton took the wrong turn
Bron: Steef
Dan blijft die toch wel bij Sporza zitten, jammer genoeg.quote:Op maandag 9 juni 2025 13:46 schreef Van_Poppel het volgende:
Dat Sven2 maar snel een nieuwe baan vindt.
Alles voor mijn teamquote:Op maandag 9 juni 2025 14:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ook vandaag kunnen we genieten van de werken van de BV Rex.
Hubrisquote:Op maandag 9 juni 2025 14:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
TiborGod heeft er weer zin in.
Weet je wie daar ook wel eens last van had?quote:
Vind het ook wel een toffe renner. Jammer dat we hem zo weinig zelf zien.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Er ligt een carrière als mecanicien in het verschiet voor Uhlig.
Dilan Y.?quote:Op maandag 9 juni 2025 14:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Weet je wie daar ook wel eens last van had?
Nee, zij heeft er nog steeds last van.quote:
Ernst Röhm?quote:Op maandag 9 juni 2025 14:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee, zij heeft er nog steeds last van.
quote:
Motarded.quote:Even later ging het van kwaad naar erger. Het peloton geraakte opgedeeld in twee stukken omdat de weg verkeerd aangegeven werd. De reden van de foute afslag zou een fout in de GPS-route zijn waardoor een motard naar links afsloeg en voor verwarring zorgde. De wedstrijdjury zag zich zo genoodzaakt de koers meteen te neutraliseren, zodat de verkeerd gereden renners weer konden aansluiten.
En gisteren al Vingegaard in de aanval in de eerste de beste etappe. Doldwaze dagen.quote:Op maandag 9 juni 2025 14:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
Merlier in de aanval. Dat zie je echt nooit.
Zou hij niet vooral weg gaan omdat ze nog geen nieuwe sponsor hebben en hem daarom geen passend aanbod kunnen doen?quote:Op maandag 9 juni 2025 15:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Je snapt toch ook niets van zo'n Kielich. Die gaat bij Visma echt niet meer kunnen schroeien in dit soort koersen, want die rijden ze überhaupt niet eens.
Quick Step had ook interesse, dan kies je toch daar voor? Dit is echt het terrein van Kielich.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zou hij niet vooral weg gaan omdat ze nog geen nieuwe sponsor hebben en hem daarom geen passend aanbod kunnen doen?
Kom maar, kom maar, kom maar.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Allemaal even lachen om @:bugno3 jongens.
Dat dacht ik net ook ja, maar dan op een andere manier. Dit en gisteren zijn toch fantastische koersen voor Kooij? Stuur hem hierheen met Loe van Belle, McLay, Vermote, Van der Sande. Dan rijden ze nog eens wat. Alsof die knechten op hoogtestage moeten...quote:Op maandag 9 juni 2025 15:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Je snapt toch ook niets van zo'n Kielich. Die gaat bij Visma echt niet meer kunnen schroeien in dit soort koersen, want die rijden ze überhaupt niet eens.
Bij QS heb ik steeds meer twijfel of die de 'bonus' wel op orde hebben voor de normale renners. Bij Alpecin lijkt het dat ze de andere renners veel beter op punt krijgen als het er om gaat.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Quick Step had ook interesse, dan kies je toch daar voor? Dit is echt het terrein van Kielich.
Brennan kan hier ook echt prima uit de voeten. Hagenees zou dit toch ook wel leuk vinden?quote:Op maandag 9 juni 2025 15:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat dacht ik net ook ja, maar dan op een andere manier. Dit en gisteren zijn toch fantastische koersen voor Kooij? Stuur hem hierheen met Loe van Belle, McLay, Vermote, Van der Sande. Dan rijden ze nog eens wat. Alsof die knechten op hoogtestage moeten...
Dat heb ik sowieso al gedaan als je weet waarom z'n username Bugno3 isquote:Op maandag 9 juni 2025 15:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Allemaal even lachen om @:bugno3 jongens.
Korsakov is niet om te lachen.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat heb ik sowieso al gedaan als je weet waarom z'n username Bugno3 is
De motor denkt daar anders over.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zitten ook nog genoeg andere ploegen, maar dit is wel onder controle.
Het grote gelijk van wimderon.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:37 schreef Van_Poppel het volgende:
De knakworsten hebben de koers in handen
Astana begint eraan.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:37 schreef Van_Poppel het volgende:
De knakworsten hebben de koers in handen
Op naar plek 4,6 en 9quote:
Wat denkt de knakworst ookquote:Op maandag 9 juni 2025 15:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Kielich is gewoon kapot lijkt me.
Gevallen en opgegeven.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:46 schreef franklop het volgende:
Heb laatste 5k gekeken, maar De Lie kon het weer niet aan vandaag?
Ik HAAT die man.quote:
Noortje is een Deentje.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:47 schreef Felagund het volgende:
Noortje sprintte ook wel met heel veel beweging, als die gewoon rechtdoor had gesprint dan zou hebben gewonnen.
Ah, sorry.quote:
Toch maar naar de Albert Heijn of Lidl?quote:
Ik heb het gemerkt.quote:Op maandag 9 juni 2025 15:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik HAAT die man.
Duitstalige Belgen deugen niet.
Hahaquote:Op maandag 9 juni 2025 15:49 schreef Felagund het volgende:
[..]
Toch maar naar de Albert Heijn of Lidl?
Ik kan al die knakworsten ook nooit uit elkaar halen. Alsof Rasmus Bocht Wallin zichzelf eruit zou halen als je meerdere renners van Unox op een rij zet.quote:
Ik denk dat ik Kristoff en Abrahamsen er uit kan halenquote:Op maandag 9 juni 2025 15:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik kan al die knakworsten ook nooit uit elkaar halen. Alsof Rasmus Bocht Wallin zichzelf eruit zou halen als je meerdere renners van Unox op een rij zet.
Arnaud De Mietquote:De Lie werd met de ploegwagen terug naar de startzone gebracht en stond ontspannen te keuvelen aan de ploegbus van Lotto in de schaduw van het Antwerpse havenhuis. “Ik denk dat de blessures meevallen”, zei de nummer drie van de Brussels Cycling Classic. “Ik voel wel wat pijn maar ik heb niet het idee dat er iets gebroken is.”
quote:Op zondag 11 mei 2025 14:34 schreef Mani89 het volgende:
Het blijft op mijn lachspieren werken als ik zie dat er een koers naar Martijn Wynants is vernoemd.
WLR op reportage.quote:Koers in Lochristi vandaag, met de tweede editie van de GP Florian Vermeersch voor eliterenners zonder contract en beloften. Beleef het hier de hele dag op onze gemeentesite van de krant. Want de koers... die is van ons!
Artuur Torney (Mini Discar Cycling Team) won iets na half vijf de massaspurt van de tweede editie van de GP Florian Vermeersch. Twee groepjes werden in de slotfase van de koers nog gegrepen, waardoor het net als vorig jaar een massaspurt werd in de Verleydonckstraat. Thijmen Paardekoper en Alessandro Tuscano vervolledigden het podium.
De koers is vertrokken, ruim 160 renners zijn weg voor 153 kilometer verdeeld over tien rondjes. Aankomst rond 16.40 uur aan de tent aan de Verleydonckstraat.
De drukst gesolliciteerde renner is natuurlijk Florian Vermeersch zelf. De UAE-renner die al voor het tweede jaar op rij een koers met zijn eigen naam heeft in Lochristi.
“De koers is belangrijk, niet voor mij, maar voor Tom (De Grauwe, red.) die het met zijn team in elkaar heeft gestoken. En voor de mensen, die hier samenkomen en zich amuseren. Want koers heeft een verbindende functie”, vertelde burgemeester Yves Deswaene.
Koppen lopen in de zone vlak voor het vertrek in de Bosdreef. Geen echt zonnig weer, maar ook onder de wolken smaakt een Haeseveld.
De spanning stijgt in de rennerszone aan het sportcomplex van SK Lochristi, waar het peloton zich klaarmaakt voor de start. “We komen op weinig plaatsen waar het zo goed georganiseerd is”, klinkt het. Een compliment voor voorzitter Tom De Grauwe en zijn ploeg.
De vips hebben genoten van een lekker buffet in de feesttent. Na het dessert worden ze met een shuttlebus naar de Bosdreef gebracht om de start van de koers van dichtbij mee te maken.
De koers is zien en gezien worden. Schoon volk, met oud-voetballer Olivier Deschacht en zijn zoontje Luis bij schepen Fréderic Droesbeke.
Renners en ploegleiders vinden de weg naar de bovenverdieping van ’t Fazantenhof, waar de inschrijvingsmodaliteiten geregeld worden en de rugnummers klaarliggen.
Vorig jaar was het nog tot de laatste minuten wachten op de aankomstboog, maar dit jaar stond hij er al uren voor de start in al zijn glorie. Ook de boog aan de start had dit keer niet met kinderziekten te kampen.
Vrijwilligers doen het voor een sandwich en een drankje. Elisabeth De Pue maakte hun bevoorrading klaar, deze ochtend vroeg in het Fazantenhof.
De koersdag begon met een luxe-ontbijt voor 75 fans, in ’t Fazantenhof. Florian Vermeersch en zijn familie schoven er mee aan tafel, en met Etienne De Wilde, de voormalige wielrenner uit Laarne, was er nog schoon koersvolk in de Bosdreef.
Tibor is het totaalpakket. Een aanvallende coureur met een prachtige stijl die tussendoor een beetje aan het shitposten is op twitter. De laatste plekjes op de bandwagon worden momenteel verkocht.quote:Op maandag 9 juni 2025 21:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wel leuk. Een Nederlandse renner met een mening.
Prachtig, ik ga nadenken over het organiseren van een Grand Premio Dries van Gestel.quote:
En de Memorial Piet Allegaert?quote:Op maandag 9 juni 2025 22:03 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Prachtig, ik ga nadenken over het organiseren van een Grand Premio Dries van Gestel.
De Classico Christophe Noppe, de mogelijkheden zijn werkelijk eindeloos.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
En de Memorial Piet Allegaert?
Alleen Chris Brommersma te vinden in Mycroft.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:12 schreef Kopiko het volgende:
Is er al een bandwagon op gang gebracht voor de winnaar van de tweede etappe van de Côte d'Or Classic Juniors, ...
Elmer Brommersma?
Als je Riko Tammepuu in de sprint kan verslaan ben je een grote.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:12 schreef Kopiko het volgende:
Is er al een bandwagon op gang gebracht voor de winnaar van de tweede etappe van de Côte d'Or Classic Juniors, ...
Elmer Brommersma?
Ik heb het ultra-linkse Unibet SP Rockets al opgericht.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:38 schreef johannes_vermeer het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)-tijdelijk-teamnaam/
Wie helpt er mee investeren in de Unibet Riccò Rockets?
quote:Elfstedenronde en Classic Brugge-De Panne verdwijnen vanaf volgend jaar van wielerkalender, nieuwe WorldTour-koers Ronde van Brugge komt in de plaats
Stad Brugge gooit het wielerroer om: na dit weekend verdwijnt de Elfstedenronde van de kalender en ook de huidige Classic Brugge-De Panne moet plaatsruimen. In de plaats komt er een gloednieuwe wielerwedstrijd op het allerhoogste niveau: de Ronde van Brugge, een tweedaagse koers voor mannen en vrouwen die de beste sprinters ter wereld moet ontvangen, met start én aankomst in Brugge.
Op 25 en 26 maart 2026 wordt de Ronde van Brugge voor het eerst georganiseerd. Op woensdag strijden de mannen om de zege, op donderdag is het de beurt aan de vrouwen. Het wordt een koers op maat van de sprinters, met maximale aandacht voor veiligheid. De wedstrijd is een samenwerking tussen organisator Golazo, wielerclub KVC Panne Sportief (KVCPS) en de stad Brugge en wordt minstens tot 2031 deel van de wielerkalender.
Elfstedenronde en Classic Brugge - De Panne verdwijnen
Dat de stad Brugge vanaf volgend jaar volop inzet op de Ronde van Brugge betekent wel dat de Elfstedenronde van aanstaande zondag de laatste zal zijn met start en aankomst in Brugge.
Ook het partnership met De Panne, dat leidde tot de Classic Brugge-De Panne, loopt dus af. “We zijn De Panne dankbaar voor de jarenlange samenwerking”, zegt Bruno Dequeecker, voorzitter van KVCPS. “Maar de Ronde van Brugge is de logische volgende stap. We blijven WorldTour organiseren, maar centraler, in onze eigen stad”, klinkt het in een persbericht. De Ronde van Brugge wordt dus de officiële vervanger van de Classic Brugge-De Panne.
Voor Brugge is de nieuwe koers een kans om zich nog nadrukkelijker te profileren als wielerstad. “We versterken ons imago én brengen de koers dichter bij de Bruggeling”, zegt burgemeester Dirk De fauw. “Van het historische centrum tot de deelgemeenten: dit wordt een feest voor iedereen.”
Laatste Elfstedenronde deze zondag
Zondag krijgen wielerfans nog één keer een Elfstedenronde in Brugge. Met onder andere Alpecin-Deceuninck, Soudal-Quick Step en Intermarché-Wanty staan zeven WorldTeams aan de start. Titelverdediger Alexander Kristoff krijgt stevige concurrentie van sprinters als Dylan Groenewegen, Elia Viviani, Gerben Thijssen en Arnaud Démare.
Ik heb genoeg gezien, Daan Dijkman en Michiel Mouris worden wereldkampioen.quote:In januari van dit jaar had de KNWU nog aangekondigd dat er geen jeugdrenners mee zouden gaan naar Rwanda, uit financiële overwegingen. Sportkoepel NOC*NSF heeft namelijk flink gekort op de toelage voor het Nederlandse wielrennen. Vijf maanden later meldt de bond dat er naast de elite mannen- en vrouwenselecties "ook een kleine, zorgvuldig geselecteerde groep junioren" aan de start zal verschijnen. Welke juniorenrenners de KNWU meeneemt, is nog niet bekendgemaakt.
Niet dusquote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, dat maakt het anders.. dan is de vraag of hij überhaupt wel in Zwitserland start
Ach, One Cycling.quote:While welcoming the fact that road cycling is attracting new investors, the UCI Management Committee nevertheless unanimously decided, following the PCC's vote in this direction, not to respond to the request, as it stands, to include the OneCycling project in the UCI Women's WorldTour and UCI WorldTour calendars. The project, which had been developed by certain teams and organisers, in collaboration with a sports investment fund, was deemed incompatible with the governance and regulatory framework of the UCI as well as lacking sporting coherence. However, the UCI wishes, as do all cycling’s stakeholders, to continue discussions with the representatives of this project in order to collaborate on the internationalisation of the UCI Women's WorldTour and UCI WorldTour calendars and the economic development of our sport.
Zandbak geldquote:
Uiteindelijk verliest de sport wel door al dit gedoe.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zandbak gelden tegelijkertijd moet er wel iets anders aan het financieel model van de sport. Dat houden de ASO en UCI dan weer tegen
Er zijn écht veel te veel councils, comité's en andere lobbyclubjes in de wielrennerij heh?quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:05 schreef Steven184 het volgende:
Ach UCI
https://www.wielerflits.n(...)e-plek-in-worldtour/
We trappen in de val van Plugge als we het als waarheid aannemen dat er iets moet veranderen aan het financieel model van de sport.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zandbak gelden tegelijkertijd moet er wel iets anders aan het financieel model van de sport. Dat houden de ASO en UCI dan weer tegen
Vind jij het normaal dat alle tv inkomsten naar de ASO gaan? Moet je voorstellen dat in het voetbal de UEFA vanuit de rol als organisator alle inkomsten zelf houdt en daar private eigenaren achter zitten die daar heel erg rijk van worden. Want dat is wat de ASO en de familie Amaury is.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
We trappen in de val van Plugge als we het als waarheid aannemen dat er iets moet veranderen aan het financieel model van de sport.
Je kan toch niet met droge ogen beweren dat er niks moet veranderen aan het financieel model van het wielrennen?quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
We trappen in de val van Plugge als we het als waarheid aannemen dat er iets moet veranderen aan het financieel model van de sport.
ASO is een kleine speler, als je het gaat vergelijken met het voetbal. Die organisatie zou zonder de Tour verlies draaien. (lol)quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Vind jij het normaal dat alle tv inkomsten naar de ASO gaan? Moet je voorstellen dat in het voetbal de UEFA vanuit de rol als organisator alle inkomsten zelf houdt en daar private eigenaren achter zitten die daar heel erg rijk van worden. Want dat is wat de ASO is.
Als jij een goed plan hebt hoor ik het graag. Als je mij de keuze geeft tussen het huidige (en eeuwige, wat op zich ook wel iets te betekenen heeft) model of Saoedisch bloedgeld en gesloten circuits weet ik het wel hoor.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:00 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Je kan toch niet met droge ogen beweren dat er niks moet veranderen aan het financieel model van het wielrennen?
Dat zal Christophe Brandt niet leuk vindenquote:Op donderdag 12 juni 2025 20:05 schreef Steven184 het volgende:
Ach UCI
https://www.wielerflits.n(...)e-plek-in-worldtour/
Hoeveel pakt de ASO met die rechten? En van dat geld organiseren ze ook nog allerlei wedstrijden waar geld bij moet. Als je wat overblijft dan gaat verdelen over de ploegen, da's peanuts.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Vind jij het normaal dat alle tv inkomsten naar de ASO gaan? Moet je voorstellen dat in het voetbal de UEFA vanuit de rol als organisator alle inkomsten zelf houdt en daar private eigenaren achter zitten die daar heel erg rijk van worden. Want dat is wat de ASO en de familie Amaury is.
De familie Amaury wil niets zeggen over hoeveel ze verdienen aan de tour maar dat moet een hoop zijn aan sponsoring en tv rechten. Het prijzengeld ontwikkelt de laatste jaren ook amper.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoeveel pakt de ASO met die rechten? En van dat geld organiseren ze ook nog allerlei wedstrijden waar geld bij moet. Als je wat overblijft dan gaat verdelen over de ploegen, da's peanuts.
Enige dat je kunt doen verder is wat VIP-tenten exploiteren. Als mensen 'n tientje entree moeten betalen om een wielerkoers te zien, haakt een groot deel af.
CL levert miljarden per jaar op. Dan valt er iets te verdelen. Bij de flutbedragen die de ASO krijgt voor de Tour niet.
Plugge met z'n OneCycling. Janken dat de toppers zo weinig tegen elkaar rijden, maar zijn ploeg zet wel hun toppers vooral op de vulkaan in plaats van ze wat meer te laten rijden.
OneCycling zou elk team ¤1m per jaar opleveren. Moet je daar dan alles voor slopen?
Ze zullen er ongetwijfeld goed aan verdienen. Dat geloof ik meteen. Maar het is, denk ik, niet zo dat als je dat geld gaat verdelen onder de ploegen, dat dat een gamechanger is.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De familie Amaury wil niets zeggen over hoeveel ze verdienen aan de tour maar dat moet een hoop zijn aan sponsoring en tv rechten. Het prijzengeld ontwikkelt de laatste jaren ook amper.
Dat is het probleem bij wielrennen. Je kunt vrijwel onmogelijk een heel parcours (200+km) volledig afzetten en entree gaan heffen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze zullen er ongetwijfeld goed aan verdienen. Dat geloof ik meteen. Maar het is, denk ik, niet zo dat als je dat geld gaat verdelen onder de ploegen, dat dat een gamechanger is.
Waarom organiseren Plugge en kornuiten niet wat koersjes in Bahrein, Oman en zo? Regelen ze daar even wat tv-zenders die daar tientallen miljoenen voor betalen, toeschouwers die entree betalen, dik prijzengeld, al hun toppers aan de start...
Als je nou gewoon even zelf was gaan googelen had je vrij snel kunnen vinden dat deze cijfers niet kloppen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:52 schreef Faraday01 het volgende:
Even door chatgpt gehaald: schatting is 100-150 miljoen winst uit de tour en ongeveer 240 miljoen per jaar uit ASO in totaal.
Maar je mag natuurlijk ook geloven dat ze er amper aan verdienen
Vertel oh grote wijze, wat zijn dan wel de cijfers.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als je nou gewoon even zelf was gaan googelen had je vrij snel kunnen vinden dat deze cijfers niet kloppen.
Volgens deze bron pakken ze ¤ 114,3m winst per jaar.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:52 schreef Faraday01 het volgende:
Even door chatgpt gehaald: schatting is 100-150 miljoen winst uit de tour en ongeveer 240 miljoen per jaar uit ASO in totaal.
Maar je mag natuurlijk ook geloven dat ze er amper aan verdienen
Je zou interessante delen af kunnen zetten en entree gaan heffen. Maar of dat veel meer op gaat leveren dan dat het schade doet?quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:59 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dat is het probleem bij wielrennen. Je kunt vrijwel onmogelijk een heel parcours (200+km) volledig afzetten en entree gaan heffen.
De wielertak zou 40-50% zijn. Ze kunnen tenminste het startgeld en prijzengeld een stuk verhogen. Blijkbaar moeten de meeste ploegen er flink geld bij leggen om de tour te rijden.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens deze bron pakken ze ¤ 114,3m winst per jaar.
Maar da's niet alleen wielrennen natuurlijk.
Ik vermoed dat Flanders classic goed boert op de Kwaremontquote:Op donderdag 12 juni 2025 22:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zou interessante delen af kunnen zetten en entree gaan heffen. Maar of dat veel meer op gaat leveren dan dat het schade doet?
Het feit dat er relatief gezien zo krankzinnig weinig geld omgaat in de sport en grote koersen als Paris-Nice en de Dauphiné al niet winstgevend zijn is toch ook gewoon bewijs dat er helemaal niks klopt van de manier waarop de sport georganiseerd wordt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De wielertak zou 40-50% zijn. Ze kunnen tenminste het startgeld en prijzengeld een stuk verhogen. Blijkbaar moeten de meeste ploegen er flink geld bij leggen om de tour te rijden.
Da's dan een miljoen of 50 per jaar. Er doen ondertussen 23 ploegen mee aan de Tour. Tel uit wat er per ploeg over blijft dan.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De wielertak zou 40-50% zijn. Ze kunnen tenminste het startgeld en prijzengeld een stuk verhogen. Blijkbaar moeten de meeste ploegen er flink geld bij leggen om de tour te rijden.
Dat denk ik ook wel. Maar dat is één plek met relatief weinig ruimte en één dag per jaar. ¤ 1,2m winst per jaar trouwens dat Flanders Classic volgens deze bron.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Flanders classic goed boert op de Kwaremont
Ik wil ook zeker geen zandbak dollarsquote:Op donderdag 12 juni 2025 22:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel. Maar dat is één plek met relatief weinig ruimte en één dag per jaar. ¤ 1,2m winst per jaar trouwens dat Flanders Classic volgens deze bron.
Enige wat een beetje kan. Op zo'n interessante plek VIP-tenten exploiteren. Maar dat kan ook alleen bij een paar grote koersen. Op de rest van de koersen komt nu al amper volk af, laat staan als ze er voor moeten gaan betalen.
In een stadion is zoiets makkelijker te organiseren. Voor voetbal willen ook meer mensen dikke entreeprijzen betalen, er kijken veel meer mensen naar op televisie, mensen kopen elk jaar shirtjes tot aan het derde uitshirt aan toe, er wordt betaald om stadions 'n sponsornaam te geven, competities, etc, etc.
Wielrennen is heel anders. Ik denk dat Plugge & co zich er beter op kunnen richten hoe ze het binnen hun budget kunnen organiseren in plaats van dagdromen over OneCycling.
Met de UCI en de ASO blijft het zoals het nu is, inderdaad. Ik zou dat ook niet opgeven voor een onzeker Saoedisch avontuur.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik wil ook zeker geen zandbak dollars![]()
Tegelijkertijd ga je met de UCI en de ASO ook niet verder komen. En als dit blijft duren, loop je de kans dat de profteams een eigen league beginnen zoals al in veel andere sporten gebeurd is. Zitten we straks naar de Tour, RvV of PR te kijken zonder de beste renners
Dit is wel een goed punt. Als er al sympathie of antipathie is voor een bepaald team, is dat veelal afhankelijk van de individuele renners en staf, of van de hoeveelheid zeges die ze behalen. UAE wekt irritatie op vanwege de dominantie en de dubieuze begeleiding, niet vanwege het merk UAE; vorig decennium zat Sky/Ineos in die rol en nu totaal niet meer.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wielerteams zijn wat dat betreft totaal niet te vergelijken met voetbalteams. Je ziet bijna nooit mensen in Visma-shirtjes of met Visma-merchandise. Geen tokkies die een Visma-tattoo op hun kuit zetten. Wielervolgens zijn niet echt fan van een bepaald team. En het aantal echte wereldsterren in het wielrennen is ook beperkt.
UCIgoden. Nu de skin suits nog.quote:Wat voor verschillende ploegen gevolgen zou kunnen hebben, is dat de UCI voortaan onderscheid gaat maken tussen helmen voor weg- en baantijdritten enerzijds en helmen voor wegwedstrijden anderzijds. Welke helmen in welke wedstrijden gebruikt mogen worden, wordt per 1 januari 2026 verduidelijkt.
De wieleramateur zie je juist heel regelmatig in een tricot van een profploeg fietsen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wielerteams zijn wat dat betreft totaal niet te vergelijken met voetbalteams. Je ziet bijna nooit mensen in Visma-shirtjes of met Visma-merchandise. Geen tokkies die een Visma-tattoo op hun kuit zetten. Wielervolgens zijn niet echt fan van een bepaald team. En het aantal echte wereldsterren in het wielrennen is ook beperkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |