Alleen Chris Brommersma te vinden in Mycroft.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:12 schreef Kopiko het volgende:
Is er al een bandwagon op gang gebracht voor de winnaar van de tweede etappe van de Côte d'Or Classic Juniors, ...
Elmer Brommersma?
Als je Riko Tammepuu in de sprint kan verslaan ben je een grote.quote:Op maandag 9 juni 2025 22:12 schreef Kopiko het volgende:
Is er al een bandwagon op gang gebracht voor de winnaar van de tweede etappe van de Côte d'Or Classic Juniors, ...
Elmer Brommersma?
Ik heb het ultra-linkse Unibet SP Rockets al opgericht.quote:Op dinsdag 10 juni 2025 13:38 schreef johannes_vermeer het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)-tijdelijk-teamnaam/
Wie helpt er mee investeren in de Unibet Riccò Rockets?
quote:Elfstedenronde en Classic Brugge-De Panne verdwijnen vanaf volgend jaar van wielerkalender, nieuwe WorldTour-koers Ronde van Brugge komt in de plaats
Stad Brugge gooit het wielerroer om: na dit weekend verdwijnt de Elfstedenronde van de kalender en ook de huidige Classic Brugge-De Panne moet plaatsruimen. In de plaats komt er een gloednieuwe wielerwedstrijd op het allerhoogste niveau: de Ronde van Brugge, een tweedaagse koers voor mannen en vrouwen die de beste sprinters ter wereld moet ontvangen, met start én aankomst in Brugge.
Op 25 en 26 maart 2026 wordt de Ronde van Brugge voor het eerst georganiseerd. Op woensdag strijden de mannen om de zege, op donderdag is het de beurt aan de vrouwen. Het wordt een koers op maat van de sprinters, met maximale aandacht voor veiligheid. De wedstrijd is een samenwerking tussen organisator Golazo, wielerclub KVC Panne Sportief (KVCPS) en de stad Brugge en wordt minstens tot 2031 deel van de wielerkalender.
Elfstedenronde en Classic Brugge - De Panne verdwijnen
Dat de stad Brugge vanaf volgend jaar volop inzet op de Ronde van Brugge betekent wel dat de Elfstedenronde van aanstaande zondag de laatste zal zijn met start en aankomst in Brugge.
Ook het partnership met De Panne, dat leidde tot de Classic Brugge-De Panne, loopt dus af. “We zijn De Panne dankbaar voor de jarenlange samenwerking”, zegt Bruno Dequeecker, voorzitter van KVCPS. “Maar de Ronde van Brugge is de logische volgende stap. We blijven WorldTour organiseren, maar centraler, in onze eigen stad”, klinkt het in een persbericht. De Ronde van Brugge wordt dus de officiële vervanger van de Classic Brugge-De Panne.
Voor Brugge is de nieuwe koers een kans om zich nog nadrukkelijker te profileren als wielerstad. “We versterken ons imago én brengen de koers dichter bij de Bruggeling”, zegt burgemeester Dirk De fauw. “Van het historische centrum tot de deelgemeenten: dit wordt een feest voor iedereen.”
Laatste Elfstedenronde deze zondag
Zondag krijgen wielerfans nog één keer een Elfstedenronde in Brugge. Met onder andere Alpecin-Deceuninck, Soudal-Quick Step en Intermarché-Wanty staan zeven WorldTeams aan de start. Titelverdediger Alexander Kristoff krijgt stevige concurrentie van sprinters als Dylan Groenewegen, Elia Viviani, Gerben Thijssen en Arnaud Démare.
Ik heb genoeg gezien, Daan Dijkman en Michiel Mouris worden wereldkampioen.quote:In januari van dit jaar had de KNWU nog aangekondigd dat er geen jeugdrenners mee zouden gaan naar Rwanda, uit financiële overwegingen. Sportkoepel NOC*NSF heeft namelijk flink gekort op de toelage voor het Nederlandse wielrennen. Vijf maanden later meldt de bond dat er naast de elite mannen- en vrouwenselecties "ook een kleine, zorgvuldig geselecteerde groep junioren" aan de start zal verschijnen. Welke juniorenrenners de KNWU meeneemt, is nog niet bekendgemaakt.
Niet dusquote:Op zaterdag 7 juni 2025 11:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, dat maakt het anders.. dan is de vraag of hij überhaupt wel in Zwitserland start
Ach, One Cycling.quote:While welcoming the fact that road cycling is attracting new investors, the UCI Management Committee nevertheless unanimously decided, following the PCC's vote in this direction, not to respond to the request, as it stands, to include the OneCycling project in the UCI Women's WorldTour and UCI WorldTour calendars. The project, which had been developed by certain teams and organisers, in collaboration with a sports investment fund, was deemed incompatible with the governance and regulatory framework of the UCI as well as lacking sporting coherence. However, the UCI wishes, as do all cycling’s stakeholders, to continue discussions with the representatives of this project in order to collaborate on the internationalisation of the UCI Women's WorldTour and UCI WorldTour calendars and the economic development of our sport.
Zandbak geldquote:
Uiteindelijk verliest de sport wel door al dit gedoe.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zandbak gelden tegelijkertijd moet er wel iets anders aan het financieel model van de sport. Dat houden de ASO en UCI dan weer tegen
Er zijn écht veel te veel councils, comité's en andere lobbyclubjes in de wielrennerij heh?quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:05 schreef Steven184 het volgende:
Ach UCI
https://www.wielerflits.n(...)e-plek-in-worldtour/
We trappen in de val van Plugge als we het als waarheid aannemen dat er iets moet veranderen aan het financieel model van de sport.quote:Op donderdag 12 juni 2025 19:54 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zandbak gelden tegelijkertijd moet er wel iets anders aan het financieel model van de sport. Dat houden de ASO en UCI dan weer tegen
Vind jij het normaal dat alle tv inkomsten naar de ASO gaan? Moet je voorstellen dat in het voetbal de UEFA vanuit de rol als organisator alle inkomsten zelf houdt en daar private eigenaren achter zitten die daar heel erg rijk van worden. Want dat is wat de ASO en de familie Amaury is.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
We trappen in de val van Plugge als we het als waarheid aannemen dat er iets moet veranderen aan het financieel model van de sport.
Je kan toch niet met droge ogen beweren dat er niks moet veranderen aan het financieel model van het wielrennen?quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
We trappen in de val van Plugge als we het als waarheid aannemen dat er iets moet veranderen aan het financieel model van de sport.
ASO is een kleine speler, als je het gaat vergelijken met het voetbal. Die organisatie zou zonder de Tour verlies draaien. (lol)quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Vind jij het normaal dat alle tv inkomsten naar de ASO gaan? Moet je voorstellen dat in het voetbal de UEFA vanuit de rol als organisator alle inkomsten zelf houdt en daar private eigenaren achter zitten die daar heel erg rijk van worden. Want dat is wat de ASO is.
Als jij een goed plan hebt hoor ik het graag. Als je mij de keuze geeft tussen het huidige (en eeuwige, wat op zich ook wel iets te betekenen heeft) model of Saoedisch bloedgeld en gesloten circuits weet ik het wel hoor.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:00 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Je kan toch niet met droge ogen beweren dat er niks moet veranderen aan het financieel model van het wielrennen?
Dat zal Christophe Brandt niet leuk vindenquote:Op donderdag 12 juni 2025 20:05 schreef Steven184 het volgende:
Ach UCI
https://www.wielerflits.n(...)e-plek-in-worldtour/
Hoeveel pakt de ASO met die rechten? En van dat geld organiseren ze ook nog allerlei wedstrijden waar geld bij moet. Als je wat overblijft dan gaat verdelen over de ploegen, da's peanuts.quote:Op donderdag 12 juni 2025 20:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Vind jij het normaal dat alle tv inkomsten naar de ASO gaan? Moet je voorstellen dat in het voetbal de UEFA vanuit de rol als organisator alle inkomsten zelf houdt en daar private eigenaren achter zitten die daar heel erg rijk van worden. Want dat is wat de ASO en de familie Amaury is.
De familie Amaury wil niets zeggen over hoeveel ze verdienen aan de tour maar dat moet een hoop zijn aan sponsoring en tv rechten. Het prijzengeld ontwikkelt de laatste jaren ook amper.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hoeveel pakt de ASO met die rechten? En van dat geld organiseren ze ook nog allerlei wedstrijden waar geld bij moet. Als je wat overblijft dan gaat verdelen over de ploegen, da's peanuts.
Enige dat je kunt doen verder is wat VIP-tenten exploiteren. Als mensen 'n tientje entree moeten betalen om een wielerkoers te zien, haakt een groot deel af.
CL levert miljarden per jaar op. Dan valt er iets te verdelen. Bij de flutbedragen die de ASO krijgt voor de Tour niet.
Plugge met z'n OneCycling. Janken dat de toppers zo weinig tegen elkaar rijden, maar zijn ploeg zet wel hun toppers vooral op de vulkaan in plaats van ze wat meer te laten rijden.
OneCycling zou elk team ¤1m per jaar opleveren. Moet je daar dan alles voor slopen?
Ze zullen er ongetwijfeld goed aan verdienen. Dat geloof ik meteen. Maar het is, denk ik, niet zo dat als je dat geld gaat verdelen onder de ploegen, dat dat een gamechanger is.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De familie Amaury wil niets zeggen over hoeveel ze verdienen aan de tour maar dat moet een hoop zijn aan sponsoring en tv rechten. Het prijzengeld ontwikkelt de laatste jaren ook amper.
Dat is het probleem bij wielrennen. Je kunt vrijwel onmogelijk een heel parcours (200+km) volledig afzetten en entree gaan heffen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze zullen er ongetwijfeld goed aan verdienen. Dat geloof ik meteen. Maar het is, denk ik, niet zo dat als je dat geld gaat verdelen onder de ploegen, dat dat een gamechanger is.
Waarom organiseren Plugge en kornuiten niet wat koersjes in Bahrein, Oman en zo? Regelen ze daar even wat tv-zenders die daar tientallen miljoenen voor betalen, toeschouwers die entree betalen, dik prijzengeld, al hun toppers aan de start...
Als je nou gewoon even zelf was gaan googelen had je vrij snel kunnen vinden dat deze cijfers niet kloppen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:52 schreef Faraday01 het volgende:
Even door chatgpt gehaald: schatting is 100-150 miljoen winst uit de tour en ongeveer 240 miljoen per jaar uit ASO in totaal.
Maar je mag natuurlijk ook geloven dat ze er amper aan verdienen
Vertel oh grote wijze, wat zijn dan wel de cijfers.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als je nou gewoon even zelf was gaan googelen had je vrij snel kunnen vinden dat deze cijfers niet kloppen.
Volgens deze bron pakken ze ¤ 114,3m winst per jaar.quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:52 schreef Faraday01 het volgende:
Even door chatgpt gehaald: schatting is 100-150 miljoen winst uit de tour en ongeveer 240 miljoen per jaar uit ASO in totaal.
Maar je mag natuurlijk ook geloven dat ze er amper aan verdienen
Je zou interessante delen af kunnen zetten en entree gaan heffen. Maar of dat veel meer op gaat leveren dan dat het schade doet?quote:Op donderdag 12 juni 2025 21:59 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Dat is het probleem bij wielrennen. Je kunt vrijwel onmogelijk een heel parcours (200+km) volledig afzetten en entree gaan heffen.
De wielertak zou 40-50% zijn. Ze kunnen tenminste het startgeld en prijzengeld een stuk verhogen. Blijkbaar moeten de meeste ploegen er flink geld bij leggen om de tour te rijden.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Volgens deze bron pakken ze ¤ 114,3m winst per jaar.
Maar da's niet alleen wielrennen natuurlijk.
Ik vermoed dat Flanders classic goed boert op de Kwaremontquote:Op donderdag 12 juni 2025 22:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zou interessante delen af kunnen zetten en entree gaan heffen. Maar of dat veel meer op gaat leveren dan dat het schade doet?
Het feit dat er relatief gezien zo krankzinnig weinig geld omgaat in de sport en grote koersen als Paris-Nice en de Dauphiné al niet winstgevend zijn is toch ook gewoon bewijs dat er helemaal niks klopt van de manier waarop de sport georganiseerd wordt.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De wielertak zou 40-50% zijn. Ze kunnen tenminste het startgeld en prijzengeld een stuk verhogen. Blijkbaar moeten de meeste ploegen er flink geld bij leggen om de tour te rijden.
Da's dan een miljoen of 50 per jaar. Er doen ondertussen 23 ploegen mee aan de Tour. Tel uit wat er per ploeg over blijft dan.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De wielertak zou 40-50% zijn. Ze kunnen tenminste het startgeld en prijzengeld een stuk verhogen. Blijkbaar moeten de meeste ploegen er flink geld bij leggen om de tour te rijden.
Dat denk ik ook wel. Maar dat is één plek met relatief weinig ruimte en één dag per jaar. ¤ 1,2m winst per jaar trouwens dat Flanders Classic volgens deze bron.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Flanders classic goed boert op de Kwaremont
Ik wil ook zeker geen zandbak dollarsquote:Op donderdag 12 juni 2025 22:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel. Maar dat is één plek met relatief weinig ruimte en één dag per jaar. ¤ 1,2m winst per jaar trouwens dat Flanders Classic volgens deze bron.
Enige wat een beetje kan. Op zo'n interessante plek VIP-tenten exploiteren. Maar dat kan ook alleen bij een paar grote koersen. Op de rest van de koersen komt nu al amper volk af, laat staan als ze er voor moeten gaan betalen.
In een stadion is zoiets makkelijker te organiseren. Voor voetbal willen ook meer mensen dikke entreeprijzen betalen, er kijken veel meer mensen naar op televisie, mensen kopen elk jaar shirtjes tot aan het derde uitshirt aan toe, er wordt betaald om stadions 'n sponsornaam te geven, competities, etc, etc.
Wielrennen is heel anders. Ik denk dat Plugge & co zich er beter op kunnen richten hoe ze het binnen hun budget kunnen organiseren in plaats van dagdromen over OneCycling.
Met de UCI en de ASO blijft het zoals het nu is, inderdaad. Ik zou dat ook niet opgeven voor een onzeker Saoedisch avontuur.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik wil ook zeker geen zandbak dollars![]()
Tegelijkertijd ga je met de UCI en de ASO ook niet verder komen. En als dit blijft duren, loop je de kans dat de profteams een eigen league beginnen zoals al in veel andere sporten gebeurd is. Zitten we straks naar de Tour, RvV of PR te kijken zonder de beste renners
Dit is wel een goed punt. Als er al sympathie of antipathie is voor een bepaald team, is dat veelal afhankelijk van de individuele renners en staf, of van de hoeveelheid zeges die ze behalen. UAE wekt irritatie op vanwege de dominantie en de dubieuze begeleiding, niet vanwege het merk UAE; vorig decennium zat Sky/Ineos in die rol en nu totaal niet meer.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wielerteams zijn wat dat betreft totaal niet te vergelijken met voetbalteams. Je ziet bijna nooit mensen in Visma-shirtjes of met Visma-merchandise. Geen tokkies die een Visma-tattoo op hun kuit zetten. Wielervolgens zijn niet echt fan van een bepaald team. En het aantal echte wereldsterren in het wielrennen is ook beperkt.
UCIgoden. Nu de skin suits nog.quote:Wat voor verschillende ploegen gevolgen zou kunnen hebben, is dat de UCI voortaan onderscheid gaat maken tussen helmen voor weg- en baantijdritten enerzijds en helmen voor wegwedstrijden anderzijds. Welke helmen in welke wedstrijden gebruikt mogen worden, wordt per 1 januari 2026 verduidelijkt.
De wieleramateur zie je juist heel regelmatig in een tricot van een profploeg fietsen.quote:Op donderdag 12 juni 2025 22:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wielerteams zijn wat dat betreft totaal niet te vergelijken met voetbalteams. Je ziet bijna nooit mensen in Visma-shirtjes of met Visma-merchandise. Geen tokkies die een Visma-tattoo op hun kuit zetten. Wielervolgens zijn niet echt fan van een bepaald team. En het aantal echte wereldsterren in het wielrennen is ook beperkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |