Dat is immers veel goedkoper dan al die dure noodopvang.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:18 schreef Metalfrost het volgende:
Dit zie je toch van mijlenver aankomen als je goedkoop en recalcitrant alle statushouders en overige migranten binnen 3 weken een huis geeft.
En een woningtekort, zeker die van onze grootte, ontstaat niet binnen een jaar of wat.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:16 schreef Mutant01 het volgende:
Zou niet moeten kunnen, in een van de rijkste landen ter wereld. Jarenlang totaal visieloos bezig geweest en dit zijn de gevolgen. Politiek staat vooral in het teken van de quick wins, en niet van de solves. Dat laatste is namelijk complex en is niet makkelijk te verkopen aan de gemiddelde burger.
Ik denk dat jij r/tragedeigh op Reddit wel heel leuk gaat vinden.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:17 schreef F0czuks het volgende:
"Zegt alleenstaande moeder Janice (echte naam bij de redactie bekend)."
Tanisha? Taniqua? Destiny?
Maakt het uit?quote:Op maandag 2 juni 2025 18:17 schreef F0czuks het volgende:
Het afvoerputje van het afvoerputje van Nederland.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Op basisschool De Bijlmerhorst in Amsterdam-Zuidoost heeft tenminste één op de twintig kinderen geen vaste verblijfplaats. [..]
Precies. Een samenleving draait op reciprociteit, je geeft en je neemt; wederkerigheid. Als je nogal veel nemers erbij krijgt, dan gaat het vroeg of laat verkeerd.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:18 schreef Metalfrost het volgende:
Dit zie je toch van mijlenver aankomen als je goedkoop en recalcitrant alle statushouders en overige migranten binnen 3 weken een huis geeft.
Precies. Waarom is de PVV toch zo populair, aflevering zoveel. Uit een ander onderwerp:quote:Op maandag 2 juni 2025 18:17 schreef Elan het volgende:
Haal nog een paar van die kansenparels binnen en stop ze in een huurwoning. Plek zat!
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 08:24 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Bij ons ging het om een statushouder (volgens mij een Somaliër) die er alleen woonde, maar bijna altijd het huis helemaal vol had zitten tot diep in de nacht.
En een grote bek als je vriendelijk verzoekt om 22:00 stil te zijn, omdat wij de volgende dag wel moesten werken. Woningbouw, gemeente, politie, alles is er aan de deur geweest. Niemand “kon wat doen”.
Ik zeg het er maar even bij: het hadden net zo goed tokkies met 5 kinderen kunnen zijn natuurlijk. Maar in ons geval was dat dus niet.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 08:29 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ja, echt een trieste situatie was het. Letterlijk tot huilens aan toe ‘s ochtends vroeg om 05:00 op een maandag als je na weer een slapenloze nacht je elkaar aankijkt en afvraagt hoe je in godsnaam een nieuwe werkweek moet doorkomen, laat staan samen een toekomst moet opbouwen.
Het gebrek aan wederzijds respect, in haar ogen waren we nog minder waard dan het stront onder je schoenen. Onbegrijpelijk dat je zo met je medemens om kunt gaan.
Trek je conclusies.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 09:35 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Bedankt voor je goede bedoelingen. Ik snap wat je zegt, maar zo beknopt is het helaas niet.
We zijn in totaal ruim een jaar bezig geweest. Wat begon als een vriendelijke poging tot toenadering, afgeslagen uitnodiging voor een kop thee, het aanbod een goede ondervloer te kopen en haar nieuwe laminaat te leggen, sloeg in het begin al om tot vijandigheid, overlast tot aan bewuste kleine pesterijen. ‘s Nachts meubels verplaatsen, half 12 ‘S avonds een wasmachine naar beneden bonken. Schreeuwen, stampen, muziek.
Op een zeker moment stond er elke week politie aan de deur. We hebben tientallen malen melding gedaan, zelfs met geluidsopnames waarop het gestamp, geschreeuw, en gegil te horen was tot diep in de nacht. De wijkagent hebben we over de vloer gehad, tevens de woningstichting, meerdere gesprekken daar gehad, ook met de persoon in kwestie, zelfs de rechtsbijstandverzekering ingeschakeld gehad. Er is een aannemer bij die woning geweest om de bouwkundige staat van de woning te controleren en te herstellen: laminaat zonder ondervloer gelegd, strak tegen de muur aan. Zelfs buren tegenover aan de straat die dachten dat er een gezin woonde dat altijd ruzie had, zo veel geschreeuw. Ze woonde er notabene alleen.
Zelfs nadat de woningbouw heeft aangegeven een uit huis zetting procedure te starten, bleef het op het randje van wat mag en nét daaroverheen doorgaan. Zoals ik in een post hier al aangaf: het is dankzij mijn vriendin dat ik wat te verliezen had. Zonder haar had ik nu vastgezeten.
Sta daar goed bij stil: na een maandenlange strijd zo diep gezonken zijn, door slaapgebrek niet meer kunnen relativeren, van elkaar houden maar door de situatie hopeloos gefrustreerd en verloren zijn, dat je in staat bent een allerlaatste handeling te doen waardoor je zeker weer dat je nooit meer last van die persoon zal hebben. Het scheelde echt niet veel, want ik had vastgezeten.
Kern van het verhaal: hoe belangrijk het ook is om overlastgevers aan te pakken, soms is het ‘t niet waard. En het is ook niet jouw verantwoordelijkheid.
ik wil OP niet ontmoedigen, maar tegen zulk onkruid is niets opgewassen. Je verliest maanden, dan wel jaren van je leven maar je gaat je woongenot er nooit meer voor terugkrijgen, tenzij ze echt uit huis worden gezet. Echter weten we allemaal hoe moeilijk het vanwege onze wetgeving is om daartoe over te gaan, en met name hoeveel tijd zoiets in beslag neemt.
Dus ja: er is een kans dat de aanhouder wint. Maar zodra je je kans schoon ziet: kies eieren voor je geld. Het is de tijd, energie, ellende en frustratie niet waard om het onkruid te blijven bestrijden, wanneer je de kans hebt om een schoon nieuw tuintje in te richten.
Dit soort reacties zijn precies de reden waarom de PVV groot is. Het bagataliseren van problemen van de gewone Nederlander.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:24 schreef SymbolicFrank het volgende:
De meeste reacties zijn verdeelt tussen:
"Net goed! Geen huizen voor buitenlanders!"
en
"Ja, dat krijg je als je alle woningen aan buitenlanders geeft!"
Precies, muil houden en geen kritiek hebben op de PVV of dit soort reacties.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:28 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dit soort reacties zijn precies de reden waarom de PVV groot is. Het bagataliseren van problemen van de gewone Nederlander.
In Amsterdam waren van de 12385 vrijgekomen sociale huurwoningen welgeteld 22 woningen die gingen naar mensen zonder urgentie. Als je als alleenstaande ouder daar plots op straat komt te staan moet je daar een jaar lang met urgentie wachten om aan de beurt te zijn.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:18 schreef Metalfrost het volgende:
Wanneer gaat de PVV het nou eens regelen dan?quote:Op maandag 2 juni 2025 18:28 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dit soort reacties zijn precies de reden waarom de PVV groot is. Het bagataliseren van problemen van de gewone Nederlander.
Waarom zouden ze dat doen? Dit levert stemmen op.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wanneer gaat de PVV het nou eens regelen dan?
Een jaar langquote:Op maandag 2 juni 2025 18:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Amsterdam waren van de 12385 vrijgekomen sociale huurwoningen welgeteld 22 woningen die gingen naar mensen zonder urgentie. Als je als alleenstaande ouder daar plots op straat komt te staan moet je daar een jaar lang met urgentie wachten om aan de beurt te zijn.
En als je 'gewoon' op de wachtlijst staat, dan ben je volstrekt kansloos. De wachttijd is dan meer dan 100 jaar.
Wel gaan er in Amsterdam inderdaad duizenden sociale huurwoningen naar statushouders.
https://www.at5.nl/nieuws(...)-of-urgentie-in-2022
Daar gaat het nog niet eens om, maar het krampachtig reageren van kritiek op de verdeling van huizen onder asielzoekers plaveit de weg voor populistische partijen. PVV hoeft niets klaar te spelen, de andere (met name linkse) partijen duwen de kiezers eigenhandig die kant op.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
We gaan ook zeker geen multimiljonairs eh hardwerkende boeren opofferen zodat er wat stikstofruimte is om te bouwen natuurlijkquote:Op maandag 2 juni 2025 18:38 schreef xpompompomx het volgende:
De buitenlandse investeerders moeten wel over onze ruggen winst kunnen maken natuurlijk. Daar mogen best wat kinderen voor in een auto wonen.
En de ramptoeristen staan klaar met filmapparatuur om de strijd tussen linkse en rechtse partijen te filmen.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:38 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Daar gaat het nog niet eens om, maar het krampachtig reageren van kritiek op de verdeling van huizen onder asielzoekers plaveit de weg voor populistische partijen. PVV hoeft niets klaar te spelen, de andere (met name linkse) partijen duwen de kiezers eigenhandig die kant op.
Ik vraag het aan de PVV-aanhanger.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Dit levert stemmen op.
Toch vraag ik me af of dit het hele verhaal is. Natuurlijk is er een enorme woningnood en natuurlijk zijn er altijd mensen die tussen wal en schip vallen, maar over het algemeen is er voor een gescheiden vrouw met kinderen toch wel urgentie en andere hulp?quote:"We kunnen nergens terecht. Ik heb drie kinderen", zegt alleenstaande moeder Janice (echte naam bij de redactie bekend). Haar man liet haar vorig jaar in de steek en ze kwam op straat te staan. In Amsterdam gaat zij sindsdien van hot naar her. Zo bivakkeerde ze samen met haar kinderen twee maanden in de gang van een appartementencomplex. "Dat was een hel. Een echte hel. Ik kan er niet meer over praten."
We hebben dat inderdaad in de grondwet staan. Maar er staat ook een artikel in de grondwet (120) dat tegenwoordig zegt dat wetten niet hoeven te voldoen aan de grondwet. Politici zien het dan ook niet meer als hun taak om wetten te maken die er voor zorgen dat de regering de plichten nakomt, die ze volgens de grondwet aan de burgers hebben. Ze kunnen zich dus gewoon beperken tot de wetjes die ze leuk vinden of die veel stemmen opleveren.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:54 schreef Flow3r het volgende:
Ik snap het niet, de overheid heeft toch een zorgplicht om te zorgen dat er voldoende woningen zijn?
En hoezo verplicht Brussel het niet om te gaan bouwen? Ik hoor altijd dat we van alles moeten van Brussel
Stikstof of niet, ga nou eens bouwen !
Is toch heel realistisch die prijs als je in Amsterdam wilt wonen? Ik snap niet hoe mensen minder kunnen verwachten in Nederland met enorme woningnood.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:09 schreef xpompompomx het volgende:
De dochter van een collega van me woont sinds kort in een appartementje in Amsterdam. Kale huur maar liefst bijna ¤3000,-. Ergens gaat iets niet goed.
3k/maand is hoe dan ook een exorbitant en gestoord hoog bedrag.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Is toch heel realistisch die prijs als je in Amsterdam wilt wonen? Ik snap niet hoe mensen minder kunnen verwachten in Nederland met enorme woningnood.
Vroeger, tot een jaar of 10-15 geleden, had je veel stichtingen die hulp verleenden aan daklozen. Die publiceerden daar ook cijfers over. Bij de laatste telling hadden we hier per inwoner meer daklozen dan in Californië.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af of dit het hele verhaal is. Natuurlijk is er een enorme woningnood en natuurlijk zijn er altijd mensen die tussen wal en schip vallen, maar over het algemeen is er voor een gescheiden vrouw met kinderen toch wel urgentie en andere hulp?
Hey ik ben het zowaar met je eens.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:16 schreef Mutant01 het volgende:
Zou niet moeten kunnen, in een van de rijkste landen ter wereld. Jarenlang totaal visieloos bezig geweest en dit zijn de gevolgen. Politiek staat vooral in het teken van de quick wins, en niet van de solves. Dat laatste is namelijk complex en is niet makkelijk te verkopen aan de gemiddelde burger.
Ik begrijp dat dus totaal niet. Zou er nog niet willen wonen als ik er voor niks zou kunnen wonen. Telt voor elke stad trouwens. Zelf heb ik liever geen buren. Heerlijk. Maar dat is vrij persoonlijk natuurlijk.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Is toch heel realistisch die prijs als je in Amsterdam wilt wonen? Ik snap niet hoe mensen minder kunnen verwachten in Nederland met enorme woningnood.
Maar goed, Amsterdammers stemmen hier ook voor dus dat is prima.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Amsterdam waren van de 12385 vrijgekomen sociale huurwoningen welgeteld 22 woningen die gingen naar mensen zonder urgentie. Als je als alleenstaande ouder daar plots op straat komt te staan moet je daar een jaar lang met urgentie wachten om aan de beurt te zijn.
En als je 'gewoon' op de wachtlijst staat, dan ben je volstrekt kansloos. De wachttijd is dan meer dan 100 jaar.
Wel gaan er in Amsterdam inderdaad duizenden sociale huurwoningen naar statushouders.
Zo zeggen we ook al heel lang: het heeft geen nut om kerncentrales te bouwen, want tegen de tijd dat ze er eindelijk staan hebben we er niets meer aan.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onder Timmerfrans was dit probleem ook niet opgelost.
Wanneer heeft D66 het geregeld met het nieuwe leiderschap van Kaag die met de staart tussen de benen naar Gaza is gevlucht dan?quote:Op maandag 2 juni 2025 18:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wie gaat het dan wel regelen? En hoe? Of kunnen we er gewoon niets (meer) aan doen?quote:Op maandag 2 juni 2025 19:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wanneer heeft D66 het geregeld met het nieuwe leiderschap van Kaag die met de staart tussen de benen naar Gaza is gevlucht dan?
Ik kan ook platte oneliners geven hoor.
Men is nogal selectief bij het toepassen van wetten als er een conflict tussen twee wetten bestaat. In deze verhindert de stikstofwetgeving het fundamentele recht op behoorlijke huisvesting.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:54 schreef Flow3r het volgende:
Ik snap het niet, de overheid heeft toch een zorgplicht om te zorgen dat er voldoende woningen zijn?
En hoezo verplicht Brussel het niet om te gaan bouwen? Ik hoor altijd dat we van alles moeten van Brussel
Ben het op zich met je eens, maar het aanbod is zo laag vergeleken met de vraag, dat deze prijs eigenlijk nog redelijk laag is.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
3k/maand is hoe dan ook een exorbitant en gestoord hoog bedrag.
Daar gaat het al mis m.i.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:09 schreef xpompompomx het volgende:
De dochter van een collega van me woont sinds kort in een appartementje in Amsterdam. Kale huur maar liefst bijna ¤3000,-. Ergens gaat iets niet goed.
Zo kun je fijn de wet die je het leukste vind (minder, en dus duurdere huizen) voorrang geven in de beslissingen.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Men is nogal selectief bij het toepassen van wetten als er een conflict tussen twee wetten bestaat. In deze verhindert de stikstofwetgeving het fundamentele recht op behoorlijke huisvesting.
De helft van ons landoppervlak bestaat uit akkers.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ben het op zich met je eens, maar het aanbod is zo laag vergeleken met de vraag, dat deze prijs eigenlijk nog redelijk laag is.
Nederland heeft het grote probleem dat het volledig is volgebouwd. Ook bouwen we niet graag de hoogte in ivm onze historische stadsbeelden. Er zijn weinig plekken waar nog woningen gerealiseerd kunnen worden.
Linkse mensen rennen net zo goed achter de roepers van links aan. Denk je nou echt dat een coalitie van Jetten, PvdD en Klaver dit wel voor elkaar hadden gekregen?quote:Op maandag 2 juni 2025 19:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wie gaat het dan wel regelen? En hoe? Of kunnen we er gewoon niets (meer) aan doen?
Als we nou 10 jaar geleden weer links waren gaan stemmen, was het probleem ondertussen al ver opgelost.
Net als bezwaarprocedures etc.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Men is nogal selectief bij het toepassen van wetten als er een conflict tussen twee wetten bestaat. In deze verhindert de stikstofwetgeving het fundamentele recht op behoorlijke huisvesting.
Alles schuift al sinds de jaren 80 naar rechts op, ook de linkse partijen. Ze zijn tegenwoordig allemaal voor marktwerking, bijvoorbeeld. Omdat de kiezers ze anders uitlachen, want die weten niet meer beter dan dat een vrije markt in hun voordeel is.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Linkse mensen rennen net zo goed achter de roepers van links aan. Denk je nou echt dat een coalitie van Jetten, PvdD en Klaver dit wel voor elkaar hadden gekregen?
Het is makkelijk roepen, want we zullen het nooit weten. Het enige wat ik wel weet is dat we ook de PvdA en D66/CU in het kabinet hebben gehad en het land net zo goed achteruit is gegaan. Ook is het bepaald geen Nederlands probleem: zelfs in Nieuw-Zeeland en Canada hebben ze hier last van.
Dat klopt. Dus was links stemmen dan de oplossing geweest?quote:Op maandag 2 juni 2025 19:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Alles schuift al sinds de jaren 80 naar rechts op, ook de linkse partijen. Ze zijn tegenwoordig allemaal voor marktwerking, bijvoorbeeld. Omdat de kiezers ze anders uitlachen, want die weten niet meer beter dan dat een vrije markt in hun voordeel is.
Klopt, maar niet in Amsterdam. En het centrum van Amsterdam kun je natuurlijk niet uitbreiden. Dus als je in het centrum van Amsterdam wilt wonen, in de Jordaan of de grachtengordel ofzo, vind ik 3000 euro gerechtvaardigd of in elk geval logisch. Buiten het centrum van Amsterdam is het natuurlijk heel anders. Maar weinig mensen willen graag in de Bijlmer wonen, of in West.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De helft van ons landoppervlak bestaat uit akkers.
Hoe meer mensen er links gaan stemmen, hoe meer alle partijen weer naar links opschuiven, om die kiezers binnen te halen. Hetzelfde, maar omgekeerd.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat klopt. Dus was links stemmen dan de oplossing geweest?
Maar, in de regio Amsterdam zitten ook de meeste bedrijven. En die willen ook goedkope werknemers.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Klopt, maar niet in Amsterdam. En het centrum van Amsterdam kun je natuurlijk niet uitbreiden. Dus als je in het centrum van Amsterdam wilt wonen, in de Jordaan of de grachtengordel ofzo, vind ik 3000 euro gerechtvaardigd of in elk geval logisch. Buiten het centrum van Amsterdam is het natuurlijk heel anders. Maar weinig mensen willen graag in de Bijlmer wonen, of in West.
Wat ook vreselijk is, is dat er buiten de historische centra overal vreselijke wijken en woningen gebouwd worden. Ik ben het met FvD eens dat er gebouwd zou moeten worden in historische stijl die past bij onze gekende bouwstijl.
Het grote probleem is natuurlijk ook dat er zoveel socialehuurwoningen zijn met een lage huur. Wellicht als die huur hoger zou zijn, dat de vrijesectorhuur lager zou zijn. Dan trekken die prijzen eerder naar elkaar toe en is er meer doostroming en beschikbaarheid. Mensen blijven nu eindeloos in een socialehuurwoning zitten omdat je anders nooit meer wat anders vindt.
Als ze Amsterdam verder willen uitbreiden zonder al te veel natuur te vernietigen, is Schiphol natuurlijk de aangewezen plek. Schiphol verplaatsen naar de Noordzee en dan vervolgens daar woningen bouwen.
Dit is echt nonsense, als je de grens openzet voor allerlei figuren die ook nog eens een sociale huurwoning nodig hebben en tegelijkertijd zit je in een “crisis” vanwege stikstof dan moet je niet raar staan te kijken dat de woningmarkt volledig op slot raakt.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:16 schreef Mutant01 het volgende:
Je zult wijken met woontorens moeten bouwen die met metro's/overgrounds verbonden zijn met de rest van de stad. Woontorens zoals we ze wel kennen uit China of Korea met capaciteiten van 5000+ mensen per toren, en ook veel kleinere, goedkopere appartementen.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar, in de regio Amsterdam zitten ook de meeste bedrijven. En die willen ook goedkope werknemers.
Mensen die de dupe zijn van het onverantwoord gedrag van de overheid zouden eigenlijk samen moeten komen en collectief de staat aan moeten klagen.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:54 schreef Flow3r het volgende:
Nee, dat staat er niet in. Het is met name aan de Eerste kamer om te zorgen dat wetten niet in strijd zijn met de grondwet ipv een Gaza standpunt te huldigen of zo. Die beoordeling is onthouden aan de rechter omdat de grondwetgever de rechter niet op de stoel van de wetgever wilde zetten. Ironisch genoeg gaat de rechter dat juist aldoor doen, met name via wilde interpretaties van verdragen ipv de grondwet.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
We hebben dat inderdaad in de grondwet staan. Maar er staat ook een artikel in de grondwet (120) dat tegenwoordig zegt dat wetten niet hoeven te voldoen aan de grondwet.
Dat hebben we aan Blok te danken die anderhalf decennium geleden van mening was dat de woningmarkt 'af' was. Momenteel VVD gewoon weer de grootste partij in de peilingen dus we hebben het ook wel aan onszelf te danken.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En een woningtekort, zeker die van onze grootte, ontstaat niet binnen een jaar of wat.
Voor de elite is de woningmarkt ook af. Voldoende aanbod en hun huizen zijn van 500.000 naar 1,2 miljoen gestegenquote:Op maandag 2 juni 2025 19:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat hebben we aan Blok te danken die anderhalf decennium geleden van mening was dat de woningmarkt 'af' was. Momenteel VVD gewoon weer de grootste partij in de peilingen dus we hebben het ook wel aan onszelf te danken.
We zullen het nooit weten hequote:Op maandag 2 juni 2025 19:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Onder Timmerfrans was dit probleem ook niet opgelost.
Daar hadden we de Flevopolder voor bedacht, vooral het stuk Almere-Flevoland. Maar de huizen daar zitten tegenwoordig ook boven het landelijke gemiddelde.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:48 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je zult wijken met woontorens moeten bouwen die met metro's/overgrounds verbonden zijn met de rest van de stad. Woontorens zoals we ze wel kennen uit China of Korea met capaciteiten van 5000+ mensen per toren, en ook veel kleinere, goedkopere appartementen.
Maar dat willen we blijkbaar niet.
Nee, er is geen toetsing aan de grondwet meer. Er is nog wel een toetsing aan bestaande wetten van de EU en de kamers.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet in. Het is met name aan de Eerste kamer om te zorgen dat wetten niet in strijd zijn met de grondwet ipv een Gaza standpunt te huldigen of zo. Die beoordeling is onthouden aan de rechter omdat de grondwetgever de rechter niet op de stoel van de wetgever wilde zetten. Ironisch genoeg gaat de rechter dat juist aldoor doen, met name via wilde interpretaties van verdragen ipv de grondwet.
Klopt. We willen allemaal een huis met een tuin, zelfs de jonge single zonder kinderen.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:48 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je zult wijken met woontorens moeten bouwen die met metro's/overgrounds verbonden zijn met de rest van de stad. Woontorens zoals we ze wel kennen uit China of Korea met capaciteiten van 5000+ mensen per toren, en ook veel kleinere, goedkopere appartementen.
Ik denk dat je hier niet de elite maar eerder de gemiddelde Nederlander die geen starter is omschrijft.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:51 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Voor de elite is de woningmarkt ook af. Voldoende aanbod en hun huizen zijn van 500.000 naar 1,2 miljoen gestegen
Ik ben geen PVV-aanhanger maar <insert een hoop PVV-propaganda>quote:Op maandag 2 juni 2025 19:22 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik ben geen PVV aanhanger, ik duid slechts waarom de PVV zoveel aanhang heeft.
Ja hoor droom lekker verder.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt. We willen allemaal een huis met een tuin, zelfs de jonge single zonder kinderen.
Dat kan gewoon niet.
In bijvoorbeeld Italië wonen ook veel meer mensen in appartementen.
Dit is alvast een stap in de goede richting:quote:Op maandag 2 juni 2025 18:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die user kennende zal het sarcasme zijn.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja hoor droom lekker verder.
Dit topic gaat nota bene over mensen die in een auto of garage wonen.
En dan doe jij alsof mensen te verwend zijn. Ga je eens verdiepen in de issues waar de gemiddelde single met een modaal of modaal plus inkomen tegenaan loopt en hoe ze zo'n beetje wonen. Velen leven in een kamer appartementen niet zelden met een gedeelde douche en toilet.
De tijden van eisen liggen allang achter ons. Ze kunnen in veel gemeenten niet eens een appartementje betalen.
We hadden het over te weinig ruimte en dat er te weinig gebouwd wordt, dat kun je oplossen door meer de lucht in te bouwen.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja hoor droom lekker verder.
Dit topic gaat nota bene over mensen die in een auto of garage wonen.
En dan doe jij alsof mensen te verwend zijn. Ga je eens verdiepen in de issues waar de gemiddelde single met een modaal of modaal plus inkomen tegenaan loopt en hoe ze zo'n beetje wonen. Velen leven in een kamer appartementen niet zelden met een gedeelde douche en toilet.
De tijden van eisen liggen allang achter ons. Ze kunnen in veel gemeenten niet eens een appartementje betalen.
quote:Op maandag 2 juni 2025 20:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We hadden het over te weinig ruimte en dat er te weinig gebouwd wordt, dat kun je oplossen door meer de lucht in te bouwen.
Je komt nu met allemaal zaken waar ik het niet over heb gehad.
Wie is 'we' dan precies in je verhaal?quote:willen allemaal een huis met een tuin, zelfs de jonge single zonder kinderen.
Dat kan gewoon niet.
De eerste woningwetwoningen waren ook appartementen. Je kreeg subsidie als je aan een lijst eisen voldeed. In de stad vertaalde zich dat in appartementen, op het platteland in vrijstaande huizen met tuin. De grond was daar immers goedkoper. De meeste zaten daar tussen: rijtjeshuizen met een klein stukje tuin.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klopt. We willen allemaal een huis met een tuin, zelfs de jonge single zonder kinderen.
Dat kan gewoon niet.
In bijvoorbeeld Italië wonen ook veel meer mensen in appartementen.
En die stikstof regels, die zij belangrijker dan woningen voor het volkquote:Op maandag 2 juni 2025 20:08 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Wie is 'we' dan precies in je verhaal?
En in de hoogte bouwen klinkt leuk maar is de praktijk complex en duur. Helemaal met de geldende stikstofregels.
Want dit probleem was er niet voordat de asielstroom toenam?quote:Op maandag 2 juni 2025 18:18 schreef Metalfrost het volgende:
Op wie moet je stemmen dan, want veel mensen dachten PVV gaat de boel opschudden maar die zijn in hun woningmarktbeleid gewoon een VVD light (goh)quote:Op maandag 2 juni 2025 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat mooi dat de straten volstaan met mensen die voor deze groep opkomen
oh wacht
Die regels komen uit Brussel dus als we niet de EU uit willen zullen we ons moeten conformeren.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:11 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
En die stikstof regels, die zij belangrijker dan woningen voor het volk
Uit je eigen bronquote:Op maandag 2 juni 2025 18:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
quote:Een woordvoerder van de Amsterdamse Federatie van Woningcorporaties (AFWC) laat weten dat 41% van de verhuringen via WoningNet in de stad via directe bemiddeling is toegewezen. Dit zijn kandidaten uit instellingen voor maatschappelijke opvang, statushouders en beroepsgroepen, waaronder mensen uit de zorg.
En de overige woningen zijn woningen met een leeftijdseis (minimaal 70+) of kom je niet aan op basis van inschrijftijd. Lekker hoor.quote:
We kunnen ook de middelvingers opsteken en een boete incasseren. Soms moet je gewoon prioriteiten stellen.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Die regels komen uit Brussel dus als we niet de EU uit willen zullen we ons moeten conformeren.
Of gaan rebelleren en gewoon gaan bouwen, maar dat kan ook niet zo een twee.
Er komen jaarlijks zo'n 50.000 asielzoekers binnen. Ieder jaar een middelgrote stad erbij.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:12 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Want dit probleem was er niet voordat de asielstroom toenam?
Nee, je kunt daar op een heleboel verschillende manieren mee omgaan. Het is gewoon een smoesje: "Sorry, we mogen niet van Brussel!" En dan kunnen ze lekker doorgaan zoals ze bezig waren.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Die regels komen uit Brussel dus als we niet de EU uit willen zullen we ons moeten conformeren.
Of gaan rebelleren en gewoon gaan bouwen, maar dat kan ook niet zo een twee.
Die worden lang niet allemaal toegelaten en er gaan ook mensen weg en dood. Je kunt beter naar de arbeidsmigranten kijken.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:20 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Er komen jaarlijks zo'n 50.000 asielzoekers binnen. Ieder jaar een middelgrote stad erbij.
Daar valt niet tegenop te bouwen.
Dat is niet waar. Het inwilligingspercentage is zo'n 87%.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Die worden lang niet allemaal toegelaten en er gaan ook mensen weg en dood. Je kunt beter naar de arbeidsmigranten kijken.
Ah, 87, 100, allemaal hetzelfde.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:23 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het inwilligingspercentage is zo'n 87%.
Tja, ik vind het immoreel dat Nederlandse kinderen in garageboxen slapen terwijl zogenaamde vluchtelingen met voorrang een woning krijgen.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, 87, 100, allemaal hetzelfde.
Volgens de instanties die daar over gaan is het omdat ze de mensen niet hebben om de aanvragen goed te beoordelen. Wat ook niet zo gek is als je de grote meerderheid daarvan opheft. Dat gaat ook niet beter worden nu het budget nog eens met 85% gedaald is.
Maar nu gaat het weer over asielzoekers. Heb je het toch weer voor elkaar gekregen. Laat verder maar.
Ik weet niet wat de omstandigheden allemaal zijn, wat voor problemen de ouders van die kinderen hebben.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:31 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Tja, ik vind het immoreel dat Nederlandse kinderen in garageboxen slapen terwijl zogenaamde vluchtelingen met voorrang een woning krijgen.
Ik vind het gewoon immoreel dat kinderen in Nederland in auto's of garageboxen wonen. En dat ze vaak moeten rondkomen van de restjes van de voedselbank. En dat veel mensen dat ook gewoon wegwuiven als iets waar ze niets aan kunnen (of willen!) doen, want het is allemaal de schuld van de asielzoekers en daar is geen kruid tegen gewassen ...quote:Op maandag 2 juni 2025 20:31 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Tja, ik vind het immoreel dat Nederlandse kinderen in garageboxen slapen terwijl zogenaamde vluchtelingen met voorrang een woning krijgen.
Als je door iedereen wordt uitgekotst, ben ze zelf ook niet meer zo vriendelijk. Op hulp moet je tegenwoordig niet meer rekenen, die is wegbezuinigd. Geen uitweg, dus veel stress.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik weer niet hoe het met die andere gevallen zit, maar laatst was er een meid met een baby die in haar auto leefde, die had met bijna iedereen ruzie en kon nergens meer terecht.
Ook triest, maar sommige mensen maken het er ook naar. Treurig als de kinderen daar de dupe van zijn.
Het is de schuld van de lokale politici die statushouders voorrang geven. Gewoon stoppen met die discriminatie zodat deze kinderen een normaal dak boven hun hoofd krijgen.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon immoreel dat kinderen in Nederland in auto's of garageboxen wonen. En dat ze vaak moeten rondkomen van de restjes van de voedselbank. En dat veel mensen dat ook gewoon wegwuiven als iets waar ze niets aan kunnen (of willen!) doen, want het is allemaal de schuld van de asielzoekers en daar is geen kruid tegen gewassen ...
Lijkt me een goed plan: alle daklozen huisvesten op kosten van de staat!quote:Op maandag 2 juni 2025 20:42 schreef StateOfMind het volgende:
We hebben gezien dat er heel makkelijk en snel als het moet hotels en cruiseschepen geregeld kunnen worden
En het land was in rep en roer omdat er mensen in Ter Apel buiten op het gras moesten slapen, dat was inhumaan.
Dus een noodmaatregel moet snel geregeld zijn
Toch? 😱
Ah, je wilt de hoeveelheid daklozen niet verkleinen, je wilt dat de "juiste" mensen dakloos zijn. Duidelijk.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:42 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het is de schuld van de lokale politici die statushouders voorrang geven. Gewoon stoppen met die discriminatie zodat deze kinderen een normaal dak boven hun hoofd krijgen.
Als ik nu de woningmarkt moest betreden was ik allang verkast naar Duitsland.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:37 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Een jaar lang![]()
Al die campers, busjes, mpv's en stationwagons in colonne naar Duitsland en daar met zijn allen een appartementencomplex aanschaffen. Een jaar lang.. dit land is goed kapot.
Ik stem VVD mocht je het willen weten. En hou nou je vooringenomen snavel maar.quote:Op maandag 2 juni 2025 20:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben geen PVV-aanhanger maar <insert een hoop PVV-propaganda>
Die kennen we onderhand wel.
Zelfs als je niks meer bijbouwt dan kan je de bestaande voorraad woningen nog beter verdelen.quote:Op maandag 2 juni 2025 22:25 schreef michaelmoore het volgende:
auto s zijn niet goed om te wonen voor kinderen
maar ja die stikstof het
dat is ook wat hoor
en woningen bouwen dat kan niet vanwege de stikstof
De hoeveelheid valt wel op ten opzichte van tien jaar terug.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 05:17 schreef -Deluzion- het volgende:
Tja, het lijkt erop dat Nederland steeds meer kenmerken van een derdewereldland krijgt. Er wonen ook gewoon veel te veel mensen in dit kleine land. Nergens heb je rust, overal overlast en massa's mensen.
Bullshit.voor dat bedrag huur je een a+++ appartement op de Zuidas van tegen de 80 vierkante meter, huren is duur in Amsterdam, maar als je een budget van 1700 euro hebt huur je een prima woning in Amsterdam.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:09 schreef xpompompomx het volgende:
ga eens op de fiets naar het oosten schat , daar kun je tientallen kilometers fietsen zonder ook maar een mens te zienquote:Op dinsdag 3 juni 2025 05:17 schreef -Deluzion- het volgende:
Tja, het lijkt erop dat Nederland steeds meer kenmerken van een derdewereldland krijgt. Er wonen ook gewoon veel te veel mensen in dit kleine land. Nergens heb je rust, overal overlast en massa's mensen.
Mja, ik ben in Utrecht-stad geboren inderdaad, en woon mijn hele leven al in Utrecht, en omstreken. Tot de jaren 90 was Utrecht tof, daarna hard bergafwaarts gegaan en nu is het helemaal niets meer aan. Klopt wel, dat ik die linkse kliek al decennia zat ben, die hebben Utrecht om zeep geholpen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 06:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga eens op de fiets naar het oosten schat , daar kun je tientallen kilometers fietsen zonder ook maar een mens te zien
je hebt last van het randstad sydroom , door de groen links verdichtings kliek
Die 1 miljoen arbeidsmigranten hebben ook wat huizen weggekaapt.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:18 schreef Metalfrost het volgende:
Heel Nederland is focking druk geworden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 06:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga eens op de fiets naar het oosten schat , daar kun je tientallen kilometers fietsen zonder ook maar een mens te zien
Je hebt last van het Randstadsyndroom, door de groen links verdichtingskliek.
De afgelopen 10 jaar is de bevolking weer met 1,2 miljoen mensen gegroeid.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 05:24 schreef Eightyone het volgende:
[..]
De hoeveelheid valt wel op ten opzichte van tien jaar terug.
Maar voor een deel vermoed ik, naast bevolkingsgroei, ook een verandering in leefstijl. Tijdens Corona kwamen velen opeens hun holen uit, om te gaan wielrennen of joggen of zo, of om hun vers aangeschafte Corona-hond uit te laten. En dat is zo gebleven.
Mensen leken tien jaar terug meer binnen te zitten.
Denk niet dat het Noorden zit te wachten op een stelletje hatelijke, antisociale types.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 06:42 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Mja, ik ben in Utrecht-stad geboren inderdaad, en woon mijn hele leven al in Utrecht, en omstreken. Tot de jaren 90 was Utrecht tof, daarna hard bergafwaarts gegaan en nu is het helemaal niets meer aan. Klopt wel, dat ik die linkse kliek al decennia zat ben, die hebben Utrecht om zeep geholpen.
Het is altijd druk druk druk inderdaad, liefst vlucht ik naar het noorden of zo :p
Dus, wat heeft die linkse kliek gedaan? Paupers en studenten binnengelaten?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 06:42 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Mja, ik ben in Utrecht-stad geboren inderdaad, en woon mijn hele leven al in Utrecht, en omstreken. Tot de jaren 90 was Utrecht tof, daarna hard bergafwaarts gegaan en nu is het helemaal niets meer aan. Klopt wel, dat ik die linkse kliek al decennia zat ben, die hebben Utrecht om zeep geholpen.
Het is altijd druk druk druk inderdaad, liefst vlucht ik naar het noorden of zo :p
Je "het wordt te druk" is politiek gezien voor PVV en VVD voornamelijk een argument om het republikeinse voorbeeld te gaan volgen en sociale voorzieningen verder te gaan afbouwen om er vervolgens weer een billboard aan te wijden dat het te druk wordt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 05:17 schreef -Deluzion- het volgende:
Logisch, de gemeente krijgt geen 30k voor deze mensen.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
In heel Nederland wonen kinderen in auto's en garageboxen
Door heel Nederland wonen kinderen op plekken die daar niet voor zijn bedoeld, zoals in auto's en garageboxen. Dat blijkt uit een rondvraag onder scholen van Nieuwsuur en het Jeugdeducatiefonds. Er zijn geen concrete cijfers en bewijzen, maar hulpverleners vermoeden een direct verband met de vastgelopen woningmarkt.
[ afbeelding ]
In Amsterdam-Zuidoost is de keten waarbinnen kinderen hulp kunnen krijgen, vastgelopen, zegt Nienke Jaarsma van het Ouder- en Kindteam in de Bijlmer. Met een urgentieverklaring duurt het zelfs nog zes tot acht maanden voordat er een huis beschikbaar komt. En aan tijdelijke noodopvang zijn heel strenge voorwaarden verbonden.
"We kunnen nergens terecht. Ik heb drie kinderen", zegt alleenstaande moeder Janice (echte naam bij de redactie bekend). Haar man liet haar vorig jaar in de steek en ze kwam op straat te staan. In Amsterdam gaat zij sindsdien van hot naar her. Zo bivakkeerde ze samen met haar kinderen twee maanden in de gang van een appartementencomplex. "Dat was een hel. Een echte hel. Ik kan er niet meer over praten."
Slapen in een garagebox
Op basisschool De Bijlmerhorst in Amsterdam-Zuidoost heeft tenminste één op de twintig kinderen geen vaste verblijfplaats. Als brugfunctionaris van de school begeleidt Esther Muriani kinderen in deze situatie. Ze denkt dat ze niet iedereen in beeld heeft, omdat kinderen in de problemen daar moeilijk over praten.
Vandaar dat op de school van Muriani álle kinderen een lunchpakket krijgen. Daarnaast is er een douche en een wasmachine op school, die ook ouders kunnen gebruiken. Muriani: "Er zijn mensen die denken: als ik een garagebox huur, dan kan ik daar in ieder geval een bed zetten en heb ik in ieder geval een slaapplek voor mij en mijn kinderen."
Om hoeveel kinderen het precies gaat, is niet bekend. Het CBS rekent bij dakloosheid alleen volwassenen (18-65 jaar) mee en benadrukt daarbij dat het om een schatting gaat. Het grootste deel van de daklozen staat niet geregistreerd bij instanties en maakt geen gebruik van sociale voorzieningen.
De Ethos-telling van het Kansfonds en de Hogeschool Utrecht - een telling die mensen in kaart brengt die op straat verblijven - neemt kinderen wel mee. Die telling is nu voor de derde keer uitgevoerd, voor het eerst ook in een paar grote steden, waaronder Amsterdam. De resultaten worden in het najaar verwacht, maar uit de eerdere tellingen bleek al dat het aantal dak- en thuisloze moeders met kinderen veel groter is dan gedacht.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)uto-s-en-garageboxen
Dat is niet het enige probleem. Nederland kent slechts één grootstedelijk gebied, waardoor het bevorderen van een meer evenwichtige spreiding over het hele land lastig blijft. Het gaat niet alleen om de geringe voorkeur voor appartementen; veel mensen wonen nu eenmaal het liefst in de Randstad. Wat mij betreft mogen ze de Randstad dan ook volbouwen met woontorens. De prijs zal er wel naar zijn. En dan kom je uit op probleem 3 (naast 'vraag' en 'locatie') en dat is 'betaalbaarheid'. Al die drie factoren hangen heel sterk samen.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:48 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik mis even wanneer we de keuze gemaakt hebben om de bevolking zo idioot te laten groeien.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:48 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je zult bouwvakkers uit het buitenland moeten halen. Zet 5.000 containerwoningen neer en haal 20.000 bouwvakkers uit lageloonlanden (4 per container) en betaal ze naar hun maatstaven prima. Laat ze in no time hoogbouw realizeren. Ook buiten de Randstad. Er zullen nieuwe grote steden moeten worden gecreëerd, bijvoorbeeld in Oost-Nederland. Het gebied Apeldoorn-Deventer is hiervoor eigenlijk ideaal, ook voor een nieuwe grote luchthaven waar nu vliegveld Teuge ligt. Er is al een goede treinverbinding met het westen en met Duitsland.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:17 schreef Justinn het volgende:
Dat is niet het enige probleem. Nederland kent slechts één grootstedelijk gebied, waardoor het bevorderen van een meer evenwichtige spreiding over het hele land lastig blijft. Het gaat niet alleen om de geringe voorkeur voor appartementen; veel mensen wonen nu eenmaal het liefst in de Randstad. Wat mij betreft mogen ze de Randstad dan ook volbouwen met woontorens. De prijs zal er wel naar zijn. En dan kom je uit op probleem 3 (naast 'vraag' en 'locatie') en dat is 'betaalbaarheid'. Al die drie factoren hangen heel sterk samen.
Flikker op met je hoogbouw en containerbouwvakkers.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je zult bouwvakkers uit het buitenland moeten halen. Zet 5.000 containerwoningen neer en haal 20.000 bouwvakkers uit lageloonlanden (4 per container) en betaal ze naar hun maatstaven prima. Laat ze in no time hoogbouw realizeren. Ook buiten de Randstad. Er zullen nieuwe grote steden moeten worden gecreëerd, bijvoorbeeld in Oost-Nederland. Het gebied Apeldoorn-Deventer is hiervoor eigenlijk ideaal, ook voor een nieuwe grote luchthaven waar nu vliegveld Teuge ligt. Er is al een goede treinverbinding met het westen en met Duitsland.
Ik ben er voorstander van iedereen te behandelen zoals ik zelf ook behandeld wil worden. Ik ben er dan ook voor om mensen die dat graag willen zelf ook zo te laten wonen en werken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je zult bouwvakkers uit het buitenland moeten halen. Zet 5.000 containerwoningen neer en haal 20.000 bouwvakkers uit lageloonlanden (4 per container) en betaal ze naar hun maatstaven prima. Laat ze in no time hoogbouw realizeren. Ook buiten de Randstad. Er zullen nieuwe grote steden moeten worden gecreëerd, bijvoorbeeld in Oost-Nederland. Het gebied Apeldoorn-Deventer is hiervoor eigenlijk ideaal, ook voor een nieuwe grote luchthaven waar nu vliegveld Teuge ligt. Er is al een goede treinverbinding met het westen en met Duitsland.
Die keuze hebben we zeker niet gemaakt maar daar is op korte termijn niets aan te doen, tenzij je een soort genocide voorstelt? Maar dat zou niet mijn keuze zijnquote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik mis even wanneer we de keuze gemaakt hebben om de bevolking zo idioot te laten groeien.
Er zijn 1 miljoen arbeidsmigranten in Nederland. Die doen voor een behoorlijk deel werk wat niet perse in Nederland gedaan hoeft te worden. Het kunstmatig oppompen van de economie had voorrang op al het andere. Dat kan anders.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Die keuze hebben we zeker niet gemaakt maar daar is op korte termijn niets aan te doen, tenzij je een soort genocide voorstelt? Maar dat zou niet mijn keuze zijn
Je ziet nu in dit landje dat economische groei niet onbeperkt kan door blijven gaan en je tegen een asymptote aanloopt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:50 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Er zijn 1 miljoen arbeidsmigranten in Nederland. Die doen voor een behoorlijk deel werk wat niet perse in Nederland gedaan hoeft te worden. Het kunstmatig oppompen van de economie had voorrang op al het andere. Dat kan anders.
Een samenleving is meer dan een economie; dat zijn we de laatste decennia vergeten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:56 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je ziet nu in dit landje dat economische groei niet onbeperkt kan door blijven gaan en je tegen een asymptote aanloopt.
Wat zijn dit eigenlijk voor mensen?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 08:50 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Er zijn 1 miljoen arbeidsmigranten in Nederland. Die doen voor een behoorlijk deel werk wat niet perse in Nederland gedaan hoeft te worden. Het kunstmatig oppompen van de economie had voorrang op al het andere. Dat kan anders.
Ja, gewoon alle regels afschaffen en de bevolking zelf laten bepalen wat ze doen. Weer terug naar het recht van de sterkste. Dan blijven er op termijn maar weinig burgers over. Wat dan ook veel problemen oplost. Zoals dat je rekening moet houden met elkaar.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:01 schreef VEM2012 het volgende:
Ik word een beetje moe van het gebrek aan oplossend vermogen in Nederland.
We hebben zoveel regels die dit probleem verergeren. Waarbij latrelaties bv met financiële maatregelen worden bevorderd. Waarbij woningdelen wordt tegengegaan. Wonen in een recreatiewoning of op een camping wordt tegengegaan. Bouwen mag bijna nergens.
In plaats van dat men eens de mensen voorop zet.
De politiek is veel te veel met zichzelf bezig. Op gemeenteniveau worden uren en uren besteed aan nadenken over wat de gemeente dient te vinden van Gaza (het antwoord is: helemaal niets en al helemaal niet hoe je steun moet uitspreken voor de partij die de primaire dader is!). Dient geen enkel belang, anders dan dat men zich daar weer beter kan voelen.
En dat noemt zich vervolgens sociaal!
Welk voordeel hebben zij daarbij?quote:Op maandag 2 juni 2025 20:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
Maar dat is allemaal bijzaak, de regering wil helemaal niet veel nieuwe huizen bouwen, want dat is slecht voor de huizenprijzen.
Die zin gooit twe verschillende definities dor elkaar, die de ETHOS-telling juist wel gescheiden telt...quote:Op maandag 2 juni 2025 18:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Ethos-telling van het Kansfonds en de Hogeschool Utrecht - een telling die mensen in kaart brengt die op straat verblijven - neemt kinderen wel mee. Die telling is nu voor de derde keer uitgevoerd, voor het eerst ook in een paar grote steden, waaronder Amsterdam. De resultaten worden in het najaar verwacht, maar uit de eerdere tellingen bleek al dat het aantal dak- en thuisloze moeders met kinderen veel groter is dan gedacht.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)uto-s-en-garageboxen
De ETHOS telling registreerd ook daadwerkelijke mensen die op straat leven en buiten de standaard opvangmogelijkheden vallen... hiervan geven ze aan dat het daar vornamelijk om men sen van buitenlandse komaf gaat, (voormalige arbeidsmigranten, illegalen)...quote:Een opvallende bevinding is het grote aantal vrouwen met kinderen dat dak- of thuisloos is. Bijna een vijfde van de getelde personen is jonger dan 18 jaar. Verreweg de meeste dak- of thuisloze kinderen (95%) verblijven in deze situatie met een of beide ouders. Sandra Schel, onderzoeker van het lectoraat Wonen en Welzijn van Hogeschool Utrecht: “Van de alleenstaande ouders is bijna driekwart vrouw. Zij worden dak- of thuisloos na bijvoorbeeld een scheiding, of als ze wegvluchten uit een gewelddadige relatie.”
quote:Volgens betrokken professionals is het overgrote deel van deze mensen (voormalig) arbeidsmigrant. Zij vermoeden dat het werkelijke aantal dak- of thuisloze arbeidsmigranten nog groter is.
“Arbeidsmigranten zonder passende huisvesting worden meestal niet toegelaten in de opvang”, zegt onderzoeker Sandra Schel. “Daarom verblijven ze vaak in niet-conventionele woonruimten zoals een stacaravan op een vakantiepark of bij vrienden, familie of kennissen.
Maar die 1 miljoen arbeidsmigranten, ... zijn dat allemaal mensen die worden uitgebuit etc?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:08 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
De gemeentes kunnen veel aan grond en bestemmingsplannen verdienen. De aannemers kunnen er goed aan verdienen. De banken kunnen aan de bouw en aan de hypotheek geld verdienen. Verhuurders kunnen er heel goed aan verdienen. Advocaten en makelaars doen het ook uitstekend, die rekenen een percentage. En over al die dingen moeten ze weer belasting betalen, of kunnen ze er hun belastinginkomsten mee aanvullen.quote:
Als je geen verblijfadres hebt, dan heb je maar weinig rechten in Nederland. Als je bij vrienden of kennissen woont, moeten die meer belasting betalen of krijgen ze minder uitkering. Dus zitten ze allemaal in het zwarte circuit. Dat vind de regering prima, want dan bestaan ze niet voor hun.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Die zin gooit twe verschillende definities dor elkaar, die de ETHOS-telling juist wel gescheiden telt...
Dak- en thuis-loze mensen zijn mensen die geen eigen vaste verblijfsplaats hebben, maar die bijvoorbeeld in een crisisopvang verblijven, dus in Blijf van mijn Lijf-huizen.
Bij de laatste telling kwam ETHOS op 6063 personen in 55 gemeenten (maar dus niet de grote steden, die zullen in de vorige telling wel meegenomen worden)
hierover geeft de betreffende stichting aan dat het aantal minderjarige kinderen en alleenstaande vrouwen hoog is... natuurlijk ook omdat die crisisopvang en ale mewerkende opvangstichtingen die hen helpen met deze telling zich daar specifiek op richten.
[..]
De ETHOS telling registreerd ook daadwerkelijke mensen die op straat leven en buiten de standaard opvangmogelijkheden vallen... hiervan geven ze aan dat het daar vornamelijk om men sen van buitenlandse komaf gaat, (voormalige arbeidsmigranten, illegalen)...
deze zijn vaak niet geregistreerd en kunnen dus geen beroep op de standard opvangmogelijkheden doen:
[..]
Die ASML-kenniswerkers worden door makelaars in bussen door Veldhoven gereden om de huizen weg te kapen voor de autochtone bevolking. En dat lukt ze omdat ze over de eerste 30% van hun inkomen geen belasting hoeven te betalen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Maar die 1 miljoen arbeidsmigranten, ... zijn dat allemaal mensen die worden uitgebuit etc?
Daar zullen toch ook de zgn. "expats" bij zitten, m.a.w. de rijkere arbeidsmigranten die voor ASML enzo werken? Of niet?
Kijk die aflevering van Lubach, helemaal.quote:Overigens vind ik het prima als mensen worden uitgebuit, zolang zij zich vrijwillig laten uitbuiten en dit niet tegen dwang gebeurt. Maar als zij vrijwillig hier voor 2 euro per uur komen werken en 80 uur per week willen werken, dan mag dat van mij.
Dat is wel een beetje kortzichtig en gewoonweg niet waar.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
Als je geen verblijfadres hebt, dan heb je maar weinig rechten in Nederland. Als je bij vrienden of kennissen woont, moeten die meer belasting betalen of krijgen ze minder uitkering. Dus zitten ze allemaal in het zwarte circuit. Dat vind de regering prima, want dan bestaan ze niet voor hun.
Met deze enorme woningnood niet meer. Hangt een beetje af van de gemeente. Statushouders krijgen absolute voorrang, boven gescheiden vrouwen met kinderen. Niet raar dus dat mensen PVV stemmen.quote:Op maandag 2 juni 2025 19:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af of dit het hele verhaal is. Natuurlijk is er een enorme woningnood en natuurlijk zijn er altijd mensen die tussen wal en schip vallen, maar over het algemeen is er voor een gescheiden vrouw met kinderen toch wel urgentie en andere hulp?
Geen land is zo anti-nationalistisch als Nederland. Geen land waar buitenlanders zo sterk worden bevoordeeld t.o.v. de ingezetenen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Mierrenneuken over stikstof en voorrang verlenen aan gisteren gearriveerde asielzoekers is nu eenmaal belangrijker dan dat de eigen bevolking een dak boven het hoofd heeft.
Welkom in Nederland.
Pak je biezen en maak dat je wegkomt nu het nog kan.
Ik heb dat een jaar of vijf geleden een keer uitgebreid uitgezocht. Het was toen niet zo makkelijk om zomaar een postaders te krijgen. Dat moet via de gemeente, want daar heb je normaal een woonadres voor nodig. En veel gemeentes gaan je niet zomaar helpen als je niet bij hun staat ingeschreven, waar je ook weer een woonaders voor nodig hebt. Daar zijn vaak ook weer kosten aan verbonden, dus dan moet je een inkomen hebben, waar je weer minimaal een inschrijving en een postadres voor nodig hebt. Kastje-muur. Het hangt er dan maar van af hoe de gemeente daar mee omgaat en wie de behandelaren zijn. En of ze je wel willen helpen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje kortzichtig en gewoonweg niet waar.
ook mensen die geen vaste verblijfplaats heben hebben gewoon de gelijke rechten en het bestaan van mensen houd niet zomaar op als ze geen vaste verblijfplaats hebben (wel heb je dan een postadres nodig, maar daarvoor zijn genoeg mogelijkheden, juist ok vor mensen zonder vaste verblijfplaats).
Historici zullen over 200 jaar met verbijstering terugkijken naar deze periode.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:54 schreef Homey het volgende:
[..]
Geen land is zo anti-nationalistisch als Nederland. Geen land waar buitenlanders zo sterk worden bevoordeeld t.o.v. de ingezetenen.
Waar schreef ik precies dat alle regels afgeschaft moeten worden?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, gewoon alle regels afschaffen en de bevolking zelf laten bepalen wat ze doen. Weer terug naar het recht van de sterkste. Dan blijven er op termijn maar weinig burgers over. Wat dan ook veel problemen oplost. Zoals dat je rekening moet houden met elkaar.
Lulkoek.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Die ASML-kenniswerkers worden door makelaars in bussen door Veldhoven gereden om de huizen weg te kapen voor de autochtone bevolking.
Wat maakt het uit hoe rijk een land is? Daar gaat het niet om. Er zijn teveel mensen voor een te klein land, dat is het probleem. En alles nog voller bouwen is niet de oplossing daavoor. Minder mensen wel.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:16 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, maar behoren die ASML-ers nu tot de 1 miljoen arbeidsmigranten of niet? Ja toch. Ik wil gewoon het misverstand wegnemen dat er hier 1 miljoen uitgebuite Oost-Europeanen aan het werk zijn want dat is gewoon bullshitquote:Op dinsdag 3 juni 2025 09:27 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Die ASML-kenniswerkers worden door makelaars in bussen door Veldhoven gereden om de huizen weg te kapen voor de autochtone bevolking. En dat lukt ze omdat ze over de eerste 30% van hun inkomen geen belasting hoeven te betalen.
[..]
Kijk die aflevering van Lubach, helemaal.
En wat het dikgedrukte betreft:neoliberalisme in optima-forma.
Heb je nou die aflevering van Lubach bekeken?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja, maar behoren die ASML-ers nu tot de 1 miljoen arbeidsmigranten of niet? Ja toch. Ik wil gewoon het misverstand wegnemen dat er hier 1 miljoen uitgebuite Oost-Europeanen aan het werk zijn want dat is gewoon bullshit
Ben ook niet voor het volbouwen, maar wat mensen bijna altijd vergeten is alle andere infrastructuur die er bij moeten komen om behoorlijk in de nieuwbouw te kunnen wonen. Nu worden er gewoon wijken aan de buitenkant van bestaande dorpjes en provinciestadjes geplakt, waarna al die twee auto's van die koopwoningbezitters die in een andere stad werken over die 19e eeuwse landweggetjes moeten om bij hun huis te komen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit hoe rijk een land is? Daar gaat het niet om. Er zijn teveel mensen voor een te klein land, dat is het probleem. En alles nog voller bouwen is niet de oplossing daavoor. Minder mensen wel.
Om eerlijk te zijn ben ik niet geïnteresseerd in dat soort linkse media. Zijn humor is trouwens ook dramatisch slecht.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Heb je nou die aflevering van Lubach bekeken?
Kijk deze aflevering eerst voordat je een oordeel velt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:40 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn ben ik niet geïnteresseerd in dat soort linkse media. Zijn humor is trouwens ook dramatisch slecht.
Het is ook lelijk, want die oude linkse boomers die achter dit beleid zitten en al 40 jaar nationalisme van eigen bodem totaal gedemoniseerd hebben, hebben zelf wel nog een homogene maatschappij meegemaakt met een verzorgingsstaat die verder werd opgebouwd. Nu schuilen ze zelf in villa wijken met hoge heggen en een tweede huis in Frankrijk. De types die meeliepen met de Rode Lijn (zie de foto's, heel veel blanke bejaarden).quote:Op dinsdag 3 juni 2025 10:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Historici zullen over 200 jaar met verbijstering terugkijken naar deze periode.
Mensen die alles hebben en doelbewust door het afvoerputje spoelen uit een soort zelfdestructief misplaatst schuldgevoel.
Wil je nu wel of geen verzorgingsstaat en een sociaal beleid? Of alleen een villa en een tweede huis in Frankrijk? Gezien je idool alleen dat laatste. De Amerikaanse Droom en geen sociaal vangnet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:45 schreef Homey het volgende:
[..]
Het is ook lelijk, want die oude linkse boomers die achter dit beleid zitten en al 40 jaar nationalisme van eigen bodem totaal gedemoniseerd hebben, hebben zelf wel nog een homogene maatschappij meegemaakt met een verzorgingsstaat die verder werd opgebouwd. Nu schuilen ze zelf in villa wijken met hoge heggen en een tweede huis in Frankrijk. De types die meeliepen met de Rode Lijn (zie de foto's, heel veel blanke bejaarden).
Met 40 jaar massa-immigratie breek je de verzorgingsstaat af, creëer je een enorme woningnood en weg is de sociale cohesie in de grote steden. De jongere generaties worden daar doodleuk mee opgezadeld.
Politiek zie ik maar 1 oplossing: een nieuwe Pim Fortuyn die opstaat, een nationalistische partij opricht, een Leefbaar Nederland 2.0 met de Nederlandse vlag als symbool, en 80 zetels binnenharkt, gegarandeerd premier wordt en echt schoon schip maakt.
Alleen die persoon bestaat niet. Geert Wilders is een slap aftreksel van Pim Fortuyn en zijn lijst is te incompetent.
welke 'eigen' mensen ?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:04 schreef Solispolar het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het mogelijk is dat we noodunites voor Oekraïners kunnen creëren omdat het schijnbaar nodig is, maar dat onze 'eigen' mensen in garageboxen en auto's moeten slapen?
Ik ben heel benieuwd, ik snap het niet namelijk.
Wel goed van Richard de Mos en Rita Verdonk dat ze zich zo voor deze migranten inzetten...quote:De wethouder creëert een opvangprobleem!”
Jobcenter Haaglanden, het bedrijf dat arbeidsmigranten, waaronder ook 270 Oekraïense vluchtelingen, huisvest op het voormalige tenniscomplex in De Uithof heeft van de gemeente – ondanks een nog lopend hoger beroep – te horen gekregen dat het complex binnen twee maanden (dat wil zeggen uiterlijk 30 november 2024) geheel moet zijn ontruimd. Dit terwijl de gemeente recent het plan openbaar heeft gemaakt dat op dezelfde locatie ook in de toekomst arbeidsmigranten gehuisvest moeten gaan worden.
“Bizar,” vinden de Hart voor Den Haag raadsleden Richard de Mos en Rita Verdonk. “Je pleit als PvdA-wethouder voor meer arbeidsmigranten en voor de opvang van Oekraïners, maar je sluit een grote opvanglocatie. Vraag is waar deze mensen naar toe gaan? Worden inwoners van Den Haag wederom voor een voldongen feit gesteld dat er een opvanglocatie wordt opgezet in hun wijk zonder behoorlijk inspraak?”
Die andere 20% dan. Zolang er überhaupt mensen zijn die hier in auto's moeten slapen vind ik het absurd dat er wel noodunits voor immigranten/vluchtelingen worden geplaatst.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]
welke 'eigen' mensen ?
uit onderzoek blijkt dat 80% van de dak- en thuislozen in de Grote 4 steden van buitenlandse herkomst is.
(en ja, dat zijn ok veel midnerjarigen en vrouwen, die kunnen ook van buitenlandse herkomst zijn).
klein voorbeeldje uit november 2024:
270 Oekrainers werden dakloos toen Jobcenter Haaglanden een noodopvang moest sluiten:
https://www.hartvoordenha(...)iense-vluchtelingen/
[..]
Wel goed van Richard de Mos en Rita Verdonk dat ze zich zo voor deze migranten inzetten...
Dat is overigens natuurlijk wel de belangrijkste reden dat er zoveel bezuinigt wordt op zaken als crisisopvang en preventie van problemen die snel tot dakloos worden kunnen leiden.
en ook zaken als de urgentielijst van de sociale woningbouw steeds verder teruggebouwd worden.
Er profiteren namelijk vooral mensen van buitenlandse herkomst van, terwijl er weinig autochtone stemmer direkt gebruik van zullen maken.
Juist partijen die populistsiche politiek voorstaan blijken in de realiteit ook vooral de sociale voorzieningen en opvang sterk kleiner te maken
Die units zijn er gewoon voor opvang van daklozen..... daarbij maakt het niet zoveel uit of je wel in nederland geboren bent of niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:19 schreef Solispolar het volgende:
vind ik het absurd dat er wel noodunits voor immigranten/vluchtelingen worden geplaatst.
De "daklozenopvang" in Nederland bestaat voornamelijk uit kamperen bij familie, vrienden en kennissen. De mensen die je op straat tegenkomt, zijn degene die dat niet hebben, bijvoorbeeld omdat ze net uit het buitenland komen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Die units zijn er gewoon voor opvang van daklozen..... daarbij maakt het niet zoveel uit of je wel in nederland geboren bent of niet.
Dakloos is dakloos
Lubachquote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:32 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Heb je nou die aflevering van Lubach bekeken?
Voor asielzoekers hebben we speciale regels en wettelijke verplichtingen waar we aan moeten voldoen. De rest zijn gewoon burgers die niet zelfredzaam genoeg zijn. Vroeger hadden we daar een heleboel hulpinstanties voor, een heleboel vanuit Sociale Zaken, maar die zijn bijna allemaal bij de gemeentes gedumpt en wegbezuinigd. De rest zit bijvoorbeeld onder de GGZ, ook met een budget dat ieder jaar verder krimpt. En het heeft een heel hoog kastje-muur gehalte. Ze kunnen meestal niets voor je doen, je moet bij die andere afdeling/organisatie zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:04 schreef Solispolar het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het mogelijk is dat we noodunites voor Oekraïners kunnen creëren omdat het schijnbaar nodig is, maar dat onze 'eigen' mensen in garageboxen en auto's moeten slapen?
Ik ben heel benieuwd, ik snap het niet namelijk.
Beantwoord eens zelf je eigen vragen ipv jij-bakken.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wil je nu wel of geen verzorgingsstaat en een sociaal beleid? Of alleen een villa en een tweede huis in Frankrijk? Gezien je idool alleen dat laatste. De Amerikaanse Droom en geen sociaal vangnet.
“Speciale regels voor asielzoekers”.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:37 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Voor asielzoekers hebben we speciale regels en wettelijke verplichtingen waar we aan moeten voldoen. De rest zijn gewoon burgers die niet zelfredzaam genoeg zijn. Vroeger hadden we daar een heleboel hulpinstanties voor, een heleboel vanuit Sociale Zaken, maar die zijn bijna allemaal bij de gemeentes gedumpt en wegbezuinigd. De rest zit bijvoorbeeld onder de GGZ, ook met een budget dat ieder jaar verder krimpt. En het heeft een heel hoog kastje-muur gehalte. Ze kunnen meestal niets voor je doen, je moet bij die andere afdeling/organisatie zijn.
De VVD heeft niets met al dat sociale gedoe. Geld verdienen, voor jezelf en je baas, en zelfredzaam zijn. En anders niet bij ons aankloppen. Doe maar wat beter je best!
tja, als je kijkt naar menig groot bedrijf in nederland, zijn velen of zelfs de meesten toch wel echt in de handen van buitenlandse eigenaars, zelfs diegene waarvan iedereen denkt dat ze nederlands zijn, van Action en ASML tot Ziggo en zo. het is altijd weer een britse of amerikaanse investeringsfonds.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:38 schreef xpompompomx het volgende:
De buitenlandse investeerders moeten wel over onze ruggen winst kunnen maken natuurlijk. Daar mogen best wat kinderen voor in een auto wonen.
Dat is een verkenningsrit door een relocator. Totaal iets anders.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:34 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Nee:
Met de bus op zoek naar een woning: expats maken tour door Eindhoven en Veldhoven
Kleine ook vaak onderhand.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:52 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
tja, als je kijkt naar menig groot bedrijf in nederland, zijn velen of zelfs de meesten toch wel echt in de handen van buitenlandse eigenaars, zelfs diegene waarvan iedereen denkt dat ze nederlands zijn, van Action en ASML tot Ziggo en zo. het is altijd weer een britse of amerikaanse investeringsfonds.
dat is een groot probleem.
"Ik kan het niet zien dus het is niet belangrijk"quote:Op dinsdag 3 juni 2025 11:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Stikstof is belangrijker dan mensen is het beleid.
Waar investeer jij in?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:52 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
tja, als je kijkt naar menig groot bedrijf in nederland, zijn velen of zelfs de meesten toch wel echt in de handen van buitenlandse eigenaars, zelfs diegene waarvan iedereen denkt dat ze nederlands zijn, van Action en ASML tot Ziggo en zo. het is altijd weer een britse of amerikaanse investeringsfonds.
Die boeien maar 1 ding: winst maken. En daarvoor willen ze veel en goedkoop personeel. Dat betekent open grenzen en iedereen mag binnen komen. Dat de meesten werkloos blijven en profiteren van de voorzieningen, laat deze ondernemen volledig koud; die rekening komt bij de maatschappij te liggen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:52 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
Je draait het om, zoals @Solispolar ook terecht opmerkt. Je moet niet proberen het hun af te pakken omdat wij dat zelf ook niet hebben, je moet er voor zorgen dat iedereen dat heeft.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 12:48 schreef Homey het volgende:
[..]
“Speciale regels voor asielzoekers”.
Lees voorrang op alles plus begeleiding. In feite in overtreding met het gelijkheidsbeginsel. Een ingezete kan, puur op basis van afkomst, nooit aanspraak maken op die “speciale regels”. Dat is discriminatie op basis van afkomst.
Voor een AZC is het niet erg belangrijk nee:quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:05 schreef xzaz het volgende:
[..]
"Ik kan het niet zien dus het is niet belangrijk"
je hebt helemaal gelijk. en dat is omdat we, terwijl we zogenaamd wel genoeg kapitaal hebben, dat niet voldoende beleggen/investeren in binnenlandse bedrijven. veel nederlanders/europeanen beleggen maar in amerikaanse bedrijven, en dat snap ik ook wel want dat is het meest winstgevend, maar dat betekent wel op lange termijn dat er geen grote bedrijven op nederlandse bodem groeien, die ook écht in nederlandse handen zijnquote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:05 schreef Horzula het volgende:
[..]
Kleine ook vaak onderhand.
Geen trekdrop meer.
Ook dat draai je om: de meeste immigranten waar de mensen over struikelen zijn binnengehaald om hier zo goedkoop mogelijk te komen werken en daarna afgedankt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:06 schreef Homey het volgende:
[..]
Die boeien maar 1 ding: winst maken. En daarvoor willen ze veel en goedkoop personeel. Dat betekent open grenzen en iedereen mag binnen komen. Dat de meesten werkloos blijven en profiteren van de voorzieningen, laat deze ondernemen volledig koud; die rekening komt bij de maatschappij te liggen.
Dit is de VVD kant van 40 jaar massa-immigratie.
Fout.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je draait het om, zoals @:Solispolar ook terecht opmerkt. Je moet niet proberen het hun af te pakken omdat wij dat zelf ook niet hebben, je moet er voor zorgen dat iedereen dat heeft.
Ik draai niks om, je bewijst precies mijn punt. Dat afdanken komt bij de samenleving terecht, niet bij die grote bedrijven!quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ook dat draai je om: de meeste immigranten waar de mensen over struikelen zijn binnengehaald om hier zo goedkoop mogelijk te komen werken en daarna afgedankt.
Echt dit narratief is op een of andere manier de wereld in geholpen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ook dat draai je om: de meeste immigranten waar de mensen over struikelen zijn binnengehaald om hier zo goedkoop mogelijk te komen werken en daarna afgedankt.
"Ja, want die luie Nederlanders doen dat niet! Die komen hun stoel niet uit voor een paar Euro!"quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Echt dit narratief is op een of andere manier de wereld in geholpen.
"Ja maar ze werken hOoR!"
??quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
"Ja, want die luie Nederlanders doen dat niet! Die komen hun stoel niet uit voor een paar Euro!"
ja daar maak ik geregeld hele topics over. ik snap waarom ze het doen, maar we moeten ook kijken naar mogelijkheden om pensioenfondsen aan te moedigen of anders dan maar zelfs te dwingen meer te investeren in nederland, want dat gebeurt nu eenmaal nog lang niet genoeg. we staan in de uitverkoopquote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waar investeer jij in?
Wist je dat Nederlandse pensioenfondsen tot de grootste investeerders in Amerikaanse investerings- en hedgefunds horen?
Je snapt mijn post nietquote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:18 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
ja daar maak ik geregeld hele topics over. ik snap waarom ze het doen, maar we moeten ook kijken naar mogelijkheden om pensioenfondsen aan te moedigen of anders dan maar zelfs te dwingen meer te investeren in nederland, want dat gebeurt nu eenmaal nog lang niet genoeg. we staan in de uitverkoop
Er is idd plek zat. Niet voor racisten overigensquote:Op maandag 2 juni 2025 18:17 schreef Elan het volgende:
Haal nog een paar van die kansenparels binnen en stop ze in een huurwoning. Plek zat!
Vluchtelingen zijn geen ras, simpele.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er is idd plek zat. Niet voor racisten overigens
Als het mensen van kleur waren of vluchtelingen dan was dit niet gebeurt 100%.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:46 schreef Qarrad het volgende:
En als je met je kinderen in een auto terecht komt, dan zijn er 100 hulpverleners met je bezig zonder dat jij met je kinderen uit die auto komen.
[ x ]
Hoezo is dat iets anders?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is een verkenningsrit door een relocator. Totaal iets anders.
En onder rechts bewind heb je helemaal geen sociale huurwoningen en gaan ze allemaal naar de meest biedende?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Onder links bewind zou iedere woning naar een statushouder gaan (zoals in Utrecht een aantal jaar geleden) en zou geen enkele autochtoon meer aanspraak maken op een sociale huurwoning.
Het is alleen wel jammer dat ze je allemaal niet kunnen helpen en doorsturen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:46 schreef Qarrad het volgende:
En als je met je kinderen in een auto terecht komt, dan zijn er 100 hulpverleners met je bezig zonder dat jij met je kinderen uit die auto komen.
[ x ]
Het hele punt is dat er blijkbaar geen mogelijkheid is om ze echt te helpen (als in: weer een woonruimte kunt bezorgen) dus waarom zijn er dan 100 mensen nodig van diverse organisaties om vragenlijsten af te nemen over groente en fruit en dergelijke niet helpende onzin?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:00 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is alleen wel jammer dat ze je allemaal niet kunnen helpen en doorsturen.
Veel van die mensen willen graag helpen en zaten in organisaties die dat vroeger ook konden en deden, tot ze door de regering zijn opgeveegd en hun budget geminimaliseerd. Zoals met een hoop problemen: rechts heeft niets met opvang, aan die mensen valt maar weinig te verdienen, dus het kost meer geld dan het oplevert.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het hele punt is dat er blijkbaar geen mogelijkheid is om ze echt te helpen (als in: weer een woonruimte kunt bezorgen) dus waarom zijn er dan 100 mensen nodig van diverse organisaties om vragenlijsten af te nemen over groente en fruit en dergelijke niet helpende onzin?
Dan kun je die salarissen en overige kosten beter steken in meer woonruimte regelen.
Onder links beleid zou iedere arbeider een ruime vrijstaande woning met tuin krijgen, dan zouden niet slechts de werkgevers ruim wonen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Onder links bewind zou iedere woning naar een statushouder gaan (zoals in Utrecht een aantal jaar geleden) en zou geen enkele autochtoon meer aanspraak maken op een sociale huurwoning.
Ik kan je garanderen dat ik meer weet over dit onderwerp dat de journalist die het geschreven heeft. Jij doet net alsof ASML-ers als een stel sprinkhanen uitgestrooid worden over Eindhoven en omstreken en daarmee de rest met lege handen staat, maar dat is gewoon ver van de waarheid. Die is namelijk veel genuanceerder. Zowel op de koop- als op de huurmarkt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:52 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Hoezo is dat iets anders?
Heb je het hele artikel wel gelezen?
Nee. Het is juist links die steevast dwars ligt als het gaat om bouwen. Sterker nog: de grote steden hebben allemaal een links bestuur en bouwen is nu eenmaal gedecentraliseerd. Dus kijk in de grote steden en je ziet wat links beleid doet met bouwen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:31 schreef torentje het volgende:
[..]
Onder links beleid zou iedere arbeider een ruime vrijstaande woning met tuin krijgen, dan zouden niet slechts de werkgevers ruim wonen.
Wtf XDquote:Op dinsdag 3 juni 2025 13:46 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
We bouwen inderdaad als een malle hier in Eindhovenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Het is juist links die steevast dwars ligt als het gaat om bouwen. Sterker nog: de grote steden hebben allemaal een links bestuur en bouwen is nu eenmaal gedecentraliseerd. Dus kijk in de grote steden en je ziet wat links beleid doet met bouwen.
Ja hilarisch.quote:
Het zijn toch nooit echt linkse mensen als zij de arbeiders geen ruime vrijstaande woning met tuin gunnen? Dan lijken het toch meer op werkgevers die de arbeiders krap laten wonen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee. Het is juist links die steevast dwars ligt als het gaat om bouwen. Sterker nog: de grote steden hebben allemaal een links bestuur en bouwen is nu eenmaal gedecentraliseerd. Dus kijk in de grote steden en je ziet wat links beleid doet met bouwen.
"Het onbestaan van het middeninkomen"quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja hilarisch.
Ik kende zo'n moeder die van bank tot bank leefde met haar zoontje. Laatste lang houdbare oplossing was bij vrienden in de garagebox. Die heeft uiteindelijk woonruimte kunnen vinden...in het Verenigd Koninkrijk.
Al iets van tien jaar geleden dit. Sindsdien (en eigenlijk zolang ik me kan herinneren) is er geen ene flikker bijgekomen voor mensen zoals zij op één modaal inkomen. Ze gaan hier in de wijk iets van 500 nieuwe woningen bouwen. Nul ervan zijn bereikbaar voor mensen die nu ook al geen koopwoningen hebben.
In Nijmegen, het Havanna aan de Waal genoemd, wordt er anders flink gebouwd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
zie bijv dit recente artikel:quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ams(...)zo-verpest~b7834bfa/quote:Tast de komst van hoogbouw dit beschermde stadsgezicht aan? ‘Bijzonder stukje Amsterdam wordt zo verpest’
Bewoners van de Wingerdweg in de Gentiaanbuurt in Amsterdam-Noord protesteren tegen de komst van hoogbouw met een horecagelegenheid aan de overkant van de straat. Ze vrezen dat het beschermde stadsgezicht wordt aangetast en zijn bang voor overlast. ‘Wij mogen niet eens de kozijnen een andere kleur verven.’
https://www.headliner.nl/(...)rd-aan-parool-276329quote:Tast de komst van hoogbouw dit beschermde stadsgezicht in Amsterdam-Noord aan?
dinsdag, 3 juni 2025 (07:17) - Het Parool
In dit artikel:
Bewoners van de Wingerdweg in de Gentiaanbuurt in Amsterdam-Noord uiten stevige bezwaren tegen de voorgenomen herontwikkeling van het oude KPN-gebouw aan de overkant van hun straat. Projectontwikkelaar Midvast presenteerde onlangs plannen voor hoogbouw met een horecagelegenheid, waarbij een deel van het bestaande pand gesloopt wordt en een appartementencomplex van vijf verdiepingen wordt toegevoegd. De horecafunctie, inclusief een terras dat tot 23.00 uur open blijft, veroorzaakt onder buurtbewoners vooral zorgen over overlast en de aantasting van het beschermde stadsgezicht, waarvoor een maximale bouwhoogte van 7 meter geldt. Tegen dit ruimtelijk kader in zou de nieuwe bouwhoogte van 16 meter significant afwijken, en bovendien is de horeca volgens het bestemmingsplan niet toegestaan.
Hoewel de afdeling Monumenten en Archeologie vorig jaar al negatief adviseerde, stelde de afdeling Ruimtelijke Ordening deze zomer voor om vergunning te verlenen, met het argument dat het perceel eerder is veranderd en de hoogte niet ver beneden die van omliggende gebouwen blijft. Bewoners voelen zich hierdoor genegeerd en ‘belazerd’, zeker omdat zij bij klein onderhoud aan hun woningen strenge beperkingen ervaren. Naast bezorgdheid over visuele impact vrezen bewoners overlast door dronken bezoekers en geluidhinder, terwijl anderen erkennen dat een horecazaak ook positieve economische effecten kan hebben voor de buurt.
Een woordvoerder van stadsdeel Noord benadrukt dat de belangen van omwonenden serieus worden genomen en dat horeca betaalbaar moet blijven voor de lokale bevolking. Ook kan het bestemmingsplan aangepast worden als dit zorgvuldig gebeurt binnen de waarden van het beschermde stadsgezicht. Midvast onderstreept dat de beoogde horecagelegenheid zich juist op buurtbewoners richt, verwijzend naar bestaande horecapanden in de wijk waar vooral buurtbewoners komen. De vergunningsaanvraag staat gepland voor oktober, nadat de ontwikkelaar nog inspraakreacties van bewoners verwerkt. De discussie illustreert de lastige balans tussen stadsvernieuwing, behoud van erfgoed en leefbaarheid in kwetsbare woonwijken van Amsterdam.
Wat begrijp je niet aan beschermd stadsgezicht?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:27 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
zie bijv dit recente artikel:
[..]
https://www.parool.nl/ams(...)zo-verpest~b7834bfa/
het betreft een premium artikel, dus hier een headliner.nl artikel:
[..]
https://www.headliner.nl/(...)rd-aan-parool-276329
vroeger dacht ik bij NIMBY altijd aan ouwe, rechtse lullen, maar vanuit de linkse hoek kunnen ze er ook wat van, want waah waah 'gentrificatie' waah waah 'historisch stadsgezicht' bla bla bla
sorry hoor maar wat mij betreft halen ze die ouwe lelijke bruine bakstenendozen neer en beginnen we eens massaal aan fatsoenlijke moderne hoogbouwprojecten
ja precies. 'beschermd stadsgezicht' uit 1600 zorgt niet voor broodnodige nieuwe woningen. als het ook nog eens het aantal toeristen omlaag brengt, dan is dat helemaal een win!quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan beschermd stadsgezicht?
Hele grachtengordel ook maar gelijk plat en torenflats neerzetten?
Die broodnodige nieuwe woningen kunnen prima elders gerealiseerd worden. Het is echt complete bullshit om een historische binnenstad maar vol te willen plempen met hoogbouw vanwege woningtekorten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:31 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
ja precies. 'beschermd stadsgezicht' zorgt niet voor broodnodige nieuwe woningen. als het ook nog eens het aantal toeristen omlaag brengt, dan is dat helemaal een win!
dat moet óók gebeuren, maar binnen amsterdam is er al zo'n grote woningnood omdat vele stukken in deze stad heel inefficiënt zijn ingedeeld, dus hier is ook meer hoogbouw nodig. in azië bouwen ze al decennia lang hoog want dat moeten ze wel, hier is die nood niet andersquote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Die broodnodige nieuwe woningen kunnen prima elders gerealiseerd worden. Het is echt complete bullshit om een historische binnenstad maar vol te willen plempen met hoogbouw vanwege woningtekorten.
Er is plek zat rondom Amsterdam. Bouw desnoods heel Almere vol en zorg voor fatsoenlijk OV.
Daar wonen ook veel meer mensen dus die noodzaak is een stuk groter. Verder is bijvoorbeeld Tokio letterlijk 10x zo groot als Amsterdam dus iets als Almere zou in die contreien gewoon een wijk van Amsterdam zijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:53 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
dat moet óók gebeuren, maar binnen amsterdam is er al zo'n grote woningnood omdat vele stukken in deze stad heel inefficiënt zijn ingedeeld, dus hier is ook meer hoogbouw nodig. in azië bouwen ze al decennia lang hoog want dat moeten ze wel, hier is die nood niet anders
JA! Weg met die afgeschreven meuk. Een dak boven je hoofd is belangrijker dan een decorstuk.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:30 schreef Elan het volgende:
Hele grachtengordel ook maar gelijk plat en torenflats neerzetten?
Nou...quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
We bouwen inderdaad als een malle hier in Eindhoven
In een land als Nederland kun je nu eenmaal niet iedereen een ruime vrijstaande woning geven, nog even afgezien van het financiële plaatje.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:06 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zijn toch nooit echt linkse mensen als zij de arbeiders geen ruime vrijstaande woning met tuin gunnen? Dan lijken het toch meer op werkgevers die de arbeiders krap laten wonen.
In Nijmegen zijn er dus geen tekorten op de woningmarkt?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In Nijmegen, het Havanna aan de Waal genoemd, wordt er anders flink gebouwd.
Al jaren in Nijmegen-Noord (Waalsprong) wat flink aan het groeien is, en afgelopen jaar zijn ze begonnen met voorbereidende werkzaamheden met een ander grootschalig bouwproject.
Kap eens met altijd hetzelfde riedeltje bezigen hier. ONZ is een stukje verderop.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:06 schreef torentje het volgende:
[..]
Het zijn toch nooit echt linkse mensen als zij de arbeiders geen ruime vrijstaande woning met tuin gunnen? Dan lijken het toch meer op werkgevers die de arbeiders krap laten wonen.
Het topic gaat over woonruimte, mijn reactie is dus on-topic. Jouw persoonlijke aanval op mij is dus off-topic.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kap eens met altijd hetzelfde riedeltje bezigen hier. ONZ is een stukje verderop.
Kan wel als de werkgevers maar iets minder ruim zouden gaan wonen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In een land als Nederland kun je nu eenmaal niet iedereen een ruime vrijstaande woning geven, nog even afgezien van het financiële plaatje.
Simpele oplossingen voor simpele zielenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 17:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Kan wel als de werkgevers maar iets minder ruim zouden gaan wonen.
Dus naast een omvolking naar een nietszeggende wereldwijde eenheidsdiarree zonder gedeelde waarden/overeenkomsten ook een verbouwing naar een nietszeggende eenheidsdiarree?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 16:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
JA! Weg met die afgeschreven meuk. Een dak boven je hoofd is belangrijker dan een decorstuk.
wat is eenheids diareee?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:08 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dus naast een omvolking naar een nietszeggende wereldwijde eenheidsdiarree zonder gedeelde waarden/overeenkomsten ook een verbouwing naar een nietszeggende eenheidsdiarree?
dat mag wel ookquote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Eindhovenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
ja dat is geen randstad he met dat fraaie binnestedelijk bouwenquote:
omdat groen links het vertik om woningen te bouwen , alles moet op het dorpsplein gebouwd wordenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 15:53 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
dat moet óók gebeuren, maar binnen amsterdam is er al zo'n grote woningnood omdat vele stukken in deze stad heel inefficiënt zijn ingedeeld, dus hier is ook meer hoogbouw nodig. in azië bouwen ze al decennia lang hoog want dat moeten ze wel, hier is die nood niet anders
Dat je in het kader van diversiteit alle rassen, volken, religies en wat al niet meer actief binnen haalt en door elkaar husselt maar dat als alle steden en landen dat doen de diversiteit afneemt omdat alles dan dezelfde mengelmoes zonder gedeelde waarden is geworden.quote:
Links, rechts, ze vinden het allebei, om andere redenen niet leuk. En andere dingen. Op het moment is was de BBB natuurlijk de grote dwarsligger en die zijn niet links.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
omdat groen links het vertik om woningen te bouwen , alles moet op het dorpsplein gebouwd worden
Ja, zoals het centrum van alle grote steden er tegenwoordig hetzelfde uitziet. Met dezelfde winkels en merken. Voor ongeveer dezelfde prijs (of in ieder geval hier in Europa). Een paar honderd meter buiten de winkelstraten wordt het authentieker.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:52 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat je in het kader van diversiteit alle rassen, volken, religies en wat al niet meer actief binnen haalt en door elkaar husselt maar dat als alle steden en landen dat doen de diversiteit afneemt omdat alles dan dezelfde mengelmoes zonder gedeelde waarden is geworden.
Die authenticiteit wordt er dus zo hard en snel mogelijk uit gesloopt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, zoals het centrum van alle grote steden er tegenwoordig hetzelfde uitziet. Met dezelfde winkels en merken. Voor ongeveer dezelfde prijs (of in ieder geval hier in Europa). Een paar honderd meter buiten de winkelstraten wordt het authentieker.
Lijkt me ook niet echt comfortabel, maar ja, maakt niet uit; woonruimte voor asielzoekers is belangrijker.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Welke kerel laat zijn kind in een garagebox slapen.
Heeft u kinderen? Ja ja, in de garagebox!
stikstof he , lastig hoorquote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Welke kerel laat zijn kind in een garagebox slapen.
Heeft u kinderen? Ja ja, in de garagebox!
Tja, koop jij ook Nederlandse producten in plaats van Chinese, als ze een heel stuk duurder zijn? Dat is het probleem. Wat jij beschrijft is een symptoom. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zetten, moet je ook de minder leuke consequenties daarvan accepteren.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Die authenticiteit wordt er dus zo hard en snel mogelijk uit gesloopt.
En de mensen die er rondlopen: dat moet ook overal hetzelfde worden.
blijft de vraag hoe je als man je eigen kind in een garagebox laat leven.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet echt comfortabel, maar ja, maakt niet uit; woonruimte voor asielzoekers is belangrijker.
Niet met logica aan proberen te komen, dat heeft geen nut.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
blijft de vraag hoe je als man je eigen kind in een garagebox laat leven.
je hebt het kind verwerkt, je was daar zelf bij. nu een aantal jaar later laat je datzelfde kind in een garagebox overnachten. hoezo is dat opeens de schuld van een asielzoeker.
Als je x aantal woningen hebt en y aantal woningen aan asielzoekers geeft blijft er een lager getal dan de oorspronkelijke x over.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
blijft de vraag hoe je als man je eigen kind in een garagebox laat leven.
je hebt het kind verwerkt, je was daar zelf bij. nu een aantal jaar later laat je datzelfde kind in een garagebox overnachten. hoezo is dat opeens de schuld van een asielzoeker.
Stop toch eens met die asielzoekers. De kans is namelijk 100% dat die kinderen ook in de garagebox zouden slapen als we geen asielzoekers hadden. Ja, de woningmarkt is oververhit. Dan blijft het verhaal dat een man en vrouw een kind op de wereld zetten en dat de man vervolgens blijkbaar geen verantwoordelijkheid meer neemt.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als je x aantal woningen hebt en y aantal woningen aan asielzoekers geeft blijft er een lager getal dan de oorspronkelijke x over.
x - y = < = x
Of dat niet kan. Men heeft de toekomst immers niet in eigen hand. Dat kan men zich vaak slecht voorstellen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
en dat de man vervolgens blijkbaar geen verantwoordelijkheid meer neemt.
Hoe dat dan?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Stop toch eens met die asielzoekers. De kans is namelijk 100% dat die kinderen ook in de garagebox zouden slapen als we geen asielzoekers hadden. Ja, de woningmarkt is oververhit. Dan blijft het verhaal dat een man en vrouw een kind op de wereld zetten en dat de man vervolgens blijkbaar geen verantwoordelijkheid meer neemt.
of dacht je dat die man dan ook in een garagebox slaapt?
Dit is je reinste kolder en dat weet je. Waarom doe je dat, desinformatie verspreiden?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:51 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoe dat dan?
Zonder asielzoekers zou er geen tekort zijn aan sociale huurwoningen en kan zo iemand snel geholpen worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dit is je reinste kolder en dat weet je. Waarom doe je dat, desinformatie verspreiden?
Begin anders een soort BPOC2025 en vraag om donaties.Ja, het probleem is dat het cumulatief is, 5-10% over een periode van 10-20 jaar kan makkelijk dit probleem veroorzaken. Het is ook dweilen met de kraan open als het niet mogelijk is de instroom een aantal jaren stop te zetten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ceterum censeo Turciam delendam esse.
Ja, ik koop (zover mogelijk) alles Nederlands, Italiaans (kleding met name) of anders Europees.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
Tja, koop jij ook Nederlandse producten in plaats van Chinese, als ze een heel stuk duurder zijn? Dat is het probleem. Wat jij beschrijft is een symptoom. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zetten, moet je ook de minder leuke consequenties daarvan accepteren.
dan nu de realiteit: het is niet mogelijk om de instroom stop te zetten. ook niet voor een paar jaar.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, het probleem is dat het cumulatief is, 5-10% over een periode van 10-20 jaar kan makkelijk dit probleem veroorzaken. Het is ook dweilen met de kraan open als het niet mogelijk is de instroom een aantal jaren stop te zetten.
Dashiki.quote:Op maandag 2 juni 2025 18:17 schreef F0czuks het volgende:
Ik heb nooit gesteld dat de grens dicht moet, mijn redenatie gaat uit vanuit de functie van de staat; die is er om de burger te dienen, niet de niet-burger. Het kan niet zo zijn dat het mensenrecht op behoorlijke huisvesting geschonden wordt door de opvang van asielzoekers, de rechten van inwoners van een land dienen altijd boven die van nieuwkomers te liggen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dan nu de realiteit: het is niet mogelijk om de instroom stop te zetten. ook niet voor een paar jaar.
zolang er oorlog is en krankzinnige regimes zoals in Syrië, zal er instroom zijn. kijk maar terug in de cijfers. oorlog: hoge instroom. geen oorlog: lage instroom.
grens dicht? heb je al gezien hoeveel mogelijkheden er zijn om de grens over te steken?
en steeds meer krijgt zolang dat stikstof gezeur aan houdquote:Op maandag 2 juni 2025 19:22 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik ben geen PVV aanhanger, ik duid slechts waarom de PVV zoveel aanhang heeft.
quote:Op dinsdag 3 juni 2025 14:31 schreef torentje het volgende:
[..]
Onder links beleid zou iedere arbeider een ruime vrijstaande woning met tuin krijgen, dan zouden niet slechts de werkgevers ruim wonen.
Ook als het volledig bestaat uit Chinese onderdelen, die ze hier alleen maar in elkaar hebben gezet?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:06 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Ja, ik koop (zover mogelijk) alles Nederlands, Italiaans (kleding met name) of anders Europees.
Tegen onderdrukkende en intimiderend werkgevers zoals jou heb ik en alle andere arbeiders dan ook veel steun en hulp nodig. Toch?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Whahahaahahahhahah. Jaloerse kraai weer hoor.
Heb je gezien wat dat beleid voor uitwerking heeft op sociaal vlak?
Dat heet communisme en zat vooral in Oost Europa.
Dat is de belofte maar je krijgt grijze monotone kleine flatjes met amper buiten.
En mag er niet over zeuren
Zoek hulp.
Vroeger was dat zo, ja. Tegenwoordig is de staat er voor de bedrijven en aandeelhouders, niet voor de burgers. Die zijn melkkoeien. Ze houden zich niet eens meer aan de grondwet, dat is ook achterhaald.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik heb nooit gesteld dat de grens dicht moet, mijn redenatie gaat uit vanuit de functie van de staat; die is er om de burger te dienen, niet de niet-burger. Het kan niet zo zijn dat het mensenrecht op behoorlijke huisvesting geschonden wordt door de opvang van asielzoekers, de rechten van inwoners van een land dienen altijd boven die van nieuwkomers te liggen.
Het is ook noodzakelijk om illegaliteit strafbaar te maken, dat lijkt me beter dan de grenzen te sluiten.
Je pleit voor een revolutie?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Vroeger was dat zo, ja. Tegenwoordig is de staat er voor de bedrijven en aandeelhouders, niet voor de burgers. Die zijn melkkoeien. Ze houden zich niet eens meer aan de grondwet, dat is ook achterhaald.
Wederom een aanname van je door je zieke geest.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:22 schreef torentje het volgende:
[..]
Tegen onderdrukkende en intimiderend werkgevers zoals jou heb ik en alle andere arbeiders dan ook veel steun en hulp nodig. Toch?
Misschien wel beter ja.quote:
Ik heb een "Designed by Apple California, made in India" iPhonequote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:20 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ook als het volledig bestaat uit Chinese onderdelen, die ze hier alleen maar in elkaar hebben gezet?
Ja, maar bijvoorbeeld ook met fietsen. Het frame maken ze misschien nog hier, maar de rest niet meer. Bij een elektrische fiets komt ook de motor van Bosch niet uit een Duitse fabriek. Die hebben tegenwoordig ook alles uitbesteed.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:36 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Ik heb een "Designed by Apple California, made in India" iPhone
Maar serieus, bij electronica ontkom je nagenoeg niet aan Chinese fabricatie. Vrijwel alle bekende merken wordt door bedrijven als FoxConn e.d. in elkaar geschroefd.
Nee, maar elaboreer. Op zich geen oninteressant idee.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:34 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoezo? Wist je dat dan nog niet?
Artikel 120 van de grondwet is nog niet zo lang geleden aangepast op zo'n manier, dat je het zo kunt interpreteren dat nieuwe wetten niet meer getoetst hoeven te worden aan de grondwet. Dus dat gebeurt ook niet meer. Er is daarom ook geen echte noodzaak meer om wetten te maken die er voor zorgen dat de regering zich aan zijn plichten ten opzichte van de burgers houd.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, maar elaboreer. Op zich geen oninteressant idee.
Ja, dat zeg ik. Electronica. En ja klopt, maar aan de andere kant moeten ze ook wel om nog enigzins te kunnen concurreren met de AliExpressen en Temu's van vandaag de dag.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ja, maar bijvoorbeeld ook met fietsen. Het frame maken ze misschien nog hier, maar de rest niet meer. Bij een elektrische fiets komt ook de motor van Bosch niet uit een Duitse fabriek. Die hebben tegenwoordig ook alles uitbesteed.
Ze worden alleen nog in de EU in elkaar gezet, omdat je anders veel importbelasting moet betalen.
Dus, als je Nederlands of Europees koopt, hoe Nederlands of Europees is het dan nog? Het is wel een stuk duurder, dus die extra winst gaat dan naar de aandeelhouders. Die hier vaak ook niet vandaan komen.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:55 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. Electronica. En ja klopt, maar aan de andere kant moeten ze ook wel om nog enigzins te kunnen concurreren met de AliExpressen en Temu's van vandaag de dag.
Ja, dat is 'onze' eigen stomme schuld geweest, alles lekker uitbesteden aan lagelonenlanden om zoveel mogelijk kosten te besparen... ten bate van diezelfde aandeelhouders.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:58 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus, als je Nederlands of Europees koopt, hoe Nederlands of Europees is het dan nog? Het is wel een stuk duurder, dus die extra winst gaat dan naar de aandeelhouders. Die hier vaak ook niet vandaan komen.
Dat doen we ons zelf aan hè. Als Amsterdam alle werkgelegenheid naar zich toetrekt en daarmee werknemers dan zul je ze ergens moeten huisvesten.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 19:08 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dus naast een omvolking naar een nietszeggende wereldwijde eenheidsdiarree zonder gedeelde waarden/overeenkomsten ook een verbouwing naar een nietszeggende eenheidsdiarree?
Het is geen aanname, want jij steunt de onderdrukkende en intimiderend werkgevers en hebt vrees dat je ooit helemaal alleen komt te staan voor een echt linkse meerderheid.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wederom een aanname van je door je zieke geest.
Zoek hulp.
Sinds wanneer heb jij als fulltime steuntrekker last van werkgevers?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:35 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is geen aanname, want jij steunt de onderdrukkende en intimiderend werkgevers en hebt vrees dat je ooit helemaal alleen komt te staan voor een echt linkse meerderheid.
Ik ben het regelmatig redelijk eens met je achterliggende gedachte, maar je trekt het meestal wel in het extreme. Dat kun je beter niet doen. Zo zwart-wit is het ook allemaal niet.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:35 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is geen aanname, want jij steunt de onderdrukkende en intimiderend werkgevers en hebt vrees dat je ooit helemaal alleen komt te staan voor een echt linkse meerderheid.
Een interessante interpretatie.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 21:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Artikel 120 van de grondwet is nog niet zo lang geleden aangepast op zo'n manier, dat je het zo kunt interpreteren dat nieuwe wetten niet meer getoetst hoeven te worden aan de grondwet. Dus dat gebeurt ook niet meer. Er is daarom ook geen echte noodzaak meer om wetten te maken die er voor zorgen dat de regering zich aan zijn plichten ten opzichte van de burgers houd.
Verder zijn ze al ruim 30 jaar onder leiding van de VVD alle collectieve voorzieningen aan het privatiseren en uit aan het besteden aan de gemeentes, terwijl de belastingen voor bedrijven en rijken steeds lager zijn geworden. De uitkeringen zijn in 2015 verhoogd, maar tegelijkertijd helemaal uitgekleed.
De zorg, het onderwijs en OV moeten ook zo snel mogelijk winst gaan maken. En daarom is de kwaliteit daarvan steeds verder achteruit gegaan, terwijl de kosten blijven stijgen. Er valt natuurlijk ook (bijvoorbeeld) veel meer geld te verdienen aan auto's dan aan het OV.
Dat was de korte versie.
Voor dingen die je in de winkel kunt kopen werkt een vrije markt aardig, totdat het een monopolie (of kartel) wordt. Bij collectieve voorzieningen en infrastructuur heb je geen of maar heel weinig keus. Zeker als je er dan ook nog zoveel mogelijk verdienmodellen in stopt, door het iedere keer uit te besteden, dan laat het zich raden wat er gebeurt. Je maakt er dan in 1 klap een hele set monopolies van.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een interessante interpretatie.
Het lijkt me inderdaad wel een goed idee om af te stappen van staatsmonopolies. Het probleem is niet precies het privatizeren, maar het privatizeren als er geen markt mogelijk is; dan krijg je het slechtste van beide werelden.
Het probleem wat ik wel zie is dat we eigenlijk een overheid hebben die steeds minder doet en steeds meer kost. Vergelijken we de relatieve uitgave qua bnp, dan zitten we aan de top van wat de maatschappij kan dragen, echter, het lijkt in de praktijk alsof de overheid steeds minder doet.
Dat klopt wel. Het lijkt overigens soms zelfs zo dat een markt zo wordt ingericht zodat er enkel een monopolie mogelijk is.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:49 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Voor dingen die je in de winkel kunt kopen werkt een vrije markt aardig, totdat het een monopolie (of kartel) wordt. Bij collectieve voorzieningen en infrastructuur heb je geen of maar heel weinig keus. Zeker als je er dan ook nog zoveel mogelijk verdienmodellen in stopt, door het iedere keer uit te besteden, dan laat het zich raden wat er gebeurt. Je maakt er dan in 1 klap een hele set monopolies van.
Die monopolies verbieden een winstoogmerk te hebben lost niets op, want er zijn ontelbaar veel manieren om dat geld er toch uit te halen. Zeker als de regering zijn handen er van af trekt of het bij de onderbetaalde gemeentes legt. Je betaalt dus steeds meer voor steeds minder.
Jij kent mij blijkbaar beter dan ik zelf.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:35 schreef torentje het volgende:
[..]
Weg kwijt, projectie's, fantasie, leeft in een alternatieve werkelijkheid.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:39 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb jij als fulltime steuntrekker last van werkgevers?
Oei, laatst ben ik helemaal afgefikt om de wat meer genuanceerde versie van die mening, namelijk dat je er als (potentieel) ouder goed aan zou doen om eerst o.a. je financiën op orde te hebben voordat je aan kinderen begint.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:46 schreef cosmosis het volgende:
100% de schuld van de ouders, kun je kinderen niet betalen, neem ze niet....
ik ben altijd heet, fakkels zijn voor de sfeerquote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:49 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Oei, laatst ben ik helemaal afgefikt om de wat meer genuanceerde versie van die mening, namelijk dat je er als (potentieel) ouder goed aan zou doen om eerst o.a. je financiën op orde te hebben voordat je aan kinderen begint.
Ik koop sowieso zo weinig mogelijk. Als ik zie hoe makkelijk veel mensen van alles (uit China) thuis laten komenquote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Tja, koop jij ook Nederlandse producten in plaats van Chinese, als ze een heel stuk duurder zijn? Dat is het probleem. Wat jij beschrijft is een symptoom. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zetten, moet je ook de minder leuke consequenties daarvan accepteren.
Het leven loopt niet altijd zoals gehoopt/gepland.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:46 schreef cosmosis het volgende:
Ja maar mijn glazen bol zei dat het kon!quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:46 schreef cosmosis het volgende:
Alleen kinderen nemen als je in een LAT-relatie bent dusquote:Op woensdag 4 juni 2025 09:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja maar mijn glazen bol zei dat het kon!
Je partner kan overlijden, je kunt werkloos raken, je kunt allebei werkloos raken, de belastingdienst kan aankloppen voor toeslagen, het UWV kan je breken, je kunt invalide raken en de belangrijkste reden die geld voor 60% van de relaties: die kan klappen. Het laatste scenario is dus precies waar het in de meeste gevallen fout gaat.
"Ja maar dan moet je maar geen kinderen nemen als je weet dat je gaat scheiden!"
Waarvan akte. En nu?quote:Op woensdag 4 juni 2025 10:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is in Nederland helaas al een tijd zo dat veel stellen geen kinderen nemen vanwege hun onzekere woonsituatie.
De gehele bevolkingsgroei bestaat uit immigratie.
Je kunt monopolies het beste nationaliseren. Als je het laat doen door ambtenaren, dan doen ze het als dienstverlening voor de burgers. Er is geen winstoogmerk. En je kunt via stemmen het functioneren beïnvloeden.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat klopt wel. Het lijkt overigens soms zelfs zo dat een markt zo wordt ingericht zodat er enkel een monopolie mogelijk is.
Bijvoorbeeld facetten van de zorg kunnen prima functioneren als markt, bijvoorbeeld huisartsen. Maar juist door alles in een verzekeringspakket te gooien is concurrentie en diversificatie onmogelijk.
Wat dacht je overigens van de verregaande centralisatie?
De werkgevers gunnen de arbeiders toch geen ruime vrijstaande woning met tuin, zodat ook de arbeiders zelfredzaam zouden kunnen zijn? Dus ik heb daar al vanaf mijn geboorte last van.quote:Op dinsdag 3 juni 2025 22:39 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Sinds wanneer heb jij als fulltime steuntrekker last van werkgevers?
Ik ga wel een gesprek aan met mijn driejarige dochter. Daar komen meer coherente teksten uit dan deze wartaal.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:10 schreef torentje het volgende:
[..]
De werkgevers gunnen de arbeiders toch geen ruime vrijstaande woning met tuin, zodat ook de arbeiders zelfredzaam zouden kunnen zijn? Dus ik heb daar al vanaf mijn geboorte last van.
En iedereen die dat goed praat of bagatelliseert is een werkgever.
Trump probeert de productie van dingen weer terug te halen naar de VS. Dat is een hopeloze zaak. Niet eens omdat de mensen daar zo duur zijn, want je kunt veel automatiseren. Maar gewoon omdat de kennis en fabrieken niet meer aanwezig zijn. Die kennis zit tegenwoordig in Shenzhen en daar staan ook de fabrieken. En je moet dan ook alle onderdelen zelf gaan produceren. Dat is heel verstrekkend.quote:Op woensdag 4 juni 2025 08:13 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Ik koop sowieso zo weinig mogelijk. Als ik zie hoe makkelijk veel mensen van alles (uit China) thuis laten komen
Doe ook jaren met kleding. Mijn vorige zomerjas: >10 jaar mee gedaan. Ik koop zelden wat op AliExpres, 1x in de 2 jaar of zo. Temu nog nooit wat gekocht.
Maar dat staat grotendeels los van je lokale identiteit: je kunt ook een eigen identiteit houden maar wel handel drijven met anderen.
Ik weet het, werkgevers hebben liever gekken die het werk onderbetaald voor hun doen.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:19 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ik ga wel een gesprek aan met mijn driejarige dochter. Daar komen meer coherente teksten uit dan deze wartaal.
Sinds 2010 is het aantal banen in de industriële productie met 20 miljoen toegenomen. Dat na een daling van 85 miljoen in de periode 1980 tot 2010. Het is wel degelijk mogelijk om een deel van de productie terug te brengen, maar teruggaan naar de niveaus van voor 1980 is echt niet mogelijk en dat komt met name door de al aangehaalde automatisatie.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Trump probeert de productie van dingen weer terug te halen naar de VS. Dat is een hopeloze zaak. Niet eens omdat de mensen daar zo duur zijn, want je kunt veel automatiseren. Maar gewoon omdat de kennis en fabrieken niet meer aanwezig zijn. Die kennis zit tegenwoordig in Shenzhen en daar staan ook de fabrieken. En je moet dan ook alle onderdelen zelf gaan produceren. Dat is heel verstrekkend.
moet ik mijn kind salaris geven?quote:Op dinsdag 3 juni 2025 23:46 schreef cosmosis het volgende:
Moet je werk vinden met een fatsoenlijk salaris.quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:10 schreef torentje het volgende:
[..]
De werkgevers gunnen de arbeiders toch geen ruime vrijstaande woning met tuin, zodat ook de arbeiders zelfredzaam zouden kunnen zijn? Dus ik heb daar al vanaf mijn geboorte last van.
quote:Op woensdag 4 juni 2025 11:10 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat eerste wist ik niet. Is dat voor de VS? In welke sectoren? Dingen zoals autofabrieken voor buitenlandse merken?quote:Op woensdag 4 juni 2025 16:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Sinds 2010 is het aantal banen in de industriële productie met 20 miljoen toegenomen. Dat na een daling van 85 miljoen in de periode 1980 tot 2010. Het is wel degelijk mogelijk om een deel van de productie terug te brengen, maar teruggaan naar de niveaus van voor 1980 is echt niet mogelijk en dat komt met name door de al aangehaalde automatisatie.
In de VS loopt de autoproductie alleen maar af. Al decennia.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dat eerste wist ik niet. Is dat voor de VS? In welke sectoren? Dingen zoals autofabrieken voor buitenlandse merken?
De meeste autoindustrie en autoonderdelen industrie zit in San Luis Potosí en Querétaro in México in de volgende industriële parken:quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat eerste wist ik niet. Is dat voor de VS? In welke sectoren? Dingen zoals autofabrieken voor buitenlandse merken?
Ondertussen zijn in China de meeste fabrieken ook geautomatiseerd en het is natuurlijk maar de vraag of ze naar India verplaatsen veel goedkoper gaat zijn.
Het belangrijkste argument voor automatisering is trouwens niet eens de afname van de loonkosten, maar de consistentie. Ieder product is (binnen specifieke marges) van dezelfde kwaliteit. Iets wat je niet kunt zeggen bij handmatige productie.
Jij bent dus ook al een vriend van de asociale werkgevers en waarschijnlijk zelf een asociale werkgever, goed dat ik dat weet.quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]hoezo een verknipt beeld van de werkelijkheid..
Ik heb even zitten zoeken en de grootste industrie in de VS zijn huizen. Die gaan gemiddeld tussen de 50 en 63 jaar mee. De meeste zijn ook van hout, alleen in het centrum van de steden zie je veel steen (beton). Productie doet het volgende volgens de regering:quote:Op woensdag 4 juni 2025 17:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De meeste autoindustrie en autoonderdelen industrie zit in San Luis Potosí en Querétaro in México in de volgende industriële parken:
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Toyota Fabriek:
India is natuurlijk wel interessant voor productie, maar het kostenverschil met China is niet groot genoeg zodat het risicovol is. Bovendien zit je in China met een ontwikkelende interne markt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |