Dit gebeurt vrijwel nooit man. Er worden veel meer mensen doodgereden in het verkeer. Alle auto's maar verbieden?quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:32 schreef The-BFG het volgende:
Trieste afloop... Blijft te vaak gebeuren dat een man tot dit soort acties over gaat. Deze gaf ook nog een signalen in zijn sociale kring.
Mss moet er toch eens gekeken hoe we mannen in dit soort situaties beter in de gaten kunnen houden. Al is het maar zeer regelmatig contact met een psycholoog ofzo. Maar ja wachtlijsten GGZ..
Want schijnbaar is zelfs een aanwezig sociaal vangnet niet (altijd) genoeg..
Doe eens even rustig.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:33 schreef roos94 het volgende:
Begrijp ik goed dat er 60k (!) Moet worden opgehaald voor de begrafenis?
Denk niet dat je dat gaat lukken.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:32 schreef The-BFG het volgende:
Trieste afloop... Blijft te vaak gebeuren dat een man tot dit soort acties over gaat. Deze gaf ook nog een signalen in zijn sociale kring.
Mss moet er toch eens gekeken hoe we mannen in dit soort situaties beter in de gaten kunnen houden. Al is het maar zeer regelmatig contact met een psycholoog ofzo. Maar ja wachtlijsten GGZ..
Nee. Ze begonnen met 14.000 euro maar daar zitten ze al ruim overheen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:33 schreef roos94 het volgende:
Begrijp ik goed dat er 60k (!) Moet worden opgehaald voor de begrafenis?
Vaak genoeg om iig iets te doen. Beetje begeleiding kan geen kwaad.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dit gebeurt vrijwel nooit man. Er worden veel meer mensen doodgereden in het verkeer. Alle auto's maar verbieden?
Het begon om 11:28 uur met ¤ 6k.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:39 schreef maily het volgende:
[..]
Nee. Ze begonnen met 14.000 euro maar daar zitten ze al ruim overheen.
Nee hoor, ook moeders die hun bloedjes ombrengen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:32 schreef The-BFG het volgende:
Trieste afloop... Blijft te vaak gebeuren dat een man tot dit soort acties over gaat. [..]
Sowieso denk ik dat een situatie van een vechtscheiding een grotere factor is dan geslacht...quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:47 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Nee hoor, ook moeders die hun bloedjes ombrengen.
Naja, 95 van de 100 keer is het wel een man laten we eerlijk wezen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sowieso denk ik dat een situatie van een vechtscheiding een grotere factor is dan geslacht...
Nee. Het gebeurd ook dat een man of vrouw de kinderen doodt als ze nog samen zijn. En er geen signalen waren dat ze uit elkaar zouden gaan.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sowieso denk ik dat een situatie van een vechtscheiding een grotere factor is dan geslacht...
Ik ken de cijfers niet, maar mannen zullen misschien ook wel relatief vaker degene zijn die hun kinderen minder zien, etc.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Naja, 95 van de 100 keer is het wel een man laten we eerlijk wezen.
https://www.nidaa.nl/neonaticidequote:Op woensdag 21 mei 2025 15:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zullen meerdere factoren zijn, maar denk dat vechtscheiding wel de meest voorkomende is.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee. Het gebeurd ook dat een man of vrouw de kinderen doodt als ze nog samen zijn. En er geen signalen waren dat ze uit elkaar zouden gaan.
Bijvoorbeeld bij zware financiële problemen of als de man zijn baan verliest.
Ik kan me herinneren dat er tijdens de kredietcrisis ineens heel veel familiedrama’s plaatsvonden. Toen besloot de politiek en de media daar niet meer te veel aandacht aan te besteden, ivm copycat gedrag.
Er kunnen dus vele oorzaken zijn dat dit gebeurd.
Wel interessant, wist ik niet.quote:
quote:Zeven vormen van kinderdoding
De wetenschap onderscheidt zeven vormen van kinderdoding:
Acuut psychische doding: als gevolg van een ernstige storing bij de dader
Doding van een ongewenst kind: vaak voorkomend bij minderjarige moeders
Doding uit wraak: één ouder doodt een of meer kinderen wegens onmin met de andere ouder, bijvoorbeeld bij een scheiding
Onbedoelde doding: vaak uit de hand gelopen kindermishandeling, zoals het shaken-baby-syndroom; het kan ook gebeuren dat een te vondeling gelegd kind te laat wordt ontdekt
Genadedoding: bij een kind met een zware handicap of ziekte; deze praktijk kwam en komt nog voor in ziekenhuizen, onder de verpleegkundige staf ('uw baby heeft een zware longontsteking opgelopen')
Geschonden eer: bij ouders die uit een cultuur met nadrukkelijk eerbetoon komen.
Wegens verkeerd geslacht: in landen als China en India worden jongens meer gewenst dan meisjes, die daardoor vaker het slachtoffer zijn van kindermoord.
Omdat je 200% zekerheid wil geven aan nabestaanden, is dat zo moeilijk te snappen?quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:00 schreef kurk_droog het volgende:
Hoe zit dat nou met de auto vinden en pas veel later zeggen van dat het nog vastgesteld moet worden. Ze zien toch meteen dat er 2 kinderen en een man in die auto zitten.
Ze mogen toch niet zomaar roepen dat zij het zijn als ze niet geidentificeerd zijn slimpiequote:Op woensdag 21 mei 2025 16:00 schreef kurk_droog het volgende:
Hoe zit dat nou met de auto vinden en pas veel later zeggen van dat het nog vastgesteld moet worden. Ze zien toch meteen dat er 2 kinderen en een man in die auto zitten.
Zelfde als mh17, ja kans is op Nederlandse slachtoffers ..Ja duuuuh...dat ding vertrok vanaf Schiphol.
Kleine gok, maar heel misschien omdat ze het eerst 100% zeker willen weten voordat ze het naar buiten brengen?quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:00 schreef kurk_droog het volgende:
Zelfde als mh17, ja kans is op Nederlandse slachtoffers ..Ja duuuuh...dat ding vertrok vanaf Schiphol.
Je zult wel officieel moeten identificeren en zo.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:00 schreef kurk_droog het volgende:
Handig dat ze niet in de microfoon praat.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Persco: https://nos.nl/livestream(...)amen-jeffrey-en-emma
Hoezo, hoe zit dat nou?quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:00 schreef kurk_droog het volgende:
En familie moet eerst ingelicht zijn enz.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:01 schreef Questular het volgende:
[..]
Kleine gok, maar heel misschien omdat ze het eerst 100% zeker willen weten voordat ze het naar buiten brengen?
Maar nevernooitniet 50,000 euro tenzij je alles van goud wil en iedereen dan ook het gouden servies nog mee naar huis wil geven.quote:Op woensdag 21 mei 2025 14:44 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat een uitvaart heel duur is.
Dat wist ik niet, I stand corrected.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:10 schreef jcdragon het volgende:
Gofundme past automatisch het bedrag aan op basis van de kenmerken en prestaties van de inzamelingsactie.
https://support.gofundme.(...)Je-doelbedrag-kiezen
Dat kan ook. Je kunt dat automatisch aanpassen ook uitzetten, lees ik.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:07 schreef BE het volgende:
[..]
Maar nevernooitniet 50,000 euro tenzij je alles van goud wil en iedereen dan ook het gouden servies nog mee naar huis wil geven.
Het is ze gegund hoor, daar niet van en het restbedrag zal voor moeder zeer welkom zijn, maar het doelbedrag staat inmiddels op 60,000 euro. Ik snap dat nooit zo goed. Je kunt toch ook zeggen 'hiermee moeten we het kunnen doen, hartelijk dank iedereen'.
Toen ik dat zei stond het nog niet op ¤50.000.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:07 schreef BE het volgende:
[..]
Maar nevernooitniet 50,000 euro tenzij je alles van goud wil en iedereen dan ook het gouden servies nog mee naar huis wil geven.
Het is ze gegund hoor, daar niet van en het restbedrag zal voor moeder zeer welkom zijn, maar het doelbedrag staat inmiddels op 60,000 euro. Ik snap dat nooit zo goed. Je kunt toch ook zeggen 'hiermee moeten we het kunnen doen, hartelijk dank iedereen'.
[..]
Dat wist ik niet, I stand corrected.
Ik versta de vragen niet.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:02 schreef Ama het volgende:
[..]
Handig dat ze niet in de microfoon praat.
Het is niet eens gezegd dat het geld goed terecht gaat komen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:07 schreef BE het volgende:
[..]
[..]
Dat wist ik niet, I stand corrected.
Geluid bij persconferenties hoort slecht te zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:18 schreef r_one het volgende:
Kan nou werkelijk niet een of andere Handige Harry effe die microfoons fixen?
Het is de ALV van de lokale korfbalvereniging niet .....quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geluid bij persconferenties hoort slecht te zijn.
Tradities hebben het al zwaar genoeg, laten we deze traditie behouden.
quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:20 schreef Viv het volgende:
[..]
Het is niet eens gezegd dat het geld goed terecht gaat komen.De organisator heeft nergens bewijs geleverd dat ze in contact staat met de familie. En de foto's die erbij staan, komen uit de media.
Dat is best makkelijk te achterhalen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:20 schreef Allesreiniger het volgende:
de vraag die gesteld moet worden: wat is er waar van dat belletje naar die vriend in de avond?
Lijkt mij dat hij al heel snel het water in is gereden.
Lijkt mij ook, maar zou wel een gestoord verhaal worden als die vent een grote fantast was die voor tv dit statement gaf.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:23 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat is best makkelijk te achterhalen.
Ik zag dat op Facebook de broer van de kindjes wel het bericht deelde van de go fund me.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:20 schreef Viv het volgende:
[..]
Het is niet eens gezegd dat het geld goed terecht gaat komen.De organisator heeft nergens bewijs geleverd dat ze in contact staat met de familie. En de foto's die erbij staan, komen uit de media.
Ze heet ook nog Duit van haar achternaamquote:Op woensdag 21 mei 2025 16:20 schreef Viv het volgende:
[..]
Maar als het een fantast was, dan zal de politie dat wel hebben ontdekt en verder dit als irrelevant opzij geschoven.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:25 schreef Allesreiniger het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar zou wel een gestoord verhaal worden als die vent een grote fantast was die voor tv dit statement gaf.
Ik ben ouder hèquote:
https://www.hartvannederl(...)ameling-jeffrey-emmaquote:Op woensdag 21 mei 2025 16:20 schreef Viv het volgende:
[..]
WABLIEF ?quote:
Ah fijn, dank jequote:Op woensdag 21 mei 2025 16:28 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)ameling-jeffrey-emma
Vast wel, ga je toch nooit zien en dat moet ook zo blijven.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:34 schreef klaasweetalles het volgende:
Wat ik me afvraag of ze al camerabeelden hebben van de omgeving waar die auto te water is geraakt
Ja.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:34 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[..]
Bizar
Wat ik me afvraag of ze al camerabeelden hebben van de omgeving waar die auto te water is geraakt
https://www.telegraaf.nl/(...)hijnlijk-verdrinkingquote:We bekijken nu specifiek camerabeelden rond de vindlocatie", geeft ze als inkijkje in het onderzoek.
Als een lichaam al 3-4 dagen in het water ligt ziet het er waarschijnlijk heel wat anders uit. Je kunt wel blijven roeptoeteren, maar gedegen onderzoek is belangrijker dan het van de hoogste toren willen schreeuwen en "de eerste" willen zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:39 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat zie je toch meteen. Ik bedoel dat de identificatie al voor de media had gekund toch. Letterlijk de auto met nummerplaat met 3 mensen erin....
Je verwacht t niet.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:28 schreef yvonne het volgende:
Door verdrinking om het leven gekomen. Godverdegodver.
Jequote:Op woensdag 21 mei 2025 16:28 schreef yvonne het volgende:
Door verdrinking om het leven gekomen. Godverdegodver.
Mevrouw woonde tijdelijk bij haar zus, ze leefden samen met Klaas van zijn AOW.quote:
Uitvaart nog tikkie duurder en kinderen zijn gratis meeverzekerd met ouders.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mevrouw woonde tijdelijk bij haar zus, ze leefden samen met Klaas van zijn AOW.
Het zal geen vetpot geweest zijn en een uitvaartverzekering is dan duur.
Ja, maar veel mensen denken daar niet over na.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:44 schreef roos94 het volgende:
[..]
Uitvaart nog tikkie duurder en kinderen zijn gratis meeverzekerd met ouders.
Handig.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, maar veel mensen denken daar niet over na.
Dat staat er helemaal niet, met je rare conclusies.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:50 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Moet ik hieruit concluderen dat hij tegen zijn vrienden had gezegd dat hij het water in zou rijden????
Daar moet de politie wel onderzoek naar doen vind ik...
Die vrienden hadden zijn banden moeten lek steken......
Klaas is een trol, beter reageer je niet.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat staat er helemaal niet, met je rare conclusies.
Oh kijk. We hebben een nieuwe richting om met de vinger naar te wijzen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:50 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Moet ik hieruit concluderen dat hij tegen zijn vrienden had gezegd dat hij het water in zou rijden????
De politie had vrijdag al actie moeten ondernemen toen ze bij die knaker aan de deur stonden.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:50 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
in dronken situaties komen vaak emoties naar boven die tot een bepaald soort handelen leidt waar men toe in staat isquote:Op woensdag 21 mei 2025 16:55 schreef vencodark het volgende:
Die vrienden hebben vast de sleutel afgenomen omdat Klaas met z’n (zatte?) kop irrationeel deed of verward was.
Ze hadden niet kunnen gokken dat hij snel een reserve ter beschikking had en zover zou gaan die kinderen erin mee te nemen.
Actie ondernemen op wat? We hebben geen flauw idee wat er gaande was toen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:56 schreef vosss het volgende:
[..]
De politie had vrijdag al actie moeten ondernemen toen ze bij die knaker aan de deur stonden.
Het kan toch nooit dat vrijdag alles pais en vree is en zaterdag iemand zichzelf en zijn kinderen een kopje kleiner wil maken?
Politie heeft hier steken laten vallen lijkt mij.
Je was er bij? Zo niet dan is dit slechts een domme conclusie.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:56 schreef vosss het volgende:
[..]
De politie had vrijdag al actie moeten ondernemen toen ze bij die knaker aan de deur stonden.
Het kan toch nooit dat vrijdag alles pais en vree is en zaterdag iemand zichzelf en zijn kinderen een kopje kleiner wil maken?
Het was vrijdag niet pais en vree, anders ging de politie niet langs.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Bizar jaquote:Op woensdag 21 mei 2025 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een hersenloos gepost hier, verschrikkelijk.
Politie gaat ergens langs op basis van een melding, niet op basis van de feitelijke situatie. Die zien ze pas ter plekke.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het was vrijdag niet pais en vree, anders ging de politie niet langs.
Nee, de moeder van de kinderen, omdat ze (als we de krant mogen geloven) rare app-jes had ontvangen van Klaas.quote:Op woensdag 21 mei 2025 17:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
waarom ging die politie daar langs
hadden die vrienden die autosleutels mee hadden genomen die ingeschakeld?
misschien zouden die hersencelletjes na een nachtje cel tot bezinning gekomen kunnen zijnquote:Op woensdag 21 mei 2025 17:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
En dan. Dan had de politie hem meegenomen en hem een nachtje op het politiebureau laten brommen. Dan zou hij op zaterdag gewoon weer op vrije voeten zijn.
Dan waren die kinderen in elk geval niet bij hem.quote:Op woensdag 21 mei 2025 17:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
En dan. Dan had de politie hem meegenomen en hem een nachtje op het politiebureau laten brommen. Dan zou hij op zaterdag gewoon weer op vrije voeten zijn.
Wat denk je van dat drank erbij? Als hij zoveel drinkt en zelfs met drank op rijd dan horen die kinderen nog minder dan die 2x per maand bij hem te zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:32 schreef The-BFG het volgende:
Zeg dat wel, dit gaat nergens meer over.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een hersenloos gepost hier, verschrikkelijk.
Dat zou de reden kunnen zijn geweest dat hij niet op pad mocht gaan met de kinderen. Althans niet met de auto.quote:Op woensdag 21 mei 2025 17:12 schreef woxxel2 het volgende:
[..]
Wat denk je van dat drank erbij? Als hij zoveel drinkt en zelfs met drank op rijd dan horen die kinderen nog minder dan die 2x per maand bij hem te zijn.
Me dunktquote:Op woensdag 21 mei 2025 19:08 schreef Pleun2011 het volgende:
Gewoon sluiten dit topic. Nieuwswaarde heeft het niet meer
En terecht. Er waren duidelijk zorgen rond de veiligheid, maar de politie vond een praatje aan de deur kennelijk wel voldoende. Niet alleen moet de inschatting van de agenten in kwestie grondig worden onderzocht, maar het zou ook goed zijn om vooruit te kijken zodat er in de toekomst doortastender kan worden gehandeld.quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:12 schreef Evangelion het volgende:
NOS voedt ook lekker de onderbuikgevoelens (ook bij mij) met "POLITIE GING VRIJDAGAVOND LANGS BIJ VADER NA MELDING MOEDER" nu bovenaan de website.
Dat was allang bekend en voegt nu toch ook niks meer toe.
We weten niet hoe dat er uit zag hé. Omdat dit gebeurd is betekend niet dat de politie geen goede inschatting heeft gemaakt, captain hindsight.quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En terecht. Er waren duidelijk zorgen rond de veiligheid, maar de politie vond een praatje aan de deur kennelijk wel voldoende. Niet alleen moet de inschatting van de agenten in kwestie grondig worden onderzocht, maar het zou ook goed zijn om vooruit te kijken zodat er in de toekomst doortastender kan worden gehandeld.
quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:21 schreef ootjekatootje het volgende:
300 kinderen in de afgelopen 24 jaar vermoord door een van hun ouders in Nederland, best veel.
En altijd zit er een verhaal aan vast van 'bekend bij instanties', 'niet ingegrepen' of 'jeugdzorg'. Hier ook weer.quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:21 schreef ootjekatootje het volgende:
300 kinderen in de afgelopen 24 jaar vermoord door een van hun ouders in Nederland, best veel.
Wie zijn er verantwoordelijk dan? Instanties zijn er om te begeleiden (er er zitten veel meer kinderen in begeleiding / toezicht dan die 300).quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En altijd zit er een verhaal aan vast van 'bekend bij instanties', 'niet ingegrepen' of 'jeugdzorg'. Hier ook weer.
En die instanties leren er geen klote van omdat de verantwoordelijken altijd wijzen naar elkaar of 'het proces', 'verantwoordelijkheden', 'niet de taak van' of ander management gelul.
Qua dit is het echt een zooitje in NL.
Waren er toch wel instanties bij het gezin betrokken?quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En altijd zit er een verhaal aan vast van 'bekend bij instanties', 'niet ingegrepen' of 'jeugdzorg'. Hier ook weer.
En die instanties leren er geen klote van omdat de verantwoordelijken altijd wijzen naar elkaar of 'het proces', 'verantwoordelijkheden', 'niet de taak van' of ander management gelul.
Dit dus. Het is een hoop blablabla, en "dit had nooit mogen gebeuren".quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |